Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Τι πολίτευμα έχουμε στην Ελλάδα;

Τον τελευταίο διάστημα μετά από συζητήσεις με διάφορα άτομα, κατάλαβα ότι πολλοί είναι αυτοί που έχουν μπερδέψει το πολίτευμα της Ελλάδας. Ίσως μετά από τόσες συζητήσεις, μπερδεύτηκα κι εγώ. Ας βρούμε όμως την άκρη, η λέξη δημοκρατία ήταν, είναι και θα είναι Ελληνική και αν αναζητήσουμε σε κάποιο λεξικό τη σημασία της, θα δούμε ότι σημαίνει: πολίτευμα λαϊκής κυριαρχίας, όπου ο λαός κυβερνά με αιρετούς αντιπροσώπους του: στη δημοκρατία, αυτός που βάνει το νόμο είναι ο ίδιος ο λαός, με την εξουσία που δίνει στους καλύτερους, κι όχι ο τύραννος (Π. Πρεβελάκης). 

Βλέπουμε ότι αυτό συμβαίνει πραγματικά και στην Χώρα μας, έχουμε τους “καλύτερους” ή αλλιώς με δημοκρατικό λόγο “εκλεκτούς” να μας κυβερνούν. Το έργο τους είναι εμφανές, κατάφεραν όλοι μαζί και ο καθένας ξεχωριστά με το δικό του λιθαράκι να μας εκσυγχρονίσουν, όχι μόνο βάζοντας μας στην Ευρωπαϊκή Ένωση, αλλά και με ταχύτατους ρυθμούς, έπειτα από την ελεγχόμενη χρεοκοπία μας, να αποδείξουν ότι η Ε.Ε. ακολουθεί μια σφαλμένη στρατηγική που ευνοεί μόνο τους δυνατούς. 

Στην συνέχεια ας δούμε τον ορισμό της λέξης “τυραννία” όπου σημαίνει την αυθαίρετη και καταπιεστική διοίκηση, εξουσία του τυράννου | (μτφ.) καταπίεση | βάσανο. Τυράννους δεν έχουμε, ευτυχώς για εμάς, έχουμε ελευθερία λόγου και έκφρασης σε διάφορες μορφές όπως τις συχνά επαναλαμβανόμενες τελευταία διαδηλώσεις. Ωστόσο κάπου στην επεξήγηση είδαμε ότι υπάρχει και ο όρος “καταπιεστική διοίκηση”. Μήπως κάτι τέτοιο μπορεί να θεωρηθεί ότι υπάρχει και στο πολίτευμα μας? Θα λέγαμε πως ναι και για να το αιτιολογήσουμε θα φέρουμε για παράδειγμα το γεγονός ότι μόνο οι ηγέτες της χώρας επιθυμούν την εφαρμογή του μνημονίου στους πολίτες, παραβλέποντας την ψυχική τους ευημερία και την ανάγκη τους για αξιοπρεπής επιβίωση. 

Μάλλον το πολίτευμα της χώρας μας είναι κάτι διαφορετικό από τα παραπάνω συνδυάζοντας όμως και τους δύο όρους, μην ψάξετε σε λεξικό δεν θα το βρείτε. Το πολίτευμα μας λέγεται “Επιτακτική Δημοκρατία”. Με αυτό το πολίτευμα έχουμε το δικαίωμα της ψήφου, ελεύθερη βούληση και λόγο, αλλά και από την άλλη όχθη οι ηγέτες έχουν το δικαίωμα διαστρέβλωσης τους προεκλογικού τους λόγου, αγνόησης της διαμαρτυρίας του λαού, καθώς και επιβολής στους υπόλοιπους βουλευτές να ψηφίσουν μαζί τους το νέο μνημόνιο, εάν δεν επιθυμούν να αποκοπούν από τα πολιτικά τους καθήκοντα .




Γράφει ο Μάρκος Σμυρνάκης


Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Απαγορευμένες βωμολοχίες απειλούν την παράδοση

Απο την Μαρίνα Στεφανάκη rockvitamins.blogspot.gr Στη σημερινή πραγματικότητα όπου η μουσική ακούγεται με τα μάτια, με ένα κοινό τέμπο υπολογιστή καθώς και με χυδαίους στίχους για όλα τα τραγουδάκια, αναρωτιέμαι, ενώ διανύουμε περίοδο μαζικής κρίσης, δεν θα «έπρεπε» να ανθίζουν οι τέχνες, κατ’ επέκταση και η μουσική, ως καταλύτες πνευματικής αφύπνισης; Αναμφίβολα, τα γεγονότα της ιστορίας αυτό αποδεικνύουν... Ένα από τα άπειρα παραδείγματα, αποτελεί ο Βιτσέντζος Κορνάρος, που γύρω στα μέσα του 17ου αι., όταν άρχισε δηλαδή η πολιορκία του Ηρακλείου από τους Οθωμανούς, άρχισε και η δράση του. Οι σημερινοί, όμως, Νεοέλληνες -έτσι για διαφορά- ενώ πυροβολούμαστε από ψυχρές δυτικές σφαίρες, χαμπάρι δεν παίρνουμε και το έχουμε ρίξει στη «τρέλα» όπως χαρακτηρίζει ένα Τσα-κάλι.

Η εξέλιξη της Κρητικής ενδυμασία στην πάροδο του χρόνου.

Έχετε αναρωτηθεί ποτέ ποια είναι η σημασία του σαρικιού, για ποιο λόγο φορούν οι Κρητικοί μαύρο πουκάμισο, τι επιρροές δέχτηκε η παραδοσιακή Κρητική φορεσιά ώσπου να πάρει την μορφή που γνωρίζουμε σήμερα;  Νομοθεσίες ενδυμασίας, επιρροές από τους διάφορους λαούς που κατοίκησαν στην Κρήτη και βεντέτες έδωσαν την τελική πινελιά στο σχέδιο της Κρητικής ενδυμασίας που γνωρίζουμε. Οι επιρροές από τη Δύση.

Η ομορφότερη κοπέλα της Κρήτης για το 2011

Πλήθος κόσμου κατέκλισε την Τετάρτη 24 Αυγούστου το club Envy στο Ηράκλειο όπου πραγματοποιήθηκε ο μεγάλος Τελικός του 33ου Παγκρήτιου Διαγωνισμού Ομορφιάς. Τον τίτλο της MISS ΚΡΗΤΗ 2011 κατέκτησε η 19χρονη Εύα Ζεϊμπεκάκη από το Ηράκλειο, Ά Αναπληρωματική Miss Κρήτη 2011 αναδείχθηκε η Φαίη Αβδουλά και΄Β Αναπληρωματική Miss Κρήτη 2011 η Ευρυδίκη Μερκούρη. Η 17χρονη Μιχαέλα Φωτιάδη

Γάζα: Εθνοκάθαρση ή γενοκτονία;

Ο κορυφαίος ιστορικός του Ολοκαυτώματος κρούει τον κώδωνα του κινδύνου. Ο διαπρεπής Ισραηλινός ιστορικός Όμερ Μπάρτοβ καλεί τις Ηνωμένες Πολιτείες και τη διεθνή εβραϊκή κοινότητα να «σηκώσουν το ανάστημά τους και να υψώσουν τη φωνή τους, πριν η ηγεσία του Ισραήλ βυθίσει το ίδιο και τους γείτονές του στην άβυσσο». Τι διακρίνει τον πόλεμο από τη γενοκτονία; Πότε η κρατική βία μετατρέπεται από φρικτή αλλά νομικά εγκεκριμένη επίδειξη στρατιωτικής βίας στο «απόλυτο έγκλημα», σύμφωνα τόσο με το διεθνές δίκαιο όσο και με τη κοινή αντίληψη; Το ερώτημα αυτό απασχολεί πολύ τον Όμερ Μπάρτοβ τους τελευταίους μήνες. Καθηγητής στο Πανεπιστήμιο Brown και κορυφαίος ιστορικός του Ολοκαυτώματος, ο Ισραηλινός ιστορικός έχει αφιερώσει την επιστημονική του σταδιοδρομία στη μελέτη πράξεων μαζικής δολοφονίας. Αυτό έχει καταστήσει την εμπειρογνωμοσύνη του περιζήτητη καθώς ο πόλεμος μεταξύ του Ισραήλ και της Χαμάς συνεχίζει να κλιμακώνεται σε πρωτόγνωρα επίπεδα αιματοχυσίας και καταστροφής. Καθώς ο πόλεμος εξε

Το ντοκιμαντέρ «In the wine dark sea» για το κρητικό κρασί προβάλλει τον κρητικό αμπελώνα

Το ντοκιμαντέρ «In the wine dark sea» που έχει γυριστεί από την Χρύσα Τζωρτζάκη στην αγγλική γλώσσα και απευθύνεται στο διεθνές κοινό, προβάλει την Κρήτη ως οινοπαραγωγική περιοχή και αναδεικνύει τον κρητικό αμπελώνα σε χώρες που δεν έχει αποκτήσει ακόμα μεγάλη αναγνωρισιμότητα. Η σκηνοθέτης του φιλμ επισκέφθηκε τον Περιφερειάρχη Κρήτης Σταύρο Αρναουτάκη και τον ενημέρωσε για την θετική πορεία και την απήχηση που καταγράφει το ντοκιμαντέρ σε φεστιβάλ κινηματογράφου ανά τον κόσμο, παρουσιάζοντας το κρασί της Κρήτης από τη μινωική εποχή μέχρι τις μέρες μας. Το ντοκιμαντέρ αναπτύσσεται μέσα από την οπτική 11 οινοπαραγωγών του νησιού, οι οποίοι αναλύουν τις ποικιλίες του κρητικού κρασιού ενώ καταγράφονται και γευσιγνωστικές εμπειρίες και απόψεις, διεθνώς καταξιωμένων σομελιέ (sommelier). Το φιλμ βραβεύτηκε σε Φεστιβάλ της Νέας Υόρκης, του Τορόντο και ακολούθησε το Τόκιο. Επιλέχθηκε ως καλύτερο ντοκιμαντέρ από τα φεστιβάλ του Μιλάνου και της Νάπολι και τώρα είναι επίσημη επιλογή, όπως τονίζ