Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Οι τηλεοπτικές διαφημίσεις


Σε όλες τις τηλεοπτικές διαφημίσεις, οι αισθήσεις που δουλεύουν είναι η ακοή και η όραση. Οι διαφημιστικές εταιρείες προσπαθούν μέσα από τα μηνύματα και με την βοήθεια αυτών των δύο αισθήσεων να θέσουν σε λειτουργία και τις άλλες τρεις αισθήσεις (όσφρηση, γεύση, αφή).

Κάποιες διαφημίσεις χρησιμοποιούν και τη γραπτή επικοινωνία. Ένας πολύ σημαντικός λόγος είναι ότι μόνο η οπτική επικοινωνία δεν φτάνει για να τοποθετηθεί και να παραμείνει, η διαφήμιση, στο μυαλό του καταναλωτή. Μια γραπτή πρόταση (δύο ή τριών λέξεων) μένει στο μυαλό του κοινού και μπορεί να γίνει ακόμα και "σλόγκαν".

Ο συνδυασμός της οπτικής και της γραπτής επικοινωνίας είναι ένας ακόμα τρόπος για να μας ξυπνήσει το συναίσθημα. Πόσοι από εμάς, αλήθεια, βλέποντας τις τηλεοπτικές διαφημίσεις, δεν έχουμε αναπολήσει όμορφα γεγονότα του παρελθόντος ή πόσες φορές μια διαφήμιση δεν μας έκανε να ονειρευτούμε το μέλλον μας, ή έναν διαφορετικό τρόπο ζωής;

Ένας άλλος τρόπος επικοινωνίας είναι η ακουστική. Ο συνδυασμός της ακουστικής με των άλλων δύο τρόπων επικοινωνίας, μας δίνει τη δυνατότητα να καταλάβουμε καλύτερα το προϊόν. Δεν είναι υποχρεωτική η παρουσία μας. Μπορούμε να είμαστε σε κάποιο άλλο δωμάτιο ή να έχουμε πλάτη στην τηλεόραση και να ακούμε τη διαφήμιση, έχοντας το ίδιο αποτέλεσμα.

Στις μέρες μας οι έγχρωμες διαφημίσεις καλύπτουν το 95% και ένα μόλις 5% οι ασπρόμαυρες. Ο λόγος είναι ότι το μάτι του καταναλωτή θα παραμείνει περισσότερα δευτερόλεπτα σε μια έγχρωμη παρά σε μία ασπρόμαυρη διαφήμιση. Το χρώμα, μας ελκύει, μας δημιουργεί συναισθήματα, τέλος το ανθρώπινο μάτι ελκύεται από τα χρώματα και ‘βλέπει’ πράγματα που σε μια ασπρόμαυρη εικόνα δεν θα πρόσεχε.

Έτσι όπως έχει γίνει τώρα πια η ζωή μας, έχουμε ανάγκη τη διαφήμιση. Τα παρουσιάζει όλα όμορφα, απλά, άνετα, γλυκά και ιδανικά. Μας επαναφέρει, έστω και για λίγο, συναισθήματα που έχουμε κρύψει, ζώντας μέσα στις υποχρεώσεις της καθημερινότητας μας.


Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Απαγορευμένες βωμολοχίες απειλούν την παράδοση

Απο την Μαρίνα Στεφανάκη rockvitamins.blogspot.gr Στη σημερινή πραγματικότητα όπου η μουσική ακούγεται με τα μάτια, με ένα κοινό τέμπο υπολογιστή καθώς και με χυδαίους στίχους για όλα τα τραγουδάκια, αναρωτιέμαι, ενώ διανύουμε περίοδο μαζικής κρίσης, δεν θα «έπρεπε» να ανθίζουν οι τέχνες, κατ’ επέκταση και η μουσική, ως καταλύτες πνευματικής αφύπνισης; Αναμφίβολα, τα γεγονότα της ιστορίας αυτό αποδεικνύουν... Ένα από τα άπειρα παραδείγματα, αποτελεί ο Βιτσέντζος Κορνάρος, που γύρω στα μέσα του 17ου αι., όταν άρχισε δηλαδή η πολιορκία του Ηρακλείου από τους Οθωμανούς, άρχισε και η δράση του. Οι σημερινοί, όμως, Νεοέλληνες -έτσι για διαφορά- ενώ πυροβολούμαστε από ψυχρές δυτικές σφαίρες, χαμπάρι δεν παίρνουμε και το έχουμε ρίξει στη «τρέλα» όπως χαρακτηρίζει ένα Τσα-κάλι.

Η εξέλιξη της Κρητικής ενδυμασία στην πάροδο του χρόνου.

Έχετε αναρωτηθεί ποτέ ποια είναι η σημασία του σαρικιού, για ποιο λόγο φορούν οι Κρητικοί μαύρο πουκάμισο, τι επιρροές δέχτηκε η παραδοσιακή Κρητική φορεσιά ώσπου να πάρει την μορφή που γνωρίζουμε σήμερα;  Νομοθεσίες ενδυμασίας, επιρροές από τους διάφορους λαούς που κατοίκησαν στην Κρήτη και βεντέτες έδωσαν την τελική πινελιά στο σχέδιο της Κρητικής ενδυμασίας που γνωρίζουμε. Οι επιρροές από τη Δύση.

Η ομορφότερη κοπέλα της Κρήτης για το 2011

Πλήθος κόσμου κατέκλισε την Τετάρτη 24 Αυγούστου το club Envy στο Ηράκλειο όπου πραγματοποιήθηκε ο μεγάλος Τελικός του 33ου Παγκρήτιου Διαγωνισμού Ομορφιάς. Τον τίτλο της MISS ΚΡΗΤΗ 2011 κατέκτησε η 19χρονη Εύα Ζεϊμπεκάκη από το Ηράκλειο, Ά Αναπληρωματική Miss Κρήτη 2011 αναδείχθηκε η Φαίη Αβδουλά και΄Β Αναπληρωματική Miss Κρήτη 2011 η Ευρυδίκη Μερκούρη. Η 17χρονη Μιχαέλα Φωτιάδη

Γάζα: Εθνοκάθαρση ή γενοκτονία;

Ο κορυφαίος ιστορικός του Ολοκαυτώματος κρούει τον κώδωνα του κινδύνου. Ο διαπρεπής Ισραηλινός ιστορικός Όμερ Μπάρτοβ καλεί τις Ηνωμένες Πολιτείες και τη διεθνή εβραϊκή κοινότητα να «σηκώσουν το ανάστημά τους και να υψώσουν τη φωνή τους, πριν η ηγεσία του Ισραήλ βυθίσει το ίδιο και τους γείτονές του στην άβυσσο». Τι διακρίνει τον πόλεμο από τη γενοκτονία; Πότε η κρατική βία μετατρέπεται από φρικτή αλλά νομικά εγκεκριμένη επίδειξη στρατιωτικής βίας στο «απόλυτο έγκλημα», σύμφωνα τόσο με το διεθνές δίκαιο όσο και με τη κοινή αντίληψη; Το ερώτημα αυτό απασχολεί πολύ τον Όμερ Μπάρτοβ τους τελευταίους μήνες. Καθηγητής στο Πανεπιστήμιο Brown και κορυφαίος ιστορικός του Ολοκαυτώματος, ο Ισραηλινός ιστορικός έχει αφιερώσει την επιστημονική του σταδιοδρομία στη μελέτη πράξεων μαζικής δολοφονίας. Αυτό έχει καταστήσει την εμπειρογνωμοσύνη του περιζήτητη καθώς ο πόλεμος μεταξύ του Ισραήλ και της Χαμάς συνεχίζει να κλιμακώνεται σε πρωτόγνωρα επίπεδα αιματοχυσίας και καταστροφής. Καθώς ο πόλεμος εξε

Το ντοκιμαντέρ «In the wine dark sea» για το κρητικό κρασί προβάλλει τον κρητικό αμπελώνα

Το ντοκιμαντέρ «In the wine dark sea» που έχει γυριστεί από την Χρύσα Τζωρτζάκη στην αγγλική γλώσσα και απευθύνεται στο διεθνές κοινό, προβάλει την Κρήτη ως οινοπαραγωγική περιοχή και αναδεικνύει τον κρητικό αμπελώνα σε χώρες που δεν έχει αποκτήσει ακόμα μεγάλη αναγνωρισιμότητα. Η σκηνοθέτης του φιλμ επισκέφθηκε τον Περιφερειάρχη Κρήτης Σταύρο Αρναουτάκη και τον ενημέρωσε για την θετική πορεία και την απήχηση που καταγράφει το ντοκιμαντέρ σε φεστιβάλ κινηματογράφου ανά τον κόσμο, παρουσιάζοντας το κρασί της Κρήτης από τη μινωική εποχή μέχρι τις μέρες μας. Το ντοκιμαντέρ αναπτύσσεται μέσα από την οπτική 11 οινοπαραγωγών του νησιού, οι οποίοι αναλύουν τις ποικιλίες του κρητικού κρασιού ενώ καταγράφονται και γευσιγνωστικές εμπειρίες και απόψεις, διεθνώς καταξιωμένων σομελιέ (sommelier). Το φιλμ βραβεύτηκε σε Φεστιβάλ της Νέας Υόρκης, του Τορόντο και ακολούθησε το Τόκιο. Επιλέχθηκε ως καλύτερο ντοκιμαντέρ από τα φεστιβάλ του Μιλάνου και της Νάπολι και τώρα είναι επίσημη επιλογή, όπως τονίζ