Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Δήμος Αγ.Νικολάου: Οι λόγοι αφαίρεσης των σκηνικών του Νησιού

Απάντηση στο θέμα της αφαίρεσης των σκηνικών της σειράς «ΤΟ ΝΗΣΙ» στην Πάνω Ελούντα, δίνει σε συνέντευξη που παραχώρησε σήμερα στα τοπικά μέσα ενημέρωσης ο πρόεδρος της Δημοτικής Κοινότητας Ελούντας κ. Βαγγέλης Μαυρικάκης παρουσία του Αρμόδιου Αντιδημάρχου Αγίου Νικολάουκ. Μανόλη Αικατερινάκη.
 
Όπως ανέφερε ο κ. Μαυρικάκης παρουσιάζοντας επίσημα έγγραφα και στοιχεία ήταν άκρως επικίνδυνα για την δημόσια υγεία, ενώ όπως υπογράμμισε ο κ. Αικατερινάκης επισημαίνοντας τους πραγματικούς λόγους αφαίρεσής τους η Δημοτική Αρχή δεν φέρει απολύτως καμία ευθύνη επ΄αυτού.


«Να τονίσουμε ότι εμείς δεν μπορούσαμε να μπούμε στη μέση ως Δημοτική Αρχή, αφού τα συμφωνητικά που είχε κάνει η παραγωγή με τους ιδιοκτήτες ανέφεραν να τα επιστρέψει πίσω όπως ήταν. Την καθαίρεση των σκηνικών δεν την κάνει συνεργείο του Δήμου, αλλά του εργολάβου που τα έφτιαξε. Εκτός των αντιδράσεων των ιδιοκτητών, ο Δήμος και να ήθελε να διαθέσει χρήματα για την συντήρηση, θα υπήρχε πρόβλημα έγκρισης της πληρωμής από την Επίτροπο αφού δεν μπορούμε να διαθέσουμε χρήματα για προσόψεις ιδιωτικών κτιρίων»υπογράμμισε ο κ Βαγγέλης Μαυρικάκης.

«Πριν ένα χρόνο περίπου συγκαλέσαμε λαϊκή συνέλευση στην Ελούντα για να πείσουμε τους ιδιοκτήτες των σπιτιών που είχαν στηθεί τα σκηνικά να μπορέσουν να παραμείνουν μέχρι και τέλος Οκτωβρίου 2011 γι αλόγους επισκεψιμότητας του κοινού και αξιοποίησής τους. Ωστόσο οι ιδιοκτήτες διαμαρτύρονται ότι έχουμε κρύψει τις προσόψεις των σπιτιών τους και παράλληλα ο εργολάβος αλλά και ο Διευθυντής της παραγωγής μας έστειλαν επιστολή ότι τα σκηνικά έχουν διαβρωθεί και πρέπει να απομακρυνθούν επιγόντως. Πέρυσι έγινε συντήρηση και τα έξοδα ο πρόεδρος της κοινότητας Βαγγέλης Μαυρικάκης. Χαρακτηριστικά να αναφέρω ότι, όταν προ μηνών, έπεσε ένα δοκάρι και έσπασε το παρμπρίζ αυτοκίνητου.Θα ήθελα να τονίσω ότι πολιτισμός για την Ελούντα δεν είναι μόνο τα σκηνικά του Νησιού». είπε μεταξύ άλλων ο κ. Αικατερινάκης.

Δημοσιεύουμε επίσης σχετική επιστολή που έστειλε σήμερα ο σκηνογράφος την σειράς το «ΝΗΣΙ» κ. Αντώνης Γ. Χαλκιάς με τίτλο «Είναι η μοίρα των σκηνικών».
Είναι η μοίρα των σκηνικών

Πέρασαν κι’ όλα δύο χρόνια από το Φθινόπωρο του 2009 όταν ξεκινήσαμε τις κατασκευές των σκηνικών για την τηλεοπτική σειρά «το Νησί».
Τον Δεκέμβριο ήταν έτοιμο το σκηνικό στη Πλάκα και τον Φεβρουαρίου αρχίσαμε εργασίες στη Πάνω Ελούντα για τον οικισμό της Σπιναλόγκας.

Αυστηρό χρονοδιάγραμμα αποξήλωσης του σκηνικού στην Πλάκα τέθηκε για τον μήνα Απρίλιο. Ο λόγος ήταν ότι το σκηνικό καταλάμβανε εκατόν είκοσι μέτρα του κεντρικού παραθαλάσσιου δρόμου, έκλινε την κυκλοφορία και άρχιζε η τουριστική περίοδος. Το σκηνικό στην Πάνω Ελούντα αποπερατώθηκε μέσα Μαρτίου και είχε χρονοδιάγραμμα αποξήλωσης με το τέλος της παραγωγής της σειράς.

Κατά την διάρκεια των γυρισμάτων και της παραμονής μας στη Πάνω Ελούντα, δεχθήκαμε πρόταση των κατοίκων, να διατηρηθεί το σκηνικό και να παραδοθεί ως αξιοθέατο για όσο χρόνο αυτό μπορούσε να διαρκέσει. Υπήρξαν προβλήματα με τις καλύψεις των όψεων κάποιων κτισμάτων που το σκηνικό περιόριζε το ύψος παραθύρων και άλλαζε το μέγεθος πορτών. Για την διατήρηση του σκηνικού, έπρεπε να υπάρξει η σύμφωνη γνώμη των ιδιοκτητών αφού πρώτα γίνονταν οι αλλαγές των σημείων που εμπόδιζαν την λειτουργία των σπιτιών τους.

Το σκηνικό θα μπορούσε να διατηρηθεί για πολλά χρόνια, αν είχε την ανάλογη συντήρηση από τους τεχνικούς που το κατασκεύασαν και επεξεργασία αδιαβροχοποίησης με ειδικό λάδι.

Όσο χρόνο διαρκούσαν τα γυρίσματα της σειράς η εταιρεία παραγωγής ασφάλισε τις κατασκευές, υποχρέωση που απορρέει από ισχύοντες νόμους. Προτείναμε εγγράφως στο Δήμο να αναλάβει την ευθύνη του σκηνικού, με την προϋπόθεση να το συντηρεί και να το ασφαλίσει, αλλά δεν υπήρξε κανένα κείμενο αποδοχής. Τον περασμένο Αύγουστο επισκέφτηκα την Πάνω Ελούντα. Δεν είχε γίνει καμιά συντήρηση. Σε κάποια σημεία υπήρχαν τρύπες από κλωτσιές επισκεπτών για να διαπιστώσουν την απάτη της σκηνικής κατασκευής, κατά τα άλλα οι αγαπημένες μας Γυναίκες της Πάνω Ελούντας, πότιζαν τις τριανταφυλλιές που αφήσαμε και στόλιζαν την εικόνα του Αγίου Παντελεήμονα με λουλούδια.

Όμως η μοίρα των σκηνικών είναι να πεθαίνουν με την ολοκλήρωση του σκοπού για τον οποίο φτιάχτηκαν. Μια και δεν έτυχε αποδοχής η πρόταση για την διατήρηση των Χώρων που έντυσαν την συγκλονιστική ιστορία της Βικτώριας Χίσλοπ, το ταξίδι αυτό, έπρεπε να έχει τέλος. Από όσες κατασκευές έγιναν δεν έμεινε τίποτα , έμειναν όμως εικόνες, στιγμές και συναισθήματα, ανεξίτηλα για εκεί που ήταν ο προορισμός τους, στο μυαλό μας και στην καρδιά μας. Θα τα πούμε ξανά, μια άλλη φορά πατριώτες!

Αντώνης Γ. Χαλκιάς Σκηνογράφος 
 
Πηγή: kritonperiferia.gr 
Δημοσίευση: Βογιατζάκη Δέσποινα

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Απαγορευμένες βωμολοχίες απειλούν την παράδοση

Απο την Μαρίνα Στεφανάκη rockvitamins.blogspot.gr Στη σημερινή πραγματικότητα όπου η μουσική ακούγεται με τα μάτια, με ένα κοινό τέμπο υπολογιστή καθώς και με χυδαίους στίχους για όλα τα τραγουδάκια, αναρωτιέμαι, ενώ διανύουμε περίοδο μαζικής κρίσης, δεν θα «έπρεπε» να ανθίζουν οι τέχνες, κατ’ επέκταση και η μουσική, ως καταλύτες πνευματικής αφύπνισης; Αναμφίβολα, τα γεγονότα της ιστορίας αυτό αποδεικνύουν... Ένα από τα άπειρα παραδείγματα, αποτελεί ο Βιτσέντζος Κορνάρος, που γύρω στα μέσα του 17ου αι., όταν άρχισε δηλαδή η πολιορκία του Ηρακλείου από τους Οθωμανούς, άρχισε και η δράση του. Οι σημερινοί, όμως, Νεοέλληνες -έτσι για διαφορά- ενώ πυροβολούμαστε από ψυχρές δυτικές σφαίρες, χαμπάρι δεν παίρνουμε και το έχουμε ρίξει στη «τρέλα» όπως χαρακτηρίζει ένα Τσα-κάλι.

Η εξέλιξη της Κρητικής ενδυμασία στην πάροδο του χρόνου.

Έχετε αναρωτηθεί ποτέ ποια είναι η σημασία του σαρικιού, για ποιο λόγο φορούν οι Κρητικοί μαύρο πουκάμισο, τι επιρροές δέχτηκε η παραδοσιακή Κρητική φορεσιά ώσπου να πάρει την μορφή που γνωρίζουμε σήμερα;  Νομοθεσίες ενδυμασίας, επιρροές από τους διάφορους λαούς που κατοίκησαν στην Κρήτη και βεντέτες έδωσαν την τελική πινελιά στο σχέδιο της Κρητικής ενδυμασίας που γνωρίζουμε. Οι επιρροές από τη Δύση.

Η ομορφότερη κοπέλα της Κρήτης για το 2011

Πλήθος κόσμου κατέκλισε την Τετάρτη 24 Αυγούστου το club Envy στο Ηράκλειο όπου πραγματοποιήθηκε ο μεγάλος Τελικός του 33ου Παγκρήτιου Διαγωνισμού Ομορφιάς. Τον τίτλο της MISS ΚΡΗΤΗ 2011 κατέκτησε η 19χρονη Εύα Ζεϊμπεκάκη από το Ηράκλειο, Ά Αναπληρωματική Miss Κρήτη 2011 αναδείχθηκε η Φαίη Αβδουλά και΄Β Αναπληρωματική Miss Κρήτη 2011 η Ευρυδίκη Μερκούρη. Η 17χρονη Μιχαέλα Φωτιάδη

Γάζα: Εθνοκάθαρση ή γενοκτονία;

Ο κορυφαίος ιστορικός του Ολοκαυτώματος κρούει τον κώδωνα του κινδύνου. Ο διαπρεπής Ισραηλινός ιστορικός Όμερ Μπάρτοβ καλεί τις Ηνωμένες Πολιτείες και τη διεθνή εβραϊκή κοινότητα να «σηκώσουν το ανάστημά τους και να υψώσουν τη φωνή τους, πριν η ηγεσία του Ισραήλ βυθίσει το ίδιο και τους γείτονές του στην άβυσσο». Τι διακρίνει τον πόλεμο από τη γενοκτονία; Πότε η κρατική βία μετατρέπεται από φρικτή αλλά νομικά εγκεκριμένη επίδειξη στρατιωτικής βίας στο «απόλυτο έγκλημα», σύμφωνα τόσο με το διεθνές δίκαιο όσο και με τη κοινή αντίληψη; Το ερώτημα αυτό απασχολεί πολύ τον Όμερ Μπάρτοβ τους τελευταίους μήνες. Καθηγητής στο Πανεπιστήμιο Brown και κορυφαίος ιστορικός του Ολοκαυτώματος, ο Ισραηλινός ιστορικός έχει αφιερώσει την επιστημονική του σταδιοδρομία στη μελέτη πράξεων μαζικής δολοφονίας. Αυτό έχει καταστήσει την εμπειρογνωμοσύνη του περιζήτητη καθώς ο πόλεμος μεταξύ του Ισραήλ και της Χαμάς συνεχίζει να κλιμακώνεται σε πρωτόγνωρα επίπεδα αιματοχυσίας και καταστροφής. Καθώς ο πόλεμος εξε

Το ντοκιμαντέρ «In the wine dark sea» για το κρητικό κρασί προβάλλει τον κρητικό αμπελώνα

Το ντοκιμαντέρ «In the wine dark sea» που έχει γυριστεί από την Χρύσα Τζωρτζάκη στην αγγλική γλώσσα και απευθύνεται στο διεθνές κοινό, προβάλει την Κρήτη ως οινοπαραγωγική περιοχή και αναδεικνύει τον κρητικό αμπελώνα σε χώρες που δεν έχει αποκτήσει ακόμα μεγάλη αναγνωρισιμότητα. Η σκηνοθέτης του φιλμ επισκέφθηκε τον Περιφερειάρχη Κρήτης Σταύρο Αρναουτάκη και τον ενημέρωσε για την θετική πορεία και την απήχηση που καταγράφει το ντοκιμαντέρ σε φεστιβάλ κινηματογράφου ανά τον κόσμο, παρουσιάζοντας το κρασί της Κρήτης από τη μινωική εποχή μέχρι τις μέρες μας. Το ντοκιμαντέρ αναπτύσσεται μέσα από την οπτική 11 οινοπαραγωγών του νησιού, οι οποίοι αναλύουν τις ποικιλίες του κρητικού κρασιού ενώ καταγράφονται και γευσιγνωστικές εμπειρίες και απόψεις, διεθνώς καταξιωμένων σομελιέ (sommelier). Το φιλμ βραβεύτηκε σε Φεστιβάλ της Νέας Υόρκης, του Τορόντο και ακολούθησε το Τόκιο. Επιλέχθηκε ως καλύτερο ντοκιμαντέρ από τα φεστιβάλ του Μιλάνου και της Νάπολι και τώρα είναι επίσημη επιλογή, όπως τονίζ