Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Έρχονται και ξανάρχονται οι τουρίστες στην Κρήτη - Μεγάλη έρευνα



Επαναλαμβανόμενοι και εξαιρετικά ικανοποιημένοι από τις διακοπές τους στα Χανιά είναι οι
τουρίστες, που επισκέπτονται την περιοχή, σύμφωνα με την έρευνα για το προφίλ των τουριστών, που πραγματοποιήθηκε καθόλη τη διάρκεια της τουριστικής περιόδου το 2016 από το Μεσογειακό Αγρονομικό Ινστιτούτο Χανίων και το Πολυτεχνείο Κρήτης.

Τα βασικά συμπεράσματα της έρευνας, που παρουσιάσθηκαν χθες Τετάρτη στα Χανιά (6 το απόγευμα στο ΚΑΜ-Μεγ. Αρσενάλι), είναι:

** Από το σύνολο των αλλοδαπών τουριστών
που προτιμούν το αεροδρόμιο Χανίων ως τελικό προορισμό των διακοπών τους, το 85% παραμένει στο Ν. Χανίων για να περάσει τις διακοπές του, το 13% προτιμάει το Ρέθυμνο, ενώ μικρότερα ποσοστά επιλέγουν τους Νομούς Ηρακλείου και Λασιθίου.
** Οι περισσότεροι έχουν επισκεφθεί και στο παρελθόν την Κρήτη και 9 στους 10 δηλώνουν όχι μόνο ότι θα ξαναέρθουν, αλλά και θα την συστήσουν ανεπιφύλακτα σε συγγενείς και φίλους.
* Τρεις στους τέσσερις επισκέπτες είναι απόφοιτοι τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Ως προς το εισοδηματικό τους επίπεδο, έξι στους δέκα δηλώνει υψηλό ετήσιο οικογενειακό εισόδημα πάνω από 45.000 ευρώ. ΣΧετικά με τις τιμές σε σχέση με άλλες ευρωπαϊκές πόλεις, δύο στους τρεις θεωρούν τις τιμές κανονικές, ενώ τρεις στους δέκα τις κρίνει φτηνές.
** Δύο στους τρεις προτιμούν την διαμονή σε ξενοδοχεία, και στην συντριπτική τους πλειονότητα πρόκειται για οικογένειες, με ή χωρίς παιδιά.
** Kαταγράφεται απόλυτη ικανοποίηση των επισκεπτών σχετικά με τη συμπεριφορά των ντόπιων ανθρώπων, τα καταλύματα, αλλά και από τις ταβέρνες/εστιατόρια/καφετέριες
** Tα πιο σημαντικά προβλήματα εξακολουθούν να είναι η κακή κατάσταση του οδικού δικτύου & η ελλιπής σήμανση καθώς και η καθαριότητα κυρίως στους δρόμους και στις πόλεις

Αναλυτικά η έρευνα
Σύμφωνα με την έρευνα, από το σύνολο των αλλοδαπών τουριστών που προτιμούν το αεροδρόμιο Χανίων ως τελικό προορισμό των διακοπών τους, το 85% παραμένει στο Ν. Χανίων για να περάσει τις διακοπές του, το 13% προτιμάει το Ρέθυμνο, ενώ μικρότερα ποσοστά επιλέγουν τους Νομούς Ηρακλείου και Λασιθίου. Σημαντικό στοιχείο της ικανοποίησης των τουριστών κατά τη διάρκεια των διακοπών τους είναι ότι οι περισσότεροι αλλοδαποί τουρίστες που καταφτάνουν στο Ν. Χανίων, έχουν επισκεφθεί στο παρελθόν το Νομό, ενώ εννέα στους δέκα είναι διατεθειμένοι όχι μόνο να ξαναέρθουν, αλλά και να το συστήσουν ανεπιφύλακτα σε συγγενείς και φίλους. Σχετικά με τις ομάδες ηλικιών παρατηρείται μια ομοιόμορφη κατανομή μεταξύ 25-54 ετών. Τρεις στους τέσσερις επισκέπτες είναι απόφοιτοι τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, ενώ όσον αφορά τα εισοδηματικά κλιμάκια, η πλειονότητα, έξι στους δέκα, δηλώνει υψηλό ετήσιο οικογενειακό εισόδημα πάνω από 45.000 ευρώ. Όσον αφορά τις τιμές σε σχέση με άλλες ευρωπαϊκές πόλεις, δύο στους τρεις θεωρούν τις τιμές κανονικές, ενώ τρεις στους δέκα τις κρίνει φτηνές. 



Το μεγαλύτερο ποσοστό των αλλοδαπών επισκεπτών και σχεδόν δύο στους τρεις αλλοδαπούς επισκέπτες προτιμάνε να διαμένουν σε ξενοδοχεία, το 25% σε ενοικιαζόμενα δωμάτια/διαμερίσματα, ενώ σημαντικά είναι τα ποσοστά αυτών που προτιμούν ενοικιαζόμενες βίλες, ιδιόκτητα σπίτια, ή φιλοξενούνται. Τρεις στους τέσσερις Σκανδιναβούς, σε αντίθεση με τους μισούς σχεδόν μη Σκανδιναβούς επιλέγουν να διαμένουν σε ξενοδοχεία, ενώ όλες οι άλλες κατηγορίες καταλυμάτων φαίνεται να προτιμώνται περισσότερο από τους μη Σκανδιναβούς. Οι τουρίστες που επισκέπτονται τη Δυτική Κρήτη, στη μεγάλη τους πλειονότητα είναι οικογένειες με ή χωρίς παιδιά, με τους μισούς Σκανδιναβούς να πραγματοποιούν διακοπές με τα παιδιά τους. Σχετικά με τις κατηγορίες ξενοδοχείων, σχεδόν τρεις στους τέσσερις προτιμάνε να διαμένουν σε 3 & 4 αστέρων ξενοδοχειακά καταλύματα, ενώ αυξημένο είναι το ποσοστό αυτών που επιλέγουν τα πεντάστερα, το οποίο διαμορφώνεται στο 20%, με τους μη Σκανδιναβούς να δείχνουν μεγαλύτερη προτίμηση στα πολυτελή ξενοδοχεία. Όσον αφορά τα ξενοδοχειακά «πακέτα» το λεγόμενο «all inclusive package» επιλέγεται σχεδόν από το ένα τρίτο των αλλοδαπών επισκεπτών με τους μη Σκανδιναβούς να δείχνουν ιδιαίτερη προτίμηση. Στο Ν. Χανίων, οι πιο δημοφιλείς περιοχές διαμονής είναι ο Πλατανιάς και η Αγία Μαρίνα, με τους Σκανδιναβούς να τις προτιμούν περισσότερο, σε διπλάσιο μάλιστα ποσοστό σε σχέση με τους μη Σκανδιναβούς. Οι κρατήσεις των ξενοδοχειακών καταλυμάτων έγιναν κατά 70% μέσω ταξιδιωτικού γραφείου και on line συστήματα κρατήσεων, με τους μη Σκανδιναβούς να είναι αυτοί που χρησιμοποιούν κατά κύριο λόγο το διαδίκτυο για την κράτηση των δωματίων τους. 

Αναφορικά με την ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών κατά τη διάρκεια των διακοπών τους, καταγράφεται απόλυτη ικανοποίηση των επισκεπτών σχετικά με τη συμπεριφορά των ντόπιων ανθρώπων, τα καταλύματα, αλλά και από τις ταβέρνες/εστιατόρια/καφετέρειες. Πολύ βελτιωμένη φαίνεται να είναι η κατάσταση σχετικά με τις υπηρεσίες λεωφορείων/ΚΤΕΛ ενώ σαφώς πιο θετικά είναι τα σχόλια των επισκεπτών αναφορικά με τις υπηρεσίες του αεροδρομίου Χανίων, αφού προχώρησαν τα έργα επέκτασης του αεροδρομίου.Αντίθετα, τα πιο σημαντικά προβλήματα εξακολουθούν να είναι η κακή κατάσταση του οδικού δικτύου & η ελλιπής σήμανση καθώς και η καθαριότητα κυρίως στους δρόμους και στις πόλεις, με τους αλλοδαπούς επισκέπτες να εκφράζουν έντονα τα παράπονα και τη δυσαρέσκεια τους.



Κορυφαίος προορισμός για τους αλλοδαπούς επισκέπτες που προσγειώνονται στο αεροδρόμιο Χανίων, αναδείχτηκαν για πρώτη φορά τα μουσεία/εκκλησίες/μοναστήρια, ενώ ακολουθούν οι παραλίες του Ελαφονησίου, Μπάλου και Φαλασάρνων. Έπεται η Κνωσός, το φαράγγι της Σαμαριάς, η Σούγια και οι αρχαιολογικοί χώροι της Απτέρας και της Φαιστού.Σχετικά με τις παραλίες του Ελαφονησίου, του Μπάλου και των Φαλασάρνων, βλέπουμε ότι υπάρχει μια διαφοροποίηση στο ότι εκείνοι που επισκέπτονται για πρώτη φορά τη Δυτική Κρήτη, φαίνεται να τις προτιμούν περισσότερο, σε αντίθεση με αυτούς που έχουν ήδη ξαναέρθει και επιλέγουν πιο πολύ την παραλία της Σούγιας.

Βλέποντας τα ποσοστά αγοράς αγροτικών τοπικών προϊόντων, οι μισοί αλλοδαποί τουρίστες συνεχίζουν να προβαίνουν στην αγορά τοπικού κρασιού, φρέσκου χυμού πορτοκαλιού και ελαιόλαδου, ενώ ακολουθούν τα τοπικά τυριά, τσικουδιά, λαχανικά, μέλι, το ελαιοσάπουνο, πορτοκάλια, παραδοσιακά αρτοποιήματα και τα αρωματικά-φαρμακευτικά φυτά. Σημαντικό χαρακτηριστικό είναι ότι ο αλλοδαπός τουρίστας θα επιλέξει κατά μέσο όρο να αγοράσει τρία από αυτά τα τοπικά προϊόντα κατά τη διάρκεια των διακοπών του.



Η τουριστική κίνηση:
Οι αφίξεις αλλοδαπών επισκεπτών για το έτος 2016 στο αεροδρόμιο Χανίων σημείωσαν ρεκόρ αφίξεων, φτάνοντας τις 1.048.703, σημειώνοντας μεγάλη αύξηση σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2015 (942.997 αφίξεις) της τάξης του 11,2%.Βλέποντας τα ποσοστά αφίξεων των αλλοδαπών επισκεπτών για την περίοδο αυτή, διαπιστώνουμε ότι οι μισοί αλλοδαποί τουρίστες προέρχονται από τις Σκανδιναβικές Χώρες, όπως είναι η Σουηδία (16,1%), Νορβηγία (15,4%), Δανία (12,2%), Φινλανδία (6,1%). Από τους μη Σκανδιναβούς, οι Βρετανοί ήταν αυτοί που αύξησαν σημαντικά τα ποσοστά τους και κατέλαβαν την τρίτη θέση επί των συνολικών αφίξεων με 13,4%, ενώ ακολουθούν αλλοδαποί επισκέπτες από τη Γερμανία (7,4%), Πολωνία (6,8%), Ιταλία (5,6%), Κύπρος (3,6%) και Βέλγιο (3,2%).

Κάνοντας μια σύγκριση μεταξύ των ετών 2016 και 2015, παρατηρούμε ότι σημειώθηκε αύξηση από όλες τις κύριες εθνότητες που καταφτάνουν στο αεροδρόμιο Χανίων, με τους μη Σκανδιναβούς να καταγράφουν μεγαλύτερη αύξηση από τους Σκανδιναβούς, ενώ τη διαφορά την έκαναν οι Βρετανοί, οι οποίοι πραγματοποίησαν 34% περισσότερες αφίξεις σε σύγκριση με την προηγούμενη χρονιά, συνεχίζοντας την ανοδική τους πορεία κατά τα τελευταία έξι έτη.

Οι οργανωμένες αφίξεις των κρουαζιερόπλοιων στο λιμένα Σούδας, ξεκίνησαν δυναμικά το 2011 στο Νομό Χανίων, καταγράφοντας ρεκόρ αφίξεων με 158.118 αφίξεις επιβατών, στη συνέχεια οι αφίξεις άρχιζαν να μειώνονται λόγω του ότι αποσύρθηκαν μεγάλα κρουαζιερόπλοια από τους ομίλους κολοσσούς του κλάδου από τη Δυτική Μεσόγειο προς τα λιμάνια της Βόρειας Ευρώπης, Δυτικής Μεσογείου αλλά και της Άπω Ανατολής. Τα κρουαζιερόπλοια που κατέφταναν στο λιμένα Σούδας, παρόλο που ήταν λιγότερα και με λιγότερους επιβάτες σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια, ήταν όμως κρουαζιερόπλοια πολυτελείας. Ενώ από το 2015 και μετά σημειώνονται σημαντικές αυξήσεις στους επιβάτες των κρουαζιερόπλοιων, φτάνοντας το 2016 να καταγράφονται 148 χιλιάδες αφίξεις, καταφτάνοντας 86 κρουαζιερόπλοια.

Παρατηρώντας τις αφίξεις αλλοδαπών τουριστών στο αεροδρόμιο Ηρακλείου για το έτος 2016 διαπιστώνουμε ότι φέτος σημειώθηκε επίσης ρεκόρ αφίξεων, φτάνοντας τις 2.886.486 σημειώνοντας διψήφια αύξηση κατά 12,7% σε σχέση με το προηγούμενο έτος 2015, ενώ σε βάθος εικοσαετίας οι αφίξεις έχουν διπλασιαστεί.Πιο συγκεκριμένα, από τα ποσοστά αφίξεων των αλλοδαπών επισκεπτών για τη φετινή περίοδο, διαπιστώνουμε ότι το 60% προέρχεται από τη Γερμανία (23,7%), Ην. Βασίλειο (15%), Γαλλία και Ρωσία με 10,7%, για κάθε χώρα. Ακολουθούν με σημαντικά ποσοστά, αλλοδαποί επισκέπτες από Ολλανδία (5,2%), Ισραήλ (4,8%), Πολωνία (4,4%), Ελβετία (4,3%), Ιταλία (3,3%) Βέλγιο (3,2%), Τσεχία (2,7%) και Αυστρία (2%).

Συγκρίνοντας το έτος 2016 με το έτος 2015, παρατηρούμε ότι εκτός από ορισμένες πολύ μικρές μειώσεις από χώρες όπως είναι η Τσεχία, Γαλλία και Ισραήλ, όλες οι άλλες κύριες εθνότητες σημείωσαν άνοδο, με τους Γερμανούς, Πολωνούς και Ρώσους να καταγράφουν τις μεγαλύτερες αυξήσεις.

Η συγκεκριμένη έρευνα έχει σκοπό να διερευνήσει και να αξιολογήσει το προφίλ του αλλοδαπού τουρίστα που επιλέγει το αεροδρόμιο Χανίων ως τελικό προορισμό του για την τουριστική περίοδο 2016, συγκεντρώνοντας πρωτογενή στοιχεία από σχεδόν 4000 έγκυρα ερωτηματολόγια (μεταφρασμένα σε εννέα γλώσσες). 

Η έρευνα πραγματοποιήθηκε στο αεροδρόμιο «Δασκαλογιάννης, στις εξόδους αναχώρησης των αλλοδαπών τουριστών καθ’ όλη τη διάρκεια της τουριστικής περιόδου, από 25 μεταπτυχιακούς φοιτητές προερχόμενοι από τις κυριότερες χώρες του δείγματος αλλά και από ερευνητές του ΜΑΙΧ και Πολυτεχνείου Κρήτης. Επιπλέον, αναφορά γίνεται στις αφίξεις αλλοδαπών τουριστών που έχουν δημοσιευθεί από τις Υπηρεσίες Πολιτικής Αεροπορίας Χανίων και Ηρακλείου, Λιμενικό Ταμείο Νομού Χανίων, με σκοπό να αξιολογήσει την περυσινή τουριστική κίνηση στα Χανιά αλλά και γενικότερα στην Κρήτη και να τη συγκρίνει με την αντίστοιχη προηγούμενη περίοδο.

Η έρευνα και ανάλυση συντονίστηκε από το Τμήμα Οικονομίας και Διοίκησης του ΜΑΙΧ, σε συνεργασία με το Εργαστήριο Συστημάτων Χρηματοοικονομικής Διοίκησης του Πολυτεχνείου Κρήτης. Για τη δόμηση του ερωτηματολογίου και καθ’ όλη την πορεία της έρευνας υπήρξε επικοινωνία και υποστήριξη από την Περιφέρεια Κρήτης και την Ένωση Ξενοδόχων Ν. Χανίων.

H έρευνα συγχρηματοδοτήθηκε από το Περιφερειακό Ταμείο Ανάπτυξης Κρήτης Ομάδα συγγραφής και ανάλυσης: Δρ. Γεώργιος Μπαουράκης, (Διευθυντής ΜΑΙΧ), Γιώργος Αγγελάκης, (Ερευνητής ΜΑΙΧ), καθηγητής Κωνσταντίνος Ζοπουνίδης, (Πολυτεχνείο Κρήτης - Audencia Nantes School of Management, Γαλλία), Περικλής Δράκος, (Ε.Δ.Ι.Π. Πανεπιστήμιο Κρήτης).


Πηγή :  ekriti.gr

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Τα «4 Π» του επιτυχημένου πολιτικού!

Όσοι από εμάς διδαχτήκαμε το Μάρκετινγκ, είχαμε την ευκαιρία να βρούμε στον δρόμο μας τα «4 Π» (4 P's of Marketing), τα οποία αποτελούν το συστατικό επιτυχίας ενός προϊόντος ή μιας υπηρεσίας, μέσα από τον σχεδιασμό της σωστής στρατηγικής, η οποία στηρίζεται: 1) Στα χαρακτηριστικά του προϊόντος ή της υπηρεσίας (Product). 2) Στην τιμή (Price) του προϊόντος / υπηρεσίας. 3) Στη σωστή τοποθέτησή του στην αγορά (Place). 4) Στη σωστή προώθησή του (Promotion). Αναλύοντας τα πιο πάνω χαρακτηριστικά, ένας πολιτικός μπορεί εύκολα να διακρίνει τη

Η ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΗ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΚΡΗΤΙΚΗΣ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΗΣ ΚΑΤΣΟΥΝΑΣ

Το σήμα κατατεθέν της Κρητικές παράδοσης και συγκεκριμένα οι "χειροποίητες κατσούνες, κρητικά μπαστούνια" είχαν την τιμητική τους στην τελευταία εκπομπή του ALPHA «Σαββατοκύριακο με τον Μάνεση». Την Κυριακή το μεσημέρι εμφανίστηκε στην εκπομπή μέσω σύνδεσης Skype ο Κρητικός "Digital Media Strategist" Μάρκος Σμυρνάκης. Επίκεντρο της συζήτησης ήταν ο τρόπος της διαδικτυακής προώθησης της Κρητικής παράδοσης, αλλά και πως όλο αυτό βοηθάει στην συντήρηση της. Όπως ισχυρίζεται, σύγχρονες τεχνικές μάρκετινγκ είναι ικανές να δώσουν ξανά ζωή και να συστήσουν σε νέο κόσμο τις Κρητικές κατσούνες. Αυτό είναι και το όραμα. Η ένταξη ενός παγιωμένου προϊόντος και πάλι στην καθημερινότητα του ανθρώπου, πριν την εξαφάνιση του. Ένταξη... από όλες τις πλευρές, ξεκινώντας από το κίνητρο για την παραγωγή, αλλά και το ενδιαφέρον από νέους ανθρώπους όχι μόνο να μάθουν να τις χρησιμοποιούν , αλλά και να παράγουν το συγκεκριμένο προϊόν Αξίζει να σημειωθεί ότι οι τεχνίτες πλέ...

Η L’Oréal «σπάει» την γυάλινη οροφή για τις γυναίκες επιστήμονες!

  Τα Ελληνικά Βραβεία L’ORÉAL–UNESCO εντάσσονται στο Διεθνές Πρόγραμμα L’ORÉAL-UNESCO Για τις Γυναίκες στην Επιστήμη, το όποιο αναγνωρίζει και υποστηρίζει διεθνώς γυναίκες επιστήμονες, με στόχο να τους δοθεί μεγαλύτερη αναγνώριση, να αναδειχθεί το ταλέντο τους και να εμπνεύσει περισσότερες γυναίκες να ασχοληθούν με την επιστήμη. Με πίστη στην πεποίθηση ότι ο κόσμος χρειάζεται την επιστήμη και η επιστήμη χρειάζεται τις γυναίκες, το Ίδρυμα L’Oréal σε συνεργασία με την Ελληνική Εθνική Επιτροπή για την UNESCO, προκηρύσσουν για 12η φορά στην Ελλάδα, την έναρξη των φετινών βραβείων, με τρία σημαντικά βραβεία αξίας 10.000€ έκαστο, που θα δοθούν σε γυναίκες επιστήμονες, οι οποίες απασχολούνται στους τομείς των Βιοεπιστημών, των Φυσικών Επιστημών, των Μαθηματικών και της Επιστήμης των Υπολογιστών. Τέλος, ως περαιτέρω επιβεβαίωση της παραπάνω δέσμευσης και του θετικού αντίκτυπου των Βραβείων στους δικαιούχους του, ανακοινώνεται ότι από το 2022 και έπειτα, τα βραβεία θα πραγματοποιούνται κάθ...

Freelancer: Τι σημαίνει επί της ουσίας η νέα πραγματικότητα εργασίας;

Γράφει η Αρετή Διαμαντή Freelancer: Από την e-food και άλλες εταιρείες που υιοθετούν ένα τέτοιο μοντέλο εργασίας προκύπτει το νέο ερώτημα. Συμφέρει άραγε να είναι κάποιος freelancer και κάτω από ποιες προϋποθέσεις; Σάλος δημιουργήθηκε με την πρόσφατη “ατυχή” διατύπωση της e-food σε μερίδα εργαζομένων της σε σχέση με το ενδεχόμενο να γίνουν freelancers αντί για μισθωτοί. Οι περισσότεροι διαμαρτυρήθηκαν έντονα, ενώ η εταιρεία έσπευσε να διαψεύσει και να μιλήσει για κακή επικοινωνία. Ωστόσο, υπάρχει μια μεγάλη μερίδα ατόμων που δεν γνωρίζουν καν τι σημαίνει το freelancing. Σε αυτή την περίπτωση, τι αλλάζει στον εργασιακό τομέα; Πρόκειται για μια αναβάθμιση της εργασιακής πραγματικότητας ή μήπως για μια επιδείνωση της ήδη ζοφερής πραγματικότητας; Η τεχνολογία συχνά έρχεται να γεφυρώσει το χάσμα που δημιουργείται ανάμεσα στις διαφορετικές γενιές. Εδώ μήπως συμβαίνει κάτι τέτοιο; Freelancer: Τι συνεπάγεται για την καθημερινότητα ενός εργαζομένου; Αρχικά, πρόκειται για έναν αρκετά ευρύ όρο. Κ...

Ποια είναι τα βασικά προβλήματα στην ψυχολογία των εργαζομένων στον τουρισμό και πως μπορούν να βελτιωθούν;

Η Καλοκαιρινή τουριστική σεζόν έχει ήδη ξεκινήσει με πολλά προβλήματα να έρχονται στο φως της δημοσιότητας, αλλά με τα περισσότερα να παραμένουν και να εξελίσσονται εσωτερικά στους κλάδους των Τουριστικών Επαγγελμάτων. Τα τελευταία περιστατικά που συνέβησαν σχετικά με το έγκαυμα του νεαρού στην Κρήτη, αλλά και τον νεαρό σερβιτόρο να σερβίρει εντός θαλάσσης σε beach bar στην Ρόδο, κάνουν πλέον ξεκάθαρο ότι δεν ακολουθείται, αλλά ούτε φαίνεται να υπάρχει σαφής οδηγία για τον ασφαλή τρόπο εργασίας κάθε εργαζομένου. Τελικά η εργασία στον Τουρισμό είναι επιλογή ή λύση ανάγκης για τους εργαζομένους του χώρου;  • Πόσο εύκολό είναι από μία αδρανής περίοδο του χειμώνα να προσαρμοστείς σε μία έντονη καθημερινότητα; • Πόσες είναι και πόσες θα έπρεπε να είναι οι ώρες εργασίας;  • Υπάρχει προσωπικός χρόνος;  • Τηρείται η σωστή διατροφή; Βρισκόμαστε στην καρδιά του καλοκαιριού και σε μια χώρα όπου αποτελείται από 6.000 νησιά, νησίδες και βραχονησίδες. Η ενασχόληση λοιπόν με τον...