Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Η ΕΠΙΡΟΗ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΤΗΛΕΟΠΤΙΚΗΣ ΑΓΟΡΑΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΠΟΙΗΣΗ.

Η Ελληνική κοινωνία έχει ωριμάσει και πλέον είναι έτοιμη να δεχτεί τις αλλαγές που επιφέρει η παγκοσμιοποίηση. Η Παγκοσμιοποίηση της τηλεόρασης και γενικότερα των επικοινωνιών έχει προκαλέσει ρήγματα στην εθνική κυριαρχία, ιδίως στην Ευρώπη. Η Ευρώπη θέλοντας να δημιουργήσει τις κατάλληλες συνθήκες ανταγωνισμού, πρέπει να στηριχθεί στις δικές τις δυνάμεις και πρέπει να ενθαρρύνει τη μεγαλύτερη συνεργασία ανάμεσα στις ευρωπαϊκές χώρες. Η Ελλάδα ακλουθώντας την Ε.Ε. χρησιμοποιεί τις ευκαιρίες που προέρχονται από την ψηφιακή τηλεόραση και ενθαρρύνει τους φορείς οι οποίοι εμπλέκονται στην ανάπτυξή της.
Έτσι στο τηλεοπτικό πεδίο το κράτος συνεχίζει να έχει διαπραγματευτική δύναμη πάνω σε σημαντικά θέματα, χωρίς όμως το κράτος να εξασκήσει την πλήρη των κυριαρχικών του δικαιωμάτων στη διαμόρφωση του τηλεοπτικού συστήματος. Οι σύγχρονες πολιτικές και τεχνολογικές εξελίξεις δεν έχουν υποβαθμίσει το ρόλο του κράτους, τουλάχιστον στο επίπεδο της τηλεόρασης. Αντίθετα η αναδιάταξη των τηλεοπτικών συστημάτων και η έλευση της ψηφιακής τηλεόρασης έχουν ενίσχυση το ρόλο του κράτους στο επικοινωνιακό πεδίο, οπότε δεν είναι η τηλεόραση αυτή η οποία διαβρώνει τα εθνικά πολιτιστικά μεγέθη, αλλά οι ευρύτερες διαδικασίες που επιτελούνται στο πολιτικοοικονομικό πεδίο. Πολλές φορές τα ΜΜΕ διαδραματίζουν ένα εξαιρετικά σημαντικό ρόλο στη δημιουργία, στη συγκρότηση και τη διατήρηση του πολιτικού πλαισίου μιας χώρας η έθνους.
Είναι γνωστό ότι πολλά αμερικάνικα προγράμματα εισρέουν στην Ευρώπη, αλλά αυτά που παράγονται στην Ευρώπη και στην συνέχεια εισβάλουν και στην Ελλάδα έχουν την τάση να αναφέρονται στους εθνικούς τους πολιτισμούς, ώστε να προσφέρουν πολύ περιορισμένο πεδίο ταύτισης με το κοινό κάποιας άλλης χώρας, με αποτέλεσμα οι εγχώριες παραγωγές να είναι πιο ελκυστικές, οι άνθρωποι να προτιμούν το εγχώριο από το ξένο, γιατί το εγχώριο δεν αγγίζει τον πολιτισμό και την κουλτούρα της κάθε χώρας που προβάλλεται. Επίσης στα τηλεοπτικά ενημερωτικά προγράμματα, η συντριπτική πλειονότητα του τηλεοπτικού ενημερωτικού περιεχομένου εξακολουθεί να είναι εθνική η τοπική, ενώ οι περισσότερες από τις διεθνείς ειδήσεις που προβάλλονται επιλέγονται επειδή παρουσιάζουν εθνικό ενδιαφέρων. Σημαντικό ερέθισμα της παγκοσμιοποίησης είναι η καθημερινά όλο και περισσότερη χρήση του διαδικτύου, που μπορεί να είναι η συμμετοχή μέσα σε ηλεκτρονικές ομάδες συζήτησης,  το διεθνές ηλεκτρονικό εμπόριο, και πληροφόρηση από ένα ευρύ φάσμα πληροφοριών. Έτσι έχουμε δημιουργία νέων τύπων εργασίας όπως ενότητες ομαδικής εργασίας και τηλ-εργασία, επίσης συμβάλουν στην ψυχαγωγία και την επικοινωνία μέσα από νέες ανθρώπινες σχέσεις όπως τηλε-φιλία. Τέλος η ελληνική τηλεόραση έχει επηρεαστεί σε φανερό βαθμό στις ειδήσεις, καθώς και στον τρόπο επιλογής τον ειδήσεων και την παραγωγή τους, αφού οι τάσεις της παγκοσμιοποίησης δίνει έκταση και σε ειδήσεις που εξελίσσονται σε διαφορετικές χώρες, ωστόσο ο αντίκτυπος τους επηρεάζει και την χώρα στην οποία προβάλλονται η «διεθνείς ειδήσεις». Πολλές φορές, το μέγεθος και η σπουδαιότητα που δίνεται σε διεθνείς ειδήσεις, απορροφά έκταση από την τοπική επικαιρότητα. Στην ψυχαγωγία η οικονομική εξέλιξη του HOLLYWOOD, εξακολουθεί να ασκεί μεγάλη επιρροή στην παγκόσμια ροή ταινιών και τηλεοπτικών προγραμμάτων, ως ένα κατά συρροή αντιγραφόμενο πρότυπο.  Επίσης έντονο επηρεασμό έχουμε δεχτεί στα ακούσματα μουσικής, καθώς και στον τρόπο ντυσίματος μέσα από τα παγκόσμια καλλιτεχνικά πρότυπα που προβάλλονται από όλα τα ΜΜΕ. Τα παγκόσμια πρότυπα εφαρμόζουν επάνω τους την κουλτούρα τους, στη συνέχεια αυτή προβάλλεται και γίνεται πρότυπο σε άλλες χώρες από την προβολή ειδήσεων και ταινιών και μουσικών βίντεο, με αποτέλεσμα να υπάρχουν πλέον πολλά διαφορετικά είδη τραγουδιών και ενδυμασίας, που να συνδυάζουν αρμονικά κάποιες φορές και κάποιες όχι, πολλούς διαφορετικούς πολιτισμούς.
Η παγκοσμιοποίηση τελικά δημιουργεί νέες προσεγγίσεις στην ανάπτυξη των διεθνών σχέσεων. Συμβάλει στην ενοποίηση των οικονομικών συνθηκών μιας παγκόσμιας αγοράς, στην οποία υπάρχει δυνατότητα ελεύθερης πρόσβασης σε προϊόντα και υπηρεσίες ανά τον πλανήτη. Επιτρέπει τη μετακίνηση- διακίνηση κεφαλαίων από την μία περιοχή στην άλλη με σκοπό την μεγιστοποίηση των κεφαλαίων. Έχει αποδυναμώσει την έννοια της παραδοσιακής κουλτούρα, αλλά παρ΄ όλα αυτά δημιουργεί παγκόσμια πρότυπα σχεδόν σε όλους τους κλάδους που περιλαμβάνονται στον όρο «πολιτισμός». Η Επιρροή που ασκεί η παγκοσμιοποίηση είναι ανάλογη με την έκταση, την οικονομική δύναμη και την εξέλιξη, που χαρακτηρίζουν τα γεωγραφικά χαρακτηριστικά της κάθε χώρας. Η ένταση της σήμερα είναι κάτι πρωτόγνωρο και περιλαμβάνει τις χώρες του κέντρου, αφού όπως είπαμε παραπάνω, εκεί υπάρχουν οι υποδομές, δεν μπορεί να γίνει σε κάποιες αδύναμες περιοχές όπως για παράδειγμα στο Μογκαντίσου της Αφρικής. Κλείνουμε λοιπόν με το συμπέρασμα ότι η Παγκοσμιοποίηση αναδεικνύει μια νέα διάσταση κοινής συνείδησης, χωρίς να διακρίνει σύνορα η γεωγραφικές περιοχές.




Γράφει ο Μάρκος Σμυρνάκης


Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Τα «4 Π» του επιτυχημένου πολιτικού!

Όσοι από εμάς διδαχτήκαμε το Μάρκετινγκ, είχαμε την ευκαιρία να βρούμε στον δρόμο μας τα «4 Π» (4 P's of Marketing), τα οποία αποτελούν το συστατικό επιτυχίας ενός προϊόντος ή μιας υπηρεσίας, μέσα από τον σχεδιασμό της σωστής στρατηγικής, η οποία στηρίζεται: 1) Στα χαρακτηριστικά του προϊόντος ή της υπηρεσίας (Product). 2) Στην τιμή (Price) του προϊόντος / υπηρεσίας. 3) Στη σωστή τοποθέτησή του στην αγορά (Place). 4) Στη σωστή προώθησή του (Promotion). Αναλύοντας τα πιο πάνω χαρακτηριστικά, ένας πολιτικός μπορεί εύκολα να διακρίνει τη

Η ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΗ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΚΡΗΤΙΚΗΣ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΗΣ ΚΑΤΣΟΥΝΑΣ

Το σήμα κατατεθέν της Κρητικές παράδοσης και συγκεκριμένα οι "χειροποίητες κατσούνες, κρητικά μπαστούνια" είχαν την τιμητική τους στην τελευταία εκπομπή του ALPHA «Σαββατοκύριακο με τον Μάνεση». Την Κυριακή το μεσημέρι εμφανίστηκε στην εκπομπή μέσω σύνδεσης Skype ο Κρητικός "Digital Media Strategist" Μάρκος Σμυρνάκης. Επίκεντρο της συζήτησης ήταν ο τρόπος της διαδικτυακής προώθησης της Κρητικής παράδοσης, αλλά και πως όλο αυτό βοηθάει στην συντήρηση της. Όπως ισχυρίζεται, σύγχρονες τεχνικές μάρκετινγκ είναι ικανές να δώσουν ξανά ζωή και να συστήσουν σε νέο κόσμο τις Κρητικές κατσούνες. Αυτό είναι και το όραμα. Η ένταξη ενός παγιωμένου προϊόντος και πάλι στην καθημερινότητα του ανθρώπου, πριν την εξαφάνιση του. Ένταξη... από όλες τις πλευρές, ξεκινώντας από το κίνητρο για την παραγωγή, αλλά και το ενδιαφέρον από νέους ανθρώπους όχι μόνο να μάθουν να τις χρησιμοποιούν , αλλά και να παράγουν το συγκεκριμένο προϊόν Αξίζει να σημειωθεί ότι οι τεχνίτες πλέ...

Η L’Oréal «σπάει» την γυάλινη οροφή για τις γυναίκες επιστήμονες!

  Τα Ελληνικά Βραβεία L’ORÉAL–UNESCO εντάσσονται στο Διεθνές Πρόγραμμα L’ORÉAL-UNESCO Για τις Γυναίκες στην Επιστήμη, το όποιο αναγνωρίζει και υποστηρίζει διεθνώς γυναίκες επιστήμονες, με στόχο να τους δοθεί μεγαλύτερη αναγνώριση, να αναδειχθεί το ταλέντο τους και να εμπνεύσει περισσότερες γυναίκες να ασχοληθούν με την επιστήμη. Με πίστη στην πεποίθηση ότι ο κόσμος χρειάζεται την επιστήμη και η επιστήμη χρειάζεται τις γυναίκες, το Ίδρυμα L’Oréal σε συνεργασία με την Ελληνική Εθνική Επιτροπή για την UNESCO, προκηρύσσουν για 12η φορά στην Ελλάδα, την έναρξη των φετινών βραβείων, με τρία σημαντικά βραβεία αξίας 10.000€ έκαστο, που θα δοθούν σε γυναίκες επιστήμονες, οι οποίες απασχολούνται στους τομείς των Βιοεπιστημών, των Φυσικών Επιστημών, των Μαθηματικών και της Επιστήμης των Υπολογιστών. Τέλος, ως περαιτέρω επιβεβαίωση της παραπάνω δέσμευσης και του θετικού αντίκτυπου των Βραβείων στους δικαιούχους του, ανακοινώνεται ότι από το 2022 και έπειτα, τα βραβεία θα πραγματοποιούνται κάθ...

Freelancer: Τι σημαίνει επί της ουσίας η νέα πραγματικότητα εργασίας;

Γράφει η Αρετή Διαμαντή Freelancer: Από την e-food και άλλες εταιρείες που υιοθετούν ένα τέτοιο μοντέλο εργασίας προκύπτει το νέο ερώτημα. Συμφέρει άραγε να είναι κάποιος freelancer και κάτω από ποιες προϋποθέσεις; Σάλος δημιουργήθηκε με την πρόσφατη “ατυχή” διατύπωση της e-food σε μερίδα εργαζομένων της σε σχέση με το ενδεχόμενο να γίνουν freelancers αντί για μισθωτοί. Οι περισσότεροι διαμαρτυρήθηκαν έντονα, ενώ η εταιρεία έσπευσε να διαψεύσει και να μιλήσει για κακή επικοινωνία. Ωστόσο, υπάρχει μια μεγάλη μερίδα ατόμων που δεν γνωρίζουν καν τι σημαίνει το freelancing. Σε αυτή την περίπτωση, τι αλλάζει στον εργασιακό τομέα; Πρόκειται για μια αναβάθμιση της εργασιακής πραγματικότητας ή μήπως για μια επιδείνωση της ήδη ζοφερής πραγματικότητας; Η τεχνολογία συχνά έρχεται να γεφυρώσει το χάσμα που δημιουργείται ανάμεσα στις διαφορετικές γενιές. Εδώ μήπως συμβαίνει κάτι τέτοιο; Freelancer: Τι συνεπάγεται για την καθημερινότητα ενός εργαζομένου; Αρχικά, πρόκειται για έναν αρκετά ευρύ όρο. Κ...

Ποια είναι τα βασικά προβλήματα στην ψυχολογία των εργαζομένων στον τουρισμό και πως μπορούν να βελτιωθούν;

Η Καλοκαιρινή τουριστική σεζόν έχει ήδη ξεκινήσει με πολλά προβλήματα να έρχονται στο φως της δημοσιότητας, αλλά με τα περισσότερα να παραμένουν και να εξελίσσονται εσωτερικά στους κλάδους των Τουριστικών Επαγγελμάτων. Τα τελευταία περιστατικά που συνέβησαν σχετικά με το έγκαυμα του νεαρού στην Κρήτη, αλλά και τον νεαρό σερβιτόρο να σερβίρει εντός θαλάσσης σε beach bar στην Ρόδο, κάνουν πλέον ξεκάθαρο ότι δεν ακολουθείται, αλλά ούτε φαίνεται να υπάρχει σαφής οδηγία για τον ασφαλή τρόπο εργασίας κάθε εργαζομένου. Τελικά η εργασία στον Τουρισμό είναι επιλογή ή λύση ανάγκης για τους εργαζομένους του χώρου;  • Πόσο εύκολό είναι από μία αδρανής περίοδο του χειμώνα να προσαρμοστείς σε μία έντονη καθημερινότητα; • Πόσες είναι και πόσες θα έπρεπε να είναι οι ώρες εργασίας;  • Υπάρχει προσωπικός χρόνος;  • Τηρείται η σωστή διατροφή; Βρισκόμαστε στην καρδιά του καλοκαιριού και σε μια χώρα όπου αποτελείται από 6.000 νησιά, νησίδες και βραχονησίδες. Η ενασχόληση λοιπόν με τον...