Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Η προστασία της πνευματικής ιδιοκτησίας στο διαδίκτυο


Η προστασία της πνευματικής ιδιοκτησίας είναι ένα γεγονός που απασχολεί την Ελληνική κοινωνία τα τελευταία χρόνια. Ίσως ο λόγος να είναι το διαδίκτυο, λόγω των αναρτήσεων όπου είναι εύκολη η προσβασιμότητα, ασχέτως γλώσσας, τόπου, ημερομηνίας έκδοσης - ανάρτησης. Είναι πια αρκετά εύκολο να βρεις ένα κείμενο, ένα οπτικοακουστικό έργο ή ένα πρόγραμμα που δημιουργήθηκε στην Ελλάδα ή στην άλλη άκρη του κόσμου. Το οποίο δημιουργήθηκε το 2012, λίγα ή πολλά χρόνια πριν. Οτιδήποτε ανεβαίνει στο διαδίκτυο μένει σε κοινή θέα για πάντα.

Το διαδίκτυο μας δίνει τη δυνατότητα να καταγράψουμε και να διασώσουμε τη μνήμη της ανθρωπότητας. Το κείμενο (βιβλίο, έρευνα, άρθρο), το οπτικοακουστικό υλικό και το λογισμικό πρόγραμμα που έχουμε τη δυνατότητα να βρούμε στο Internet, είναι η ιστορία του πολιτισμού μας και της τεχνολογίας. Ανάλογα με την εθνικότητα του δημιουργού ή την χρονολογία της γέννησης του έργου μπορούμε να καταλάβουμε πως σκεπτόταν ο κόσμος εκείνη την εποχή, πως ενεργούσε και πως εκφραζόταν.

Η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει πάρει σημαντικές πρωτοβουλίες για την προστασία της πνευματικής ιδιοκτησίας. Τα τελευταία χρόνια έχει ακολουθήσει και η Ελλάδα, μέσω του ΟΠΙ.  Είναι ο οργανισμός που προωθεί και προστατεύει τη δημιουργικότητα και το έργο του δημιουργού. Η λύση όμως, δεν είναι μια σειρά νόμων. Γιατί, όσους νόμους και αν ψηφίσουν οι Έλληνες βουλευτές ή οι Ευρωπαίοι βουλευτές, δεν θα υπάρξει ουσιαστική λύση και εξαφάνιση του προβλήματος αν δεν καταπολεμηθεί από την ρίζα.

Η πειρατεία στο διαδίκτυο μπορεί να καταπολεμηθεί μόνο αν ενταχθεί στην νοοτροπία του πολίτη. Ο πολίτης, θα πρέπει να αντιληφθεί ότι το έργο που διαβάζει, ακούει, βλέπει ή χρησιμοποιεί είναι η δουλειά ενός ατόμου ή μιας ομάδας και ότι για τη δημιουργία αυτού του έργου έχουν ξοδευτεί αρκετές ώρες από την προσωπική ζωή του ατόμου. Επίσης θα πρέπει να επιλυθεί μέσω της παιδείας και  της κοινωνίας. Θα πρέπει να γίνει αυτονόητο, από τον κόσμο, ότι όπως αναφέρουμε την πηγή του βιβλίου στο προφορικό ή γραπτό λόγο, θα πρέπει με τον ίδιο τρόπο να γίνεται για μια ιστοσελίδα (site ή blog). Τέλος, οι εταιρείες ( εκδοτικοί οίκοι, δισκογραφίες, παραγωγές ταινιών και εταιρείες ηλεκτρονικών προγραμμάτων) θα πρέπει να γίνουν πιο φιλικές με τους πελάτες - πολίτες. Να κατανοήσουν το οικονομικό επίπεδο του κοινού στο οποίο απευθύνονται και να βοηθήσουν με αυτό τον τρόπο την νόμιμη αγορά του έργου.

Η πειρατεία της πνευματικής ιδιοκτησίας είναι σοβαρό παράπτωμα. Με αυτόν τον τρόπο κλέβουμε τα χρήματα και  την εργασία ενός ανθρώπου. Αν το δημιούργημα μας αρέσει τόσο πολύ, ώστε να θέλουμε να το χρησιμοποιήσουμε, δεν έχουμε παρά να δημοσιεύσουμε την πηγή μας / τον δημιουργό και το μέσο της αρχικής ανάρτησης.  

Είναι τόσο εύκολο και δεν κοστίζει τίποτα!!


Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Βασική διαφορά μεταξύ των Δημοσίων Σχέσεων και Διαφήμισης.

Με δύο λόγια η βασική διαφορά μεταξύ των Δημοσίων Σχέσεων και της Διαφήμισης. Οι Δημόσιες Σχέσεις στην εποχή μας πρέπει σε συνεργασία με τη διαφήμιση να οδηγούν στα επιθυμητά αποτελέσματα. Αν θέλαμε να ξεχωρίσουμε κάπως την διαφήμιση από τις δημόσιες σχέσεις, θα ήταν λογικότερο να πούμε ότι με τις δημόσιες σχέσεις περιμένουμε πιο μακροπρόθεσμα αποτελέσματα που ίσως να μην είναι και μετρήσιμα σε σχέση με αυτά της διαφήμισης που το ζητούμενο είναι άμεσο και με πιο ασφαλείς τρόπους μετρήσιμο. Δημοσίευση: Μάρκος Σμυρνάκης

Ψυχολογία εργασίας: Σχέσεις προϊσταμένου και υφισταμένων

Οι σχέσεις μεταξύ προϊσταμένου και υφισταμένων έχουν καθοριστικό ρόλο στην παραγωγικότητα και στα κίνητρα στο χώρο εργασίας. Η εκτίμηση που νιώθουν ότι έχουν οι υφιστάμενοι από τον προϊστάμενο τους, είναι από τους ισχυρότερους παράγοντες που τους επιτρέπουν να αφοσιώνονται στο έργο τους. Έρευνες έχουν δείξει ότι το αίσθημα εκτίμησης βρίσκεται στο ίδιο επίπεδο όπως άλλοι σημαντικοί παράγοντες σε σχέση με την εργασία τους που είναι το ύψος του μισθού, οι ευκαιρίες για εκπαίδευση και ανέλιξη. Ο προϊστάμενος είναι ο ισχυρότερος παράγοντας που μπορεί να επηρεάζει τα κίνητρα και το ομαδικό πνεύμα εργασίας των υφισταμένων του. Με τον τρόπο συμπεριφοράς του, τον προφορικό του λόγο, τη γλώσσα του σώματος και τις εκφράσεις του προσώπου του, μεταδίδει σημαντικότατα μηνύματα για τη γνώμη και τις σκέψεις του σχετικά με την αξία των ανθρώπων που εργάζονται μαζί του.

Η εξέλιξη της Κρητικής ενδυμασία στην πάροδο του χρόνου.

Έχετε αναρωτηθεί ποτέ ποια είναι η σημασία του σαρικιού, για ποιο λόγο φορούν οι Κρητικοί μαύρο πουκάμισο, τι επιρροές δέχτηκε η παραδοσιακή Κρητική φορεσιά ώσπου να πάρει την μορφή που γνωρίζουμε σήμερα;  Νομοθεσίες ενδυμασίας, επιρροές από τους διάφορους λαούς που κατοίκησαν στην Κρήτη και βεντέτες έδωσαν την τελική πινελιά στο σχέδιο της Κρητικής ενδυμασίας που γνωρίζουμε. Οι επιρροές από τη Δύση.

GNTM GR Τρολ στο σετ της τελευταίας εβδομάδας από τις Χειροποίητες Κατσούνες | Φωτογραφίες

Ταξιδεύουμε κι εμείς μαζί με το  #Gntmgr  στο Λονδίνο του ’30. ☂️☂️ Ο Μάικλ Μπανκς, χήρος μετά το θάνατο της γυναίκας του, αγωνίζεται να διατηρήσει το πατρικό του σπίτι ενάντια στις ύπουλες πρακτικές της τράπεζας. Τα μικρά παιδιά του προσπαθούν μάταια να τον βοηθήσουν, μέχρι που εμφανίζεται η μυστηριώδης, ιπτάμενη νταντά Μαίρη Πόπινς. Φωτογραφία που τρολάρει το τελευταίο σετ φωτογράφισης στο GNTM GR, με θέμα τη Mary Poppins δημιούργησαν από τη σελίδα  Χειροποίητες Κρητικές Κατσούνες . Στο σετ της φωτογράφισης, συμμετέχουν με δύο φωτογραφίες στη μία δίνουν έμφαση στο πάνω μέρος και εννοούμε τα χέρια, ενώ στη δεύτερη στα πόδια…. Εσείς τι λέτε, Ποια ήταν για εσάς η καλύτερη Mary Poppins; Πηγή  katsounes.com

Ποια είναι τα βασικά προβλήματα στην ψυχολογία των εργαζομένων στον τουρισμό και πως μπορούν να βελτιωθούν;

Η Καλοκαιρινή τουριστική σεζόν έχει ήδη ξεκινήσει με πολλά προβλήματα να έρχονται στο φως της δημοσιότητας, αλλά με τα περισσότερα να παραμένουν και να εξελίσσονται εσωτερικά στους κλάδους των Τουριστικών Επαγγελμάτων. Τα τελευταία περιστατικά που συνέβησαν σχετικά με το έγκαυμα του νεαρού στην Κρήτη, αλλά και τον νεαρό σερβιτόρο να σερβίρει εντός θαλάσσης σε beach bar στην Ρόδο, κάνουν πλέον ξεκάθαρο ότι δεν ακολουθείται, αλλά ούτε φαίνεται να υπάρχει σαφής οδηγία για τον ασφαλή τρόπο εργασίας κάθε εργαζομένου. Τελικά η εργασία στον Τουρισμό είναι επιλογή ή λύση ανάγκης για τους εργαζομένους του χώρου;  • Πόσο εύκολό είναι από μία αδρανής περίοδο του χειμώνα να προσαρμοστείς σε μία έντονη καθημερινότητα; • Πόσες είναι και πόσες θα έπρεπε να είναι οι ώρες εργασίας;  • Υπάρχει προσωπικός χρόνος;  • Τηρείται η σωστή διατροφή; Βρισκόμαστε στην καρδιά του καλοκαιριού και σε μια χώρα όπου αποτελείται από 6.000 νησιά, νησίδες και βραχονησίδες. Η ενασχόληση λοιπόν με τον...