Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Επηρεάζονται τα παιδιά από την διαφήμιση?


Τα παιδία σήμερα είναι εύκολο να επηρεαστούν περισσότερο μέσω της κουλτούρας του κάθε παιδιού ξεχωριστά. Μια διαφήμιση δεν μπορεί να επηρεάσει όλο τον παιδικό πληθυσμό, αλλά απευθύνεται σε ομάδες του παιδικού πληθυσμού που έχουν, κοινό τρόπο σκέψης και αισθητικής κουλτούρας. Για να γίνει κατανοητή στα παιδιά και για να τα επηρεάσει θα πρέπει να είναι απλή και λύτη (γνωστή), γιατί απευθύνεται σε μικρά παιδιά που δεν έχουν την γνώση να ανταποκριθούν σε δύσκολο λεξιλόγιο.
Οι παιδικές διαφημίσεις κατά καιρούς έχουν κατηγορηθεί από πολλούς ότι εκμεταλλεύονται την άγνοια των παιδιών σχετικά με τις οικονομικές σχέσεις, υπερβάλλουν τα οφέλη των διαφημιζόμενων προϊόντων (διαστρεβλώνουν την αλήθεια), διεγείρουν τις επιθυμίες και στη συνέχεια δημιουργούν ανάγκες που δεν θα είχαν προτεραιότητα χωρίς τη διαφήμιση, «εξαπατώντας» κατά κάποιο τρόπο τα παιδιά και τις ανάγκες τους. Από την αντίθετη όψη, οι διαφημιστές ισχυρίζονται ότι οι παιδικές διαφημίσεις δεν δημιουργούν ανάγκες, απλώς προσπαθούν να ενημερώσουν τα παιδιά και τους καταναλωτές γενικότερα  για τις δυνατότητες των νέων προϊόντων.
Γενικότερα οι διαφημίσεις, αλλά κυρίως όμως οι παιδικές διαφημίσεις που αποτελούν το σημείο εστίασης μας, παρακολουθούνται ευχάριστα από τα παιδιά διότι είναι πολύ καλά μελετημένες, και μπορούν και συνδυάζουν γρήγορη εναλλαγή εικόνων, ποικιλία (κυρίως έντονων) χρωμάτων, ευχάριστη μουσική, είναι σύντομες, περιλαμβάνουν συνήθως παιδιά πρωταγωνιστές και πολλές φορές, εάν όχι πάντα, δημιουργούν στερεότυπο  ό,τι τα παιδιά στις μέρες μας είναι έξυπνα, δραστήρια και επιδέξια, επειδή χρησιμοποιούν το διαφημιζόμενο προϊόν. Μ’ αυτό τον τρόπο επηρεάζουν τα παιδιά και τα κάνουν πιο απαιτητικά με προτιμήσεις κυρίως προς τα διαφημιζόμενα προϊόντα, αποσκοπώντας  έτσι να καθιερώσει καταναλωτικές τάσεις προς όλη την οικογένεια. Στις περισσότερες παιδικές διαφημίσεις κυριαρχεί το κινούμενο σχέδιο που μπορεί να είναι από ένα γνωστό κινούμενο σχέδιο (της Γουωλτ Ντίσνεϊ, στρουμφάκια και διάφορα άλλα), η κάποιο άγνωστο που έχει δημιουργήσει ο διαφημιστής (σαν στοιχείο της διαφήμισης, η λογότυπο)  για να επηρεάσει το παιδικό κοινό. Για τα περισσότερα παιδιά πλέον η τηλεόραση αποτελεί συστατικό στοιχείο της καθημερινής τους ζωής και του ελεύθερου χρόνου τους. Σε πολλές μάλιστα περιπτώσεις τα παιδία αφιερώνουν περισσότερο χρόνο στο να δουν τηλεόραση, ενώ λιγότερο χρόνο στις φιλικές τους συναναστροφές η και στις σχολικές τους δραστηριότητες.
Ένας επιπλέον άμεσος τρόπος διαφήμισης που επηρεάζει σε μεγάλο βαθμό τα παιδία και ξεφεύγει από τα δεδομένα της τηλεοπτικής διαφήμισης, αποτελούν διάφορα παιχνίδια που στήνονται σε δημόσιους χώρους που εισέρχεται πλήθος κοινού, τότε τα παιδιά εισέρχονται σε προσωπική επαφή με το διαφημιζόμενο προϊόν και δυναμώνεται η επιθυμία τους για να το αποκτήσουν.
  Όσο αφορά τον χρόνο παρακολούθησης της τηλεόρασης οι διάφορες ανάμεσα σε αγόρια και κορίτσια είναι μικρές
§   Τα αγόρια παρακολουθούν περισσότερο τηλεόραση από τα κορίτσια.
§   Τα κορίτσια παρακολουθούν τηλεόραση ευκαιριακά και 1 με 3 ώρες την ημέρα είναι περισσότερα από τα αγόρια.
§   Ένα ελάχιστο ποσοστό (5%) αφιερώνει λιγότερο από μια ώρα στην τηλεόραση.

Η τοποθέτηση της διαφήμισης στην ροή του προγράμματος παίζει πολύ σημαντικό ρόλο, αφού οι διαφημίσεις είναι τοποθετημένες έτσι ώστε να έχουν αντίκτυπο προς τα παιδία του κοινού που ενδιαφέρει τους διαφημιστές, δηλαδή όταν έχει αθλητικά, γουέστερν, αστυνομικές σειρές και περιπετειώδεις ταινίες  δείχνουν παιδικές διαφημίσεις, που το μήνυμα τους απευθύνεται κυρίως στα (παιδιά) αγοράκια . Αντίθετα όταν οι διαφημίσεις απευθύνονται σε (παιδιά) κοριτσάκια προβάλλονται ανάμεσα σε αισθηματικές ταινίες και οικογενειακά σίριαλ.

Από τον Μάρκο Σμυρνάκη

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Απαγορευμένες βωμολοχίες απειλούν την παράδοση

Απο την Μαρίνα Στεφανάκη rockvitamins.blogspot.gr Στη σημερινή πραγματικότητα όπου η μουσική ακούγεται με τα μάτια, με ένα κοινό τέμπο υπολογιστή καθώς και με χυδαίους στίχους για όλα τα τραγουδάκια, αναρωτιέμαι, ενώ διανύουμε περίοδο μαζικής κρίσης, δεν θα «έπρεπε» να ανθίζουν οι τέχνες, κατ’ επέκταση και η μουσική, ως καταλύτες πνευματικής αφύπνισης; Αναμφίβολα, τα γεγονότα της ιστορίας αυτό αποδεικνύουν... Ένα από τα άπειρα παραδείγματα, αποτελεί ο Βιτσέντζος Κορνάρος, που γύρω στα μέσα του 17ου αι., όταν άρχισε δηλαδή η πολιορκία του Ηρακλείου από τους Οθωμανούς, άρχισε και η δράση του. Οι σημερινοί, όμως, Νεοέλληνες -έτσι για διαφορά- ενώ πυροβολούμαστε από ψυχρές δυτικές σφαίρες, χαμπάρι δεν παίρνουμε και το έχουμε ρίξει στη «τρέλα» όπως χαρακτηρίζει ένα Τσα-κάλι.

Η εξέλιξη της Κρητικής ενδυμασία στην πάροδο του χρόνου.

Έχετε αναρωτηθεί ποτέ ποια είναι η σημασία του σαρικιού, για ποιο λόγο φορούν οι Κρητικοί μαύρο πουκάμισο, τι επιρροές δέχτηκε η παραδοσιακή Κρητική φορεσιά ώσπου να πάρει την μορφή που γνωρίζουμε σήμερα;  Νομοθεσίες ενδυμασίας, επιρροές από τους διάφορους λαούς που κατοίκησαν στην Κρήτη και βεντέτες έδωσαν την τελική πινελιά στο σχέδιο της Κρητικής ενδυμασίας που γνωρίζουμε. Οι επιρροές από τη Δύση.

Η ομορφότερη κοπέλα της Κρήτης για το 2011

Πλήθος κόσμου κατέκλισε την Τετάρτη 24 Αυγούστου το club Envy στο Ηράκλειο όπου πραγματοποιήθηκε ο μεγάλος Τελικός του 33ου Παγκρήτιου Διαγωνισμού Ομορφιάς. Τον τίτλο της MISS ΚΡΗΤΗ 2011 κατέκτησε η 19χρονη Εύα Ζεϊμπεκάκη από το Ηράκλειο, Ά Αναπληρωματική Miss Κρήτη 2011 αναδείχθηκε η Φαίη Αβδουλά και΄Β Αναπληρωματική Miss Κρήτη 2011 η Ευρυδίκη Μερκούρη. Η 17χρονη Μιχαέλα Φωτιάδη

Γάζα: Εθνοκάθαρση ή γενοκτονία;

Ο κορυφαίος ιστορικός του Ολοκαυτώματος κρούει τον κώδωνα του κινδύνου. Ο διαπρεπής Ισραηλινός ιστορικός Όμερ Μπάρτοβ καλεί τις Ηνωμένες Πολιτείες και τη διεθνή εβραϊκή κοινότητα να «σηκώσουν το ανάστημά τους και να υψώσουν τη φωνή τους, πριν η ηγεσία του Ισραήλ βυθίσει το ίδιο και τους γείτονές του στην άβυσσο». Τι διακρίνει τον πόλεμο από τη γενοκτονία; Πότε η κρατική βία μετατρέπεται από φρικτή αλλά νομικά εγκεκριμένη επίδειξη στρατιωτικής βίας στο «απόλυτο έγκλημα», σύμφωνα τόσο με το διεθνές δίκαιο όσο και με τη κοινή αντίληψη; Το ερώτημα αυτό απασχολεί πολύ τον Όμερ Μπάρτοβ τους τελευταίους μήνες. Καθηγητής στο Πανεπιστήμιο Brown και κορυφαίος ιστορικός του Ολοκαυτώματος, ο Ισραηλινός ιστορικός έχει αφιερώσει την επιστημονική του σταδιοδρομία στη μελέτη πράξεων μαζικής δολοφονίας. Αυτό έχει καταστήσει την εμπειρογνωμοσύνη του περιζήτητη καθώς ο πόλεμος μεταξύ του Ισραήλ και της Χαμάς συνεχίζει να κλιμακώνεται σε πρωτόγνωρα επίπεδα αιματοχυσίας και καταστροφής. Καθώς ο πόλεμος εξε

Το ντοκιμαντέρ «In the wine dark sea» για το κρητικό κρασί προβάλλει τον κρητικό αμπελώνα

Το ντοκιμαντέρ «In the wine dark sea» που έχει γυριστεί από την Χρύσα Τζωρτζάκη στην αγγλική γλώσσα και απευθύνεται στο διεθνές κοινό, προβάλει την Κρήτη ως οινοπαραγωγική περιοχή και αναδεικνύει τον κρητικό αμπελώνα σε χώρες που δεν έχει αποκτήσει ακόμα μεγάλη αναγνωρισιμότητα. Η σκηνοθέτης του φιλμ επισκέφθηκε τον Περιφερειάρχη Κρήτης Σταύρο Αρναουτάκη και τον ενημέρωσε για την θετική πορεία και την απήχηση που καταγράφει το ντοκιμαντέρ σε φεστιβάλ κινηματογράφου ανά τον κόσμο, παρουσιάζοντας το κρασί της Κρήτης από τη μινωική εποχή μέχρι τις μέρες μας. Το ντοκιμαντέρ αναπτύσσεται μέσα από την οπτική 11 οινοπαραγωγών του νησιού, οι οποίοι αναλύουν τις ποικιλίες του κρητικού κρασιού ενώ καταγράφονται και γευσιγνωστικές εμπειρίες και απόψεις, διεθνώς καταξιωμένων σομελιέ (sommelier). Το φιλμ βραβεύτηκε σε Φεστιβάλ της Νέας Υόρκης, του Τορόντο και ακολούθησε το Τόκιο. Επιλέχθηκε ως καλύτερο ντοκιμαντέρ από τα φεστιβάλ του Μιλάνου και της Νάπολι και τώρα είναι επίσημη επιλογή, όπως τονίζ