Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Η χορηγία στις Δημόσιες Σχέσεις

 
Γράφει η Βογιατζάκη Δέσποινα 
 
Η χορηγία γεννιέται στην Αρχαία Αθήνα το 500 π.χ., όπου θεωρείται αναγκαία πράξη από τους πλούσιους Αθηναίους προς τον απλό λαό. Η χορηγία δίνεται στον τομέα του πολιτισμού, με την ιδέα πως όλοι οι πολίτες, ανεξαρτήτως οικονομικής κατάστασης θα πρέπει να έχουν πρόσβαση σε θέατρα ώστε να καλλιεργηθεί ο νους και να μην είναι εύκολα θύματα εκμετάλλευσης από τους εύπορους της εποχής!

Την σκυτάλη παίρνει η Αρχαία Ρώμη, όπου δημιουργεί τα πρώτα Festivals. Εν συνεχεία η χορηγία αναπτύσσεται και εδραιώνεται σε όλα τα κράτη ως εργαλείο των Δημοσίων Σχέσεων.

Επιχειρήσεις και οργανισμοί που αντιλήφθηκαν πως δεν επαρκεί μόνο η Διαφήμιση και οι καλές πωλήσεις ως μέσω προώθησης της εικόνας τους, έχουν εντάξει στο τμήμα των Δημοσίων Σχέσεων την χορηγία, δηλαδή την Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη. Δεν νοείται στις μέρες μας εταιρία ή οργανισμός να μην συμβάλει ενεργά στην κοινωνία, βοηθώντας ανθρώπους με χαμηλό οικονομικό πλαίσιο, ή στο περιβάλλον, δημιουργώντας δράσεις ανακύκλωσης / αναδάσωσης, κλπ. ή στην πολιτιστική κληρονομιά, σε χορηγία αθλητικών/ εικαστικών, κλπ. εκδηλώσεων.

Στόχος της χορηγίας στην επιστήμη των Δημοσίων Σχέσεων είναι η αύξηση της αναγνωρισιμότητας, η βελτιοποίηση / επίδειξη του κοινωνικού τους προσώπου, η δημιουργία εμπορικών ευκαιριών και νέων συνεργασιών, η προώθηση της κοινωνικής ευθύνης, η διαμόρφωση νέων τάσεων και φυσικά η αύξηση των πωλήσεων και του κέρδους.

Ο διοργανωτής της εκδήλωσης αναζητά χορηγία μέσω χρημάτων ή εξοπλισμό ή ανθρώπινο δυναμικό, ώστε να μπορέσει να πραγματοποιήσει την εκδήλωση με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Ο χορηγός έχει το δικαίωμα να καλύψει ολόκληρο το σύνολο ή μέρος του κόστους της εκδήλωσης.

Ο χορηγός πριν δώσει την χορηγία του θα πρέπει να εξετάσει πολύ προσεκτικά τον ίδιο τον παραγωγό όπως και την εκδήλωση, να έχει υπολογίσει από πριν το κόστος που μπορεί να διαθέσει και η χορηγία να είναι συμβατή με το εμπορικό και κοινωνικό πλαίσιο της εταιρίας και των πελατών της. Επίσης, ο χορηγός δεν πρέπει να εκμεταλλεύεται εμπορικά την ενέργεια του. Δεν θα πρεπει να θεωρεί την χορηγία ως "δωρεάν" ή φτηνή διαφήμιση. Τέλος, σημαντικό είναι να θυμόμαστε πως η χορηγία είναι κομμάτι των Δημοσίων Σχέσεων και βοηθάει στη προώθηση του χορηγού αλλά δεν μπορεί, και δεν πρέπει, να αντικαταστήσει τη Διαφήμιση!

Ως ορισμό μπορούμε να ανακαλέσουμε εκείνο του κορυφαίου Σύμβουλου Επικοινωνίας, Θαλή Π. Κουτούπη, που ορίζει την χορηγία ως "η χρηματοδότηση και στήριξη κρατικών και μη κερδοσκοπικών οργανισμών και δραστηριοτήτων κοινωνικού περιεχομένου, από ιδιωτικές επιχειρήσεις, εφόσον εμπεριέχει μεταφορά πόρων από τον ιδιωτικό στον δημόσιο – κοινωνικό τομέα και με αποκλειστικό αντιστάθμισμα των χορηγών, την πίστωση τους από την κοινωνία με την ευπορία τους". 
 

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Η εξέλιξη της Κρητικής ενδυμασία στην πάροδο του χρόνου.

Έχετε αναρωτηθεί ποτέ ποια είναι η σημασία του σαρικιού, για ποιο λόγο φορούν οι Κρητικοί μαύρο πουκάμισο, τι επιρροές δέχτηκε η παραδοσιακή Κρητική φορεσιά ώσπου να πάρει την μορφή που γνωρίζουμε σήμερα;  Νομοθεσίες ενδυμασίας, επιρροές από τους διάφορους λαούς που κατοίκησαν στην Κρήτη και βεντέτες έδωσαν την τελική πινελιά στο σχέδιο της Κρητικής ενδυμασίας που γνωρίζουμε. Οι επιρροές από τη Δύση.

Βασική διαφορά μεταξύ των Δημοσίων Σχέσεων και Διαφήμισης.

Με δύο λόγια η βασική διαφορά μεταξύ των Δημοσίων Σχέσεων και της Διαφήμισης. Οι Δημόσιες Σχέσεις στην εποχή μας πρέπει σε συνεργασία με τη διαφήμιση να οδηγούν στα επιθυμητά αποτελέσματα. Αν θέλαμε να ξεχωρίσουμε κάπως την διαφήμιση από τις δημόσιες σχέσεις, θα ήταν λογικότερο να πούμε ότι με τις δημόσιες σχέσεις περιμένουμε πιο μακροπρόθεσμα αποτελέσματα που ίσως να μην είναι και μετρήσιμα σε σχέση με αυτά της διαφήμισης που το ζητούμενο είναι άμεσο και με πιο ασφαλείς τρόπους μετρήσιμο. Δημοσίευση: Μάρκος Σμυρνάκης

Το Δελτίο Τύπου είναι ενημέρωση

Απο τον Γιώργο Παπατριαντφύλλου Οι παρερμηνείες σχετικά με το τι είναι το Δελτίο Τύπου είναι πάρα πολλές . Σύμφωνα με Βρεττανίδα επικοινωνιολόγο και καθηγήτρια Δημοσίων Σχέσεων : “ Πολλοί λένε πως ασχολούνται με τις Δημόσιες Σχέσεις , λίγοι είναι σε θέση να εξηγήσουν τι είναι οι Δημόσιες Σχέσεις  Ακριβώς στην ίδια λογική πολλοί λένε πως είναι επαγγελματίες στην επιστήμη των Δημοσίων Σχέσεων και γνωρίζουν να συντάσουν Δελτίο Τύπου και να σχεδιάζουν τα λοιπά “εργαλεία” δημοσιότητας αλλά το μόνο που καταφέρνουν είναι να δημιουργούν μία κακή εικόνα για την επιστήμη των Δημοσίων Σχέσεων και τα μέσα που αυτή χρησιμοποιεί .

Η ομορφότερη κοπέλα της Κρήτης για το 2011

Πλήθος κόσμου κατέκλισε την Τετάρτη 24 Αυγούστου το club Envy στο Ηράκλειο όπου πραγματοποιήθηκε ο μεγάλος Τελικός του 33ου Παγκρήτιου Διαγωνισμού Ομορφιάς. Τον τίτλο της MISS ΚΡΗΤΗ 2011 κατέκτησε η 19χρονη Εύα Ζεϊμπεκάκη από το Ηράκλειο, Ά Αναπληρωματική Miss Κρήτη 2011 αναδείχθηκε η Φαίη Αβδουλά και΄Β Αναπληρωματική Miss Κρήτη 2011 η Ευρυδίκη Μερκούρη. Η 17χρονη Μιχαέλα Φωτιάδη

Η ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΗ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΚΡΗΤΙΚΗΣ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΗΣ ΚΑΤΣΟΥΝΑΣ

Το σήμα κατατεθέν της Κρητικές παράδοσης και συγκεκριμένα οι "χειροποίητες κατσούνες, κρητικά μπαστούνια" είχαν την τιμητική τους στην τελευταία εκπομπή του ALPHA «Σαββατοκύριακο με τον Μάνεση». Την Κυριακή το μεσημέρι εμφανίστηκε στην εκπομπή μέσω σύνδεσης Skype ο Κρητικός "Digital Media Strategist" Μάρκος Σμυρνάκης. Επίκεντρο της συζήτησης ήταν ο τρόπος της διαδικτυακής προώθησης της Κρητικής παράδοσης, αλλά και πως όλο αυτό βοηθάει στην συντήρηση της. Όπως ισχυρίζεται, σύγχρονες τεχνικές μάρκετινγκ είναι ικανές να δώσουν ξανά ζωή και να συστήσουν σε νέο κόσμο τις Κρητικές κατσούνες. Αυτό είναι και το όραμα. Η ένταξη ενός παγιωμένου προϊόντος και πάλι στην καθημερινότητα του ανθρώπου, πριν την εξαφάνιση του. Ένταξη... από όλες τις πλευρές, ξεκινώντας από το κίνητρο για την παραγωγή, αλλά και το ενδιαφέρον από νέους ανθρώπους όχι μόνο να μάθουν να τις χρησιμοποιούν , αλλά και να παράγουν το συγκεκριμένο προϊόν Αξίζει να σημειωθεί ότι οι τεχνίτες πλέ