Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Social Media- Ο φίλος μου ο Δημοσιογράφος.


Από τον Μάρκο Σμυρνάκη


Όσο περνούν οι μέρες, τόσο περισσότερο αυξάνονται οι φίλοι των Social Media, όμως είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι, εκτός από άτομα πλέον αποκτούν και φίλους επιχειρήσεις. Το 2011 ήταν μια περίοδος ευρύτερης αποδοχής και χρήσης των social media, αλλά και των υπηρεσιών real time content, από της επιχειρήσεις. Ενώ με το πέρασμα του χρόνου αναμένεται ακόμα μεγαλύτερη αποδοχή, χάρις τα πλεονεκτήματα που προσφέρουν, στους χρήστες. Αυτό το γεγονός έχει αντίκτυπο στον ευρύτερο χώρο της επικοινωνίας  και του marketing. Όπως καταλάβατε στο συγκεκριμένο κείμενο θα αναφερθούμε στα Social Media των επιχειρήσεων και στον αντίκτυπο που έχουν στο PR ( Public Relations ).

 
Στο ιστορικό κομμάτι και σύμφωνα με συγκρίσεις που πραγματοποιήθηκαν, ανάμεσα σε μετρήσεις στατιστικών της χρήσης των S M από επιχειρήσεις το 2010, το 2011 και το πρώτο τετράμηνο του 2012, σημειώνει αύξηση της χρήσης τους. Συγκεκριμένα το 2010 ήταν που ξεκίνησαν αισθητά την παρουσία τους στην στρατηγική πολλών επιχειρήσεων τα Social Media. Πρωτοπόρες ήταν πολλές εταιρίες δημοσίων σχέσεων (PR agencies) και εταιρείες επικοινωνίας. Αρχικά, άρχισαν να διερευνούν και να εντάσσουν σιγά σιγά στις υπηρεσίες τους πρακτικές Instant PR. Ωστόσο το 2011 ήταν μία χρονιά όπου εκτός από την διατήρηση της ίδιας στρατηγικής, έγινε και η ανάλογη αξιολόγηση της αποτελεσματικότητας του 2010. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι, οι πρωτοπόροι κατάφεραν να παρακολουθήσουν και να συμμετέχουν διαδραστικά στις λεγόμενες ζωντανές ή σε  πραγματικό χρόνο συζητήσεις ( real time conversations ), που γίνονται από χρήστες των social media networks για θέματα που αφορούν τους πελάτες τους.
Σήμερα λίγο καιρό μετά τα S M αποτελούν ένα χρήσιμο εργαλείο επικοινωνίας για πολλές επιχειρήσεις, ανεξαρτήτου κλάδου. Σίγουρα ευνοούν στην επικοινωνία της επιχείρησης, αλλά δεν παύει να χρήζουν ειδικής μεταχείρισης, ανάλογα με το ύφος και την εικόνα που επιθυμούμε να προβάλουμε. Συγκεκριμένα η ειδική μεταχείριση αναλογεί, βάση τις αξίες που προσπαθεί να διασφαλίσει μια επιχείρηση. Οι κατευθυντήριες λοιπόν γραμμές είναι διαφορετικές, ανάλογα πάντα τις αξίες της επιχείρησης που την τοποθετούν σε:
      Νεωτεριστές  - Τεχνοκράτες - Εξωστρεφείς - Παραδοσιακοί.
Παραπάνω βλέπουμε  τις 4 διακριτές ομάδες επιχειρήσεων, αλλά όχι τα χαρακτηριστικά τους.

 
Όσοι χρησιμοποιούν ήδη τα κοινωνικά δίκτυα, θα έχουν παρατηρήσει ότι συχνά πραγματοποιούνται αλλαγές που αφορούν το chat, την ελκυστικότητα του προφίλ και το αναλυτικό προφίλ. Αυτό δεν είναι τυχαίο, είναι προφανές ότι οι αλλαγές αυτές γίνονται με βάση την ενίσχυση των αδυναμιών που παρατηρήθηκαν από τους “υψηλούς χρήστες” (στελέχη και ιδιοκτήτες επιχειρηματίες).
Συνήθως οι νέες αλλαγές αποσκοπούν σε πρακτικές και στρατηγικές για την χρήση των social media στα προγράμματα επικοινωνίας των brands τα οποία οφείλουν να παρακολουθούν τους διαλόγους ( hear from consumers ), να απαντούν σε πραγματικό χρόνο και να μοιράζονται διαρκώς πληροφορίες, νέα, δραστηριότητες κοινωνικού χαρακτήρα  ( share information ) κ.λπ. Ο Πραγματικός φίλος δημοσιογράφος, όποιας δί πότε επιχείρησης είναι πλέον τα Social Media.
Ακολουθώντας αυτή την στρατηγική διατηρούν τους χρήστες σε εγρήγορση μεταξύ τους, τις επιχειρήσεις ικανοποιημένες για την δημοσίευση του υλικού τους και την άμεση επικοινωνία πραγματικότητα. Ωστόσο καταφέρνουν και προσελκύουν, όλο ένα και περισσότερο το ενδιαφέρον όσον δεν χρησιμοποιούν, αδιαφορούν, ή σνομπάρουν τα κοινωνικά δίκτυα. 
Πάει καιρός από την στιγμή που έγινε κατανοητό από οργανισμούς και brands ότι η περίοδος της μονόπλευρης επικοινωνίας έχει τελειώσει, ενώ την θέση της έχει πάρει η εποχή του “διαλόγου”. Οι χρήστες πλέον είναι “φίλοι” του brand και όχι “αγοραστές”, επικροτούν με like, follow κλπ, ενώ επίσης μπορούν να απορρίπτουν, να σχολιάζουν ή να αγνοήσουν. Συστήνουν άλλους φίλους τους ή προωθούν και μοιράζονται ιδέες και απόψεις γύρω από το brand. Νέα εποχή, μεγαλύτερος κύκλος, αμφίδρομη επικοινωνία, μακροχρόνια σχέση, δωρεάν προβολή.
Τα σημερινά social media όπως πχ το twitter, διευκολύνουν την συλλογή πληροφοριών ή συζητήσεων που γίνονται γύρω από τo brand, ή αναζητήσεων στα search boxes με τα κατάλληλα keywords. Όλα αυτά τα εργαλεία και οι διαδικασίες διευκολύνουν τόσο τους PR managers, όσο και τους δημοσιογράφους γιατί στην ουσία επιτυγχάνεται η αλληλοτροφοδότησή τους σε επίπεδο αναζήτησης ή διανομής πληροφοριών και περιεχομένου.

 
Οι PR managers λοιπόν θα πρέπει να εξοικειώνονται συνεχώς με τις social media πλατφόρμες και τα χαρακτηριστικά τους. Είναι χρήσιμο εργαλείο στα χέρια της διοίκησης. Πρέπει να αντιλαμβάνονται τον χρήστη ως μια ξεχωριστή προσωπικότητα και να απευθύνονται προσωπικά σε αυτόν ( personal PR ). Κερδίζουμε την επαφή με το κοινό μας.
Παρακολουθούμε τους διαλόγους και μέλημα μας αποτελεί η ανάτροφοδοσία, έτσι ώστε να αποφευχθούν έγκαιρα θέματα PR crisis. Είναι πολύ εύκολο ένας “αγανακτισμένος” μας πελάτης, χρήστης του Facebook ή κάτοχος blog να δημιουργήσει αρνητικά θέματα συζητήσεων. Συνεπώς είναι θετικό να υπάρχει άμεση ανταπόκριση σε τέτοιου είδους posts ή social media conversations, πάντα όμως λαμβάνοντας υπόψη τα αρνητικά αυτά σχόλια και τον λόγο δημιουργίας τους.
Νομίζω ότι αυτό που χαρακτηρίζει την σύγχρονη επικοινωνία και πρέπει να το λάβουμε σοβαρά υπόψη -  είναι η ταχύτητα διάδοσης της πληροφορίας. Και τα Social Media ευνοούν αυτή την στρατηγική.

 


Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Θετικές Σχέσεις: Η μυστική δύναμη της ευτυχίας

Το Wellness Cafe του Εκπαιδευτικού Ομίλου New York College σας προσκαλεί σε Διαδικτυακό Σεμινάριο με θέμα: «Θετικές Σχέσεις: Η μυστική δύναμη της ευτυχίας» την Πέμπτη, 24 Ιουνίου, 18.00-20.00 Λίγα λόγια για το θέμα του σεμιναρίου : «Με κούρασε το παιδί μου….», «Δεν αντέχω τον άντρα μου….», «Η μαμά μου έχει ξεφύγει…», « Ευτυχώς που υπάρχουν και τα κορίτσια …», « Χωρίς εσένα δεν ξέρω τί θα έκανα…» Αυτά είναι λόγια που ακούμε όλο και πιο συχνά μέσα σε αυτή την περίοδο της πανδημίας και του εγκλεισμού. Σχέσεις που κρατάνε, που μας κρατάνε, σχέσεις θετικές που στηρίζουν, όμως και σχέσεις που δεν αντέχουν, κλονίζονται και απογοητεύουν. Αυτή την περίοδο οι σχέσεις δοκιμάζονται και οι θετικές σχέσεις αποτελούν άγκυρες ασφάλειας και ηρεμίας, χωρίς τις οποίες η περίοδος του εγκλεισμού θα ήταν αφόρητη. Μέσα σε αυτή τη δύσκολη περίοδο συχνά χάνουμε τις σταθερές μας και είναι δύσκολο να ξεδιαλύνουμε ποια σχέση είναι θετική και ποια όχι, ποια σχέση μας παρέχει ασφάλεια και αποδοχή και ποια μας περι...

1o MOΥΣΙΚΟ FESTIVAL ΜΙΛΑΤΟΥ

ΤΑ ΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΑ, MAYO CAFE BAR & I LOVE MY NOVO, ΠΑΡΟΥΣΙΑΖΟΥΝ ΤΟ ΠΡΩΤΟ ΜΟΥΣΙΚΟ FESTIVAL ΣΤΗΝ ΟΔΟ ΜΙΛΑΤΟΥ!

Μιλώντας στα παιδιά για τον πόλεμο

Οι διεθνείς πόλεμοι και οι συγκρούσεις ενισχύουν την αίσθηση κινδύνου και μπορεί να προκαλέσουν έναν καταρράκτη συναισθηματικών αντιδράσεων (π.χ. οργή, φόβος, άγχος, λύπη). Όταν οι ειδήσεις αναφορικά με τις ανθρώπινες τραγωδίες (πολέμους, φυσικές καταστροφές, κοκ) κατακλύζουν τις οθόνες μας και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, οι εικόνες οδύνης και απόγνωσης αναπόφευκτα μεταδίδονται και στα παιδιά. Δυστυχώς όμως, αυτές τις μέρες παρακολουθούμε σχεδόν συνεχώς , τέτοια τραυματικά γεγονότα να εκτυλίσσονται ανά τον κόσμο, βρίσκοντας κι ανοίγοντας πάντα ένα νέο παράθυρο και στην καθημερινότητά μας. Αυτές οι σκηνές βίας στην πραγματική ζωή μπορούν να λειτουργήσουν ως ένα πλήγμα στην ψυχοσυναισθηματική ευημερία όχι μόνο του ενήλικα, αλλά και του παιδιού, καθώς η μετάδοση βίας και η θέαση ανησυχητικών γεγονότων δύναται να προκαλέσουν δευτερογενές τραυματικό στρες. Ως εκ τούτου τα παιδιά όλων των ηλικιών θα στραφούν σε έμπιστους ενήλικες για βοήθεια και καθοδήγηση. Οι γονείς λοιπόν και οι φροντιστ...

Ακτοπλοϊκά εισιτήρια: Γιατί δεν πέφτουν οι τιμές τους

Η τιμή των καυσίμων, τα αυξημένα μισθολογικά κόστη, οι ανατιμήσεις στα κόστη επισκευής, και στις τιμές των ανταλλακτικών και τα αυξημένα ασφάλιστρα αποτελούν τροχοπέδη που εμποδίζουν μια μείωση της τιμών των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων στην παρούσα φάση σύμφωνα με κύκλους του κλάδου. Μπορεί οι τιμές των ναυτιλιακών καυσίμων να έχουν υποχωρήσει από τα ιστορικά υψηλά του Ιουνίου του 2022, ωστόσο οι «πληγές» που άφησαν στον κλάδο είναι βαθιές και δεν επιτρέπουν μια αναπροσαρμογή των τιμών των εισιτηρίων τώρα, ενώ από την άλλη πλευρά είναι αναγκαία και μια αποθεματοποίηση ενόψει της ανάγκης χρηματοδότησης της «πράσινης» μετάβαση της ακτοπλοΐας. Επιβραδυντικά στη λήψη αποφάσεων από τις ακτοπλοϊκές που θα οδηγούσαν σε μια μείωση των τιμών των εισιτηρίων λειτουργεί και η πρόσφατη απόφαση της Helleniq Energy (ΕΛΠΕ) να αλλάξει τη βάση υπολογισμού της τιμής των ναυτιλιακών καυσίμων με αποτέλεσμα όπως υποστηρίζουν οι ακτοπλόοι να επιβαρυνθεί η τιμή τους κατά 100 δολ. τον τόνο. Τα ΕΛΠΕ σημειώνουν στα Ν...

Ρεκόρ Γκίνες για τη σέρφερ Ενέβερ: Κατέκτησε το μεγαλύτερο κύμα που έχει «τιθασεύσει» ποτέ γυναίκα

Το μεγαλύτερο κύμα που έχει «τιθασεύσει» ποτέ γυναίκα κατάφερε να κατακτήσει η Αυσραλιανή σέρφερ Λάουρα Ενέβερ, καταρρίπτοντας κάθε προηγούμενο παγκόσμιο ρεκόρ Γκίνες. Ειδικότερα, η 31χρονη σέρφερ κατέρριψε το προηγούμενο ρεκόρ που είχε σημειωθεί πριν επτά χρόνια, καταφέρνοντας να «δαμάσει» ένα κύμα 13,3 μέτρων στην περιοχή Οάχου της Χαβάης. Το κατόρθωμά της επικυρώθηκε από το Παγκόσμιο Ρεκόρ Γκίνες την Πέμπτη (9/11) σε μια τελετή απονομής βραβείου που διοργανώθηκε στο Ναραμπίν του Σίδνεϊ, όπως μεταδίδει το BBC. «Συνειδητοποίησα ότι ήταν μεγάλο κύμα, όταν «απογειώθηκα» κοίταξα κάτω και τότε ήμουν σίγουρη ότι ήταν το μεγαλύτερο κύμα στο οποίο έχω «μπει» ποτέ», δήλωσε η Ενέβερ. «Ήξερα ότι ήταν το κύμα της ζωής μου». Η προσπάθειά της έχει καταγραφεί σε βίντεο, το οποίο αξιοποίησε η διοργάνωση του Παγκόσμιου Ρεκόρ Γκίνες για να επαληθεύσει το ύψος του κύματος, καθώς και λεπτομέρειες για την τοποθεσία. Πηγή: newhub.gr https://youtube.com/shorts/BEdm_hte04s?feature=share