Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Social Media- Ο φίλος μου ο Δημοσιογράφος.


Από τον Μάρκο Σμυρνάκη


Όσο περνούν οι μέρες, τόσο περισσότερο αυξάνονται οι φίλοι των Social Media, όμως είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι, εκτός από άτομα πλέον αποκτούν και φίλους επιχειρήσεις. Το 2011 ήταν μια περίοδος ευρύτερης αποδοχής και χρήσης των social media, αλλά και των υπηρεσιών real time content, από της επιχειρήσεις. Ενώ με το πέρασμα του χρόνου αναμένεται ακόμα μεγαλύτερη αποδοχή, χάρις τα πλεονεκτήματα που προσφέρουν, στους χρήστες. Αυτό το γεγονός έχει αντίκτυπο στον ευρύτερο χώρο της επικοινωνίας  και του marketing. Όπως καταλάβατε στο συγκεκριμένο κείμενο θα αναφερθούμε στα Social Media των επιχειρήσεων και στον αντίκτυπο που έχουν στο PR ( Public Relations ).

 
Στο ιστορικό κομμάτι και σύμφωνα με συγκρίσεις που πραγματοποιήθηκαν, ανάμεσα σε μετρήσεις στατιστικών της χρήσης των S M από επιχειρήσεις το 2010, το 2011 και το πρώτο τετράμηνο του 2012, σημειώνει αύξηση της χρήσης τους. Συγκεκριμένα το 2010 ήταν που ξεκίνησαν αισθητά την παρουσία τους στην στρατηγική πολλών επιχειρήσεων τα Social Media. Πρωτοπόρες ήταν πολλές εταιρίες δημοσίων σχέσεων (PR agencies) και εταιρείες επικοινωνίας. Αρχικά, άρχισαν να διερευνούν και να εντάσσουν σιγά σιγά στις υπηρεσίες τους πρακτικές Instant PR. Ωστόσο το 2011 ήταν μία χρονιά όπου εκτός από την διατήρηση της ίδιας στρατηγικής, έγινε και η ανάλογη αξιολόγηση της αποτελεσματικότητας του 2010. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι, οι πρωτοπόροι κατάφεραν να παρακολουθήσουν και να συμμετέχουν διαδραστικά στις λεγόμενες ζωντανές ή σε  πραγματικό χρόνο συζητήσεις ( real time conversations ), που γίνονται από χρήστες των social media networks για θέματα που αφορούν τους πελάτες τους.
Σήμερα λίγο καιρό μετά τα S M αποτελούν ένα χρήσιμο εργαλείο επικοινωνίας για πολλές επιχειρήσεις, ανεξαρτήτου κλάδου. Σίγουρα ευνοούν στην επικοινωνία της επιχείρησης, αλλά δεν παύει να χρήζουν ειδικής μεταχείρισης, ανάλογα με το ύφος και την εικόνα που επιθυμούμε να προβάλουμε. Συγκεκριμένα η ειδική μεταχείριση αναλογεί, βάση τις αξίες που προσπαθεί να διασφαλίσει μια επιχείρηση. Οι κατευθυντήριες λοιπόν γραμμές είναι διαφορετικές, ανάλογα πάντα τις αξίες της επιχείρησης που την τοποθετούν σε:
      Νεωτεριστές  - Τεχνοκράτες - Εξωστρεφείς - Παραδοσιακοί.
Παραπάνω βλέπουμε  τις 4 διακριτές ομάδες επιχειρήσεων, αλλά όχι τα χαρακτηριστικά τους.

 
Όσοι χρησιμοποιούν ήδη τα κοινωνικά δίκτυα, θα έχουν παρατηρήσει ότι συχνά πραγματοποιούνται αλλαγές που αφορούν το chat, την ελκυστικότητα του προφίλ και το αναλυτικό προφίλ. Αυτό δεν είναι τυχαίο, είναι προφανές ότι οι αλλαγές αυτές γίνονται με βάση την ενίσχυση των αδυναμιών που παρατηρήθηκαν από τους “υψηλούς χρήστες” (στελέχη και ιδιοκτήτες επιχειρηματίες).
Συνήθως οι νέες αλλαγές αποσκοπούν σε πρακτικές και στρατηγικές για την χρήση των social media στα προγράμματα επικοινωνίας των brands τα οποία οφείλουν να παρακολουθούν τους διαλόγους ( hear from consumers ), να απαντούν σε πραγματικό χρόνο και να μοιράζονται διαρκώς πληροφορίες, νέα, δραστηριότητες κοινωνικού χαρακτήρα  ( share information ) κ.λπ. Ο Πραγματικός φίλος δημοσιογράφος, όποιας δί πότε επιχείρησης είναι πλέον τα Social Media.
Ακολουθώντας αυτή την στρατηγική διατηρούν τους χρήστες σε εγρήγορση μεταξύ τους, τις επιχειρήσεις ικανοποιημένες για την δημοσίευση του υλικού τους και την άμεση επικοινωνία πραγματικότητα. Ωστόσο καταφέρνουν και προσελκύουν, όλο ένα και περισσότερο το ενδιαφέρον όσον δεν χρησιμοποιούν, αδιαφορούν, ή σνομπάρουν τα κοινωνικά δίκτυα. 
Πάει καιρός από την στιγμή που έγινε κατανοητό από οργανισμούς και brands ότι η περίοδος της μονόπλευρης επικοινωνίας έχει τελειώσει, ενώ την θέση της έχει πάρει η εποχή του “διαλόγου”. Οι χρήστες πλέον είναι “φίλοι” του brand και όχι “αγοραστές”, επικροτούν με like, follow κλπ, ενώ επίσης μπορούν να απορρίπτουν, να σχολιάζουν ή να αγνοήσουν. Συστήνουν άλλους φίλους τους ή προωθούν και μοιράζονται ιδέες και απόψεις γύρω από το brand. Νέα εποχή, μεγαλύτερος κύκλος, αμφίδρομη επικοινωνία, μακροχρόνια σχέση, δωρεάν προβολή.
Τα σημερινά social media όπως πχ το twitter, διευκολύνουν την συλλογή πληροφοριών ή συζητήσεων που γίνονται γύρω από τo brand, ή αναζητήσεων στα search boxes με τα κατάλληλα keywords. Όλα αυτά τα εργαλεία και οι διαδικασίες διευκολύνουν τόσο τους PR managers, όσο και τους δημοσιογράφους γιατί στην ουσία επιτυγχάνεται η αλληλοτροφοδότησή τους σε επίπεδο αναζήτησης ή διανομής πληροφοριών και περιεχομένου.

 
Οι PR managers λοιπόν θα πρέπει να εξοικειώνονται συνεχώς με τις social media πλατφόρμες και τα χαρακτηριστικά τους. Είναι χρήσιμο εργαλείο στα χέρια της διοίκησης. Πρέπει να αντιλαμβάνονται τον χρήστη ως μια ξεχωριστή προσωπικότητα και να απευθύνονται προσωπικά σε αυτόν ( personal PR ). Κερδίζουμε την επαφή με το κοινό μας.
Παρακολουθούμε τους διαλόγους και μέλημα μας αποτελεί η ανάτροφοδοσία, έτσι ώστε να αποφευχθούν έγκαιρα θέματα PR crisis. Είναι πολύ εύκολο ένας “αγανακτισμένος” μας πελάτης, χρήστης του Facebook ή κάτοχος blog να δημιουργήσει αρνητικά θέματα συζητήσεων. Συνεπώς είναι θετικό να υπάρχει άμεση ανταπόκριση σε τέτοιου είδους posts ή social media conversations, πάντα όμως λαμβάνοντας υπόψη τα αρνητικά αυτά σχόλια και τον λόγο δημιουργίας τους.
Νομίζω ότι αυτό που χαρακτηρίζει την σύγχρονη επικοινωνία και πρέπει να το λάβουμε σοβαρά υπόψη -  είναι η ταχύτητα διάδοσης της πληροφορίας. Και τα Social Media ευνοούν αυτή την στρατηγική.

 


Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Απαγορευμένες βωμολοχίες απειλούν την παράδοση

Απο την Μαρίνα Στεφανάκη rockvitamins.blogspot.gr Στη σημερινή πραγματικότητα όπου η μουσική ακούγεται με τα μάτια, με ένα κοινό τέμπο υπολογιστή καθώς και με χυδαίους στίχους για όλα τα τραγουδάκια, αναρωτιέμαι, ενώ διανύουμε περίοδο μαζικής κρίσης, δεν θα «έπρεπε» να ανθίζουν οι τέχνες, κατ’ επέκταση και η μουσική, ως καταλύτες πνευματικής αφύπνισης; Αναμφίβολα, τα γεγονότα της ιστορίας αυτό αποδεικνύουν... Ένα από τα άπειρα παραδείγματα, αποτελεί ο Βιτσέντζος Κορνάρος, που γύρω στα μέσα του 17ου αι., όταν άρχισε δηλαδή η πολιορκία του Ηρακλείου από τους Οθωμανούς, άρχισε και η δράση του. Οι σημερινοί, όμως, Νεοέλληνες -έτσι για διαφορά- ενώ πυροβολούμαστε από ψυχρές δυτικές σφαίρες, χαμπάρι δεν παίρνουμε και το έχουμε ρίξει στη «τρέλα» όπως χαρακτηρίζει ένα Τσα-κάλι.

Η εξέλιξη της Κρητικής ενδυμασία στην πάροδο του χρόνου.

Έχετε αναρωτηθεί ποτέ ποια είναι η σημασία του σαρικιού, για ποιο λόγο φορούν οι Κρητικοί μαύρο πουκάμισο, τι επιρροές δέχτηκε η παραδοσιακή Κρητική φορεσιά ώσπου να πάρει την μορφή που γνωρίζουμε σήμερα;  Νομοθεσίες ενδυμασίας, επιρροές από τους διάφορους λαούς που κατοίκησαν στην Κρήτη και βεντέτες έδωσαν την τελική πινελιά στο σχέδιο της Κρητικής ενδυμασίας που γνωρίζουμε. Οι επιρροές από τη Δύση.

Η ομορφότερη κοπέλα της Κρήτης για το 2011

Πλήθος κόσμου κατέκλισε την Τετάρτη 24 Αυγούστου το club Envy στο Ηράκλειο όπου πραγματοποιήθηκε ο μεγάλος Τελικός του 33ου Παγκρήτιου Διαγωνισμού Ομορφιάς. Τον τίτλο της MISS ΚΡΗΤΗ 2011 κατέκτησε η 19χρονη Εύα Ζεϊμπεκάκη από το Ηράκλειο, Ά Αναπληρωματική Miss Κρήτη 2011 αναδείχθηκε η Φαίη Αβδουλά και΄Β Αναπληρωματική Miss Κρήτη 2011 η Ευρυδίκη Μερκούρη. Η 17χρονη Μιχαέλα Φωτιάδη

Γάζα: Εθνοκάθαρση ή γενοκτονία;

Ο κορυφαίος ιστορικός του Ολοκαυτώματος κρούει τον κώδωνα του κινδύνου. Ο διαπρεπής Ισραηλινός ιστορικός Όμερ Μπάρτοβ καλεί τις Ηνωμένες Πολιτείες και τη διεθνή εβραϊκή κοινότητα να «σηκώσουν το ανάστημά τους και να υψώσουν τη φωνή τους, πριν η ηγεσία του Ισραήλ βυθίσει το ίδιο και τους γείτονές του στην άβυσσο». Τι διακρίνει τον πόλεμο από τη γενοκτονία; Πότε η κρατική βία μετατρέπεται από φρικτή αλλά νομικά εγκεκριμένη επίδειξη στρατιωτικής βίας στο «απόλυτο έγκλημα», σύμφωνα τόσο με το διεθνές δίκαιο όσο και με τη κοινή αντίληψη; Το ερώτημα αυτό απασχολεί πολύ τον Όμερ Μπάρτοβ τους τελευταίους μήνες. Καθηγητής στο Πανεπιστήμιο Brown και κορυφαίος ιστορικός του Ολοκαυτώματος, ο Ισραηλινός ιστορικός έχει αφιερώσει την επιστημονική του σταδιοδρομία στη μελέτη πράξεων μαζικής δολοφονίας. Αυτό έχει καταστήσει την εμπειρογνωμοσύνη του περιζήτητη καθώς ο πόλεμος μεταξύ του Ισραήλ και της Χαμάς συνεχίζει να κλιμακώνεται σε πρωτόγνωρα επίπεδα αιματοχυσίας και καταστροφής. Καθώς ο πόλεμος εξε

Το ντοκιμαντέρ «In the wine dark sea» για το κρητικό κρασί προβάλλει τον κρητικό αμπελώνα

Το ντοκιμαντέρ «In the wine dark sea» που έχει γυριστεί από την Χρύσα Τζωρτζάκη στην αγγλική γλώσσα και απευθύνεται στο διεθνές κοινό, προβάλει την Κρήτη ως οινοπαραγωγική περιοχή και αναδεικνύει τον κρητικό αμπελώνα σε χώρες που δεν έχει αποκτήσει ακόμα μεγάλη αναγνωρισιμότητα. Η σκηνοθέτης του φιλμ επισκέφθηκε τον Περιφερειάρχη Κρήτης Σταύρο Αρναουτάκη και τον ενημέρωσε για την θετική πορεία και την απήχηση που καταγράφει το ντοκιμαντέρ σε φεστιβάλ κινηματογράφου ανά τον κόσμο, παρουσιάζοντας το κρασί της Κρήτης από τη μινωική εποχή μέχρι τις μέρες μας. Το ντοκιμαντέρ αναπτύσσεται μέσα από την οπτική 11 οινοπαραγωγών του νησιού, οι οποίοι αναλύουν τις ποικιλίες του κρητικού κρασιού ενώ καταγράφονται και γευσιγνωστικές εμπειρίες και απόψεις, διεθνώς καταξιωμένων σομελιέ (sommelier). Το φιλμ βραβεύτηκε σε Φεστιβάλ της Νέας Υόρκης, του Τορόντο και ακολούθησε το Τόκιο. Επιλέχθηκε ως καλύτερο ντοκιμαντέρ από τα φεστιβάλ του Μιλάνου και της Νάπολι και τώρα είναι επίσημη επιλογή, όπως τονίζ