Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Οκτώ λόγοι που στέλνετε δεκάδες βιογραφικά χωρίς να παίρνετε απάντηση

Κυκλοφορούν στο διαδίκτυο εκατοντάδες άρθρα σχετικά με το πώς να τα πάτε τέλεια σε μία συνέντευξη εργασίας, να αφήσετε τον πιθανό εργοδότη σας με το στόμα ανοιχτό και φυσικά να πάρετε τη θέση.

Αλλά τι γίνεται όταν παρά την τεράστια προσπάθεια που κάνετε, κανείς δεν σας τηλεφωνεί ούτε σας στέλνει κάποιο email για να σας καλέσει σε συνέντευξη; Και επίσης όταν δεν μπορείτε να καταλάβετε το λόγο που συμβαίνει αυτό;

Παρακάτω θα βρείτε 8 λόγους για τους οποίους δεν τραβάτε την προσοχή των υπεύθυνων προσλήψεων - και τι μπορείτε να κάνετε γι' αυτό.

1. Το βιογραφικό σας σημείωμα είναι βαρετό
Το έχετε ακούσει εκατομμύρια φορές αυτό, αλλά είναι η αλήθεια. Αν απευθύνεστε σε μια πολύ μεγάλη εταιρεία – σκεφτείτε για παράδειγμα τη Google, η οποία λαμβάνει 2 εκατομμύρια αιτήσεις το χρόνο – σημαίνει πως εισέρχεστε σε ένα πεδίο ισχυρού ανταγωνισμού, οπότε το βιογραφικό σας πρέπει να ξεχωρίζει.

Αυτό βέβαια δεν σημαίνει να χρησιμοποιήσετε περίτεχνες γραμματοσειρές ή πράσινο χαρτί. Μια απλή κίνηση που όμως κάνει τεράστια διαφορά είναι να αλλάξετε τις περιγραφές σας σχετικά με τις προηγούμενες θέσεις σας. Δηλαδή εκεί που θα αναφέρατε προηγουμένως "Υπεύθυνος για την αναδιάρθρωση του κειμένου στον κατάλογο του πρωινού" και θα δίνατε έμφαση στο τι έπρεπε να κάνετε, γράψτε "Ανανέωση καταλόγου πρωινού, οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 80%". Μπουμ! Το βιογραφικό σας είναι κατά 80% καλύτερο και πιο εντυπωσιακό.

2. Η συνοδευτική σας επιστολή περιέχει γενικότητες
Αν έχετε μια συνοδευτική επιστολή βάσει του ίδιου προτύπου και τη στέλνετε σε δεκάδες πιθανούς εργοδότες σας – και το μόνο που αλλάζετε είναι το όνομα που ακολουθεί τη λέξη Αγαπητέ / Αγαπητή – αυτό είναι πρόβλημα. Το άτομο που θα το διαβάσει, θα είναι σε να πει πως πρόκειται για μια πολύ γενική επιστολή και έτσι δεν θα του δώσει ιδιαίτερη σημασία.

Στην πραγματικότητα, αυτό που πρέπει να κάνετε είναι να συντάσσετε ξεχωριστή επιστολή για κάθε εταιρεία και σε κάθε επιστολή να διαφαίνεται ο λόγος για τον οποίο κάνετε αίτηση για τη συγκεκριμένη θέση εργασίας και γιατί θα σας ενθουσίαζε να εργαστείτε σ' αυτή.

3. Έρχεστε σε επαφή με το λάθος άτομο
Αυτός συνήθως είναι λάθος που κάνουν οι νέοι κι άπειροι και είναι πολύ πιο συχνό από ό,τι πιστεύετε. Να ελέγχετε διπλά και τριπλά τον αποδέκτη του βιογραφικού και της συνοδευτικής επιστολής σας. Αν δεν είστε σίγουροι σε ποιο πρόσωπο πρέπει να στείλετε, τότε έχετε δύο επιλογές.

Α) Αναζητήστε μέσω του LinkedIn το άτομο που κατά πάσα πιθανότητα είναι ο υπεύθυνος προσλήψεων της εταιρείας. Αυτό το άτομο θα μπορούσε να είναι κάποιος από το τμήμα στο οποίο θέλετε να υποβάλλετε το βιογραφικό σας ή να είναι ο recruiter της εταιρείας.

Β) Επικοινωνήστε με το Τμήμα Ανθρωπίνων Πόρων και ρωτήστε σε ποιον πρέπει να υποβάλλετε τα χαρτιά σας. Είναι τόσο εύκολο όσο το να στείλετε ένα μήνυμα μέσω του LinkedIn που θα λέει: «Κάνω αίτηση για τη θέση του Marketing Manager και είμαι ενθουσιασμένος –η για την ευκαιρία. Θα ήθελα να ελέγξω αν υποβάλλω τα χαρτιά μου στο σωστό παραλήπτη. Θα μπορούσατε να μου πείτε τη διεύθυνση email για τον Υπεύθυνο Προσλήψεων; Σας ευχαριστώ για το χρόνο σας.»

4. Δεν παρουσιάζετε μια καλή ιστορία
Ο πιο κατάλληλος τρόπος να τραβήξετε την προσοχή κάποιου είναι με το να πείτε μια πολύ ενδιαφέρουσα ιστορία. Ο ανθρώπινος νους θυμάται ευκολότερα λεπτομέρειες από μια ζωντανή ιστορία παρά από βαρετά γεγονότα.

5. Πλατειάζετε άσκοπα
Κανείς δεν έχει το χρόνο να προσπαθήσει να καταλάβει τι θέλετε να πείτε και ιδιαίτερα υπεύθυνοι προσλήψεων που δέχονται συνέχεια εκατοντάδες αιτήσεις. Πιέστε τον εαυτό σας και περικόψτε τη συνοδευτική επιστολή σας κρατώντας μόνο μία σελίδα. Και να θυμάστε πως μπορείτε να κόψετε οτιδήποτε δεν σχετίζεται με τη συγκεκριμένη θέση.

6. Έχετε λιγότερα από τα ζητούμενα προσόντα
Αν χρησιμοποιείτε φράσεις όπως "Θα ήταν μεγάλη τιμή για μένα αυτή η θέση" ή "Παρόλο που δεν έχω την απαιτούμενη εμπειρία", θα φανείτε εντελώς άπειροι και χωρίς ιδιαίτερα προσόντα. Να χρησιμοποιείτε πιο ουδέτερο ύφος και ταυτόχρονα να δείχνετε τον ενθουσιασμό σας για τη θέση.

7. Έχετε περισσότερα από τα απαιτούμενα προσόντα
Το να στέκεστε μπροστά από τον Υπεύθυνο Προσλήψεων - όταν ξεκάθαρα έχετε περισσότερα προσόντα από όσα χρειάζονται - αυτό απαιτεί να το κάνετε με φινέτσα. Είτε είστε εκπαιδευόμενος είτε αλλάζετε καριέρα σημασία έχει να θέσετε το ζήτημα ευθύς εξαρχής. Αναφέρετέ το στη συνοδευτική επιστολή σας, γνωστοποιώντας τους λόγους για τους οποίους θέλετε να προβείτε σε αλλαγή καριέρας ή γιατί επιθυμείτε να πάρετε τη θέση.

Να παραμένετε θετικοί και ενθουσιώδεις και να υπογραμμίζετε με όλους τους τρόπους το πώς η εμπειρία σας θα ωφελήσει την εταιρεία. Να δώσετε έμφαση στο γιατί θέλετε να δουλέψετε στη συγκεκριμένη εταιρεία.

8. Ακούγεστε απελπισμένοι
Το έχει αποδείξει η επιστήμη. Πάντα θέλουμε αυτά που δεν μπορούμε να έχουμε. Ενοχλητικό, αλλά αληθινό. Για το λόγο αυτό όταν δείχνετε ότι έχετε μεγάλη ζήτηση – ή αν ήδη έχετε μια πολύ καλή δουλειά – οι εργοδότες δείχνουν πιο πρόθυμοι να σας προσλάβουν . Όταν ακούγεστε απελπισμένοι πάλι, όχι και τόσο.
Ακόμη και αν έχετε απελπιστεί, δώστε τον καλύτερό σας εαυτό για να πείσετε την εταιρεία και να κρατάτε έναν τόνο αυτοπεποίθησης.

Μπορεί όλα αυτά να δείχνουν ότι χρειάζεται μεγάλη προσπάθεια για να αποκτήσει κανείς τη δουλειά που θέλει, αλλά η αλήθεια είναι πως αξίζει τον κόπο να προσπαθήσει.

Πηγή: semifind.gr


Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Τα «4 Π» του επιτυχημένου πολιτικού!

Όσοι από εμάς διδαχτήκαμε το Μάρκετινγκ, είχαμε την ευκαιρία να βρούμε στον δρόμο μας τα «4 Π» (4 P's of Marketing), τα οποία αποτελούν το συστατικό επιτυχίας ενός προϊόντος ή μιας υπηρεσίας, μέσα από τον σχεδιασμό της σωστής στρατηγικής, η οποία στηρίζεται: 1) Στα χαρακτηριστικά του προϊόντος ή της υπηρεσίας (Product). 2) Στην τιμή (Price) του προϊόντος / υπηρεσίας. 3) Στη σωστή τοποθέτησή του στην αγορά (Place). 4) Στη σωστή προώθησή του (Promotion). Αναλύοντας τα πιο πάνω χαρακτηριστικά, ένας πολιτικός μπορεί εύκολα να διακρίνει τη

Η ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΗ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΚΡΗΤΙΚΗΣ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΗΣ ΚΑΤΣΟΥΝΑΣ

Το σήμα κατατεθέν της Κρητικές παράδοσης και συγκεκριμένα οι "χειροποίητες κατσούνες, κρητικά μπαστούνια" είχαν την τιμητική τους στην τελευταία εκπομπή του ALPHA «Σαββατοκύριακο με τον Μάνεση». Την Κυριακή το μεσημέρι εμφανίστηκε στην εκπομπή μέσω σύνδεσης Skype ο Κρητικός "Digital Media Strategist" Μάρκος Σμυρνάκης. Επίκεντρο της συζήτησης ήταν ο τρόπος της διαδικτυακής προώθησης της Κρητικής παράδοσης, αλλά και πως όλο αυτό βοηθάει στην συντήρηση της. Όπως ισχυρίζεται, σύγχρονες τεχνικές μάρκετινγκ είναι ικανές να δώσουν ξανά ζωή και να συστήσουν σε νέο κόσμο τις Κρητικές κατσούνες. Αυτό είναι και το όραμα. Η ένταξη ενός παγιωμένου προϊόντος και πάλι στην καθημερινότητα του ανθρώπου, πριν την εξαφάνιση του. Ένταξη... από όλες τις πλευρές, ξεκινώντας από το κίνητρο για την παραγωγή, αλλά και το ενδιαφέρον από νέους ανθρώπους όχι μόνο να μάθουν να τις χρησιμοποιούν , αλλά και να παράγουν το συγκεκριμένο προϊόν Αξίζει να σημειωθεί ότι οι τεχνίτες πλέ...

Η L’Oréal «σπάει» την γυάλινη οροφή για τις γυναίκες επιστήμονες!

  Τα Ελληνικά Βραβεία L’ORÉAL–UNESCO εντάσσονται στο Διεθνές Πρόγραμμα L’ORÉAL-UNESCO Για τις Γυναίκες στην Επιστήμη, το όποιο αναγνωρίζει και υποστηρίζει διεθνώς γυναίκες επιστήμονες, με στόχο να τους δοθεί μεγαλύτερη αναγνώριση, να αναδειχθεί το ταλέντο τους και να εμπνεύσει περισσότερες γυναίκες να ασχοληθούν με την επιστήμη. Με πίστη στην πεποίθηση ότι ο κόσμος χρειάζεται την επιστήμη και η επιστήμη χρειάζεται τις γυναίκες, το Ίδρυμα L’Oréal σε συνεργασία με την Ελληνική Εθνική Επιτροπή για την UNESCO, προκηρύσσουν για 12η φορά στην Ελλάδα, την έναρξη των φετινών βραβείων, με τρία σημαντικά βραβεία αξίας 10.000€ έκαστο, που θα δοθούν σε γυναίκες επιστήμονες, οι οποίες απασχολούνται στους τομείς των Βιοεπιστημών, των Φυσικών Επιστημών, των Μαθηματικών και της Επιστήμης των Υπολογιστών. Τέλος, ως περαιτέρω επιβεβαίωση της παραπάνω δέσμευσης και του θετικού αντίκτυπου των Βραβείων στους δικαιούχους του, ανακοινώνεται ότι από το 2022 και έπειτα, τα βραβεία θα πραγματοποιούνται κάθ...

Freelancer: Τι σημαίνει επί της ουσίας η νέα πραγματικότητα εργασίας;

Γράφει η Αρετή Διαμαντή Freelancer: Από την e-food και άλλες εταιρείες που υιοθετούν ένα τέτοιο μοντέλο εργασίας προκύπτει το νέο ερώτημα. Συμφέρει άραγε να είναι κάποιος freelancer και κάτω από ποιες προϋποθέσεις; Σάλος δημιουργήθηκε με την πρόσφατη “ατυχή” διατύπωση της e-food σε μερίδα εργαζομένων της σε σχέση με το ενδεχόμενο να γίνουν freelancers αντί για μισθωτοί. Οι περισσότεροι διαμαρτυρήθηκαν έντονα, ενώ η εταιρεία έσπευσε να διαψεύσει και να μιλήσει για κακή επικοινωνία. Ωστόσο, υπάρχει μια μεγάλη μερίδα ατόμων που δεν γνωρίζουν καν τι σημαίνει το freelancing. Σε αυτή την περίπτωση, τι αλλάζει στον εργασιακό τομέα; Πρόκειται για μια αναβάθμιση της εργασιακής πραγματικότητας ή μήπως για μια επιδείνωση της ήδη ζοφερής πραγματικότητας; Η τεχνολογία συχνά έρχεται να γεφυρώσει το χάσμα που δημιουργείται ανάμεσα στις διαφορετικές γενιές. Εδώ μήπως συμβαίνει κάτι τέτοιο; Freelancer: Τι συνεπάγεται για την καθημερινότητα ενός εργαζομένου; Αρχικά, πρόκειται για έναν αρκετά ευρύ όρο. Κ...

Ποια είναι τα βασικά προβλήματα στην ψυχολογία των εργαζομένων στον τουρισμό και πως μπορούν να βελτιωθούν;

Η Καλοκαιρινή τουριστική σεζόν έχει ήδη ξεκινήσει με πολλά προβλήματα να έρχονται στο φως της δημοσιότητας, αλλά με τα περισσότερα να παραμένουν και να εξελίσσονται εσωτερικά στους κλάδους των Τουριστικών Επαγγελμάτων. Τα τελευταία περιστατικά που συνέβησαν σχετικά με το έγκαυμα του νεαρού στην Κρήτη, αλλά και τον νεαρό σερβιτόρο να σερβίρει εντός θαλάσσης σε beach bar στην Ρόδο, κάνουν πλέον ξεκάθαρο ότι δεν ακολουθείται, αλλά ούτε φαίνεται να υπάρχει σαφής οδηγία για τον ασφαλή τρόπο εργασίας κάθε εργαζομένου. Τελικά η εργασία στον Τουρισμό είναι επιλογή ή λύση ανάγκης για τους εργαζομένους του χώρου;  • Πόσο εύκολό είναι από μία αδρανής περίοδο του χειμώνα να προσαρμοστείς σε μία έντονη καθημερινότητα; • Πόσες είναι και πόσες θα έπρεπε να είναι οι ώρες εργασίας;  • Υπάρχει προσωπικός χρόνος;  • Τηρείται η σωστή διατροφή; Βρισκόμαστε στην καρδιά του καλοκαιριού και σε μια χώρα όπου αποτελείται από 6.000 νησιά, νησίδες και βραχονησίδες. Η ενασχόληση λοιπόν με τον...