Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Η ΕΠΙΡΟΗ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΤΗΛΕΟΠΤΙΚΗΣ ΑΓΟΡΑΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΠΟΙΗΣΗ.

Η Ελληνική κοινωνία έχει ωριμάσει και πλέον είναι έτοιμη να δεχτεί τις αλλαγές που επιφέρει η παγκοσμιοποίηση. Η Παγκοσμιοποίηση της τηλεόρασης και γενικότερα των επικοινωνιών έχει προκαλέσει ρήγματα στην εθνική κυριαρχία, ιδίως στην Ευρώπη. Η Ευρώπη θέλοντας να δημιουργήσει τις κατάλληλες συνθήκες ανταγωνισμού, πρέπει να στηριχθεί στις δικές τις δυνάμεις και πρέπει να ενθαρρύνει τη μεγαλύτερη συνεργασία ανάμεσα στις ευρωπαϊκές χώρες. Η Ελλάδα ακλουθώντας την Ε.Ε. χρησιμοποιεί τις ευκαιρίες που προέρχονται από την ψηφιακή τηλεόραση και ενθαρρύνει τους φορείς οι οποίοι εμπλέκονται στην ανάπτυξή της.
Έτσι στο τηλεοπτικό πεδίο το κράτος συνεχίζει να έχει διαπραγματευτική δύναμη πάνω σε σημαντικά θέματα, χωρίς όμως το κράτος να εξασκήσει την πλήρη των κυριαρχικών του δικαιωμάτων στη διαμόρφωση του τηλεοπτικού συστήματος. Οι σύγχρονες πολιτικές και τεχνολογικές εξελίξεις δεν έχουν υποβαθμίσει το ρόλο του κράτους, τουλάχιστον στο επίπεδο της τηλεόρασης. Αντίθετα η αναδιάταξη των τηλεοπτικών συστημάτων και η έλευση της ψηφιακής τηλεόρασης έχουν ενίσχυση το ρόλο του κράτους στο επικοινωνιακό πεδίο, οπότε δεν είναι η τηλεόραση αυτή η οποία διαβρώνει τα εθνικά πολιτιστικά μεγέθη, αλλά οι ευρύτερες διαδικασίες που επιτελούνται στο πολιτικοοικονομικό πεδίο. Πολλές φορές τα ΜΜΕ διαδραματίζουν ένα εξαιρετικά σημαντικό ρόλο στη δημιουργία, στη συγκρότηση και τη διατήρηση του πολιτικού πλαισίου μιας χώρας η έθνους.
Είναι γνωστό ότι πολλά αμερικάνικα προγράμματα εισρέουν στην Ευρώπη, αλλά αυτά που παράγονται στην Ευρώπη και στην συνέχεια εισβάλουν και στην Ελλάδα έχουν την τάση να αναφέρονται στους εθνικούς τους πολιτισμούς, ώστε να προσφέρουν πολύ περιορισμένο πεδίο ταύτισης με το κοινό κάποιας άλλης χώρας, με αποτέλεσμα οι εγχώριες παραγωγές να είναι πιο ελκυστικές, οι άνθρωποι να προτιμούν το εγχώριο από το ξένο, γιατί το εγχώριο δεν αγγίζει τον πολιτισμό και την κουλτούρα της κάθε χώρας που προβάλλεται. Επίσης στα τηλεοπτικά ενημερωτικά προγράμματα, η συντριπτική πλειονότητα του τηλεοπτικού ενημερωτικού περιεχομένου εξακολουθεί να είναι εθνική η τοπική, ενώ οι περισσότερες από τις διεθνείς ειδήσεις που προβάλλονται επιλέγονται επειδή παρουσιάζουν εθνικό ενδιαφέρων. Σημαντικό ερέθισμα της παγκοσμιοποίησης είναι η καθημερινά όλο και περισσότερη χρήση του διαδικτύου, που μπορεί να είναι η συμμετοχή μέσα σε ηλεκτρονικές ομάδες συζήτησης,  το διεθνές ηλεκτρονικό εμπόριο, και πληροφόρηση από ένα ευρύ φάσμα πληροφοριών. Έτσι έχουμε δημιουργία νέων τύπων εργασίας όπως ενότητες ομαδικής εργασίας και τηλ-εργασία, επίσης συμβάλουν στην ψυχαγωγία και την επικοινωνία μέσα από νέες ανθρώπινες σχέσεις όπως τηλε-φιλία. Τέλος η ελληνική τηλεόραση έχει επηρεαστεί σε φανερό βαθμό στις ειδήσεις, καθώς και στον τρόπο επιλογής τον ειδήσεων και την παραγωγή τους, αφού οι τάσεις της παγκοσμιοποίησης δίνει έκταση και σε ειδήσεις που εξελίσσονται σε διαφορετικές χώρες, ωστόσο ο αντίκτυπος τους επηρεάζει και την χώρα στην οποία προβάλλονται η «διεθνείς ειδήσεις». Πολλές φορές, το μέγεθος και η σπουδαιότητα που δίνεται σε διεθνείς ειδήσεις, απορροφά έκταση από την τοπική επικαιρότητα. Στην ψυχαγωγία η οικονομική εξέλιξη του HOLLYWOOD, εξακολουθεί να ασκεί μεγάλη επιρροή στην παγκόσμια ροή ταινιών και τηλεοπτικών προγραμμάτων, ως ένα κατά συρροή αντιγραφόμενο πρότυπο.  Επίσης έντονο επηρεασμό έχουμε δεχτεί στα ακούσματα μουσικής, καθώς και στον τρόπο ντυσίματος μέσα από τα παγκόσμια καλλιτεχνικά πρότυπα που προβάλλονται από όλα τα ΜΜΕ. Τα παγκόσμια πρότυπα εφαρμόζουν επάνω τους την κουλτούρα τους, στη συνέχεια αυτή προβάλλεται και γίνεται πρότυπο σε άλλες χώρες από την προβολή ειδήσεων και ταινιών και μουσικών βίντεο, με αποτέλεσμα να υπάρχουν πλέον πολλά διαφορετικά είδη τραγουδιών και ενδυμασίας, που να συνδυάζουν αρμονικά κάποιες φορές και κάποιες όχι, πολλούς διαφορετικούς πολιτισμούς.
Η παγκοσμιοποίηση τελικά δημιουργεί νέες προσεγγίσεις στην ανάπτυξη των διεθνών σχέσεων. Συμβάλει στην ενοποίηση των οικονομικών συνθηκών μιας παγκόσμιας αγοράς, στην οποία υπάρχει δυνατότητα ελεύθερης πρόσβασης σε προϊόντα και υπηρεσίες ανά τον πλανήτη. Επιτρέπει τη μετακίνηση- διακίνηση κεφαλαίων από την μία περιοχή στην άλλη με σκοπό την μεγιστοποίηση των κεφαλαίων. Έχει αποδυναμώσει την έννοια της παραδοσιακής κουλτούρα, αλλά παρ΄ όλα αυτά δημιουργεί παγκόσμια πρότυπα σχεδόν σε όλους τους κλάδους που περιλαμβάνονται στον όρο «πολιτισμός». Η Επιρροή που ασκεί η παγκοσμιοποίηση είναι ανάλογη με την έκταση, την οικονομική δύναμη και την εξέλιξη, που χαρακτηρίζουν τα γεωγραφικά χαρακτηριστικά της κάθε χώρας. Η ένταση της σήμερα είναι κάτι πρωτόγνωρο και περιλαμβάνει τις χώρες του κέντρου, αφού όπως είπαμε παραπάνω, εκεί υπάρχουν οι υποδομές, δεν μπορεί να γίνει σε κάποιες αδύναμες περιοχές όπως για παράδειγμα στο Μογκαντίσου της Αφρικής. Κλείνουμε λοιπόν με το συμπέρασμα ότι η Παγκοσμιοποίηση αναδεικνύει μια νέα διάσταση κοινής συνείδησης, χωρίς να διακρίνει σύνορα η γεωγραφικές περιοχές.




Γράφει ο Μάρκος Σμυρνάκης


Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Ψυχολογία εργασίας: Σχέσεις προϊσταμένου και υφισταμένων

Οι σχέσεις μεταξύ προϊσταμένου και υφισταμένων έχουν καθοριστικό ρόλο στην παραγωγικότητα και στα κίνητρα στο χώρο εργασίας. Η εκτίμηση που νιώθουν ότι έχουν οι υφιστάμενοι από τον προϊστάμενο τους, είναι από τους ισχυρότερους παράγοντες που τους επιτρέπουν να αφοσιώνονται στο έργο τους. Έρευνες έχουν δείξει ότι το αίσθημα εκτίμησης βρίσκεται στο ίδιο επίπεδο όπως άλλοι σημαντικοί παράγοντες σε σχέση με την εργασία τους που είναι το ύψος του μισθού, οι ευκαιρίες για εκπαίδευση και ανέλιξη. Ο προϊστάμενος είναι ο ισχυρότερος παράγοντας που μπορεί να επηρεάζει τα κίνητρα και το ομαδικό πνεύμα εργασίας των υφισταμένων του. Με τον τρόπο συμπεριφοράς του, τον προφορικό του λόγο, τη γλώσσα του σώματος και τις εκφράσεις του προσώπου του, μεταδίδει σημαντικότατα μηνύματα για τη γνώμη και τις σκέψεις του σχετικά με την αξία των ανθρώπων που εργάζονται μαζί του.

Ο Κώδικας Ηθικής και Δεοντολογίας των Δημοσίων Σχέσεων Παγκοσμίως .

1965 Κώδικας των Αθηνών . Ο Κώδικας Ηθικής και Δεοντολογίας των Δημοσίων Σχέσεων Παγκοσμίως . Ο ΚΩΔΙΚΑΣ ΤΩΝ ΑΘΗΝΩΝ . Η ΛΑΜΠΡΗ ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΩΝ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΣΧΕΣΕΩΝ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ . To 1960 ιδρύθηκε η ΕΕΔΣ – Ελληνική Εταιρεία Δημοσίων Σχέσεων , το επιστημονικό σωματείο των Δημοσίων Σχέσεων στην Ελλάδα . Ο “πατριάρχης” (πρωτεργάτης) των Δημοσίων Σχέσεων στην Ελλάδα , ο Μάνος Παυλίδης διετέλεσε πρόεδρος της IPRA (International Public Relations Association ) , από το 1973 έως το 1976 , ενώ το 1964 είχε εκλεγεί στη θέση του Γραμματέα . Το 1965 στην Αθήνα πραγματοποιήθηκε το παγκόσμιο συνέδριο της IPRA ( International Public Relations Association ) και εδώ υπογράφηκε ο περίφημος Κώδικας των Αθηνών , ο Διεθνής Κώδικας Δεοντολογίας των Δημοσίων Σχέσεων που εφαρμόζεται αδιάλειπτα από τότε από όλα τα επιστημονικά σωματεία των Δημοσίων Σχέσεων Παγκοσμίως . Δηλαδή όλοι οι επαγγελματίες των Δημοσίων Σχέσεων Παγκοσμίως εφαρμόζουν και ασπάζονται τον Κώδικα Ηθικής και Δεοντολογίας ,...

Η ομορφότερη κοπέλα της Κρήτης για το 2011

Πλήθος κόσμου κατέκλισε την Τετάρτη 24 Αυγούστου το club Envy στο Ηράκλειο όπου πραγματοποιήθηκε ο μεγάλος Τελικός του 33ου Παγκρήτιου Διαγωνισμού Ομορφιάς. Τον τίτλο της MISS ΚΡΗΤΗ 2011 κατέκτησε η 19χρονη Εύα Ζεϊμπεκάκη από το Ηράκλειο, Ά Αναπληρωματική Miss Κρήτη 2011 αναδείχθηκε η Φαίη Αβδουλά και΄Β Αναπληρωματική Miss Κρήτη 2011 η Ευρυδίκη Μερκούρη. Η 17χρονη Μιχαέλα Φωτιάδη

Κρητικό Σαρίκι το παραδοσιακό κεντητό μαντήλι για το κεφάλι. Η Ιστορία, οι συμβολισμοί & η Περίτεχνη πλέξη της κυρίας Πόπης

Με αφορμή την διάδοση της κρητικής παραδοσιακής τέχνης της πλέξης των σαρικιών επικοινωνήσαμε με την κυρία Πόπη, την υφάντρα μας. Τα χειροποίητα Κρητικά σαρίκια – μαντήλια στο katsounes.gr φτιάχνονται από τα χέρια της κυρίας Πόπης. Όπως μας είπε η ίδια και όπως θα έχετε αντιληφθεί η πλέξη των σαρικιών αποτελεί μια σπουδαία και περίτεχνη διαδικασία που διαφέρει από περιοχή σε περιοχή και είναι άμεσα συνδεδεμένη με τη τιμή και την υπερηφάνεια των Κρητικών. Η τέχνη αυτή συναντάτε σήμερα κυρίως σε ορεινά χωριά της Κρήτης και κυρίως   χρησιμοποιείται από μεγαλύτερες γενιές. Όπως μας είπε η ονομασία του “Σαρίκι” έχει Τούρκικη καταγωγή και υποδηλώνει την Οθωμανική επιρροή στο νησί της Κρήτης τα παλαιότερα χρόνια της Τουρκοκρατίας. Κάπου εδώ είναι η στιγμή που πρέπει να μιλήσουμε για το Συμβολισμό που έχουν τα Σαρίκια και τα μαντήλια των κρητικών στα κρόσσια, αλλά και γενικότερα τους συμβολισμούς   Ποιοι είναι όμως οι συμβολισμοί του;;   Τα κρόσσια στα μαντήλια των κρητ...

Δημόσια Ιστορία και Έντυπος Τύπος

  Γράφει η Βογιατζάκη Δέσποινα Η ΕΝΝΟΙΑ ΤΗΣ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ Με τον όρο Δημόσια Ιστορία , αναφέρετε η καταγραφή και η διατήρηση των ιστορικών πληροφοριών έπειτα από προσωπικές εμπειρίες των ανθρώπων. Επίσης αναφέρεται στην αφήγηση για θέματα εθνικά, δημοσίων Προσώπων και για ορισμένες περιόδους των χωρών του κόσμου. Η Δημόσια Ιστορία αναφέρεται στην ¨Ιστορική Συντήρηση¨, ¨Επιστημονικά Αρχεία¨, ¨Προφορική Ιστορία¨, και σε άλλους τομείς. Το Πανεπιστήμιο της Βαλτιμόρης διδάσκει τη Δημόσια Ιστορία ως  ‘ η παρουσίαση της ιστορικής γνώσης σε ένα ευρύ κοινό-ακροατήριο. Η Δημόσια Ιστορία εμφανίζεται με πολλές μορφές, παραδείγματος  χάρη, τηλεοπτικά ντοκιμαντέρ, ιστορικά έργα και τέλος, συλλογή & καταγραφή έργου’. Το Πανεπιστήμιο του Wisconsin αλλά και ο Robert Kelley   - Ιστορικός αναφέρουν ότι, ‘ η Δημόσια Ιστορία πιο συχνά αναφέρεται στην απασχόληση των ιστορικών προς την Ιστορία. Συνδέοντάς την με την εργασία έξω από τον ακαδημαϊκό χώρο’. Η ...