Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

H ψυχολογία του εργαζόμενου στο εσωτερικό μιας επιχείρησης

Από τον Μάρκο Σμυρνάκη
Σε αυτό το κείμενο θα μελετήσουμε εν συντομία, τη ρίζα της παραγωγής προϊόντων ή της παροχής υπηρεσιών. Οι Δημόσιες Σχέσεις ως επιστήμη εισηγούνται και σχεδιάζουν το Brand Management, το οποίο δίνει έμφαση στον ανθρώπινο παράγοντα ως το σπουδαιότερο κεφάλαιο κάθε επιχείρησης και κάθε κοινωνίας, θέτοντας έτσι το εσωτερικό περιβάλλον ως ρίζα για την ανάπτυξη. Από εκεί γίνεται ο σχεδιασμός, η υλοποίηση, η παραγωγή και η προώθηση. Αν το εργατικό προσωπικό δεν επικοινωνεί, δεν γνωρίζεται ή δεν λειτουργεί με φυσιολογικές συνθήκες εργασίας, τότε δεν νιώθει οικεία, δεν είναι αποδοτικό και δεν αποτελεί καλό διαχειριστή της φήμης μας.

Η καλύτερη διαχείριση της φήμης μιας επιχείρησης ξεκινάει από στόμα σε στόμα στον κύκλο των εργαζομένων, αφού ο στενότερος κύκλος μια επιχείρησης είναι οι εργαζόμενοι. Πρέπει να αποτελεί πρώτο μέλημα της διοίκησης, επιτυγχάνοντας με αυτή την μέθοδο, να μιλούν με τα καλύτερα λόγια για το εργασιακό τους περιβάλλον, το προϊόν ή την υπηρεσία που προσφέρουν. Με αυτό τον τρόπο δημιουργείτε θετική προβολή της εικόνας της επιχείρησης προς το εξωτερικό κοινό. Οι εργαζόμενοι μιας επιχείρησης για να παράγουν και να είναι «ευτυχισμένοι» πρέπει να είναι υπερήφανοι για το εργασιακό τους περιβάλλον. Ταυτόχρονα ανεξάρτητα το μέγεθος της επιχείρησης, επιβάλλεται να υπάρχουν ερεθίσματα που θα μετατρέπουν τον εργαζόμενο σε παραγωγικό, εξυπηρετικό και δημιουργικό. Εν κατακλείδι, όταν στο εργασιακό περιβάλλον όλα “κυλούν ρολόι”, τότε επιτυγχάνεται εκτός από την καλύτερη διαφήμιση, και η καλύτερη “μηχανή” παραγωγής σ’ ένα ευχάριστο και υγιές “συνεργαζόμενο” περιβάλλον.


Σε μια επιχείρηση πρέπει να εφαρμόζεται η πυραμίδα της ιεραρχίας, δηλαδή η κλίμακα των βαθμών και η μεταξύ τους σχέση ανάμεσα στην επιχείρηση, τον οργανισμό κλπ. Ωστόσο ο σεβασμός, αποτελεί μια έννοια η οποία κερδίζεται από τα στελέχη, λόγο της ηθικής και της προσωπικότητας τους και όχι λόγο θέσης. Με την σωστή συνεργασία των στελεχών επιταχύνεται ελεγχόμενα το θετικό αποτέλεσμα δημιουργίας ευχάριστου εργασιακού περιβάλλοντος. Η διοίκηση ως υπεύθυνη για την λειτουργία των εργαζομένων, θα πρέπει να τους υπενθυμίζει ότι, οι ανάγκες τους πολλές φορές έρχονται σε αντίθεση με τις ανάγκες της επιχείρησης ή των συναδέλφων τους, κρίνοντας τις απραγματοποίητες. Είναι απολύτως φυσιολογικό και πρέπει να είναι σεβαστό προς την διοίκηση ότι, με την ύπαρξη εργαζομένων, προκύπτουν και οι ανάγκες τους, οι οποίες πρέπει να ικανοποιηθούν κατά προτεραιότητα ανάλογα με την σπουδαιότητα τους και την λειτουργικότητα της επιχείρησης.

Σε αυτό το σημείο είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι,  ο σεβασμός κερδίζεται μέσα από πράξεις και όχι μέσα από την επιβολή εντολών. Πρέπει να ικανοποιούνται τα αιτήματα του προσωπικού με βάση τις ανάγκες της επιχείρησης, την σημαντικότητα του αιτήματος του προσωπικού και όχι με βάση την θέση του αιτούντος στην επιχείρηση.

Με δύο λόγια το κλειδί είναι στην Στρατηγική Ανάπτυξη.

Διαχειριστείτε κατάλληλα το προσωπικό, κερδίστε το σεβασμό από τις πράξεις σας και όχι από την επιβολή εντολών. Ικανοποιείστε τα αιτήματα τους υπολογίζοντας τις ανάγκες της επιχείρησης, και την σημαντικότητα του αιτήματος του προσωπικού και όχι με βάση την θέση του αιτούντος στην επιχείρηση.

Ανεξάρτητα την θέση: Ευτυχισμένοι άνθρωποι, χαρούμενοι, παράγουν, έχουν αποτελέσματα, εξυπηρετούν άρτια (εφόσον εκπαιδευτούν κατάλληλα), καταναλώνουν χωρίς να υπερδανείζονται, δημιουργούν καλύτερα προϊόντα, είναι καινοτόμοι, παράγουν εμπειρίες.


Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Η εξέλιξη της Κρητικής ενδυμασία στην πάροδο του χρόνου.

Έχετε αναρωτηθεί ποτέ ποια είναι η σημασία του σαρικιού, για ποιο λόγο φορούν οι Κρητικοί μαύρο πουκάμισο, τι επιρροές δέχτηκε η παραδοσιακή Κρητική φορεσιά ώσπου να πάρει την μορφή που γνωρίζουμε σήμερα;  Νομοθεσίες ενδυμασίας, επιρροές από τους διάφορους λαούς που κατοίκησαν στην Κρήτη και βεντέτες έδωσαν την τελική πινελιά στο σχέδιο της Κρητικής ενδυμασίας που γνωρίζουμε. Οι επιρροές από τη Δύση.

Βασική διαφορά μεταξύ των Δημοσίων Σχέσεων και Διαφήμισης.

Με δύο λόγια η βασική διαφορά μεταξύ των Δημοσίων Σχέσεων και της Διαφήμισης. Οι Δημόσιες Σχέσεις στην εποχή μας πρέπει σε συνεργασία με τη διαφήμιση να οδηγούν στα επιθυμητά αποτελέσματα. Αν θέλαμε να ξεχωρίσουμε κάπως την διαφήμιση από τις δημόσιες σχέσεις, θα ήταν λογικότερο να πούμε ότι με τις δημόσιες σχέσεις περιμένουμε πιο μακροπρόθεσμα αποτελέσματα που ίσως να μην είναι και μετρήσιμα σε σχέση με αυτά της διαφήμισης που το ζητούμενο είναι άμεσο και με πιο ασφαλείς τρόπους μετρήσιμο. Δημοσίευση: Μάρκος Σμυρνάκης

Φουντώνει το συναίσθημα του ρατσισμού στην Ελλάδα.

  Γράφει ο Μάρκος Σμυρνάκης   Προσπαθώντας να δώσω ένα σύγχρονο ορισμό για την λέξη “Ρατσισμός”, θα έλεγα ότι, χρησιμοποιείται για να αναγάγει μια ομάδα, ως   υπέρτερη άλλων. Πιο συγκεκριμένα περιγράφει τις πράξεις μιας ομάδας ανθρώπων (οι οποίοι συνδέονται με κάποια κοινά χαρακτηριστικά) εναντίον μίας άλλης ομάδας. Η προέλευση της προέρχεται από το πιο συνηθισμένο είδος ρατσισμού, δηλαδή τον φυλετικό ρατσισμό, εκ της Ιταλικής όμως γλώσσας, “ razza ”   (ράτσα) που σημαίνει φυλή.

Η ομορφότερη κοπέλα της Κρήτης για το 2011

Πλήθος κόσμου κατέκλισε την Τετάρτη 24 Αυγούστου το club Envy στο Ηράκλειο όπου πραγματοποιήθηκε ο μεγάλος Τελικός του 33ου Παγκρήτιου Διαγωνισμού Ομορφιάς. Τον τίτλο της MISS ΚΡΗΤΗ 2011 κατέκτησε η 19χρονη Εύα Ζεϊμπεκάκη από το Ηράκλειο, Ά Αναπληρωματική Miss Κρήτη 2011 αναδείχθηκε η Φαίη Αβδουλά και΄Β Αναπληρωματική Miss Κρήτη 2011 η Ευρυδίκη Μερκούρη. Η 17χρονη Μιχαέλα Φωτιάδη

Η ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΗ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΚΡΗΤΙΚΗΣ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΗΣ ΚΑΤΣΟΥΝΑΣ

Το σήμα κατατεθέν της Κρητικές παράδοσης και συγκεκριμένα οι "χειροποίητες κατσούνες, κρητικά μπαστούνια" είχαν την τιμητική τους στην τελευταία εκπομπή του ALPHA «Σαββατοκύριακο με τον Μάνεση». Την Κυριακή το μεσημέρι εμφανίστηκε στην εκπομπή μέσω σύνδεσης Skype ο Κρητικός "Digital Media Strategist" Μάρκος Σμυρνάκης. Επίκεντρο της συζήτησης ήταν ο τρόπος της διαδικτυακής προώθησης της Κρητικής παράδοσης, αλλά και πως όλο αυτό βοηθάει στην συντήρηση της. Όπως ισχυρίζεται, σύγχρονες τεχνικές μάρκετινγκ είναι ικανές να δώσουν ξανά ζωή και να συστήσουν σε νέο κόσμο τις Κρητικές κατσούνες. Αυτό είναι και το όραμα. Η ένταξη ενός παγιωμένου προϊόντος και πάλι στην καθημερινότητα του ανθρώπου, πριν την εξαφάνιση του. Ένταξη... από όλες τις πλευρές, ξεκινώντας από το κίνητρο για την παραγωγή, αλλά και το ενδιαφέρον από νέους ανθρώπους όχι μόνο να μάθουν να τις χρησιμοποιούν , αλλά και να παράγουν το συγκεκριμένο προϊόν Αξίζει να σημειωθεί ότι οι τεχνίτες πλέ