Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Τι πολίτευμα έχουμε στην Ελλάδα;

Τον τελευταίο διάστημα μετά από συζητήσεις με διάφορα άτομα, κατάλαβα ότι πολλοί είναι αυτοί που έχουν μπερδέψει το πολίτευμα της Ελλάδας. Ίσως μετά από τόσες συζητήσεις, μπερδεύτηκα κι εγώ. Ας βρούμε όμως την άκρη, η λέξη δημοκρατία ήταν, είναι και θα είναι Ελληνική και αν αναζητήσουμε σε κάποιο λεξικό τη σημασία της, θα δούμε ότι σημαίνει: πολίτευμα λαϊκής κυριαρχίας, όπου ο λαός κυβερνά με αιρετούς αντιπροσώπους του: στη δημοκρατία, αυτός που βάνει το νόμο είναι ο ίδιος ο λαός, με την εξουσία που δίνει στους καλύτερους, κι όχι ο τύραννος (Π. Πρεβελάκης). 

Βλέπουμε ότι αυτό συμβαίνει πραγματικά και στην Χώρα μας, έχουμε τους “καλύτερους” ή αλλιώς με δημοκρατικό λόγο “εκλεκτούς” να μας κυβερνούν. Το έργο τους είναι εμφανές, κατάφεραν όλοι μαζί και ο καθένας ξεχωριστά με το δικό του λιθαράκι να μας εκσυγχρονίσουν, όχι μόνο βάζοντας μας στην Ευρωπαϊκή Ένωση, αλλά και με ταχύτατους ρυθμούς, έπειτα από την ελεγχόμενη χρεοκοπία μας, να αποδείξουν ότι η Ε.Ε. ακολουθεί μια σφαλμένη στρατηγική που ευνοεί μόνο τους δυνατούς. 

Στην συνέχεια ας δούμε τον ορισμό της λέξης “τυραννία” όπου σημαίνει την αυθαίρετη και καταπιεστική διοίκηση, εξουσία του τυράννου | (μτφ.) καταπίεση | βάσανο. Τυράννους δεν έχουμε, ευτυχώς για εμάς, έχουμε ελευθερία λόγου και έκφρασης σε διάφορες μορφές όπως τις συχνά επαναλαμβανόμενες τελευταία διαδηλώσεις. Ωστόσο κάπου στην επεξήγηση είδαμε ότι υπάρχει και ο όρος “καταπιεστική διοίκηση”. Μήπως κάτι τέτοιο μπορεί να θεωρηθεί ότι υπάρχει και στο πολίτευμα μας? Θα λέγαμε πως ναι και για να το αιτιολογήσουμε θα φέρουμε για παράδειγμα το γεγονός ότι μόνο οι ηγέτες της χώρας επιθυμούν την εφαρμογή του μνημονίου στους πολίτες, παραβλέποντας την ψυχική τους ευημερία και την ανάγκη τους για αξιοπρεπής επιβίωση. 

Μάλλον το πολίτευμα της χώρας μας είναι κάτι διαφορετικό από τα παραπάνω συνδυάζοντας όμως και τους δύο όρους, μην ψάξετε σε λεξικό δεν θα το βρείτε. Το πολίτευμα μας λέγεται “Επιτακτική Δημοκρατία”. Με αυτό το πολίτευμα έχουμε το δικαίωμα της ψήφου, ελεύθερη βούληση και λόγο, αλλά και από την άλλη όχθη οι ηγέτες έχουν το δικαίωμα διαστρέβλωσης τους προεκλογικού τους λόγου, αγνόησης της διαμαρτυρίας του λαού, καθώς και επιβολής στους υπόλοιπους βουλευτές να ψηφίσουν μαζί τους το νέο μνημόνιο, εάν δεν επιθυμούν να αποκοπούν από τα πολιτικά τους καθήκοντα .




Γράφει ο Μάρκος Σμυρνάκης


Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Η εξέλιξη της Κρητικής ενδυμασία στην πάροδο του χρόνου.

Έχετε αναρωτηθεί ποτέ ποια είναι η σημασία του σαρικιού, για ποιο λόγο φορούν οι Κρητικοί μαύρο πουκάμισο, τι επιρροές δέχτηκε η παραδοσιακή Κρητική φορεσιά ώσπου να πάρει την μορφή που γνωρίζουμε σήμερα;  Νομοθεσίες ενδυμασίας, επιρροές από τους διάφορους λαούς που κατοίκησαν στην Κρήτη και βεντέτες έδωσαν την τελική πινελιά στο σχέδιο της Κρητικής ενδυμασίας που γνωρίζουμε. Οι επιρροές από τη Δύση.

Φουντώνει το συναίσθημα του ρατσισμού στην Ελλάδα.

  Γράφει ο Μάρκος Σμυρνάκης   Προσπαθώντας να δώσω ένα σύγχρονο ορισμό για την λέξη “Ρατσισμός”, θα έλεγα ότι, χρησιμοποιείται για να αναγάγει μια ομάδα, ως   υπέρτερη άλλων. Πιο συγκεκριμένα περιγράφει τις πράξεις μιας ομάδας ανθρώπων (οι οποίοι συνδέονται με κάποια κοινά χαρακτηριστικά) εναντίον μίας άλλης ομάδας. Η προέλευση της προέρχεται από το πιο συνηθισμένο είδος ρατσισμού, δηλαδή τον φυλετικό ρατσισμό, εκ της Ιταλικής όμως γλώσσας, “ razza ”   (ράτσα) που σημαίνει φυλή.

Βασική διαφορά μεταξύ των Δημοσίων Σχέσεων και Διαφήμισης.

Με δύο λόγια η βασική διαφορά μεταξύ των Δημοσίων Σχέσεων και της Διαφήμισης. Οι Δημόσιες Σχέσεις στην εποχή μας πρέπει σε συνεργασία με τη διαφήμιση να οδηγούν στα επιθυμητά αποτελέσματα. Αν θέλαμε να ξεχωρίσουμε κάπως την διαφήμιση από τις δημόσιες σχέσεις, θα ήταν λογικότερο να πούμε ότι με τις δημόσιες σχέσεις περιμένουμε πιο μακροπρόθεσμα αποτελέσματα που ίσως να μην είναι και μετρήσιμα σε σχέση με αυτά της διαφήμισης που το ζητούμενο είναι άμεσο και με πιο ασφαλείς τρόπους μετρήσιμο. Δημοσίευση: Μάρκος Σμυρνάκης

Η ομορφότερη κοπέλα της Κρήτης για το 2011

Πλήθος κόσμου κατέκλισε την Τετάρτη 24 Αυγούστου το club Envy στο Ηράκλειο όπου πραγματοποιήθηκε ο μεγάλος Τελικός του 33ου Παγκρήτιου Διαγωνισμού Ομορφιάς. Τον τίτλο της MISS ΚΡΗΤΗ 2011 κατέκτησε η 19χρονη Εύα Ζεϊμπεκάκη από το Ηράκλειο, Ά Αναπληρωματική Miss Κρήτη 2011 αναδείχθηκε η Φαίη Αβδουλά και΄Β Αναπληρωματική Miss Κρήτη 2011 η Ευρυδίκη Μερκούρη. Η 17χρονη Μιχαέλα Φωτιάδη

Ο Κώδικας Ηθικής και Δεοντολογίας των Δημοσίων Σχέσεων Παγκοσμίως .

1965 Κώδικας των Αθηνών . Ο Κώδικας Ηθικής και Δεοντολογίας των Δημοσίων Σχέσεων Παγκοσμίως . Ο ΚΩΔΙΚΑΣ ΤΩΝ ΑΘΗΝΩΝ . Η ΛΑΜΠΡΗ ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΩΝ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΣΧΕΣΕΩΝ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ . To 1960 ιδρύθηκε η ΕΕΔΣ – Ελληνική Εταιρεία Δημοσίων Σχέσεων , το επιστημονικό σωματείο των Δημοσίων Σχέσεων στην Ελλάδα . Ο “πατριάρχης” (πρωτεργάτης) των Δημοσίων Σχέσεων στην Ελλάδα , ο Μάνος Παυλίδης διετέλεσε πρόεδρος της IPRA (International Public Relations Association ) , από το 1973 έως το 1976 , ενώ το 1964 είχε εκλεγεί στη θέση του Γραμματέα . Το 1965 στην Αθήνα πραγματοποιήθηκε το παγκόσμιο συνέδριο της IPRA ( International Public Relations Association ) και εδώ υπογράφηκε ο περίφημος Κώδικας των Αθηνών , ο Διεθνής Κώδικας Δεοντολογίας των Δημοσίων Σχέσεων που εφαρμόζεται αδιάλειπτα από τότε από όλα τα επιστημονικά σωματεία των Δημοσίων Σχέσεων Παγκοσμίως . Δηλαδή όλοι οι επαγγελματίες των Δημοσίων Σχέσεων Παγκοσμίως εφαρμόζουν και ασπάζονται τον Κώδικα Ηθικής και Δεοντολογίας ,