Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Παγκρήτια, η πιο κερδοφόρα επιχείρηση της Κρήτης!

Μέρισμα 5,37 ευρώ ανά μερίδα
Της Πέλλας Λασηθιωτάκη

Η πιο κερδοφόρα επιχείρηση της Κρήτης είναι η Παγκρήτια Συνεταιριστική Τράπεζα όπως είπε χθες ο πρόεδρος της Γιάννης Λεμπιδάκης, κατά τη διάρκεια της γενικής συνέλευσης των
συνεταίρων. Η Παγκρήτια Τράπεζα θα εξακολουθήσει, όπως ειπώθηκε χθες, να στηρίζει την τοπική οικονομία, καθώς οι προβλέψεις της είναι αρκετά ενθαρρυντικές.
Στη γενική συνέλευση εγκρίθηκε ο απολογισμός της διοίκησης και ο προϋπολογισμός της τράπεζας.
Η Παγκρήτια Τράπεζα είναι σε θέση να κάνει διανομή μερίσματος 5,37 ευρώ ανά μερίδα, λόγω της συνετής οικονομικής πολιτικής που ακολούθησε μέχρι τώρα. Θα συνεχίσει τη μείωση του λειτουργικού κόστους, χωρίς απολύσεις προσωπικού ή περικοπές μισθών. Τα μέτρα που λαμβάνει είναι κυρίως η μη πρόσληψη συμβασιούχων και η αυτοματοποίηση σημαντικών λειτουργιών.
Στη γενική συνέλευση των συνεταίρων εγκρίθηκαν και καταστατικές αλλαγές. Πιο συγκεκριμένα, αυξάνεται ανά αριθμό μερίδων το δικαίωμα ψήφου και φθάνει μέχρι 5 ψήφους στις 100 μερίδες. Επίσης, το δικαίωμα συμμετοχής ανέρχεται πλέον στο 2% επί του συνεταιριστικού κεφαλαίου, έναντι των 1500 μερίδων που ήταν μέχρι χθες.
Αρκετή συζήτηση έγινε για το θέμα της ρευστοποίησης των μερίδων. Όπως ειπώθηκε χθες πολλοί συνεταίροι θέλουν να ρευστοποιήσουν τις μερίδες τους αλλά δεν μπορούν. Το μέτρο που λαμβάνει η διοίκηση για την «αποσυμφόρηση» της κατάστασης είναι η χορήγηση κινήτρου αγοράς μίας μερίδας στην τιμή των 80 ευρώ ανά μία μερίδα όταν η αγορά γίνεται μέσω του συστήματος της τράπεζας. Έτσι ο μέσος όρος τιμής της μερίδας μειώνεται στα 112 ευρώ, κάτι που αποτελεί κίνητρο για υποψήφιους επενδυτές, οι οποίοι άρχισαν ήδη να δείχνουν το ενδιαφέρον τους.

Αποτελέσματα -
προβλέψεις

Παρά τις δυσμενείς οικονομικές συγκυρίες, η πορεία της Τράπεζας για τη χρήση 2010 υπήρξε ικανοποιητική.
Ο δείκτης κεφαλαιακής επάρκειας την 31/12/2010, ήταν 12,35%, έναντι 8% που απαιτείται για τις εμπορικές Τράπεζες ο δε δείκτης ρευστότητας ήταν 20,31% έναντι 20% που ορίζεται από την Τράπεζα της Ελλάδος.
Οι παραπάνω δείκτες επιβεβαιώνουν ότι η Παγκρήτια είναι ένα υγιές Πιστωτικό ίδρυμα χρήσιμο και αναγκαίο στον τόπο που δραστηριοποιείται.
Αναφορικά με την πορεία των οικονομικών μεγεθών για τη χρήση 2010, τα προ προβλέψεων και φόρων κέρδη έφτασαν τα 52 περίπου εκατομμύρια ευρώ, μειωμένα κατά 5,77% σε σχέση με την προηγούμενη χρήση και τα προ φόρων κέρδη τα 17 εκ. ευρώ, μειωμένα κατά 37,4%, λόγω των αυξημένων προβλέψεων για κάλυψη του πιστωτικού κινδύνου. Συγκεκριμένα οι συσσωρευμένες προβλέψεις στο τέλος της χρήσης 2010 έφτασαν το 5,46% των χορηγήσεων. Το σύνολο του ενεργητικού ξεπέρασε τα 2 δις ευρώ, ενώ οι καταθέσεις ξεπέρασαν το 1,5 δις ευρώ, μειωμένες κατά 8,3% σε σχέση με την προηγούμενη χρήση. Να σημειωθεί ότι η μέση μείωση των καταθέσεων στον τραπεζικό κλάδο ήταν 12,3%. Οι χορηγήσεις ανήλθαν σε 1,7 δις ευρώ, αυξημένες κατά 0,45%, με αντίστοιχη μηδενική αύξηση στο τραπεζικό σύστημα. Η μέση απόδοση Ιδίων Κεφαλαίων έφτασε το 8,14%, το δίκτυο ανήλθε σε 61 καταστήματα, ενώ ο αριθμός των συνεταίρων άγγιξε τα 80.000 μέλη.
Το αποδιδόμενο προς τους συνεταίρους καθαρό μέρισμα, ανήλθε σε 5,37 € ανά μερίδα. Από το μέρισμα αυτό με βάση το νέο Νόμο 3842/10, θα παρακρατηθεί φόρος 21% ή 1,13 ευρώ ανά μερίδα, φόρος που είναι συμψηφιζόμενος.
Συνολικά το μέρισμα που θα διανεμηθεί από σήμερα θα ανέλθει σε 10 εκ. € περίπου, ένα ποσό που θ΄αποτελέσει σημαντική βοήθεια σε πολλά νοικοκυριά στην Κρήτη.
Σύμφωνα με τα οικονομικά στοιχεία του πρώτου πενταμήνου του τρέχοντος έτους, οι προβλέψεις για κέρδη 15,2 εκ. ευρώ περίπου στο τέλος του χρόνου και μέρισμα 5,37 ευρώ ανά μερίδα, είναι εφικτές.
Κατά τη διάρκεια της Γενικής Συνέλευσης θα παρουσιαστούν οι μελλοντικοί στόχοι της Διοίκησης οι οποίοι εστιάζονται στη διατήρηση του υγιούς χαρτοφυλακίου και της κερδοφορίας της Τράπεζας προκειμένου να συνεχιστεί η έμπρακτη στήριξη των μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων και των νοικοκυριών, καθώς και η ουσιαστική συμβολή στην οικονομική και κοινωνική ανάπτυξη του τόπου.
Προτεραιότητα θα δοθεί σε σημαντικές επενδύσεις στα πληροφοριακά συστήματα για την ασφάλεια δεδομένων και συναλλαγών, στη μείωση του λειτουργικού κόστους, στην κεντροποίηση των εργασιών, στη διατήρηση ικανοποιητικής ρευστότητας μέσα από την αύξηση των καταθέσεων και της ανάπτυξης συνεργασιών με φορείς και άλλους χρηματοπιστωτικούς οργανισμούς, καθώς και τη συνέχιση των δανειοδοτήσεων βιώσιμων επιχειρήσεων και νοικοκυριών.
Επιπλέον η Τράπεζα θα συνεχίσει να στηρίζει τις προσπάθειες για την ενίσχυση της «πράσινης επιχειρηματικότητας, χρηματοδοτώντας επενδύσεις σε φωτοβολταϊκά συστήματα, καθώς και τη συνεργασία της με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων με σκοπό τη χρηματοδότηση με ευνοϊκούς όρους αναπτυξιακών έργων ΟΤΑ και επενδύσεων μικρομεσαίων επιχειρήσεων της Κρήτης. 
πηγή: patris.gr

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Τα «4 Π» του επιτυχημένου πολιτικού!

Όσοι από εμάς διδαχτήκαμε το Μάρκετινγκ, είχαμε την ευκαιρία να βρούμε στον δρόμο μας τα «4 Π» (4 P's of Marketing), τα οποία αποτελούν το συστατικό επιτυχίας ενός προϊόντος ή μιας υπηρεσίας, μέσα από τον σχεδιασμό της σωστής στρατηγικής, η οποία στηρίζεται: 1) Στα χαρακτηριστικά του προϊόντος ή της υπηρεσίας (Product). 2) Στην τιμή (Price) του προϊόντος / υπηρεσίας. 3) Στη σωστή τοποθέτησή του στην αγορά (Place). 4) Στη σωστή προώθησή του (Promotion). Αναλύοντας τα πιο πάνω χαρακτηριστικά, ένας πολιτικός μπορεί εύκολα να διακρίνει τη

Η ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΗ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΚΡΗΤΙΚΗΣ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΗΣ ΚΑΤΣΟΥΝΑΣ

Το σήμα κατατεθέν της Κρητικές παράδοσης και συγκεκριμένα οι "χειροποίητες κατσούνες, κρητικά μπαστούνια" είχαν την τιμητική τους στην τελευταία εκπομπή του ALPHA «Σαββατοκύριακο με τον Μάνεση». Την Κυριακή το μεσημέρι εμφανίστηκε στην εκπομπή μέσω σύνδεσης Skype ο Κρητικός "Digital Media Strategist" Μάρκος Σμυρνάκης. Επίκεντρο της συζήτησης ήταν ο τρόπος της διαδικτυακής προώθησης της Κρητικής παράδοσης, αλλά και πως όλο αυτό βοηθάει στην συντήρηση της. Όπως ισχυρίζεται, σύγχρονες τεχνικές μάρκετινγκ είναι ικανές να δώσουν ξανά ζωή και να συστήσουν σε νέο κόσμο τις Κρητικές κατσούνες. Αυτό είναι και το όραμα. Η ένταξη ενός παγιωμένου προϊόντος και πάλι στην καθημερινότητα του ανθρώπου, πριν την εξαφάνιση του. Ένταξη... από όλες τις πλευρές, ξεκινώντας από το κίνητρο για την παραγωγή, αλλά και το ενδιαφέρον από νέους ανθρώπους όχι μόνο να μάθουν να τις χρησιμοποιούν , αλλά και να παράγουν το συγκεκριμένο προϊόν Αξίζει να σημειωθεί ότι οι τεχνίτες πλέ...

Η L’Oréal «σπάει» την γυάλινη οροφή για τις γυναίκες επιστήμονες!

  Τα Ελληνικά Βραβεία L’ORÉAL–UNESCO εντάσσονται στο Διεθνές Πρόγραμμα L’ORÉAL-UNESCO Για τις Γυναίκες στην Επιστήμη, το όποιο αναγνωρίζει και υποστηρίζει διεθνώς γυναίκες επιστήμονες, με στόχο να τους δοθεί μεγαλύτερη αναγνώριση, να αναδειχθεί το ταλέντο τους και να εμπνεύσει περισσότερες γυναίκες να ασχοληθούν με την επιστήμη. Με πίστη στην πεποίθηση ότι ο κόσμος χρειάζεται την επιστήμη και η επιστήμη χρειάζεται τις γυναίκες, το Ίδρυμα L’Oréal σε συνεργασία με την Ελληνική Εθνική Επιτροπή για την UNESCO, προκηρύσσουν για 12η φορά στην Ελλάδα, την έναρξη των φετινών βραβείων, με τρία σημαντικά βραβεία αξίας 10.000€ έκαστο, που θα δοθούν σε γυναίκες επιστήμονες, οι οποίες απασχολούνται στους τομείς των Βιοεπιστημών, των Φυσικών Επιστημών, των Μαθηματικών και της Επιστήμης των Υπολογιστών. Τέλος, ως περαιτέρω επιβεβαίωση της παραπάνω δέσμευσης και του θετικού αντίκτυπου των Βραβείων στους δικαιούχους του, ανακοινώνεται ότι από το 2022 και έπειτα, τα βραβεία θα πραγματοποιούνται κάθ...

Freelancer: Τι σημαίνει επί της ουσίας η νέα πραγματικότητα εργασίας;

Γράφει η Αρετή Διαμαντή Freelancer: Από την e-food και άλλες εταιρείες που υιοθετούν ένα τέτοιο μοντέλο εργασίας προκύπτει το νέο ερώτημα. Συμφέρει άραγε να είναι κάποιος freelancer και κάτω από ποιες προϋποθέσεις; Σάλος δημιουργήθηκε με την πρόσφατη “ατυχή” διατύπωση της e-food σε μερίδα εργαζομένων της σε σχέση με το ενδεχόμενο να γίνουν freelancers αντί για μισθωτοί. Οι περισσότεροι διαμαρτυρήθηκαν έντονα, ενώ η εταιρεία έσπευσε να διαψεύσει και να μιλήσει για κακή επικοινωνία. Ωστόσο, υπάρχει μια μεγάλη μερίδα ατόμων που δεν γνωρίζουν καν τι σημαίνει το freelancing. Σε αυτή την περίπτωση, τι αλλάζει στον εργασιακό τομέα; Πρόκειται για μια αναβάθμιση της εργασιακής πραγματικότητας ή μήπως για μια επιδείνωση της ήδη ζοφερής πραγματικότητας; Η τεχνολογία συχνά έρχεται να γεφυρώσει το χάσμα που δημιουργείται ανάμεσα στις διαφορετικές γενιές. Εδώ μήπως συμβαίνει κάτι τέτοιο; Freelancer: Τι συνεπάγεται για την καθημερινότητα ενός εργαζομένου; Αρχικά, πρόκειται για έναν αρκετά ευρύ όρο. Κ...

Ποια είναι τα βασικά προβλήματα στην ψυχολογία των εργαζομένων στον τουρισμό και πως μπορούν να βελτιωθούν;

Η Καλοκαιρινή τουριστική σεζόν έχει ήδη ξεκινήσει με πολλά προβλήματα να έρχονται στο φως της δημοσιότητας, αλλά με τα περισσότερα να παραμένουν και να εξελίσσονται εσωτερικά στους κλάδους των Τουριστικών Επαγγελμάτων. Τα τελευταία περιστατικά που συνέβησαν σχετικά με το έγκαυμα του νεαρού στην Κρήτη, αλλά και τον νεαρό σερβιτόρο να σερβίρει εντός θαλάσσης σε beach bar στην Ρόδο, κάνουν πλέον ξεκάθαρο ότι δεν ακολουθείται, αλλά ούτε φαίνεται να υπάρχει σαφής οδηγία για τον ασφαλή τρόπο εργασίας κάθε εργαζομένου. Τελικά η εργασία στον Τουρισμό είναι επιλογή ή λύση ανάγκης για τους εργαζομένους του χώρου;  • Πόσο εύκολό είναι από μία αδρανής περίοδο του χειμώνα να προσαρμοστείς σε μία έντονη καθημερινότητα; • Πόσες είναι και πόσες θα έπρεπε να είναι οι ώρες εργασίας;  • Υπάρχει προσωπικός χρόνος;  • Τηρείται η σωστή διατροφή; Βρισκόμαστε στην καρδιά του καλοκαιριού και σε μια χώρα όπου αποτελείται από 6.000 νησιά, νησίδες και βραχονησίδες. Η ενασχόληση λοιπόν με τον...