Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Νοσταλγοί


Του Κώστα Σκηνιώτη
Ποιητή & μέλος της Εταιρίας Ελλήνων Λογοτεχνών

Το Πολυτεχνείο ζει, και δεν μπορούν να το αμαυρώσουν άνθρωποι που το μπόι τους δεν φτάνει ούτε μέχρι τα γόνατα της ιστορίας του λαού και της χώρας.



Η τελευταία προκλητική, ανιστόρητη και επαίσχυντη ενέργεια της μαύρης νύχτας, με την ανάρτηση των αφισών για το Πολυτεχνείο, δεν είναι ούτε περίεργη ούτε ανεξήγητη πράξη.


Είναι η φυσική συνέχεια και συνέπεια της θεωρητικής άποψης, της «ιδεολογίας» και της πρακτικής της ηγεσίας της «οργάνωσης» αυτής, καθώς και του σκληρού πυρήνα των «οπαδών» της.

Είναι γνωστοί νοσταλγοί της δικτατορίας του 1967, των κάθε λογής δικτατόρων πριν από το 1967, αλλά είναι και γνωστοί οπαδοί και νοσταλγοί του εθνικοσοσιαλισμού - φασισμού - ναζισμού που έπνιξε δυο φορές στο αίμα την Ευρώπη.

Δεν μιλάμε για ένα τμήμα παρασυρμένων ανθρώπων, οι οποίοι σε αυτή την περίοδο της σκληρής κρίσης και φτώχειας, νιώθουν σύγχυση και περιστασιακά στρέφονται προς τέτοιου είδους μορφώματα και οργανώσεις.

Το ίδιο συνέβη και την περίοδο της δεκαετίας του 40, όπου οι άνθρωποι που στράφηκαν στον εθνικοσοσιαλισμό - φασισμό ούτε γνώριζαν, ούτε μπορούσαν να διανοηθούν, τα εκατομμύρια νεκρών που θα έρχονταν, τα στρατόπεδα συγκέντρωσης που θα έρχονταν, τις καταστροφές που θα έρχονταν, τα ποτάμια του αίματος που θα έρεαν.

Οι νοσταλγοί αυτοί, που ανάρτησαν τις προσβλητικές αυτές αφίσες, χρησιμοποιούν ως ρητορική και άλλοθι, το περίφημο πλέον σχήμα «τα δεινά της χώρας από τη μεταπολίτευση και μετά».
Η αλήθεια όμως είναι ότι από το 1974 μέχρι και σήμερα η χώρα έχει ζήσει την πιο μακριά περίοδο ηρεμίας, ειρήνης και Κοινοβουλευτικής Δημοκρατίας.


Στην περίοδο αυτή ένα μεγάλο αποκλεισμένο τμήμα του πληθυσμού βγήκε στο φως και στην επιφάνεια της ζωής, αποκτήθηκαν δημοκρατικά και συνδικαλιστικά δικαιώματα, κατακτήθηκε το 5θήμερο και το 8ωρο, κατακτήθηκε η άδεια, κτίστηκε το ΙΚΑ, το Εθνικό Σύστημα Υγείας, η πρόσβαση στην πανεπιστημιακή εκπαίδευση, η πρόσβαση στη δυνατότητα για στέγη και πολλές άλλες μεγάλες κοινωνικές κατακτήσεις.

Ασφαλώς πολλά δεν έγιναν και πολλά έγιναν λάθος. Ειδικά από μια χρονική περίοδο και μετά. Σήμερα δε, είμαστε σε μια περίοδο αντιμεταρρυθμίσεων σε βάρος των εργαζομένων. Οι αλλαγές στη δεκαετία του 90 στη Σοβιετική Ένωση, και η σημερινή βαθιά κρίση του συστήματος είναι βασικές αιτίες για τα συμβαίνοντα σήμερα στη χώρα, στην Ευρώπη, παγκόσμια.

Η απάντηση στα κακώς κείμενα, δεν είναι η επιστροφή στα πριν από τη μεταπολίτευση. Δηλαδή πού να επιστρέψουμε; Στη χούντα; Στους διωγμούς της Αριστεράς; Στα κοινοβουλευτικά πραξικοπήματα; Στον Εμφύλιο Πόλεμο; Στους Παγκόσμιους Πολέμους; Στη Δικτατορία του Μεταξά;

Αυτά υπήρχαν πριν από το 1974, και αυτά ίσως ονειρεύονται οι νοσταλγοί αυτών των ιδεών.
Η λύση είναι πολιτική, είναι το άνοιγμα του δρόμου για τη Δημοκρατία και τον Σοσιαλισμό, είναι η προάσπιση της κοινωνικής ευημερίας, είναι η ειρηνική συνύπαρξη μεταξύ των λαών.


Το Πολυτεχνείο, ήταν - είναι και θα είναι μια χρυσή σελίδα της ελληνικής ιστορίας, που συμπύκνωσε την αντιδικτατορική δράση του λαού μας.

Το Πολυτεχνείο ζει, και δεν μπορούν να το αμαυρώσουν άνθρωποι που το μπόι τους δεν φτάνει ούτε μέχρι τα γόνατα της ιστορίας του λαού και της χώρας.


Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Τα «4 Π» του επιτυχημένου πολιτικού!

Όσοι από εμάς διδαχτήκαμε το Μάρκετινγκ, είχαμε την ευκαιρία να βρούμε στον δρόμο μας τα «4 Π» (4 P's of Marketing), τα οποία αποτελούν το συστατικό επιτυχίας ενός προϊόντος ή μιας υπηρεσίας, μέσα από τον σχεδιασμό της σωστής στρατηγικής, η οποία στηρίζεται: 1) Στα χαρακτηριστικά του προϊόντος ή της υπηρεσίας (Product). 2) Στην τιμή (Price) του προϊόντος / υπηρεσίας. 3) Στη σωστή τοποθέτησή του στην αγορά (Place). 4) Στη σωστή προώθησή του (Promotion). Αναλύοντας τα πιο πάνω χαρακτηριστικά, ένας πολιτικός μπορεί εύκολα να διακρίνει τη

Η ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΗ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΚΡΗΤΙΚΗΣ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΗΣ ΚΑΤΣΟΥΝΑΣ

Το σήμα κατατεθέν της Κρητικές παράδοσης και συγκεκριμένα οι "χειροποίητες κατσούνες, κρητικά μπαστούνια" είχαν την τιμητική τους στην τελευταία εκπομπή του ALPHA «Σαββατοκύριακο με τον Μάνεση». Την Κυριακή το μεσημέρι εμφανίστηκε στην εκπομπή μέσω σύνδεσης Skype ο Κρητικός "Digital Media Strategist" Μάρκος Σμυρνάκης. Επίκεντρο της συζήτησης ήταν ο τρόπος της διαδικτυακής προώθησης της Κρητικής παράδοσης, αλλά και πως όλο αυτό βοηθάει στην συντήρηση της. Όπως ισχυρίζεται, σύγχρονες τεχνικές μάρκετινγκ είναι ικανές να δώσουν ξανά ζωή και να συστήσουν σε νέο κόσμο τις Κρητικές κατσούνες. Αυτό είναι και το όραμα. Η ένταξη ενός παγιωμένου προϊόντος και πάλι στην καθημερινότητα του ανθρώπου, πριν την εξαφάνιση του. Ένταξη... από όλες τις πλευρές, ξεκινώντας από το κίνητρο για την παραγωγή, αλλά και το ενδιαφέρον από νέους ανθρώπους όχι μόνο να μάθουν να τις χρησιμοποιούν , αλλά και να παράγουν το συγκεκριμένο προϊόν Αξίζει να σημειωθεί ότι οι τεχνίτες πλέ...

Η L’Oréal «σπάει» την γυάλινη οροφή για τις γυναίκες επιστήμονες!

  Τα Ελληνικά Βραβεία L’ORÉAL–UNESCO εντάσσονται στο Διεθνές Πρόγραμμα L’ORÉAL-UNESCO Για τις Γυναίκες στην Επιστήμη, το όποιο αναγνωρίζει και υποστηρίζει διεθνώς γυναίκες επιστήμονες, με στόχο να τους δοθεί μεγαλύτερη αναγνώριση, να αναδειχθεί το ταλέντο τους και να εμπνεύσει περισσότερες γυναίκες να ασχοληθούν με την επιστήμη. Με πίστη στην πεποίθηση ότι ο κόσμος χρειάζεται την επιστήμη και η επιστήμη χρειάζεται τις γυναίκες, το Ίδρυμα L’Oréal σε συνεργασία με την Ελληνική Εθνική Επιτροπή για την UNESCO, προκηρύσσουν για 12η φορά στην Ελλάδα, την έναρξη των φετινών βραβείων, με τρία σημαντικά βραβεία αξίας 10.000€ έκαστο, που θα δοθούν σε γυναίκες επιστήμονες, οι οποίες απασχολούνται στους τομείς των Βιοεπιστημών, των Φυσικών Επιστημών, των Μαθηματικών και της Επιστήμης των Υπολογιστών. Τέλος, ως περαιτέρω επιβεβαίωση της παραπάνω δέσμευσης και του θετικού αντίκτυπου των Βραβείων στους δικαιούχους του, ανακοινώνεται ότι από το 2022 και έπειτα, τα βραβεία θα πραγματοποιούνται κάθ...

Freelancer: Τι σημαίνει επί της ουσίας η νέα πραγματικότητα εργασίας;

Γράφει η Αρετή Διαμαντή Freelancer: Από την e-food και άλλες εταιρείες που υιοθετούν ένα τέτοιο μοντέλο εργασίας προκύπτει το νέο ερώτημα. Συμφέρει άραγε να είναι κάποιος freelancer και κάτω από ποιες προϋποθέσεις; Σάλος δημιουργήθηκε με την πρόσφατη “ατυχή” διατύπωση της e-food σε μερίδα εργαζομένων της σε σχέση με το ενδεχόμενο να γίνουν freelancers αντί για μισθωτοί. Οι περισσότεροι διαμαρτυρήθηκαν έντονα, ενώ η εταιρεία έσπευσε να διαψεύσει και να μιλήσει για κακή επικοινωνία. Ωστόσο, υπάρχει μια μεγάλη μερίδα ατόμων που δεν γνωρίζουν καν τι σημαίνει το freelancing. Σε αυτή την περίπτωση, τι αλλάζει στον εργασιακό τομέα; Πρόκειται για μια αναβάθμιση της εργασιακής πραγματικότητας ή μήπως για μια επιδείνωση της ήδη ζοφερής πραγματικότητας; Η τεχνολογία συχνά έρχεται να γεφυρώσει το χάσμα που δημιουργείται ανάμεσα στις διαφορετικές γενιές. Εδώ μήπως συμβαίνει κάτι τέτοιο; Freelancer: Τι συνεπάγεται για την καθημερινότητα ενός εργαζομένου; Αρχικά, πρόκειται για έναν αρκετά ευρύ όρο. Κ...

Ποια είναι τα βασικά προβλήματα στην ψυχολογία των εργαζομένων στον τουρισμό και πως μπορούν να βελτιωθούν;

Η Καλοκαιρινή τουριστική σεζόν έχει ήδη ξεκινήσει με πολλά προβλήματα να έρχονται στο φως της δημοσιότητας, αλλά με τα περισσότερα να παραμένουν και να εξελίσσονται εσωτερικά στους κλάδους των Τουριστικών Επαγγελμάτων. Τα τελευταία περιστατικά που συνέβησαν σχετικά με το έγκαυμα του νεαρού στην Κρήτη, αλλά και τον νεαρό σερβιτόρο να σερβίρει εντός θαλάσσης σε beach bar στην Ρόδο, κάνουν πλέον ξεκάθαρο ότι δεν ακολουθείται, αλλά ούτε φαίνεται να υπάρχει σαφής οδηγία για τον ασφαλή τρόπο εργασίας κάθε εργαζομένου. Τελικά η εργασία στον Τουρισμό είναι επιλογή ή λύση ανάγκης για τους εργαζομένους του χώρου;  • Πόσο εύκολό είναι από μία αδρανής περίοδο του χειμώνα να προσαρμοστείς σε μία έντονη καθημερινότητα; • Πόσες είναι και πόσες θα έπρεπε να είναι οι ώρες εργασίας;  • Υπάρχει προσωπικός χρόνος;  • Τηρείται η σωστή διατροφή; Βρισκόμαστε στην καρδιά του καλοκαιριού και σε μια χώρα όπου αποτελείται από 6.000 νησιά, νησίδες και βραχονησίδες. Η ενασχόληση λοιπόν με τον...