Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

"Εκτεθειμένη" η ιστορία της Κρήτης

Το ιστορικό αρχείο Κρήτης αποτελεί την κιβωτό της Ιστορίας και του Πολιτισμού. Ιδρύθηκε το 1920 με έδρα τα Χανιά, όπου και παραμένει μέχρι σήμερα. Είναι αποκεντρωμένο Τμήμα των Γενικών Αρχείων του Κράτους και υπάγεται απευθείας στο Υπουργείο Παιδείας. Στεγάζεται στο νεοκλασικό κρατικό διατηρητέο κτίριο στην οδό . Σφακιανάκη, και διαθέτει και δεύτερο μισθωμένο βοηθητικό κτίριο με αρχειοστάσια.

Το Αρχείο είναι σήμερα σε τέτοιο υψηλό επίπεδο, ώστε να θεωρείται ως το μεγαλύτερο και σημαντικότερο από τα περιφερειακά Αρχεία της χώρας, σε περιεχόμενο, όγκο και σπουδαιότητα υλικού, δεύτερο στην Ελλάδα μετά τα Γενικά Αρχεία του Κράτους στην Αθήνα και περιλαμβάνει κρητικά αρχεία από την Ενετοκρατία μέχρι σήμερα που καλύπτουν όλο το νησί.
Μόνο στη βιβλιοθήκη του υπάρχουν 10000 τίτλοι βιβλίων ενώ το σύνολο της συλλογής των εγγράφων είναι περίπου ένα εκατομμύριο
Ωστόσο ο χώρος στον οποίο φιλοξενείται είναι ακατάλληλος και περιορισμένος
Αδιάψευστος μάρτυρας ο τηλεοπτικός φακός
Εδώ και καιρό υπάρχει αίτημα για την μεταφορά μέρος του σε άλλο χώρο καθώς καθολική είναι η εκτίμηση ότι με τη στέγαση ολόκληρου του αρχειακού τμήματος σε νέο κτίριο, το υπάρχον κρατικό νεοκλασικό μπορεί να στεγάσει άνετα τη μεγάλη μουσειακή ιστορική και λαογραφική συλλογή του αρχείου.

« Η προσπάθεια του αρχείου για στέγαση έχει ξεκινήσει εδώ και πολλά χρονιά έχουν βρεθεί πολλά κτήρια δυστυχώς χωρίς κανένα αποτέλεσμα
τώρα πλέον όμως έχομε φθάσει στο απροχώρητο δεν είναι δυνατό να συνεχίζει το αρχείο να ασφικτια μέσα στο κτήριο που βρίσκεται»

Το αίτημα προσυπογράφει ο περιφερειραρχης Κρήτης ο αντιπεριφερειαρχης Χανίων πολλές προσωπικότητες με ανοικτή τους επιστολή υπάρχει ειδική σελίδα στο face book ενώ πρόσφατα το έφερε στη βουλή και ο βουλευτής του ΠΑΣΟΚ Σήφης Βαλυράκης


« Όλη η ιστορία της Κρήτης εδώ και αιώνες είναι αποθηκευμένη σε αυτό το χώρο
Και παρά τις προσπάθειες που κάνει όλα αυτά τα χρόνια η διευθύντρια η κ Σημαντηρακη νονίζω ότι ηρθε η ώρα με την μεταστέγαση των φυλακών να βρούμε ένα χώρο».

Κάτι τέτοιο αποτελεί μονόδρομο και ως λύση έχει προταθεί η μεταφορά μέρους του στο χώρο των δικαστικών φυλακών των Χανίων όταν αυτές μεταφερθούν στην Αγια
Η λύση αυτή προτείνετε ως η ιδανικότερη καθώς ο χώρος αυτός βρίσκεται σε κοντινή απόσταση από την έδρα του

Ωστόσο τον ίδιο χώρο διεκδικούσε και ο δικηγορικός σύλλογος Χανίων έχοντας υποβάλει και σχετική πρόταση στο υπουργείο δικαιοσύνης με το σκεπτικό πως τα δικαστήρια ασφυκτιούν αλλά και ο σύλλογος έχει τις δικές του ανάγκες
Πριν από περίτου 3 χρόνια είχε αποφασισθεί η παραχώρηση για μεταφορά του αρχείου του πρωην κτηρίου του ΙΚΑ στα Χανιά
Όμως και αυτή η απόφαση έμεινε στα χαρτιά με αποτέλεσμα σήμερα και ο χώρος αυτός να έχει εγκαταλειφθεί
Η τότε συμφωνία επι της ουσίας ήταν απαγορευτική καθώς προέβλεπε μίσθωμα 5500 ευρώ για 12 χρόνια συν το κόστος των δαπανών για διαρρύθμιση του χώρου
Έτσι μέσα σε αυτό τον κυκεωνα η ιστορία της Κρήτης εξακολουθεί να βρίσκεται στριμωγμενη και στοιβαγμένη σε χώρους ακαταλλήλους
Ακόμα και η απλή καταγραφή των εκθεμάτων είναι δύσκολη υπόθεση και όλα αυτά γιατί κανείς δεν παίρνει μια απόφαση που την οφείλει σε ένα τόπο που κάθε γωνιά του είναι και η ιστορία των αγώνων του νησιού.




Πηγή: Νέα Κρήτη
Ανάρτηση: Μάρκος Σμυρνάκης

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Η εξέλιξη της Κρητικής ενδυμασία στην πάροδο του χρόνου.

Έχετε αναρωτηθεί ποτέ ποια είναι η σημασία του σαρικιού, για ποιο λόγο φορούν οι Κρητικοί μαύρο πουκάμισο, τι επιρροές δέχτηκε η παραδοσιακή Κρητική φορεσιά ώσπου να πάρει την μορφή που γνωρίζουμε σήμερα;  Νομοθεσίες ενδυμασίας, επιρροές από τους διάφορους λαούς που κατοίκησαν στην Κρήτη και βεντέτες έδωσαν την τελική πινελιά στο σχέδιο της Κρητικής ενδυμασίας που γνωρίζουμε. Οι επιρροές από τη Δύση.

Φουντώνει το συναίσθημα του ρατσισμού στην Ελλάδα.

  Γράφει ο Μάρκος Σμυρνάκης   Προσπαθώντας να δώσω ένα σύγχρονο ορισμό για την λέξη “Ρατσισμός”, θα έλεγα ότι, χρησιμοποιείται για να αναγάγει μια ομάδα, ως   υπέρτερη άλλων. Πιο συγκεκριμένα περιγράφει τις πράξεις μιας ομάδας ανθρώπων (οι οποίοι συνδέονται με κάποια κοινά χαρακτηριστικά) εναντίον μίας άλλης ομάδας. Η προέλευση της προέρχεται από το πιο συνηθισμένο είδος ρατσισμού, δηλαδή τον φυλετικό ρατσισμό, εκ της Ιταλικής όμως γλώσσας, “ razza ”   (ράτσα) που σημαίνει φυλή.

Βασική διαφορά μεταξύ των Δημοσίων Σχέσεων και Διαφήμισης.

Με δύο λόγια η βασική διαφορά μεταξύ των Δημοσίων Σχέσεων και της Διαφήμισης. Οι Δημόσιες Σχέσεις στην εποχή μας πρέπει σε συνεργασία με τη διαφήμιση να οδηγούν στα επιθυμητά αποτελέσματα. Αν θέλαμε να ξεχωρίσουμε κάπως την διαφήμιση από τις δημόσιες σχέσεις, θα ήταν λογικότερο να πούμε ότι με τις δημόσιες σχέσεις περιμένουμε πιο μακροπρόθεσμα αποτελέσματα που ίσως να μην είναι και μετρήσιμα σε σχέση με αυτά της διαφήμισης που το ζητούμενο είναι άμεσο και με πιο ασφαλείς τρόπους μετρήσιμο. Δημοσίευση: Μάρκος Σμυρνάκης

Η ομορφότερη κοπέλα της Κρήτης για το 2011

Πλήθος κόσμου κατέκλισε την Τετάρτη 24 Αυγούστου το club Envy στο Ηράκλειο όπου πραγματοποιήθηκε ο μεγάλος Τελικός του 33ου Παγκρήτιου Διαγωνισμού Ομορφιάς. Τον τίτλο της MISS ΚΡΗΤΗ 2011 κατέκτησε η 19χρονη Εύα Ζεϊμπεκάκη από το Ηράκλειο, Ά Αναπληρωματική Miss Κρήτη 2011 αναδείχθηκε η Φαίη Αβδουλά και΄Β Αναπληρωματική Miss Κρήτη 2011 η Ευρυδίκη Μερκούρη. Η 17χρονη Μιχαέλα Φωτιάδη

Ο Κώδικας Ηθικής και Δεοντολογίας των Δημοσίων Σχέσεων Παγκοσμίως .

1965 Κώδικας των Αθηνών . Ο Κώδικας Ηθικής και Δεοντολογίας των Δημοσίων Σχέσεων Παγκοσμίως . Ο ΚΩΔΙΚΑΣ ΤΩΝ ΑΘΗΝΩΝ . Η ΛΑΜΠΡΗ ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΩΝ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΣΧΕΣΕΩΝ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ . To 1960 ιδρύθηκε η ΕΕΔΣ – Ελληνική Εταιρεία Δημοσίων Σχέσεων , το επιστημονικό σωματείο των Δημοσίων Σχέσεων στην Ελλάδα . Ο “πατριάρχης” (πρωτεργάτης) των Δημοσίων Σχέσεων στην Ελλάδα , ο Μάνος Παυλίδης διετέλεσε πρόεδρος της IPRA (International Public Relations Association ) , από το 1973 έως το 1976 , ενώ το 1964 είχε εκλεγεί στη θέση του Γραμματέα . Το 1965 στην Αθήνα πραγματοποιήθηκε το παγκόσμιο συνέδριο της IPRA ( International Public Relations Association ) και εδώ υπογράφηκε ο περίφημος Κώδικας των Αθηνών , ο Διεθνής Κώδικας Δεοντολογίας των Δημοσίων Σχέσεων που εφαρμόζεται αδιάλειπτα από τότε από όλα τα επιστημονικά σωματεία των Δημοσίων Σχέσεων Παγκοσμίως . Δηλαδή όλοι οι επαγγελματίες των Δημοσίων Σχέσεων Παγκοσμίως εφαρμόζουν και ασπάζονται τον Κώδικα Ηθικής και Δεοντολογίας ,