Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Πρωταθλήτρια...φωτοβολταϊκών η Κρήτη

Μονότερμα ανάμεσα στα νησιά έχει πάρει, όπως δείχνουν τα επίσημα στοιχεία της ΔΕΗ, η Κρήτη το "παιχνίδι" σε ό,τι αφορά τα φωτοβολταϊκά στις στέγες. Την ώρα που τα περισσότερα εκ των μη διασυνδεμένων με το δίκτυο της ΔΕΗ νησιών παρουσιάζουν μηδενική εγκατάσταση φωτοβολταϊκών και μηδενικό ενδιαφέρον, η Κρήτη αναδεικνύεται ο κυρίαρχος παίκτης. Τη στιγμή αυτή κατέχει το 70% της συνολικής εγκατεστημένης ισχύος από φωτοβολταϊκά στεγών σε όλα τα μη διασυνδεμένα νησιά, ενώ παράλληλα οι αιτήσεις εγκατάστασης που φτάνουν τα 27.164 κιλοβάτ - ενώ συνολικά οι αιτήσεις για τα νησιά δεν ξεπερνούν τα 28.768 κιλοβάτ - αποδεικνύουν πως το ενδιαφέρον των Κρητικών για την πράσινη ενέργεια όχι μόνο δεν ατονεί, αλλά παραμένει σταθερά υψηλό...

Το ότι η Κρήτη θα αποτελούσε σημείο αναφοράς σε ό,τι αφορά το ειδικό αυτό πρόγραμμα για την ανάπτυξη φωτοβολταϊκών συστημάτων σε κτηριακές εγκαταστάσεις ήταν γνωστό και αναμενόμενο. Το ότι όμως έχει μια τόσο συντριπτική συμμετοχή, μονοπωλώντας ουσιαστικά το ενδιαφέρον ανάμεσα στα νησιά, είναι αν μη τι άλλο εντυπωσιακό. Τα στατιστικά στοιχεία προέρχονται από την ίδια τη ΔΕΗ και αφορούν τα εγκατεστημένα φωτοβολταϊκά, καθώς επίσης και τις αιτήσεις που έχουν κατατεθεί για την εγκατάσταση φωτοβολταϊκών συστημάτων ως και τον Απρίλιο που πέρασε.
Οι αριθμοί μιλούν από μόνοι τους, αναδεικνύοντας την Κρήτη πρωταθλήτρια - μακράν του δεύτερου - τόσο στα ήδη εγκατεστημένα φωτοβολταϊκά όσο και στις αιτήσεις για νέα φωτοβολταϊκά.

Πρωταθλήτρια η Κρήτη
Έχουμε λοιπόν και λέμε... Στα 58 συνολικά μη διασυνδεμένα νησιά του Αιγαίου η συνολική εγκατεστημένη ισχύς από φωτοβολταϊκά στις στέγες φτάνει τα 10.242 κιλοβάτ ή αλλιώς τα 10,24 μεγαβάτ. Από τα 10.242 αυτά κιλοβάτ τα 6.947 κιλοβάτ είναι εγκατεστημένα στην Κρήτη. Μιλάμε δηλαδή για ένα ποσοστό άνω του 70%. Πολύ πιο πίσω, δεύτερη σε εγκατεστημένη ισχύ έρχεται η Χίος, νησί όμως που δεν καταγράφει εικόνα κορεσμού σε αντίθεση με την Κρήτη, με εγκατεστημένη ισχύ που φτάνει τα 1.423 κιλοβάτ. Από εκεί και πέρα δεν υπάρχει κανένα άλλο νησί με εγκατεστημένη ισχύ που να ξεπερνά το 1 μεγαβάτ, ενώ είναι αξιοσημείωτο πως σε 37 από τα 59 μη διασυνδεμένα νησιά δεν έχει εγκατασταθεί ακόμα ούτε ένα κιλοβάτ από φωτοβολταϊκά σε στέγες σπιτιών.
Από τα 37 νησιά στα οποία δεν υπάρχει μέχρι τώρα εγκατάσταση φωτοβολταϊκών σε στέγες, τα δίκτυα για τα 17 εμφανίζονται κορεσμένα στον πίνακα της ΔΕΗ και πρόκειται για τα νησιά Αμοργό, Αρκοί, Αστυπάλαια, Γαύδος, Δήλος, Κάλυμνος, Κάρπαθος, Κάσος, Κρήτη, Κύθνος, Λέσβος, Λήμνος, Μαράθι, Σάμος, Σίφνος, Σκύρος και Σχοινούσα.

Οι ουραγοί
Ουραγοί σε ό,τι αφορά την αξιοποίηση της δυνατότητας εγκατάστασης φωτοβολταϊκών στις στέγες εμφανίζονται τα νησιά Λειψοί, Μαράθι, Μεγίστη, Ίος, Κάσος, Κίμωλος, Κουφονήσι, Θυρασιά, Θύμαινα, Άγιος Ευστράτιος (αν και ονομάζεται το πράσινο νησί), Αγαθονήσι, Αμοργός, Ανάφη, Αντικύθηρα, Αντίπαρος, Αρκοί, Γαύδος, Γυαλί, Δήλος, Δονούσα, Ερεικούσα, Νίσυρος, Ωθονοί, Σύμη, Σχοινούσα, Τέλενδος, Φολέγανδρος,Φούρνοι, Χάλκη, Ψαρά, Ψέριμος και Οινούσες.
Σε όλα αυτά τα νησιά δεν υπάρχει ούτε εγκατεστημένο φωτοβολταϊκό ούτε καν αίτηση για μελλοντική εγκατάσταση. Στην Ηρακλειά είναι εγκατεστημένα 5 κιλοβάτ, αλλά δεν υπάρχουν αιτήσεις για νέα και το ίδιο συμβαίνει και σε άλλα νησιά, όπως η Μήλος, με εγκατεστημένα 19 κιλοβάτ, η Μύκονος που είναι εγκατεστημένα 21 κιλοβάτ, η Σέριφος με περίπου 8 κιλοβάτ, η Σίκινος με 5 κιλοβάτ και η Σκύρος με 33 εγκατεστημένα κιλοβάτ.

Πρώτη και στις αιτήσεις η Κρήτη
Και ενώ λοιπόν πάρα πολλά νησιά εμφανίζονται να... σφυρίζουν αδιάφορα σε ό,τι αφορά την εγκατάσταση φωτοβολταϊκών μικρής ισχύος, στην Κρήτη - μολονότι το νησί είναι κορεσμένο, αν και υπάρχουν ήδη πολλά εγκατεστημένα συστήματα - το ενδιαφέρον κάθε άλλο παρά έχει ατονήσει. Αντιθέτως τα στοιχεία αναδεικνύουν την Κρήτη πανηγυρικά πρωταθλήτρια και σε επίπεδο ενδιαφέροντος.
Η ισχύς σε φωτοβολταϊκά στεγών που έχουν ζητήσει οικιακοί καταναλωτές ή πολύ μικρές επιχειρήσεις σε επίπεδο Κρήτης ανέρχεται στα 27.164 κιλοβάτ ή αλλιώς στα 27,1 μεγαβάτ, τη στιγμή που όλες συνολικά οι αιτήσεις που έχουν κατατεθεί από τα 58 νησιά δεν ξεπερνούν τα 28,7 μεγαβάτ. Σημαντικό ενδιαφέρον, έστω και με μεγάλη απόσταση από την Κρήτη, για την εγκατάσταση φωτοβολταϊκών στις στέγες καταγράφεται επίσης στη Σάμο, με αιτούμενη ισχύ τα 483 κιλοβάτ και στη Ρόδο με αιτούμενη ισχύ αντίστοιχα τα 346 κιλοβάτ.

Η εικόνα στην υπόλοιπη χώρα
Συνολικά για την ηπειρωτική Ελλάδα και τα διασυνδεμένα νησιά, με βάση τα στοιχεία της ΔΕΗ, τα φωτοβολταϊκά σε στέγες που βρίσκονται ήδη σε λειτουργία είναι 2.424 με ισχύ 20.758KW. Οι αιτήσεις φτάνουν τις 7.907 και αφορούν σε ισχύ 68.621KW. Σύμφωνα με τα ίδια στοιχεία, τα περισσότερα φωτοβολταϊκά σε στέγες από την έναρξη του προγράμματος τον Ιούλιο του 2009 εγκαταστάθηκαν τον περασμένο Μάρτιο, όταν συνδέθηκαν 376 συστήματα ισχύος 3.388KW. Οι περισσότερες αιτήσεις (1.010) κατατέθηκαν το Νοέμβριο του 2010.




Πηγή: Νέα Κρήτη
Ανάρτηση: Μάρκος Σμυρνάκης 

Σχόλια

  1. Είναι γεγονός ότι η Κρήτη έχει πρωτοπορήσει πολύ στα φωτοβολταικα σε αντιδιαστολή με την υπόλοιπη Ελλάδα, που ελπίζω σύντομα να ακολουθήσει αυτό το παράδειγμα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Τα «4 Π» του επιτυχημένου πολιτικού!

Όσοι από εμάς διδαχτήκαμε το Μάρκετινγκ, είχαμε την ευκαιρία να βρούμε στον δρόμο μας τα «4 Π» (4 P's of Marketing), τα οποία αποτελούν το συστατικό επιτυχίας ενός προϊόντος ή μιας υπηρεσίας, μέσα από τον σχεδιασμό της σωστής στρατηγικής, η οποία στηρίζεται: 1) Στα χαρακτηριστικά του προϊόντος ή της υπηρεσίας (Product). 2) Στην τιμή (Price) του προϊόντος / υπηρεσίας. 3) Στη σωστή τοποθέτησή του στην αγορά (Place). 4) Στη σωστή προώθησή του (Promotion). Αναλύοντας τα πιο πάνω χαρακτηριστικά, ένας πολιτικός μπορεί εύκολα να διακρίνει τη

Η ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΗ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΚΡΗΤΙΚΗΣ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΗΣ ΚΑΤΣΟΥΝΑΣ

Το σήμα κατατεθέν της Κρητικές παράδοσης και συγκεκριμένα οι "χειροποίητες κατσούνες, κρητικά μπαστούνια" είχαν την τιμητική τους στην τελευταία εκπομπή του ALPHA «Σαββατοκύριακο με τον Μάνεση». Την Κυριακή το μεσημέρι εμφανίστηκε στην εκπομπή μέσω σύνδεσης Skype ο Κρητικός "Digital Media Strategist" Μάρκος Σμυρνάκης. Επίκεντρο της συζήτησης ήταν ο τρόπος της διαδικτυακής προώθησης της Κρητικής παράδοσης, αλλά και πως όλο αυτό βοηθάει στην συντήρηση της. Όπως ισχυρίζεται, σύγχρονες τεχνικές μάρκετινγκ είναι ικανές να δώσουν ξανά ζωή και να συστήσουν σε νέο κόσμο τις Κρητικές κατσούνες. Αυτό είναι και το όραμα. Η ένταξη ενός παγιωμένου προϊόντος και πάλι στην καθημερινότητα του ανθρώπου, πριν την εξαφάνιση του. Ένταξη... από όλες τις πλευρές, ξεκινώντας από το κίνητρο για την παραγωγή, αλλά και το ενδιαφέρον από νέους ανθρώπους όχι μόνο να μάθουν να τις χρησιμοποιούν , αλλά και να παράγουν το συγκεκριμένο προϊόν Αξίζει να σημειωθεί ότι οι τεχνίτες πλέ...

Η L’Oréal «σπάει» την γυάλινη οροφή για τις γυναίκες επιστήμονες!

  Τα Ελληνικά Βραβεία L’ORÉAL–UNESCO εντάσσονται στο Διεθνές Πρόγραμμα L’ORÉAL-UNESCO Για τις Γυναίκες στην Επιστήμη, το όποιο αναγνωρίζει και υποστηρίζει διεθνώς γυναίκες επιστήμονες, με στόχο να τους δοθεί μεγαλύτερη αναγνώριση, να αναδειχθεί το ταλέντο τους και να εμπνεύσει περισσότερες γυναίκες να ασχοληθούν με την επιστήμη. Με πίστη στην πεποίθηση ότι ο κόσμος χρειάζεται την επιστήμη και η επιστήμη χρειάζεται τις γυναίκες, το Ίδρυμα L’Oréal σε συνεργασία με την Ελληνική Εθνική Επιτροπή για την UNESCO, προκηρύσσουν για 12η φορά στην Ελλάδα, την έναρξη των φετινών βραβείων, με τρία σημαντικά βραβεία αξίας 10.000€ έκαστο, που θα δοθούν σε γυναίκες επιστήμονες, οι οποίες απασχολούνται στους τομείς των Βιοεπιστημών, των Φυσικών Επιστημών, των Μαθηματικών και της Επιστήμης των Υπολογιστών. Τέλος, ως περαιτέρω επιβεβαίωση της παραπάνω δέσμευσης και του θετικού αντίκτυπου των Βραβείων στους δικαιούχους του, ανακοινώνεται ότι από το 2022 και έπειτα, τα βραβεία θα πραγματοποιούνται κάθ...

Freelancer: Τι σημαίνει επί της ουσίας η νέα πραγματικότητα εργασίας;

Γράφει η Αρετή Διαμαντή Freelancer: Από την e-food και άλλες εταιρείες που υιοθετούν ένα τέτοιο μοντέλο εργασίας προκύπτει το νέο ερώτημα. Συμφέρει άραγε να είναι κάποιος freelancer και κάτω από ποιες προϋποθέσεις; Σάλος δημιουργήθηκε με την πρόσφατη “ατυχή” διατύπωση της e-food σε μερίδα εργαζομένων της σε σχέση με το ενδεχόμενο να γίνουν freelancers αντί για μισθωτοί. Οι περισσότεροι διαμαρτυρήθηκαν έντονα, ενώ η εταιρεία έσπευσε να διαψεύσει και να μιλήσει για κακή επικοινωνία. Ωστόσο, υπάρχει μια μεγάλη μερίδα ατόμων που δεν γνωρίζουν καν τι σημαίνει το freelancing. Σε αυτή την περίπτωση, τι αλλάζει στον εργασιακό τομέα; Πρόκειται για μια αναβάθμιση της εργασιακής πραγματικότητας ή μήπως για μια επιδείνωση της ήδη ζοφερής πραγματικότητας; Η τεχνολογία συχνά έρχεται να γεφυρώσει το χάσμα που δημιουργείται ανάμεσα στις διαφορετικές γενιές. Εδώ μήπως συμβαίνει κάτι τέτοιο; Freelancer: Τι συνεπάγεται για την καθημερινότητα ενός εργαζομένου; Αρχικά, πρόκειται για έναν αρκετά ευρύ όρο. Κ...

Ποια είναι τα βασικά προβλήματα στην ψυχολογία των εργαζομένων στον τουρισμό και πως μπορούν να βελτιωθούν;

Η Καλοκαιρινή τουριστική σεζόν έχει ήδη ξεκινήσει με πολλά προβλήματα να έρχονται στο φως της δημοσιότητας, αλλά με τα περισσότερα να παραμένουν και να εξελίσσονται εσωτερικά στους κλάδους των Τουριστικών Επαγγελμάτων. Τα τελευταία περιστατικά που συνέβησαν σχετικά με το έγκαυμα του νεαρού στην Κρήτη, αλλά και τον νεαρό σερβιτόρο να σερβίρει εντός θαλάσσης σε beach bar στην Ρόδο, κάνουν πλέον ξεκάθαρο ότι δεν ακολουθείται, αλλά ούτε φαίνεται να υπάρχει σαφής οδηγία για τον ασφαλή τρόπο εργασίας κάθε εργαζομένου. Τελικά η εργασία στον Τουρισμό είναι επιλογή ή λύση ανάγκης για τους εργαζομένους του χώρου;  • Πόσο εύκολό είναι από μία αδρανής περίοδο του χειμώνα να προσαρμοστείς σε μία έντονη καθημερινότητα; • Πόσες είναι και πόσες θα έπρεπε να είναι οι ώρες εργασίας;  • Υπάρχει προσωπικός χρόνος;  • Τηρείται η σωστή διατροφή; Βρισκόμαστε στην καρδιά του καλοκαιριού και σε μια χώρα όπου αποτελείται από 6.000 νησιά, νησίδες και βραχονησίδες. Η ενασχόληση λοιπόν με τον...