Η διαχείριση της εικόνας είναι μία σειρά δραστηριοτήτων που γίνονται
με σκοπό να δημιουργήσουμε μία σωστή εικόνα για τον οργανισμό . Η
διαχείριση της εικόνας είναι μία προσεκτική δόμηση αυτών των ικανοτήτων
και των τεχνικών που χρησιμοποιούνται για να προστατέψουν την υπόληψη
μίας εταιρείας .
Στον 21ο αιώνα οι επιχειρήσεις δεν παράγουν μόνο προϊόντα και
υπηρεσίες αλλά και ηθικές αξίες. Η ειδοποιός διαφορά των Δημοσίων
Σχέσεων και των άλλων εκφραστικών λειτουργιών της επικοινωνίας είναι ότι
η πολυμέρεια της πληροφόρησης δεν είναι μόνο εκ των άνω.
Για να είναι
πλήρης η πληροφόρηση πρέπει να είναι και εκ των κάτω ( από τη βάση ) , ο
κάθε πομπός να γίνεται δέκτης και αντίστροφα.
Η φήμη επί της ουσίας καθορίζεται από αυτά που πράττεις , από αυτά
που λές και από αυτά που λένε οι άλλοι για εσένα . Οι Δημόσιες Σχέσεις
βρίσκονται στο κέντρο μεταξύ των οργανισμών και της κοινής γνώμης
.Επηρεάζουν αυτήν και τη συμπεριφορά της .
Στη Μεγάλη Βρετανία σύμφωνα με το CIPR – Chartered Institute of Public Relations
: O ρυθμός ποσών επενδεδυμένων στις Δημόσιες Σχέσεις αυξάνεται κάθε
χρόνο. Οι σπουδές στις Δημόσιες Σχέσεις είναι στις τρεις πρώτες
επιλογές των αποφοίτων ( γενικά των πανεπιστημίων ) . Έρευνα σε 300
στελέχη τμημάτων Μarketing απέδειξε πως οι εννέα στους δέκα πιστεύουν
πως τα προγράμματα Δημοσίων Σχέσεων είναι σημαντικότερα από τη διαφήμιση
, το sponshorship , το email Marketing και τα Event και τις εκθέσεις.
Σε έρευνα στη Μεγάλη Βρετανία για το ποιες ενέργειες είναι πιο
αποτελεσματικέ στην έναρξη μίας επικοινωνιακής καμπάνιας , τα ποσοστά
είναι τα ακόλουθα :
Δημόσιες Σχέσεις 30%
Διαφήμιση 19%
Διαδίκτυο 14%
Κάτι άλλο 10%
Μπροσούρες 7%
Direct Mail 10%
Τα Προγράμματα Δημοσίων Σχέσεων ανοίγουν τον δρόμο για μία επιτυχημένη – αποτελεσματική Διαφημιστική καμπάνια .
Οι Δημόσιες Σχέσεις συνεργάζονται με τα τμήματα Marketing και Διαφήμισης αλλά δεν ταυτίζονται.
H κοινωνικότητα που προσφέρουν οι Δημόσιες Σχέσεις , διαφοροποιούν
τον οργανισμό , ενισχύουν το προφίλ του . Αποκτούν ευνοϊκή εικόνα στην
κοινή γνώμη .
Οι Stakeholders ( συμμέτοχα κοινά ), στα οποία απευθύνονται οι
Δημόσιες Σχέσεις , είναι : 1.( Οικονομικό Περιβάλλον ). Αναλυτές ,
μέτοχοι , τραπεζικοί οργανισμοί . 2.Προμηθευτές . 3.Κοινή γνώμη .
4.Κοινότητα . 5.Ομάδες Πίεσης . 6.Ανταγωνιστές . 7.Στελέχοι, υπάλληλοι .
8.Πελάτες .
OLD PR : 1.Ασχολούνταν με τα έντυπα . 2.Έδιναν έμφαση και διέδιδαν
τα καλά νέα . 3.Χρησιμοποιούσαν ένα κανάλι επικοινωνίας. 4.Παρείχαν μία
στοιχειώδη δέσμη υπηρεσιών . 5.Έδιναν έμφαση στην έντυπη προώθηση.
6.Είχαν ειδικότητα στις συνεντεύξεις τύπους. 7.Είχαν αρχείο μόνο για
τους Δημοσιογράφους . 8.Στόχευαν γενικά στην αγορά .
ΝEW PR : 1.Ασχολούνται με όλα τα ΜΜΕ. 2.Διαχειρίζονται τις καλές και
τις άσχημες ειδήσεις. 3.Δίνουν έμφαση στις σχέσεις αμοιβαίου
συμφέροντος. 4.Παρακολουθούν τις τάσεις και τις στάσεις . 5.Έχουν
πρόσβαση επικοινωνιακή σε όλα τα ΜΜΕ. 6.Διοργανώνουν πολλών τύπων
επικοινωνιακές συναντήσεις. 7.Διαθέτουν αρχεία για όλες τις ομάδες
κοινού. 8.Στοχεύουν σε εξειδικευμένα κοινά .
Οι Δημόσιες Σχέσεις, έχουν μία διπλή κατευθυντήρια γραμμή.
1.Να μεταδώσουν το μήνυμα του οργανισμού που αναλαμβάνει πολιτική Δημοσίων Σχέσεων προς την κοινή γνώμη και αντίστροφα.
2.Να μεταφέρουν τις σχετικές με τον οργανισμό δραστηριότητες, απόψεις της κοινής γνώμης .
Η εικόνα ενός οργανισμού σχηματίζεται από την δραστηριότητα και την
πολιτική του οργανισμού. Η εικόνα είναι ο βαθμός εμπιστοσύνης με τον
οποίο πιστώνει η κοινή γνώμη τον οργανισμό.
Πηγή: ΓΙΩΡΓΟΣ ΠΑΠΑΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΟΥ .
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου