Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Επηρεάζονται τα παιδιά από την διαφήμιση?


Τα παιδία σήμερα είναι εύκολο να επηρεαστούν περισσότερο μέσω της κουλτούρας του κάθε παιδιού ξεχωριστά. Μια διαφήμιση δεν μπορεί να επηρεάσει όλο τον παιδικό πληθυσμό, αλλά απευθύνεται σε ομάδες του παιδικού πληθυσμού που έχουν, κοινό τρόπο σκέψης και αισθητικής κουλτούρας. Για να γίνει κατανοητή στα παιδιά και για να τα επηρεάσει θα πρέπει να είναι απλή και λύτη (γνωστή), γιατί απευθύνεται σε μικρά παιδιά που δεν έχουν την γνώση να ανταποκριθούν σε δύσκολο λεξιλόγιο.
Οι παιδικές διαφημίσεις κατά καιρούς έχουν κατηγορηθεί από πολλούς ότι εκμεταλλεύονται την άγνοια των παιδιών σχετικά με τις οικονομικές σχέσεις, υπερβάλλουν τα οφέλη των διαφημιζόμενων προϊόντων (διαστρεβλώνουν την αλήθεια), διεγείρουν τις επιθυμίες και στη συνέχεια δημιουργούν ανάγκες που δεν θα είχαν προτεραιότητα χωρίς τη διαφήμιση, «εξαπατώντας» κατά κάποιο τρόπο τα παιδιά και τις ανάγκες τους. Από την αντίθετη όψη, οι διαφημιστές ισχυρίζονται ότι οι παιδικές διαφημίσεις δεν δημιουργούν ανάγκες, απλώς προσπαθούν να ενημερώσουν τα παιδιά και τους καταναλωτές γενικότερα  για τις δυνατότητες των νέων προϊόντων.
Γενικότερα οι διαφημίσεις, αλλά κυρίως όμως οι παιδικές διαφημίσεις που αποτελούν το σημείο εστίασης μας, παρακολουθούνται ευχάριστα από τα παιδιά διότι είναι πολύ καλά μελετημένες, και μπορούν και συνδυάζουν γρήγορη εναλλαγή εικόνων, ποικιλία (κυρίως έντονων) χρωμάτων, ευχάριστη μουσική, είναι σύντομες, περιλαμβάνουν συνήθως παιδιά πρωταγωνιστές και πολλές φορές, εάν όχι πάντα, δημιουργούν στερεότυπο  ό,τι τα παιδιά στις μέρες μας είναι έξυπνα, δραστήρια και επιδέξια, επειδή χρησιμοποιούν το διαφημιζόμενο προϊόν. Μ’ αυτό τον τρόπο επηρεάζουν τα παιδιά και τα κάνουν πιο απαιτητικά με προτιμήσεις κυρίως προς τα διαφημιζόμενα προϊόντα, αποσκοπώντας  έτσι να καθιερώσει καταναλωτικές τάσεις προς όλη την οικογένεια. Στις περισσότερες παιδικές διαφημίσεις κυριαρχεί το κινούμενο σχέδιο που μπορεί να είναι από ένα γνωστό κινούμενο σχέδιο (της Γουωλτ Ντίσνεϊ, στρουμφάκια και διάφορα άλλα), η κάποιο άγνωστο που έχει δημιουργήσει ο διαφημιστής (σαν στοιχείο της διαφήμισης, η λογότυπο)  για να επηρεάσει το παιδικό κοινό. Για τα περισσότερα παιδιά πλέον η τηλεόραση αποτελεί συστατικό στοιχείο της καθημερινής τους ζωής και του ελεύθερου χρόνου τους. Σε πολλές μάλιστα περιπτώσεις τα παιδία αφιερώνουν περισσότερο χρόνο στο να δουν τηλεόραση, ενώ λιγότερο χρόνο στις φιλικές τους συναναστροφές η και στις σχολικές τους δραστηριότητες.
Ένας επιπλέον άμεσος τρόπος διαφήμισης που επηρεάζει σε μεγάλο βαθμό τα παιδία και ξεφεύγει από τα δεδομένα της τηλεοπτικής διαφήμισης, αποτελούν διάφορα παιχνίδια που στήνονται σε δημόσιους χώρους που εισέρχεται πλήθος κοινού, τότε τα παιδιά εισέρχονται σε προσωπική επαφή με το διαφημιζόμενο προϊόν και δυναμώνεται η επιθυμία τους για να το αποκτήσουν.
  Όσο αφορά τον χρόνο παρακολούθησης της τηλεόρασης οι διάφορες ανάμεσα σε αγόρια και κορίτσια είναι μικρές
§   Τα αγόρια παρακολουθούν περισσότερο τηλεόραση από τα κορίτσια.
§   Τα κορίτσια παρακολουθούν τηλεόραση ευκαιριακά και 1 με 3 ώρες την ημέρα είναι περισσότερα από τα αγόρια.
§   Ένα ελάχιστο ποσοστό (5%) αφιερώνει λιγότερο από μια ώρα στην τηλεόραση.

Η τοποθέτηση της διαφήμισης στην ροή του προγράμματος παίζει πολύ σημαντικό ρόλο, αφού οι διαφημίσεις είναι τοποθετημένες έτσι ώστε να έχουν αντίκτυπο προς τα παιδία του κοινού που ενδιαφέρει τους διαφημιστές, δηλαδή όταν έχει αθλητικά, γουέστερν, αστυνομικές σειρές και περιπετειώδεις ταινίες  δείχνουν παιδικές διαφημίσεις, που το μήνυμα τους απευθύνεται κυρίως στα (παιδιά) αγοράκια . Αντίθετα όταν οι διαφημίσεις απευθύνονται σε (παιδιά) κοριτσάκια προβάλλονται ανάμεσα σε αισθηματικές ταινίες και οικογενειακά σίριαλ.

Από τον Μάρκο Σμυρνάκη

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Τα «4 Π» του επιτυχημένου πολιτικού!

Όσοι από εμάς διδαχτήκαμε το Μάρκετινγκ, είχαμε την ευκαιρία να βρούμε στον δρόμο μας τα «4 Π» (4 P's of Marketing), τα οποία αποτελούν το συστατικό επιτυχίας ενός προϊόντος ή μιας υπηρεσίας, μέσα από τον σχεδιασμό της σωστής στρατηγικής, η οποία στηρίζεται: 1) Στα χαρακτηριστικά του προϊόντος ή της υπηρεσίας (Product). 2) Στην τιμή (Price) του προϊόντος / υπηρεσίας. 3) Στη σωστή τοποθέτησή του στην αγορά (Place). 4) Στη σωστή προώθησή του (Promotion). Αναλύοντας τα πιο πάνω χαρακτηριστικά, ένας πολιτικός μπορεί εύκολα να διακρίνει τη

Η ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΗ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΚΡΗΤΙΚΗΣ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΗΣ ΚΑΤΣΟΥΝΑΣ

Το σήμα κατατεθέν της Κρητικές παράδοσης και συγκεκριμένα οι "χειροποίητες κατσούνες, κρητικά μπαστούνια" είχαν την τιμητική τους στην τελευταία εκπομπή του ALPHA «Σαββατοκύριακο με τον Μάνεση». Την Κυριακή το μεσημέρι εμφανίστηκε στην εκπομπή μέσω σύνδεσης Skype ο Κρητικός "Digital Media Strategist" Μάρκος Σμυρνάκης. Επίκεντρο της συζήτησης ήταν ο τρόπος της διαδικτυακής προώθησης της Κρητικής παράδοσης, αλλά και πως όλο αυτό βοηθάει στην συντήρηση της. Όπως ισχυρίζεται, σύγχρονες τεχνικές μάρκετινγκ είναι ικανές να δώσουν ξανά ζωή και να συστήσουν σε νέο κόσμο τις Κρητικές κατσούνες. Αυτό είναι και το όραμα. Η ένταξη ενός παγιωμένου προϊόντος και πάλι στην καθημερινότητα του ανθρώπου, πριν την εξαφάνιση του. Ένταξη... από όλες τις πλευρές, ξεκινώντας από το κίνητρο για την παραγωγή, αλλά και το ενδιαφέρον από νέους ανθρώπους όχι μόνο να μάθουν να τις χρησιμοποιούν , αλλά και να παράγουν το συγκεκριμένο προϊόν Αξίζει να σημειωθεί ότι οι τεχνίτες πλέ...

Η L’Oréal «σπάει» την γυάλινη οροφή για τις γυναίκες επιστήμονες!

  Τα Ελληνικά Βραβεία L’ORÉAL–UNESCO εντάσσονται στο Διεθνές Πρόγραμμα L’ORÉAL-UNESCO Για τις Γυναίκες στην Επιστήμη, το όποιο αναγνωρίζει και υποστηρίζει διεθνώς γυναίκες επιστήμονες, με στόχο να τους δοθεί μεγαλύτερη αναγνώριση, να αναδειχθεί το ταλέντο τους και να εμπνεύσει περισσότερες γυναίκες να ασχοληθούν με την επιστήμη. Με πίστη στην πεποίθηση ότι ο κόσμος χρειάζεται την επιστήμη και η επιστήμη χρειάζεται τις γυναίκες, το Ίδρυμα L’Oréal σε συνεργασία με την Ελληνική Εθνική Επιτροπή για την UNESCO, προκηρύσσουν για 12η φορά στην Ελλάδα, την έναρξη των φετινών βραβείων, με τρία σημαντικά βραβεία αξίας 10.000€ έκαστο, που θα δοθούν σε γυναίκες επιστήμονες, οι οποίες απασχολούνται στους τομείς των Βιοεπιστημών, των Φυσικών Επιστημών, των Μαθηματικών και της Επιστήμης των Υπολογιστών. Τέλος, ως περαιτέρω επιβεβαίωση της παραπάνω δέσμευσης και του θετικού αντίκτυπου των Βραβείων στους δικαιούχους του, ανακοινώνεται ότι από το 2022 και έπειτα, τα βραβεία θα πραγματοποιούνται κάθ...

Freelancer: Τι σημαίνει επί της ουσίας η νέα πραγματικότητα εργασίας;

Γράφει η Αρετή Διαμαντή Freelancer: Από την e-food και άλλες εταιρείες που υιοθετούν ένα τέτοιο μοντέλο εργασίας προκύπτει το νέο ερώτημα. Συμφέρει άραγε να είναι κάποιος freelancer και κάτω από ποιες προϋποθέσεις; Σάλος δημιουργήθηκε με την πρόσφατη “ατυχή” διατύπωση της e-food σε μερίδα εργαζομένων της σε σχέση με το ενδεχόμενο να γίνουν freelancers αντί για μισθωτοί. Οι περισσότεροι διαμαρτυρήθηκαν έντονα, ενώ η εταιρεία έσπευσε να διαψεύσει και να μιλήσει για κακή επικοινωνία. Ωστόσο, υπάρχει μια μεγάλη μερίδα ατόμων που δεν γνωρίζουν καν τι σημαίνει το freelancing. Σε αυτή την περίπτωση, τι αλλάζει στον εργασιακό τομέα; Πρόκειται για μια αναβάθμιση της εργασιακής πραγματικότητας ή μήπως για μια επιδείνωση της ήδη ζοφερής πραγματικότητας; Η τεχνολογία συχνά έρχεται να γεφυρώσει το χάσμα που δημιουργείται ανάμεσα στις διαφορετικές γενιές. Εδώ μήπως συμβαίνει κάτι τέτοιο; Freelancer: Τι συνεπάγεται για την καθημερινότητα ενός εργαζομένου; Αρχικά, πρόκειται για έναν αρκετά ευρύ όρο. Κ...

Ποια είναι τα βασικά προβλήματα στην ψυχολογία των εργαζομένων στον τουρισμό και πως μπορούν να βελτιωθούν;

Η Καλοκαιρινή τουριστική σεζόν έχει ήδη ξεκινήσει με πολλά προβλήματα να έρχονται στο φως της δημοσιότητας, αλλά με τα περισσότερα να παραμένουν και να εξελίσσονται εσωτερικά στους κλάδους των Τουριστικών Επαγγελμάτων. Τα τελευταία περιστατικά που συνέβησαν σχετικά με το έγκαυμα του νεαρού στην Κρήτη, αλλά και τον νεαρό σερβιτόρο να σερβίρει εντός θαλάσσης σε beach bar στην Ρόδο, κάνουν πλέον ξεκάθαρο ότι δεν ακολουθείται, αλλά ούτε φαίνεται να υπάρχει σαφής οδηγία για τον ασφαλή τρόπο εργασίας κάθε εργαζομένου. Τελικά η εργασία στον Τουρισμό είναι επιλογή ή λύση ανάγκης για τους εργαζομένους του χώρου;  • Πόσο εύκολό είναι από μία αδρανής περίοδο του χειμώνα να προσαρμοστείς σε μία έντονη καθημερινότητα; • Πόσες είναι και πόσες θα έπρεπε να είναι οι ώρες εργασίας;  • Υπάρχει προσωπικός χρόνος;  • Τηρείται η σωστή διατροφή; Βρισκόμαστε στην καρδιά του καλοκαιριού και σε μια χώρα όπου αποτελείται από 6.000 νησιά, νησίδες και βραχονησίδες. Η ενασχόληση λοιπόν με τον...