Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Δήμος Αγ.Νικολάου: Οι λόγοι αφαίρεσης των σκηνικών του Νησιού

Απάντηση στο θέμα της αφαίρεσης των σκηνικών της σειράς «ΤΟ ΝΗΣΙ» στην Πάνω Ελούντα, δίνει σε συνέντευξη που παραχώρησε σήμερα στα τοπικά μέσα ενημέρωσης ο πρόεδρος της Δημοτικής Κοινότητας Ελούντας κ. Βαγγέλης Μαυρικάκης παρουσία του Αρμόδιου Αντιδημάρχου Αγίου Νικολάουκ. Μανόλη Αικατερινάκη.
 
Όπως ανέφερε ο κ. Μαυρικάκης παρουσιάζοντας επίσημα έγγραφα και στοιχεία ήταν άκρως επικίνδυνα για την δημόσια υγεία, ενώ όπως υπογράμμισε ο κ. Αικατερινάκης επισημαίνοντας τους πραγματικούς λόγους αφαίρεσής τους η Δημοτική Αρχή δεν φέρει απολύτως καμία ευθύνη επ΄αυτού.


«Να τονίσουμε ότι εμείς δεν μπορούσαμε να μπούμε στη μέση ως Δημοτική Αρχή, αφού τα συμφωνητικά που είχε κάνει η παραγωγή με τους ιδιοκτήτες ανέφεραν να τα επιστρέψει πίσω όπως ήταν. Την καθαίρεση των σκηνικών δεν την κάνει συνεργείο του Δήμου, αλλά του εργολάβου που τα έφτιαξε. Εκτός των αντιδράσεων των ιδιοκτητών, ο Δήμος και να ήθελε να διαθέσει χρήματα για την συντήρηση, θα υπήρχε πρόβλημα έγκρισης της πληρωμής από την Επίτροπο αφού δεν μπορούμε να διαθέσουμε χρήματα για προσόψεις ιδιωτικών κτιρίων»υπογράμμισε ο κ Βαγγέλης Μαυρικάκης.

«Πριν ένα χρόνο περίπου συγκαλέσαμε λαϊκή συνέλευση στην Ελούντα για να πείσουμε τους ιδιοκτήτες των σπιτιών που είχαν στηθεί τα σκηνικά να μπορέσουν να παραμείνουν μέχρι και τέλος Οκτωβρίου 2011 γι αλόγους επισκεψιμότητας του κοινού και αξιοποίησής τους. Ωστόσο οι ιδιοκτήτες διαμαρτύρονται ότι έχουμε κρύψει τις προσόψεις των σπιτιών τους και παράλληλα ο εργολάβος αλλά και ο Διευθυντής της παραγωγής μας έστειλαν επιστολή ότι τα σκηνικά έχουν διαβρωθεί και πρέπει να απομακρυνθούν επιγόντως. Πέρυσι έγινε συντήρηση και τα έξοδα ο πρόεδρος της κοινότητας Βαγγέλης Μαυρικάκης. Χαρακτηριστικά να αναφέρω ότι, όταν προ μηνών, έπεσε ένα δοκάρι και έσπασε το παρμπρίζ αυτοκίνητου.Θα ήθελα να τονίσω ότι πολιτισμός για την Ελούντα δεν είναι μόνο τα σκηνικά του Νησιού». είπε μεταξύ άλλων ο κ. Αικατερινάκης.

Δημοσιεύουμε επίσης σχετική επιστολή που έστειλε σήμερα ο σκηνογράφος την σειράς το «ΝΗΣΙ» κ. Αντώνης Γ. Χαλκιάς με τίτλο «Είναι η μοίρα των σκηνικών».
Είναι η μοίρα των σκηνικών

Πέρασαν κι’ όλα δύο χρόνια από το Φθινόπωρο του 2009 όταν ξεκινήσαμε τις κατασκευές των σκηνικών για την τηλεοπτική σειρά «το Νησί».
Τον Δεκέμβριο ήταν έτοιμο το σκηνικό στη Πλάκα και τον Φεβρουαρίου αρχίσαμε εργασίες στη Πάνω Ελούντα για τον οικισμό της Σπιναλόγκας.

Αυστηρό χρονοδιάγραμμα αποξήλωσης του σκηνικού στην Πλάκα τέθηκε για τον μήνα Απρίλιο. Ο λόγος ήταν ότι το σκηνικό καταλάμβανε εκατόν είκοσι μέτρα του κεντρικού παραθαλάσσιου δρόμου, έκλινε την κυκλοφορία και άρχιζε η τουριστική περίοδος. Το σκηνικό στην Πάνω Ελούντα αποπερατώθηκε μέσα Μαρτίου και είχε χρονοδιάγραμμα αποξήλωσης με το τέλος της παραγωγής της σειράς.

Κατά την διάρκεια των γυρισμάτων και της παραμονής μας στη Πάνω Ελούντα, δεχθήκαμε πρόταση των κατοίκων, να διατηρηθεί το σκηνικό και να παραδοθεί ως αξιοθέατο για όσο χρόνο αυτό μπορούσε να διαρκέσει. Υπήρξαν προβλήματα με τις καλύψεις των όψεων κάποιων κτισμάτων που το σκηνικό περιόριζε το ύψος παραθύρων και άλλαζε το μέγεθος πορτών. Για την διατήρηση του σκηνικού, έπρεπε να υπάρξει η σύμφωνη γνώμη των ιδιοκτητών αφού πρώτα γίνονταν οι αλλαγές των σημείων που εμπόδιζαν την λειτουργία των σπιτιών τους.

Το σκηνικό θα μπορούσε να διατηρηθεί για πολλά χρόνια, αν είχε την ανάλογη συντήρηση από τους τεχνικούς που το κατασκεύασαν και επεξεργασία αδιαβροχοποίησης με ειδικό λάδι.

Όσο χρόνο διαρκούσαν τα γυρίσματα της σειράς η εταιρεία παραγωγής ασφάλισε τις κατασκευές, υποχρέωση που απορρέει από ισχύοντες νόμους. Προτείναμε εγγράφως στο Δήμο να αναλάβει την ευθύνη του σκηνικού, με την προϋπόθεση να το συντηρεί και να το ασφαλίσει, αλλά δεν υπήρξε κανένα κείμενο αποδοχής. Τον περασμένο Αύγουστο επισκέφτηκα την Πάνω Ελούντα. Δεν είχε γίνει καμιά συντήρηση. Σε κάποια σημεία υπήρχαν τρύπες από κλωτσιές επισκεπτών για να διαπιστώσουν την απάτη της σκηνικής κατασκευής, κατά τα άλλα οι αγαπημένες μας Γυναίκες της Πάνω Ελούντας, πότιζαν τις τριανταφυλλιές που αφήσαμε και στόλιζαν την εικόνα του Αγίου Παντελεήμονα με λουλούδια.

Όμως η μοίρα των σκηνικών είναι να πεθαίνουν με την ολοκλήρωση του σκοπού για τον οποίο φτιάχτηκαν. Μια και δεν έτυχε αποδοχής η πρόταση για την διατήρηση των Χώρων που έντυσαν την συγκλονιστική ιστορία της Βικτώριας Χίσλοπ, το ταξίδι αυτό, έπρεπε να έχει τέλος. Από όσες κατασκευές έγιναν δεν έμεινε τίποτα , έμειναν όμως εικόνες, στιγμές και συναισθήματα, ανεξίτηλα για εκεί που ήταν ο προορισμός τους, στο μυαλό μας και στην καρδιά μας. Θα τα πούμε ξανά, μια άλλη φορά πατριώτες!

Αντώνης Γ. Χαλκιάς Σκηνογράφος 
 
Πηγή: kritonperiferia.gr 
Δημοσίευση: Βογιατζάκη Δέσποινα

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Τα «4 Π» του επιτυχημένου πολιτικού!

Όσοι από εμάς διδαχτήκαμε το Μάρκετινγκ, είχαμε την ευκαιρία να βρούμε στον δρόμο μας τα «4 Π» (4 P's of Marketing), τα οποία αποτελούν το συστατικό επιτυχίας ενός προϊόντος ή μιας υπηρεσίας, μέσα από τον σχεδιασμό της σωστής στρατηγικής, η οποία στηρίζεται: 1) Στα χαρακτηριστικά του προϊόντος ή της υπηρεσίας (Product). 2) Στην τιμή (Price) του προϊόντος / υπηρεσίας. 3) Στη σωστή τοποθέτησή του στην αγορά (Place). 4) Στη σωστή προώθησή του (Promotion). Αναλύοντας τα πιο πάνω χαρακτηριστικά, ένας πολιτικός μπορεί εύκολα να διακρίνει τη

Η ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΗ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΚΡΗΤΙΚΗΣ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΗΣ ΚΑΤΣΟΥΝΑΣ

Το σήμα κατατεθέν της Κρητικές παράδοσης και συγκεκριμένα οι "χειροποίητες κατσούνες, κρητικά μπαστούνια" είχαν την τιμητική τους στην τελευταία εκπομπή του ALPHA «Σαββατοκύριακο με τον Μάνεση». Την Κυριακή το μεσημέρι εμφανίστηκε στην εκπομπή μέσω σύνδεσης Skype ο Κρητικός "Digital Media Strategist" Μάρκος Σμυρνάκης. Επίκεντρο της συζήτησης ήταν ο τρόπος της διαδικτυακής προώθησης της Κρητικής παράδοσης, αλλά και πως όλο αυτό βοηθάει στην συντήρηση της. Όπως ισχυρίζεται, σύγχρονες τεχνικές μάρκετινγκ είναι ικανές να δώσουν ξανά ζωή και να συστήσουν σε νέο κόσμο τις Κρητικές κατσούνες. Αυτό είναι και το όραμα. Η ένταξη ενός παγιωμένου προϊόντος και πάλι στην καθημερινότητα του ανθρώπου, πριν την εξαφάνιση του. Ένταξη... από όλες τις πλευρές, ξεκινώντας από το κίνητρο για την παραγωγή, αλλά και το ενδιαφέρον από νέους ανθρώπους όχι μόνο να μάθουν να τις χρησιμοποιούν , αλλά και να παράγουν το συγκεκριμένο προϊόν Αξίζει να σημειωθεί ότι οι τεχνίτες πλέ...

Η L’Oréal «σπάει» την γυάλινη οροφή για τις γυναίκες επιστήμονες!

  Τα Ελληνικά Βραβεία L’ORÉAL–UNESCO εντάσσονται στο Διεθνές Πρόγραμμα L’ORÉAL-UNESCO Για τις Γυναίκες στην Επιστήμη, το όποιο αναγνωρίζει και υποστηρίζει διεθνώς γυναίκες επιστήμονες, με στόχο να τους δοθεί μεγαλύτερη αναγνώριση, να αναδειχθεί το ταλέντο τους και να εμπνεύσει περισσότερες γυναίκες να ασχοληθούν με την επιστήμη. Με πίστη στην πεποίθηση ότι ο κόσμος χρειάζεται την επιστήμη και η επιστήμη χρειάζεται τις γυναίκες, το Ίδρυμα L’Oréal σε συνεργασία με την Ελληνική Εθνική Επιτροπή για την UNESCO, προκηρύσσουν για 12η φορά στην Ελλάδα, την έναρξη των φετινών βραβείων, με τρία σημαντικά βραβεία αξίας 10.000€ έκαστο, που θα δοθούν σε γυναίκες επιστήμονες, οι οποίες απασχολούνται στους τομείς των Βιοεπιστημών, των Φυσικών Επιστημών, των Μαθηματικών και της Επιστήμης των Υπολογιστών. Τέλος, ως περαιτέρω επιβεβαίωση της παραπάνω δέσμευσης και του θετικού αντίκτυπου των Βραβείων στους δικαιούχους του, ανακοινώνεται ότι από το 2022 και έπειτα, τα βραβεία θα πραγματοποιούνται κάθ...

Freelancer: Τι σημαίνει επί της ουσίας η νέα πραγματικότητα εργασίας;

Γράφει η Αρετή Διαμαντή Freelancer: Από την e-food και άλλες εταιρείες που υιοθετούν ένα τέτοιο μοντέλο εργασίας προκύπτει το νέο ερώτημα. Συμφέρει άραγε να είναι κάποιος freelancer και κάτω από ποιες προϋποθέσεις; Σάλος δημιουργήθηκε με την πρόσφατη “ατυχή” διατύπωση της e-food σε μερίδα εργαζομένων της σε σχέση με το ενδεχόμενο να γίνουν freelancers αντί για μισθωτοί. Οι περισσότεροι διαμαρτυρήθηκαν έντονα, ενώ η εταιρεία έσπευσε να διαψεύσει και να μιλήσει για κακή επικοινωνία. Ωστόσο, υπάρχει μια μεγάλη μερίδα ατόμων που δεν γνωρίζουν καν τι σημαίνει το freelancing. Σε αυτή την περίπτωση, τι αλλάζει στον εργασιακό τομέα; Πρόκειται για μια αναβάθμιση της εργασιακής πραγματικότητας ή μήπως για μια επιδείνωση της ήδη ζοφερής πραγματικότητας; Η τεχνολογία συχνά έρχεται να γεφυρώσει το χάσμα που δημιουργείται ανάμεσα στις διαφορετικές γενιές. Εδώ μήπως συμβαίνει κάτι τέτοιο; Freelancer: Τι συνεπάγεται για την καθημερινότητα ενός εργαζομένου; Αρχικά, πρόκειται για έναν αρκετά ευρύ όρο. Κ...

Ποια είναι τα βασικά προβλήματα στην ψυχολογία των εργαζομένων στον τουρισμό και πως μπορούν να βελτιωθούν;

Η Καλοκαιρινή τουριστική σεζόν έχει ήδη ξεκινήσει με πολλά προβλήματα να έρχονται στο φως της δημοσιότητας, αλλά με τα περισσότερα να παραμένουν και να εξελίσσονται εσωτερικά στους κλάδους των Τουριστικών Επαγγελμάτων. Τα τελευταία περιστατικά που συνέβησαν σχετικά με το έγκαυμα του νεαρού στην Κρήτη, αλλά και τον νεαρό σερβιτόρο να σερβίρει εντός θαλάσσης σε beach bar στην Ρόδο, κάνουν πλέον ξεκάθαρο ότι δεν ακολουθείται, αλλά ούτε φαίνεται να υπάρχει σαφής οδηγία για τον ασφαλή τρόπο εργασίας κάθε εργαζομένου. Τελικά η εργασία στον Τουρισμό είναι επιλογή ή λύση ανάγκης για τους εργαζομένους του χώρου;  • Πόσο εύκολό είναι από μία αδρανής περίοδο του χειμώνα να προσαρμοστείς σε μία έντονη καθημερινότητα; • Πόσες είναι και πόσες θα έπρεπε να είναι οι ώρες εργασίας;  • Υπάρχει προσωπικός χρόνος;  • Τηρείται η σωστή διατροφή; Βρισκόμαστε στην καρδιά του καλοκαιριού και σε μια χώρα όπου αποτελείται από 6.000 νησιά, νησίδες και βραχονησίδες. Η ενασχόληση λοιπόν με τον...