Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Τι πολίτευμα έχουμε στην Ελλάδα;

Τον τελευταίο διάστημα μετά από συζητήσεις με διάφορα άτομα, κατάλαβα ότι πολλοί είναι αυτοί που έχουν μπερδέψει το πολίτευμα της Ελλάδας. Ίσως μετά από τόσες συζητήσεις, μπερδεύτηκα κι εγώ. Ας βρούμε όμως την άκρη, η λέξη δημοκρατία ήταν, είναι και θα είναι Ελληνική και αν αναζητήσουμε σε κάποιο λεξικό τη σημασία της, θα δούμε ότι σημαίνει: πολίτευμα λαϊκής κυριαρχίας, όπου ο λαός κυβερνά με αιρετούς αντιπροσώπους του: στη δημοκρατία, αυτός που βάνει το νόμο είναι ο ίδιος ο λαός, με την εξουσία που δίνει στους καλύτερους, κι όχι ο τύραννος (Π. Πρεβελάκης). 

Βλέπουμε ότι αυτό συμβαίνει πραγματικά και στην Χώρα μας, έχουμε τους “καλύτερους” ή αλλιώς με δημοκρατικό λόγο “εκλεκτούς” να μας κυβερνούν. Το έργο τους είναι εμφανές, κατάφεραν όλοι μαζί και ο καθένας ξεχωριστά με το δικό του λιθαράκι να μας εκσυγχρονίσουν, όχι μόνο βάζοντας μας στην Ευρωπαϊκή Ένωση, αλλά και με ταχύτατους ρυθμούς, έπειτα από την ελεγχόμενη χρεοκοπία μας, να αποδείξουν ότι η Ε.Ε. ακολουθεί μια σφαλμένη στρατηγική που ευνοεί μόνο τους δυνατούς. 

Στην συνέχεια ας δούμε τον ορισμό της λέξης “τυραννία” όπου σημαίνει την αυθαίρετη και καταπιεστική διοίκηση, εξουσία του τυράννου | (μτφ.) καταπίεση | βάσανο. Τυράννους δεν έχουμε, ευτυχώς για εμάς, έχουμε ελευθερία λόγου και έκφρασης σε διάφορες μορφές όπως τις συχνά επαναλαμβανόμενες τελευταία διαδηλώσεις. Ωστόσο κάπου στην επεξήγηση είδαμε ότι υπάρχει και ο όρος “καταπιεστική διοίκηση”. Μήπως κάτι τέτοιο μπορεί να θεωρηθεί ότι υπάρχει και στο πολίτευμα μας? Θα λέγαμε πως ναι και για να το αιτιολογήσουμε θα φέρουμε για παράδειγμα το γεγονός ότι μόνο οι ηγέτες της χώρας επιθυμούν την εφαρμογή του μνημονίου στους πολίτες, παραβλέποντας την ψυχική τους ευημερία και την ανάγκη τους για αξιοπρεπής επιβίωση. 

Μάλλον το πολίτευμα της χώρας μας είναι κάτι διαφορετικό από τα παραπάνω συνδυάζοντας όμως και τους δύο όρους, μην ψάξετε σε λεξικό δεν θα το βρείτε. Το πολίτευμα μας λέγεται “Επιτακτική Δημοκρατία”. Με αυτό το πολίτευμα έχουμε το δικαίωμα της ψήφου, ελεύθερη βούληση και λόγο, αλλά και από την άλλη όχθη οι ηγέτες έχουν το δικαίωμα διαστρέβλωσης τους προεκλογικού τους λόγου, αγνόησης της διαμαρτυρίας του λαού, καθώς και επιβολής στους υπόλοιπους βουλευτές να ψηφίσουν μαζί τους το νέο μνημόνιο, εάν δεν επιθυμούν να αποκοπούν από τα πολιτικά τους καθήκοντα .




Γράφει ο Μάρκος Σμυρνάκης


Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Ψυχολογία εργασίας: Σχέσεις προϊσταμένου και υφισταμένων

Οι σχέσεις μεταξύ προϊσταμένου και υφισταμένων έχουν καθοριστικό ρόλο στην παραγωγικότητα και στα κίνητρα στο χώρο εργασίας. Η εκτίμηση που νιώθουν ότι έχουν οι υφιστάμενοι από τον προϊστάμενο τους, είναι από τους ισχυρότερους παράγοντες που τους επιτρέπουν να αφοσιώνονται στο έργο τους. Έρευνες έχουν δείξει ότι το αίσθημα εκτίμησης βρίσκεται στο ίδιο επίπεδο όπως άλλοι σημαντικοί παράγοντες σε σχέση με την εργασία τους που είναι το ύψος του μισθού, οι ευκαιρίες για εκπαίδευση και ανέλιξη. Ο προϊστάμενος είναι ο ισχυρότερος παράγοντας που μπορεί να επηρεάζει τα κίνητρα και το ομαδικό πνεύμα εργασίας των υφισταμένων του. Με τον τρόπο συμπεριφοράς του, τον προφορικό του λόγο, τη γλώσσα του σώματος και τις εκφράσεις του προσώπου του, μεταδίδει σημαντικότατα μηνύματα για τη γνώμη και τις σκέψεις του σχετικά με την αξία των ανθρώπων που εργάζονται μαζί του.

Ο Κώδικας Ηθικής και Δεοντολογίας των Δημοσίων Σχέσεων Παγκοσμίως .

1965 Κώδικας των Αθηνών . Ο Κώδικας Ηθικής και Δεοντολογίας των Δημοσίων Σχέσεων Παγκοσμίως . Ο ΚΩΔΙΚΑΣ ΤΩΝ ΑΘΗΝΩΝ . Η ΛΑΜΠΡΗ ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΩΝ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΣΧΕΣΕΩΝ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ . To 1960 ιδρύθηκε η ΕΕΔΣ – Ελληνική Εταιρεία Δημοσίων Σχέσεων , το επιστημονικό σωματείο των Δημοσίων Σχέσεων στην Ελλάδα . Ο “πατριάρχης” (πρωτεργάτης) των Δημοσίων Σχέσεων στην Ελλάδα , ο Μάνος Παυλίδης διετέλεσε πρόεδρος της IPRA (International Public Relations Association ) , από το 1973 έως το 1976 , ενώ το 1964 είχε εκλεγεί στη θέση του Γραμματέα . Το 1965 στην Αθήνα πραγματοποιήθηκε το παγκόσμιο συνέδριο της IPRA ( International Public Relations Association ) και εδώ υπογράφηκε ο περίφημος Κώδικας των Αθηνών , ο Διεθνής Κώδικας Δεοντολογίας των Δημοσίων Σχέσεων που εφαρμόζεται αδιάλειπτα από τότε από όλα τα επιστημονικά σωματεία των Δημοσίων Σχέσεων Παγκοσμίως . Δηλαδή όλοι οι επαγγελματίες των Δημοσίων Σχέσεων Παγκοσμίως εφαρμόζουν και ασπάζονται τον Κώδικα Ηθικής και Δεοντολογίας ,...

Η ομορφότερη κοπέλα της Κρήτης για το 2011

Πλήθος κόσμου κατέκλισε την Τετάρτη 24 Αυγούστου το club Envy στο Ηράκλειο όπου πραγματοποιήθηκε ο μεγάλος Τελικός του 33ου Παγκρήτιου Διαγωνισμού Ομορφιάς. Τον τίτλο της MISS ΚΡΗΤΗ 2011 κατέκτησε η 19χρονη Εύα Ζεϊμπεκάκη από το Ηράκλειο, Ά Αναπληρωματική Miss Κρήτη 2011 αναδείχθηκε η Φαίη Αβδουλά και΄Β Αναπληρωματική Miss Κρήτη 2011 η Ευρυδίκη Μερκούρη. Η 17χρονη Μιχαέλα Φωτιάδη

Δημόσια Ιστορία και Έντυπος Τύπος

  Γράφει η Βογιατζάκη Δέσποινα Η ΕΝΝΟΙΑ ΤΗΣ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ Με τον όρο Δημόσια Ιστορία , αναφέρετε η καταγραφή και η διατήρηση των ιστορικών πληροφοριών έπειτα από προσωπικές εμπειρίες των ανθρώπων. Επίσης αναφέρεται στην αφήγηση για θέματα εθνικά, δημοσίων Προσώπων και για ορισμένες περιόδους των χωρών του κόσμου. Η Δημόσια Ιστορία αναφέρεται στην ¨Ιστορική Συντήρηση¨, ¨Επιστημονικά Αρχεία¨, ¨Προφορική Ιστορία¨, και σε άλλους τομείς. Το Πανεπιστήμιο της Βαλτιμόρης διδάσκει τη Δημόσια Ιστορία ως  ‘ η παρουσίαση της ιστορικής γνώσης σε ένα ευρύ κοινό-ακροατήριο. Η Δημόσια Ιστορία εμφανίζεται με πολλές μορφές, παραδείγματος  χάρη, τηλεοπτικά ντοκιμαντέρ, ιστορικά έργα και τέλος, συλλογή & καταγραφή έργου’. Το Πανεπιστήμιο του Wisconsin αλλά και ο Robert Kelley   - Ιστορικός αναφέρουν ότι, ‘ η Δημόσια Ιστορία πιο συχνά αναφέρεται στην απασχόληση των ιστορικών προς την Ιστορία. Συνδέοντάς την με την εργασία έξω από τον ακαδημαϊκό χώρο’. Η ...

Κρητικό Σαρίκι το παραδοσιακό κεντητό μαντήλι για το κεφάλι. Η Ιστορία, οι συμβολισμοί & η Περίτεχνη πλέξη της κυρίας Πόπης

Με αφορμή την διάδοση της κρητικής παραδοσιακής τέχνης της πλέξης των σαρικιών επικοινωνήσαμε με την κυρία Πόπη, την υφάντρα μας. Τα χειροποίητα Κρητικά σαρίκια – μαντήλια στο katsounes.gr φτιάχνονται από τα χέρια της κυρίας Πόπης. Όπως μας είπε η ίδια και όπως θα έχετε αντιληφθεί η πλέξη των σαρικιών αποτελεί μια σπουδαία και περίτεχνη διαδικασία που διαφέρει από περιοχή σε περιοχή και είναι άμεσα συνδεδεμένη με τη τιμή και την υπερηφάνεια των Κρητικών. Η τέχνη αυτή συναντάτε σήμερα κυρίως σε ορεινά χωριά της Κρήτης και κυρίως   χρησιμοποιείται από μεγαλύτερες γενιές. Όπως μας είπε η ονομασία του “Σαρίκι” έχει Τούρκικη καταγωγή και υποδηλώνει την Οθωμανική επιρροή στο νησί της Κρήτης τα παλαιότερα χρόνια της Τουρκοκρατίας. Κάπου εδώ είναι η στιγμή που πρέπει να μιλήσουμε για το Συμβολισμό που έχουν τα Σαρίκια και τα μαντήλια των κρητικών στα κρόσσια, αλλά και γενικότερα τους συμβολισμούς   Ποιοι είναι όμως οι συμβολισμοί του;;   Τα κρόσσια στα μαντήλια των κρητ...