Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Δημιουργώντας μια υγιή και μακροχρόνια επιχείρηση



Η Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη (Ε.Κ.Ε.- Corporate Social Responsibility, C.S.R.), έχει χαρακτηριστεί από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή ως «έννοια σύμφωνα με την οποία οι εταιρείες ενσωματώνουν σε εθελοντική βάση κοινωνικές και περιβαλλοντικές ανησυχίες στις επιχειρηματικές τους δραστηριότητες και στις επαφές τους με άλλα ενδιαφερόμενα μέρη». Ήδη, τα τελευταία χρόνια παρατηρούμε αύξηση του αριθμού των εταιριών (μεγάλων και μικρών), όπου έχουν υιοθετήσει την Ε.Κ.Ε.

Τι είναι όμως, ουσιαστικά, η Ε.Κ.Ε.;

Η Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη ομαδοποιείτε σε τέσσερις κατηγορίες.

              I.      Ανθρώπινο Δυναμικό
Στόχος των επιχειρήσεων είναι να ανταγωνιστούν τις υπόλοιπες επιχειρήσεις. Δημιουργώντας ένα εργασιακό περιβάλλον, σε τέτοια μορφή όπου θα θέλουν οι εργαζόμενοι να ενταχθούν και να εργαστούν σε αυτό το περιβάλλον.

            II.      Περιβάλλον
Οι επιχειρήσεις, μπορούν να εντάξουν στο πρόγραμμά τους δραστηριότητες όπου η επιχείρηση θα είναι φιλική προς το περιβάλλον.

          III.      Κοινωνία
Οι επιχειρήσεις μπορούν να συμβάλουν στο κοινωνικό σύνολο. Να έχουν ενεργό και κοινωνικό ρόλο στην τοπική κοινωνία. Προβάλλοντας το ανθρώπινο πρόσωπο της επιχείρησης.

         IV.      Αγορά
Σε αυτή την κατηγορία η επιχείρηση ενδιαφέρεται για την «ανθρώπινη» και ουσιαστική σχέση της με τους πελάτες και προμηθευτές της.

Πρόγραμμα Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης:
  • Ανθρώπινο Δυναμικό.
Σε αυτή την κατηγορία μια επιχείρηση μπορεί να προσφέρει πρόσθετη ιατροφαρμακευτική κάλυψη στους εργαζόμενους και τις οικογένειές τους, ή ίσες ευκαιρίες εξέλιξης όλων των εργαζομένων, ή ευκαιρίες βελτίωσης των δεξιοτήτων των εργαζομένων μέσω σεμιναρίων, ή διευκόλυνση του προσωπικού για παρακολούθηση σεμιναρίων, ή δημιουργία ειδικού τμήματος «παιδόπολης», ώστε το προσωπικό να αφήνει εκεί το παιδί του τις ώρες που εργάζεται, ή διοργάνωση παιδικής κατασκήνωσης προς τα παιδιά του προσωπικού χρονικής διάρκειας 2-3 εβδομάδων κάθε χρόνο, ή οργάνωση Τράπεζας αίματος. 
  • Περιβάλλον.
Μια επιχείρηση μπορεί να εφαρμόσει εσωτερικό πρόγραμμα ανακύκλωσης, ή ένταξη συστημάτων περιβαλλοντικής διαχείρισης σύμφωνα με εθνικά / διεθνή πρότυπα (π.χ. ISO 14001), ή σύστημα εξοικονόμησης ενέργειας, ή ενεργειακό σχεδιασμό κτηριακών εγκαταστάσεων, ή προστασία θαλάσσιου περιβάλλοντος, ή διοργάνωση καθαρισμού πάρκου / λίμνης / παραλίας από το προσωπικό, ή διοργάνωση δεντροφύτευσης.
  • Κοινωνία.
Ενδεικτικές δράσεις που συμβάλλουν στην υλοποίηση της συγκεκριμένης κατεύθυνσης είναι η εφαρμογή προγράμματος επανένταξης μακροχρόνια ανέργων στο εργατικό δυναμικό, ή παροχή σε τοπικές Μ.Κ.Ο. σε Η/Υ και εξοπλισμό γραφείου που δεν χρησιμοποιείται, ή υποστήριξη διάφορων τοπικών δραστηριοτήτων, ή στήριξη σε πυρόπληκτους / σεισμοπαθείς / ορφανοτροφεία / θεραπευτήρια / γηροκομεία, ή παροχή ειδικών τιμών σε ευαίσθητες κατηγορίες ατόμων, ή στήριξη παραολυμπιακού αθλητισμού, ή χορήγηση υποτροφίας σε φοιτητές ευπαθών ομάδων (της τοπικής κοινωνίας).  
  • Αγορά.
Σε αυτή τη κατηγορία οι επιχειρήσεις δεσμεύονται να προωθήσουν τις ιδέες Ε.Κ.Ε. σε όλες τις αλυσίδες της ή καταγραφή και αξιολόγησης παραπόνων από συνεργάτες και καταναλωτές, ή αποφυγή ενεργειών διαφθοράς, ή χρήση κριτηρίων Ε.Κ.Ε. κατά την επιλογή προμηθευτών και συνεργατών, ή εφαρμογή κανόνων δεοντολογίας, ή τήρηση κανόνων ασφαλείας υγιεινής και ποιότητας, ή έγκυρη ενημέρωση του καταναλωτικού κοινού.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θεωρεί ότι οι επιχειρήσεις έχουν ηθικούς και οικονομικούς λόγους για να θέλουν να εφαρμόσουν την Ε.Κ.Ε. Τα οφέλη της Ε.Κ.Ε. σε μια επιχείρηση είναι πρωτίστως μακροχρόνια. Σε ότι αφορά πραγματικούς αριθμούς, τα οφέλη είναι πρώτα κοινωνικά και έπειτα οικονομικά. Παρόλα αυτά, έπειτα από συνεχιζόμενες έρευνες των τελευταίων ετών, απέδειξαν ότι όταν μια επιχείρηση υιοθετήσει ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα Ε.Κ.Ε., υπεύθυνα και συνεχιζόμενα στο χρόνο τότε μακροπρόθεσμα συναντάμε μια υγιή εταιρία, ανταγωνιστική, ανθεκτική σε περίοδο κρίσης και επιθυμητή σε καταναλωτές και υπαλλήλους.    

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Τα «4 Π» του επιτυχημένου πολιτικού!

Όσοι από εμάς διδαχτήκαμε το Μάρκετινγκ, είχαμε την ευκαιρία να βρούμε στον δρόμο μας τα «4 Π» (4 P's of Marketing), τα οποία αποτελούν το συστατικό επιτυχίας ενός προϊόντος ή μιας υπηρεσίας, μέσα από τον σχεδιασμό της σωστής στρατηγικής, η οποία στηρίζεται: 1) Στα χαρακτηριστικά του προϊόντος ή της υπηρεσίας (Product). 2) Στην τιμή (Price) του προϊόντος / υπηρεσίας. 3) Στη σωστή τοποθέτησή του στην αγορά (Place). 4) Στη σωστή προώθησή του (Promotion). Αναλύοντας τα πιο πάνω χαρακτηριστικά, ένας πολιτικός μπορεί εύκολα να διακρίνει τη

Η ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΗ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΚΡΗΤΙΚΗΣ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΗΣ ΚΑΤΣΟΥΝΑΣ

Το σήμα κατατεθέν της Κρητικές παράδοσης και συγκεκριμένα οι "χειροποίητες κατσούνες, κρητικά μπαστούνια" είχαν την τιμητική τους στην τελευταία εκπομπή του ALPHA «Σαββατοκύριακο με τον Μάνεση». Την Κυριακή το μεσημέρι εμφανίστηκε στην εκπομπή μέσω σύνδεσης Skype ο Κρητικός "Digital Media Strategist" Μάρκος Σμυρνάκης. Επίκεντρο της συζήτησης ήταν ο τρόπος της διαδικτυακής προώθησης της Κρητικής παράδοσης, αλλά και πως όλο αυτό βοηθάει στην συντήρηση της. Όπως ισχυρίζεται, σύγχρονες τεχνικές μάρκετινγκ είναι ικανές να δώσουν ξανά ζωή και να συστήσουν σε νέο κόσμο τις Κρητικές κατσούνες. Αυτό είναι και το όραμα. Η ένταξη ενός παγιωμένου προϊόντος και πάλι στην καθημερινότητα του ανθρώπου, πριν την εξαφάνιση του. Ένταξη... από όλες τις πλευρές, ξεκινώντας από το κίνητρο για την παραγωγή, αλλά και το ενδιαφέρον από νέους ανθρώπους όχι μόνο να μάθουν να τις χρησιμοποιούν , αλλά και να παράγουν το συγκεκριμένο προϊόν Αξίζει να σημειωθεί ότι οι τεχνίτες πλέ...

Η L’Oréal «σπάει» την γυάλινη οροφή για τις γυναίκες επιστήμονες!

  Τα Ελληνικά Βραβεία L’ORÉAL–UNESCO εντάσσονται στο Διεθνές Πρόγραμμα L’ORÉAL-UNESCO Για τις Γυναίκες στην Επιστήμη, το όποιο αναγνωρίζει και υποστηρίζει διεθνώς γυναίκες επιστήμονες, με στόχο να τους δοθεί μεγαλύτερη αναγνώριση, να αναδειχθεί το ταλέντο τους και να εμπνεύσει περισσότερες γυναίκες να ασχοληθούν με την επιστήμη. Με πίστη στην πεποίθηση ότι ο κόσμος χρειάζεται την επιστήμη και η επιστήμη χρειάζεται τις γυναίκες, το Ίδρυμα L’Oréal σε συνεργασία με την Ελληνική Εθνική Επιτροπή για την UNESCO, προκηρύσσουν για 12η φορά στην Ελλάδα, την έναρξη των φετινών βραβείων, με τρία σημαντικά βραβεία αξίας 10.000€ έκαστο, που θα δοθούν σε γυναίκες επιστήμονες, οι οποίες απασχολούνται στους τομείς των Βιοεπιστημών, των Φυσικών Επιστημών, των Μαθηματικών και της Επιστήμης των Υπολογιστών. Τέλος, ως περαιτέρω επιβεβαίωση της παραπάνω δέσμευσης και του θετικού αντίκτυπου των Βραβείων στους δικαιούχους του, ανακοινώνεται ότι από το 2022 και έπειτα, τα βραβεία θα πραγματοποιούνται κάθ...

Freelancer: Τι σημαίνει επί της ουσίας η νέα πραγματικότητα εργασίας;

Γράφει η Αρετή Διαμαντή Freelancer: Από την e-food και άλλες εταιρείες που υιοθετούν ένα τέτοιο μοντέλο εργασίας προκύπτει το νέο ερώτημα. Συμφέρει άραγε να είναι κάποιος freelancer και κάτω από ποιες προϋποθέσεις; Σάλος δημιουργήθηκε με την πρόσφατη “ατυχή” διατύπωση της e-food σε μερίδα εργαζομένων της σε σχέση με το ενδεχόμενο να γίνουν freelancers αντί για μισθωτοί. Οι περισσότεροι διαμαρτυρήθηκαν έντονα, ενώ η εταιρεία έσπευσε να διαψεύσει και να μιλήσει για κακή επικοινωνία. Ωστόσο, υπάρχει μια μεγάλη μερίδα ατόμων που δεν γνωρίζουν καν τι σημαίνει το freelancing. Σε αυτή την περίπτωση, τι αλλάζει στον εργασιακό τομέα; Πρόκειται για μια αναβάθμιση της εργασιακής πραγματικότητας ή μήπως για μια επιδείνωση της ήδη ζοφερής πραγματικότητας; Η τεχνολογία συχνά έρχεται να γεφυρώσει το χάσμα που δημιουργείται ανάμεσα στις διαφορετικές γενιές. Εδώ μήπως συμβαίνει κάτι τέτοιο; Freelancer: Τι συνεπάγεται για την καθημερινότητα ενός εργαζομένου; Αρχικά, πρόκειται για έναν αρκετά ευρύ όρο. Κ...

Ποια είναι τα βασικά προβλήματα στην ψυχολογία των εργαζομένων στον τουρισμό και πως μπορούν να βελτιωθούν;

Η Καλοκαιρινή τουριστική σεζόν έχει ήδη ξεκινήσει με πολλά προβλήματα να έρχονται στο φως της δημοσιότητας, αλλά με τα περισσότερα να παραμένουν και να εξελίσσονται εσωτερικά στους κλάδους των Τουριστικών Επαγγελμάτων. Τα τελευταία περιστατικά που συνέβησαν σχετικά με το έγκαυμα του νεαρού στην Κρήτη, αλλά και τον νεαρό σερβιτόρο να σερβίρει εντός θαλάσσης σε beach bar στην Ρόδο, κάνουν πλέον ξεκάθαρο ότι δεν ακολουθείται, αλλά ούτε φαίνεται να υπάρχει σαφής οδηγία για τον ασφαλή τρόπο εργασίας κάθε εργαζομένου. Τελικά η εργασία στον Τουρισμό είναι επιλογή ή λύση ανάγκης για τους εργαζομένους του χώρου;  • Πόσο εύκολό είναι από μία αδρανής περίοδο του χειμώνα να προσαρμοστείς σε μία έντονη καθημερινότητα; • Πόσες είναι και πόσες θα έπρεπε να είναι οι ώρες εργασίας;  • Υπάρχει προσωπικός χρόνος;  • Τηρείται η σωστή διατροφή; Βρισκόμαστε στην καρδιά του καλοκαιριού και σε μια χώρα όπου αποτελείται από 6.000 νησιά, νησίδες και βραχονησίδες. Η ενασχόληση λοιπόν με τον...