Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Η δύναμη της Ελλάδας είναι ο τουρισμός.



Ο Τουρισμός αντιπροσωπεύει το 10 με 12% του Παγκόσμιου Ακαθάριστου Προϊόντος. Αποτελεί το σημαντικότερο οικονομικό τομέα, στο φυσικό και πολιτιστικό περιβάλλον. Ενώ στην Ελλάδα, ο τουρισμός αποτελεί το 5 με 6% του Ακαθάριστου Εθνικού Προϊόντος (ΑΕΠ).

Από το 1975 έως το 1982 στην Ελλάδα εφαρμόστηκαν αρκετά μέτρα πολιτικής με σκοπό την μείωση της εποχικότητας των καταλυμάτων. Αν και τα μέτρα εφαρμόστηκαν, οι αφίξεις των τουριστών ήταν μειωμένες.

Το 1982 έως και το 2005, η Ελλάδα ήταν ένας από τους πρώτους προορισμούς των διεθνών τουριστών. Στις περισσότερες χώρες του εξωτερικού, οι πολίτες «βομβαρδίζονταν» καθημερινά από πληροφορίες για τις ομορφιές της Ελλάδας. Υπήρχαν παντού φωτογραφίες από διάφορους προορισμούς της χώρας μας. Η διαφημιστική καμπάνια της Ελλάδας, είχε ως στοιχείο τις ελληνικές λέξεις, τα ελληνικά έθιμα και τα ελληνικά φαγητά. Οι διεθνείς τουρίστες προτιμούσαν για τις διακοπές τους, κάποιο μέρος της Ελλάδας ώστε να νιώσουν την ελληνική ηρεμία σε συνδυασμό με την συνεχόμενη ηλιοφάνεια και τις ζεστές και καθαρές ακτές. Επίσης, ενθουσιάζονταν με την απλότητα των υπαλλήλων σε ξενοδοχεία και εστιατόρια. Τα χαμογελαστά πρόσωπα. Τις χαμηλές τιμές.

Η Ελλάδα μπορεί να χαρακτηριστεί ως «παράδεισος» προορισμού διακοπών. Λόγο της μορφολογίας εδάφους, έχει το προνόμιο να μπορεί να εφαρμόσει όλες τις ειδικές μορφές τουρισμού, με αποτέλεσμα να υπάρχει τουρισμός όλο το χρόνο.

Ο ειδικές μορφές τουρισμού είναι:
  1. κοινωνικός τουρισμός
  2. κοινωνικός τουρισμός επαγγελματικών ενώσεων
  3. αγροτοτουρισμός
  4. συμπλέγματα αγροτοτουρισμού σε σύγχρονους οικισμούς
  5. τουρισμός στην ύπαιθρο
  6. τουρισμός τρίτης ηλικίας
  7. αθλητικός τουρισμός
  8. περιηγητικός τουρισμός
  9. θαλάσσιος τουρισμός
  10. οικολογικός τουρισμός
  11. τουρισμός υγείας
  12. ιαματικός τουρισμός
  13. πολιτιστικός τουρισμός
  14. εκπαιδευτικός τουρισμός
  15. θρησκευτικός τουρισμός
  16. συνεδριακός τουρισμός
  17. εκθεσιακός τουρισμός
  18. τουρισμός κινήτρων
  19. επαγγελματικός τουρισμός
  20. ορεινός τουρισμός
  21. χειμερινός τουρισμός
  22. γυμνιστικός τουρισμός
  23. τουρισμός περιπέτειας
  24. τουρισμός σε οργανωμένα τουριστικά χωριά (clubs)

Το 1994 πραγματοποιήθηκε έρευνα για τον προσδιορισμό των χαρακτήρων των αλλοδαπών τουριστών που επισκέφθηκαν την Ελλάδα την περίοδο 1993-1994. Από αυτή την έρευνα, διαπιστώθηκε ότι τα κριτήρια για την επιλογή της Ελλάδας ήταν
1.      φυσικές ομορφιές
2.      κλίμα
3.      αρχαιότητες
4.      κόστος ταξιδιού

Από το 2005 έως σήμερα, διαπιστώνεται μια σταθερή μείωση των αφίξεων στην Ελλάδα, ενώ οι Έλληνες προτιμούν προορισμούς εκτός Ελλάδας για τις διακοπές τους. Τέλος, οι διαφημιστικές καμπάνιες, σε συνδυασμό με τις πολιτικές και κοινωνικές συνέπειες  της καθημερινότητας στην Ελλάδα, απωθούν τον διεθνή τουρίστα να επιλέξει την χώρα μας για τουρισμό.

Αυτό που έχει διαπιστωθεί, με την πάροδο του χρόνου, είναι ότι η Ελλάδα έχει ανάγκη από ένα όραμα. Ένα όραμα που να δίνει δύναμη στον πολίτη να συνεχίσει να «παλεύει» για την εξέλιξη της καθημερινότητάς του. Να δημιουργεί το ενδιαφέρον του τουρίστα να επισκεφτεί την χώρα μας και του Έλληνα - τουρίστα να παραμείνει εντός της χώρας. 

Αυτή τη στιγμή η Ελλάδα έχει ανάγκη μια δυνατή καμπάνια.  Μέσω αυτής οι διεθνείς τουρίστες να «θυμηθούν» την Ελλάδα και να δώσει δύναμη στους πολίτες της, να «ανοίξουν τις μηχανές», να προχωρήσουν και να μπούμε ξανά στην παραγωγικότητα και στην εξέλιξη.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Η εξέλιξη της Κρητικής ενδυμασία στην πάροδο του χρόνου.

Έχετε αναρωτηθεί ποτέ ποια είναι η σημασία του σαρικιού, για ποιο λόγο φορούν οι Κρητικοί μαύρο πουκάμισο, τι επιρροές δέχτηκε η παραδοσιακή Κρητική φορεσιά ώσπου να πάρει την μορφή που γνωρίζουμε σήμερα;  Νομοθεσίες ενδυμασίας, επιρροές από τους διάφορους λαούς που κατοίκησαν στην Κρήτη και βεντέτες έδωσαν την τελική πινελιά στο σχέδιο της Κρητικής ενδυμασίας που γνωρίζουμε. Οι επιρροές από τη Δύση.

Βασική διαφορά μεταξύ των Δημοσίων Σχέσεων και Διαφήμισης.

Με δύο λόγια η βασική διαφορά μεταξύ των Δημοσίων Σχέσεων και της Διαφήμισης. Οι Δημόσιες Σχέσεις στην εποχή μας πρέπει σε συνεργασία με τη διαφήμιση να οδηγούν στα επιθυμητά αποτελέσματα. Αν θέλαμε να ξεχωρίσουμε κάπως την διαφήμιση από τις δημόσιες σχέσεις, θα ήταν λογικότερο να πούμε ότι με τις δημόσιες σχέσεις περιμένουμε πιο μακροπρόθεσμα αποτελέσματα που ίσως να μην είναι και μετρήσιμα σε σχέση με αυτά της διαφήμισης που το ζητούμενο είναι άμεσο και με πιο ασφαλείς τρόπους μετρήσιμο. Δημοσίευση: Μάρκος Σμυρνάκης

Η ομορφότερη κοπέλα της Κρήτης για το 2011

Πλήθος κόσμου κατέκλισε την Τετάρτη 24 Αυγούστου το club Envy στο Ηράκλειο όπου πραγματοποιήθηκε ο μεγάλος Τελικός του 33ου Παγκρήτιου Διαγωνισμού Ομορφιάς. Τον τίτλο της MISS ΚΡΗΤΗ 2011 κατέκτησε η 19χρονη Εύα Ζεϊμπεκάκη από το Ηράκλειο, Ά Αναπληρωματική Miss Κρήτη 2011 αναδείχθηκε η Φαίη Αβδουλά και΄Β Αναπληρωματική Miss Κρήτη 2011 η Ευρυδίκη Μερκούρη. Η 17χρονη Μιχαέλα Φωτιάδη

Η ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΗ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΚΡΗΤΙΚΗΣ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΗΣ ΚΑΤΣΟΥΝΑΣ

Το σήμα κατατεθέν της Κρητικές παράδοσης και συγκεκριμένα οι "χειροποίητες κατσούνες, κρητικά μπαστούνια" είχαν την τιμητική τους στην τελευταία εκπομπή του ALPHA «Σαββατοκύριακο με τον Μάνεση». Την Κυριακή το μεσημέρι εμφανίστηκε στην εκπομπή μέσω σύνδεσης Skype ο Κρητικός "Digital Media Strategist" Μάρκος Σμυρνάκης. Επίκεντρο της συζήτησης ήταν ο τρόπος της διαδικτυακής προώθησης της Κρητικής παράδοσης, αλλά και πως όλο αυτό βοηθάει στην συντήρηση της. Όπως ισχυρίζεται, σύγχρονες τεχνικές μάρκετινγκ είναι ικανές να δώσουν ξανά ζωή και να συστήσουν σε νέο κόσμο τις Κρητικές κατσούνες. Αυτό είναι και το όραμα. Η ένταξη ενός παγιωμένου προϊόντος και πάλι στην καθημερινότητα του ανθρώπου, πριν την εξαφάνιση του. Ένταξη... από όλες τις πλευρές, ξεκινώντας από το κίνητρο για την παραγωγή, αλλά και το ενδιαφέρον από νέους ανθρώπους όχι μόνο να μάθουν να τις χρησιμοποιούν , αλλά και να παράγουν το συγκεκριμένο προϊόν Αξίζει να σημειωθεί ότι οι τεχνίτες πλέ

Φουντώνει το συναίσθημα του ρατσισμού στην Ελλάδα.

  Γράφει ο Μάρκος Σμυρνάκης   Προσπαθώντας να δώσω ένα σύγχρονο ορισμό για την λέξη “Ρατσισμός”, θα έλεγα ότι, χρησιμοποιείται για να αναγάγει μια ομάδα, ως   υπέρτερη άλλων. Πιο συγκεκριμένα περιγράφει τις πράξεις μιας ομάδας ανθρώπων (οι οποίοι συνδέονται με κάποια κοινά χαρακτηριστικά) εναντίον μίας άλλης ομάδας. Η προέλευση της προέρχεται από το πιο συνηθισμένο είδος ρατσισμού, δηλαδή τον φυλετικό ρατσισμό, εκ της Ιταλικής όμως γλώσσας, “ razza ”   (ράτσα) που σημαίνει φυλή.