Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Νοσταλγοί


Του Κώστα Σκηνιώτη
Ποιητή & μέλος της Εταιρίας Ελλήνων Λογοτεχνών

Το Πολυτεχνείο ζει, και δεν μπορούν να το αμαυρώσουν άνθρωποι που το μπόι τους δεν φτάνει ούτε μέχρι τα γόνατα της ιστορίας του λαού και της χώρας.



Η τελευταία προκλητική, ανιστόρητη και επαίσχυντη ενέργεια της μαύρης νύχτας, με την ανάρτηση των αφισών για το Πολυτεχνείο, δεν είναι ούτε περίεργη ούτε ανεξήγητη πράξη.


Είναι η φυσική συνέχεια και συνέπεια της θεωρητικής άποψης, της «ιδεολογίας» και της πρακτικής της ηγεσίας της «οργάνωσης» αυτής, καθώς και του σκληρού πυρήνα των «οπαδών» της.

Είναι γνωστοί νοσταλγοί της δικτατορίας του 1967, των κάθε λογής δικτατόρων πριν από το 1967, αλλά είναι και γνωστοί οπαδοί και νοσταλγοί του εθνικοσοσιαλισμού - φασισμού - ναζισμού που έπνιξε δυο φορές στο αίμα την Ευρώπη.

Δεν μιλάμε για ένα τμήμα παρασυρμένων ανθρώπων, οι οποίοι σε αυτή την περίοδο της σκληρής κρίσης και φτώχειας, νιώθουν σύγχυση και περιστασιακά στρέφονται προς τέτοιου είδους μορφώματα και οργανώσεις.

Το ίδιο συνέβη και την περίοδο της δεκαετίας του 40, όπου οι άνθρωποι που στράφηκαν στον εθνικοσοσιαλισμό - φασισμό ούτε γνώριζαν, ούτε μπορούσαν να διανοηθούν, τα εκατομμύρια νεκρών που θα έρχονταν, τα στρατόπεδα συγκέντρωσης που θα έρχονταν, τις καταστροφές που θα έρχονταν, τα ποτάμια του αίματος που θα έρεαν.

Οι νοσταλγοί αυτοί, που ανάρτησαν τις προσβλητικές αυτές αφίσες, χρησιμοποιούν ως ρητορική και άλλοθι, το περίφημο πλέον σχήμα «τα δεινά της χώρας από τη μεταπολίτευση και μετά».
Η αλήθεια όμως είναι ότι από το 1974 μέχρι και σήμερα η χώρα έχει ζήσει την πιο μακριά περίοδο ηρεμίας, ειρήνης και Κοινοβουλευτικής Δημοκρατίας.


Στην περίοδο αυτή ένα μεγάλο αποκλεισμένο τμήμα του πληθυσμού βγήκε στο φως και στην επιφάνεια της ζωής, αποκτήθηκαν δημοκρατικά και συνδικαλιστικά δικαιώματα, κατακτήθηκε το 5θήμερο και το 8ωρο, κατακτήθηκε η άδεια, κτίστηκε το ΙΚΑ, το Εθνικό Σύστημα Υγείας, η πρόσβαση στην πανεπιστημιακή εκπαίδευση, η πρόσβαση στη δυνατότητα για στέγη και πολλές άλλες μεγάλες κοινωνικές κατακτήσεις.

Ασφαλώς πολλά δεν έγιναν και πολλά έγιναν λάθος. Ειδικά από μια χρονική περίοδο και μετά. Σήμερα δε, είμαστε σε μια περίοδο αντιμεταρρυθμίσεων σε βάρος των εργαζομένων. Οι αλλαγές στη δεκαετία του 90 στη Σοβιετική Ένωση, και η σημερινή βαθιά κρίση του συστήματος είναι βασικές αιτίες για τα συμβαίνοντα σήμερα στη χώρα, στην Ευρώπη, παγκόσμια.

Η απάντηση στα κακώς κείμενα, δεν είναι η επιστροφή στα πριν από τη μεταπολίτευση. Δηλαδή πού να επιστρέψουμε; Στη χούντα; Στους διωγμούς της Αριστεράς; Στα κοινοβουλευτικά πραξικοπήματα; Στον Εμφύλιο Πόλεμο; Στους Παγκόσμιους Πολέμους; Στη Δικτατορία του Μεταξά;

Αυτά υπήρχαν πριν από το 1974, και αυτά ίσως ονειρεύονται οι νοσταλγοί αυτών των ιδεών.
Η λύση είναι πολιτική, είναι το άνοιγμα του δρόμου για τη Δημοκρατία και τον Σοσιαλισμό, είναι η προάσπιση της κοινωνικής ευημερίας, είναι η ειρηνική συνύπαρξη μεταξύ των λαών.


Το Πολυτεχνείο, ήταν - είναι και θα είναι μια χρυσή σελίδα της ελληνικής ιστορίας, που συμπύκνωσε την αντιδικτατορική δράση του λαού μας.

Το Πολυτεχνείο ζει, και δεν μπορούν να το αμαυρώσουν άνθρωποι που το μπόι τους δεν φτάνει ούτε μέχρι τα γόνατα της ιστορίας του λαού και της χώρας.


Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Απαγορευμένες βωμολοχίες απειλούν την παράδοση

Απο την Μαρίνα Στεφανάκη rockvitamins.blogspot.gr Στη σημερινή πραγματικότητα όπου η μουσική ακούγεται με τα μάτια, με ένα κοινό τέμπο υπολογιστή καθώς και με χυδαίους στίχους για όλα τα τραγουδάκια, αναρωτιέμαι, ενώ διανύουμε περίοδο μαζικής κρίσης, δεν θα «έπρεπε» να ανθίζουν οι τέχνες, κατ’ επέκταση και η μουσική, ως καταλύτες πνευματικής αφύπνισης; Αναμφίβολα, τα γεγονότα της ιστορίας αυτό αποδεικνύουν... Ένα από τα άπειρα παραδείγματα, αποτελεί ο Βιτσέντζος Κορνάρος, που γύρω στα μέσα του 17ου αι., όταν άρχισε δηλαδή η πολιορκία του Ηρακλείου από τους Οθωμανούς, άρχισε και η δράση του. Οι σημερινοί, όμως, Νεοέλληνες -έτσι για διαφορά- ενώ πυροβολούμαστε από ψυχρές δυτικές σφαίρες, χαμπάρι δεν παίρνουμε και το έχουμε ρίξει στη «τρέλα» όπως χαρακτηρίζει ένα Τσα-κάλι.

Η εξέλιξη της Κρητικής ενδυμασία στην πάροδο του χρόνου.

Έχετε αναρωτηθεί ποτέ ποια είναι η σημασία του σαρικιού, για ποιο λόγο φορούν οι Κρητικοί μαύρο πουκάμισο, τι επιρροές δέχτηκε η παραδοσιακή Κρητική φορεσιά ώσπου να πάρει την μορφή που γνωρίζουμε σήμερα;  Νομοθεσίες ενδυμασίας, επιρροές από τους διάφορους λαούς που κατοίκησαν στην Κρήτη και βεντέτες έδωσαν την τελική πινελιά στο σχέδιο της Κρητικής ενδυμασίας που γνωρίζουμε. Οι επιρροές από τη Δύση.

Η ομορφότερη κοπέλα της Κρήτης για το 2011

Πλήθος κόσμου κατέκλισε την Τετάρτη 24 Αυγούστου το club Envy στο Ηράκλειο όπου πραγματοποιήθηκε ο μεγάλος Τελικός του 33ου Παγκρήτιου Διαγωνισμού Ομορφιάς. Τον τίτλο της MISS ΚΡΗΤΗ 2011 κατέκτησε η 19χρονη Εύα Ζεϊμπεκάκη από το Ηράκλειο, Ά Αναπληρωματική Miss Κρήτη 2011 αναδείχθηκε η Φαίη Αβδουλά και΄Β Αναπληρωματική Miss Κρήτη 2011 η Ευρυδίκη Μερκούρη. Η 17χρονη Μιχαέλα Φωτιάδη

Γάζα: Εθνοκάθαρση ή γενοκτονία;

Ο κορυφαίος ιστορικός του Ολοκαυτώματος κρούει τον κώδωνα του κινδύνου. Ο διαπρεπής Ισραηλινός ιστορικός Όμερ Μπάρτοβ καλεί τις Ηνωμένες Πολιτείες και τη διεθνή εβραϊκή κοινότητα να «σηκώσουν το ανάστημά τους και να υψώσουν τη φωνή τους, πριν η ηγεσία του Ισραήλ βυθίσει το ίδιο και τους γείτονές του στην άβυσσο». Τι διακρίνει τον πόλεμο από τη γενοκτονία; Πότε η κρατική βία μετατρέπεται από φρικτή αλλά νομικά εγκεκριμένη επίδειξη στρατιωτικής βίας στο «απόλυτο έγκλημα», σύμφωνα τόσο με το διεθνές δίκαιο όσο και με τη κοινή αντίληψη; Το ερώτημα αυτό απασχολεί πολύ τον Όμερ Μπάρτοβ τους τελευταίους μήνες. Καθηγητής στο Πανεπιστήμιο Brown και κορυφαίος ιστορικός του Ολοκαυτώματος, ο Ισραηλινός ιστορικός έχει αφιερώσει την επιστημονική του σταδιοδρομία στη μελέτη πράξεων μαζικής δολοφονίας. Αυτό έχει καταστήσει την εμπειρογνωμοσύνη του περιζήτητη καθώς ο πόλεμος μεταξύ του Ισραήλ και της Χαμάς συνεχίζει να κλιμακώνεται σε πρωτόγνωρα επίπεδα αιματοχυσίας και καταστροφής. Καθώς ο πόλεμος εξε

Το ντοκιμαντέρ «In the wine dark sea» για το κρητικό κρασί προβάλλει τον κρητικό αμπελώνα

Το ντοκιμαντέρ «In the wine dark sea» που έχει γυριστεί από την Χρύσα Τζωρτζάκη στην αγγλική γλώσσα και απευθύνεται στο διεθνές κοινό, προβάλει την Κρήτη ως οινοπαραγωγική περιοχή και αναδεικνύει τον κρητικό αμπελώνα σε χώρες που δεν έχει αποκτήσει ακόμα μεγάλη αναγνωρισιμότητα. Η σκηνοθέτης του φιλμ επισκέφθηκε τον Περιφερειάρχη Κρήτης Σταύρο Αρναουτάκη και τον ενημέρωσε για την θετική πορεία και την απήχηση που καταγράφει το ντοκιμαντέρ σε φεστιβάλ κινηματογράφου ανά τον κόσμο, παρουσιάζοντας το κρασί της Κρήτης από τη μινωική εποχή μέχρι τις μέρες μας. Το ντοκιμαντέρ αναπτύσσεται μέσα από την οπτική 11 οινοπαραγωγών του νησιού, οι οποίοι αναλύουν τις ποικιλίες του κρητικού κρασιού ενώ καταγράφονται και γευσιγνωστικές εμπειρίες και απόψεις, διεθνώς καταξιωμένων σομελιέ (sommelier). Το φιλμ βραβεύτηκε σε Φεστιβάλ της Νέας Υόρκης, του Τορόντο και ακολούθησε το Τόκιο. Επιλέχθηκε ως καλύτερο ντοκιμαντέρ από τα φεστιβάλ του Μιλάνου και της Νάπολι και τώρα είναι επίσημη επιλογή, όπως τονίζ