Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Η δύναμη της Ελλάδας είναι ο τουρισμός.



Ο Τουρισμός αντιπροσωπεύει το 10 με 12% του Παγκόσμιου Ακαθάριστου Προϊόντος. Αποτελεί το σημαντικότερο οικονομικό τομέα, στο φυσικό και πολιτιστικό περιβάλλον. Ενώ στην Ελλάδα, ο τουρισμός αποτελεί το 5 με 6% του Ακαθάριστου Εθνικού Προϊόντος (ΑΕΠ).

Από το 1975 έως το 1982 στην Ελλάδα εφαρμόστηκαν αρκετά μέτρα πολιτικής με σκοπό την μείωση της εποχικότητας των καταλυμάτων. Αν και τα μέτρα εφαρμόστηκαν, οι αφίξεις των τουριστών ήταν μειωμένες.

Το 1982 έως και το 2005, η Ελλάδα ήταν ένας από τους πρώτους προορισμούς των διεθνών τουριστών. Στις περισσότερες χώρες του εξωτερικού, οι πολίτες «βομβαρδίζονταν» καθημερινά από πληροφορίες για τις ομορφιές της Ελλάδας. Υπήρχαν παντού φωτογραφίες από διάφορους προορισμούς της χώρας μας. Η διαφημιστική καμπάνια της Ελλάδας, είχε ως στοιχείο τις ελληνικές λέξεις, τα ελληνικά έθιμα και τα ελληνικά φαγητά. Οι διεθνείς τουρίστες προτιμούσαν για τις διακοπές τους, κάποιο μέρος της Ελλάδας ώστε να νιώσουν την ελληνική ηρεμία σε συνδυασμό με την συνεχόμενη ηλιοφάνεια και τις ζεστές και καθαρές ακτές. Επίσης, ενθουσιάζονταν με την απλότητα των υπαλλήλων σε ξενοδοχεία και εστιατόρια. Τα χαμογελαστά πρόσωπα. Τις χαμηλές τιμές.

Η Ελλάδα μπορεί να χαρακτηριστεί ως «παράδεισος» προορισμού διακοπών. Λόγο της μορφολογίας εδάφους, έχει το προνόμιο να μπορεί να εφαρμόσει όλες τις ειδικές μορφές τουρισμού, με αποτέλεσμα να υπάρχει τουρισμός όλο το χρόνο.

Ο ειδικές μορφές τουρισμού είναι:
  1. κοινωνικός τουρισμός
  2. κοινωνικός τουρισμός επαγγελματικών ενώσεων
  3. αγροτοτουρισμός
  4. συμπλέγματα αγροτοτουρισμού σε σύγχρονους οικισμούς
  5. τουρισμός στην ύπαιθρο
  6. τουρισμός τρίτης ηλικίας
  7. αθλητικός τουρισμός
  8. περιηγητικός τουρισμός
  9. θαλάσσιος τουρισμός
  10. οικολογικός τουρισμός
  11. τουρισμός υγείας
  12. ιαματικός τουρισμός
  13. πολιτιστικός τουρισμός
  14. εκπαιδευτικός τουρισμός
  15. θρησκευτικός τουρισμός
  16. συνεδριακός τουρισμός
  17. εκθεσιακός τουρισμός
  18. τουρισμός κινήτρων
  19. επαγγελματικός τουρισμός
  20. ορεινός τουρισμός
  21. χειμερινός τουρισμός
  22. γυμνιστικός τουρισμός
  23. τουρισμός περιπέτειας
  24. τουρισμός σε οργανωμένα τουριστικά χωριά (clubs)

Το 1994 πραγματοποιήθηκε έρευνα για τον προσδιορισμό των χαρακτήρων των αλλοδαπών τουριστών που επισκέφθηκαν την Ελλάδα την περίοδο 1993-1994. Από αυτή την έρευνα, διαπιστώθηκε ότι τα κριτήρια για την επιλογή της Ελλάδας ήταν
1.      φυσικές ομορφιές
2.      κλίμα
3.      αρχαιότητες
4.      κόστος ταξιδιού

Από το 2005 έως σήμερα, διαπιστώνεται μια σταθερή μείωση των αφίξεων στην Ελλάδα, ενώ οι Έλληνες προτιμούν προορισμούς εκτός Ελλάδας για τις διακοπές τους. Τέλος, οι διαφημιστικές καμπάνιες, σε συνδυασμό με τις πολιτικές και κοινωνικές συνέπειες  της καθημερινότητας στην Ελλάδα, απωθούν τον διεθνή τουρίστα να επιλέξει την χώρα μας για τουρισμό.

Αυτό που έχει διαπιστωθεί, με την πάροδο του χρόνου, είναι ότι η Ελλάδα έχει ανάγκη από ένα όραμα. Ένα όραμα που να δίνει δύναμη στον πολίτη να συνεχίσει να «παλεύει» για την εξέλιξη της καθημερινότητάς του. Να δημιουργεί το ενδιαφέρον του τουρίστα να επισκεφτεί την χώρα μας και του Έλληνα - τουρίστα να παραμείνει εντός της χώρας. 

Αυτή τη στιγμή η Ελλάδα έχει ανάγκη μια δυνατή καμπάνια.  Μέσω αυτής οι διεθνείς τουρίστες να «θυμηθούν» την Ελλάδα και να δώσει δύναμη στους πολίτες της, να «ανοίξουν τις μηχανές», να προχωρήσουν και να μπούμε ξανά στην παραγωγικότητα και στην εξέλιξη.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Κρητικό Σαρίκι το παραδοσιακό κεντητό μαντήλι για το κεφάλι. Η Ιστορία, οι συμβολισμοί & η Περίτεχνη πλέξη της κυρίας Πόπης

Με αφορμή την διάδοση της κρητικής παραδοσιακής τέχνης της πλέξης των σαρικιών επικοινωνήσαμε με την κυρία Πόπη, την υφάντρα μας. Τα χειροποίητα Κρητικά σαρίκια – μαντήλια στο katsounes.gr φτιάχνονται από τα χέρια της κυρίας Πόπης. Όπως μας είπε η ίδια και όπως θα έχετε αντιληφθεί η πλέξη των σαρικιών αποτελεί μια σπουδαία και περίτεχνη διαδικασία που διαφέρει από περιοχή σε περιοχή και είναι άμεσα συνδεδεμένη με τη τιμή και την υπερηφάνεια των Κρητικών. Η τέχνη αυτή συναντάτε σήμερα κυρίως σε ορεινά χωριά της Κρήτης και κυρίως   χρησιμοποιείται από μεγαλύτερες γενιές. Όπως μας είπε η ονομασία του “Σαρίκι” έχει Τούρκικη καταγωγή και υποδηλώνει την Οθωμανική επιρροή στο νησί της Κρήτης τα παλαιότερα χρόνια της Τουρκοκρατίας. Κάπου εδώ είναι η στιγμή που πρέπει να μιλήσουμε για το Συμβολισμό που έχουν τα Σαρίκια και τα μαντήλια των κρητικών στα κρόσσια, αλλά και γενικότερα τους συμβολισμούς   Ποιοι είναι όμως οι συμβολισμοί του;;   Τα κρόσσια στα μαντήλια των κρητ...

Η εξέλιξη της Κρητικής ενδυμασία στην πάροδο του χρόνου.

Έχετε αναρωτηθεί ποτέ ποια είναι η σημασία του σαρικιού, για ποιο λόγο φορούν οι Κρητικοί μαύρο πουκάμισο, τι επιρροές δέχτηκε η παραδοσιακή Κρητική φορεσιά ώσπου να πάρει την μορφή που γνωρίζουμε σήμερα;  Νομοθεσίες ενδυμασίας, επιρροές από τους διάφορους λαούς που κατοίκησαν στην Κρήτη και βεντέτες έδωσαν την τελική πινελιά στο σχέδιο της Κρητικής ενδυμασίας που γνωρίζουμε. Οι επιρροές από τη Δύση.

Ποια είναι τα βασικά προβλήματα στην ψυχολογία των εργαζομένων στον τουρισμό και πως μπορούν να βελτιωθούν;

Η Καλοκαιρινή τουριστική σεζόν έχει ήδη ξεκινήσει με πολλά προβλήματα να έρχονται στο φως της δημοσιότητας, αλλά με τα περισσότερα να παραμένουν και να εξελίσσονται εσωτερικά στους κλάδους των Τουριστικών Επαγγελμάτων. Τα τελευταία περιστατικά που συνέβησαν σχετικά με το έγκαυμα του νεαρού στην Κρήτη, αλλά και τον νεαρό σερβιτόρο να σερβίρει εντός θαλάσσης σε beach bar στην Ρόδο, κάνουν πλέον ξεκάθαρο ότι δεν ακολουθείται, αλλά ούτε φαίνεται να υπάρχει σαφής οδηγία για τον ασφαλή τρόπο εργασίας κάθε εργαζομένου. Τελικά η εργασία στον Τουρισμό είναι επιλογή ή λύση ανάγκης για τους εργαζομένους του χώρου;  • Πόσο εύκολό είναι από μία αδρανής περίοδο του χειμώνα να προσαρμοστείς σε μία έντονη καθημερινότητα; • Πόσες είναι και πόσες θα έπρεπε να είναι οι ώρες εργασίας;  • Υπάρχει προσωπικός χρόνος;  • Τηρείται η σωστή διατροφή; Βρισκόμαστε στην καρδιά του καλοκαιριού και σε μια χώρα όπου αποτελείται από 6.000 νησιά, νησίδες και βραχονησίδες. Η ενασχόληση λοιπόν με τον...

Κρητικό παζάρι στην Αθήνα

Έκθεση με τίτλο: «ΚΡΗΤΗ: η Μεγάλη Συνάντηση» οργανώνεται στην Αθήνα 24 έως 27 Μαΐου στις εγκαταστάσεις του Tae Kwon Do στο Φάληρο. Η έκθεση θα είναι μικτή, κοινού και εμπορική, µε ιδιαίτερη έμφαση στις Business to Business επαφές ανάμεσα σε Κρήτες επιχειρηματίες και εταιρείες της ημεδαπής και της αλλοδαπής και θα καλύπτει έκταση 3.700 τ.μ. Θα πραγματοποιηθεί σε έναν ενιαίο χώρο, σε δυο τμήματα, ένα τμήμα προσβάσιμο σε όλους τους επισκέπτες και ένα μόνο για τους επαγγελματίες.

Τι κρύβεται πίσω από το ναι των Ηγετών της χώρας;

Κυρίες και κύριε, συγγενείς, φίλοι και συμπολίτες, χθες τα μεσάνυχτα υπερψηφίστηκε το νέο μνημόνιο με 199 ΝΑΙ από τους βουλευτές της χώρας, χωρίς να υπάρχουν ενδοιασμοί για τους χιλιάδες διαδηλωτές ανά την Ελλάδα, που συγκεντρώθηκαν για να εκφράσουν ο καθένας με τον δικό του τρόπο, την αντίθεσή τους προ στην υπερψήφιση του νέου μνημονίου. Το ειδησεογραφικό πρακτορείο Reuters δημοσίευσε την υπερψήφιση του νομοσχεδίου, πριν καν ανακοινωθούν τα αποτελέσματα μέσα στην βουλή.