Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Η «εξέλιξη» της Βιομηχανικής ανάπτυξης στην Ελλάδα, με σύμμαχο την Ευρώπη.

Γράφει ο Μάρκος Σμυρνάκης
Σύμβουλος Δημοσίων Σχέσεων
 


Εν συντομία: Πριν το 2000 ήταν μια μικρή χώρα που την Έλεγαν Ελλάδα. Ως ανεξάρτητη χώρα, είχε πολύ γρήγορους ρυθμούς ανάπτυξης, στην ποιότητα ζωής των ανθρώπων και την βιομηχανία. Χάρις τη γεωγραφική της περιοχή, ο κόσμος μπορούσε να ασχοληθεί με αγροτικές δουλειές, κτηνοτροφία και τον Τουρισμό. Η χώρα που γέννησε τον πολιτισμό και που είχε τέτοια αυτονομία και εξέλιξη, δεν μπορούσε να παραμείνει μόνη της, έπρεπε να μπει στην ευρωζώνη. Έπρεπε να μπει στις ισχυρές Ευρωπαϊκές χώρες. Τότε μας συγχάρηκαν για την άνοδο μας και μας υποσχέθηκαν ότι με την ένταξη μας στην Ευρωπαϊκή Ένωση, θα σημειωνόταν ακόμα ταχύτερη και σταθερή άνοδος. 

Τότε όμως οι Έλληνες φημιζόταν για την παθιασμένη προσκόλλησή τους στην ακίνητη περιουσία και την αποταμίευση. Αυτό γιατί; πολύ απλά γιατί οι ίδιοι έπρεπε να φροντίσουν τον εαυτό τους, αφού δεν είχαν την πολυτέλεια να αφεθούν στην ασφάλεια ενός συστήματος, που φρόντιζε για τα μέλη του. Αυτά, που έναν Γερμανό του τα "εγγυούνται" το κοινωνικό κράτος της Γερμανίας.

Εταιρείες-κολοσσοί ανήκαν στους Έλληνες πολίτες.
Τα έσοδα της Ελλάδας αυξανόταν σταδιακά από τις μονοπωλιακές εταιρείες όπως η ΕΛΠΕ, η ΔΕΗ, ο ΟΤΕ, ο ΟΠΑΠ, η ΕΥΔΑΠ, η ΑΓΕΤ ΗΡΑΚΛΗΣ. Στα κέρδη συνείσφεραν επίσης η Εθνική Τράπεζα και η Ολυμπιακή. Αν οι παραπάνω επιχειρήσεις ανήκαν σε ιδιώτες, θα μπορούσαν να τους καθιστούσαν μεγιστάνες παγκοσμίου βεληνεκούς.

Σήμερα: το Ελληνικό περιβάλλον απέχει κατά πολύ από τότε. Όπως φαίνεται από τις εξελίξεις, η Ευρωζώνη έχει πετύχει τους σκοπούς της, ενώ η Ελληνική ηθική έχει ισοπεδωθεί. Η αβουλία των ηγετών της Ελλάδας, επιτρέπει στην Τρόικα την επιβολή κανόνων επιμόρφωσης του Έλληνα.

Όταν μας υποσχέθηκαν βιομηχανική ανάπτυξη, δεν δεσμεύτηκαν για τις συνθήκες εργασίας, κι εμείς ακολουθήσαμε σαν πρόβατα έτοιμα για σφαγή. Οι επεμβάσεις στον ιδιωτικό και δημόσιο εργασιακό τομέα, έτσι όπως εξελίσσονται υπό τις διαταγές των Ευρωπαίων, σίγουρα ενισχύουν την βιομηχανική ανάπτυξη. Σύμφωνα με την απλή λογική, πραγματοποιώντας μείωση του μισθού σε συνεργασία με την αύξηση του ωραρίου ενός εργαζομένου, ποια επιχείρηση δεν θα ελκυστεί επενδύοντας σε μια νέα επιχείρηση στην χώρα μας;


Τουριστικό φέρετρο, ε! συγνώμη Θέρετρο.
Η Ελλάδα, ως φυσικός χώρος, ήταν πάντα ένα από τα πιο γνωστά "φιλέτα" στον Πλανήτη. Ήταν ένα "οικόπεδο" στη μέση της Μεσογείου. Προκαλούσε διότι η σύγχρονη Ελλάδα προερχόταν από "απελευθέρωση", σε αντίθεση με άλλα Ευρωπαϊκά συστήματα τα οποία αποτέλεσαν μετάλλαξη φεουδαρχικών συστημάτων. Ούτε ήταν το τελικό αποτέλεσμα μιας δύσκολης "διαπραγμάτευσης" μεταξύ λαού και "γαλαζοαίματων", όπως συνέβαινε με τη Βρετανία, το Βέλγιο, την Ολλανδία ή τη Γερμανία.

Τα βουνά, τα δάση ή οι ακτές της δεν ανήκαν σε κάποιους "γαλαζοαίματους", αλλά στον λαό της και ήταν αμύθητης αξίας. Μιας αξίας, η οποία έγινε "ορατή" για εκείνους που έβλεπαν τις οικονομικές εξελίξεις του τότε άμεσου μέλλοντος. Ήταν "ορατό" για τους γνωρίζοντες ότι ο τουρισμός θα γινόταν η βαριά βιομηχανία της επόμενης ημέρας της ευρωπαϊκής ενοποίησης.

Οι ισχυροί της Ευρωπαϊκής ζώνης σήμερα, έχουν καταφέρει να δημιουργήσουν τέλειους οικονομικούς προορισμούς στην μεσόγειο, για τους πολίτες τους, καθώς και για τον τουρισμό από όλο τον υπόλοιπο κόσμο. Ακολουθώντας μια στρατηγική που θα ονόμαζα «φτώχεια στο νότο», δημιουργούν δυσχερείς συνθήκες, οικονομική αστάθεια και αβέβαιο μέλλον, τα οποία κηρύττουν τις νότιες χώρες σε έκτακτη ανάγκη, με αποτέλεσμα οι τοπικοί επιχειρηματίες να δημιουργούν έξτρα οικονομικά τουριστικά πακέτα προσφορών, παρέχοντας άφθονα, θάλασσα, ήλιο, βουνό και πράσινο, σε μία προσπάθεια τους για τον απεγκλωβισμό από την κατάσταση εκτάκτου ανάγκης. Λόγο της οικονομικής άνεσης των Βόρειων, και το κακό τους κλίμα, τους διευκολύνει ένα οικονομικό ταξίδι στις χώρες του νότου.



Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Τα «4 Π» του επιτυχημένου πολιτικού!

Όσοι από εμάς διδαχτήκαμε το Μάρκετινγκ, είχαμε την ευκαιρία να βρούμε στον δρόμο μας τα «4 Π» (4 P's of Marketing), τα οποία αποτελούν το συστατικό επιτυχίας ενός προϊόντος ή μιας υπηρεσίας, μέσα από τον σχεδιασμό της σωστής στρατηγικής, η οποία στηρίζεται: 1) Στα χαρακτηριστικά του προϊόντος ή της υπηρεσίας (Product). 2) Στην τιμή (Price) του προϊόντος / υπηρεσίας. 3) Στη σωστή τοποθέτησή του στην αγορά (Place). 4) Στη σωστή προώθησή του (Promotion). Αναλύοντας τα πιο πάνω χαρακτηριστικά, ένας πολιτικός μπορεί εύκολα να διακρίνει τη

Η ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΗ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΚΡΗΤΙΚΗΣ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΗΣ ΚΑΤΣΟΥΝΑΣ

Το σήμα κατατεθέν της Κρητικές παράδοσης και συγκεκριμένα οι "χειροποίητες κατσούνες, κρητικά μπαστούνια" είχαν την τιμητική τους στην τελευταία εκπομπή του ALPHA «Σαββατοκύριακο με τον Μάνεση». Την Κυριακή το μεσημέρι εμφανίστηκε στην εκπομπή μέσω σύνδεσης Skype ο Κρητικός "Digital Media Strategist" Μάρκος Σμυρνάκης. Επίκεντρο της συζήτησης ήταν ο τρόπος της διαδικτυακής προώθησης της Κρητικής παράδοσης, αλλά και πως όλο αυτό βοηθάει στην συντήρηση της. Όπως ισχυρίζεται, σύγχρονες τεχνικές μάρκετινγκ είναι ικανές να δώσουν ξανά ζωή και να συστήσουν σε νέο κόσμο τις Κρητικές κατσούνες. Αυτό είναι και το όραμα. Η ένταξη ενός παγιωμένου προϊόντος και πάλι στην καθημερινότητα του ανθρώπου, πριν την εξαφάνιση του. Ένταξη... από όλες τις πλευρές, ξεκινώντας από το κίνητρο για την παραγωγή, αλλά και το ενδιαφέρον από νέους ανθρώπους όχι μόνο να μάθουν να τις χρησιμοποιούν , αλλά και να παράγουν το συγκεκριμένο προϊόν Αξίζει να σημειωθεί ότι οι τεχνίτες πλέ...

Η L’Oréal «σπάει» την γυάλινη οροφή για τις γυναίκες επιστήμονες!

  Τα Ελληνικά Βραβεία L’ORÉAL–UNESCO εντάσσονται στο Διεθνές Πρόγραμμα L’ORÉAL-UNESCO Για τις Γυναίκες στην Επιστήμη, το όποιο αναγνωρίζει και υποστηρίζει διεθνώς γυναίκες επιστήμονες, με στόχο να τους δοθεί μεγαλύτερη αναγνώριση, να αναδειχθεί το ταλέντο τους και να εμπνεύσει περισσότερες γυναίκες να ασχοληθούν με την επιστήμη. Με πίστη στην πεποίθηση ότι ο κόσμος χρειάζεται την επιστήμη και η επιστήμη χρειάζεται τις γυναίκες, το Ίδρυμα L’Oréal σε συνεργασία με την Ελληνική Εθνική Επιτροπή για την UNESCO, προκηρύσσουν για 12η φορά στην Ελλάδα, την έναρξη των φετινών βραβείων, με τρία σημαντικά βραβεία αξίας 10.000€ έκαστο, που θα δοθούν σε γυναίκες επιστήμονες, οι οποίες απασχολούνται στους τομείς των Βιοεπιστημών, των Φυσικών Επιστημών, των Μαθηματικών και της Επιστήμης των Υπολογιστών. Τέλος, ως περαιτέρω επιβεβαίωση της παραπάνω δέσμευσης και του θετικού αντίκτυπου των Βραβείων στους δικαιούχους του, ανακοινώνεται ότι από το 2022 και έπειτα, τα βραβεία θα πραγματοποιούνται κάθ...

Freelancer: Τι σημαίνει επί της ουσίας η νέα πραγματικότητα εργασίας;

Γράφει η Αρετή Διαμαντή Freelancer: Από την e-food και άλλες εταιρείες που υιοθετούν ένα τέτοιο μοντέλο εργασίας προκύπτει το νέο ερώτημα. Συμφέρει άραγε να είναι κάποιος freelancer και κάτω από ποιες προϋποθέσεις; Σάλος δημιουργήθηκε με την πρόσφατη “ατυχή” διατύπωση της e-food σε μερίδα εργαζομένων της σε σχέση με το ενδεχόμενο να γίνουν freelancers αντί για μισθωτοί. Οι περισσότεροι διαμαρτυρήθηκαν έντονα, ενώ η εταιρεία έσπευσε να διαψεύσει και να μιλήσει για κακή επικοινωνία. Ωστόσο, υπάρχει μια μεγάλη μερίδα ατόμων που δεν γνωρίζουν καν τι σημαίνει το freelancing. Σε αυτή την περίπτωση, τι αλλάζει στον εργασιακό τομέα; Πρόκειται για μια αναβάθμιση της εργασιακής πραγματικότητας ή μήπως για μια επιδείνωση της ήδη ζοφερής πραγματικότητας; Η τεχνολογία συχνά έρχεται να γεφυρώσει το χάσμα που δημιουργείται ανάμεσα στις διαφορετικές γενιές. Εδώ μήπως συμβαίνει κάτι τέτοιο; Freelancer: Τι συνεπάγεται για την καθημερινότητα ενός εργαζομένου; Αρχικά, πρόκειται για έναν αρκετά ευρύ όρο. Κ...

Ποια είναι τα βασικά προβλήματα στην ψυχολογία των εργαζομένων στον τουρισμό και πως μπορούν να βελτιωθούν;

Η Καλοκαιρινή τουριστική σεζόν έχει ήδη ξεκινήσει με πολλά προβλήματα να έρχονται στο φως της δημοσιότητας, αλλά με τα περισσότερα να παραμένουν και να εξελίσσονται εσωτερικά στους κλάδους των Τουριστικών Επαγγελμάτων. Τα τελευταία περιστατικά που συνέβησαν σχετικά με το έγκαυμα του νεαρού στην Κρήτη, αλλά και τον νεαρό σερβιτόρο να σερβίρει εντός θαλάσσης σε beach bar στην Ρόδο, κάνουν πλέον ξεκάθαρο ότι δεν ακολουθείται, αλλά ούτε φαίνεται να υπάρχει σαφής οδηγία για τον ασφαλή τρόπο εργασίας κάθε εργαζομένου. Τελικά η εργασία στον Τουρισμό είναι επιλογή ή λύση ανάγκης για τους εργαζομένους του χώρου;  • Πόσο εύκολό είναι από μία αδρανής περίοδο του χειμώνα να προσαρμοστείς σε μία έντονη καθημερινότητα; • Πόσες είναι και πόσες θα έπρεπε να είναι οι ώρες εργασίας;  • Υπάρχει προσωπικός χρόνος;  • Τηρείται η σωστή διατροφή; Βρισκόμαστε στην καρδιά του καλοκαιριού και σε μια χώρα όπου αποτελείται από 6.000 νησιά, νησίδες και βραχονησίδες. Η ενασχόληση λοιπόν με τον...