Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Ιδιωτικοποίηση και αποκλεισμός των ακτών H νέα απειλή για τον τόπο μας

Σαν Οικολογική Κίνηση Μιραμβέλλου έχουμε ως βασική μας αρχή την προστασία των δημόσιων ελεύθερων χώρων και κατ’ επέκταση την προστασία του συνταγματικά κατοχυρωμένου δικαιώματος των πολιτών για ελεύθερη πρόσβαση και χρήση τους. Ιδιαίτερα στην περίπτωση των ακτών η ΟΚΜ από την αρχή της λειτουργίας της έχει κάνει παρεμβάσεις για την υπεράσπιση του, μέχρι σήμερα, δημόσιου χαρακτήρα τους. Το δικαίωμα αυτό μας το έδινε και συνεχίζει να μας το δίνει το Ελληνικό Σύνταγμα σύμφωνα με τα άρθρα 4, 10, 21, 24 και 25. 



Δυστυχώς, σήμερα το δικαίωμά μας αυτό τίθεται εν αμφιβόλω, καθώς τα νέα μέτρα που επιχειρεί να περάσει η κυβέρνηση, για να ευχαριστήσει τους δανειστές μας και προκειμένου να επιδιωχθεί μια αμφιλεγόμενου τύπου «ανάπτυξη», δίνουν για πρώτη φορά το δικαίωμα αποκλειστικής χρήσης και εκμετάλλευσης με σκοπό το οικονομικό κέρδος. Ταυτόχρονα, δίνεται η δυνατότητα επέμβασης στο παραλιακό μέτωπο κατά το δοκούν, ανάλογα με το τι εξυπηρετεί τον εκάστοτε επιχειρηματία και φυσικά με όποιες επιπτώσεις συνεπάγεται μια τέτοια πρακτική για την μορφολογία των ακτών μας. 

Η αποκλειστική χρήση των ακτών από ορισμένες μεγάλες επιχειρήσεις, εκτός των άλλων, θεωρούμε ότι θα δημιουργούσε προβλήματα και στην τοπική οικονομία, βασικός πυλώνας της οποίας είναι ο τουρισμός. 

Σύμφωνα, λοιπόν, με το «3ο μνημόνιο» (που μπορείτε να διαβάσετε στο link: http://www.thepressproject.gr/article/31148/TO-MNIMONIO-3-METFRSMENO), δυστυχώς συνειδητοποιούμε ότι όχι μόνο αλλάζουν οι χρήσεις γης σε βάρος του φυσικού περιβάλλοντος αλλά παραχωρείται και η χρήση αιγιαλού χωρίς το δικαίωμα πρόσβασης των πολιτών! 

Συγκεκριμένα, εισάγεται νέα γενική κατηγορία χρήσεων σε εκτός σχεδίου περιοχές και σε μικρούς οικισμούς υπό τον τίτλο «Παραθεριστικό-Τουριστικό Χωριό», όπου εκτός από κατοικίες συμπεριλαμβάνεται για πρώτη φορά ένα σύμπαν χρήσεων: Χώροι συνάθροισης κοινού (συνεδριακοί/εκθεσιακοί, μεγάλες αίθουσες διδασκαλίας, μουσεία, χώροι συναυλιών, θέατρα, κινηματογράφοι, κέντρα διασκέδασης, χώροι αναμονής επιβατών, μεγάλα τραπεζικά καταστήματα, χώροι αθλητικών συγκεντρώσεων, εκκλησίες) σε συνδυασμό με spa, χώροι εστίασης, αναψυχής και εμπορίου, περίθαλψη, αθλητικά γήπεδα, τα αμφιλεγόμενα - τουλάχιστον στις περιοχές με λειψυδρία - γήπεδα γκολφ και τουριστικά λιμάνια (που είτε κατασκευάζονται, ακόμα κι αν απέχουν μόλις 1 χμ από υπάρχοντα, είτε τα υπάρχοντα μπορούν ν' απαλλοτριωθούν). 

Προβλέπεται ακόμα και η παραχώρηση για αποκλειστική χρήση αιγιαλού για 99 χρόνια, χωρίς δικαίωμα ελεύθερης πρόσβασης των πολιτών, εφόσον αυτό «συμπεριλαμβάνεται στη σύμβαση», αλλά κι επέκταση του αιγιαλού και αναδόμηση της ακτογραμμής της σχετικής περιοχής μέσω προσχώσεων, προφανώς για τη μεγέθυνση του παραχωρούμενου, καθώς και τα ανάλογα για όχθες και παρόχθιες ζώνες λιμνών και ποταμών. 

Όπως καταλαβαίνουμε, μετά την επίθεση στην ενδοχώρα με την προσπάθεια για εγκατάσταση χιλιάδων ανεμογεννητριών και άλλων έργων Βιομηχανικών ΑΠΕ έρχεται και η σειρά των ακτών μας. Αυτός ο τόπος μοιάζει πλέον να μη μας ανήκει, ωστόσο παντού στην χώρα οι αντιστάσεις της κοινωνίας δυναμώνουν. Καθήκον μας είναι να μην επιτρέψουμε σε κανέναν να μας στερήσει τον τόπο μας και σαν Οικολογική Κίνηση Μιραμβέλλου θα κάνουμε ότι μπορούμε για να το αποτρέψουμε. Καλούμε την κοινωνία, τα κινήματα, τους φορείς και κάθε ευαισθητοποιημένο πολίτη του τόπου να αντιδράσει συντονισμένα για την υπεράσπιση δικαιωμάτων που για πολλά χρόνια θεωρούσαμε αυτονόητα. 

Το Δ.Σ. της Οικολογικής Κίνησης Μιραμβέλλου 
Τηλ. 6944465690  / e-mail: oiko.kinisi.miravelou@gmail.com 

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Βασική διαφορά μεταξύ των Δημοσίων Σχέσεων και Διαφήμισης.

Με δύο λόγια η βασική διαφορά μεταξύ των Δημοσίων Σχέσεων και της Διαφήμισης. Οι Δημόσιες Σχέσεις στην εποχή μας πρέπει σε συνεργασία με τη διαφήμιση να οδηγούν στα επιθυμητά αποτελέσματα. Αν θέλαμε να ξεχωρίσουμε κάπως την διαφήμιση από τις δημόσιες σχέσεις, θα ήταν λογικότερο να πούμε ότι με τις δημόσιες σχέσεις περιμένουμε πιο μακροπρόθεσμα αποτελέσματα που ίσως να μην είναι και μετρήσιμα σε σχέση με αυτά της διαφήμισης που το ζητούμενο είναι άμεσο και με πιο ασφαλείς τρόπους μετρήσιμο. Δημοσίευση: Μάρκος Σμυρνάκης

Ψυχολογία εργασίας: Σχέσεις προϊσταμένου και υφισταμένων

Οι σχέσεις μεταξύ προϊσταμένου και υφισταμένων έχουν καθοριστικό ρόλο στην παραγωγικότητα και στα κίνητρα στο χώρο εργασίας. Η εκτίμηση που νιώθουν ότι έχουν οι υφιστάμενοι από τον προϊστάμενο τους, είναι από τους ισχυρότερους παράγοντες που τους επιτρέπουν να αφοσιώνονται στο έργο τους. Έρευνες έχουν δείξει ότι το αίσθημα εκτίμησης βρίσκεται στο ίδιο επίπεδο όπως άλλοι σημαντικοί παράγοντες σε σχέση με την εργασία τους που είναι το ύψος του μισθού, οι ευκαιρίες για εκπαίδευση και ανέλιξη. Ο προϊστάμενος είναι ο ισχυρότερος παράγοντας που μπορεί να επηρεάζει τα κίνητρα και το ομαδικό πνεύμα εργασίας των υφισταμένων του. Με τον τρόπο συμπεριφοράς του, τον προφορικό του λόγο, τη γλώσσα του σώματος και τις εκφράσεις του προσώπου του, μεταδίδει σημαντικότατα μηνύματα για τη γνώμη και τις σκέψεις του σχετικά με την αξία των ανθρώπων που εργάζονται μαζί του.

Η εξέλιξη της Κρητικής ενδυμασία στην πάροδο του χρόνου.

Έχετε αναρωτηθεί ποτέ ποια είναι η σημασία του σαρικιού, για ποιο λόγο φορούν οι Κρητικοί μαύρο πουκάμισο, τι επιρροές δέχτηκε η παραδοσιακή Κρητική φορεσιά ώσπου να πάρει την μορφή που γνωρίζουμε σήμερα;  Νομοθεσίες ενδυμασίας, επιρροές από τους διάφορους λαούς που κατοίκησαν στην Κρήτη και βεντέτες έδωσαν την τελική πινελιά στο σχέδιο της Κρητικής ενδυμασίας που γνωρίζουμε. Οι επιρροές από τη Δύση.

GNTM GR Τρολ στο σετ της τελευταίας εβδομάδας από τις Χειροποίητες Κατσούνες | Φωτογραφίες

Ταξιδεύουμε κι εμείς μαζί με το  #Gntmgr  στο Λονδίνο του ’30. ☂️☂️ Ο Μάικλ Μπανκς, χήρος μετά το θάνατο της γυναίκας του, αγωνίζεται να διατηρήσει το πατρικό του σπίτι ενάντια στις ύπουλες πρακτικές της τράπεζας. Τα μικρά παιδιά του προσπαθούν μάταια να τον βοηθήσουν, μέχρι που εμφανίζεται η μυστηριώδης, ιπτάμενη νταντά Μαίρη Πόπινς. Φωτογραφία που τρολάρει το τελευταίο σετ φωτογράφισης στο GNTM GR, με θέμα τη Mary Poppins δημιούργησαν από τη σελίδα  Χειροποίητες Κρητικές Κατσούνες . Στο σετ της φωτογράφισης, συμμετέχουν με δύο φωτογραφίες στη μία δίνουν έμφαση στο πάνω μέρος και εννοούμε τα χέρια, ενώ στη δεύτερη στα πόδια…. Εσείς τι λέτε, Ποια ήταν για εσάς η καλύτερη Mary Poppins; Πηγή  katsounes.com

Ποια είναι τα βασικά προβλήματα στην ψυχολογία των εργαζομένων στον τουρισμό και πως μπορούν να βελτιωθούν;

Η Καλοκαιρινή τουριστική σεζόν έχει ήδη ξεκινήσει με πολλά προβλήματα να έρχονται στο φως της δημοσιότητας, αλλά με τα περισσότερα να παραμένουν και να εξελίσσονται εσωτερικά στους κλάδους των Τουριστικών Επαγγελμάτων. Τα τελευταία περιστατικά που συνέβησαν σχετικά με το έγκαυμα του νεαρού στην Κρήτη, αλλά και τον νεαρό σερβιτόρο να σερβίρει εντός θαλάσσης σε beach bar στην Ρόδο, κάνουν πλέον ξεκάθαρο ότι δεν ακολουθείται, αλλά ούτε φαίνεται να υπάρχει σαφής οδηγία για τον ασφαλή τρόπο εργασίας κάθε εργαζομένου. Τελικά η εργασία στον Τουρισμό είναι επιλογή ή λύση ανάγκης για τους εργαζομένους του χώρου;  • Πόσο εύκολό είναι από μία αδρανής περίοδο του χειμώνα να προσαρμοστείς σε μία έντονη καθημερινότητα; • Πόσες είναι και πόσες θα έπρεπε να είναι οι ώρες εργασίας;  • Υπάρχει προσωπικός χρόνος;  • Τηρείται η σωστή διατροφή; Βρισκόμαστε στην καρδιά του καλοκαιριού και σε μια χώρα όπου αποτελείται από 6.000 νησιά, νησίδες και βραχονησίδες. Η ενασχόληση λοιπόν με τον...