Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Η χορηγία στις Δημόσιες Σχέσεις

 
Γράφει η Βογιατζάκη Δέσποινα 
 
Η χορηγία γεννιέται στην Αρχαία Αθήνα το 500 π.χ., όπου θεωρείται αναγκαία πράξη από τους πλούσιους Αθηναίους προς τον απλό λαό. Η χορηγία δίνεται στον τομέα του πολιτισμού, με την ιδέα πως όλοι οι πολίτες, ανεξαρτήτως οικονομικής κατάστασης θα πρέπει να έχουν πρόσβαση σε θέατρα ώστε να καλλιεργηθεί ο νους και να μην είναι εύκολα θύματα εκμετάλλευσης από τους εύπορους της εποχής!

Την σκυτάλη παίρνει η Αρχαία Ρώμη, όπου δημιουργεί τα πρώτα Festivals. Εν συνεχεία η χορηγία αναπτύσσεται και εδραιώνεται σε όλα τα κράτη ως εργαλείο των Δημοσίων Σχέσεων.

Επιχειρήσεις και οργανισμοί που αντιλήφθηκαν πως δεν επαρκεί μόνο η Διαφήμιση και οι καλές πωλήσεις ως μέσω προώθησης της εικόνας τους, έχουν εντάξει στο τμήμα των Δημοσίων Σχέσεων την χορηγία, δηλαδή την Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη. Δεν νοείται στις μέρες μας εταιρία ή οργανισμός να μην συμβάλει ενεργά στην κοινωνία, βοηθώντας ανθρώπους με χαμηλό οικονομικό πλαίσιο, ή στο περιβάλλον, δημιουργώντας δράσεις ανακύκλωσης / αναδάσωσης, κλπ. ή στην πολιτιστική κληρονομιά, σε χορηγία αθλητικών/ εικαστικών, κλπ. εκδηλώσεων.

Στόχος της χορηγίας στην επιστήμη των Δημοσίων Σχέσεων είναι η αύξηση της αναγνωρισιμότητας, η βελτιοποίηση / επίδειξη του κοινωνικού τους προσώπου, η δημιουργία εμπορικών ευκαιριών και νέων συνεργασιών, η προώθηση της κοινωνικής ευθύνης, η διαμόρφωση νέων τάσεων και φυσικά η αύξηση των πωλήσεων και του κέρδους.

Ο διοργανωτής της εκδήλωσης αναζητά χορηγία μέσω χρημάτων ή εξοπλισμό ή ανθρώπινο δυναμικό, ώστε να μπορέσει να πραγματοποιήσει την εκδήλωση με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Ο χορηγός έχει το δικαίωμα να καλύψει ολόκληρο το σύνολο ή μέρος του κόστους της εκδήλωσης.

Ο χορηγός πριν δώσει την χορηγία του θα πρέπει να εξετάσει πολύ προσεκτικά τον ίδιο τον παραγωγό όπως και την εκδήλωση, να έχει υπολογίσει από πριν το κόστος που μπορεί να διαθέσει και η χορηγία να είναι συμβατή με το εμπορικό και κοινωνικό πλαίσιο της εταιρίας και των πελατών της. Επίσης, ο χορηγός δεν πρέπει να εκμεταλλεύεται εμπορικά την ενέργεια του. Δεν θα πρεπει να θεωρεί την χορηγία ως "δωρεάν" ή φτηνή διαφήμιση. Τέλος, σημαντικό είναι να θυμόμαστε πως η χορηγία είναι κομμάτι των Δημοσίων Σχέσεων και βοηθάει στη προώθηση του χορηγού αλλά δεν μπορεί, και δεν πρέπει, να αντικαταστήσει τη Διαφήμιση!

Ως ορισμό μπορούμε να ανακαλέσουμε εκείνο του κορυφαίου Σύμβουλου Επικοινωνίας, Θαλή Π. Κουτούπη, που ορίζει την χορηγία ως "η χρηματοδότηση και στήριξη κρατικών και μη κερδοσκοπικών οργανισμών και δραστηριοτήτων κοινωνικού περιεχομένου, από ιδιωτικές επιχειρήσεις, εφόσον εμπεριέχει μεταφορά πόρων από τον ιδιωτικό στον δημόσιο – κοινωνικό τομέα και με αποκλειστικό αντιστάθμισμα των χορηγών, την πίστωση τους από την κοινωνία με την ευπορία τους". 
 

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Απαγορευμένες βωμολοχίες απειλούν την παράδοση

Απο την Μαρίνα Στεφανάκη rockvitamins.blogspot.gr Στη σημερινή πραγματικότητα όπου η μουσική ακούγεται με τα μάτια, με ένα κοινό τέμπο υπολογιστή καθώς και με χυδαίους στίχους για όλα τα τραγουδάκια, αναρωτιέμαι, ενώ διανύουμε περίοδο μαζικής κρίσης, δεν θα «έπρεπε» να ανθίζουν οι τέχνες, κατ’ επέκταση και η μουσική, ως καταλύτες πνευματικής αφύπνισης; Αναμφίβολα, τα γεγονότα της ιστορίας αυτό αποδεικνύουν... Ένα από τα άπειρα παραδείγματα, αποτελεί ο Βιτσέντζος Κορνάρος, που γύρω στα μέσα του 17ου αι., όταν άρχισε δηλαδή η πολιορκία του Ηρακλείου από τους Οθωμανούς, άρχισε και η δράση του. Οι σημερινοί, όμως, Νεοέλληνες -έτσι για διαφορά- ενώ πυροβολούμαστε από ψυχρές δυτικές σφαίρες, χαμπάρι δεν παίρνουμε και το έχουμε ρίξει στη «τρέλα» όπως χαρακτηρίζει ένα Τσα-κάλι.

Η εξέλιξη της Κρητικής ενδυμασία στην πάροδο του χρόνου.

Έχετε αναρωτηθεί ποτέ ποια είναι η σημασία του σαρικιού, για ποιο λόγο φορούν οι Κρητικοί μαύρο πουκάμισο, τι επιρροές δέχτηκε η παραδοσιακή Κρητική φορεσιά ώσπου να πάρει την μορφή που γνωρίζουμε σήμερα;  Νομοθεσίες ενδυμασίας, επιρροές από τους διάφορους λαούς που κατοίκησαν στην Κρήτη και βεντέτες έδωσαν την τελική πινελιά στο σχέδιο της Κρητικής ενδυμασίας που γνωρίζουμε. Οι επιρροές από τη Δύση.

Η ομορφότερη κοπέλα της Κρήτης για το 2011

Πλήθος κόσμου κατέκλισε την Τετάρτη 24 Αυγούστου το club Envy στο Ηράκλειο όπου πραγματοποιήθηκε ο μεγάλος Τελικός του 33ου Παγκρήτιου Διαγωνισμού Ομορφιάς. Τον τίτλο της MISS ΚΡΗΤΗ 2011 κατέκτησε η 19χρονη Εύα Ζεϊμπεκάκη από το Ηράκλειο, Ά Αναπληρωματική Miss Κρήτη 2011 αναδείχθηκε η Φαίη Αβδουλά και΄Β Αναπληρωματική Miss Κρήτη 2011 η Ευρυδίκη Μερκούρη. Η 17χρονη Μιχαέλα Φωτιάδη

Γάζα: Εθνοκάθαρση ή γενοκτονία;

Ο κορυφαίος ιστορικός του Ολοκαυτώματος κρούει τον κώδωνα του κινδύνου. Ο διαπρεπής Ισραηλινός ιστορικός Όμερ Μπάρτοβ καλεί τις Ηνωμένες Πολιτείες και τη διεθνή εβραϊκή κοινότητα να «σηκώσουν το ανάστημά τους και να υψώσουν τη φωνή τους, πριν η ηγεσία του Ισραήλ βυθίσει το ίδιο και τους γείτονές του στην άβυσσο». Τι διακρίνει τον πόλεμο από τη γενοκτονία; Πότε η κρατική βία μετατρέπεται από φρικτή αλλά νομικά εγκεκριμένη επίδειξη στρατιωτικής βίας στο «απόλυτο έγκλημα», σύμφωνα τόσο με το διεθνές δίκαιο όσο και με τη κοινή αντίληψη; Το ερώτημα αυτό απασχολεί πολύ τον Όμερ Μπάρτοβ τους τελευταίους μήνες. Καθηγητής στο Πανεπιστήμιο Brown και κορυφαίος ιστορικός του Ολοκαυτώματος, ο Ισραηλινός ιστορικός έχει αφιερώσει την επιστημονική του σταδιοδρομία στη μελέτη πράξεων μαζικής δολοφονίας. Αυτό έχει καταστήσει την εμπειρογνωμοσύνη του περιζήτητη καθώς ο πόλεμος μεταξύ του Ισραήλ και της Χαμάς συνεχίζει να κλιμακώνεται σε πρωτόγνωρα επίπεδα αιματοχυσίας και καταστροφής. Καθώς ο πόλεμος εξε

Το ντοκιμαντέρ «In the wine dark sea» για το κρητικό κρασί προβάλλει τον κρητικό αμπελώνα

Το ντοκιμαντέρ «In the wine dark sea» που έχει γυριστεί από την Χρύσα Τζωρτζάκη στην αγγλική γλώσσα και απευθύνεται στο διεθνές κοινό, προβάλει την Κρήτη ως οινοπαραγωγική περιοχή και αναδεικνύει τον κρητικό αμπελώνα σε χώρες που δεν έχει αποκτήσει ακόμα μεγάλη αναγνωρισιμότητα. Η σκηνοθέτης του φιλμ επισκέφθηκε τον Περιφερειάρχη Κρήτης Σταύρο Αρναουτάκη και τον ενημέρωσε για την θετική πορεία και την απήχηση που καταγράφει το ντοκιμαντέρ σε φεστιβάλ κινηματογράφου ανά τον κόσμο, παρουσιάζοντας το κρασί της Κρήτης από τη μινωική εποχή μέχρι τις μέρες μας. Το ντοκιμαντέρ αναπτύσσεται μέσα από την οπτική 11 οινοπαραγωγών του νησιού, οι οποίοι αναλύουν τις ποικιλίες του κρητικού κρασιού ενώ καταγράφονται και γευσιγνωστικές εμπειρίες και απόψεις, διεθνώς καταξιωμένων σομελιέ (sommelier). Το φιλμ βραβεύτηκε σε Φεστιβάλ της Νέας Υόρκης, του Τορόντο και ακολούθησε το Τόκιο. Επιλέχθηκε ως καλύτερο ντοκιμαντέρ από τα φεστιβάλ του Μιλάνου και της Νάπολι και τώρα είναι επίσημη επιλογή, όπως τονίζ