Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Θεατρική παράσταση "Ερωτόκριτος"

Θεατρική παράσταση Δευτέρα, 22/10/2012, Τρίτη, 23/10/2012, Τετάρτη, 24/10/2012 στις 21:00  στο Θεατρικό Σταθμό (Θεατρικός Σταθμός, Εφέσου, Ηράκλειο).
Είσοδος ελεύθερη για ανέργουςΚανονικό:10 ευρώ, Φοιτητικό: 8 ευρώ,
Η παράσταση "Ερωτόκριτος" του θεάτρου "ΟΜΜΑ ΣΤΟΥΝΤΙΟ" παρουσιάζεται στο Θεατρικό Σταθμό, στο Ηράκλειο, στις 22, 23 και 24 Οκτωβρίου.

"Τι είναι εκείνο που κάνει έναν άνθρωπο να αντισταθεί στη βία της εξουσίας;" Αυτό το ερώτημα μου γεννήθηκε όταν αποφάσισα να ασχοληθώ με αυτό το δύσκολο θεατρικό εγχείρημα, δηλαδή τη σκηνική αναπαράσταση ενός επικού κλασικού ποιήματος.
 
Το αμέσως επόμενο ερώτημα ήταν: "Είναι παγκόσμιος ο Ερωτόκριτος;" Μπορεί δηλ. η ιδιαιτερότητα της γλώσσας του κειμένου αλλά και της κουλτούρας που μεταφέρει να αφορά και άλλους διαφορετικούς πολιτισμούς εκτός της Κρήτης;"

Μελετώντας το κείμενο έδωσα βάρος στην έννοια της μετανάστευσης μιας και ο Ερωτόκριτος εξορίζεται βίαια απο τον Ρήγα, επειδή η καταγωγή του δε συμβαδίζει με την καταγωγή της αγαπημένης του Αρετούσας. Το γεγονός αυτό, με έκανε να δώ την ιστορία με μία σύγχρονη ματιά. Κοιτώντας το σήμερα είδα ότι οι σημερινές "ανεπτυγμένες κοινωνίες" πάσχουν από το σύνδρομο της "καθαρότητας του πολιτισμού ή της αναζήτησης της ρίζας ", αγνοώντας ότι η ιστορία της ανθρωπότητας βασίζεται στις μετακινήσεις πληθυσμών και στις προσμίξεις πολιτισμών.
 
Ο όρος "μετανάστευση" δημιουργήθηκε για να περιγράψει ένα φυσικό φαινόμενο, που βασίζεται στο δικαίωμα του ανθρώπου να ταξιδεύει και να αυτοπροσδιορίζεται πολιτισμικά. Οταν όμως ο άνθρωπος αναγκάζεται βίαια λόγω οικονομικών συμφερόντων να ξεριζωθεί ,τότε μιλάμε για Εξορία. Αν κοιτάξουμε σήμερα γύρω μας - μια εποχή έντονων οικονομικών προβλημάτων, λόγω της ασυδοσίας του καταναλωτικού τρόπου ζωής, θα δούμε όχι μετανάστες αλλά εξορισμένους ανθρώπους που προσπαθούν να επιβιώσουν , χωρίς την δυνατότητα να αλλάξουν δραστικά τη μοίρα τους. Δεν είναι τυχαίο που ο "ανεπτυγμένος μας πολισμός" αναφέρεται σε αυτούς όχι ως ανθρώπους αλλά ως "μετανάστες" όρος που αντικατέστησε την ίδια την ύπαρξη. Είναι δύσκολο να καταλάβουμε το πόσο ρατσιστές γινόμαστε σιγά-σιγά . Είμαστε μια κοινωνία που ταυτίζεται με τον "φρόνιμο και ξετελιωμένο Ρήγα, άξο σε πάσα τρόπο ", που δε διστάζει να εξορίσει τον Ερωτόκριτο επειδή απλά .."αγάπησε".
 
Στη δική μας λοιπόν παράσταση, μια χούφτα τέτοιων εξορισμένων μεταναστών, επιχειρούν κατα τη διάρκεια μιας "τυχαίας" συνάντησής τους σε μια αυλή , να επικοινωνήσουν μεταξύ τους, μέσα από το δικό του, ο καθένας, πολιτισμό . Μέσα σε αυτή την αυλή, μπλέκεται η προσωπική ιστορία των μεταναστών με την περιπέτειατου "Ερωτόκριτου" ... Τραγουδούν , ονειρεύονται, νοσταλγούν το τόπο τους, ενώ αναβιώνουν την ιστορία του "Ερωτόκριτου" ..Προσπαθούν να καταλάβουν τι έκανε αυτό τον νέο να αντισταθεί με πείσμα, στη βία της εξουσίας και κέρδισε την αγάπη και την ελευθερία του.. Τι κάνει άραγε έναν άνθρωπο να δίνει έναν μοναχικό αγώνα με μόνο του όπλο τη πίστη του στην ανθρωπιά , για να σώσει αυτό που αγαπά αλλά και να σωθεί ο ίδιος, κόντρα στα εμπόδια που του βάζει η εξουσία;
 
Ο "Ερωτόκριτος" θα τους μάθει την αξία της επανάστασης και της αντίστασης , μέσα από τον έρωτα για την ίδια τη ζωή..Η παράσταση παρουσιάζεται μέσα απο το τρόπο και τη ματιά του Ανθρωπολογικού Θεάτρου, δηλαδή της σκηνικής συνύπαρξης διαφορετικών σκηνικών μορφών παραδοσιακού θεάτρου.
[Αντώνης Διαμαντής, Σκηνοθέτης]

Συντελεστές της παράστασης
Δραματουργία -Σκηνοθεσία: Αντώνης Διαμαντής
Διασκευή κειμένου: Γιώργος Καλογεράκης
Χωρο-γραφία/Κουστούμια/Φωτισμοί : Αντώνης Διαμαντής
Βοηθός Σκηνοθέτη: Ελένη Στρατάκη
Ζωγραφική Σκηνικού : Αθηνά Κρανιωτάκη
Παραγωγή: Θέατρο ΟΜΜΑ ΣΤΟΥΝΤΙΟ
 
Παίζουν
Ρωτόκριτος-(μετανάστης από την Αργεντινή): Πάνος Ιωαννίδης
Αρετούσα (μετανάστρια από την Ισπανία): Ροδάνθη Κρανιωτάκη
Ρήγισσα/Μάνα Ερωτόκριτου (μετανάστρια από την Ρουμανία): Ειρήνη Κουτσάκη
Πολύδωρος/ Ρήγας Σπιδόλιοντας (μετανάστης από το Πακιστάν): Ηλίας Σταρράς
Νένα / Κυπρίδημος (μετανάστρια από την Αρμενία): Ελένη Στρατάκη
Σολντάδος/Χαρίδημος/ Μάγισσα (μετανάστρια από την Σερβία): Μίρα Ποπτέσιν
Στο ρόλο του Ποιητή: Όλος ο θίασος

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Κρητικό Σαρίκι το παραδοσιακό κεντητό μαντήλι για το κεφάλι. Η Ιστορία, οι συμβολισμοί & η Περίτεχνη πλέξη της κυρίας Πόπης

Με αφορμή την διάδοση της κρητικής παραδοσιακής τέχνης της πλέξης των σαρικιών επικοινωνήσαμε με την κυρία Πόπη, την υφάντρα μας. Τα χειροποίητα Κρητικά σαρίκια – μαντήλια στο katsounes.gr φτιάχνονται από τα χέρια της κυρίας Πόπης. Όπως μας είπε η ίδια και όπως θα έχετε αντιληφθεί η πλέξη των σαρικιών αποτελεί μια σπουδαία και περίτεχνη διαδικασία που διαφέρει από περιοχή σε περιοχή και είναι άμεσα συνδεδεμένη με τη τιμή και την υπερηφάνεια των Κρητικών. Η τέχνη αυτή συναντάτε σήμερα κυρίως σε ορεινά χωριά της Κρήτης και κυρίως   χρησιμοποιείται από μεγαλύτερες γενιές. Όπως μας είπε η ονομασία του “Σαρίκι” έχει Τούρκικη καταγωγή και υποδηλώνει την Οθωμανική επιρροή στο νησί της Κρήτης τα παλαιότερα χρόνια της Τουρκοκρατίας. Κάπου εδώ είναι η στιγμή που πρέπει να μιλήσουμε για το Συμβολισμό που έχουν τα Σαρίκια και τα μαντήλια των κρητικών στα κρόσσια, αλλά και γενικότερα τους συμβολισμούς   Ποιοι είναι όμως οι συμβολισμοί του;;   Τα κρόσσια στα μαντήλια των κρητ...

Η εξέλιξη της Κρητικής ενδυμασία στην πάροδο του χρόνου.

Έχετε αναρωτηθεί ποτέ ποια είναι η σημασία του σαρικιού, για ποιο λόγο φορούν οι Κρητικοί μαύρο πουκάμισο, τι επιρροές δέχτηκε η παραδοσιακή Κρητική φορεσιά ώσπου να πάρει την μορφή που γνωρίζουμε σήμερα;  Νομοθεσίες ενδυμασίας, επιρροές από τους διάφορους λαούς που κατοίκησαν στην Κρήτη και βεντέτες έδωσαν την τελική πινελιά στο σχέδιο της Κρητικής ενδυμασίας που γνωρίζουμε. Οι επιρροές από τη Δύση.

Ποια είναι τα βασικά προβλήματα στην ψυχολογία των εργαζομένων στον τουρισμό και πως μπορούν να βελτιωθούν;

Η Καλοκαιρινή τουριστική σεζόν έχει ήδη ξεκινήσει με πολλά προβλήματα να έρχονται στο φως της δημοσιότητας, αλλά με τα περισσότερα να παραμένουν και να εξελίσσονται εσωτερικά στους κλάδους των Τουριστικών Επαγγελμάτων. Τα τελευταία περιστατικά που συνέβησαν σχετικά με το έγκαυμα του νεαρού στην Κρήτη, αλλά και τον νεαρό σερβιτόρο να σερβίρει εντός θαλάσσης σε beach bar στην Ρόδο, κάνουν πλέον ξεκάθαρο ότι δεν ακολουθείται, αλλά ούτε φαίνεται να υπάρχει σαφής οδηγία για τον ασφαλή τρόπο εργασίας κάθε εργαζομένου. Τελικά η εργασία στον Τουρισμό είναι επιλογή ή λύση ανάγκης για τους εργαζομένους του χώρου;  • Πόσο εύκολό είναι από μία αδρανής περίοδο του χειμώνα να προσαρμοστείς σε μία έντονη καθημερινότητα; • Πόσες είναι και πόσες θα έπρεπε να είναι οι ώρες εργασίας;  • Υπάρχει προσωπικός χρόνος;  • Τηρείται η σωστή διατροφή; Βρισκόμαστε στην καρδιά του καλοκαιριού και σε μια χώρα όπου αποτελείται από 6.000 νησιά, νησίδες και βραχονησίδες. Η ενασχόληση λοιπόν με τον...

Τι κρύβεται πίσω από το ναι των Ηγετών της χώρας;

Κυρίες και κύριε, συγγενείς, φίλοι και συμπολίτες, χθες τα μεσάνυχτα υπερψηφίστηκε το νέο μνημόνιο με 199 ΝΑΙ από τους βουλευτές της χώρας, χωρίς να υπάρχουν ενδοιασμοί για τους χιλιάδες διαδηλωτές ανά την Ελλάδα, που συγκεντρώθηκαν για να εκφράσουν ο καθένας με τον δικό του τρόπο, την αντίθεσή τους προ στην υπερψήφιση του νέου μνημονίου. Το ειδησεογραφικό πρακτορείο Reuters δημοσίευσε την υπερψήφιση του νομοσχεδίου, πριν καν ανακοινωθούν τα αποτελέσματα μέσα στην βουλή.

Κρητικό παζάρι στην Αθήνα

Έκθεση με τίτλο: «ΚΡΗΤΗ: η Μεγάλη Συνάντηση» οργανώνεται στην Αθήνα 24 έως 27 Μαΐου στις εγκαταστάσεις του Tae Kwon Do στο Φάληρο. Η έκθεση θα είναι μικτή, κοινού και εμπορική, µε ιδιαίτερη έμφαση στις Business to Business επαφές ανάμεσα σε Κρήτες επιχειρηματίες και εταιρείες της ημεδαπής και της αλλοδαπής και θα καλύπτει έκταση 3.700 τ.μ. Θα πραγματοποιηθεί σε έναν ενιαίο χώρο, σε δυο τμήματα, ένα τμήμα προσβάσιμο σε όλους τους επισκέπτες και ένα μόνο για τους επαγγελματίες.