Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Η χορηγία στις Δημόσιες Σχέσεις

 
Γράφει η Βογιατζάκη Δέσποινα 
 
Η χορηγία γεννιέται στην Αρχαία Αθήνα το 500 π.χ., όπου θεωρείται αναγκαία πράξη από τους πλούσιους Αθηναίους προς τον απλό λαό. Η χορηγία δίνεται στον τομέα του πολιτισμού, με την ιδέα πως όλοι οι πολίτες, ανεξαρτήτως οικονομικής κατάστασης θα πρέπει να έχουν πρόσβαση σε θέατρα ώστε να καλλιεργηθεί ο νους και να μην είναι εύκολα θύματα εκμετάλλευσης από τους εύπορους της εποχής!

Την σκυτάλη παίρνει η Αρχαία Ρώμη, όπου δημιουργεί τα πρώτα Festivals. Εν συνεχεία η χορηγία αναπτύσσεται και εδραιώνεται σε όλα τα κράτη ως εργαλείο των Δημοσίων Σχέσεων.

Επιχειρήσεις και οργανισμοί που αντιλήφθηκαν πως δεν επαρκεί μόνο η Διαφήμιση και οι καλές πωλήσεις ως μέσω προώθησης της εικόνας τους, έχουν εντάξει στο τμήμα των Δημοσίων Σχέσεων την χορηγία, δηλαδή την Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη. Δεν νοείται στις μέρες μας εταιρία ή οργανισμός να μην συμβάλει ενεργά στην κοινωνία, βοηθώντας ανθρώπους με χαμηλό οικονομικό πλαίσιο, ή στο περιβάλλον, δημιουργώντας δράσεις ανακύκλωσης / αναδάσωσης, κλπ. ή στην πολιτιστική κληρονομιά, σε χορηγία αθλητικών/ εικαστικών, κλπ. εκδηλώσεων.

Στόχος της χορηγίας στην επιστήμη των Δημοσίων Σχέσεων είναι η αύξηση της αναγνωρισιμότητας, η βελτιοποίηση / επίδειξη του κοινωνικού τους προσώπου, η δημιουργία εμπορικών ευκαιριών και νέων συνεργασιών, η προώθηση της κοινωνικής ευθύνης, η διαμόρφωση νέων τάσεων και φυσικά η αύξηση των πωλήσεων και του κέρδους.

Ο διοργανωτής της εκδήλωσης αναζητά χορηγία μέσω χρημάτων ή εξοπλισμό ή ανθρώπινο δυναμικό, ώστε να μπορέσει να πραγματοποιήσει την εκδήλωση με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Ο χορηγός έχει το δικαίωμα να καλύψει ολόκληρο το σύνολο ή μέρος του κόστους της εκδήλωσης.

Ο χορηγός πριν δώσει την χορηγία του θα πρέπει να εξετάσει πολύ προσεκτικά τον ίδιο τον παραγωγό όπως και την εκδήλωση, να έχει υπολογίσει από πριν το κόστος που μπορεί να διαθέσει και η χορηγία να είναι συμβατή με το εμπορικό και κοινωνικό πλαίσιο της εταιρίας και των πελατών της. Επίσης, ο χορηγός δεν πρέπει να εκμεταλλεύεται εμπορικά την ενέργεια του. Δεν θα πρεπει να θεωρεί την χορηγία ως "δωρεάν" ή φτηνή διαφήμιση. Τέλος, σημαντικό είναι να θυμόμαστε πως η χορηγία είναι κομμάτι των Δημοσίων Σχέσεων και βοηθάει στη προώθηση του χορηγού αλλά δεν μπορεί, και δεν πρέπει, να αντικαταστήσει τη Διαφήμιση!

Ως ορισμό μπορούμε να ανακαλέσουμε εκείνο του κορυφαίου Σύμβουλου Επικοινωνίας, Θαλή Π. Κουτούπη, που ορίζει την χορηγία ως "η χρηματοδότηση και στήριξη κρατικών και μη κερδοσκοπικών οργανισμών και δραστηριοτήτων κοινωνικού περιεχομένου, από ιδιωτικές επιχειρήσεις, εφόσον εμπεριέχει μεταφορά πόρων από τον ιδιωτικό στον δημόσιο – κοινωνικό τομέα και με αποκλειστικό αντιστάθμισμα των χορηγών, την πίστωση τους από την κοινωνία με την ευπορία τους". 
 

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Ψυχολογία εργασίας: Σχέσεις προϊσταμένου και υφισταμένων

Οι σχέσεις μεταξύ προϊσταμένου και υφισταμένων έχουν καθοριστικό ρόλο στην παραγωγικότητα και στα κίνητρα στο χώρο εργασίας. Η εκτίμηση που νιώθουν ότι έχουν οι υφιστάμενοι από τον προϊστάμενο τους, είναι από τους ισχυρότερους παράγοντες που τους επιτρέπουν να αφοσιώνονται στο έργο τους. Έρευνες έχουν δείξει ότι το αίσθημα εκτίμησης βρίσκεται στο ίδιο επίπεδο όπως άλλοι σημαντικοί παράγοντες σε σχέση με την εργασία τους που είναι το ύψος του μισθού, οι ευκαιρίες για εκπαίδευση και ανέλιξη. Ο προϊστάμενος είναι ο ισχυρότερος παράγοντας που μπορεί να επηρεάζει τα κίνητρα και το ομαδικό πνεύμα εργασίας των υφισταμένων του. Με τον τρόπο συμπεριφοράς του, τον προφορικό του λόγο, τη γλώσσα του σώματος και τις εκφράσεις του προσώπου του, μεταδίδει σημαντικότατα μηνύματα για τη γνώμη και τις σκέψεις του σχετικά με την αξία των ανθρώπων που εργάζονται μαζί του.

Η ομορφότερη κοπέλα της Κρήτης για το 2011

Πλήθος κόσμου κατέκλισε την Τετάρτη 24 Αυγούστου το club Envy στο Ηράκλειο όπου πραγματοποιήθηκε ο μεγάλος Τελικός του 33ου Παγκρήτιου Διαγωνισμού Ομορφιάς. Τον τίτλο της MISS ΚΡΗΤΗ 2011 κατέκτησε η 19χρονη Εύα Ζεϊμπεκάκη από το Ηράκλειο, Ά Αναπληρωματική Miss Κρήτη 2011 αναδείχθηκε η Φαίη Αβδουλά και΄Β Αναπληρωματική Miss Κρήτη 2011 η Ευρυδίκη Μερκούρη. Η 17χρονη Μιχαέλα Φωτιάδη

Κρητικό Σαρίκι το παραδοσιακό κεντητό μαντήλι για το κεφάλι. Η Ιστορία, οι συμβολισμοί & η Περίτεχνη πλέξη της κυρίας Πόπης

Με αφορμή την διάδοση της κρητικής παραδοσιακής τέχνης της πλέξης των σαρικιών επικοινωνήσαμε με την κυρία Πόπη, την υφάντρα μας. Τα χειροποίητα Κρητικά σαρίκια – μαντήλια στο katsounes.gr φτιάχνονται από τα χέρια της κυρίας Πόπης. Όπως μας είπε η ίδια και όπως θα έχετε αντιληφθεί η πλέξη των σαρικιών αποτελεί μια σπουδαία και περίτεχνη διαδικασία που διαφέρει από περιοχή σε περιοχή και είναι άμεσα συνδεδεμένη με τη τιμή και την υπερηφάνεια των Κρητικών. Η τέχνη αυτή συναντάτε σήμερα κυρίως σε ορεινά χωριά της Κρήτης και κυρίως   χρησιμοποιείται από μεγαλύτερες γενιές. Όπως μας είπε η ονομασία του “Σαρίκι” έχει Τούρκικη καταγωγή και υποδηλώνει την Οθωμανική επιρροή στο νησί της Κρήτης τα παλαιότερα χρόνια της Τουρκοκρατίας. Κάπου εδώ είναι η στιγμή που πρέπει να μιλήσουμε για το Συμβολισμό που έχουν τα Σαρίκια και τα μαντήλια των κρητικών στα κρόσσια, αλλά και γενικότερα τους συμβολισμούς   Ποιοι είναι όμως οι συμβολισμοί του;;   Τα κρόσσια στα μαντήλια των κρητ...

Το καπάκι από τη συσκευασία μπορεί να κάνει θαύματα!!!

Η πρωτοβουλία αυτή έχει ξεκινήσει εδώ και μερικούς μήνες, καθώς θέλουν να συγκεντρώσουν όσο το δυνατόν περισσότερα καπάκια και με αυτόν τον τρόπο να βοηθήσουν τα άτομα που αντιμετωπίζουν κινητικά προβλήματα. Πρωτοπόρος στην προσπάθεια είναι ο Σύλλογος Παραπληγικών και Κινητικά Αναπήρων του νομού Πέλλας με έδρα τα Γιαννιτσά, ο οποίος δέχεται καθημερινά τουλάχιστον μισό τόνο πλαστικά καπάκια, που φτάνουν από όλη την Ελλάδα με διάφορους τρόπους, όπως ταχυδρομείο, κούριερ και ΚΤΕΛ. Οι εθελοντές του Συλλόγου τα μεταφέρουν σε μία εταιρεία ανακύκλωσης ειδών εμφιάλωσης με έδρα την Κεντρική Μακεδονία, με την οποία συνεργάζεται ο Σύλλογος, όπου τα παραλαμβάνει και συγκεντρώνει με αντάλλαγμα τη παροχή οικονομικής συνδρομής προκειμένου να αγοραστούν αναπηρικά αμαξίδια. Κατόπιν, αυτά χαρίζονται σε ανθρώπους που τα έχουν ανάγκη.

Η εξέλιξη της Κρητικής ενδυμασία στην πάροδο του χρόνου.

Έχετε αναρωτηθεί ποτέ ποια είναι η σημασία του σαρικιού, για ποιο λόγο φορούν οι Κρητικοί μαύρο πουκάμισο, τι επιρροές δέχτηκε η παραδοσιακή Κρητική φορεσιά ώσπου να πάρει την μορφή που γνωρίζουμε σήμερα;  Νομοθεσίες ενδυμασίας, επιρροές από τους διάφορους λαούς που κατοίκησαν στην Κρήτη και βεντέτες έδωσαν την τελική πινελιά στο σχέδιο της Κρητικής ενδυμασίας που γνωρίζουμε. Οι επιρροές από τη Δύση.