Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Δημιουργώντας μια υγιή και μακροχρόνια επιχείρηση



Η Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη (Ε.Κ.Ε.- Corporate Social Responsibility, C.S.R.), έχει χαρακτηριστεί από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή ως «έννοια σύμφωνα με την οποία οι εταιρείες ενσωματώνουν σε εθελοντική βάση κοινωνικές και περιβαλλοντικές ανησυχίες στις επιχειρηματικές τους δραστηριότητες και στις επαφές τους με άλλα ενδιαφερόμενα μέρη». Ήδη, τα τελευταία χρόνια παρατηρούμε αύξηση του αριθμού των εταιριών (μεγάλων και μικρών), όπου έχουν υιοθετήσει την Ε.Κ.Ε.

Τι είναι όμως, ουσιαστικά, η Ε.Κ.Ε.;

Η Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη ομαδοποιείτε σε τέσσερις κατηγορίες.

              I.      Ανθρώπινο Δυναμικό
Στόχος των επιχειρήσεων είναι να ανταγωνιστούν τις υπόλοιπες επιχειρήσεις. Δημιουργώντας ένα εργασιακό περιβάλλον, σε τέτοια μορφή όπου θα θέλουν οι εργαζόμενοι να ενταχθούν και να εργαστούν σε αυτό το περιβάλλον.

            II.      Περιβάλλον
Οι επιχειρήσεις, μπορούν να εντάξουν στο πρόγραμμά τους δραστηριότητες όπου η επιχείρηση θα είναι φιλική προς το περιβάλλον.

          III.      Κοινωνία
Οι επιχειρήσεις μπορούν να συμβάλουν στο κοινωνικό σύνολο. Να έχουν ενεργό και κοινωνικό ρόλο στην τοπική κοινωνία. Προβάλλοντας το ανθρώπινο πρόσωπο της επιχείρησης.

         IV.      Αγορά
Σε αυτή την κατηγορία η επιχείρηση ενδιαφέρεται για την «ανθρώπινη» και ουσιαστική σχέση της με τους πελάτες και προμηθευτές της.

Πρόγραμμα Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης:
  • Ανθρώπινο Δυναμικό.
Σε αυτή την κατηγορία μια επιχείρηση μπορεί να προσφέρει πρόσθετη ιατροφαρμακευτική κάλυψη στους εργαζόμενους και τις οικογένειές τους, ή ίσες ευκαιρίες εξέλιξης όλων των εργαζομένων, ή ευκαιρίες βελτίωσης των δεξιοτήτων των εργαζομένων μέσω σεμιναρίων, ή διευκόλυνση του προσωπικού για παρακολούθηση σεμιναρίων, ή δημιουργία ειδικού τμήματος «παιδόπολης», ώστε το προσωπικό να αφήνει εκεί το παιδί του τις ώρες που εργάζεται, ή διοργάνωση παιδικής κατασκήνωσης προς τα παιδιά του προσωπικού χρονικής διάρκειας 2-3 εβδομάδων κάθε χρόνο, ή οργάνωση Τράπεζας αίματος. 
  • Περιβάλλον.
Μια επιχείρηση μπορεί να εφαρμόσει εσωτερικό πρόγραμμα ανακύκλωσης, ή ένταξη συστημάτων περιβαλλοντικής διαχείρισης σύμφωνα με εθνικά / διεθνή πρότυπα (π.χ. ISO 14001), ή σύστημα εξοικονόμησης ενέργειας, ή ενεργειακό σχεδιασμό κτηριακών εγκαταστάσεων, ή προστασία θαλάσσιου περιβάλλοντος, ή διοργάνωση καθαρισμού πάρκου / λίμνης / παραλίας από το προσωπικό, ή διοργάνωση δεντροφύτευσης.
  • Κοινωνία.
Ενδεικτικές δράσεις που συμβάλλουν στην υλοποίηση της συγκεκριμένης κατεύθυνσης είναι η εφαρμογή προγράμματος επανένταξης μακροχρόνια ανέργων στο εργατικό δυναμικό, ή παροχή σε τοπικές Μ.Κ.Ο. σε Η/Υ και εξοπλισμό γραφείου που δεν χρησιμοποιείται, ή υποστήριξη διάφορων τοπικών δραστηριοτήτων, ή στήριξη σε πυρόπληκτους / σεισμοπαθείς / ορφανοτροφεία / θεραπευτήρια / γηροκομεία, ή παροχή ειδικών τιμών σε ευαίσθητες κατηγορίες ατόμων, ή στήριξη παραολυμπιακού αθλητισμού, ή χορήγηση υποτροφίας σε φοιτητές ευπαθών ομάδων (της τοπικής κοινωνίας).  
  • Αγορά.
Σε αυτή τη κατηγορία οι επιχειρήσεις δεσμεύονται να προωθήσουν τις ιδέες Ε.Κ.Ε. σε όλες τις αλυσίδες της ή καταγραφή και αξιολόγησης παραπόνων από συνεργάτες και καταναλωτές, ή αποφυγή ενεργειών διαφθοράς, ή χρήση κριτηρίων Ε.Κ.Ε. κατά την επιλογή προμηθευτών και συνεργατών, ή εφαρμογή κανόνων δεοντολογίας, ή τήρηση κανόνων ασφαλείας υγιεινής και ποιότητας, ή έγκυρη ενημέρωση του καταναλωτικού κοινού.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θεωρεί ότι οι επιχειρήσεις έχουν ηθικούς και οικονομικούς λόγους για να θέλουν να εφαρμόσουν την Ε.Κ.Ε. Τα οφέλη της Ε.Κ.Ε. σε μια επιχείρηση είναι πρωτίστως μακροχρόνια. Σε ότι αφορά πραγματικούς αριθμούς, τα οφέλη είναι πρώτα κοινωνικά και έπειτα οικονομικά. Παρόλα αυτά, έπειτα από συνεχιζόμενες έρευνες των τελευταίων ετών, απέδειξαν ότι όταν μια επιχείρηση υιοθετήσει ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα Ε.Κ.Ε., υπεύθυνα και συνεχιζόμενα στο χρόνο τότε μακροπρόθεσμα συναντάμε μια υγιή εταιρία, ανταγωνιστική, ανθεκτική σε περίοδο κρίσης και επιθυμητή σε καταναλωτές και υπαλλήλους.    

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Βασική διαφορά μεταξύ των Δημοσίων Σχέσεων και Διαφήμισης.

Με δύο λόγια η βασική διαφορά μεταξύ των Δημοσίων Σχέσεων και της Διαφήμισης. Οι Δημόσιες Σχέσεις στην εποχή μας πρέπει σε συνεργασία με τη διαφήμιση να οδηγούν στα επιθυμητά αποτελέσματα. Αν θέλαμε να ξεχωρίσουμε κάπως την διαφήμιση από τις δημόσιες σχέσεις, θα ήταν λογικότερο να πούμε ότι με τις δημόσιες σχέσεις περιμένουμε πιο μακροπρόθεσμα αποτελέσματα που ίσως να μην είναι και μετρήσιμα σε σχέση με αυτά της διαφήμισης που το ζητούμενο είναι άμεσο και με πιο ασφαλείς τρόπους μετρήσιμο. Δημοσίευση: Μάρκος Σμυρνάκης

Ψυχολογία εργασίας: Σχέσεις προϊσταμένου και υφισταμένων

Οι σχέσεις μεταξύ προϊσταμένου και υφισταμένων έχουν καθοριστικό ρόλο στην παραγωγικότητα και στα κίνητρα στο χώρο εργασίας. Η εκτίμηση που νιώθουν ότι έχουν οι υφιστάμενοι από τον προϊστάμενο τους, είναι από τους ισχυρότερους παράγοντες που τους επιτρέπουν να αφοσιώνονται στο έργο τους. Έρευνες έχουν δείξει ότι το αίσθημα εκτίμησης βρίσκεται στο ίδιο επίπεδο όπως άλλοι σημαντικοί παράγοντες σε σχέση με την εργασία τους που είναι το ύψος του μισθού, οι ευκαιρίες για εκπαίδευση και ανέλιξη. Ο προϊστάμενος είναι ο ισχυρότερος παράγοντας που μπορεί να επηρεάζει τα κίνητρα και το ομαδικό πνεύμα εργασίας των υφισταμένων του. Με τον τρόπο συμπεριφοράς του, τον προφορικό του λόγο, τη γλώσσα του σώματος και τις εκφράσεις του προσώπου του, μεταδίδει σημαντικότατα μηνύματα για τη γνώμη και τις σκέψεις του σχετικά με την αξία των ανθρώπων που εργάζονται μαζί του.

Η εξέλιξη της Κρητικής ενδυμασία στην πάροδο του χρόνου.

Έχετε αναρωτηθεί ποτέ ποια είναι η σημασία του σαρικιού, για ποιο λόγο φορούν οι Κρητικοί μαύρο πουκάμισο, τι επιρροές δέχτηκε η παραδοσιακή Κρητική φορεσιά ώσπου να πάρει την μορφή που γνωρίζουμε σήμερα;  Νομοθεσίες ενδυμασίας, επιρροές από τους διάφορους λαούς που κατοίκησαν στην Κρήτη και βεντέτες έδωσαν την τελική πινελιά στο σχέδιο της Κρητικής ενδυμασίας που γνωρίζουμε. Οι επιρροές από τη Δύση.

GNTM GR Τρολ στο σετ της τελευταίας εβδομάδας από τις Χειροποίητες Κατσούνες | Φωτογραφίες

Ταξιδεύουμε κι εμείς μαζί με το  #Gntmgr  στο Λονδίνο του ’30. ☂️☂️ Ο Μάικλ Μπανκς, χήρος μετά το θάνατο της γυναίκας του, αγωνίζεται να διατηρήσει το πατρικό του σπίτι ενάντια στις ύπουλες πρακτικές της τράπεζας. Τα μικρά παιδιά του προσπαθούν μάταια να τον βοηθήσουν, μέχρι που εμφανίζεται η μυστηριώδης, ιπτάμενη νταντά Μαίρη Πόπινς. Φωτογραφία που τρολάρει το τελευταίο σετ φωτογράφισης στο GNTM GR, με θέμα τη Mary Poppins δημιούργησαν από τη σελίδα  Χειροποίητες Κρητικές Κατσούνες . Στο σετ της φωτογράφισης, συμμετέχουν με δύο φωτογραφίες στη μία δίνουν έμφαση στο πάνω μέρος και εννοούμε τα χέρια, ενώ στη δεύτερη στα πόδια…. Εσείς τι λέτε, Ποια ήταν για εσάς η καλύτερη Mary Poppins; Πηγή  katsounes.com

Ποια είναι τα βασικά προβλήματα στην ψυχολογία των εργαζομένων στον τουρισμό και πως μπορούν να βελτιωθούν;

Η Καλοκαιρινή τουριστική σεζόν έχει ήδη ξεκινήσει με πολλά προβλήματα να έρχονται στο φως της δημοσιότητας, αλλά με τα περισσότερα να παραμένουν και να εξελίσσονται εσωτερικά στους κλάδους των Τουριστικών Επαγγελμάτων. Τα τελευταία περιστατικά που συνέβησαν σχετικά με το έγκαυμα του νεαρού στην Κρήτη, αλλά και τον νεαρό σερβιτόρο να σερβίρει εντός θαλάσσης σε beach bar στην Ρόδο, κάνουν πλέον ξεκάθαρο ότι δεν ακολουθείται, αλλά ούτε φαίνεται να υπάρχει σαφής οδηγία για τον ασφαλή τρόπο εργασίας κάθε εργαζομένου. Τελικά η εργασία στον Τουρισμό είναι επιλογή ή λύση ανάγκης για τους εργαζομένους του χώρου;  • Πόσο εύκολό είναι από μία αδρανής περίοδο του χειμώνα να προσαρμοστείς σε μία έντονη καθημερινότητα; • Πόσες είναι και πόσες θα έπρεπε να είναι οι ώρες εργασίας;  • Υπάρχει προσωπικός χρόνος;  • Τηρείται η σωστή διατροφή; Βρισκόμαστε στην καρδιά του καλοκαιριού και σε μια χώρα όπου αποτελείται από 6.000 νησιά, νησίδες και βραχονησίδες. Η ενασχόληση λοιπόν με τον...