Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Η σχέση μου με τον πελάτη σε περίοδο Κρίσης

 Γράφει ο Μάρκος Σμυρνάκης
Όλο και περισσότερα κλειστά μαγαζιά εμφανίζονται σε όλες τις πόλεις. Ανεξάρτητα την πόλη, την εμπορικότητα του δρόμου, η το κεντρικό σημείο, το αποτέλεσμα είναι ίδιο, φεύγουν οι “επώνυμες” επιγραφές και στις βιτρίνες βλέπουμε πλέον τις ενδείξεις “Ενοικιάζεται” ή “Πωλείται”. Αιτία πρόκλησης των παραπάνω αποτελεί το κακό οικονομικό κλίμα που εμφανίζεται στην Ελληνική αγορά. Όπως είναι λογικό σύμφωνα με τις τελευταίες πολιτικές εξελίξεις, ο μέσος Έλληνας αναγκάζεται ν’ αλλάξει τις καταναλωτικές του συνήθειες, με αποτέλεσμα ο πολίτης να αγοράζει τα απαραίτητα, η κίνηση του ρευστού στην αγορά να «αναπαύεται εν ειρήνη» και τελικά το ταμείο των ανέργων του ΟΑΕΔ, να μεγαλώνει καθημερινά με τις απολύσεις προσωπικού.
Όλα τα παραπάνω καταφέρνουν να φθείρουν την ψυχολογία των παλιών και νέων πελατών κάθε είδους επιχείρησης.


Η λύση λοιπόν για την αντιμετώπιση της σημερινής κρίσης της αγοράς βρίσκεται στην ψυχολογία του μελλοντικού πελάτη της επιχείρησης. Η στρατηγική που πρέπει να ακολουθούν οι επιχειρήσεις προκειμένου να επιβιώσουν στην αγορά, πρέπει να λάβει υπόψη της πέρα από τις μειώσεις μισθών και την ψυχολογία των πελατών της. Κάθε περίπτωση χρειάζεται διαφορετική μεταχείριση, ανάλογα με το αντικείμενο, το μέγεθος και το κοινό της επιχείρησης.

Σας παρουσιάζω παρακάτω κάποια αποτελέσματα έρευνας από την Boston Consulting Group, που αποσκοπούν στην ενημέρωση των επιχειρηματιών, σχετικά με τις ανάγκες και τις επιθυμίες των καταναλωτών. Όσοι από εσάς έχετε κάποια επιχείρηση, θα ήταν καλό να μην προσπεράσετε την παρακάτω έρευνα. Για όλους τους υπόλοιπους μελετήστε τα στοιχεία και βγάλτε τα δικά σας συμπεράσματα.

Στην Ελλάδα το τελευταίο τρίμηνο του προηγούμενου έτους προκύπτει ότι το 85% των ερωτηθέντων θα μειώσει τις δαπάνες τους επόμενους 12 μήνες, ποσοστό το οποίο είναι κατά 32% υψηλότερο σε σχέση με το πρώτο τρίμηνο του 2011.

Επίσης από τους ερωτηθέντες το 29% σημείωσε ότι αντιμετωπίζει οικονομικό πρόβλημα έναντι 15% που ήταν το αντίστοιχο ποσοστό στις αρχές του 2011, ενώ το ποσοστό των Ελλήνων καταναλωτών που νιώθουν εργασιακά ανασφαλείς εκτινάχθηκε από 24% στο 45% τον Νοέμβριο 2011.

Σύμφωνα με την έρευνα, το 73% δήλωσε ότι έχει αποδεχθεί πλήρως την ιδέα ότι θα πρέπει να καταναλώνει λιγότερο απ' ό,τι τα παλαιότερα χρόνια, ενώ το 94% απάντησε ότι θα αναβάλει τις μεγάλες αγορές που δεν επείγουν. Παράλληλα, το 90% των Ελλήνων δήλωσε ότι θα περικόψει σημαντικά τα έξοδα σε προϊόντα που δεν αποτελούν είδη πρώτης ανάγκης.

Όσον αφορά τις τιμές των προϊόντων, το 78% των ερωτηθέντων απάντησε ότι θα καταναλώνει πιο συχνά από μαγαζιά που κάνουν εκπτώσεις και ότι θα αφιερώνει περισσότερο χρόνο αναζητώντας τις καλύτερες τιμές, ενώ το 24% απάντησε ότι δεν θα αλλάξει τις καταναλωτικές του συνήθειες. Μόνο το 3% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι θα καταναλώνει περισσότερο από παλιά.

Το άγχος και η αγωνία


Παράλληλα, παρατηρείται μια στροφή προς την οικογένεια και τους φίλους καθώς στο ερώτημα «τι κάνετε όταν έχετε άγχος ή αγωνία», το 49% των Ελλήνων απάντησε ότι βρίσκει καταφύγιο στην οικογένεια και το 39% στους φίλους.

Το 33% απάντησε ότι αντιμετωπίζει το άγχος μένοντας σπίτι και το 32% βγαίνοντας έξω. Από την έρευνα προέκυψε πως οι Έλληνες καταναλωτές προτίθενται να δαπανήσουν περισσότερα χρήματα μόνο για προϊόντα τα οποία έχουν σημαντικές τεχνικές διαφορές ή αποδίδουν καλύτερα αποτελέσματα.

Εκτίμηση της BCG είναι ότι η τάση για cocooning προτρέπει στην ενίσχυση κατηγοριών αγαθών που συνδέονται με την κατανάλωση στο σπίτι ενώ η διάθεση για «κυνήγι» ευκαιριών δείχνει την ανάγκη επαναπροσδιορισμό των προωθητικών ενεργειών των επιχειρήσεων. 

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Τα «4 Π» του επιτυχημένου πολιτικού!

Όσοι από εμάς διδαχτήκαμε το Μάρκετινγκ, είχαμε την ευκαιρία να βρούμε στον δρόμο μας τα «4 Π» (4 P's of Marketing), τα οποία αποτελούν το συστατικό επιτυχίας ενός προϊόντος ή μιας υπηρεσίας, μέσα από τον σχεδιασμό της σωστής στρατηγικής, η οποία στηρίζεται: 1) Στα χαρακτηριστικά του προϊόντος ή της υπηρεσίας (Product). 2) Στην τιμή (Price) του προϊόντος / υπηρεσίας. 3) Στη σωστή τοποθέτησή του στην αγορά (Place). 4) Στη σωστή προώθησή του (Promotion). Αναλύοντας τα πιο πάνω χαρακτηριστικά, ένας πολιτικός μπορεί εύκολα να διακρίνει τη

Η ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΗ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΚΡΗΤΙΚΗΣ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΗΣ ΚΑΤΣΟΥΝΑΣ

Το σήμα κατατεθέν της Κρητικές παράδοσης και συγκεκριμένα οι "χειροποίητες κατσούνες, κρητικά μπαστούνια" είχαν την τιμητική τους στην τελευταία εκπομπή του ALPHA «Σαββατοκύριακο με τον Μάνεση». Την Κυριακή το μεσημέρι εμφανίστηκε στην εκπομπή μέσω σύνδεσης Skype ο Κρητικός "Digital Media Strategist" Μάρκος Σμυρνάκης. Επίκεντρο της συζήτησης ήταν ο τρόπος της διαδικτυακής προώθησης της Κρητικής παράδοσης, αλλά και πως όλο αυτό βοηθάει στην συντήρηση της. Όπως ισχυρίζεται, σύγχρονες τεχνικές μάρκετινγκ είναι ικανές να δώσουν ξανά ζωή και να συστήσουν σε νέο κόσμο τις Κρητικές κατσούνες. Αυτό είναι και το όραμα. Η ένταξη ενός παγιωμένου προϊόντος και πάλι στην καθημερινότητα του ανθρώπου, πριν την εξαφάνιση του. Ένταξη... από όλες τις πλευρές, ξεκινώντας από το κίνητρο για την παραγωγή, αλλά και το ενδιαφέρον από νέους ανθρώπους όχι μόνο να μάθουν να τις χρησιμοποιούν , αλλά και να παράγουν το συγκεκριμένο προϊόν Αξίζει να σημειωθεί ότι οι τεχνίτες πλέ...

Η L’Oréal «σπάει» την γυάλινη οροφή για τις γυναίκες επιστήμονες!

  Τα Ελληνικά Βραβεία L’ORÉAL–UNESCO εντάσσονται στο Διεθνές Πρόγραμμα L’ORÉAL-UNESCO Για τις Γυναίκες στην Επιστήμη, το όποιο αναγνωρίζει και υποστηρίζει διεθνώς γυναίκες επιστήμονες, με στόχο να τους δοθεί μεγαλύτερη αναγνώριση, να αναδειχθεί το ταλέντο τους και να εμπνεύσει περισσότερες γυναίκες να ασχοληθούν με την επιστήμη. Με πίστη στην πεποίθηση ότι ο κόσμος χρειάζεται την επιστήμη και η επιστήμη χρειάζεται τις γυναίκες, το Ίδρυμα L’Oréal σε συνεργασία με την Ελληνική Εθνική Επιτροπή για την UNESCO, προκηρύσσουν για 12η φορά στην Ελλάδα, την έναρξη των φετινών βραβείων, με τρία σημαντικά βραβεία αξίας 10.000€ έκαστο, που θα δοθούν σε γυναίκες επιστήμονες, οι οποίες απασχολούνται στους τομείς των Βιοεπιστημών, των Φυσικών Επιστημών, των Μαθηματικών και της Επιστήμης των Υπολογιστών. Τέλος, ως περαιτέρω επιβεβαίωση της παραπάνω δέσμευσης και του θετικού αντίκτυπου των Βραβείων στους δικαιούχους του, ανακοινώνεται ότι από το 2022 και έπειτα, τα βραβεία θα πραγματοποιούνται κάθ...

Freelancer: Τι σημαίνει επί της ουσίας η νέα πραγματικότητα εργασίας;

Γράφει η Αρετή Διαμαντή Freelancer: Από την e-food και άλλες εταιρείες που υιοθετούν ένα τέτοιο μοντέλο εργασίας προκύπτει το νέο ερώτημα. Συμφέρει άραγε να είναι κάποιος freelancer και κάτω από ποιες προϋποθέσεις; Σάλος δημιουργήθηκε με την πρόσφατη “ατυχή” διατύπωση της e-food σε μερίδα εργαζομένων της σε σχέση με το ενδεχόμενο να γίνουν freelancers αντί για μισθωτοί. Οι περισσότεροι διαμαρτυρήθηκαν έντονα, ενώ η εταιρεία έσπευσε να διαψεύσει και να μιλήσει για κακή επικοινωνία. Ωστόσο, υπάρχει μια μεγάλη μερίδα ατόμων που δεν γνωρίζουν καν τι σημαίνει το freelancing. Σε αυτή την περίπτωση, τι αλλάζει στον εργασιακό τομέα; Πρόκειται για μια αναβάθμιση της εργασιακής πραγματικότητας ή μήπως για μια επιδείνωση της ήδη ζοφερής πραγματικότητας; Η τεχνολογία συχνά έρχεται να γεφυρώσει το χάσμα που δημιουργείται ανάμεσα στις διαφορετικές γενιές. Εδώ μήπως συμβαίνει κάτι τέτοιο; Freelancer: Τι συνεπάγεται για την καθημερινότητα ενός εργαζομένου; Αρχικά, πρόκειται για έναν αρκετά ευρύ όρο. Κ...

Ποια είναι τα βασικά προβλήματα στην ψυχολογία των εργαζομένων στον τουρισμό και πως μπορούν να βελτιωθούν;

Η Καλοκαιρινή τουριστική σεζόν έχει ήδη ξεκινήσει με πολλά προβλήματα να έρχονται στο φως της δημοσιότητας, αλλά με τα περισσότερα να παραμένουν και να εξελίσσονται εσωτερικά στους κλάδους των Τουριστικών Επαγγελμάτων. Τα τελευταία περιστατικά που συνέβησαν σχετικά με το έγκαυμα του νεαρού στην Κρήτη, αλλά και τον νεαρό σερβιτόρο να σερβίρει εντός θαλάσσης σε beach bar στην Ρόδο, κάνουν πλέον ξεκάθαρο ότι δεν ακολουθείται, αλλά ούτε φαίνεται να υπάρχει σαφής οδηγία για τον ασφαλή τρόπο εργασίας κάθε εργαζομένου. Τελικά η εργασία στον Τουρισμό είναι επιλογή ή λύση ανάγκης για τους εργαζομένους του χώρου;  • Πόσο εύκολό είναι από μία αδρανής περίοδο του χειμώνα να προσαρμοστείς σε μία έντονη καθημερινότητα; • Πόσες είναι και πόσες θα έπρεπε να είναι οι ώρες εργασίας;  • Υπάρχει προσωπικός χρόνος;  • Τηρείται η σωστή διατροφή; Βρισκόμαστε στην καρδιά του καλοκαιριού και σε μια χώρα όπου αποτελείται από 6.000 νησιά, νησίδες και βραχονησίδες. Η ενασχόληση λοιπόν με τον...