Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Ποια τα εμπόδια στην κριτική σκέψη – Πώς η τεχνολογία ενισχύει την πρόοδο


Με αφορμή την 30ή επέτειο του φορητού υπολογιστή ThinkPad, η Lenovo πραγματοποίησε παγκόσμια έρευνα για να κατανοήσει τις συνήθειες σκέψης, να εντοπίσει τα κενά σκέψης και να ανακαλύψει νέους τρόπους σκέψης, μέσω της τεχνολογίας, οι οποίοι μπορούν να βελτιώσουν το μέλλον της ανθρωπότητας

Τα απότελέσματα της πρώτης έρευνας Think Report δείχνουν ότι ο τρόπος που σκεφτόμαστε στον σημερινό κόσμο έχει αλλάξει, με τους συμμετέχοντες σε όλον τον πλανήτη να δηλώνουν ότι χάνουν περίπου δύο ώρες παραγωγικής εργασίας την ημέρα, λόγω της αδυναμίας τους να σκέφτονται σκόπιμα, κυρίως λόγω της εξάντλησης, του στρες και της ψυχικής κόπωσης από τις τεράστιες κοινωνικές αλλαγές που έχουν βιώσει τα τελευταία δύο χρόνια.

Η έρευνα – στην οποία συμμετείχαν 5.700+ άτομα στις ΗΠΑ, το Ηνωμένο Βασίλειο, τη Γερμανία και την Ιαπωνία. Με στόχο τα αποτελέσματα να είναι πηγή έμπνευσης στο εργατικό δυναμικό και να εκπαιδεύσουν σχετικά με τη σημασία της «πραγματικής σκέψης», ενώ παράλληλα να προσφέρουν τη δυνατότητα στους εργαζομένους να χρησιμοποιούν την τεχνολογία πιο έξυπνα, πιο συνεργατικά και λιγότερο παρεμβατικά, με τρόπο που δεν αποσπάται η ζωή και η ευημερία του ατόμου.

«Τα ευρήματα της έρευνας είναι αποκαλυπτικά! Οι άνθρωποι παγκοσμίως αισθάνονται ότι η κοινωνική πρόοδος κινδυνεύει λόγω έλλειψης πραγματικής σκέψης. Το 80% αυτών που συμμετείχαν στην έρευνα πιστεύει ότι εμείς, ως κοινωνία, χρειάζεται να κάνουμε μία νέα επανάσταση στη σκέψη», σχολίασε η Emily Ketchen, Αντιπρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του Intelligent Devices Group, Lenovo. «Καθώς γιορτ
άζουμε την 30η επέτειο του ThinkPad, είναι μια κρίσιμη στιγμή για να επαναξιολογήσουμε πώς η ανθρωποκεντρική τεχνολογία μπορεί να γίνει ο καταλύτης για την καλύτερη σκέψη, σε όλες τις πτυχές της ζωής μας – από το σπίτι και τη δουλειά μέχρι το σχολείο κ.α.».
 
Το Χάσμα της Σκέψης

Οι ερωτηθέντες πιστεύουν σε μεγάλο βαθμό ότι τα γεγονότα των τελευταίων ετών (π.χ. COVID-19, οικονομικές αναταραχές κ.λπ.) συμβάλλουν και επιδεινώνουν τους περισπασμούς, το multitasking και την κούραση, γεγονός που μειώνει περαιτέρω την ποιότητα της σκέψης τους. Στο σύνολο των ερωτηθέντων, μόλις το 34% δηλώνει ότι ξοδεύει «όλο» ή «το μεγαλύτερο μέρος» του χρόνου σκέψης του σε καθαρή, βαθιά και παραγωγική σκέψη.

Το 75% των υπεύθυνων λήψης αποφάσεων στο IT παγκοσμίως δηλώνουν ότι οι συνάδελφοί τους δυσκολεύονται «πολύ» ή «κάπως» με την σαφή και παραγωγική σκέψη.

Το 64% των ερωτηθέντων πιστεύουν ότι εξαρτώνται από την πρακτική σκέψη ή σκέψη «επιβίωσης» και ότι η ικανότητα της γρήγορης σκέψης και του multitasking είναι «εξαιρετικά» ή «πολύ σημαντική», με αποτέλεσμα την έλλειψη καινοτόμου και ενεργητικής σκέψης που προάγει την ανέλιξη του ατόμου επαγγελματικά.

Παράλληλα, οι περισσότεροι ερωτηθέντες αισθάνονται ότι η κατάσταση δεν βελτιώνεται – ενώ προβλέπουν ότι η ζωή τους δεν θα γίνει ευκολότερη ή λιγότερο αγχωτική τα επόμενα χρόνια.
 
Η Δύναμη της Σκέψης

Σε όλο τον κόσμο, ενώ πολλοί από τους ερωτηθέντες δήλωσαν ότι αγωνίζονται να επιτύχουν υψηλότερα επίπεδα σκέψης, όλοι κατανοούν τα οφέλη που προκύπτουν από την βελτίωση του επιπέδου της σκέψης. 
 
Το 65% των ερωτηθέντων πιστεύει ότι η ενασχόληση με σαφή, βαθιά, παραγωγική σκέψη θα τους βοηθήσει να λαμβάνουν καλύτερες αποφάσεις.
 
Το 79% των ερωτηθέντων στις ΗΠΑ θεωρούν την κριτική σκέψη «εξαιρετικά σημαντική» ή «πολύ σημαντική».
 
Συνήθειες Σκέψης

Ενώ οι άνθρωποι αναγνωρίζουν τη δύναμη της βελτιωμένης σκέψης, οι χρόνοι παραγωγικής σκέψης ποικίλλουν σημαντικά ανάλογα με την περιοχή και δεν ευθυγραμμίζονται πάντα με την παραδοσιακή εργάσιμη ημέρα του «9-με-5». Το 37% των Αμερικανών που συμμετείχαν στην έρευνα και το 24% των ερωτηθέντων στο Ηνωμένο Βασίλειο δηλώνουν ότι προτιμούν αργά τη νύχτα ή νωρίς το πρωί.

Το 25% των Ιαπώνων ερωτηθέντων προτιμούν το μεσημέρι, ενώ το 35% των Γερμανών σκέφτεται πιο καθαρά τα βράδια.

Σε γενικές γραμμές, οι ερωτηθέντες πιστεύουν ότι το #1 απαραίτητο στοιχείο για καλύτερη σκέψη είναι ένα ήσυχο περιβάλλον – και οι ερωτηθέντες στις ΗΠΑ, το Ηνωμένο Βασίλειο και τη Γερμανία δήλωσαν ότι οι τεχνολογίες ακύρωσης θορύβου είναι πολύτιμες για να βοηθήσουν στη βαθύτερη σκέψη. 

Καλύτερη σκέψη Ενδυναμωμένη από την τεχνολογία

Με βάση την έρευνα, οι εξελίξεις στις τεχνολογίες επικοινωνίας και συνεργατικότητας θεωρούνται ως τα πιο βοηθητικά χαρακτηριστικά για την προώθηση της καλύτερης σκέψης. Επιπλέον, το να μάθουμε πώς να χρησιμοποιούμε την τεχνολογία πιο σκόπιμα – συμπεριλαμβανομένου του καθορισμού ορισμένων ορίων, του περιορισμού των περισπασμών και της μείωσης της ακαταστασίας των πληροφοριών – μπορεί να μας βοηθήσει να δημιουργήσουμε καλύτερες συνήθειες σκέψης Το 66% των Επαγγελματιών Χρηστών που ερωτήθηκαν αναζητούν πληροφορίες για το πώς η τεχνολογία μπορεί να βοηθήσει στη σαφή, βαθιά και παραγωγική σκέψη. Είναι επίσης πιο πρόθυμοι από τον γενικό πληθυσμό να εξετάσουν το ενδεχόμενο επαναξιολόγησης της σχέσης τους με την τεχνολογία. Για παράδειγμα, πολλοί πιστεύουν ότι η απλοποίηση των εργασιών θα μπορούσε να βοηθήσει τα άτομα να επιτύχουν καλύτερη σκέψη.

Το 40% των ερωτηθέντων στη Γερμανία θα ήθελαν να μάθουν πώς να χρησιμοποιούν την τεχνολογία πιο σκόπιμα.

Το 39% των ερωτηθέντων στις ΗΠΑ θα ήθελε να θέσει σαφέστερα όρια γύρω από τη χρήση της τεχνολογίας. Για παράδειγμα, ορίζοντας μια συγκεκριμένη ώρα για να παίξει ένα όργανο ή να ασκηθεί.

Με συντριπτικό ποσοστό, οι υπεύθυνοι λήψης αποφάσεων πληροφορικής που συμμετείχαν στην έρευνα αισθάνονται αισιόδοξοι για την τεχνολογία στην οποία έχουν πρόσβαση οι συνάδελφοί τους και πιστεύουν πώς αυτή επιτρέπει τη σαφή σκέψη στους υπαλλήλους των οργανισμών όπου εργάζονται. Είτε η ανάγκη της επιχείρησης είναι να τηρηθούν οι προθεσμίες, ή να γεννηθεί μια νέα ιδέα και να εφευρεθεί μία νέα λύση – περισσότερο από το 60% των ερωτηθέντων πιστεύει ότι η τεχνολογία βοηθά στον κριτικό στοχασμό, τη συνεργατικότητα, τη διερεύνηση και την παραγωγική σκέψη. 

Σκέψη για την Ανθρωπότητα

Συνολικά, τα άτομα που ερωτήθηκαν πιστεύουν ότι η βελτιωμένη σκέψη έχει τη δυνατότητα να φέρει μακροχρόνιες επιπτώσεις και πρόοδο. Η πλειοψηφία των ερωτηθέντων συμφωνεί ότι η καλύτερη σκέψη θα είχε ως αποτέλεσμα την αύξηση της συλλογικής μας ανθρωπιάς και θα μας έφερνε πιο κοντά στην επίλυση των προκλήσεων που αντιμετωπίζει η ανθρωπότητα και η κοινωνία για τις επόμενες γενιές. Το 62% στις ΗΠΑ, το 54% στο Ηνωμένο Βασίλειο και το 52% στη Γερμανία λένε ότι η κοινωνία μας θα ήταν πιο ευγενική αν ασχολούμασταν με πιο σαφή, βαθιά και παραγωγική σκέψη. 

Η μεθοδολογία της έρευνας

Η έρευνα διεξήχθη μέσω διαδικτυακής πλατφόρμας σε 5.768 ερωτηθέντες από τις 4 έως τις 24 Ιουλίου 2022. Το δείγμα της έρευνας αποτελείτε από έναν συνδυασμό Gen Pop, BEU (Gen Z & Millennials) και ITDM (IT Decision Makers) από τις αγορές των ΗΠΑ, του Ηνωμένου Βασιλείου, της Γερμανίας και της Γερμανίας. Το περιθώριο σφάλματος για μεμονωμένα δείγματα αγοράς των ερωτηθέντων Gen Pop είναι +/- 3.
 
 
Πηγή

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Η εξέλιξη της Κρητικής ενδυμασία στην πάροδο του χρόνου.

Έχετε αναρωτηθεί ποτέ ποια είναι η σημασία του σαρικιού, για ποιο λόγο φορούν οι Κρητικοί μαύρο πουκάμισο, τι επιρροές δέχτηκε η παραδοσιακή Κρητική φορεσιά ώσπου να πάρει την μορφή που γνωρίζουμε σήμερα;  Νομοθεσίες ενδυμασίας, επιρροές από τους διάφορους λαούς που κατοίκησαν στην Κρήτη και βεντέτες έδωσαν την τελική πινελιά στο σχέδιο της Κρητικής ενδυμασίας που γνωρίζουμε. Οι επιρροές από τη Δύση.

Φουντώνει το συναίσθημα του ρατσισμού στην Ελλάδα.

  Γράφει ο Μάρκος Σμυρνάκης   Προσπαθώντας να δώσω ένα σύγχρονο ορισμό για την λέξη “Ρατσισμός”, θα έλεγα ότι, χρησιμοποιείται για να αναγάγει μια ομάδα, ως   υπέρτερη άλλων. Πιο συγκεκριμένα περιγράφει τις πράξεις μιας ομάδας ανθρώπων (οι οποίοι συνδέονται με κάποια κοινά χαρακτηριστικά) εναντίον μίας άλλης ομάδας. Η προέλευση της προέρχεται από το πιο συνηθισμένο είδος ρατσισμού, δηλαδή τον φυλετικό ρατσισμό, εκ της Ιταλικής όμως γλώσσας, “ razza ”   (ράτσα) που σημαίνει φυλή.

Βασική διαφορά μεταξύ των Δημοσίων Σχέσεων και Διαφήμισης.

Με δύο λόγια η βασική διαφορά μεταξύ των Δημοσίων Σχέσεων και της Διαφήμισης. Οι Δημόσιες Σχέσεις στην εποχή μας πρέπει σε συνεργασία με τη διαφήμιση να οδηγούν στα επιθυμητά αποτελέσματα. Αν θέλαμε να ξεχωρίσουμε κάπως την διαφήμιση από τις δημόσιες σχέσεις, θα ήταν λογικότερο να πούμε ότι με τις δημόσιες σχέσεις περιμένουμε πιο μακροπρόθεσμα αποτελέσματα που ίσως να μην είναι και μετρήσιμα σε σχέση με αυτά της διαφήμισης που το ζητούμενο είναι άμεσο και με πιο ασφαλείς τρόπους μετρήσιμο. Δημοσίευση: Μάρκος Σμυρνάκης

Η ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΗ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΚΡΗΤΙΚΗΣ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΗΣ ΚΑΤΣΟΥΝΑΣ

Το σήμα κατατεθέν της Κρητικές παράδοσης και συγκεκριμένα οι "χειροποίητες κατσούνες, κρητικά μπαστούνια" είχαν την τιμητική τους στην τελευταία εκπομπή του ALPHA «Σαββατοκύριακο με τον Μάνεση». Την Κυριακή το μεσημέρι εμφανίστηκε στην εκπομπή μέσω σύνδεσης Skype ο Κρητικός "Digital Media Strategist" Μάρκος Σμυρνάκης. Επίκεντρο της συζήτησης ήταν ο τρόπος της διαδικτυακής προώθησης της Κρητικής παράδοσης, αλλά και πως όλο αυτό βοηθάει στην συντήρηση της. Όπως ισχυρίζεται, σύγχρονες τεχνικές μάρκετινγκ είναι ικανές να δώσουν ξανά ζωή και να συστήσουν σε νέο κόσμο τις Κρητικές κατσούνες. Αυτό είναι και το όραμα. Η ένταξη ενός παγιωμένου προϊόντος και πάλι στην καθημερινότητα του ανθρώπου, πριν την εξαφάνιση του. Ένταξη... από όλες τις πλευρές, ξεκινώντας από το κίνητρο για την παραγωγή, αλλά και το ενδιαφέρον από νέους ανθρώπους όχι μόνο να μάθουν να τις χρησιμοποιούν , αλλά και να παράγουν το συγκεκριμένο προϊόν Αξίζει να σημειωθεί ότι οι τεχνίτες πλέ

Διαφήμιση ή Πρόκληση?

Από τον Μιχάλη Χελιδονόπουλο Ο μεγάλος εκφραστής της Επικοινωνίας είναι η Διαφήμιση. Τα μηνύματα που θέλεις να περάσεις, τα μεταμορφώνεις σε εικόνες και δημιουργείς ένα τηλεοπτικό spot. Εκεί μιλάς για το προϊόν σου, προσπαθείς να προσελκύσεις τον πελάτη σου και σίγουρα χτίζεις την εικόνα της μάρκας σου. Η μεγάλη πρόκληση για τους Διαφημιστές είναι η ίδια η...πρόκληση. Η πρόκληση για να προσέξει ο καταναλωτής το προϊόν και τη μάρκα.