Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Η προστασία της πνευματικής ιδιοκτησίας στο διαδίκτυο


Η προστασία της πνευματικής ιδιοκτησίας είναι ένα γεγονός που απασχολεί την Ελληνική κοινωνία τα τελευταία χρόνια. Ίσως ο λόγος να είναι το διαδίκτυο, λόγω των αναρτήσεων όπου είναι εύκολη η προσβασιμότητα, ασχέτως γλώσσας, τόπου, ημερομηνίας έκδοσης - ανάρτησης. Είναι πια αρκετά εύκολο να βρεις ένα κείμενο, ένα οπτικοακουστικό έργο ή ένα πρόγραμμα που δημιουργήθηκε στην Ελλάδα ή στην άλλη άκρη του κόσμου. Το οποίο δημιουργήθηκε το 2012, λίγα ή πολλά χρόνια πριν. Οτιδήποτε ανεβαίνει στο διαδίκτυο μένει σε κοινή θέα για πάντα.

Το διαδίκτυο μας δίνει τη δυνατότητα να καταγράψουμε και να διασώσουμε τη μνήμη της ανθρωπότητας. Το κείμενο (βιβλίο, έρευνα, άρθρο), το οπτικοακουστικό υλικό και το λογισμικό πρόγραμμα που έχουμε τη δυνατότητα να βρούμε στο Internet, είναι η ιστορία του πολιτισμού μας και της τεχνολογίας. Ανάλογα με την εθνικότητα του δημιουργού ή την χρονολογία της γέννησης του έργου μπορούμε να καταλάβουμε πως σκεπτόταν ο κόσμος εκείνη την εποχή, πως ενεργούσε και πως εκφραζόταν.

Η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει πάρει σημαντικές πρωτοβουλίες για την προστασία της πνευματικής ιδιοκτησίας. Τα τελευταία χρόνια έχει ακολουθήσει και η Ελλάδα, μέσω του ΟΠΙ.  Είναι ο οργανισμός που προωθεί και προστατεύει τη δημιουργικότητα και το έργο του δημιουργού. Η λύση όμως, δεν είναι μια σειρά νόμων. Γιατί, όσους νόμους και αν ψηφίσουν οι Έλληνες βουλευτές ή οι Ευρωπαίοι βουλευτές, δεν θα υπάρξει ουσιαστική λύση και εξαφάνιση του προβλήματος αν δεν καταπολεμηθεί από την ρίζα.

Η πειρατεία στο διαδίκτυο μπορεί να καταπολεμηθεί μόνο αν ενταχθεί στην νοοτροπία του πολίτη. Ο πολίτης, θα πρέπει να αντιληφθεί ότι το έργο που διαβάζει, ακούει, βλέπει ή χρησιμοποιεί είναι η δουλειά ενός ατόμου ή μιας ομάδας και ότι για τη δημιουργία αυτού του έργου έχουν ξοδευτεί αρκετές ώρες από την προσωπική ζωή του ατόμου. Επίσης θα πρέπει να επιλυθεί μέσω της παιδείας και  της κοινωνίας. Θα πρέπει να γίνει αυτονόητο, από τον κόσμο, ότι όπως αναφέρουμε την πηγή του βιβλίου στο προφορικό ή γραπτό λόγο, θα πρέπει με τον ίδιο τρόπο να γίνεται για μια ιστοσελίδα (site ή blog). Τέλος, οι εταιρείες ( εκδοτικοί οίκοι, δισκογραφίες, παραγωγές ταινιών και εταιρείες ηλεκτρονικών προγραμμάτων) θα πρέπει να γίνουν πιο φιλικές με τους πελάτες - πολίτες. Να κατανοήσουν το οικονομικό επίπεδο του κοινού στο οποίο απευθύνονται και να βοηθήσουν με αυτό τον τρόπο την νόμιμη αγορά του έργου.

Η πειρατεία της πνευματικής ιδιοκτησίας είναι σοβαρό παράπτωμα. Με αυτόν τον τρόπο κλέβουμε τα χρήματα και  την εργασία ενός ανθρώπου. Αν το δημιούργημα μας αρέσει τόσο πολύ, ώστε να θέλουμε να το χρησιμοποιήσουμε, δεν έχουμε παρά να δημοσιεύσουμε την πηγή μας / τον δημιουργό και το μέσο της αρχικής ανάρτησης.  

Είναι τόσο εύκολο και δεν κοστίζει τίποτα!!


Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Ψυχολογία εργασίας: Σχέσεις προϊσταμένου και υφισταμένων

Οι σχέσεις μεταξύ προϊσταμένου και υφισταμένων έχουν καθοριστικό ρόλο στην παραγωγικότητα και στα κίνητρα στο χώρο εργασίας. Η εκτίμηση που νιώθουν ότι έχουν οι υφιστάμενοι από τον προϊστάμενο τους, είναι από τους ισχυρότερους παράγοντες που τους επιτρέπουν να αφοσιώνονται στο έργο τους. Έρευνες έχουν δείξει ότι το αίσθημα εκτίμησης βρίσκεται στο ίδιο επίπεδο όπως άλλοι σημαντικοί παράγοντες σε σχέση με την εργασία τους που είναι το ύψος του μισθού, οι ευκαιρίες για εκπαίδευση και ανέλιξη. Ο προϊστάμενος είναι ο ισχυρότερος παράγοντας που μπορεί να επηρεάζει τα κίνητρα και το ομαδικό πνεύμα εργασίας των υφισταμένων του. Με τον τρόπο συμπεριφοράς του, τον προφορικό του λόγο, τη γλώσσα του σώματος και τις εκφράσεις του προσώπου του, μεταδίδει σημαντικότατα μηνύματα για τη γνώμη και τις σκέψεις του σχετικά με την αξία των ανθρώπων που εργάζονται μαζί του.

Ο Κώδικας Ηθικής και Δεοντολογίας των Δημοσίων Σχέσεων Παγκοσμίως .

1965 Κώδικας των Αθηνών . Ο Κώδικας Ηθικής και Δεοντολογίας των Δημοσίων Σχέσεων Παγκοσμίως . Ο ΚΩΔΙΚΑΣ ΤΩΝ ΑΘΗΝΩΝ . Η ΛΑΜΠΡΗ ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΩΝ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΣΧΕΣΕΩΝ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ . To 1960 ιδρύθηκε η ΕΕΔΣ – Ελληνική Εταιρεία Δημοσίων Σχέσεων , το επιστημονικό σωματείο των Δημοσίων Σχέσεων στην Ελλάδα . Ο “πατριάρχης” (πρωτεργάτης) των Δημοσίων Σχέσεων στην Ελλάδα , ο Μάνος Παυλίδης διετέλεσε πρόεδρος της IPRA (International Public Relations Association ) , από το 1973 έως το 1976 , ενώ το 1964 είχε εκλεγεί στη θέση του Γραμματέα . Το 1965 στην Αθήνα πραγματοποιήθηκε το παγκόσμιο συνέδριο της IPRA ( International Public Relations Association ) και εδώ υπογράφηκε ο περίφημος Κώδικας των Αθηνών , ο Διεθνής Κώδικας Δεοντολογίας των Δημοσίων Σχέσεων που εφαρμόζεται αδιάλειπτα από τότε από όλα τα επιστημονικά σωματεία των Δημοσίων Σχέσεων Παγκοσμίως . Δηλαδή όλοι οι επαγγελματίες των Δημοσίων Σχέσεων Παγκοσμίως εφαρμόζουν και ασπάζονται τον Κώδικα Ηθικής και Δεοντολογίας ,...

Η ομορφότερη κοπέλα της Κρήτης για το 2011

Πλήθος κόσμου κατέκλισε την Τετάρτη 24 Αυγούστου το club Envy στο Ηράκλειο όπου πραγματοποιήθηκε ο μεγάλος Τελικός του 33ου Παγκρήτιου Διαγωνισμού Ομορφιάς. Τον τίτλο της MISS ΚΡΗΤΗ 2011 κατέκτησε η 19χρονη Εύα Ζεϊμπεκάκη από το Ηράκλειο, Ά Αναπληρωματική Miss Κρήτη 2011 αναδείχθηκε η Φαίη Αβδουλά και΄Β Αναπληρωματική Miss Κρήτη 2011 η Ευρυδίκη Μερκούρη. Η 17χρονη Μιχαέλα Φωτιάδη

Κρητικό Σαρίκι το παραδοσιακό κεντητό μαντήλι για το κεφάλι. Η Ιστορία, οι συμβολισμοί & η Περίτεχνη πλέξη της κυρίας Πόπης

Με αφορμή την διάδοση της κρητικής παραδοσιακής τέχνης της πλέξης των σαρικιών επικοινωνήσαμε με την κυρία Πόπη, την υφάντρα μας. Τα χειροποίητα Κρητικά σαρίκια – μαντήλια στο katsounes.gr φτιάχνονται από τα χέρια της κυρίας Πόπης. Όπως μας είπε η ίδια και όπως θα έχετε αντιληφθεί η πλέξη των σαρικιών αποτελεί μια σπουδαία και περίτεχνη διαδικασία που διαφέρει από περιοχή σε περιοχή και είναι άμεσα συνδεδεμένη με τη τιμή και την υπερηφάνεια των Κρητικών. Η τέχνη αυτή συναντάτε σήμερα κυρίως σε ορεινά χωριά της Κρήτης και κυρίως   χρησιμοποιείται από μεγαλύτερες γενιές. Όπως μας είπε η ονομασία του “Σαρίκι” έχει Τούρκικη καταγωγή και υποδηλώνει την Οθωμανική επιρροή στο νησί της Κρήτης τα παλαιότερα χρόνια της Τουρκοκρατίας. Κάπου εδώ είναι η στιγμή που πρέπει να μιλήσουμε για το Συμβολισμό που έχουν τα Σαρίκια και τα μαντήλια των κρητικών στα κρόσσια, αλλά και γενικότερα τους συμβολισμούς   Ποιοι είναι όμως οι συμβολισμοί του;;   Τα κρόσσια στα μαντήλια των κρητ...

Δημόσια Ιστορία και Έντυπος Τύπος

  Γράφει η Βογιατζάκη Δέσποινα Η ΕΝΝΟΙΑ ΤΗΣ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ Με τον όρο Δημόσια Ιστορία , αναφέρετε η καταγραφή και η διατήρηση των ιστορικών πληροφοριών έπειτα από προσωπικές εμπειρίες των ανθρώπων. Επίσης αναφέρεται στην αφήγηση για θέματα εθνικά, δημοσίων Προσώπων και για ορισμένες περιόδους των χωρών του κόσμου. Η Δημόσια Ιστορία αναφέρεται στην ¨Ιστορική Συντήρηση¨, ¨Επιστημονικά Αρχεία¨, ¨Προφορική Ιστορία¨, και σε άλλους τομείς. Το Πανεπιστήμιο της Βαλτιμόρης διδάσκει τη Δημόσια Ιστορία ως  ‘ η παρουσίαση της ιστορικής γνώσης σε ένα ευρύ κοινό-ακροατήριο. Η Δημόσια Ιστορία εμφανίζεται με πολλές μορφές, παραδείγματος  χάρη, τηλεοπτικά ντοκιμαντέρ, ιστορικά έργα και τέλος, συλλογή & καταγραφή έργου’. Το Πανεπιστήμιο του Wisconsin αλλά και ο Robert Kelley   - Ιστορικός αναφέρουν ότι, ‘ η Δημόσια Ιστορία πιο συχνά αναφέρεται στην απασχόληση των ιστορικών προς την Ιστορία. Συνδέοντάς την με την εργασία έξω από τον ακαδημαϊκό χώρο’. Η ...