Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Social Media- Ο φίλος μου ο Δημοσιογράφος.


Από τον Μάρκο Σμυρνάκη


Όσο περνούν οι μέρες, τόσο περισσότερο αυξάνονται οι φίλοι των Social Media, όμως είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι, εκτός από άτομα πλέον αποκτούν και φίλους επιχειρήσεις. Το 2011 ήταν μια περίοδος ευρύτερης αποδοχής και χρήσης των social media, αλλά και των υπηρεσιών real time content, από της επιχειρήσεις. Ενώ με το πέρασμα του χρόνου αναμένεται ακόμα μεγαλύτερη αποδοχή, χάρις τα πλεονεκτήματα που προσφέρουν, στους χρήστες. Αυτό το γεγονός έχει αντίκτυπο στον ευρύτερο χώρο της επικοινωνίας  και του marketing. Όπως καταλάβατε στο συγκεκριμένο κείμενο θα αναφερθούμε στα Social Media των επιχειρήσεων και στον αντίκτυπο που έχουν στο PR ( Public Relations ).

 
Στο ιστορικό κομμάτι και σύμφωνα με συγκρίσεις που πραγματοποιήθηκαν, ανάμεσα σε μετρήσεις στατιστικών της χρήσης των S M από επιχειρήσεις το 2010, το 2011 και το πρώτο τετράμηνο του 2012, σημειώνει αύξηση της χρήσης τους. Συγκεκριμένα το 2010 ήταν που ξεκίνησαν αισθητά την παρουσία τους στην στρατηγική πολλών επιχειρήσεων τα Social Media. Πρωτοπόρες ήταν πολλές εταιρίες δημοσίων σχέσεων (PR agencies) και εταιρείες επικοινωνίας. Αρχικά, άρχισαν να διερευνούν και να εντάσσουν σιγά σιγά στις υπηρεσίες τους πρακτικές Instant PR. Ωστόσο το 2011 ήταν μία χρονιά όπου εκτός από την διατήρηση της ίδιας στρατηγικής, έγινε και η ανάλογη αξιολόγηση της αποτελεσματικότητας του 2010. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι, οι πρωτοπόροι κατάφεραν να παρακολουθήσουν και να συμμετέχουν διαδραστικά στις λεγόμενες ζωντανές ή σε  πραγματικό χρόνο συζητήσεις ( real time conversations ), που γίνονται από χρήστες των social media networks για θέματα που αφορούν τους πελάτες τους.
Σήμερα λίγο καιρό μετά τα S M αποτελούν ένα χρήσιμο εργαλείο επικοινωνίας για πολλές επιχειρήσεις, ανεξαρτήτου κλάδου. Σίγουρα ευνοούν στην επικοινωνία της επιχείρησης, αλλά δεν παύει να χρήζουν ειδικής μεταχείρισης, ανάλογα με το ύφος και την εικόνα που επιθυμούμε να προβάλουμε. Συγκεκριμένα η ειδική μεταχείριση αναλογεί, βάση τις αξίες που προσπαθεί να διασφαλίσει μια επιχείρηση. Οι κατευθυντήριες λοιπόν γραμμές είναι διαφορετικές, ανάλογα πάντα τις αξίες της επιχείρησης που την τοποθετούν σε:
      Νεωτεριστές  - Τεχνοκράτες - Εξωστρεφείς - Παραδοσιακοί.
Παραπάνω βλέπουμε  τις 4 διακριτές ομάδες επιχειρήσεων, αλλά όχι τα χαρακτηριστικά τους.

 
Όσοι χρησιμοποιούν ήδη τα κοινωνικά δίκτυα, θα έχουν παρατηρήσει ότι συχνά πραγματοποιούνται αλλαγές που αφορούν το chat, την ελκυστικότητα του προφίλ και το αναλυτικό προφίλ. Αυτό δεν είναι τυχαίο, είναι προφανές ότι οι αλλαγές αυτές γίνονται με βάση την ενίσχυση των αδυναμιών που παρατηρήθηκαν από τους “υψηλούς χρήστες” (στελέχη και ιδιοκτήτες επιχειρηματίες).
Συνήθως οι νέες αλλαγές αποσκοπούν σε πρακτικές και στρατηγικές για την χρήση των social media στα προγράμματα επικοινωνίας των brands τα οποία οφείλουν να παρακολουθούν τους διαλόγους ( hear from consumers ), να απαντούν σε πραγματικό χρόνο και να μοιράζονται διαρκώς πληροφορίες, νέα, δραστηριότητες κοινωνικού χαρακτήρα  ( share information ) κ.λπ. Ο Πραγματικός φίλος δημοσιογράφος, όποιας δί πότε επιχείρησης είναι πλέον τα Social Media.
Ακολουθώντας αυτή την στρατηγική διατηρούν τους χρήστες σε εγρήγορση μεταξύ τους, τις επιχειρήσεις ικανοποιημένες για την δημοσίευση του υλικού τους και την άμεση επικοινωνία πραγματικότητα. Ωστόσο καταφέρνουν και προσελκύουν, όλο ένα και περισσότερο το ενδιαφέρον όσον δεν χρησιμοποιούν, αδιαφορούν, ή σνομπάρουν τα κοινωνικά δίκτυα. 
Πάει καιρός από την στιγμή που έγινε κατανοητό από οργανισμούς και brands ότι η περίοδος της μονόπλευρης επικοινωνίας έχει τελειώσει, ενώ την θέση της έχει πάρει η εποχή του “διαλόγου”. Οι χρήστες πλέον είναι “φίλοι” του brand και όχι “αγοραστές”, επικροτούν με like, follow κλπ, ενώ επίσης μπορούν να απορρίπτουν, να σχολιάζουν ή να αγνοήσουν. Συστήνουν άλλους φίλους τους ή προωθούν και μοιράζονται ιδέες και απόψεις γύρω από το brand. Νέα εποχή, μεγαλύτερος κύκλος, αμφίδρομη επικοινωνία, μακροχρόνια σχέση, δωρεάν προβολή.
Τα σημερινά social media όπως πχ το twitter, διευκολύνουν την συλλογή πληροφοριών ή συζητήσεων που γίνονται γύρω από τo brand, ή αναζητήσεων στα search boxes με τα κατάλληλα keywords. Όλα αυτά τα εργαλεία και οι διαδικασίες διευκολύνουν τόσο τους PR managers, όσο και τους δημοσιογράφους γιατί στην ουσία επιτυγχάνεται η αλληλοτροφοδότησή τους σε επίπεδο αναζήτησης ή διανομής πληροφοριών και περιεχομένου.

 
Οι PR managers λοιπόν θα πρέπει να εξοικειώνονται συνεχώς με τις social media πλατφόρμες και τα χαρακτηριστικά τους. Είναι χρήσιμο εργαλείο στα χέρια της διοίκησης. Πρέπει να αντιλαμβάνονται τον χρήστη ως μια ξεχωριστή προσωπικότητα και να απευθύνονται προσωπικά σε αυτόν ( personal PR ). Κερδίζουμε την επαφή με το κοινό μας.
Παρακολουθούμε τους διαλόγους και μέλημα μας αποτελεί η ανάτροφοδοσία, έτσι ώστε να αποφευχθούν έγκαιρα θέματα PR crisis. Είναι πολύ εύκολο ένας “αγανακτισμένος” μας πελάτης, χρήστης του Facebook ή κάτοχος blog να δημιουργήσει αρνητικά θέματα συζητήσεων. Συνεπώς είναι θετικό να υπάρχει άμεση ανταπόκριση σε τέτοιου είδους posts ή social media conversations, πάντα όμως λαμβάνοντας υπόψη τα αρνητικά αυτά σχόλια και τον λόγο δημιουργίας τους.
Νομίζω ότι αυτό που χαρακτηρίζει την σύγχρονη επικοινωνία και πρέπει να το λάβουμε σοβαρά υπόψη -  είναι η ταχύτητα διάδοσης της πληροφορίας. Και τα Social Media ευνοούν αυτή την στρατηγική.

 


Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Η εξέλιξη της Κρητικής ενδυμασία στην πάροδο του χρόνου.

Έχετε αναρωτηθεί ποτέ ποια είναι η σημασία του σαρικιού, για ποιο λόγο φορούν οι Κρητικοί μαύρο πουκάμισο, τι επιρροές δέχτηκε η παραδοσιακή Κρητική φορεσιά ώσπου να πάρει την μορφή που γνωρίζουμε σήμερα;  Νομοθεσίες ενδυμασίας, επιρροές από τους διάφορους λαούς που κατοίκησαν στην Κρήτη και βεντέτες έδωσαν την τελική πινελιά στο σχέδιο της Κρητικής ενδυμασίας που γνωρίζουμε. Οι επιρροές από τη Δύση.

Φουντώνει το συναίσθημα του ρατσισμού στην Ελλάδα.

  Γράφει ο Μάρκος Σμυρνάκης   Προσπαθώντας να δώσω ένα σύγχρονο ορισμό για την λέξη “Ρατσισμός”, θα έλεγα ότι, χρησιμοποιείται για να αναγάγει μια ομάδα, ως   υπέρτερη άλλων. Πιο συγκεκριμένα περιγράφει τις πράξεις μιας ομάδας ανθρώπων (οι οποίοι συνδέονται με κάποια κοινά χαρακτηριστικά) εναντίον μίας άλλης ομάδας. Η προέλευση της προέρχεται από το πιο συνηθισμένο είδος ρατσισμού, δηλαδή τον φυλετικό ρατσισμό, εκ της Ιταλικής όμως γλώσσας, “ razza ”   (ράτσα) που σημαίνει φυλή.

Βασική διαφορά μεταξύ των Δημοσίων Σχέσεων και Διαφήμισης.

Με δύο λόγια η βασική διαφορά μεταξύ των Δημοσίων Σχέσεων και της Διαφήμισης. Οι Δημόσιες Σχέσεις στην εποχή μας πρέπει σε συνεργασία με τη διαφήμιση να οδηγούν στα επιθυμητά αποτελέσματα. Αν θέλαμε να ξεχωρίσουμε κάπως την διαφήμιση από τις δημόσιες σχέσεις, θα ήταν λογικότερο να πούμε ότι με τις δημόσιες σχέσεις περιμένουμε πιο μακροπρόθεσμα αποτελέσματα που ίσως να μην είναι και μετρήσιμα σε σχέση με αυτά της διαφήμισης που το ζητούμενο είναι άμεσο και με πιο ασφαλείς τρόπους μετρήσιμο. Δημοσίευση: Μάρκος Σμυρνάκης

Η ομορφότερη κοπέλα της Κρήτης για το 2011

Πλήθος κόσμου κατέκλισε την Τετάρτη 24 Αυγούστου το club Envy στο Ηράκλειο όπου πραγματοποιήθηκε ο μεγάλος Τελικός του 33ου Παγκρήτιου Διαγωνισμού Ομορφιάς. Τον τίτλο της MISS ΚΡΗΤΗ 2011 κατέκτησε η 19χρονη Εύα Ζεϊμπεκάκη από το Ηράκλειο, Ά Αναπληρωματική Miss Κρήτη 2011 αναδείχθηκε η Φαίη Αβδουλά και΄Β Αναπληρωματική Miss Κρήτη 2011 η Ευρυδίκη Μερκούρη. Η 17χρονη Μιχαέλα Φωτιάδη

Ο Κώδικας Ηθικής και Δεοντολογίας των Δημοσίων Σχέσεων Παγκοσμίως .

1965 Κώδικας των Αθηνών . Ο Κώδικας Ηθικής και Δεοντολογίας των Δημοσίων Σχέσεων Παγκοσμίως . Ο ΚΩΔΙΚΑΣ ΤΩΝ ΑΘΗΝΩΝ . Η ΛΑΜΠΡΗ ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΩΝ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΣΧΕΣΕΩΝ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ . To 1960 ιδρύθηκε η ΕΕΔΣ – Ελληνική Εταιρεία Δημοσίων Σχέσεων , το επιστημονικό σωματείο των Δημοσίων Σχέσεων στην Ελλάδα . Ο “πατριάρχης” (πρωτεργάτης) των Δημοσίων Σχέσεων στην Ελλάδα , ο Μάνος Παυλίδης διετέλεσε πρόεδρος της IPRA (International Public Relations Association ) , από το 1973 έως το 1976 , ενώ το 1964 είχε εκλεγεί στη θέση του Γραμματέα . Το 1965 στην Αθήνα πραγματοποιήθηκε το παγκόσμιο συνέδριο της IPRA ( International Public Relations Association ) και εδώ υπογράφηκε ο περίφημος Κώδικας των Αθηνών , ο Διεθνής Κώδικας Δεοντολογίας των Δημοσίων Σχέσεων που εφαρμόζεται αδιάλειπτα από τότε από όλα τα επιστημονικά σωματεία των Δημοσίων Σχέσεων Παγκοσμίως . Δηλαδή όλοι οι επαγγελματίες των Δημοσίων Σχέσεων Παγκοσμίως εφαρμόζουν και ασπάζονται τον Κώδικα Ηθικής και Δεοντολογίας ,