Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Νόμιμη η απαγόρευση προβολής εικόνων του Ολοκαυτώματος σε διαφημιστική καμπάνια

Νόμιμη και συμβατή με την ΕΣΔΑ έκρινε το ΕΔΔΑ την απαγόρευση χρησιμοποίησης εικόνων από το Ολοκαύτωμα για διαφημιστική καμπάνια της οργάνωσης PETA

Η απόφαση ελήφθη στο πλαίσιο της υπόθεσης Peta Deutschland v. Germany και δεν είναι ακόμη οριστική. Την προσφυγή ενώπιον του ΕΔΔΑ είχε υποβάλει η οργάνωση Peta (People for the Ethical Treatment of Animals) Deutschland ισχυριζόμενη ότι υπήρξε παραβίαση του άρθρου 10 της ΕΣΔΑ (δικαίωμα ελεύθερης έκφρασης), επειδή γερμανικό δικαστήριο το 2004 της απαγόρευσε να προβάλει φωτογραφίες από τροφίμους σε στρατόπεδα συγκέντρωσης στο πλαίσιο της διαφημιστικής καμπάνιας “The Holocaust on your plate”.

Το σκεπτικό της καμπάνιας ήταν να προβάλλονται φωτογραφίες από τα στρατόπεδα συγκέντρωσης δίπλα σε φωτογραφίες ζώων που κρατούνται ομαδικά σε κλούβες και οι φωτογραφίες να συμπληρώνονται με καταδικαστικές λεζάντες, όπως “if animals are concerned, everybody becomes a Nazi”. Η καμπάνια όμως σταμάτησε όταν το Κεντρικό Συμβούλιο Εβραίων της Γερμανίας υπέβαλε αίτηση ασφαλιστικών μέτρων για να αποτρέψει την προβολή των φωτογραφιών από το Ολοκαύτωμα. Αργότερα το ζήτημα έφτασε και ενώπιον του Ομοσπονδιακού Συνταγματικού Δικαστηρίου, το οποίο απέρριψε την προσφυγή της PETA τον Φεβρουάριο του 2009.

Οι δικαστές του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου Δικαιωμάτων του Ανθρώπου
αξιολόγησαν [PDF] ότι στην προκειμένη περίπτωση δεν υπήρξε παραβίαση του δικαιώματος έκφρασης της οργάνωσης PETA. Συμφώνησαν με τα γερμανικά δικαστήρια ότι η εργαλειοποίηση του ανθρώπινου πόνου κατά το Ολοκαύτωμα για τις ανάγκες μιας διαφημιστικής καμπάνιας κατά της κακοποίησης των ζώων έθιγε το δικαίωμα στην προσωπικότητα των επιζώντων Εβραίων, παρότι δεν υπήρχε τέτοια πρόθεση από την οργάνωση που δημιούργησε την καμπάνια.

Περαιτέρω το δικαστήριο επεσήμανε ότι σε μια τέτοια υπόθεση δεν είναι δυνατόν να αγνοηθεί το ιστορικό παρελθόν του κράτους στο οποίο θα γινόταν η προβολή τέτοιων εικόνων, δεχόμενο τη θέση της γερμανικής κυβέρνησης περί ειδικής υποχρέωσης που αισθάνεται το κράτος απέναντι στους Εβραίους που ζουν στη Γερμανία...

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Απαγορευμένες βωμολοχίες απειλούν την παράδοση

Απο την Μαρίνα Στεφανάκη rockvitamins.blogspot.gr Στη σημερινή πραγματικότητα όπου η μουσική ακούγεται με τα μάτια, με ένα κοινό τέμπο υπολογιστή καθώς και με χυδαίους στίχους για όλα τα τραγουδάκια, αναρωτιέμαι, ενώ διανύουμε περίοδο μαζικής κρίσης, δεν θα «έπρεπε» να ανθίζουν οι τέχνες, κατ’ επέκταση και η μουσική, ως καταλύτες πνευματικής αφύπνισης; Αναμφίβολα, τα γεγονότα της ιστορίας αυτό αποδεικνύουν... Ένα από τα άπειρα παραδείγματα, αποτελεί ο Βιτσέντζος Κορνάρος, που γύρω στα μέσα του 17ου αι., όταν άρχισε δηλαδή η πολιορκία του Ηρακλείου από τους Οθωμανούς, άρχισε και η δράση του. Οι σημερινοί, όμως, Νεοέλληνες -έτσι για διαφορά- ενώ πυροβολούμαστε από ψυχρές δυτικές σφαίρες, χαμπάρι δεν παίρνουμε και το έχουμε ρίξει στη «τρέλα» όπως χαρακτηρίζει ένα Τσα-κάλι.

Η εξέλιξη της Κρητικής ενδυμασία στην πάροδο του χρόνου.

Έχετε αναρωτηθεί ποτέ ποια είναι η σημασία του σαρικιού, για ποιο λόγο φορούν οι Κρητικοί μαύρο πουκάμισο, τι επιρροές δέχτηκε η παραδοσιακή Κρητική φορεσιά ώσπου να πάρει την μορφή που γνωρίζουμε σήμερα;  Νομοθεσίες ενδυμασίας, επιρροές από τους διάφορους λαούς που κατοίκησαν στην Κρήτη και βεντέτες έδωσαν την τελική πινελιά στο σχέδιο της Κρητικής ενδυμασίας που γνωρίζουμε. Οι επιρροές από τη Δύση.

Η ομορφότερη κοπέλα της Κρήτης για το 2011

Πλήθος κόσμου κατέκλισε την Τετάρτη 24 Αυγούστου το club Envy στο Ηράκλειο όπου πραγματοποιήθηκε ο μεγάλος Τελικός του 33ου Παγκρήτιου Διαγωνισμού Ομορφιάς. Τον τίτλο της MISS ΚΡΗΤΗ 2011 κατέκτησε η 19χρονη Εύα Ζεϊμπεκάκη από το Ηράκλειο, Ά Αναπληρωματική Miss Κρήτη 2011 αναδείχθηκε η Φαίη Αβδουλά και΄Β Αναπληρωματική Miss Κρήτη 2011 η Ευρυδίκη Μερκούρη. Η 17χρονη Μιχαέλα Φωτιάδη

Γάζα: Εθνοκάθαρση ή γενοκτονία;

Ο κορυφαίος ιστορικός του Ολοκαυτώματος κρούει τον κώδωνα του κινδύνου. Ο διαπρεπής Ισραηλινός ιστορικός Όμερ Μπάρτοβ καλεί τις Ηνωμένες Πολιτείες και τη διεθνή εβραϊκή κοινότητα να «σηκώσουν το ανάστημά τους και να υψώσουν τη φωνή τους, πριν η ηγεσία του Ισραήλ βυθίσει το ίδιο και τους γείτονές του στην άβυσσο». Τι διακρίνει τον πόλεμο από τη γενοκτονία; Πότε η κρατική βία μετατρέπεται από φρικτή αλλά νομικά εγκεκριμένη επίδειξη στρατιωτικής βίας στο «απόλυτο έγκλημα», σύμφωνα τόσο με το διεθνές δίκαιο όσο και με τη κοινή αντίληψη; Το ερώτημα αυτό απασχολεί πολύ τον Όμερ Μπάρτοβ τους τελευταίους μήνες. Καθηγητής στο Πανεπιστήμιο Brown και κορυφαίος ιστορικός του Ολοκαυτώματος, ο Ισραηλινός ιστορικός έχει αφιερώσει την επιστημονική του σταδιοδρομία στη μελέτη πράξεων μαζικής δολοφονίας. Αυτό έχει καταστήσει την εμπειρογνωμοσύνη του περιζήτητη καθώς ο πόλεμος μεταξύ του Ισραήλ και της Χαμάς συνεχίζει να κλιμακώνεται σε πρωτόγνωρα επίπεδα αιματοχυσίας και καταστροφής. Καθώς ο πόλεμος εξε

Το ντοκιμαντέρ «In the wine dark sea» για το κρητικό κρασί προβάλλει τον κρητικό αμπελώνα

Το ντοκιμαντέρ «In the wine dark sea» που έχει γυριστεί από την Χρύσα Τζωρτζάκη στην αγγλική γλώσσα και απευθύνεται στο διεθνές κοινό, προβάλει την Κρήτη ως οινοπαραγωγική περιοχή και αναδεικνύει τον κρητικό αμπελώνα σε χώρες που δεν έχει αποκτήσει ακόμα μεγάλη αναγνωρισιμότητα. Η σκηνοθέτης του φιλμ επισκέφθηκε τον Περιφερειάρχη Κρήτης Σταύρο Αρναουτάκη και τον ενημέρωσε για την θετική πορεία και την απήχηση που καταγράφει το ντοκιμαντέρ σε φεστιβάλ κινηματογράφου ανά τον κόσμο, παρουσιάζοντας το κρασί της Κρήτης από τη μινωική εποχή μέχρι τις μέρες μας. Το ντοκιμαντέρ αναπτύσσεται μέσα από την οπτική 11 οινοπαραγωγών του νησιού, οι οποίοι αναλύουν τις ποικιλίες του κρητικού κρασιού ενώ καταγράφονται και γευσιγνωστικές εμπειρίες και απόψεις, διεθνώς καταξιωμένων σομελιέ (sommelier). Το φιλμ βραβεύτηκε σε Φεστιβάλ της Νέας Υόρκης, του Τορόντο και ακολούθησε το Τόκιο. Επιλέχθηκε ως καλύτερο ντοκιμαντέρ από τα φεστιβάλ του Μιλάνου και της Νάπολι και τώρα είναι επίσημη επιλογή, όπως τονίζ