Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Γιατί η Ευρώπη δεν έχει τη δική της Apple;

«Γιατί η Ευρώπη δεν έχει τη δική της Apple;» διερωτάται η Wall Street Journal, που επισημαίνει τις κύρια προβλήματα που καλούνται να αντιμετωπίσουν επίδοξοι επενδυτές στη Γηραιά Ήπειρο.

Οι ευρωπαίοι ηγέτες θέλουν ανερχόμενες επιχειρήσεις, που θα δημιουργήσουν νέες θέσεις εργασίας και θα συμβάλλουν στην οικονομική ανάκαμψη. Ωστόσο, οι αναλυτές υποστηρίζουν ότι οι κανόνες στην ευρωζώνη, η γραφειοκρατία και το οικονομικό περιβάλλον καταπνίγουν τέτοιες προσπάθειες.
Γραφειοκρατία και πολυπλοκότητα νόμων

Παρότι οι ηγεσίες της ΕΕ έχουν εγκαινιάσει προγράμματα που καθιερώνουν μεταξύ άλλων φοροαπαλλαγές, πολύ συχνά, οι πρωτοβουλίες αφορούν παραδοσιακές επιχειρήσεις και αποτυγχάνουν να ενισχύσουν νέα, καινοτόμα σχήματα που κρατούν το «κλειδί» στη δημιουργία θέσεων εργασίας.

Σύμφωνα με τον Andrew Wyckoff, διευθυντή της διεύθυνσης βιομηχανίας του ΟΟΣΑ, κατ’ αρχήν θα πρέπει να υπάρξει διαφορά στην πολιτική μεταξύ των νέων εταιρειών και των μικρών εταιρειών. Εντούτοις, ο Επίτροπος αρμόδιος για θέματα εργασίας της ΕΕ, Λάσλο Άντορδήλωσε τον προηγούμενο μήνα ότι η στόχευση αφορά την ενίσχυση των μικρομεσαίων επιχειρήσεων.

Δεν είναι λίγοι οι επιχειρηματίες που θα ήθελαν να δραστηριοποιηθούν στην Ευρώπη, ωστόσο αποθαρρύνονται από την αβεβαιότητα σε νομικό και ρυθμιστικό επίπεδο, καθώς και την πολυπλοκότητα των νόμων.

Ένα άλλο ζήτημα αφορά τη διανομή, το κόστος της οποίας έχει περιοριστεί λόγω του διαδικτύου. Παρ’ όλα αυτά, στην Ευρώπη, το Amazon πχ έχει διαφορετικά τμήματα σε αρκετές χώρες και κάθε ένα από αυτά διέπεται από διαφορετικούς κανόνες, οι οποίοι δεν ευνοούν τις εταιρείες νέων τεχνολογιών και μικρών επιχειρήσεων.

Οι επιχειρήσεις που επιθυμούν να πραγματοποιήσουν διασυνοριακές συναλλαγές πρέπει να πληρώσουν έναν μέσο όρο 10,000 ευρώ για κάθε πρόσθετη εξαγωγική αγορά, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της ΕΕ, ενώ η προσαρμογή των ιστοσελίδων θα κοστίσει επιπλέον 3,000 ευρώ κατά μέσο όρο.

Πάντως, η Επίτροπος αρμόδια για θέματα Δικαιοσύνης της ΕΕ, Viviane Reding προανήγγειλε ένα ενιαίο δίκαιο σύμβάσεων σε όλη την ΕΕ.

Έλλειψη κινήτρων

Ένα άλλο πρόβλημα για τους επίδοξους επενδυτές αφορά τα εμπόδια για την επίτευξη των οικονομιών κλίμακας, που είναι πολύ μεγάλα για νέες επιχειρήσεις που δεν θέλουν να παραμείνουν μικρές, οι οποίες κατευθύνονται προς άλλες αγορές, που τους παρέχουν καλύτερα κίνητρα.

Ως εκ τούτου, οι επιχειρήσεις παραμένουν μικρές και δεν συμβάλλουν στη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας. Τα στοιχεία της ομάδας προβληματισμού του Συμβουλίου της Λισαβόνας δείχνουν ότι στην Ευρώπη υπάρχουν πολλοί περισσότεροι αυτοαπασχολούμενοι από τις ΗΠΑ. Το 2002, στην Ευρώπη υπήρχαν 30,6 εκατ. ελεύθεροι επαγγελματίες, έναντι 14,6 εκατ. στις ΗΠΑ. Η επικεφαλής της ομάδας, Ann Mettler δήλωσε ότι αν το ένα πέμπτο των ελεύθερων επαγγελματιών της Ευρώπης προσελάμβανε έναν υπάλληλο, τότε περίπου πέντε εκατομμύρια νέες θέσεις εργασίας θα είχαν δημιουργηθεί.

Σύμφωνα με τη Mettler, το πρόβλημα είναι κυρίως πολιτικό, ενώ μια άλλη πτυχή του αφορά τους αργούς ρυθμούς λήψης αποφάσεων.Πέραν αυτών, η άνιση ανάπτυξη, οι προοπτικές και ο κρατικός παρεμβατισμός δημιουργούν πρόβλημα στις επενδύσεις.

Εργατική νομοθεσία και έλλειψη κεφαλαίων

Την ίδια ώρα, οι αναλυτές υποστηρίζουν ότι το εργατικό δίκαιο στην ΕΕ καθιερώνει υψηλά επίπεδα προστασίας για τους υπαλλήλους, κάτι εξαιρετικά δαπανηρό για τους εργοδότες , ενώ στη Γερμανία, όταν ένας επιχειρηματίας αποτυγχάνει, τιμωρείται με υποβάθμιση της φερεγγυότητάς του.

Ένα άλλο ζήτημα αφορά την πρόσβαση των επιχειρηματιών σε κεφάλαια, κάτι ιδιαίτερα δύσκολο για επενδύσεις υψηλού κινδύνου.

Τι θα πρέπει όμως να γίνει; Σύμφωνα με τη Sharon Vosmek, υψηλόβαθμο αξιωματούχο της εταιρείας Astia, που ασχολείται μεπρογράμματα γυναικείας επιχειρηματικότητας, η ΕΕ θα πρέπει να δημιουργήσει νόμους που να προάγουν τις επενδύσεις που βρίσκονται σε πρώιμο στάδιο.

Επίσης, θα πρέπει η Ευρώπη να αξιοποιήσει τα συντριπτικά της πλεονεκτήματα, που είναι οι εφευρέσεις και η βασική έρευνα. Γιατί το πρόβλημα εστιάζεται περισσότερο στην υλοποίηση και την εμπορία των ιδεών, παρά στην ύπαρξή τους.

Πηγή: newscode.gr
Ανάρτηση: Μάρκος Σμυρνάκης

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Τα «4 Π» του επιτυχημένου πολιτικού!

Όσοι από εμάς διδαχτήκαμε το Μάρκετινγκ, είχαμε την ευκαιρία να βρούμε στον δρόμο μας τα «4 Π» (4 P's of Marketing), τα οποία αποτελούν το συστατικό επιτυχίας ενός προϊόντος ή μιας υπηρεσίας, μέσα από τον σχεδιασμό της σωστής στρατηγικής, η οποία στηρίζεται: 1) Στα χαρακτηριστικά του προϊόντος ή της υπηρεσίας (Product). 2) Στην τιμή (Price) του προϊόντος / υπηρεσίας. 3) Στη σωστή τοποθέτησή του στην αγορά (Place). 4) Στη σωστή προώθησή του (Promotion). Αναλύοντας τα πιο πάνω χαρακτηριστικά, ένας πολιτικός μπορεί εύκολα να διακρίνει τη

Η ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΗ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΚΡΗΤΙΚΗΣ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΗΣ ΚΑΤΣΟΥΝΑΣ

Το σήμα κατατεθέν της Κρητικές παράδοσης και συγκεκριμένα οι "χειροποίητες κατσούνες, κρητικά μπαστούνια" είχαν την τιμητική τους στην τελευταία εκπομπή του ALPHA «Σαββατοκύριακο με τον Μάνεση». Την Κυριακή το μεσημέρι εμφανίστηκε στην εκπομπή μέσω σύνδεσης Skype ο Κρητικός "Digital Media Strategist" Μάρκος Σμυρνάκης. Επίκεντρο της συζήτησης ήταν ο τρόπος της διαδικτυακής προώθησης της Κρητικής παράδοσης, αλλά και πως όλο αυτό βοηθάει στην συντήρηση της. Όπως ισχυρίζεται, σύγχρονες τεχνικές μάρκετινγκ είναι ικανές να δώσουν ξανά ζωή και να συστήσουν σε νέο κόσμο τις Κρητικές κατσούνες. Αυτό είναι και το όραμα. Η ένταξη ενός παγιωμένου προϊόντος και πάλι στην καθημερινότητα του ανθρώπου, πριν την εξαφάνιση του. Ένταξη... από όλες τις πλευρές, ξεκινώντας από το κίνητρο για την παραγωγή, αλλά και το ενδιαφέρον από νέους ανθρώπους όχι μόνο να μάθουν να τις χρησιμοποιούν , αλλά και να παράγουν το συγκεκριμένο προϊόν Αξίζει να σημειωθεί ότι οι τεχνίτες πλέ...

Η L’Oréal «σπάει» την γυάλινη οροφή για τις γυναίκες επιστήμονες!

  Τα Ελληνικά Βραβεία L’ORÉAL–UNESCO εντάσσονται στο Διεθνές Πρόγραμμα L’ORÉAL-UNESCO Για τις Γυναίκες στην Επιστήμη, το όποιο αναγνωρίζει και υποστηρίζει διεθνώς γυναίκες επιστήμονες, με στόχο να τους δοθεί μεγαλύτερη αναγνώριση, να αναδειχθεί το ταλέντο τους και να εμπνεύσει περισσότερες γυναίκες να ασχοληθούν με την επιστήμη. Με πίστη στην πεποίθηση ότι ο κόσμος χρειάζεται την επιστήμη και η επιστήμη χρειάζεται τις γυναίκες, το Ίδρυμα L’Oréal σε συνεργασία με την Ελληνική Εθνική Επιτροπή για την UNESCO, προκηρύσσουν για 12η φορά στην Ελλάδα, την έναρξη των φετινών βραβείων, με τρία σημαντικά βραβεία αξίας 10.000€ έκαστο, που θα δοθούν σε γυναίκες επιστήμονες, οι οποίες απασχολούνται στους τομείς των Βιοεπιστημών, των Φυσικών Επιστημών, των Μαθηματικών και της Επιστήμης των Υπολογιστών. Τέλος, ως περαιτέρω επιβεβαίωση της παραπάνω δέσμευσης και του θετικού αντίκτυπου των Βραβείων στους δικαιούχους του, ανακοινώνεται ότι από το 2022 και έπειτα, τα βραβεία θα πραγματοποιούνται κάθ...

Freelancer: Τι σημαίνει επί της ουσίας η νέα πραγματικότητα εργασίας;

Γράφει η Αρετή Διαμαντή Freelancer: Από την e-food και άλλες εταιρείες που υιοθετούν ένα τέτοιο μοντέλο εργασίας προκύπτει το νέο ερώτημα. Συμφέρει άραγε να είναι κάποιος freelancer και κάτω από ποιες προϋποθέσεις; Σάλος δημιουργήθηκε με την πρόσφατη “ατυχή” διατύπωση της e-food σε μερίδα εργαζομένων της σε σχέση με το ενδεχόμενο να γίνουν freelancers αντί για μισθωτοί. Οι περισσότεροι διαμαρτυρήθηκαν έντονα, ενώ η εταιρεία έσπευσε να διαψεύσει και να μιλήσει για κακή επικοινωνία. Ωστόσο, υπάρχει μια μεγάλη μερίδα ατόμων που δεν γνωρίζουν καν τι σημαίνει το freelancing. Σε αυτή την περίπτωση, τι αλλάζει στον εργασιακό τομέα; Πρόκειται για μια αναβάθμιση της εργασιακής πραγματικότητας ή μήπως για μια επιδείνωση της ήδη ζοφερής πραγματικότητας; Η τεχνολογία συχνά έρχεται να γεφυρώσει το χάσμα που δημιουργείται ανάμεσα στις διαφορετικές γενιές. Εδώ μήπως συμβαίνει κάτι τέτοιο; Freelancer: Τι συνεπάγεται για την καθημερινότητα ενός εργαζομένου; Αρχικά, πρόκειται για έναν αρκετά ευρύ όρο. Κ...

Ποια είναι τα βασικά προβλήματα στην ψυχολογία των εργαζομένων στον τουρισμό και πως μπορούν να βελτιωθούν;

Η Καλοκαιρινή τουριστική σεζόν έχει ήδη ξεκινήσει με πολλά προβλήματα να έρχονται στο φως της δημοσιότητας, αλλά με τα περισσότερα να παραμένουν και να εξελίσσονται εσωτερικά στους κλάδους των Τουριστικών Επαγγελμάτων. Τα τελευταία περιστατικά που συνέβησαν σχετικά με το έγκαυμα του νεαρού στην Κρήτη, αλλά και τον νεαρό σερβιτόρο να σερβίρει εντός θαλάσσης σε beach bar στην Ρόδο, κάνουν πλέον ξεκάθαρο ότι δεν ακολουθείται, αλλά ούτε φαίνεται να υπάρχει σαφής οδηγία για τον ασφαλή τρόπο εργασίας κάθε εργαζομένου. Τελικά η εργασία στον Τουρισμό είναι επιλογή ή λύση ανάγκης για τους εργαζομένους του χώρου;  • Πόσο εύκολό είναι από μία αδρανής περίοδο του χειμώνα να προσαρμοστείς σε μία έντονη καθημερινότητα; • Πόσες είναι και πόσες θα έπρεπε να είναι οι ώρες εργασίας;  • Υπάρχει προσωπικός χρόνος;  • Τηρείται η σωστή διατροφή; Βρισκόμαστε στην καρδιά του καλοκαιριού και σε μια χώρα όπου αποτελείται από 6.000 νησιά, νησίδες και βραχονησίδες. Η ενασχόληση λοιπόν με τον...