Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Social Media- Ο φίλος μου ο Δημοσιογράφος.


Από τον Μάρκο Σμυρνάκη


Όσο περνούν οι μέρες, τόσο περισσότερο αυξάνονται οι φίλοι των Social Media, όμως είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι, εκτός από άτομα πλέον αποκτούν και φίλους επιχειρήσεις. Το 2011 ήταν μια περίοδος ευρύτερης αποδοχής και χρήσης των social media, αλλά και των υπηρεσιών real time content, από της επιχειρήσεις. Ενώ με το πέρασμα του χρόνου αναμένεται ακόμα μεγαλύτερη αποδοχή, χάρις τα πλεονεκτήματα που προσφέρουν, στους χρήστες. Αυτό το γεγονός έχει αντίκτυπο στον ευρύτερο χώρο της επικοινωνίας  και του marketing. Όπως καταλάβατε στο συγκεκριμένο κείμενο θα αναφερθούμε στα Social Media των επιχειρήσεων και στον αντίκτυπο που έχουν στο PR ( Public Relations ).

 
Στο ιστορικό κομμάτι και σύμφωνα με συγκρίσεις που πραγματοποιήθηκαν, ανάμεσα σε μετρήσεις στατιστικών της χρήσης των S M από επιχειρήσεις το 2010, το 2011 και το πρώτο τετράμηνο του 2012, σημειώνει αύξηση της χρήσης τους. Συγκεκριμένα το 2010 ήταν που ξεκίνησαν αισθητά την παρουσία τους στην στρατηγική πολλών επιχειρήσεων τα Social Media. Πρωτοπόρες ήταν πολλές εταιρίες δημοσίων σχέσεων (PR agencies) και εταιρείες επικοινωνίας. Αρχικά, άρχισαν να διερευνούν και να εντάσσουν σιγά σιγά στις υπηρεσίες τους πρακτικές Instant PR. Ωστόσο το 2011 ήταν μία χρονιά όπου εκτός από την διατήρηση της ίδιας στρατηγικής, έγινε και η ανάλογη αξιολόγηση της αποτελεσματικότητας του 2010. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι, οι πρωτοπόροι κατάφεραν να παρακολουθήσουν και να συμμετέχουν διαδραστικά στις λεγόμενες ζωντανές ή σε  πραγματικό χρόνο συζητήσεις ( real time conversations ), που γίνονται από χρήστες των social media networks για θέματα που αφορούν τους πελάτες τους.
Σήμερα λίγο καιρό μετά τα S M αποτελούν ένα χρήσιμο εργαλείο επικοινωνίας για πολλές επιχειρήσεις, ανεξαρτήτου κλάδου. Σίγουρα ευνοούν στην επικοινωνία της επιχείρησης, αλλά δεν παύει να χρήζουν ειδικής μεταχείρισης, ανάλογα με το ύφος και την εικόνα που επιθυμούμε να προβάλουμε. Συγκεκριμένα η ειδική μεταχείριση αναλογεί, βάση τις αξίες που προσπαθεί να διασφαλίσει μια επιχείρηση. Οι κατευθυντήριες λοιπόν γραμμές είναι διαφορετικές, ανάλογα πάντα τις αξίες της επιχείρησης που την τοποθετούν σε:
      Νεωτεριστές  - Τεχνοκράτες - Εξωστρεφείς - Παραδοσιακοί.
Παραπάνω βλέπουμε  τις 4 διακριτές ομάδες επιχειρήσεων, αλλά όχι τα χαρακτηριστικά τους.

 
Όσοι χρησιμοποιούν ήδη τα κοινωνικά δίκτυα, θα έχουν παρατηρήσει ότι συχνά πραγματοποιούνται αλλαγές που αφορούν το chat, την ελκυστικότητα του προφίλ και το αναλυτικό προφίλ. Αυτό δεν είναι τυχαίο, είναι προφανές ότι οι αλλαγές αυτές γίνονται με βάση την ενίσχυση των αδυναμιών που παρατηρήθηκαν από τους “υψηλούς χρήστες” (στελέχη και ιδιοκτήτες επιχειρηματίες).
Συνήθως οι νέες αλλαγές αποσκοπούν σε πρακτικές και στρατηγικές για την χρήση των social media στα προγράμματα επικοινωνίας των brands τα οποία οφείλουν να παρακολουθούν τους διαλόγους ( hear from consumers ), να απαντούν σε πραγματικό χρόνο και να μοιράζονται διαρκώς πληροφορίες, νέα, δραστηριότητες κοινωνικού χαρακτήρα  ( share information ) κ.λπ. Ο Πραγματικός φίλος δημοσιογράφος, όποιας δί πότε επιχείρησης είναι πλέον τα Social Media.
Ακολουθώντας αυτή την στρατηγική διατηρούν τους χρήστες σε εγρήγορση μεταξύ τους, τις επιχειρήσεις ικανοποιημένες για την δημοσίευση του υλικού τους και την άμεση επικοινωνία πραγματικότητα. Ωστόσο καταφέρνουν και προσελκύουν, όλο ένα και περισσότερο το ενδιαφέρον όσον δεν χρησιμοποιούν, αδιαφορούν, ή σνομπάρουν τα κοινωνικά δίκτυα. 
Πάει καιρός από την στιγμή που έγινε κατανοητό από οργανισμούς και brands ότι η περίοδος της μονόπλευρης επικοινωνίας έχει τελειώσει, ενώ την θέση της έχει πάρει η εποχή του “διαλόγου”. Οι χρήστες πλέον είναι “φίλοι” του brand και όχι “αγοραστές”, επικροτούν με like, follow κλπ, ενώ επίσης μπορούν να απορρίπτουν, να σχολιάζουν ή να αγνοήσουν. Συστήνουν άλλους φίλους τους ή προωθούν και μοιράζονται ιδέες και απόψεις γύρω από το brand. Νέα εποχή, μεγαλύτερος κύκλος, αμφίδρομη επικοινωνία, μακροχρόνια σχέση, δωρεάν προβολή.
Τα σημερινά social media όπως πχ το twitter, διευκολύνουν την συλλογή πληροφοριών ή συζητήσεων που γίνονται γύρω από τo brand, ή αναζητήσεων στα search boxes με τα κατάλληλα keywords. Όλα αυτά τα εργαλεία και οι διαδικασίες διευκολύνουν τόσο τους PR managers, όσο και τους δημοσιογράφους γιατί στην ουσία επιτυγχάνεται η αλληλοτροφοδότησή τους σε επίπεδο αναζήτησης ή διανομής πληροφοριών και περιεχομένου.

 
Οι PR managers λοιπόν θα πρέπει να εξοικειώνονται συνεχώς με τις social media πλατφόρμες και τα χαρακτηριστικά τους. Είναι χρήσιμο εργαλείο στα χέρια της διοίκησης. Πρέπει να αντιλαμβάνονται τον χρήστη ως μια ξεχωριστή προσωπικότητα και να απευθύνονται προσωπικά σε αυτόν ( personal PR ). Κερδίζουμε την επαφή με το κοινό μας.
Παρακολουθούμε τους διαλόγους και μέλημα μας αποτελεί η ανάτροφοδοσία, έτσι ώστε να αποφευχθούν έγκαιρα θέματα PR crisis. Είναι πολύ εύκολο ένας “αγανακτισμένος” μας πελάτης, χρήστης του Facebook ή κάτοχος blog να δημιουργήσει αρνητικά θέματα συζητήσεων. Συνεπώς είναι θετικό να υπάρχει άμεση ανταπόκριση σε τέτοιου είδους posts ή social media conversations, πάντα όμως λαμβάνοντας υπόψη τα αρνητικά αυτά σχόλια και τον λόγο δημιουργίας τους.
Νομίζω ότι αυτό που χαρακτηρίζει την σύγχρονη επικοινωνία και πρέπει να το λάβουμε σοβαρά υπόψη -  είναι η ταχύτητα διάδοσης της πληροφορίας. Και τα Social Media ευνοούν αυτή την στρατηγική.

 


Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Τα «4 Π» του επιτυχημένου πολιτικού!

Όσοι από εμάς διδαχτήκαμε το Μάρκετινγκ, είχαμε την ευκαιρία να βρούμε στον δρόμο μας τα «4 Π» (4 P's of Marketing), τα οποία αποτελούν το συστατικό επιτυχίας ενός προϊόντος ή μιας υπηρεσίας, μέσα από τον σχεδιασμό της σωστής στρατηγικής, η οποία στηρίζεται: 1) Στα χαρακτηριστικά του προϊόντος ή της υπηρεσίας (Product). 2) Στην τιμή (Price) του προϊόντος / υπηρεσίας. 3) Στη σωστή τοποθέτησή του στην αγορά (Place). 4) Στη σωστή προώθησή του (Promotion). Αναλύοντας τα πιο πάνω χαρακτηριστικά, ένας πολιτικός μπορεί εύκολα να διακρίνει τη

Η ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΗ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΚΡΗΤΙΚΗΣ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΗΣ ΚΑΤΣΟΥΝΑΣ

Το σήμα κατατεθέν της Κρητικές παράδοσης και συγκεκριμένα οι "χειροποίητες κατσούνες, κρητικά μπαστούνια" είχαν την τιμητική τους στην τελευταία εκπομπή του ALPHA «Σαββατοκύριακο με τον Μάνεση». Την Κυριακή το μεσημέρι εμφανίστηκε στην εκπομπή μέσω σύνδεσης Skype ο Κρητικός "Digital Media Strategist" Μάρκος Σμυρνάκης. Επίκεντρο της συζήτησης ήταν ο τρόπος της διαδικτυακής προώθησης της Κρητικής παράδοσης, αλλά και πως όλο αυτό βοηθάει στην συντήρηση της. Όπως ισχυρίζεται, σύγχρονες τεχνικές μάρκετινγκ είναι ικανές να δώσουν ξανά ζωή και να συστήσουν σε νέο κόσμο τις Κρητικές κατσούνες. Αυτό είναι και το όραμα. Η ένταξη ενός παγιωμένου προϊόντος και πάλι στην καθημερινότητα του ανθρώπου, πριν την εξαφάνιση του. Ένταξη... από όλες τις πλευρές, ξεκινώντας από το κίνητρο για την παραγωγή, αλλά και το ενδιαφέρον από νέους ανθρώπους όχι μόνο να μάθουν να τις χρησιμοποιούν , αλλά και να παράγουν το συγκεκριμένο προϊόν Αξίζει να σημειωθεί ότι οι τεχνίτες πλέ...

Η L’Oréal «σπάει» την γυάλινη οροφή για τις γυναίκες επιστήμονες!

  Τα Ελληνικά Βραβεία L’ORÉAL–UNESCO εντάσσονται στο Διεθνές Πρόγραμμα L’ORÉAL-UNESCO Για τις Γυναίκες στην Επιστήμη, το όποιο αναγνωρίζει και υποστηρίζει διεθνώς γυναίκες επιστήμονες, με στόχο να τους δοθεί μεγαλύτερη αναγνώριση, να αναδειχθεί το ταλέντο τους και να εμπνεύσει περισσότερες γυναίκες να ασχοληθούν με την επιστήμη. Με πίστη στην πεποίθηση ότι ο κόσμος χρειάζεται την επιστήμη και η επιστήμη χρειάζεται τις γυναίκες, το Ίδρυμα L’Oréal σε συνεργασία με την Ελληνική Εθνική Επιτροπή για την UNESCO, προκηρύσσουν για 12η φορά στην Ελλάδα, την έναρξη των φετινών βραβείων, με τρία σημαντικά βραβεία αξίας 10.000€ έκαστο, που θα δοθούν σε γυναίκες επιστήμονες, οι οποίες απασχολούνται στους τομείς των Βιοεπιστημών, των Φυσικών Επιστημών, των Μαθηματικών και της Επιστήμης των Υπολογιστών. Τέλος, ως περαιτέρω επιβεβαίωση της παραπάνω δέσμευσης και του θετικού αντίκτυπου των Βραβείων στους δικαιούχους του, ανακοινώνεται ότι από το 2022 και έπειτα, τα βραβεία θα πραγματοποιούνται κάθ...

Freelancer: Τι σημαίνει επί της ουσίας η νέα πραγματικότητα εργασίας;

Γράφει η Αρετή Διαμαντή Freelancer: Από την e-food και άλλες εταιρείες που υιοθετούν ένα τέτοιο μοντέλο εργασίας προκύπτει το νέο ερώτημα. Συμφέρει άραγε να είναι κάποιος freelancer και κάτω από ποιες προϋποθέσεις; Σάλος δημιουργήθηκε με την πρόσφατη “ατυχή” διατύπωση της e-food σε μερίδα εργαζομένων της σε σχέση με το ενδεχόμενο να γίνουν freelancers αντί για μισθωτοί. Οι περισσότεροι διαμαρτυρήθηκαν έντονα, ενώ η εταιρεία έσπευσε να διαψεύσει και να μιλήσει για κακή επικοινωνία. Ωστόσο, υπάρχει μια μεγάλη μερίδα ατόμων που δεν γνωρίζουν καν τι σημαίνει το freelancing. Σε αυτή την περίπτωση, τι αλλάζει στον εργασιακό τομέα; Πρόκειται για μια αναβάθμιση της εργασιακής πραγματικότητας ή μήπως για μια επιδείνωση της ήδη ζοφερής πραγματικότητας; Η τεχνολογία συχνά έρχεται να γεφυρώσει το χάσμα που δημιουργείται ανάμεσα στις διαφορετικές γενιές. Εδώ μήπως συμβαίνει κάτι τέτοιο; Freelancer: Τι συνεπάγεται για την καθημερινότητα ενός εργαζομένου; Αρχικά, πρόκειται για έναν αρκετά ευρύ όρο. Κ...

Ποια είναι τα βασικά προβλήματα στην ψυχολογία των εργαζομένων στον τουρισμό και πως μπορούν να βελτιωθούν;

Η Καλοκαιρινή τουριστική σεζόν έχει ήδη ξεκινήσει με πολλά προβλήματα να έρχονται στο φως της δημοσιότητας, αλλά με τα περισσότερα να παραμένουν και να εξελίσσονται εσωτερικά στους κλάδους των Τουριστικών Επαγγελμάτων. Τα τελευταία περιστατικά που συνέβησαν σχετικά με το έγκαυμα του νεαρού στην Κρήτη, αλλά και τον νεαρό σερβιτόρο να σερβίρει εντός θαλάσσης σε beach bar στην Ρόδο, κάνουν πλέον ξεκάθαρο ότι δεν ακολουθείται, αλλά ούτε φαίνεται να υπάρχει σαφής οδηγία για τον ασφαλή τρόπο εργασίας κάθε εργαζομένου. Τελικά η εργασία στον Τουρισμό είναι επιλογή ή λύση ανάγκης για τους εργαζομένους του χώρου;  • Πόσο εύκολό είναι από μία αδρανής περίοδο του χειμώνα να προσαρμοστείς σε μία έντονη καθημερινότητα; • Πόσες είναι και πόσες θα έπρεπε να είναι οι ώρες εργασίας;  • Υπάρχει προσωπικός χρόνος;  • Τηρείται η σωστή διατροφή; Βρισκόμαστε στην καρδιά του καλοκαιριού και σε μια χώρα όπου αποτελείται από 6.000 νησιά, νησίδες και βραχονησίδες. Η ενασχόληση λοιπόν με τον...