Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

45 χρόνια από την Χούντα των Συνταγματαρχών

Πέρασαν 45 χρόνια, από το πρωινό της 21ης Απριλίου 1967, τότε που μια ομάδα επίορκων αξιωματικών, αποφάσισαν να «σώσουν» την Ελλάδα, βάζοντας τη χώρα και τους Έλληνες στο γύψο, για επτά χρόνια.

Στη διάρκεια του στρατιωτικού καθεστώτος, σχηματίστηκαν τέσσερις κυβερνήσεις. Η τελευταία, υπό τον Ανδρουτσόπουλο, μη αντέχοντας το βάρος της προδοσίας της Κύπρου, παρέδωσε την εξουσία στους πολιτικούς που σχημάτισαν κυβέρνηση Εθνικής Σωτηρίας υπό τον Κωνσταντίνο Καραμανλή.


Το πραξικόπημα, εκδηλώθηκε τα ξημερώματα της 21ης Απριλίου, λίγες ώρες μετά την ολοκλήρωση του υπουργικού συμβουλίου της κυβέρνησης Κανελλόπουλου, που κυριολεκτικά … «πιάστηκε» στον ύπνο.


Η επιτυχία της «τριανδρίας» (Παπαδόπουλου, Παττακού και Μακαρέζου), οφείλεται όχι μόνο στο συνωμοτικό σχέδιο που εφάρμοσαν με κάθε λεπτομέρεια, αλλά και στο γεγονός πως είχαν καταφέρει να τοποθετήσουν μυημένα πρόσωπα, σε νευραλγικές θέσεις του στρατεύματος, όπως επίσης πως την εποχή εκείνη μέσα στην Αθήνα έδρευαν μεγάλες μάχιμες μονάδες.


Ο αιφνιδιασμός ήταν πλήρης και στις 3:30 τα ξημερώματα της 21ης Απριλίου το στρατιωτικό κίνημα είχε πετύχει πλήρως το στόχο του.


Άρματα κυκλοφορούν στο κέντρο της πρωτεύουσας, εμβατήρια να ακούγονται στο ραδιόφωνο, όπως και το πρώτο «διάγγελμα» του Γεωργίου Παπαδόπουλου.


Αμέσως μετά την ανατολή του ηλίου, η ηγεσία της χούντας επισκέφθηκε στο Τατόι, τον τότε βασιλέα Κωνσταντίνο, ζητώντας του να ορκίσει την κυβέρνησή τους. Ο Κωνσταντίνος αν και αρχικά φέρεται να αρνήθηκε, τελικά συμβιβάστηκε μαζί τους «για να μην χυθεί αίμα ελληνικό» όπως δήλωσε αργότερα. Πρώτος πρωθυπουργός, ορκίστηκε ο εισαγγελέας του Αρείου Πάγου Κωνσταντίνος Κόλλιας, που περισσότερο διακοσμητικό ρόλο είχε, αφού ουσιαστικά κυβερνούσε ο Γεώργιος Παπαδόπουλος.


Εκτός από πολιτικούς, συνελήφθησαν την ίδια μέρα και πολίτες αριστερών (κυρίως) φρονημάτων, ενώ ανοίγουν και πάλι τα ξερονήσια, στα οποία αποστέλλονται χιλιάδες πολιτικών κρατουμένων.


«Μην ξεχνάτε όμως, κύριοι, ότι ευρισκόμεθα προ ενός ασθενούς, τον οποίον έχομεν επί της χειρουργικής κλίνης, και τον οποίον εάν ο χειρουργός δεν προσδέση κατά την διάρκειαν της εγχειρήσεως διά της ναρκώσεως επί της χειρουργικής κλίνης, υπάρχει πιθανότης αντί της εγχειρήσεως να του χαρίσει την αποκατάστασιν της υγείας, να τον οδηγήση εις θάνατον» θα δηλώσει στην πρώτη συνέντευξή του προς τους δημοσιογράφους του ελληνικού και ξένου Τύπου, στις 27 Απριλίου 1967, ο «χειρούργος» Γεώργιος Παπαδόπουλος.


Η Ελλάδα θα μπεί στο «χειρουργείο» για 7 χρόνια, 3 μήνες και 3 μέρες έως ότου η τραγωδία της Κύπρου, με το εγκληματικό πραξικόπημα και την τουρκική εισβολή, να βάλει τέλος στην «εθνοσωτήρια επανάσταση». Παρά τους ανεπτυγμένους οικονομικούς δείκτες της επταετίας, η κατάργηση των στοιχειωδών ελευθεριών, οι φυλακές, οι εξορίες και τα βασανιστήρια, οι πολιτικές δολοφονίες και η κατοχή του 37% της Κύπρου, καταγράφουν τη Χούντα των Συνταγματαρχών ως μία από τις μελανότερες στιγμές της σύγχρονης ελληνικής ιστορίας.


Δείτε το ντοκιμαντέρ του σκηνοθέτη Παντελή Βούλγαρη
«Το Χρονικό της Δικτατορίας 1967- 1974». Ένα ντοκουμέντο που με πολύτιμο αρχειακό υλικό· από την κηδεία των Γεωργίου Παπανδρέου και Γιώργου Σεφέρη ως τις δίκες του Αλέκου Παναγούλη και άλλων αγωνιστών κατά της δικτατορίας των Συνταγματαρχών.

Πηγή: protothema.gr

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Η εξέλιξη της Κρητικής ενδυμασία στην πάροδο του χρόνου.

Έχετε αναρωτηθεί ποτέ ποια είναι η σημασία του σαρικιού, για ποιο λόγο φορούν οι Κρητικοί μαύρο πουκάμισο, τι επιρροές δέχτηκε η παραδοσιακή Κρητική φορεσιά ώσπου να πάρει την μορφή που γνωρίζουμε σήμερα;  Νομοθεσίες ενδυμασίας, επιρροές από τους διάφορους λαούς που κατοίκησαν στην Κρήτη και βεντέτες έδωσαν την τελική πινελιά στο σχέδιο της Κρητικής ενδυμασίας που γνωρίζουμε. Οι επιρροές από τη Δύση.

Φουντώνει το συναίσθημα του ρατσισμού στην Ελλάδα.

  Γράφει ο Μάρκος Σμυρνάκης   Προσπαθώντας να δώσω ένα σύγχρονο ορισμό για την λέξη “Ρατσισμός”, θα έλεγα ότι, χρησιμοποιείται για να αναγάγει μια ομάδα, ως   υπέρτερη άλλων. Πιο συγκεκριμένα περιγράφει τις πράξεις μιας ομάδας ανθρώπων (οι οποίοι συνδέονται με κάποια κοινά χαρακτηριστικά) εναντίον μίας άλλης ομάδας. Η προέλευση της προέρχεται από το πιο συνηθισμένο είδος ρατσισμού, δηλαδή τον φυλετικό ρατσισμό, εκ της Ιταλικής όμως γλώσσας, “ razza ”   (ράτσα) που σημαίνει φυλή.

Βασική διαφορά μεταξύ των Δημοσίων Σχέσεων και Διαφήμισης.

Με δύο λόγια η βασική διαφορά μεταξύ των Δημοσίων Σχέσεων και της Διαφήμισης. Οι Δημόσιες Σχέσεις στην εποχή μας πρέπει σε συνεργασία με τη διαφήμιση να οδηγούν στα επιθυμητά αποτελέσματα. Αν θέλαμε να ξεχωρίσουμε κάπως την διαφήμιση από τις δημόσιες σχέσεις, θα ήταν λογικότερο να πούμε ότι με τις δημόσιες σχέσεις περιμένουμε πιο μακροπρόθεσμα αποτελέσματα που ίσως να μην είναι και μετρήσιμα σε σχέση με αυτά της διαφήμισης που το ζητούμενο είναι άμεσο και με πιο ασφαλείς τρόπους μετρήσιμο. Δημοσίευση: Μάρκος Σμυρνάκης

Η ομορφότερη κοπέλα της Κρήτης για το 2011

Πλήθος κόσμου κατέκλισε την Τετάρτη 24 Αυγούστου το club Envy στο Ηράκλειο όπου πραγματοποιήθηκε ο μεγάλος Τελικός του 33ου Παγκρήτιου Διαγωνισμού Ομορφιάς. Τον τίτλο της MISS ΚΡΗΤΗ 2011 κατέκτησε η 19χρονη Εύα Ζεϊμπεκάκη από το Ηράκλειο, Ά Αναπληρωματική Miss Κρήτη 2011 αναδείχθηκε η Φαίη Αβδουλά και΄Β Αναπληρωματική Miss Κρήτη 2011 η Ευρυδίκη Μερκούρη. Η 17χρονη Μιχαέλα Φωτιάδη

Ο Κώδικας Ηθικής και Δεοντολογίας των Δημοσίων Σχέσεων Παγκοσμίως .

1965 Κώδικας των Αθηνών . Ο Κώδικας Ηθικής και Δεοντολογίας των Δημοσίων Σχέσεων Παγκοσμίως . Ο ΚΩΔΙΚΑΣ ΤΩΝ ΑΘΗΝΩΝ . Η ΛΑΜΠΡΗ ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΩΝ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΣΧΕΣΕΩΝ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ . To 1960 ιδρύθηκε η ΕΕΔΣ – Ελληνική Εταιρεία Δημοσίων Σχέσεων , το επιστημονικό σωματείο των Δημοσίων Σχέσεων στην Ελλάδα . Ο “πατριάρχης” (πρωτεργάτης) των Δημοσίων Σχέσεων στην Ελλάδα , ο Μάνος Παυλίδης διετέλεσε πρόεδρος της IPRA (International Public Relations Association ) , από το 1973 έως το 1976 , ενώ το 1964 είχε εκλεγεί στη θέση του Γραμματέα . Το 1965 στην Αθήνα πραγματοποιήθηκε το παγκόσμιο συνέδριο της IPRA ( International Public Relations Association ) και εδώ υπογράφηκε ο περίφημος Κώδικας των Αθηνών , ο Διεθνής Κώδικας Δεοντολογίας των Δημοσίων Σχέσεων που εφαρμόζεται αδιάλειπτα από τότε από όλα τα επιστημονικά σωματεία των Δημοσίων Σχέσεων Παγκοσμίως . Δηλαδή όλοι οι επαγγελματίες των Δημοσίων Σχέσεων Παγκοσμίως εφαρμόζουν και ασπάζονται τον Κώδικα Ηθικής και Δεοντολογίας ,