Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Μέσης ηλικίας και μορφωμένες οι γυναίκες θύματα ενδοοικογενειακής βίας …

Ανησυχητικά τα στοιχεία της Γεν. Γραμματείας Ισότητας Φύλων.

Ενδιαφέρον αλλά συνάμα και ανησυχία προκαλούν τα στοιχεία που κατέγραψε η Γενική Γραμματεία Ισότητας Φύλων για τη βία κατά των γυναικών σε διάστημα μόλις έξι μηνών.

Πάνω από 2.000 άτομα επικοινώνησαν τηλεφωνικός με την υπηρεσία, για την άμεση συμβουλευτική υποστήριξη,  προκειμένου να τους παράσχουν αρωγή και να αντιμετωπιστεί σύρριζα η ενδοοικογενειακή βία.


Η επικοινωνία έγινε είτε από τις ίδιες τις γυναίκες - θύματα είτε από φίλους ή συγγενείς των θυμάτων αυτών.


Σύμφωνα με την παραπάνω έρευνα, επί του συνόλου των κλήσεων, το 79% δηλαδή, 1.653 αφορούν σε καταγγελία περιστατικών έμφυλης βίας. Από αυτές το 60%, δηλαδή, 1.247 κλήσεις αφορούν σε καταγγελίες των ίδιων των κακοποιημένων γυναικών ενώ μόλις το 19% δηλαδή, 406 άτομα αφορούσαν σε καταγγελίες τρίτων προσώπων, συγγενών ή φίλων.


Από τις 1.247 κλήσεις που αφορούν σε καταγγελίες των ίδιων των κακοποιημένων γυναικών οι 1.082 κλήσεις (87%) αφορούν περιπτώσεις ενδοοικογενειακής βίας από σύζυγο/σύντροφο, οι 46 κλήσεις (4%) σεξουαλικής παρενόχλησης, και οι 20 κλήσεις για βιασμό ενώ 112 κλήσεις (9%) αφορούσαν σε καταγγελία άλλων μορφών βίας πέραν των παραπάνω.


Από 40 – 54 ετών τα περισσότερα θύματα
Μακροχρόνια άνεργες είναι, ως επί των πλείστων, οι περισσότερες κακοποιημένες γυναίκες αφού ανταποκρίνονται στο 38% του ποσοστού, ενώ το 35% είναι απασχολούμενες (από τις οποίες το 12% αυτοαπασχολούμενες) και μόλις το 11% είναι ανενεργές.

Το «βαρύ» χέρι του άνδρα μέσα στο σπίτι φαίνεται πως επισκιάζει τις ηλικίες από 40 έως και 54 ετών με ποσοστό 30%. Αμέσως μετά ακολουθούν οι ηλικίες των γυναικών από 25  έως και 39 ετών με ποσοστό 26%. Το 14% είναι από 55 έως και 64 ετών και μόλις το 4% είναι νέες γυναίκες από 15 έως και 24 ετών.

Μορφωμένες Ελληνίδες τα θύματα βίας
Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι το 77% αυτών των γυναικών είναι Ελληνίδες και μόλις το 11% είναι μετανάστριες. Ένα πολύ μικρό ποσοστό, μόλις της τάξης του 1% είναι θύματα που ανήκουν σε μειονότητες ενώ το 2% είναι ΑΜΕΑ. Πάντως, το μορφωτικό επίπεδο των θυμάτων αυτών είναι αρκετά υψηλό, αφού το 15,5% των γυναικών αυτών, κατέχουν πανεπιστημιακό πτυχίο, το 15% είναι απόφοιτοι γυμνασίου και το 12% λυκείου. Το 7% των γυναικών έχουν τελειώσει σχολή σε ΙΕΚ και μόλις το 0,3% των θυμάτων αυτών είναι τυπικά αναλφάβητες.

Τα στοιχεία αυτά πρόκειται να σχολιασθούν στην Ημερίδα «Βία κατά των Γυναικών – Μεθοδολογία Συμβουλευτικής» η οποία θα πραγματοποιηθεί την Παρασκευή 30/9/2011, ώρα 09:30-15:30 στο Αμφιθέατρο Γενικής Γραμματείας Επικοινωνίας (Φραγκούδη 11 & Α. Πάντου – δίπλα στο Πάντειο Πανεπιστήμιο).
 
Πηγή: protothema (Ελένη Καραθάνου)
Δημοσίευση: Βογιατζάκη Δέσποινα

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Απαγορευμένες βωμολοχίες απειλούν την παράδοση

Απο την Μαρίνα Στεφανάκη rockvitamins.blogspot.gr Στη σημερινή πραγματικότητα όπου η μουσική ακούγεται με τα μάτια, με ένα κοινό τέμπο υπολογιστή καθώς και με χυδαίους στίχους για όλα τα τραγουδάκια, αναρωτιέμαι, ενώ διανύουμε περίοδο μαζικής κρίσης, δεν θα «έπρεπε» να ανθίζουν οι τέχνες, κατ’ επέκταση και η μουσική, ως καταλύτες πνευματικής αφύπνισης; Αναμφίβολα, τα γεγονότα της ιστορίας αυτό αποδεικνύουν... Ένα από τα άπειρα παραδείγματα, αποτελεί ο Βιτσέντζος Κορνάρος, που γύρω στα μέσα του 17ου αι., όταν άρχισε δηλαδή η πολιορκία του Ηρακλείου από τους Οθωμανούς, άρχισε και η δράση του. Οι σημερινοί, όμως, Νεοέλληνες -έτσι για διαφορά- ενώ πυροβολούμαστε από ψυχρές δυτικές σφαίρες, χαμπάρι δεν παίρνουμε και το έχουμε ρίξει στη «τρέλα» όπως χαρακτηρίζει ένα Τσα-κάλι.

Η εξέλιξη της Κρητικής ενδυμασία στην πάροδο του χρόνου.

Έχετε αναρωτηθεί ποτέ ποια είναι η σημασία του σαρικιού, για ποιο λόγο φορούν οι Κρητικοί μαύρο πουκάμισο, τι επιρροές δέχτηκε η παραδοσιακή Κρητική φορεσιά ώσπου να πάρει την μορφή που γνωρίζουμε σήμερα;  Νομοθεσίες ενδυμασίας, επιρροές από τους διάφορους λαούς που κατοίκησαν στην Κρήτη και βεντέτες έδωσαν την τελική πινελιά στο σχέδιο της Κρητικής ενδυμασίας που γνωρίζουμε. Οι επιρροές από τη Δύση.

Η ομορφότερη κοπέλα της Κρήτης για το 2011

Πλήθος κόσμου κατέκλισε την Τετάρτη 24 Αυγούστου το club Envy στο Ηράκλειο όπου πραγματοποιήθηκε ο μεγάλος Τελικός του 33ου Παγκρήτιου Διαγωνισμού Ομορφιάς. Τον τίτλο της MISS ΚΡΗΤΗ 2011 κατέκτησε η 19χρονη Εύα Ζεϊμπεκάκη από το Ηράκλειο, Ά Αναπληρωματική Miss Κρήτη 2011 αναδείχθηκε η Φαίη Αβδουλά και΄Β Αναπληρωματική Miss Κρήτη 2011 η Ευρυδίκη Μερκούρη. Η 17χρονη Μιχαέλα Φωτιάδη

Γάζα: Εθνοκάθαρση ή γενοκτονία;

Ο κορυφαίος ιστορικός του Ολοκαυτώματος κρούει τον κώδωνα του κινδύνου. Ο διαπρεπής Ισραηλινός ιστορικός Όμερ Μπάρτοβ καλεί τις Ηνωμένες Πολιτείες και τη διεθνή εβραϊκή κοινότητα να «σηκώσουν το ανάστημά τους και να υψώσουν τη φωνή τους, πριν η ηγεσία του Ισραήλ βυθίσει το ίδιο και τους γείτονές του στην άβυσσο». Τι διακρίνει τον πόλεμο από τη γενοκτονία; Πότε η κρατική βία μετατρέπεται από φρικτή αλλά νομικά εγκεκριμένη επίδειξη στρατιωτικής βίας στο «απόλυτο έγκλημα», σύμφωνα τόσο με το διεθνές δίκαιο όσο και με τη κοινή αντίληψη; Το ερώτημα αυτό απασχολεί πολύ τον Όμερ Μπάρτοβ τους τελευταίους μήνες. Καθηγητής στο Πανεπιστήμιο Brown και κορυφαίος ιστορικός του Ολοκαυτώματος, ο Ισραηλινός ιστορικός έχει αφιερώσει την επιστημονική του σταδιοδρομία στη μελέτη πράξεων μαζικής δολοφονίας. Αυτό έχει καταστήσει την εμπειρογνωμοσύνη του περιζήτητη καθώς ο πόλεμος μεταξύ του Ισραήλ και της Χαμάς συνεχίζει να κλιμακώνεται σε πρωτόγνωρα επίπεδα αιματοχυσίας και καταστροφής. Καθώς ο πόλεμος εξε

Το ντοκιμαντέρ «In the wine dark sea» για το κρητικό κρασί προβάλλει τον κρητικό αμπελώνα

Το ντοκιμαντέρ «In the wine dark sea» που έχει γυριστεί από την Χρύσα Τζωρτζάκη στην αγγλική γλώσσα και απευθύνεται στο διεθνές κοινό, προβάλει την Κρήτη ως οινοπαραγωγική περιοχή και αναδεικνύει τον κρητικό αμπελώνα σε χώρες που δεν έχει αποκτήσει ακόμα μεγάλη αναγνωρισιμότητα. Η σκηνοθέτης του φιλμ επισκέφθηκε τον Περιφερειάρχη Κρήτης Σταύρο Αρναουτάκη και τον ενημέρωσε για την θετική πορεία και την απήχηση που καταγράφει το ντοκιμαντέρ σε φεστιβάλ κινηματογράφου ανά τον κόσμο, παρουσιάζοντας το κρασί της Κρήτης από τη μινωική εποχή μέχρι τις μέρες μας. Το ντοκιμαντέρ αναπτύσσεται μέσα από την οπτική 11 οινοπαραγωγών του νησιού, οι οποίοι αναλύουν τις ποικιλίες του κρητικού κρασιού ενώ καταγράφονται και γευσιγνωστικές εμπειρίες και απόψεις, διεθνώς καταξιωμένων σομελιέ (sommelier). Το φιλμ βραβεύτηκε σε Φεστιβάλ της Νέας Υόρκης, του Τορόντο και ακολούθησε το Τόκιο. Επιλέχθηκε ως καλύτερο ντοκιμαντέρ από τα φεστιβάλ του Μιλάνου και της Νάπολι και τώρα είναι επίσημη επιλογή, όπως τονίζ