Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Το Δελτίο Τύπου είναι ενημέρωση

Απο τον Γιώργο Παπατριαντφύλλου

Οι παρερμηνείες σχετικά με το τι είναι το Δελτίο Τύπου είναι πάρα πολλές .

Σύμφωνα με Βρεττανίδα επικοινωνιολόγο και καθηγήτρια Δημοσίων Σχέσεων : “ Πολλοί λένε πως ασχολούνται με τις Δημόσιες Σχέσεις , λίγοι είναι σε θέση να εξηγήσουν τι είναι οι Δημόσιες Σχέσεις 

Ακριβώς στην ίδια λογική πολλοί λένε πως είναι επαγγελματίες στην επιστήμη των Δημοσίων Σχέσεων και γνωρίζουν να συντάσουν Δελτίο Τύπου και να σχεδιάζουν τα λοιπά “εργαλεία” δημοσιότητας αλλά το μόνο που καταφέρνουν είναι να δημιουργούν μία κακή εικόνα για την επιστήμη των Δημοσίων Σχέσεων και τα μέσα που αυτή χρησιμοποιεί .

Το Δελτίο Τύπου εντάσεται στις ενέργειες δημοσιότητας .
Δημοσιότητα είναι η εξ’εμπειρίας και προσωπικής διαπίστωσης επικοινωνία απο πλευράς μέσου ενημέρωσης οποιαδήποτε μορφής , χωρίς να έχει καταβληθεί χρηματικό ποσό για αγορά χώρου και χρόνου στο μέσο αυτό .

Για να δοθεί δημοσιότητα απο ένα μέσο ενημέρωσης σημαίνει πως η ενημέρωση αυτή παρουσιάζει ενδιαφέρον για το μέσο και το κοινό αυτού .

Το Δελτίο Τύπου παρουσιάσει μία είδηση που αφορά την επιχείρηση ή τον οργανισμό και η είδηση αυτή προκαλεί αλλαγή στη συμπεριφορά όσων εκτίθονται στην είδηση αυτή .
Το Δελτίο Τύπου είναι απαραίτητο να είναι ενταγμένο και να αποτελεί μέρος και τακτική ενός πλήρους πλάνου Δημοσίων Σχέσεων .

Η επιστημονική σύλληψη του Δελτίου Τύπου ανήκει στον Έντουαρντ Μπερνάις , τον θεωρητικό πατέρα των Δημοσίων Σχέσεων , το 1912 .



Όταν προσπαθούσε να αποδείξει τη θεωρία του πως η ανθρώπινη συμπεριφορά μπορεί να επηρρεαστεί αποκλειστικά και μόνο με επικοινωνιακές μεθόδους , διαπίστωσε πως εάν έγραφε ο ίδιος κείμενα τα οποία εξηγούσαν ιδιαίτερες πτυχές για το προιόν στο οποίο πειραματιζόταν και τα παρέδιδε στις εφηερίδες , τότε οι δημιογράφοι έδειχναν μεγάλο ενδιαφέρον και όταν τα δημοσίευαν οι πολίτες επηρρεάζονταν γιατί θεωρούσαν αυτό το κείμενο ως μία αυθεντική εμπειρία του δημοσιογράφου .


Το Δελτίο Τύπου παρουσιάζει πάντα είδηση
Δεν υπερβάλει
Αναφέρει αληθινά γεγονότα
Δεν μεροληπτεί
Είναι ακριβές ως πρός την πληροφόρηση

Την ευθύνη για το σχεδιασμό και τη σύνταξη του Δελτίου Τύπου έχει ο Σύμβουλος Δημοσίων Σχέσεων .

Στο πάνω μέρος της σελίδας θα πρέπει να υπάρχει η φράση ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ , ώστε να είναι γνωστή η ταυτότητα του κειμένου που ακολουθεί και να αποφεύγονται οι παρεξηγήσεις ( για παράδειγμα πως δεν πρόκειται για πρόσκληση ή για κάποιας άλλης μορφής έγγραφο ) .

Τίτλος : Ο Σύμβουλος Δημοσίων Σχέσεων ,επιλέγει τίτλο ο οποίος να τραβά αμέσως την προσοχή και να παρουσιάζει ενδιαφέρον για τους συντάκτες που γίνονται αποδέκτες .Ο τίτλος πρέπει να είναι μέχρι οκτώ λέξεις . Να είναι σαφής και όχι γενικός .

Πρώτη Παράγραφος – Lead : Το Δελτίο Τύπου , στην πρώτη φράση θα πρέπει να απαντά στις ερωτήσεις :

Ποιός ; – Τι ; – Πού ; – Πότε; – Γιατί ; – Πως ;

Τα ερωτήματα αυτά όχι απαραίτητα με τη συγκεκριμένη σειρά αλλά με τρόπο τέτοιον ώστε να παράγεται σωστή συντακτική – νοηματική και εννοιολογική απόδοση .

Λίγα Λόγια : Η φράση αυτή είναι ακριβώς κάτω από την πρώτη παράγραφο . Ακολουθούν στοιχεία ιστορικά , τα οποία συνοδεύουν την είδηση . Η σκοπιμότητα της παραγράφου ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ είναι να αυξήσει το ενδιαφέρον των συντακτών για την είδηση την οποία προσφέρει το Δελτίο Τύπου .

Υπογράμμιση : Την πρώτη παράγραφο στην οποία έχουμε απαντήσει στα 6 βασικά ερωτήματα , την υπογραμμίζουμε στέλνοντας το μήνυμα στο δημοσιογράφο πως εάν επιλέξει να τοποθετήσει το Δελτίο Τύπου , όπου υπάρχουν υπογραμμίσεις ,οι φράσεις αυτές θα μπούν αυτούσιες χωρίς την παραμικρή αλλαγή .

Εμπάργκο : Η λέξη εμπάργκο τοποθετείτε πρίν τον τίτλο όταν ο Σύμβουλος στις Δημόσιες Σχέσεις , επιθυμεί να ανακοινωθεί ή δημοσιευθεί το Δελτίο Τύπου , μετά απο μία συγκεκριμένη ημερομηνία και ώρα . Μάλιστα αυτά τα στοιχεία ακολουθούν μετά από τη λέξη Εμπάργκο .

Πληροφορίες : Το Δελτίο Τύπου , κλείνει με τη φράση : Για περισσότερες πληροφορίες παρακαλώ επικοινωνήστε με τον κο……κα ……στον τηλεφωνικό αριθμό ……….

Ο επαγγελματίας στις Δημόσιες Σχέσεις του οποίου το ονοματεπώνυμο αναγράφεται πρέπει να είναι εξαιρετικά καλά ενημερωμένος για το θέμα και τις λεπτομέρειες του Δελτίου Τύπου , ώστε όταν επικοινωνήσουν μαζί του Δημοσιογράφοι να απαντήσει σε κάθε ερώτηση τους .

Ποσότητα : Το Δελτίο Τύπου όπως καλά γνωρίζει ο Σύμβουλος στις Δημόσιες Σχέσεις , δεν πρέπει να είναι φλύαρο . Ο μισός χώρος μίας Α4 σελίδας είναι αρκετός για να δώσει την είδηση .

Σκοπός : Το Δελτίο Τύπου προσφέρει πάντα και μόνο Είδηση . Δεν είναι πρόσκληση ή όποιας άλλης μορφής έγγραφο .

Ανακοίνωση Τύπου : Είναι ένα ακόμα «εργαλείο» στις Δημόσιες Σχέσεις . Πρόκειται για Δελτίο Τύπου για το οποίο ο Σύμβουλος στις Δημόσιες Σχέσεις , αγοράζει χώρο και χρόνο ώστε αυτό να τοποθετηθεί οπωσδήποτε . Είναι στην ουσία «πληρωμένο» Δελτίο Τύπου , όταν ο Σύμβουλος στις Δημόσιες Σχέσεις δεν ρισκάρει την επιλογή του δημοσιογράφου κατά κύριο λόγο σε περιπτώσεις κρίσεων – πρόγραμμα των Δημοσίων Σχέσεων Επικοινωνιακή Διαχείριση Κρίσεων .

Απαγορευμένη Φράση : ΠΑΡΑΚΑΛΕΙΣΘΕ ΓΙΑ ΤΗ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ . Δεν παρακαλείται ποτέ και κανένας να πράξει το καθήκον του . Εάν το Δελτίο Τύπου είναι καλά γραμμένο , προσφέρει είδηση και έχει ενδιαφέρον για τον δημοσιογράφο τότε αυτός θα το δημοσιεύσει . Όταν δεν δημοσιεύονται τα Δελτία Τύπου σας μην τα βάζετε ποτέ με τους δημοσιογράφους αλλά μελετήστε τι δεν κάνετε σωστά .

Αποστολή : Δημιουργήστε βάσεις δεδομένων με τα e-mail των δημοσιογράφων ανά κατηγορία θέματος ρεπορτάζ .Στέλνετε Δελτία Τύπου, Τρίτη – Τετάρτη ( κυρίως ) και Πέμπτη . Προτιμήστε τις ώρες 14.00 – 19.00 .Πλέον στην εποχή μας αποφύγετε την αποστολή με Fax . Στις ομαδικές αποστολές τοποθετήστε τα e-mail στην ένδειξη BCC – Κρυφή Κοινοποίηση , ώστε να λαμβάνει ο κάθε δημοσιογράφος το mail σας ατομικά μη βλέποντας όλους τους υπόλοιπους παραλήπτες .

Πρακτικές Συμβουλές :
Ο τίτλος και το ξεκίνημα των παραγράφων προσπαθήστε με κάθε τρόπο να είναι ενδιαφέροντα και σημαντικά .
Στην πρώτη παράγραφο να λέτε όλη την ιστορία της είδησης την οποία διοχετεύει το δελτίο τύπου . Μην αφήνετε ποτέ στοιχεία για τη συνέχεια του δελτίου . Αν αυτό δεν αρέσει από την αρχή κανένας δημοσιογράφος δεν πάει στη συνέχεια .
Μην ξεχνάτε ποτέ να σκέφτεστε τι είναι σημαντικό σαν είδηση για τον δημοσιογράφο και το κοινό του .Τι θα ήθελαν να γράψετε στην ιστορία του δελτίου τύπου σας .
Γράφετε πάντα το δελτίο τύπου όπως θα θέλατε να δημοσιευθεί αλλά στη λογική του δημοσιογράφου που απευθύνεται . Αν πετύχετε αυτό τον συνδυασμό ο δημοσιογράφος δεν έχει κανέναν λόγο να μην το βάλει όπως το στέλνετε .
Είναι βασικό προσόν οι φράσεις να είναι μικρές και ουσιαστικές . Γράφετε μικρά δελτία τύπου .Μην ξεχνάτε πως αυτά μεταφέρουν είδησηΜΟΝΟ .
Να γράφετε χρησιμοποιώντας απλές και κατανοητές λέξεις . Μην γράφετε λογοτεχνικά , το δελτίο τύπου .
Αποφεύγετε να χρησιμοποιείτε λέξεις που προσδιορίζουν την είδηση σας .Π.χ ….η εταιρεία μας είναι χορηγός σε ένα φανταστικό γεγονός …… Αντιθέτως , περιγράψτε αυτό το γεγονός με τέτοιον τρόπο που να συμπεράνει ο δημοσιογράφος πως είναι φανταστικό ……
Χρησιμοποιήστε φράσεις και λέξεις που να δίνουν εικόνες .
Μην χρησιμοποιείτε λέξεις τις οποίες μπορεί να μην καταλαβαίνει ο δημοσιογράφος .
Βεβαιωθείτε πως το δελτίο σας είναι απόλυτα κατανοητό .
Μην στέλνετε σε ολα τα Μέσα Ενημέρωσης ακριβώς το ίδιο Δελτίο Τύπου. Εάν το προσαρμόζετε , χωρίς να αλλοιώνετα η είδηση θα δείτε τον αρχικό σας στόχο για τον αριθμό των εντύπων που θα δημοσιεύσουν το δελτίο να αυξάνεται .


Πηγη:georgepapatriantafillou.com

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Κρητικό παζάρι στην Αθήνα

Έκθεση με τίτλο: «ΚΡΗΤΗ: η Μεγάλη Συνάντηση» οργανώνεται στην Αθήνα 24 έως 27 Μαΐου στις εγκαταστάσεις του Tae Kwon Do στο Φάληρο. Η έκθεση θα είναι μικτή, κοινού και εμπορική, µε ιδιαίτερη έμφαση στις Business to Business επαφές ανάμεσα σε Κρήτες επιχειρηματίες και εταιρείες της ημεδαπής και της αλλοδαπής και θα καλύπτει έκταση 3.700 τ.μ. Θα πραγματοποιηθεί σε έναν ενιαίο χώρο, σε δυο τμήματα, ένα τμήμα προσβάσιμο σε όλους τους επισκέπτες και ένα μόνο για τους επαγγελματίες.

Κρητικό Σαρίκι το παραδοσιακό κεντητό μαντήλι για το κεφάλι. Η Ιστορία, οι συμβολισμοί & η Περίτεχνη πλέξη της κυρίας Πόπης

Με αφορμή την διάδοση της κρητικής παραδοσιακής τέχνης της πλέξης των σαρικιών επικοινωνήσαμε με την κυρία Πόπη, την υφάντρα μας. Τα χειροποίητα Κρητικά σαρίκια – μαντήλια στο katsounes.gr φτιάχνονται από τα χέρια της κυρίας Πόπης. Όπως μας είπε η ίδια και όπως θα έχετε αντιληφθεί η πλέξη των σαρικιών αποτελεί μια σπουδαία και περίτεχνη διαδικασία που διαφέρει από περιοχή σε περιοχή και είναι άμεσα συνδεδεμένη με τη τιμή και την υπερηφάνεια των Κρητικών. Η τέχνη αυτή συναντάτε σήμερα κυρίως σε ορεινά χωριά της Κρήτης και κυρίως   χρησιμοποιείται από μεγαλύτερες γενιές. Όπως μας είπε η ονομασία του “Σαρίκι” έχει Τούρκικη καταγωγή και υποδηλώνει την Οθωμανική επιρροή στο νησί της Κρήτης τα παλαιότερα χρόνια της Τουρκοκρατίας. Κάπου εδώ είναι η στιγμή που πρέπει να μιλήσουμε για το Συμβολισμό που έχουν τα Σαρίκια και τα μαντήλια των κρητικών στα κρόσσια, αλλά και γενικότερα τους συμβολισμούς   Ποιοι είναι όμως οι συμβολισμοί του;;   Τα κρόσσια στα μαντήλια των κρητ...

Η L’Oréal «σπάει» την γυάλινη οροφή για τις γυναίκες επιστήμονες!

  Τα Ελληνικά Βραβεία L’ORÉAL–UNESCO εντάσσονται στο Διεθνές Πρόγραμμα L’ORÉAL-UNESCO Για τις Γυναίκες στην Επιστήμη, το όποιο αναγνωρίζει και υποστηρίζει διεθνώς γυναίκες επιστήμονες, με στόχο να τους δοθεί μεγαλύτερη αναγνώριση, να αναδειχθεί το ταλέντο τους και να εμπνεύσει περισσότερες γυναίκες να ασχοληθούν με την επιστήμη. Με πίστη στην πεποίθηση ότι ο κόσμος χρειάζεται την επιστήμη και η επιστήμη χρειάζεται τις γυναίκες, το Ίδρυμα L’Oréal σε συνεργασία με την Ελληνική Εθνική Επιτροπή για την UNESCO, προκηρύσσουν για 12η φορά στην Ελλάδα, την έναρξη των φετινών βραβείων, με τρία σημαντικά βραβεία αξίας 10.000€ έκαστο, που θα δοθούν σε γυναίκες επιστήμονες, οι οποίες απασχολούνται στους τομείς των Βιοεπιστημών, των Φυσικών Επιστημών, των Μαθηματικών και της Επιστήμης των Υπολογιστών. Τέλος, ως περαιτέρω επιβεβαίωση της παραπάνω δέσμευσης και του θετικού αντίκτυπου των Βραβείων στους δικαιούχους του, ανακοινώνεται ότι από το 2022 και έπειτα, τα βραβεία θα πραγματοποιούνται κάθ...
Θα μπορούσε κανείς να το πει και ωδή στη μάνα. Ή αλλιώς η συνάντηση δυο διαφορετικών κόσμων με μια κοινή όμως ρίζα Θα μπορούσε κανείς να το πει και ωδή στη μάνα. Ή αλλιώς η συνάντηση δυο διαφορετικών κόσμων με μια κοινή όμως ρίζα. Τη μουσική. Και οι δυο μητέρες έφεραν στον κόσμο μουσικούς. Κάθε στιγμή της στιγμής τους ήταν μέσα στη μουσική. Η μία, η Κρητικιά η Κατίνα Ξυλούρη μεγάλωσε τρεις μουσικούς τον Ψαρογιώργη, τον Λάμπη και τη Νίκη και έχει το προνόμιο να είναι η σύζυγος του μεγάλου μας του Ψαραντώνη.

ANDRE LEU Ο ΣΥΓΓΡΑΦΕΑΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΥΣΤΡΑΛΙΑ ΠΟΥ ΕΠΙΣΚΕΦΤΗΚΕ ΤΗΝ ΚΡΗΤΗ ΚΑΙ ΤΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΚΡΗΤΙΚΗΣ ΚΑΤΣΟΥΝΑΣ.

Ο Επισκέπτης μας έρχεται από Αυστραλία αυτή τη φορά! και συγκεκριμένα είναι ο συγγραφέας Andre Leu, όπου κατα την επίσκεψη του στην ύπαιθρο της Κρήτης, επισκέφθηκε το εργαστήρι κατασκευής των κατσούνων μας. Με μεγάλη μας χαρά τον υποδεχτήκαμε, είδαμε πως φτιάχνονται οι κατσούνες μας, ήπιαμε και τις ρακές μας για να ζεσταθούμε στο Κρύο. Aλτσχάιμερ, αυτοάνοσα, διαβήτης, καρκίνος του μαστού στις γυναίκες και αυξημένα ποσοστά αυτισμού στα παιδιά, είναι μερικές από τις ασθένειες, που στην εποχή μας έχουν πάρει την μορφή επιδημίας. Τις περισσότερες φορές οι αιτίες είναι περιβαλλοντικές και οφείλονται στον σύγχρονο τρόπο ζωής. Η αλόγιστη  χρήση φυτοφαρμάκων για την παραγωγή της τροφής μας είναι σύμφωνα με τον Andreu Leu, βιοκαλλιεργητή και συγγραφέα του βιβλίου «Μύθοι περί Ασφαλών Φυτοφαρμάκων», η κυριότερη αιτία για αυτή την «αόρατη επιδημία». Με αφορμή την έκδοση του βιβλίου του στα ελληνικά από τους Βιοκαλλιεργητές Βιολογικών Αγορών Αττικής, ο Andreu Leu ήρθε στην Αθήν...