Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Η σχέση μου με τον πελάτη σε περίοδο Κρίσης

 Γράφει ο Μάρκος Σμυρνάκης
Όλο και περισσότερα κλειστά μαγαζιά εμφανίζονται σε όλες τις πόλεις. Ανεξάρτητα την πόλη, την εμπορικότητα του δρόμου, η το κεντρικό σημείο, το αποτέλεσμα είναι ίδιο, φεύγουν οι “επώνυμες” επιγραφές και στις βιτρίνες βλέπουμε πλέον τις ενδείξεις “Ενοικιάζεται” ή “Πωλείται”. Αιτία πρόκλησης των παραπάνω αποτελεί το κακό οικονομικό κλίμα που εμφανίζεται στην Ελληνική αγορά. Όπως είναι λογικό σύμφωνα με τις τελευταίες πολιτικές εξελίξεις, ο μέσος Έλληνας αναγκάζεται ν’ αλλάξει τις καταναλωτικές του συνήθειες, με αποτέλεσμα ο πολίτης να αγοράζει τα απαραίτητα, η κίνηση του ρευστού στην αγορά να «αναπαύεται εν ειρήνη» και τελικά το ταμείο των ανέργων του ΟΑΕΔ, να μεγαλώνει καθημερινά με τις απολύσεις προσωπικού.
Όλα τα παραπάνω καταφέρνουν να φθείρουν την ψυχολογία των παλιών και νέων πελατών κάθε είδους επιχείρησης.


Η λύση λοιπόν για την αντιμετώπιση της σημερινής κρίσης της αγοράς βρίσκεται στην ψυχολογία του μελλοντικού πελάτη της επιχείρησης. Η στρατηγική που πρέπει να ακολουθούν οι επιχειρήσεις προκειμένου να επιβιώσουν στην αγορά, πρέπει να λάβει υπόψη της πέρα από τις μειώσεις μισθών και την ψυχολογία των πελατών της. Κάθε περίπτωση χρειάζεται διαφορετική μεταχείριση, ανάλογα με το αντικείμενο, το μέγεθος και το κοινό της επιχείρησης.

Σας παρουσιάζω παρακάτω κάποια αποτελέσματα έρευνας από την Boston Consulting Group, που αποσκοπούν στην ενημέρωση των επιχειρηματιών, σχετικά με τις ανάγκες και τις επιθυμίες των καταναλωτών. Όσοι από εσάς έχετε κάποια επιχείρηση, θα ήταν καλό να μην προσπεράσετε την παρακάτω έρευνα. Για όλους τους υπόλοιπους μελετήστε τα στοιχεία και βγάλτε τα δικά σας συμπεράσματα.

Στην Ελλάδα το τελευταίο τρίμηνο του προηγούμενου έτους προκύπτει ότι το 85% των ερωτηθέντων θα μειώσει τις δαπάνες τους επόμενους 12 μήνες, ποσοστό το οποίο είναι κατά 32% υψηλότερο σε σχέση με το πρώτο τρίμηνο του 2011.

Επίσης από τους ερωτηθέντες το 29% σημείωσε ότι αντιμετωπίζει οικονομικό πρόβλημα έναντι 15% που ήταν το αντίστοιχο ποσοστό στις αρχές του 2011, ενώ το ποσοστό των Ελλήνων καταναλωτών που νιώθουν εργασιακά ανασφαλείς εκτινάχθηκε από 24% στο 45% τον Νοέμβριο 2011.

Σύμφωνα με την έρευνα, το 73% δήλωσε ότι έχει αποδεχθεί πλήρως την ιδέα ότι θα πρέπει να καταναλώνει λιγότερο απ' ό,τι τα παλαιότερα χρόνια, ενώ το 94% απάντησε ότι θα αναβάλει τις μεγάλες αγορές που δεν επείγουν. Παράλληλα, το 90% των Ελλήνων δήλωσε ότι θα περικόψει σημαντικά τα έξοδα σε προϊόντα που δεν αποτελούν είδη πρώτης ανάγκης.

Όσον αφορά τις τιμές των προϊόντων, το 78% των ερωτηθέντων απάντησε ότι θα καταναλώνει πιο συχνά από μαγαζιά που κάνουν εκπτώσεις και ότι θα αφιερώνει περισσότερο χρόνο αναζητώντας τις καλύτερες τιμές, ενώ το 24% απάντησε ότι δεν θα αλλάξει τις καταναλωτικές του συνήθειες. Μόνο το 3% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι θα καταναλώνει περισσότερο από παλιά.

Το άγχος και η αγωνία


Παράλληλα, παρατηρείται μια στροφή προς την οικογένεια και τους φίλους καθώς στο ερώτημα «τι κάνετε όταν έχετε άγχος ή αγωνία», το 49% των Ελλήνων απάντησε ότι βρίσκει καταφύγιο στην οικογένεια και το 39% στους φίλους.

Το 33% απάντησε ότι αντιμετωπίζει το άγχος μένοντας σπίτι και το 32% βγαίνοντας έξω. Από την έρευνα προέκυψε πως οι Έλληνες καταναλωτές προτίθενται να δαπανήσουν περισσότερα χρήματα μόνο για προϊόντα τα οποία έχουν σημαντικές τεχνικές διαφορές ή αποδίδουν καλύτερα αποτελέσματα.

Εκτίμηση της BCG είναι ότι η τάση για cocooning προτρέπει στην ενίσχυση κατηγοριών αγαθών που συνδέονται με την κατανάλωση στο σπίτι ενώ η διάθεση για «κυνήγι» ευκαιριών δείχνει την ανάγκη επαναπροσδιορισμό των προωθητικών ενεργειών των επιχειρήσεων. 

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Η εξέλιξη της Κρητικής ενδυμασία στην πάροδο του χρόνου.

Έχετε αναρωτηθεί ποτέ ποια είναι η σημασία του σαρικιού, για ποιο λόγο φορούν οι Κρητικοί μαύρο πουκάμισο, τι επιρροές δέχτηκε η παραδοσιακή Κρητική φορεσιά ώσπου να πάρει την μορφή που γνωρίζουμε σήμερα;  Νομοθεσίες ενδυμασίας, επιρροές από τους διάφορους λαούς που κατοίκησαν στην Κρήτη και βεντέτες έδωσαν την τελική πινελιά στο σχέδιο της Κρητικής ενδυμασίας που γνωρίζουμε. Οι επιρροές από τη Δύση.

Φουντώνει το συναίσθημα του ρατσισμού στην Ελλάδα.

  Γράφει ο Μάρκος Σμυρνάκης   Προσπαθώντας να δώσω ένα σύγχρονο ορισμό για την λέξη “Ρατσισμός”, θα έλεγα ότι, χρησιμοποιείται για να αναγάγει μια ομάδα, ως   υπέρτερη άλλων. Πιο συγκεκριμένα περιγράφει τις πράξεις μιας ομάδας ανθρώπων (οι οποίοι συνδέονται με κάποια κοινά χαρακτηριστικά) εναντίον μίας άλλης ομάδας. Η προέλευση της προέρχεται από το πιο συνηθισμένο είδος ρατσισμού, δηλαδή τον φυλετικό ρατσισμό, εκ της Ιταλικής όμως γλώσσας, “ razza ”   (ράτσα) που σημαίνει φυλή.

Βασική διαφορά μεταξύ των Δημοσίων Σχέσεων και Διαφήμισης.

Με δύο λόγια η βασική διαφορά μεταξύ των Δημοσίων Σχέσεων και της Διαφήμισης. Οι Δημόσιες Σχέσεις στην εποχή μας πρέπει σε συνεργασία με τη διαφήμιση να οδηγούν στα επιθυμητά αποτελέσματα. Αν θέλαμε να ξεχωρίσουμε κάπως την διαφήμιση από τις δημόσιες σχέσεις, θα ήταν λογικότερο να πούμε ότι με τις δημόσιες σχέσεις περιμένουμε πιο μακροπρόθεσμα αποτελέσματα που ίσως να μην είναι και μετρήσιμα σε σχέση με αυτά της διαφήμισης που το ζητούμενο είναι άμεσο και με πιο ασφαλείς τρόπους μετρήσιμο. Δημοσίευση: Μάρκος Σμυρνάκης

Η ομορφότερη κοπέλα της Κρήτης για το 2011

Πλήθος κόσμου κατέκλισε την Τετάρτη 24 Αυγούστου το club Envy στο Ηράκλειο όπου πραγματοποιήθηκε ο μεγάλος Τελικός του 33ου Παγκρήτιου Διαγωνισμού Ομορφιάς. Τον τίτλο της MISS ΚΡΗΤΗ 2011 κατέκτησε η 19χρονη Εύα Ζεϊμπεκάκη από το Ηράκλειο, Ά Αναπληρωματική Miss Κρήτη 2011 αναδείχθηκε η Φαίη Αβδουλά και΄Β Αναπληρωματική Miss Κρήτη 2011 η Ευρυδίκη Μερκούρη. Η 17χρονη Μιχαέλα Φωτιάδη

Ο Κώδικας Ηθικής και Δεοντολογίας των Δημοσίων Σχέσεων Παγκοσμίως .

1965 Κώδικας των Αθηνών . Ο Κώδικας Ηθικής και Δεοντολογίας των Δημοσίων Σχέσεων Παγκοσμίως . Ο ΚΩΔΙΚΑΣ ΤΩΝ ΑΘΗΝΩΝ . Η ΛΑΜΠΡΗ ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΩΝ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΣΧΕΣΕΩΝ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ . To 1960 ιδρύθηκε η ΕΕΔΣ – Ελληνική Εταιρεία Δημοσίων Σχέσεων , το επιστημονικό σωματείο των Δημοσίων Σχέσεων στην Ελλάδα . Ο “πατριάρχης” (πρωτεργάτης) των Δημοσίων Σχέσεων στην Ελλάδα , ο Μάνος Παυλίδης διετέλεσε πρόεδρος της IPRA (International Public Relations Association ) , από το 1973 έως το 1976 , ενώ το 1964 είχε εκλεγεί στη θέση του Γραμματέα . Το 1965 στην Αθήνα πραγματοποιήθηκε το παγκόσμιο συνέδριο της IPRA ( International Public Relations Association ) και εδώ υπογράφηκε ο περίφημος Κώδικας των Αθηνών , ο Διεθνής Κώδικας Δεοντολογίας των Δημοσίων Σχέσεων που εφαρμόζεται αδιάλειπτα από τότε από όλα τα επιστημονικά σωματεία των Δημοσίων Σχέσεων Παγκοσμίως . Δηλαδή όλοι οι επαγγελματίες των Δημοσίων Σχέσεων Παγκοσμίως εφαρμόζουν και ασπάζονται τον Κώδικα Ηθικής και Δεοντολογίας ,