Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Αύξηση στους πολιτικούς Γάμους στο Ηράκλειο...

 Η κρίση χτύπησε και τις ..εκκλησίες. Προτιμούν πλέον τους πολιτικούς  Γάμους Ηρακλειώτες.

Τα σκαλιά του... Δημαρχείου επέλεξαν να ανέβουν φέτος 481 ζευγάρια από το Ηράκλειο, αφήνοντας παπά και κουμπάρο στο περίμενε... για όταν, και αν, έρθουν καλύτερες ημέρες.
Η οικονομική κρίση ακούμπησε για τα καλά τους πολυέξοδους θρησκευτικούς γάμους ωστόσο δεν άγγιξε το θεσμό, αφού, παρά τις δύσκολες οικονομικές συγκυρίες, 682 ζευγάρια Ηρακλειωτών αποφάσισαν, μέχρι το μήνα που διανύουμε, να ενώσουν τις ζωές τους και με δεδομένο ότι θέλουμε λιγότερο από δύο μήνες για να μας αποχαιρετήσει το 2011 ο αριθμός αυτός αναμένεται να μεγαλώσει ξεπερνώντας τους 689 γάμους της περσινής χρονιάς.

Την ίδια ώρα, εντύπωση προκαλεί η πτωτική τάση των διαζυγίων, καθώς σε πείσμα των καιρών η φτώχια φαίνεται πως ενώνει τα ζευγάρια, τα οποία είτε προτιμούν να αντιμετωπίσουν μαζί τη - δύσκολη πολλές φορές - κοινή καθημερινότητά τους, είτε πολύ απλά προσπαθούν να αποφύγουν τα... έξοδα του διαζυγίου.

Σε αριθμούς


Αναλυτικότερα, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία που έδωσε στη "Ν.Κ." το Ληξιαρχείο Ηρακλείου, μέχρι και τον Οκτώβριο του 2011 στην πόλη μας τελέστηκαν 481 πολιτικοί γάμοι έναντι 417 το 2010. Την πόρτα του Δημαρχείου δηλαδή πέρασαν 64 ζευγάρια περισσότερα από πέρσι, ενώ δεν αποκλείεται ο αριθμός αυτός να μεγαλώσει, αφού έχουν προγραμματιστεί και άλλοι γάμοι για τους μήνες Νοέμβριο και Δεκέμβριο.

Για το ίδιο διάστημα, με τα ιερά δεσμά του γάμου, ανεβαίνοντας αυτή τη φορά τα σκαλιά της εκκλησίας, ενώθηκαν 201 ζευγάρια, σε αντίθεση με τα 272 της περσινής χρονιάς, δηλαδή 71 λιγότερα. Όλα πάντως μαρτυρούν πως οι γάμοι για το 2011 - στο σύνολό τους πολιτικοί και θρησκευτικοί - θα κλείσουν με θετικό πρόσημο, ξεπερνώντας το διάστημα που απομένει τους 689 γάμους του 2010 ίσως και τους 711 του 2009.

Πιο φτηνή λύση


Στη "μάχη" πολιτικός ή θρησκευτικός γάμος νικητής, και μάλιστα με διαφορά, αναδεικνύεται ο πρώτος. Οι πολιτικοί γάμοι στο Ηράκλειο είναι υπερδιπλάσιοι των θρησκευτικών, όντας 280 περισσότεροι (481 πολιτικοί-201 θρησκευτικοί το 2011). Αιτία όχι τόσο τα πιστεύω των νεονύμφων, όσο το πορτοφόλι τους...

Ο πολιτικός γάμος είναι ασφαλώς οικονομικότερη λύση, αφού το μόνο κόστος είναι το παράβολο για κάθε σύζυγο συν τα έξοδα της δημοσίευσης και φυσικά το κόστος της τελετής. Σε αντίθεση με τους θρησκευτικούς γάμους - και δεν αναφερόμαστε στο μυστήριο αλλά στα παρελκόμενά του - το κόστος ανεβαίνει στα... ουράνια. Προσκλήσεις, μπομπονιέρες, στολισμοί, νυφικό και γαμπριάτικο κουστούμι, βίντεο και φωτογραφίες, καλεσμένοι, κεράσματα και τα μεγάλα παραδοσιακά γλέντια "πονοκεφαλιάζουν" τα νέα ζευγάρια, που την ίδια στιγμή βλέπουν το μισθό τους, εξαιτίας του μνημονίου, να ψαλιδίζεται μήνα με το μήνα. Εύκολη λύση λοιπόν αποδεικνύονται οι πολιτικοί γάμοι, που στην πλειονότητα των ζευγαριών είναι απλά το πρώτο βήμα στην κοινή τους ζωή, αφού κατά παράδοση, μόλις καταφέρουν να βάλουν στην άκρη το απαραίτητο μπάτζετ, στη συνέχεια προχωρούν και στο θρησκευτικό γάμο.
Δεν πρέπει βέβαια να ξεχνάμε και το γεγονός ότι οι πολιτικοί γάμοι είναι η γρήγορη λύση για όσα νέα ζευγάρια θέλουν να πάρουν στεγαστικό δάνειο, αφού για να καταθέσουν αίτηση πρέπει να είναι παντρεμένοι.
Σύμφωνα πάντως με τον καθηγητή Κοινωνιολογίας του Πανεπιστημίου Κρήτης κ. Σκεύο Παπαϊωάννου, οι λόγοι που οδηγούν τους νέους στον πολιτικό γάμο είναι πολλοί. «Μιλώντας σε υποθετικό επίπεδο πάντα, αφού δεν έχουν γίνει έρευνες πάνω στο ζήτημα, θα μπορούσαμε να πούμε πως πιο λογική αιτία για την αύξηση των πολιτικών γάμων φαντάζει η οικονομική συγκυρία. Ποιος μπορεί σήμερα να αντέξει το δυσβάστακτο κόστος ενός θρησκευτικού γάμου, αφού για την ημέρα και μόνο του μυστηρίου, με τους εκατοντάδες καλεσμένους και το γλέντι που επακολουθεί, χρειάζονται μερικές χιλιάδες ευρώ; Πόσω μάλλον αν συνυπολογίσει κανείς και τα έξοδα για το σπίτι των νεονύμφων, έπιπλα, ηλεκτρικές συσκευές κ.ά.».

Λιγότερα διαζύγια


Την ίδια ώρα, ακριβό... σπορ αποδεικνύονται σε καιρό οικονομικής ύφεσης τα διαζύγια, που και στο Ηράκλειο - όπως και στην υπόλοιπη χώρα τα τελευταία χρόνια - περνούν τη δική τους "κρίση". Στην πόλη μας, μέχρι και τον Οκτώβριο του 2011, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία του Ληξιαρχείου Ηρακλείου, έχουν εκδοθεί 155 διαζύγια έναντι των 182 της περσινής χρονιάς. Τα έξοδα των δικηγόρων βάζουν τα ζευγάρια σε δεύτερες σκέψεις, αποφασίζοντας να δώσουν μια δεύτερη... ανέξοδη ευκαιρία στη σχέση τους.

Ασφαλώς η "επανένωση» αυτή δεν είναι απόρροια επανεκτίμησης της σχέσης τους, αλλά κυρίως η αβεβαιότητα για το μέλλον και η ανασφάλεια να τα βγάλουν πέρα μόνοι τους σε καιρό κρίσης, απολύσεων και περικοπών εσόδων.

Νερό στο κρασί τους


Προτιμούν την γκρίνια...


«Είναι σύνηθες κάτω από συνθήκες κρίσης τα ανδρόγυνα να βάζουν νερό στο κρασί τους, να δαγκώνουν τα χείλη και να αποφασίζουν να συνεχίσουν τη ζωή τους ως ένα, ακόμη και αν η σχέση τους έχει φτάσει στο τέλμα», υπογραμμίζει ο κ. Παπαϊωάννου και εξηγεί: «Είναι πολλά αυτά που πρέπει να σκεφτούν. Έξοδα δικηγόρων, δικαστήρια, αποζημιώσεις, χρήματα που στις δύσκολες συγκυρίες, που περνάμε, δεν μπορούν να βρεθούν. Από την άλλη, μέσα στο κλίμα ανασφάλειας και αβεβαιότητας που διανύει η ελληνική οικογένεια, πολύ δύσκολα κάποιος θα πάρει την απόφαση να πορευτεί μόνος του. Με τους φόρους να χτυπάνε την πόρτα μας συνεχώς, χαράτσια, ΕΤΑΚ, φόροι κοινωνικής αλληλεγγύης κ.λπ., πολλοί προτιμούν να υπομείνουν την γκρίνια και το άγχος της δύσκολης καθημερινότητας μαζί με το σύντροφό τους, παρά να τα αντιμετωπίσουν μόνοι τους».






Πηγή: Νέα Κρήτη
Ανάρτηση: Μάρκος Σμυρνάκης

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Απαγορευμένες βωμολοχίες απειλούν την παράδοση

Απο την Μαρίνα Στεφανάκη rockvitamins.blogspot.gr Στη σημερινή πραγματικότητα όπου η μουσική ακούγεται με τα μάτια, με ένα κοινό τέμπο υπολογιστή καθώς και με χυδαίους στίχους για όλα τα τραγουδάκια, αναρωτιέμαι, ενώ διανύουμε περίοδο μαζικής κρίσης, δεν θα «έπρεπε» να ανθίζουν οι τέχνες, κατ’ επέκταση και η μουσική, ως καταλύτες πνευματικής αφύπνισης; Αναμφίβολα, τα γεγονότα της ιστορίας αυτό αποδεικνύουν... Ένα από τα άπειρα παραδείγματα, αποτελεί ο Βιτσέντζος Κορνάρος, που γύρω στα μέσα του 17ου αι., όταν άρχισε δηλαδή η πολιορκία του Ηρακλείου από τους Οθωμανούς, άρχισε και η δράση του. Οι σημερινοί, όμως, Νεοέλληνες -έτσι για διαφορά- ενώ πυροβολούμαστε από ψυχρές δυτικές σφαίρες, χαμπάρι δεν παίρνουμε και το έχουμε ρίξει στη «τρέλα» όπως χαρακτηρίζει ένα Τσα-κάλι.

Η εξέλιξη της Κρητικής ενδυμασία στην πάροδο του χρόνου.

Έχετε αναρωτηθεί ποτέ ποια είναι η σημασία του σαρικιού, για ποιο λόγο φορούν οι Κρητικοί μαύρο πουκάμισο, τι επιρροές δέχτηκε η παραδοσιακή Κρητική φορεσιά ώσπου να πάρει την μορφή που γνωρίζουμε σήμερα;  Νομοθεσίες ενδυμασίας, επιρροές από τους διάφορους λαούς που κατοίκησαν στην Κρήτη και βεντέτες έδωσαν την τελική πινελιά στο σχέδιο της Κρητικής ενδυμασίας που γνωρίζουμε. Οι επιρροές από τη Δύση.

Η ομορφότερη κοπέλα της Κρήτης για το 2011

Πλήθος κόσμου κατέκλισε την Τετάρτη 24 Αυγούστου το club Envy στο Ηράκλειο όπου πραγματοποιήθηκε ο μεγάλος Τελικός του 33ου Παγκρήτιου Διαγωνισμού Ομορφιάς. Τον τίτλο της MISS ΚΡΗΤΗ 2011 κατέκτησε η 19χρονη Εύα Ζεϊμπεκάκη από το Ηράκλειο, Ά Αναπληρωματική Miss Κρήτη 2011 αναδείχθηκε η Φαίη Αβδουλά και΄Β Αναπληρωματική Miss Κρήτη 2011 η Ευρυδίκη Μερκούρη. Η 17χρονη Μιχαέλα Φωτιάδη

Γάζα: Εθνοκάθαρση ή γενοκτονία;

Ο κορυφαίος ιστορικός του Ολοκαυτώματος κρούει τον κώδωνα του κινδύνου. Ο διαπρεπής Ισραηλινός ιστορικός Όμερ Μπάρτοβ καλεί τις Ηνωμένες Πολιτείες και τη διεθνή εβραϊκή κοινότητα να «σηκώσουν το ανάστημά τους και να υψώσουν τη φωνή τους, πριν η ηγεσία του Ισραήλ βυθίσει το ίδιο και τους γείτονές του στην άβυσσο». Τι διακρίνει τον πόλεμο από τη γενοκτονία; Πότε η κρατική βία μετατρέπεται από φρικτή αλλά νομικά εγκεκριμένη επίδειξη στρατιωτικής βίας στο «απόλυτο έγκλημα», σύμφωνα τόσο με το διεθνές δίκαιο όσο και με τη κοινή αντίληψη; Το ερώτημα αυτό απασχολεί πολύ τον Όμερ Μπάρτοβ τους τελευταίους μήνες. Καθηγητής στο Πανεπιστήμιο Brown και κορυφαίος ιστορικός του Ολοκαυτώματος, ο Ισραηλινός ιστορικός έχει αφιερώσει την επιστημονική του σταδιοδρομία στη μελέτη πράξεων μαζικής δολοφονίας. Αυτό έχει καταστήσει την εμπειρογνωμοσύνη του περιζήτητη καθώς ο πόλεμος μεταξύ του Ισραήλ και της Χαμάς συνεχίζει να κλιμακώνεται σε πρωτόγνωρα επίπεδα αιματοχυσίας και καταστροφής. Καθώς ο πόλεμος εξε

Το ντοκιμαντέρ «In the wine dark sea» για το κρητικό κρασί προβάλλει τον κρητικό αμπελώνα

Το ντοκιμαντέρ «In the wine dark sea» που έχει γυριστεί από την Χρύσα Τζωρτζάκη στην αγγλική γλώσσα και απευθύνεται στο διεθνές κοινό, προβάλει την Κρήτη ως οινοπαραγωγική περιοχή και αναδεικνύει τον κρητικό αμπελώνα σε χώρες που δεν έχει αποκτήσει ακόμα μεγάλη αναγνωρισιμότητα. Η σκηνοθέτης του φιλμ επισκέφθηκε τον Περιφερειάρχη Κρήτης Σταύρο Αρναουτάκη και τον ενημέρωσε για την θετική πορεία και την απήχηση που καταγράφει το ντοκιμαντέρ σε φεστιβάλ κινηματογράφου ανά τον κόσμο, παρουσιάζοντας το κρασί της Κρήτης από τη μινωική εποχή μέχρι τις μέρες μας. Το ντοκιμαντέρ αναπτύσσεται μέσα από την οπτική 11 οινοπαραγωγών του νησιού, οι οποίοι αναλύουν τις ποικιλίες του κρητικού κρασιού ενώ καταγράφονται και γευσιγνωστικές εμπειρίες και απόψεις, διεθνώς καταξιωμένων σομελιέ (sommelier). Το φιλμ βραβεύτηκε σε Φεστιβάλ της Νέας Υόρκης, του Τορόντο και ακολούθησε το Τόκιο. Επιλέχθηκε ως καλύτερο ντοκιμαντέρ από τα φεστιβάλ του Μιλάνου και της Νάπολι και τώρα είναι επίσημη επιλογή, όπως τονίζ