Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Η δύναμη της Ελλάδας είναι ο τουρισμός.



Ο Τουρισμός αντιπροσωπεύει το 10 με 12% του Παγκόσμιου Ακαθάριστου Προϊόντος. Αποτελεί το σημαντικότερο οικονομικό τομέα, στο φυσικό και πολιτιστικό περιβάλλον. Ενώ στην Ελλάδα, ο τουρισμός αποτελεί το 5 με 6% του Ακαθάριστου Εθνικού Προϊόντος (ΑΕΠ).

Από το 1975 έως το 1982 στην Ελλάδα εφαρμόστηκαν αρκετά μέτρα πολιτικής με σκοπό την μείωση της εποχικότητας των καταλυμάτων. Αν και τα μέτρα εφαρμόστηκαν, οι αφίξεις των τουριστών ήταν μειωμένες.

Το 1982 έως και το 2005, η Ελλάδα ήταν ένας από τους πρώτους προορισμούς των διεθνών τουριστών. Στις περισσότερες χώρες του εξωτερικού, οι πολίτες «βομβαρδίζονταν» καθημερινά από πληροφορίες για τις ομορφιές της Ελλάδας. Υπήρχαν παντού φωτογραφίες από διάφορους προορισμούς της χώρας μας. Η διαφημιστική καμπάνια της Ελλάδας, είχε ως στοιχείο τις ελληνικές λέξεις, τα ελληνικά έθιμα και τα ελληνικά φαγητά. Οι διεθνείς τουρίστες προτιμούσαν για τις διακοπές τους, κάποιο μέρος της Ελλάδας ώστε να νιώσουν την ελληνική ηρεμία σε συνδυασμό με την συνεχόμενη ηλιοφάνεια και τις ζεστές και καθαρές ακτές. Επίσης, ενθουσιάζονταν με την απλότητα των υπαλλήλων σε ξενοδοχεία και εστιατόρια. Τα χαμογελαστά πρόσωπα. Τις χαμηλές τιμές.

Η Ελλάδα μπορεί να χαρακτηριστεί ως «παράδεισος» προορισμού διακοπών. Λόγο της μορφολογίας εδάφους, έχει το προνόμιο να μπορεί να εφαρμόσει όλες τις ειδικές μορφές τουρισμού, με αποτέλεσμα να υπάρχει τουρισμός όλο το χρόνο.

Ο ειδικές μορφές τουρισμού είναι:
  1. κοινωνικός τουρισμός
  2. κοινωνικός τουρισμός επαγγελματικών ενώσεων
  3. αγροτοτουρισμός
  4. συμπλέγματα αγροτοτουρισμού σε σύγχρονους οικισμούς
  5. τουρισμός στην ύπαιθρο
  6. τουρισμός τρίτης ηλικίας
  7. αθλητικός τουρισμός
  8. περιηγητικός τουρισμός
  9. θαλάσσιος τουρισμός
  10. οικολογικός τουρισμός
  11. τουρισμός υγείας
  12. ιαματικός τουρισμός
  13. πολιτιστικός τουρισμός
  14. εκπαιδευτικός τουρισμός
  15. θρησκευτικός τουρισμός
  16. συνεδριακός τουρισμός
  17. εκθεσιακός τουρισμός
  18. τουρισμός κινήτρων
  19. επαγγελματικός τουρισμός
  20. ορεινός τουρισμός
  21. χειμερινός τουρισμός
  22. γυμνιστικός τουρισμός
  23. τουρισμός περιπέτειας
  24. τουρισμός σε οργανωμένα τουριστικά χωριά (clubs)

Το 1994 πραγματοποιήθηκε έρευνα για τον προσδιορισμό των χαρακτήρων των αλλοδαπών τουριστών που επισκέφθηκαν την Ελλάδα την περίοδο 1993-1994. Από αυτή την έρευνα, διαπιστώθηκε ότι τα κριτήρια για την επιλογή της Ελλάδας ήταν
1.      φυσικές ομορφιές
2.      κλίμα
3.      αρχαιότητες
4.      κόστος ταξιδιού

Από το 2005 έως σήμερα, διαπιστώνεται μια σταθερή μείωση των αφίξεων στην Ελλάδα, ενώ οι Έλληνες προτιμούν προορισμούς εκτός Ελλάδας για τις διακοπές τους. Τέλος, οι διαφημιστικές καμπάνιες, σε συνδυασμό με τις πολιτικές και κοινωνικές συνέπειες  της καθημερινότητας στην Ελλάδα, απωθούν τον διεθνή τουρίστα να επιλέξει την χώρα μας για τουρισμό.

Αυτό που έχει διαπιστωθεί, με την πάροδο του χρόνου, είναι ότι η Ελλάδα έχει ανάγκη από ένα όραμα. Ένα όραμα που να δίνει δύναμη στον πολίτη να συνεχίσει να «παλεύει» για την εξέλιξη της καθημερινότητάς του. Να δημιουργεί το ενδιαφέρον του τουρίστα να επισκεφτεί την χώρα μας και του Έλληνα - τουρίστα να παραμείνει εντός της χώρας. 

Αυτή τη στιγμή η Ελλάδα έχει ανάγκη μια δυνατή καμπάνια.  Μέσω αυτής οι διεθνείς τουρίστες να «θυμηθούν» την Ελλάδα και να δώσει δύναμη στους πολίτες της, να «ανοίξουν τις μηχανές», να προχωρήσουν και να μπούμε ξανά στην παραγωγικότητα και στην εξέλιξη.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Η ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΗ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΚΡΗΤΙΚΗΣ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΗΣ ΚΑΤΣΟΥΝΑΣ

Το σήμα κατατεθέν της Κρητικές παράδοσης και συγκεκριμένα οι "χειροποίητες κατσούνες, κρητικά μπαστούνια" είχαν την τιμητική τους στην τελευταία εκπομπή του ALPHA «Σαββατοκύριακο με τον Μάνεση». Την Κυριακή το μεσημέρι εμφανίστηκε στην εκπομπή μέσω σύνδεσης Skype ο Κρητικός "Digital Media Strategist" Μάρκος Σμυρνάκης. Επίκεντρο της συζήτησης ήταν ο τρόπος της διαδικτυακής προώθησης της Κρητικής παράδοσης, αλλά και πως όλο αυτό βοηθάει στην συντήρηση της. Όπως ισχυρίζεται, σύγχρονες τεχνικές μάρκετινγκ είναι ικανές να δώσουν ξανά ζωή και να συστήσουν σε νέο κόσμο τις Κρητικές κατσούνες. Αυτό είναι και το όραμα. Η ένταξη ενός παγιωμένου προϊόντος και πάλι στην καθημερινότητα του ανθρώπου, πριν την εξαφάνιση του. Ένταξη... από όλες τις πλευρές, ξεκινώντας από το κίνητρο για την παραγωγή, αλλά και το ενδιαφέρον από νέους ανθρώπους όχι μόνο να μάθουν να τις χρησιμοποιούν , αλλά και να παράγουν το συγκεκριμένο προϊόν Αξίζει να σημειωθεί ότι οι τεχνίτες πλέ...

Τα «4 Π» του επιτυχημένου πολιτικού!

Όσοι από εμάς διδαχτήκαμε το Μάρκετινγκ, είχαμε την ευκαιρία να βρούμε στον δρόμο μας τα «4 Π» (4 P's of Marketing), τα οποία αποτελούν το συστατικό επιτυχίας ενός προϊόντος ή μιας υπηρεσίας, μέσα από τον σχεδιασμό της σωστής στρατηγικής, η οποία στηρίζεται: 1) Στα χαρακτηριστικά του προϊόντος ή της υπηρεσίας (Product). 2) Στην τιμή (Price) του προϊόντος / υπηρεσίας. 3) Στη σωστή τοποθέτησή του στην αγορά (Place). 4) Στη σωστή προώθησή του (Promotion). Αναλύοντας τα πιο πάνω χαρακτηριστικά, ένας πολιτικός μπορεί εύκολα να διακρίνει τη

Η L’Oréal «σπάει» την γυάλινη οροφή για τις γυναίκες επιστήμονες!

  Τα Ελληνικά Βραβεία L’ORÉAL–UNESCO εντάσσονται στο Διεθνές Πρόγραμμα L’ORÉAL-UNESCO Για τις Γυναίκες στην Επιστήμη, το όποιο αναγνωρίζει και υποστηρίζει διεθνώς γυναίκες επιστήμονες, με στόχο να τους δοθεί μεγαλύτερη αναγνώριση, να αναδειχθεί το ταλέντο τους και να εμπνεύσει περισσότερες γυναίκες να ασχοληθούν με την επιστήμη. Με πίστη στην πεποίθηση ότι ο κόσμος χρειάζεται την επιστήμη και η επιστήμη χρειάζεται τις γυναίκες, το Ίδρυμα L’Oréal σε συνεργασία με την Ελληνική Εθνική Επιτροπή για την UNESCO, προκηρύσσουν για 12η φορά στην Ελλάδα, την έναρξη των φετινών βραβείων, με τρία σημαντικά βραβεία αξίας 10.000€ έκαστο, που θα δοθούν σε γυναίκες επιστήμονες, οι οποίες απασχολούνται στους τομείς των Βιοεπιστημών, των Φυσικών Επιστημών, των Μαθηματικών και της Επιστήμης των Υπολογιστών. Τέλος, ως περαιτέρω επιβεβαίωση της παραπάνω δέσμευσης και του θετικού αντίκτυπου των Βραβείων στους δικαιούχους του, ανακοινώνεται ότι από το 2022 και έπειτα, τα βραβεία θα πραγματοποιούνται κάθ...

Freelancer: Τι σημαίνει επί της ουσίας η νέα πραγματικότητα εργασίας;

Γράφει η Αρετή Διαμαντή Freelancer: Από την e-food και άλλες εταιρείες που υιοθετούν ένα τέτοιο μοντέλο εργασίας προκύπτει το νέο ερώτημα. Συμφέρει άραγε να είναι κάποιος freelancer και κάτω από ποιες προϋποθέσεις; Σάλος δημιουργήθηκε με την πρόσφατη “ατυχή” διατύπωση της e-food σε μερίδα εργαζομένων της σε σχέση με το ενδεχόμενο να γίνουν freelancers αντί για μισθωτοί. Οι περισσότεροι διαμαρτυρήθηκαν έντονα, ενώ η εταιρεία έσπευσε να διαψεύσει και να μιλήσει για κακή επικοινωνία. Ωστόσο, υπάρχει μια μεγάλη μερίδα ατόμων που δεν γνωρίζουν καν τι σημαίνει το freelancing. Σε αυτή την περίπτωση, τι αλλάζει στον εργασιακό τομέα; Πρόκειται για μια αναβάθμιση της εργασιακής πραγματικότητας ή μήπως για μια επιδείνωση της ήδη ζοφερής πραγματικότητας; Η τεχνολογία συχνά έρχεται να γεφυρώσει το χάσμα που δημιουργείται ανάμεσα στις διαφορετικές γενιές. Εδώ μήπως συμβαίνει κάτι τέτοιο; Freelancer: Τι συνεπάγεται για την καθημερινότητα ενός εργαζομένου; Αρχικά, πρόκειται για έναν αρκετά ευρύ όρο. Κ...

Γλυπτά Παρθενώνα: Το 54% των Βρετανών υπέρ της επιστροφής τους στην Ελλάδα

Περίπου ένα στους δύο ή το 54% των Βρετανών συμφωνεί με την επιστροφή των Γλυπτών του Παρθενώνα και μόλις το 16% έχει αντίθετη άποψη. Αυτό είναι το αποτέλεσμα δημοσκόπησης που δημοσιεύεται στην ιστοσελίδα του BBC και πραγματοποιήθηκε εκ μέρους του οργανισμού Parthenon Project. Το Parthenon Project είναι ένας σχετικά νέος φορέας που στοχεύει στην επανένωση των Γλυπτών. Πρόσφατα μάλιστα πρόεδρος του οργανισμού ορίστηκε ο πρώην υφυπουργός Πολιτισμού της Βρετανίας των κυβερνήσεων Κάμερον, λόρδος Εντ Βέιζι. Ο Λόρδος Βέιζι που υπηρέτησε στο υπουργείο από το 2010 ως 2016 δήλωσε ότι είναι βέβαιος πως «μια συμφωνία είναι εφικτή». Σε άρθρο του δε στην εφημερίδα Times μεταξύ άλλων τονίζει πως «το Βρετανικό Μουσείο φιλοξενεί τα μισά από τα γλυπτά για περισσότερα από 200 χρόνια. Του ζητήθηκε να τα επιστρέψει στην Αθήνα, ώστε να επανενωθούν ως ένα ενιαίο έργο τέχνης, για να μπορεί να τα δει κάποιος στο Μουσείο της Ακρόπολης. Η Ελλάδα έχει απορρίψει προσφορές δανεισμού. Η ιδέα όμως μιας αμοιβαίας αντ...