Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Η χορηγία στις Δημόσιες Σχέσεις

 
Γράφει η Βογιατζάκη Δέσποινα 
 
Η χορηγία γεννιέται στην Αρχαία Αθήνα το 500 π.χ., όπου θεωρείται αναγκαία πράξη από τους πλούσιους Αθηναίους προς τον απλό λαό. Η χορηγία δίνεται στον τομέα του πολιτισμού, με την ιδέα πως όλοι οι πολίτες, ανεξαρτήτως οικονομικής κατάστασης θα πρέπει να έχουν πρόσβαση σε θέατρα ώστε να καλλιεργηθεί ο νους και να μην είναι εύκολα θύματα εκμετάλλευσης από τους εύπορους της εποχής!

Την σκυτάλη παίρνει η Αρχαία Ρώμη, όπου δημιουργεί τα πρώτα Festivals. Εν συνεχεία η χορηγία αναπτύσσεται και εδραιώνεται σε όλα τα κράτη ως εργαλείο των Δημοσίων Σχέσεων.

Επιχειρήσεις και οργανισμοί που αντιλήφθηκαν πως δεν επαρκεί μόνο η Διαφήμιση και οι καλές πωλήσεις ως μέσω προώθησης της εικόνας τους, έχουν εντάξει στο τμήμα των Δημοσίων Σχέσεων την χορηγία, δηλαδή την Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη. Δεν νοείται στις μέρες μας εταιρία ή οργανισμός να μην συμβάλει ενεργά στην κοινωνία, βοηθώντας ανθρώπους με χαμηλό οικονομικό πλαίσιο, ή στο περιβάλλον, δημιουργώντας δράσεις ανακύκλωσης / αναδάσωσης, κλπ. ή στην πολιτιστική κληρονομιά, σε χορηγία αθλητικών/ εικαστικών, κλπ. εκδηλώσεων.

Στόχος της χορηγίας στην επιστήμη των Δημοσίων Σχέσεων είναι η αύξηση της αναγνωρισιμότητας, η βελτιοποίηση / επίδειξη του κοινωνικού τους προσώπου, η δημιουργία εμπορικών ευκαιριών και νέων συνεργασιών, η προώθηση της κοινωνικής ευθύνης, η διαμόρφωση νέων τάσεων και φυσικά η αύξηση των πωλήσεων και του κέρδους.

Ο διοργανωτής της εκδήλωσης αναζητά χορηγία μέσω χρημάτων ή εξοπλισμό ή ανθρώπινο δυναμικό, ώστε να μπορέσει να πραγματοποιήσει την εκδήλωση με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Ο χορηγός έχει το δικαίωμα να καλύψει ολόκληρο το σύνολο ή μέρος του κόστους της εκδήλωσης.

Ο χορηγός πριν δώσει την χορηγία του θα πρέπει να εξετάσει πολύ προσεκτικά τον ίδιο τον παραγωγό όπως και την εκδήλωση, να έχει υπολογίσει από πριν το κόστος που μπορεί να διαθέσει και η χορηγία να είναι συμβατή με το εμπορικό και κοινωνικό πλαίσιο της εταιρίας και των πελατών της. Επίσης, ο χορηγός δεν πρέπει να εκμεταλλεύεται εμπορικά την ενέργεια του. Δεν θα πρεπει να θεωρεί την χορηγία ως "δωρεάν" ή φτηνή διαφήμιση. Τέλος, σημαντικό είναι να θυμόμαστε πως η χορηγία είναι κομμάτι των Δημοσίων Σχέσεων και βοηθάει στη προώθηση του χορηγού αλλά δεν μπορεί, και δεν πρέπει, να αντικαταστήσει τη Διαφήμιση!

Ως ορισμό μπορούμε να ανακαλέσουμε εκείνο του κορυφαίου Σύμβουλου Επικοινωνίας, Θαλή Π. Κουτούπη, που ορίζει την χορηγία ως "η χρηματοδότηση και στήριξη κρατικών και μη κερδοσκοπικών οργανισμών και δραστηριοτήτων κοινωνικού περιεχομένου, από ιδιωτικές επιχειρήσεις, εφόσον εμπεριέχει μεταφορά πόρων από τον ιδιωτικό στον δημόσιο – κοινωνικό τομέα και με αποκλειστικό αντιστάθμισμα των χορηγών, την πίστωση τους από την κοινωνία με την ευπορία τους". 
 

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Βασική διαφορά μεταξύ των Δημοσίων Σχέσεων και Διαφήμισης.

Με δύο λόγια η βασική διαφορά μεταξύ των Δημοσίων Σχέσεων και της Διαφήμισης. Οι Δημόσιες Σχέσεις στην εποχή μας πρέπει σε συνεργασία με τη διαφήμιση να οδηγούν στα επιθυμητά αποτελέσματα. Αν θέλαμε να ξεχωρίσουμε κάπως την διαφήμιση από τις δημόσιες σχέσεις, θα ήταν λογικότερο να πούμε ότι με τις δημόσιες σχέσεις περιμένουμε πιο μακροπρόθεσμα αποτελέσματα που ίσως να μην είναι και μετρήσιμα σε σχέση με αυτά της διαφήμισης που το ζητούμενο είναι άμεσο και με πιο ασφαλείς τρόπους μετρήσιμο. Δημοσίευση: Μάρκος Σμυρνάκης

Ψυχολογία εργασίας: Σχέσεις προϊσταμένου και υφισταμένων

Οι σχέσεις μεταξύ προϊσταμένου και υφισταμένων έχουν καθοριστικό ρόλο στην παραγωγικότητα και στα κίνητρα στο χώρο εργασίας. Η εκτίμηση που νιώθουν ότι έχουν οι υφιστάμενοι από τον προϊστάμενο τους, είναι από τους ισχυρότερους παράγοντες που τους επιτρέπουν να αφοσιώνονται στο έργο τους. Έρευνες έχουν δείξει ότι το αίσθημα εκτίμησης βρίσκεται στο ίδιο επίπεδο όπως άλλοι σημαντικοί παράγοντες σε σχέση με την εργασία τους που είναι το ύψος του μισθού, οι ευκαιρίες για εκπαίδευση και ανέλιξη. Ο προϊστάμενος είναι ο ισχυρότερος παράγοντας που μπορεί να επηρεάζει τα κίνητρα και το ομαδικό πνεύμα εργασίας των υφισταμένων του. Με τον τρόπο συμπεριφοράς του, τον προφορικό του λόγο, τη γλώσσα του σώματος και τις εκφράσεις του προσώπου του, μεταδίδει σημαντικότατα μηνύματα για τη γνώμη και τις σκέψεις του σχετικά με την αξία των ανθρώπων που εργάζονται μαζί του.

Η εξέλιξη της Κρητικής ενδυμασία στην πάροδο του χρόνου.

Έχετε αναρωτηθεί ποτέ ποια είναι η σημασία του σαρικιού, για ποιο λόγο φορούν οι Κρητικοί μαύρο πουκάμισο, τι επιρροές δέχτηκε η παραδοσιακή Κρητική φορεσιά ώσπου να πάρει την μορφή που γνωρίζουμε σήμερα;  Νομοθεσίες ενδυμασίας, επιρροές από τους διάφορους λαούς που κατοίκησαν στην Κρήτη και βεντέτες έδωσαν την τελική πινελιά στο σχέδιο της Κρητικής ενδυμασίας που γνωρίζουμε. Οι επιρροές από τη Δύση.

GNTM GR Τρολ στο σετ της τελευταίας εβδομάδας από τις Χειροποίητες Κατσούνες | Φωτογραφίες

Ταξιδεύουμε κι εμείς μαζί με το  #Gntmgr  στο Λονδίνο του ’30. ☂️☂️ Ο Μάικλ Μπανκς, χήρος μετά το θάνατο της γυναίκας του, αγωνίζεται να διατηρήσει το πατρικό του σπίτι ενάντια στις ύπουλες πρακτικές της τράπεζας. Τα μικρά παιδιά του προσπαθούν μάταια να τον βοηθήσουν, μέχρι που εμφανίζεται η μυστηριώδης, ιπτάμενη νταντά Μαίρη Πόπινς. Φωτογραφία που τρολάρει το τελευταίο σετ φωτογράφισης στο GNTM GR, με θέμα τη Mary Poppins δημιούργησαν από τη σελίδα  Χειροποίητες Κρητικές Κατσούνες . Στο σετ της φωτογράφισης, συμμετέχουν με δύο φωτογραφίες στη μία δίνουν έμφαση στο πάνω μέρος και εννοούμε τα χέρια, ενώ στη δεύτερη στα πόδια…. Εσείς τι λέτε, Ποια ήταν για εσάς η καλύτερη Mary Poppins; Πηγή  katsounes.com

Ποια είναι τα βασικά προβλήματα στην ψυχολογία των εργαζομένων στον τουρισμό και πως μπορούν να βελτιωθούν;

Η Καλοκαιρινή τουριστική σεζόν έχει ήδη ξεκινήσει με πολλά προβλήματα να έρχονται στο φως της δημοσιότητας, αλλά με τα περισσότερα να παραμένουν και να εξελίσσονται εσωτερικά στους κλάδους των Τουριστικών Επαγγελμάτων. Τα τελευταία περιστατικά που συνέβησαν σχετικά με το έγκαυμα του νεαρού στην Κρήτη, αλλά και τον νεαρό σερβιτόρο να σερβίρει εντός θαλάσσης σε beach bar στην Ρόδο, κάνουν πλέον ξεκάθαρο ότι δεν ακολουθείται, αλλά ούτε φαίνεται να υπάρχει σαφής οδηγία για τον ασφαλή τρόπο εργασίας κάθε εργαζομένου. Τελικά η εργασία στον Τουρισμό είναι επιλογή ή λύση ανάγκης για τους εργαζομένους του χώρου;  • Πόσο εύκολό είναι από μία αδρανής περίοδο του χειμώνα να προσαρμοστείς σε μία έντονη καθημερινότητα; • Πόσες είναι και πόσες θα έπρεπε να είναι οι ώρες εργασίας;  • Υπάρχει προσωπικός χρόνος;  • Τηρείται η σωστή διατροφή; Βρισκόμαστε στην καρδιά του καλοκαιριού και σε μια χώρα όπου αποτελείται από 6.000 νησιά, νησίδες και βραχονησίδες. Η ενασχόληση λοιπόν με τον...