Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Ιδιωτικοποίηση και αποκλεισμός των ακτών H νέα απειλή για τον τόπο μας

Σαν Οικολογική Κίνηση Μιραμβέλλου έχουμε ως βασική μας αρχή την προστασία των δημόσιων ελεύθερων χώρων και κατ’ επέκταση την προστασία του συνταγματικά κατοχυρωμένου δικαιώματος των πολιτών για ελεύθερη πρόσβαση και χρήση τους. Ιδιαίτερα στην περίπτωση των ακτών η ΟΚΜ από την αρχή της λειτουργίας της έχει κάνει παρεμβάσεις για την υπεράσπιση του, μέχρι σήμερα, δημόσιου χαρακτήρα τους. Το δικαίωμα αυτό μας το έδινε και συνεχίζει να μας το δίνει το Ελληνικό Σύνταγμα σύμφωνα με τα άρθρα 4, 10, 21, 24 και 25. 



Δυστυχώς, σήμερα το δικαίωμά μας αυτό τίθεται εν αμφιβόλω, καθώς τα νέα μέτρα που επιχειρεί να περάσει η κυβέρνηση, για να ευχαριστήσει τους δανειστές μας και προκειμένου να επιδιωχθεί μια αμφιλεγόμενου τύπου «ανάπτυξη», δίνουν για πρώτη φορά το δικαίωμα αποκλειστικής χρήσης και εκμετάλλευσης με σκοπό το οικονομικό κέρδος. Ταυτόχρονα, δίνεται η δυνατότητα επέμβασης στο παραλιακό μέτωπο κατά το δοκούν, ανάλογα με το τι εξυπηρετεί τον εκάστοτε επιχειρηματία και φυσικά με όποιες επιπτώσεις συνεπάγεται μια τέτοια πρακτική για την μορφολογία των ακτών μας. 

Η αποκλειστική χρήση των ακτών από ορισμένες μεγάλες επιχειρήσεις, εκτός των άλλων, θεωρούμε ότι θα δημιουργούσε προβλήματα και στην τοπική οικονομία, βασικός πυλώνας της οποίας είναι ο τουρισμός. 

Σύμφωνα, λοιπόν, με το «3ο μνημόνιο» (που μπορείτε να διαβάσετε στο link: http://www.thepressproject.gr/article/31148/TO-MNIMONIO-3-METFRSMENO), δυστυχώς συνειδητοποιούμε ότι όχι μόνο αλλάζουν οι χρήσεις γης σε βάρος του φυσικού περιβάλλοντος αλλά παραχωρείται και η χρήση αιγιαλού χωρίς το δικαίωμα πρόσβασης των πολιτών! 

Συγκεκριμένα, εισάγεται νέα γενική κατηγορία χρήσεων σε εκτός σχεδίου περιοχές και σε μικρούς οικισμούς υπό τον τίτλο «Παραθεριστικό-Τουριστικό Χωριό», όπου εκτός από κατοικίες συμπεριλαμβάνεται για πρώτη φορά ένα σύμπαν χρήσεων: Χώροι συνάθροισης κοινού (συνεδριακοί/εκθεσιακοί, μεγάλες αίθουσες διδασκαλίας, μουσεία, χώροι συναυλιών, θέατρα, κινηματογράφοι, κέντρα διασκέδασης, χώροι αναμονής επιβατών, μεγάλα τραπεζικά καταστήματα, χώροι αθλητικών συγκεντρώσεων, εκκλησίες) σε συνδυασμό με spa, χώροι εστίασης, αναψυχής και εμπορίου, περίθαλψη, αθλητικά γήπεδα, τα αμφιλεγόμενα - τουλάχιστον στις περιοχές με λειψυδρία - γήπεδα γκολφ και τουριστικά λιμάνια (που είτε κατασκευάζονται, ακόμα κι αν απέχουν μόλις 1 χμ από υπάρχοντα, είτε τα υπάρχοντα μπορούν ν' απαλλοτριωθούν). 

Προβλέπεται ακόμα και η παραχώρηση για αποκλειστική χρήση αιγιαλού για 99 χρόνια, χωρίς δικαίωμα ελεύθερης πρόσβασης των πολιτών, εφόσον αυτό «συμπεριλαμβάνεται στη σύμβαση», αλλά κι επέκταση του αιγιαλού και αναδόμηση της ακτογραμμής της σχετικής περιοχής μέσω προσχώσεων, προφανώς για τη μεγέθυνση του παραχωρούμενου, καθώς και τα ανάλογα για όχθες και παρόχθιες ζώνες λιμνών και ποταμών. 

Όπως καταλαβαίνουμε, μετά την επίθεση στην ενδοχώρα με την προσπάθεια για εγκατάσταση χιλιάδων ανεμογεννητριών και άλλων έργων Βιομηχανικών ΑΠΕ έρχεται και η σειρά των ακτών μας. Αυτός ο τόπος μοιάζει πλέον να μη μας ανήκει, ωστόσο παντού στην χώρα οι αντιστάσεις της κοινωνίας δυναμώνουν. Καθήκον μας είναι να μην επιτρέψουμε σε κανέναν να μας στερήσει τον τόπο μας και σαν Οικολογική Κίνηση Μιραμβέλλου θα κάνουμε ότι μπορούμε για να το αποτρέψουμε. Καλούμε την κοινωνία, τα κινήματα, τους φορείς και κάθε ευαισθητοποιημένο πολίτη του τόπου να αντιδράσει συντονισμένα για την υπεράσπιση δικαιωμάτων που για πολλά χρόνια θεωρούσαμε αυτονόητα. 

Το Δ.Σ. της Οικολογικής Κίνησης Μιραμβέλλου 
Τηλ. 6944465690  / e-mail: oiko.kinisi.miravelou@gmail.com 

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Απαγορευμένες βωμολοχίες απειλούν την παράδοση

Απο την Μαρίνα Στεφανάκη rockvitamins.blogspot.gr Στη σημερινή πραγματικότητα όπου η μουσική ακούγεται με τα μάτια, με ένα κοινό τέμπο υπολογιστή καθώς και με χυδαίους στίχους για όλα τα τραγουδάκια, αναρωτιέμαι, ενώ διανύουμε περίοδο μαζικής κρίσης, δεν θα «έπρεπε» να ανθίζουν οι τέχνες, κατ’ επέκταση και η μουσική, ως καταλύτες πνευματικής αφύπνισης; Αναμφίβολα, τα γεγονότα της ιστορίας αυτό αποδεικνύουν... Ένα από τα άπειρα παραδείγματα, αποτελεί ο Βιτσέντζος Κορνάρος, που γύρω στα μέσα του 17ου αι., όταν άρχισε δηλαδή η πολιορκία του Ηρακλείου από τους Οθωμανούς, άρχισε και η δράση του. Οι σημερινοί, όμως, Νεοέλληνες -έτσι για διαφορά- ενώ πυροβολούμαστε από ψυχρές δυτικές σφαίρες, χαμπάρι δεν παίρνουμε και το έχουμε ρίξει στη «τρέλα» όπως χαρακτηρίζει ένα Τσα-κάλι.

Η εξέλιξη της Κρητικής ενδυμασία στην πάροδο του χρόνου.

Έχετε αναρωτηθεί ποτέ ποια είναι η σημασία του σαρικιού, για ποιο λόγο φορούν οι Κρητικοί μαύρο πουκάμισο, τι επιρροές δέχτηκε η παραδοσιακή Κρητική φορεσιά ώσπου να πάρει την μορφή που γνωρίζουμε σήμερα;  Νομοθεσίες ενδυμασίας, επιρροές από τους διάφορους λαούς που κατοίκησαν στην Κρήτη και βεντέτες έδωσαν την τελική πινελιά στο σχέδιο της Κρητικής ενδυμασίας που γνωρίζουμε. Οι επιρροές από τη Δύση.

Η ομορφότερη κοπέλα της Κρήτης για το 2011

Πλήθος κόσμου κατέκλισε την Τετάρτη 24 Αυγούστου το club Envy στο Ηράκλειο όπου πραγματοποιήθηκε ο μεγάλος Τελικός του 33ου Παγκρήτιου Διαγωνισμού Ομορφιάς. Τον τίτλο της MISS ΚΡΗΤΗ 2011 κατέκτησε η 19χρονη Εύα Ζεϊμπεκάκη από το Ηράκλειο, Ά Αναπληρωματική Miss Κρήτη 2011 αναδείχθηκε η Φαίη Αβδουλά και΄Β Αναπληρωματική Miss Κρήτη 2011 η Ευρυδίκη Μερκούρη. Η 17χρονη Μιχαέλα Φωτιάδη

Γάζα: Εθνοκάθαρση ή γενοκτονία;

Ο κορυφαίος ιστορικός του Ολοκαυτώματος κρούει τον κώδωνα του κινδύνου. Ο διαπρεπής Ισραηλινός ιστορικός Όμερ Μπάρτοβ καλεί τις Ηνωμένες Πολιτείες και τη διεθνή εβραϊκή κοινότητα να «σηκώσουν το ανάστημά τους και να υψώσουν τη φωνή τους, πριν η ηγεσία του Ισραήλ βυθίσει το ίδιο και τους γείτονές του στην άβυσσο». Τι διακρίνει τον πόλεμο από τη γενοκτονία; Πότε η κρατική βία μετατρέπεται από φρικτή αλλά νομικά εγκεκριμένη επίδειξη στρατιωτικής βίας στο «απόλυτο έγκλημα», σύμφωνα τόσο με το διεθνές δίκαιο όσο και με τη κοινή αντίληψη; Το ερώτημα αυτό απασχολεί πολύ τον Όμερ Μπάρτοβ τους τελευταίους μήνες. Καθηγητής στο Πανεπιστήμιο Brown και κορυφαίος ιστορικός του Ολοκαυτώματος, ο Ισραηλινός ιστορικός έχει αφιερώσει την επιστημονική του σταδιοδρομία στη μελέτη πράξεων μαζικής δολοφονίας. Αυτό έχει καταστήσει την εμπειρογνωμοσύνη του περιζήτητη καθώς ο πόλεμος μεταξύ του Ισραήλ και της Χαμάς συνεχίζει να κλιμακώνεται σε πρωτόγνωρα επίπεδα αιματοχυσίας και καταστροφής. Καθώς ο πόλεμος εξε

Το ντοκιμαντέρ «In the wine dark sea» για το κρητικό κρασί προβάλλει τον κρητικό αμπελώνα

Το ντοκιμαντέρ «In the wine dark sea» που έχει γυριστεί από την Χρύσα Τζωρτζάκη στην αγγλική γλώσσα και απευθύνεται στο διεθνές κοινό, προβάλει την Κρήτη ως οινοπαραγωγική περιοχή και αναδεικνύει τον κρητικό αμπελώνα σε χώρες που δεν έχει αποκτήσει ακόμα μεγάλη αναγνωρισιμότητα. Η σκηνοθέτης του φιλμ επισκέφθηκε τον Περιφερειάρχη Κρήτης Σταύρο Αρναουτάκη και τον ενημέρωσε για την θετική πορεία και την απήχηση που καταγράφει το ντοκιμαντέρ σε φεστιβάλ κινηματογράφου ανά τον κόσμο, παρουσιάζοντας το κρασί της Κρήτης από τη μινωική εποχή μέχρι τις μέρες μας. Το ντοκιμαντέρ αναπτύσσεται μέσα από την οπτική 11 οινοπαραγωγών του νησιού, οι οποίοι αναλύουν τις ποικιλίες του κρητικού κρασιού ενώ καταγράφονται και γευσιγνωστικές εμπειρίες και απόψεις, διεθνώς καταξιωμένων σομελιέ (sommelier). Το φιλμ βραβεύτηκε σε Φεστιβάλ της Νέας Υόρκης, του Τορόντο και ακολούθησε το Τόκιο. Επιλέχθηκε ως καλύτερο ντοκιμαντέρ από τα φεστιβάλ του Μιλάνου και της Νάπολι και τώρα είναι επίσημη επιλογή, όπως τονίζ