Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Το Δελτίο Τύπου είναι ενημέρωση

Απο τον Γιώργο Παπατριαντφύλλου

Οι παρερμηνείες σχετικά με το τι είναι το Δελτίο Τύπου είναι πάρα πολλές .

Σύμφωνα με Βρεττανίδα επικοινωνιολόγο και καθηγήτρια Δημοσίων Σχέσεων : “ Πολλοί λένε πως ασχολούνται με τις Δημόσιες Σχέσεις , λίγοι είναι σε θέση να εξηγήσουν τι είναι οι Δημόσιες Σχέσεις 

Ακριβώς στην ίδια λογική πολλοί λένε πως είναι επαγγελματίες στην επιστήμη των Δημοσίων Σχέσεων και γνωρίζουν να συντάσουν Δελτίο Τύπου και να σχεδιάζουν τα λοιπά “εργαλεία” δημοσιότητας αλλά το μόνο που καταφέρνουν είναι να δημιουργούν μία κακή εικόνα για την επιστήμη των Δημοσίων Σχέσεων και τα μέσα που αυτή χρησιμοποιεί .

Το Δελτίο Τύπου εντάσεται στις ενέργειες δημοσιότητας .
Δημοσιότητα είναι η εξ’εμπειρίας και προσωπικής διαπίστωσης επικοινωνία απο πλευράς μέσου ενημέρωσης οποιαδήποτε μορφής , χωρίς να έχει καταβληθεί χρηματικό ποσό για αγορά χώρου και χρόνου στο μέσο αυτό .

Για να δοθεί δημοσιότητα απο ένα μέσο ενημέρωσης σημαίνει πως η ενημέρωση αυτή παρουσιάζει ενδιαφέρον για το μέσο και το κοινό αυτού .

Το Δελτίο Τύπου παρουσιάσει μία είδηση που αφορά την επιχείρηση ή τον οργανισμό και η είδηση αυτή προκαλεί αλλαγή στη συμπεριφορά όσων εκτίθονται στην είδηση αυτή .
Το Δελτίο Τύπου είναι απαραίτητο να είναι ενταγμένο και να αποτελεί μέρος και τακτική ενός πλήρους πλάνου Δημοσίων Σχέσεων .

Η επιστημονική σύλληψη του Δελτίου Τύπου ανήκει στον Έντουαρντ Μπερνάις , τον θεωρητικό πατέρα των Δημοσίων Σχέσεων , το 1912 .



Όταν προσπαθούσε να αποδείξει τη θεωρία του πως η ανθρώπινη συμπεριφορά μπορεί να επηρρεαστεί αποκλειστικά και μόνο με επικοινωνιακές μεθόδους , διαπίστωσε πως εάν έγραφε ο ίδιος κείμενα τα οποία εξηγούσαν ιδιαίτερες πτυχές για το προιόν στο οποίο πειραματιζόταν και τα παρέδιδε στις εφηερίδες , τότε οι δημιογράφοι έδειχναν μεγάλο ενδιαφέρον και όταν τα δημοσίευαν οι πολίτες επηρρεάζονταν γιατί θεωρούσαν αυτό το κείμενο ως μία αυθεντική εμπειρία του δημοσιογράφου .


Το Δελτίο Τύπου παρουσιάζει πάντα είδηση
Δεν υπερβάλει
Αναφέρει αληθινά γεγονότα
Δεν μεροληπτεί
Είναι ακριβές ως πρός την πληροφόρηση

Την ευθύνη για το σχεδιασμό και τη σύνταξη του Δελτίου Τύπου έχει ο Σύμβουλος Δημοσίων Σχέσεων .

Στο πάνω μέρος της σελίδας θα πρέπει να υπάρχει η φράση ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ , ώστε να είναι γνωστή η ταυτότητα του κειμένου που ακολουθεί και να αποφεύγονται οι παρεξηγήσεις ( για παράδειγμα πως δεν πρόκειται για πρόσκληση ή για κάποιας άλλης μορφής έγγραφο ) .

Τίτλος : Ο Σύμβουλος Δημοσίων Σχέσεων ,επιλέγει τίτλο ο οποίος να τραβά αμέσως την προσοχή και να παρουσιάζει ενδιαφέρον για τους συντάκτες που γίνονται αποδέκτες .Ο τίτλος πρέπει να είναι μέχρι οκτώ λέξεις . Να είναι σαφής και όχι γενικός .

Πρώτη Παράγραφος – Lead : Το Δελτίο Τύπου , στην πρώτη φράση θα πρέπει να απαντά στις ερωτήσεις :

Ποιός ; – Τι ; – Πού ; – Πότε; – Γιατί ; – Πως ;

Τα ερωτήματα αυτά όχι απαραίτητα με τη συγκεκριμένη σειρά αλλά με τρόπο τέτοιον ώστε να παράγεται σωστή συντακτική – νοηματική και εννοιολογική απόδοση .

Λίγα Λόγια : Η φράση αυτή είναι ακριβώς κάτω από την πρώτη παράγραφο . Ακολουθούν στοιχεία ιστορικά , τα οποία συνοδεύουν την είδηση . Η σκοπιμότητα της παραγράφου ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ είναι να αυξήσει το ενδιαφέρον των συντακτών για την είδηση την οποία προσφέρει το Δελτίο Τύπου .

Υπογράμμιση : Την πρώτη παράγραφο στην οποία έχουμε απαντήσει στα 6 βασικά ερωτήματα , την υπογραμμίζουμε στέλνοντας το μήνυμα στο δημοσιογράφο πως εάν επιλέξει να τοποθετήσει το Δελτίο Τύπου , όπου υπάρχουν υπογραμμίσεις ,οι φράσεις αυτές θα μπούν αυτούσιες χωρίς την παραμικρή αλλαγή .

Εμπάργκο : Η λέξη εμπάργκο τοποθετείτε πρίν τον τίτλο όταν ο Σύμβουλος στις Δημόσιες Σχέσεις , επιθυμεί να ανακοινωθεί ή δημοσιευθεί το Δελτίο Τύπου , μετά απο μία συγκεκριμένη ημερομηνία και ώρα . Μάλιστα αυτά τα στοιχεία ακολουθούν μετά από τη λέξη Εμπάργκο .

Πληροφορίες : Το Δελτίο Τύπου , κλείνει με τη φράση : Για περισσότερες πληροφορίες παρακαλώ επικοινωνήστε με τον κο……κα ……στον τηλεφωνικό αριθμό ……….

Ο επαγγελματίας στις Δημόσιες Σχέσεις του οποίου το ονοματεπώνυμο αναγράφεται πρέπει να είναι εξαιρετικά καλά ενημερωμένος για το θέμα και τις λεπτομέρειες του Δελτίου Τύπου , ώστε όταν επικοινωνήσουν μαζί του Δημοσιογράφοι να απαντήσει σε κάθε ερώτηση τους .

Ποσότητα : Το Δελτίο Τύπου όπως καλά γνωρίζει ο Σύμβουλος στις Δημόσιες Σχέσεις , δεν πρέπει να είναι φλύαρο . Ο μισός χώρος μίας Α4 σελίδας είναι αρκετός για να δώσει την είδηση .

Σκοπός : Το Δελτίο Τύπου προσφέρει πάντα και μόνο Είδηση . Δεν είναι πρόσκληση ή όποιας άλλης μορφής έγγραφο .

Ανακοίνωση Τύπου : Είναι ένα ακόμα «εργαλείο» στις Δημόσιες Σχέσεις . Πρόκειται για Δελτίο Τύπου για το οποίο ο Σύμβουλος στις Δημόσιες Σχέσεις , αγοράζει χώρο και χρόνο ώστε αυτό να τοποθετηθεί οπωσδήποτε . Είναι στην ουσία «πληρωμένο» Δελτίο Τύπου , όταν ο Σύμβουλος στις Δημόσιες Σχέσεις δεν ρισκάρει την επιλογή του δημοσιογράφου κατά κύριο λόγο σε περιπτώσεις κρίσεων – πρόγραμμα των Δημοσίων Σχέσεων Επικοινωνιακή Διαχείριση Κρίσεων .

Απαγορευμένη Φράση : ΠΑΡΑΚΑΛΕΙΣΘΕ ΓΙΑ ΤΗ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ . Δεν παρακαλείται ποτέ και κανένας να πράξει το καθήκον του . Εάν το Δελτίο Τύπου είναι καλά γραμμένο , προσφέρει είδηση και έχει ενδιαφέρον για τον δημοσιογράφο τότε αυτός θα το δημοσιεύσει . Όταν δεν δημοσιεύονται τα Δελτία Τύπου σας μην τα βάζετε ποτέ με τους δημοσιογράφους αλλά μελετήστε τι δεν κάνετε σωστά .

Αποστολή : Δημιουργήστε βάσεις δεδομένων με τα e-mail των δημοσιογράφων ανά κατηγορία θέματος ρεπορτάζ .Στέλνετε Δελτία Τύπου, Τρίτη – Τετάρτη ( κυρίως ) και Πέμπτη . Προτιμήστε τις ώρες 14.00 – 19.00 .Πλέον στην εποχή μας αποφύγετε την αποστολή με Fax . Στις ομαδικές αποστολές τοποθετήστε τα e-mail στην ένδειξη BCC – Κρυφή Κοινοποίηση , ώστε να λαμβάνει ο κάθε δημοσιογράφος το mail σας ατομικά μη βλέποντας όλους τους υπόλοιπους παραλήπτες .

Πρακτικές Συμβουλές :
Ο τίτλος και το ξεκίνημα των παραγράφων προσπαθήστε με κάθε τρόπο να είναι ενδιαφέροντα και σημαντικά .
Στην πρώτη παράγραφο να λέτε όλη την ιστορία της είδησης την οποία διοχετεύει το δελτίο τύπου . Μην αφήνετε ποτέ στοιχεία για τη συνέχεια του δελτίου . Αν αυτό δεν αρέσει από την αρχή κανένας δημοσιογράφος δεν πάει στη συνέχεια .
Μην ξεχνάτε ποτέ να σκέφτεστε τι είναι σημαντικό σαν είδηση για τον δημοσιογράφο και το κοινό του .Τι θα ήθελαν να γράψετε στην ιστορία του δελτίου τύπου σας .
Γράφετε πάντα το δελτίο τύπου όπως θα θέλατε να δημοσιευθεί αλλά στη λογική του δημοσιογράφου που απευθύνεται . Αν πετύχετε αυτό τον συνδυασμό ο δημοσιογράφος δεν έχει κανέναν λόγο να μην το βάλει όπως το στέλνετε .
Είναι βασικό προσόν οι φράσεις να είναι μικρές και ουσιαστικές . Γράφετε μικρά δελτία τύπου .Μην ξεχνάτε πως αυτά μεταφέρουν είδησηΜΟΝΟ .
Να γράφετε χρησιμοποιώντας απλές και κατανοητές λέξεις . Μην γράφετε λογοτεχνικά , το δελτίο τύπου .
Αποφεύγετε να χρησιμοποιείτε λέξεις που προσδιορίζουν την είδηση σας .Π.χ ….η εταιρεία μας είναι χορηγός σε ένα φανταστικό γεγονός …… Αντιθέτως , περιγράψτε αυτό το γεγονός με τέτοιον τρόπο που να συμπεράνει ο δημοσιογράφος πως είναι φανταστικό ……
Χρησιμοποιήστε φράσεις και λέξεις που να δίνουν εικόνες .
Μην χρησιμοποιείτε λέξεις τις οποίες μπορεί να μην καταλαβαίνει ο δημοσιογράφος .
Βεβαιωθείτε πως το δελτίο σας είναι απόλυτα κατανοητό .
Μην στέλνετε σε ολα τα Μέσα Ενημέρωσης ακριβώς το ίδιο Δελτίο Τύπου. Εάν το προσαρμόζετε , χωρίς να αλλοιώνετα η είδηση θα δείτε τον αρχικό σας στόχο για τον αριθμό των εντύπων που θα δημοσιεύσουν το δελτίο να αυξάνεται .


Πηγη:georgepapatriantafillou.com

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Απαγορευμένες βωμολοχίες απειλούν την παράδοση

Απο την Μαρίνα Στεφανάκη rockvitamins.blogspot.gr Στη σημερινή πραγματικότητα όπου η μουσική ακούγεται με τα μάτια, με ένα κοινό τέμπο υπολογιστή καθώς και με χυδαίους στίχους για όλα τα τραγουδάκια, αναρωτιέμαι, ενώ διανύουμε περίοδο μαζικής κρίσης, δεν θα «έπρεπε» να ανθίζουν οι τέχνες, κατ’ επέκταση και η μουσική, ως καταλύτες πνευματικής αφύπνισης; Αναμφίβολα, τα γεγονότα της ιστορίας αυτό αποδεικνύουν... Ένα από τα άπειρα παραδείγματα, αποτελεί ο Βιτσέντζος Κορνάρος, που γύρω στα μέσα του 17ου αι., όταν άρχισε δηλαδή η πολιορκία του Ηρακλείου από τους Οθωμανούς, άρχισε και η δράση του. Οι σημερινοί, όμως, Νεοέλληνες -έτσι για διαφορά- ενώ πυροβολούμαστε από ψυχρές δυτικές σφαίρες, χαμπάρι δεν παίρνουμε και το έχουμε ρίξει στη «τρέλα» όπως χαρακτηρίζει ένα Τσα-κάλι.

Η εξέλιξη της Κρητικής ενδυμασία στην πάροδο του χρόνου.

Έχετε αναρωτηθεί ποτέ ποια είναι η σημασία του σαρικιού, για ποιο λόγο φορούν οι Κρητικοί μαύρο πουκάμισο, τι επιρροές δέχτηκε η παραδοσιακή Κρητική φορεσιά ώσπου να πάρει την μορφή που γνωρίζουμε σήμερα;  Νομοθεσίες ενδυμασίας, επιρροές από τους διάφορους λαούς που κατοίκησαν στην Κρήτη και βεντέτες έδωσαν την τελική πινελιά στο σχέδιο της Κρητικής ενδυμασίας που γνωρίζουμε. Οι επιρροές από τη Δύση.

Η ομορφότερη κοπέλα της Κρήτης για το 2011

Πλήθος κόσμου κατέκλισε την Τετάρτη 24 Αυγούστου το club Envy στο Ηράκλειο όπου πραγματοποιήθηκε ο μεγάλος Τελικός του 33ου Παγκρήτιου Διαγωνισμού Ομορφιάς. Τον τίτλο της MISS ΚΡΗΤΗ 2011 κατέκτησε η 19χρονη Εύα Ζεϊμπεκάκη από το Ηράκλειο, Ά Αναπληρωματική Miss Κρήτη 2011 αναδείχθηκε η Φαίη Αβδουλά και΄Β Αναπληρωματική Miss Κρήτη 2011 η Ευρυδίκη Μερκούρη. Η 17χρονη Μιχαέλα Φωτιάδη

Γάζα: Εθνοκάθαρση ή γενοκτονία;

Ο κορυφαίος ιστορικός του Ολοκαυτώματος κρούει τον κώδωνα του κινδύνου. Ο διαπρεπής Ισραηλινός ιστορικός Όμερ Μπάρτοβ καλεί τις Ηνωμένες Πολιτείες και τη διεθνή εβραϊκή κοινότητα να «σηκώσουν το ανάστημά τους και να υψώσουν τη φωνή τους, πριν η ηγεσία του Ισραήλ βυθίσει το ίδιο και τους γείτονές του στην άβυσσο». Τι διακρίνει τον πόλεμο από τη γενοκτονία; Πότε η κρατική βία μετατρέπεται από φρικτή αλλά νομικά εγκεκριμένη επίδειξη στρατιωτικής βίας στο «απόλυτο έγκλημα», σύμφωνα τόσο με το διεθνές δίκαιο όσο και με τη κοινή αντίληψη; Το ερώτημα αυτό απασχολεί πολύ τον Όμερ Μπάρτοβ τους τελευταίους μήνες. Καθηγητής στο Πανεπιστήμιο Brown και κορυφαίος ιστορικός του Ολοκαυτώματος, ο Ισραηλινός ιστορικός έχει αφιερώσει την επιστημονική του σταδιοδρομία στη μελέτη πράξεων μαζικής δολοφονίας. Αυτό έχει καταστήσει την εμπειρογνωμοσύνη του περιζήτητη καθώς ο πόλεμος μεταξύ του Ισραήλ και της Χαμάς συνεχίζει να κλιμακώνεται σε πρωτόγνωρα επίπεδα αιματοχυσίας και καταστροφής. Καθώς ο πόλεμος εξε

Το ντοκιμαντέρ «In the wine dark sea» για το κρητικό κρασί προβάλλει τον κρητικό αμπελώνα

Το ντοκιμαντέρ «In the wine dark sea» που έχει γυριστεί από την Χρύσα Τζωρτζάκη στην αγγλική γλώσσα και απευθύνεται στο διεθνές κοινό, προβάλει την Κρήτη ως οινοπαραγωγική περιοχή και αναδεικνύει τον κρητικό αμπελώνα σε χώρες που δεν έχει αποκτήσει ακόμα μεγάλη αναγνωρισιμότητα. Η σκηνοθέτης του φιλμ επισκέφθηκε τον Περιφερειάρχη Κρήτης Σταύρο Αρναουτάκη και τον ενημέρωσε για την θετική πορεία και την απήχηση που καταγράφει το ντοκιμαντέρ σε φεστιβάλ κινηματογράφου ανά τον κόσμο, παρουσιάζοντας το κρασί της Κρήτης από τη μινωική εποχή μέχρι τις μέρες μας. Το ντοκιμαντέρ αναπτύσσεται μέσα από την οπτική 11 οινοπαραγωγών του νησιού, οι οποίοι αναλύουν τις ποικιλίες του κρητικού κρασιού ενώ καταγράφονται και γευσιγνωστικές εμπειρίες και απόψεις, διεθνώς καταξιωμένων σομελιέ (sommelier). Το φιλμ βραβεύτηκε σε Φεστιβάλ της Νέας Υόρκης, του Τορόντο και ακολούθησε το Τόκιο. Επιλέχθηκε ως καλύτερο ντοκιμαντέρ από τα φεστιβάλ του Μιλάνου και της Νάπολι και τώρα είναι επίσημη επιλογή, όπως τονίζ