Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Εκπαιδευτικά προγράμματα απο τον Θαλασσόκοσμο, για μαθητές.

             Το Ενυδρείο Κρήτης συνεχίζει και προσφέρει εκπαιδευτικά προγράμματα  που απευθύνονται στους μαθητές της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Λαμβάνοντας υπόψη  το πρόγραμμα σπουδών των μαθητών, σχεδιάστηκαν πέντε νέα εκπαιδευτικά πακέτα προσαρμοσμένα στην εκπαιδευτική ύλη των μαθητών. Στα πακέτα αυτά επέλεξαν τον βιωματικό τρόπο για να μεταφέρουν την γνώση του θαλάσσιου περιβάλλοντος στον μαθητή. Μάλιστα σε ορισμένα από αυτά τα τμήματα η θεματολογία μπορεί να προσαρμοστεί στην ηλικία και στο επίπεδο των μαθητών προσφέροντας έτσι μεγάλη ευελιξία στην εκπαιδευτική κοινότητα.

Ταυτόχρονα με τα εκπαιδευτικά προγράμματα που εκπονούνται στις εγκαταστάσεις του Θαλασσόκοσμου, το Ενυδρείο δίνει την δυνατότητα σε απομακρυσμένες σχολικές μονάδες, μέσω τις σύγχρονης τεχνολογίας και του e-learning, να το «επισκεφτούν» και να γνωρίσουν τον μοναδικό του κόσμο.
Μετά την παρακολούθηση κάποιο τμήματος το ενυδρείο δίνει την δυνατότητα σε όσους μαθητές ενδιαφέρονται να δημιουργήσουν εργασίες  (αφίσες, χειροτεχνίες, παρουσιάσεις, θεατρικά δρώμενα κλπ) με θέμα το Θαλασσόκοσμο. Τα έργα τους θα συγκεντρωθούν και θα φιλοξενηθούν στο ενυδρείο στο τέλος της φετινής σχολικής χρονιάς.
  

Ανάρτηση: Μάρκος Σμυρνάκης


Τίτλος
Περιγραφή
Ηλικία
Ημέρα /
ώρες
Συνολική Διάρκεια
Μικροί εξερευνητές

Μια μικρή ανακάλυψη του βυθού και της ζωής του

ΝΕΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
Μέσα από αυτή την εκπαιδευτική ξενάγηση, οι μαθητές θα γνωρίσουν ότι η θάλασσα κρύβει έναν ολόκληρο άλλο κόσμο ποικίλο σε μέρη και  ζωή.
Με τους μαθητές ανακαλύπτουμε στοιχεία του βυθού και της θαλάσσιας ζωής.
Παρατηρούμε διαφορετικά ζώα: ομοιότητες, διαφορές και συμπεριφορές. Στο τέλος οι μαθητές θα γνωρίζουν λίγο καλύτερα τον κόσμο του βυθού, πόσο πλούσιος και «ζωντανός» είναι!

Νηπ/γείο
Δευτέρα – Πέμπτη
9:30
10:30
11:30
1 ώρα

Όλο το πρόγραμμα διεξάγεται στο χώρο επίσκεψης του Ενυδρείου.
Εμείς και η Θάλασσα

Πόσο διαφορετικοί είναι οι κόσμοι μας;

ΝΕΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
Μέσα από αυτή την εκπαιδευτική ξενάγηση, οι μαθητές θα γνωρίσουν ότι η θάλασσα κρύβει έναν ολόκληρο άλλο κόσμο πλούσιο σε ζωή που ίσως δεν διαφέρει και τόσο από το δικό μας.
Με τους μαθητές ανακαλύπτουμε στοιχεία του βυθού και της θαλάσσιας ζωής, τα συγκρίνουμε με τον δικό μας γήινο κόσμο και με εμάς τους ίδιους και τέλος αντιλαμβανόμαστε ότι τα στοιχεία που μας ενώνουν είναι περισσότερα από αυτά που μας χωρίζουν.

Δημοτικό
Α’ –Β’
Δευτέρα – Πέμπτη
9:30
10:30
11:30
1 ώρα

Όλο το πρόγραμμα διεξάγεται στο χώρο επίσκεψης του Ενυδρείου.

Ένας βυθός με χίλια πρόσωπα

Ποικίλοι τόποι όπου ζουν διαφορετικά ζώα

ΝΕΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
Μέσα από αυτή την εκπαιδευτική ξενάγηση, οι μαθητές θα γνωρίσουν ότι η θάλασσα είναι και αυτός ένας κόσμος με χίλιους τόπους (οικοσυστήματα) στους οποίους «επιλέγουν» να κατοικούν (προσαρμόζονται) διαφορετικά είδη ζώων.
Επικεντρωνόμαστε σε 5 ιδιαίτερα οικοσυστήματα και τη ζωή που φιλοξενούν. Με τους μαθητές θα παρατηρήσουμε τα χαρακτηριστικά τον ζώων που τους επιτρέπουν να ζουν σε αυτούς τους διαφορετικούς τόπους και στο τέλος θα μπορούν να «μαντέψουν» μόνοι τους που «προτιμάει» να ζει το κάθε ζώο.

Δημοτικό
Γ’ –Δ’
Δευτέρα – Πέμπτη
9:30
10:30
11:30
1 ώρα

Όλο το πρόγραμμα διεξάγεται στο χώρο επίσκεψης του Ενυδρείου.

Μια θάλασσα γεμάτη ζωή

Η ποικιλομορφία της θαλάσσιας ζωής

ΝΕΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
Μέσα από αυτή την εκπαιδευτική ξενάγηση, οι μαθητές θα γνωρίσουν ότι η θάλασσα είναι ένας πλούσιος κόσμος όπου ζουν πολλά διαφορετικά είδη ζώων.
Επικεντρωνόμαστε σε 6 συγκεκριμένες κατηγορίες. Με τους μαθητές θα παρατηρήσουμε τα ξεχωριστά χαρακτηριστικά της κάθε κατηγορίας και στο τέλος θα μπορούν να αναγνωρίσουν μόνοι τους και να ομαδοποιήσουν τα διάφορα είδη.

Δημοτικό
Ε’ –Στ’
Δευτέρα – Πέμπτη
9:30
10:30
11:30
1 ώρα

Όλο το πρόγραμμα διεξάγεται στο χώρο επίσκεψης του Ενυδρείου.

Ωκεανοί: Σε συνεχή κίνηση

Η σημασία των ρευμάτων στον πλανήτη μας
Οι μαθητές θα ενημερωθούν για τα θαλάσσια ρεύματα, πως δημιουργούνται, τι τα επηρεάζει, τη σημασία τους για το θαλάσσιο περιβάλλον, πως επηρεάζουν τη ζωή στη θάλασσα και στον πλανήτη μας γενικότερα.

Δημοτικό
Γ΄- Στ΄
και
Γυμνάσιο
Α΄ - Γ΄
Παρασκευή
2 ώρες

Το πρόγραμμα διεξάγεται στην αίθ. εκπαίδ/σης και στο χώρο επίσκεψης του Ενυδρείου.
Το πλαγκτόν των ωκεανών

Η «βάση» της ζωής
Οι μαθητές θα ενημερωθούν για το πλαγκτόν: τι είναι, τι συμπεριλαμβάνει, την ποικιλία που υπάρχει σε αυτό, τη σχέση του με την υπόλοιπη ζωή στη θάλασσα, τη σημασία του για το θαλάσσιο περιβάλλον και για τον πλανήτη μας γενικότερα.

Νηπ/γείο
και
Δημοτικό
Α΄- Στ΄
και
Γυμνάσιο
Α΄- Γ΄
Παρασκευή
2 ώρες
Το πρόγραμμα διεξάγεται στην αίθ. εκπαίδ/σης και στο χώρο επίσκεψης του Ενυδρείου.
Συγκριτική Εξέλιξη

Παρατήρηση συγκεκριμένων συστημάτων διαφορετικών θαλάσσιων οργανισμών
Ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα ειδικά σχεδιασμένο να υποστηρίξει το μάθημα Βιολογίας της Α’ Γυμνασίου. Περιλαμβάνει παρατηρήσεις των συστημάτων πρόσληψης τροφής, κυκλοφορίας ουσιών και αναπνοής σε μια σειρά ζωντανών θαλάσσιων ειδών από τα πλέον απλά ως τα σπονδυλωτά, όπως αναφέρονται στην ύλη του μαθήματος.

Γυμνάσιο
Α’
Παρασκευή
2 ώρες
Το πρόγραμμα διεξάγεται στην αίθ. εκπαίδ/σης και στο χώρο επίσκεψης του Ενυδρείου.
Η καρδιά του Θαλασσόκοσμου

Η θαλάσσια έρευνα και η σημασία της

ΝΕΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
Το πρόγραμμα αυτό απευθύνεται σε μαθητές 2ας  - 3ης Γυμνασίου και Λυκείου. Είναι μια εξειδικευμένη ξενάγηση στο Ενυδρείο και στο ΕΛΚΕΘΕ. Έμφαση δίνεται στην θαλάσσια χημεία, την συντήρηση ζωντανών οργανισμών και εκθεμάτων, την θαλάσσια έρευνα.
Γυμνάσιο
Β΄- Γ΄
και
Λύκειο
Α΄-Γ΄

Παρασκευή
2 ώρες
Το πρόγραμμα διεξάγεται στην αίθ. εκπαίδ/σης, στο χώρο επίσκεψης του Ενυδρείου, στα παρασκήνια και τα Aqualabs.
Θαλασσινές σφραγίδες

Δημιουργίες με πηλό και χρώμα
Έπειτα από μια ενημέρωση για τη ζωή στη θάλασσα οι μαθητές πλάθουν με πηλό σχετικούς οργανισμούς με τη βοήθεια συγκεκριμένων καλουπιών. Τις δημιουργίες τους μπορούν να τις χρωματίσουν όσο ρεαλιστικά επιθυμούν.

Νηπ/γείο
και
Δημοτικό
Α΄- Στ΄
Παρασκευή
2 ώρες

Το πρόγραμμα διεξάγεται στην αίθ. εκπαίδ/σης και στο χώρο επίσκεψης του Ενυδρείου.
Φανταστικός βυθός

Δημιουργίες με πινέλα και μπογιές
Έπειτα από μια ενημέρωση για τους διαφορετικούς βιότοπους του θαλάσσιου περιβάλλοντος και τις διαφορετικές συμπεριφορές θαλάσσιων οργανισμών, οι μαθητές θα προσπαθήσουν με ζωγραφιά, χειροτεχνία και πολύ  φαντασία να δημιουργήσουν ένα δικό τους φανταστικό βυθό και θαλάσσιους οργανισμούς.

Νηπ/γείο
και
Δημοτικό
Α΄- Στ΄
Παρασκευή
2 ώρες

Το πρόγραμμα διεξάγεται στην αίθ. εκπαίδ/σης και στο χώρο επίσκεψης του Ενυδρείου.


Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Απαγορευμένες βωμολοχίες απειλούν την παράδοση

Απο την Μαρίνα Στεφανάκη rockvitamins.blogspot.gr Στη σημερινή πραγματικότητα όπου η μουσική ακούγεται με τα μάτια, με ένα κοινό τέμπο υπολογιστή καθώς και με χυδαίους στίχους για όλα τα τραγουδάκια, αναρωτιέμαι, ενώ διανύουμε περίοδο μαζικής κρίσης, δεν θα «έπρεπε» να ανθίζουν οι τέχνες, κατ’ επέκταση και η μουσική, ως καταλύτες πνευματικής αφύπνισης; Αναμφίβολα, τα γεγονότα της ιστορίας αυτό αποδεικνύουν... Ένα από τα άπειρα παραδείγματα, αποτελεί ο Βιτσέντζος Κορνάρος, που γύρω στα μέσα του 17ου αι., όταν άρχισε δηλαδή η πολιορκία του Ηρακλείου από τους Οθωμανούς, άρχισε και η δράση του. Οι σημερινοί, όμως, Νεοέλληνες -έτσι για διαφορά- ενώ πυροβολούμαστε από ψυχρές δυτικές σφαίρες, χαμπάρι δεν παίρνουμε και το έχουμε ρίξει στη «τρέλα» όπως χαρακτηρίζει ένα Τσα-κάλι.

Η εξέλιξη της Κρητικής ενδυμασία στην πάροδο του χρόνου.

Έχετε αναρωτηθεί ποτέ ποια είναι η σημασία του σαρικιού, για ποιο λόγο φορούν οι Κρητικοί μαύρο πουκάμισο, τι επιρροές δέχτηκε η παραδοσιακή Κρητική φορεσιά ώσπου να πάρει την μορφή που γνωρίζουμε σήμερα;  Νομοθεσίες ενδυμασίας, επιρροές από τους διάφορους λαούς που κατοίκησαν στην Κρήτη και βεντέτες έδωσαν την τελική πινελιά στο σχέδιο της Κρητικής ενδυμασίας που γνωρίζουμε. Οι επιρροές από τη Δύση.

Η ομορφότερη κοπέλα της Κρήτης για το 2011

Πλήθος κόσμου κατέκλισε την Τετάρτη 24 Αυγούστου το club Envy στο Ηράκλειο όπου πραγματοποιήθηκε ο μεγάλος Τελικός του 33ου Παγκρήτιου Διαγωνισμού Ομορφιάς. Τον τίτλο της MISS ΚΡΗΤΗ 2011 κατέκτησε η 19χρονη Εύα Ζεϊμπεκάκη από το Ηράκλειο, Ά Αναπληρωματική Miss Κρήτη 2011 αναδείχθηκε η Φαίη Αβδουλά και΄Β Αναπληρωματική Miss Κρήτη 2011 η Ευρυδίκη Μερκούρη. Η 17χρονη Μιχαέλα Φωτιάδη

Γάζα: Εθνοκάθαρση ή γενοκτονία;

Ο κορυφαίος ιστορικός του Ολοκαυτώματος κρούει τον κώδωνα του κινδύνου. Ο διαπρεπής Ισραηλινός ιστορικός Όμερ Μπάρτοβ καλεί τις Ηνωμένες Πολιτείες και τη διεθνή εβραϊκή κοινότητα να «σηκώσουν το ανάστημά τους και να υψώσουν τη φωνή τους, πριν η ηγεσία του Ισραήλ βυθίσει το ίδιο και τους γείτονές του στην άβυσσο». Τι διακρίνει τον πόλεμο από τη γενοκτονία; Πότε η κρατική βία μετατρέπεται από φρικτή αλλά νομικά εγκεκριμένη επίδειξη στρατιωτικής βίας στο «απόλυτο έγκλημα», σύμφωνα τόσο με το διεθνές δίκαιο όσο και με τη κοινή αντίληψη; Το ερώτημα αυτό απασχολεί πολύ τον Όμερ Μπάρτοβ τους τελευταίους μήνες. Καθηγητής στο Πανεπιστήμιο Brown και κορυφαίος ιστορικός του Ολοκαυτώματος, ο Ισραηλινός ιστορικός έχει αφιερώσει την επιστημονική του σταδιοδρομία στη μελέτη πράξεων μαζικής δολοφονίας. Αυτό έχει καταστήσει την εμπειρογνωμοσύνη του περιζήτητη καθώς ο πόλεμος μεταξύ του Ισραήλ και της Χαμάς συνεχίζει να κλιμακώνεται σε πρωτόγνωρα επίπεδα αιματοχυσίας και καταστροφής. Καθώς ο πόλεμος εξε

Το ντοκιμαντέρ «In the wine dark sea» για το κρητικό κρασί προβάλλει τον κρητικό αμπελώνα

Το ντοκιμαντέρ «In the wine dark sea» που έχει γυριστεί από την Χρύσα Τζωρτζάκη στην αγγλική γλώσσα και απευθύνεται στο διεθνές κοινό, προβάλει την Κρήτη ως οινοπαραγωγική περιοχή και αναδεικνύει τον κρητικό αμπελώνα σε χώρες που δεν έχει αποκτήσει ακόμα μεγάλη αναγνωρισιμότητα. Η σκηνοθέτης του φιλμ επισκέφθηκε τον Περιφερειάρχη Κρήτης Σταύρο Αρναουτάκη και τον ενημέρωσε για την θετική πορεία και την απήχηση που καταγράφει το ντοκιμαντέρ σε φεστιβάλ κινηματογράφου ανά τον κόσμο, παρουσιάζοντας το κρασί της Κρήτης από τη μινωική εποχή μέχρι τις μέρες μας. Το ντοκιμαντέρ αναπτύσσεται μέσα από την οπτική 11 οινοπαραγωγών του νησιού, οι οποίοι αναλύουν τις ποικιλίες του κρητικού κρασιού ενώ καταγράφονται και γευσιγνωστικές εμπειρίες και απόψεις, διεθνώς καταξιωμένων σομελιέ (sommelier). Το φιλμ βραβεύτηκε σε Φεστιβάλ της Νέας Υόρκης, του Τορόντο και ακολούθησε το Τόκιο. Επιλέχθηκε ως καλύτερο ντοκιμαντέρ από τα φεστιβάλ του Μιλάνου και της Νάπολι και τώρα είναι επίσημη επιλογή, όπως τονίζ