Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Social Media- Ο φίλος μου ο Δημοσιογράφος.


Από τον Μάρκο Σμυρνάκη


Όσο περνούν οι μέρες, τόσο περισσότερο αυξάνονται οι φίλοι των Social Media, όμως είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι, εκτός από άτομα πλέον αποκτούν και φίλους επιχειρήσεις. Το 2011 ήταν μια περίοδος ευρύτερης αποδοχής και χρήσης των social media, αλλά και των υπηρεσιών real time content, από της επιχειρήσεις. Ενώ με το πέρασμα του χρόνου αναμένεται ακόμα μεγαλύτερη αποδοχή, χάρις τα πλεονεκτήματα που προσφέρουν, στους χρήστες. Αυτό το γεγονός έχει αντίκτυπο στον ευρύτερο χώρο της επικοινωνίας  και του marketing. Όπως καταλάβατε στο συγκεκριμένο κείμενο θα αναφερθούμε στα Social Media των επιχειρήσεων και στον αντίκτυπο που έχουν στο PR ( Public Relations ).

 
Στο ιστορικό κομμάτι και σύμφωνα με συγκρίσεις που πραγματοποιήθηκαν, ανάμεσα σε μετρήσεις στατιστικών της χρήσης των S M από επιχειρήσεις το 2010, το 2011 και το πρώτο τετράμηνο του 2012, σημειώνει αύξηση της χρήσης τους. Συγκεκριμένα το 2010 ήταν που ξεκίνησαν αισθητά την παρουσία τους στην στρατηγική πολλών επιχειρήσεων τα Social Media. Πρωτοπόρες ήταν πολλές εταιρίες δημοσίων σχέσεων (PR agencies) και εταιρείες επικοινωνίας. Αρχικά, άρχισαν να διερευνούν και να εντάσσουν σιγά σιγά στις υπηρεσίες τους πρακτικές Instant PR. Ωστόσο το 2011 ήταν μία χρονιά όπου εκτός από την διατήρηση της ίδιας στρατηγικής, έγινε και η ανάλογη αξιολόγηση της αποτελεσματικότητας του 2010. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι, οι πρωτοπόροι κατάφεραν να παρακολουθήσουν και να συμμετέχουν διαδραστικά στις λεγόμενες ζωντανές ή σε  πραγματικό χρόνο συζητήσεις ( real time conversations ), που γίνονται από χρήστες των social media networks για θέματα που αφορούν τους πελάτες τους.
Σήμερα λίγο καιρό μετά τα S M αποτελούν ένα χρήσιμο εργαλείο επικοινωνίας για πολλές επιχειρήσεις, ανεξαρτήτου κλάδου. Σίγουρα ευνοούν στην επικοινωνία της επιχείρησης, αλλά δεν παύει να χρήζουν ειδικής μεταχείρισης, ανάλογα με το ύφος και την εικόνα που επιθυμούμε να προβάλουμε. Συγκεκριμένα η ειδική μεταχείριση αναλογεί, βάση τις αξίες που προσπαθεί να διασφαλίσει μια επιχείρηση. Οι κατευθυντήριες λοιπόν γραμμές είναι διαφορετικές, ανάλογα πάντα τις αξίες της επιχείρησης που την τοποθετούν σε:
      Νεωτεριστές  - Τεχνοκράτες - Εξωστρεφείς - Παραδοσιακοί.
Παραπάνω βλέπουμε  τις 4 διακριτές ομάδες επιχειρήσεων, αλλά όχι τα χαρακτηριστικά τους.

 
Όσοι χρησιμοποιούν ήδη τα κοινωνικά δίκτυα, θα έχουν παρατηρήσει ότι συχνά πραγματοποιούνται αλλαγές που αφορούν το chat, την ελκυστικότητα του προφίλ και το αναλυτικό προφίλ. Αυτό δεν είναι τυχαίο, είναι προφανές ότι οι αλλαγές αυτές γίνονται με βάση την ενίσχυση των αδυναμιών που παρατηρήθηκαν από τους “υψηλούς χρήστες” (στελέχη και ιδιοκτήτες επιχειρηματίες).
Συνήθως οι νέες αλλαγές αποσκοπούν σε πρακτικές και στρατηγικές για την χρήση των social media στα προγράμματα επικοινωνίας των brands τα οποία οφείλουν να παρακολουθούν τους διαλόγους ( hear from consumers ), να απαντούν σε πραγματικό χρόνο και να μοιράζονται διαρκώς πληροφορίες, νέα, δραστηριότητες κοινωνικού χαρακτήρα  ( share information ) κ.λπ. Ο Πραγματικός φίλος δημοσιογράφος, όποιας δί πότε επιχείρησης είναι πλέον τα Social Media.
Ακολουθώντας αυτή την στρατηγική διατηρούν τους χρήστες σε εγρήγορση μεταξύ τους, τις επιχειρήσεις ικανοποιημένες για την δημοσίευση του υλικού τους και την άμεση επικοινωνία πραγματικότητα. Ωστόσο καταφέρνουν και προσελκύουν, όλο ένα και περισσότερο το ενδιαφέρον όσον δεν χρησιμοποιούν, αδιαφορούν, ή σνομπάρουν τα κοινωνικά δίκτυα. 
Πάει καιρός από την στιγμή που έγινε κατανοητό από οργανισμούς και brands ότι η περίοδος της μονόπλευρης επικοινωνίας έχει τελειώσει, ενώ την θέση της έχει πάρει η εποχή του “διαλόγου”. Οι χρήστες πλέον είναι “φίλοι” του brand και όχι “αγοραστές”, επικροτούν με like, follow κλπ, ενώ επίσης μπορούν να απορρίπτουν, να σχολιάζουν ή να αγνοήσουν. Συστήνουν άλλους φίλους τους ή προωθούν και μοιράζονται ιδέες και απόψεις γύρω από το brand. Νέα εποχή, μεγαλύτερος κύκλος, αμφίδρομη επικοινωνία, μακροχρόνια σχέση, δωρεάν προβολή.
Τα σημερινά social media όπως πχ το twitter, διευκολύνουν την συλλογή πληροφοριών ή συζητήσεων που γίνονται γύρω από τo brand, ή αναζητήσεων στα search boxes με τα κατάλληλα keywords. Όλα αυτά τα εργαλεία και οι διαδικασίες διευκολύνουν τόσο τους PR managers, όσο και τους δημοσιογράφους γιατί στην ουσία επιτυγχάνεται η αλληλοτροφοδότησή τους σε επίπεδο αναζήτησης ή διανομής πληροφοριών και περιεχομένου.

 
Οι PR managers λοιπόν θα πρέπει να εξοικειώνονται συνεχώς με τις social media πλατφόρμες και τα χαρακτηριστικά τους. Είναι χρήσιμο εργαλείο στα χέρια της διοίκησης. Πρέπει να αντιλαμβάνονται τον χρήστη ως μια ξεχωριστή προσωπικότητα και να απευθύνονται προσωπικά σε αυτόν ( personal PR ). Κερδίζουμε την επαφή με το κοινό μας.
Παρακολουθούμε τους διαλόγους και μέλημα μας αποτελεί η ανάτροφοδοσία, έτσι ώστε να αποφευχθούν έγκαιρα θέματα PR crisis. Είναι πολύ εύκολο ένας “αγανακτισμένος” μας πελάτης, χρήστης του Facebook ή κάτοχος blog να δημιουργήσει αρνητικά θέματα συζητήσεων. Συνεπώς είναι θετικό να υπάρχει άμεση ανταπόκριση σε τέτοιου είδους posts ή social media conversations, πάντα όμως λαμβάνοντας υπόψη τα αρνητικά αυτά σχόλια και τον λόγο δημιουργίας τους.
Νομίζω ότι αυτό που χαρακτηρίζει την σύγχρονη επικοινωνία και πρέπει να το λάβουμε σοβαρά υπόψη -  είναι η ταχύτητα διάδοσης της πληροφορίας. Και τα Social Media ευνοούν αυτή την στρατηγική.

 


Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Βασική διαφορά μεταξύ των Δημοσίων Σχέσεων και Διαφήμισης.

Με δύο λόγια η βασική διαφορά μεταξύ των Δημοσίων Σχέσεων και της Διαφήμισης. Οι Δημόσιες Σχέσεις στην εποχή μας πρέπει σε συνεργασία με τη διαφήμιση να οδηγούν στα επιθυμητά αποτελέσματα. Αν θέλαμε να ξεχωρίσουμε κάπως την διαφήμιση από τις δημόσιες σχέσεις, θα ήταν λογικότερο να πούμε ότι με τις δημόσιες σχέσεις περιμένουμε πιο μακροπρόθεσμα αποτελέσματα που ίσως να μην είναι και μετρήσιμα σε σχέση με αυτά της διαφήμισης που το ζητούμενο είναι άμεσο και με πιο ασφαλείς τρόπους μετρήσιμο. Δημοσίευση: Μάρκος Σμυρνάκης

Ψυχολογία εργασίας: Σχέσεις προϊσταμένου και υφισταμένων

Οι σχέσεις μεταξύ προϊσταμένου και υφισταμένων έχουν καθοριστικό ρόλο στην παραγωγικότητα και στα κίνητρα στο χώρο εργασίας. Η εκτίμηση που νιώθουν ότι έχουν οι υφιστάμενοι από τον προϊστάμενο τους, είναι από τους ισχυρότερους παράγοντες που τους επιτρέπουν να αφοσιώνονται στο έργο τους. Έρευνες έχουν δείξει ότι το αίσθημα εκτίμησης βρίσκεται στο ίδιο επίπεδο όπως άλλοι σημαντικοί παράγοντες σε σχέση με την εργασία τους που είναι το ύψος του μισθού, οι ευκαιρίες για εκπαίδευση και ανέλιξη. Ο προϊστάμενος είναι ο ισχυρότερος παράγοντας που μπορεί να επηρεάζει τα κίνητρα και το ομαδικό πνεύμα εργασίας των υφισταμένων του. Με τον τρόπο συμπεριφοράς του, τον προφορικό του λόγο, τη γλώσσα του σώματος και τις εκφράσεις του προσώπου του, μεταδίδει σημαντικότατα μηνύματα για τη γνώμη και τις σκέψεις του σχετικά με την αξία των ανθρώπων που εργάζονται μαζί του.

Η εξέλιξη της Κρητικής ενδυμασία στην πάροδο του χρόνου.

Έχετε αναρωτηθεί ποτέ ποια είναι η σημασία του σαρικιού, για ποιο λόγο φορούν οι Κρητικοί μαύρο πουκάμισο, τι επιρροές δέχτηκε η παραδοσιακή Κρητική φορεσιά ώσπου να πάρει την μορφή που γνωρίζουμε σήμερα;  Νομοθεσίες ενδυμασίας, επιρροές από τους διάφορους λαούς που κατοίκησαν στην Κρήτη και βεντέτες έδωσαν την τελική πινελιά στο σχέδιο της Κρητικής ενδυμασίας που γνωρίζουμε. Οι επιρροές από τη Δύση.

GNTM GR Τρολ στο σετ της τελευταίας εβδομάδας από τις Χειροποίητες Κατσούνες | Φωτογραφίες

Ταξιδεύουμε κι εμείς μαζί με το  #Gntmgr  στο Λονδίνο του ’30. ☂️☂️ Ο Μάικλ Μπανκς, χήρος μετά το θάνατο της γυναίκας του, αγωνίζεται να διατηρήσει το πατρικό του σπίτι ενάντια στις ύπουλες πρακτικές της τράπεζας. Τα μικρά παιδιά του προσπαθούν μάταια να τον βοηθήσουν, μέχρι που εμφανίζεται η μυστηριώδης, ιπτάμενη νταντά Μαίρη Πόπινς. Φωτογραφία που τρολάρει το τελευταίο σετ φωτογράφισης στο GNTM GR, με θέμα τη Mary Poppins δημιούργησαν από τη σελίδα  Χειροποίητες Κρητικές Κατσούνες . Στο σετ της φωτογράφισης, συμμετέχουν με δύο φωτογραφίες στη μία δίνουν έμφαση στο πάνω μέρος και εννοούμε τα χέρια, ενώ στη δεύτερη στα πόδια…. Εσείς τι λέτε, Ποια ήταν για εσάς η καλύτερη Mary Poppins; Πηγή  katsounes.com

Ποια είναι τα βασικά προβλήματα στην ψυχολογία των εργαζομένων στον τουρισμό και πως μπορούν να βελτιωθούν;

Η Καλοκαιρινή τουριστική σεζόν έχει ήδη ξεκινήσει με πολλά προβλήματα να έρχονται στο φως της δημοσιότητας, αλλά με τα περισσότερα να παραμένουν και να εξελίσσονται εσωτερικά στους κλάδους των Τουριστικών Επαγγελμάτων. Τα τελευταία περιστατικά που συνέβησαν σχετικά με το έγκαυμα του νεαρού στην Κρήτη, αλλά και τον νεαρό σερβιτόρο να σερβίρει εντός θαλάσσης σε beach bar στην Ρόδο, κάνουν πλέον ξεκάθαρο ότι δεν ακολουθείται, αλλά ούτε φαίνεται να υπάρχει σαφής οδηγία για τον ασφαλή τρόπο εργασίας κάθε εργαζομένου. Τελικά η εργασία στον Τουρισμό είναι επιλογή ή λύση ανάγκης για τους εργαζομένους του χώρου;  • Πόσο εύκολό είναι από μία αδρανής περίοδο του χειμώνα να προσαρμοστείς σε μία έντονη καθημερινότητα; • Πόσες είναι και πόσες θα έπρεπε να είναι οι ώρες εργασίας;  • Υπάρχει προσωπικός χρόνος;  • Τηρείται η σωστή διατροφή; Βρισκόμαστε στην καρδιά του καλοκαιριού και σε μια χώρα όπου αποτελείται από 6.000 νησιά, νησίδες και βραχονησίδες. Η ενασχόληση λοιπόν με τον...