Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Μέσης ηλικίας και μορφωμένες οι γυναίκες θύματα ενδοοικογενειακής βίας …

Ανησυχητικά τα στοιχεία της Γεν. Γραμματείας Ισότητας Φύλων.

Ενδιαφέρον αλλά συνάμα και ανησυχία προκαλούν τα στοιχεία που κατέγραψε η Γενική Γραμματεία Ισότητας Φύλων για τη βία κατά των γυναικών σε διάστημα μόλις έξι μηνών.

Πάνω από 2.000 άτομα επικοινώνησαν τηλεφωνικός με την υπηρεσία, για την άμεση συμβουλευτική υποστήριξη,  προκειμένου να τους παράσχουν αρωγή και να αντιμετωπιστεί σύρριζα η ενδοοικογενειακή βία.


Η επικοινωνία έγινε είτε από τις ίδιες τις γυναίκες - θύματα είτε από φίλους ή συγγενείς των θυμάτων αυτών.


Σύμφωνα με την παραπάνω έρευνα, επί του συνόλου των κλήσεων, το 79% δηλαδή, 1.653 αφορούν σε καταγγελία περιστατικών έμφυλης βίας. Από αυτές το 60%, δηλαδή, 1.247 κλήσεις αφορούν σε καταγγελίες των ίδιων των κακοποιημένων γυναικών ενώ μόλις το 19% δηλαδή, 406 άτομα αφορούσαν σε καταγγελίες τρίτων προσώπων, συγγενών ή φίλων.


Από τις 1.247 κλήσεις που αφορούν σε καταγγελίες των ίδιων των κακοποιημένων γυναικών οι 1.082 κλήσεις (87%) αφορούν περιπτώσεις ενδοοικογενειακής βίας από σύζυγο/σύντροφο, οι 46 κλήσεις (4%) σεξουαλικής παρενόχλησης, και οι 20 κλήσεις για βιασμό ενώ 112 κλήσεις (9%) αφορούσαν σε καταγγελία άλλων μορφών βίας πέραν των παραπάνω.


Από 40 – 54 ετών τα περισσότερα θύματα
Μακροχρόνια άνεργες είναι, ως επί των πλείστων, οι περισσότερες κακοποιημένες γυναίκες αφού ανταποκρίνονται στο 38% του ποσοστού, ενώ το 35% είναι απασχολούμενες (από τις οποίες το 12% αυτοαπασχολούμενες) και μόλις το 11% είναι ανενεργές.

Το «βαρύ» χέρι του άνδρα μέσα στο σπίτι φαίνεται πως επισκιάζει τις ηλικίες από 40 έως και 54 ετών με ποσοστό 30%. Αμέσως μετά ακολουθούν οι ηλικίες των γυναικών από 25  έως και 39 ετών με ποσοστό 26%. Το 14% είναι από 55 έως και 64 ετών και μόλις το 4% είναι νέες γυναίκες από 15 έως και 24 ετών.

Μορφωμένες Ελληνίδες τα θύματα βίας
Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι το 77% αυτών των γυναικών είναι Ελληνίδες και μόλις το 11% είναι μετανάστριες. Ένα πολύ μικρό ποσοστό, μόλις της τάξης του 1% είναι θύματα που ανήκουν σε μειονότητες ενώ το 2% είναι ΑΜΕΑ. Πάντως, το μορφωτικό επίπεδο των θυμάτων αυτών είναι αρκετά υψηλό, αφού το 15,5% των γυναικών αυτών, κατέχουν πανεπιστημιακό πτυχίο, το 15% είναι απόφοιτοι γυμνασίου και το 12% λυκείου. Το 7% των γυναικών έχουν τελειώσει σχολή σε ΙΕΚ και μόλις το 0,3% των θυμάτων αυτών είναι τυπικά αναλφάβητες.

Τα στοιχεία αυτά πρόκειται να σχολιασθούν στην Ημερίδα «Βία κατά των Γυναικών – Μεθοδολογία Συμβουλευτικής» η οποία θα πραγματοποιηθεί την Παρασκευή 30/9/2011, ώρα 09:30-15:30 στο Αμφιθέατρο Γενικής Γραμματείας Επικοινωνίας (Φραγκούδη 11 & Α. Πάντου – δίπλα στο Πάντειο Πανεπιστήμιο).
 
Πηγή: protothema (Ελένη Καραθάνου)
Δημοσίευση: Βογιατζάκη Δέσποινα

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Η εξέλιξη της Κρητικής ενδυμασία στην πάροδο του χρόνου.

Έχετε αναρωτηθεί ποτέ ποια είναι η σημασία του σαρικιού, για ποιο λόγο φορούν οι Κρητικοί μαύρο πουκάμισο, τι επιρροές δέχτηκε η παραδοσιακή Κρητική φορεσιά ώσπου να πάρει την μορφή που γνωρίζουμε σήμερα;  Νομοθεσίες ενδυμασίας, επιρροές από τους διάφορους λαούς που κατοίκησαν στην Κρήτη και βεντέτες έδωσαν την τελική πινελιά στο σχέδιο της Κρητικής ενδυμασίας που γνωρίζουμε. Οι επιρροές από τη Δύση.

Φουντώνει το συναίσθημα του ρατσισμού στην Ελλάδα.

  Γράφει ο Μάρκος Σμυρνάκης   Προσπαθώντας να δώσω ένα σύγχρονο ορισμό για την λέξη “Ρατσισμός”, θα έλεγα ότι, χρησιμοποιείται για να αναγάγει μια ομάδα, ως   υπέρτερη άλλων. Πιο συγκεκριμένα περιγράφει τις πράξεις μιας ομάδας ανθρώπων (οι οποίοι συνδέονται με κάποια κοινά χαρακτηριστικά) εναντίον μίας άλλης ομάδας. Η προέλευση της προέρχεται από το πιο συνηθισμένο είδος ρατσισμού, δηλαδή τον φυλετικό ρατσισμό, εκ της Ιταλικής όμως γλώσσας, “ razza ”   (ράτσα) που σημαίνει φυλή.

Βασική διαφορά μεταξύ των Δημοσίων Σχέσεων και Διαφήμισης.

Με δύο λόγια η βασική διαφορά μεταξύ των Δημοσίων Σχέσεων και της Διαφήμισης. Οι Δημόσιες Σχέσεις στην εποχή μας πρέπει σε συνεργασία με τη διαφήμιση να οδηγούν στα επιθυμητά αποτελέσματα. Αν θέλαμε να ξεχωρίσουμε κάπως την διαφήμιση από τις δημόσιες σχέσεις, θα ήταν λογικότερο να πούμε ότι με τις δημόσιες σχέσεις περιμένουμε πιο μακροπρόθεσμα αποτελέσματα που ίσως να μην είναι και μετρήσιμα σε σχέση με αυτά της διαφήμισης που το ζητούμενο είναι άμεσο και με πιο ασφαλείς τρόπους μετρήσιμο. Δημοσίευση: Μάρκος Σμυρνάκης

Το Δελτίο Τύπου είναι ενημέρωση

Απο τον Γιώργο Παπατριαντφύλλου Οι παρερμηνείες σχετικά με το τι είναι το Δελτίο Τύπου είναι πάρα πολλές . Σύμφωνα με Βρεττανίδα επικοινωνιολόγο και καθηγήτρια Δημοσίων Σχέσεων : “ Πολλοί λένε πως ασχολούνται με τις Δημόσιες Σχέσεις , λίγοι είναι σε θέση να εξηγήσουν τι είναι οι Δημόσιες Σχέσεις  Ακριβώς στην ίδια λογική πολλοί λένε πως είναι επαγγελματίες στην επιστήμη των Δημοσίων Σχέσεων και γνωρίζουν να συντάσουν Δελτίο Τύπου και να σχεδιάζουν τα λοιπά “εργαλεία” δημοσιότητας αλλά το μόνο που καταφέρνουν είναι να δημιουργούν μία κακή εικόνα για την επιστήμη των Δημοσίων Σχέσεων και τα μέσα που αυτή χρησιμοποιεί .

Η ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΗ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΚΡΗΤΙΚΗΣ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΗΣ ΚΑΤΣΟΥΝΑΣ

Το σήμα κατατεθέν της Κρητικές παράδοσης και συγκεκριμένα οι "χειροποίητες κατσούνες, κρητικά μπαστούνια" είχαν την τιμητική τους στην τελευταία εκπομπή του ALPHA «Σαββατοκύριακο με τον Μάνεση». Την Κυριακή το μεσημέρι εμφανίστηκε στην εκπομπή μέσω σύνδεσης Skype ο Κρητικός "Digital Media Strategist" Μάρκος Σμυρνάκης. Επίκεντρο της συζήτησης ήταν ο τρόπος της διαδικτυακής προώθησης της Κρητικής παράδοσης, αλλά και πως όλο αυτό βοηθάει στην συντήρηση της. Όπως ισχυρίζεται, σύγχρονες τεχνικές μάρκετινγκ είναι ικανές να δώσουν ξανά ζωή και να συστήσουν σε νέο κόσμο τις Κρητικές κατσούνες. Αυτό είναι και το όραμα. Η ένταξη ενός παγιωμένου προϊόντος και πάλι στην καθημερινότητα του ανθρώπου, πριν την εξαφάνιση του. Ένταξη... από όλες τις πλευρές, ξεκινώντας από το κίνητρο για την παραγωγή, αλλά και το ενδιαφέρον από νέους ανθρώπους όχι μόνο να μάθουν να τις χρησιμοποιούν , αλλά και να παράγουν το συγκεκριμένο προϊόν Αξίζει να σημειωθεί ότι οι τεχνίτες πλέ