Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Έκθεση παιδικοί φόβοι, παιδικά όνειρα.

Από Παρασκευή, 18/01/2013 μέχρι Τετάρτη, 20/03/2013 κάθε Τρί., Τετ., Πέμ., Παρ., Σάβ., Κυρ.
Καθημερινά 09:00 - 14:00 & 19:00-21:00 / Σαββατοκύριακο: 10:00 - 15:00/ Δευτέρα: κλειστά
Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης Κρήτης,
Χειμάρας 5, Ρέθυμνο

 
Το Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης Κρήτης, εγκαινιάζει την Παρασκευή, 18 Ιανουαρίου, στις 19:00, την έκθεση με τίτλο “Παιδικοί φόβοι, παιδικά όνειρα” με δουλειά των καλλιτεχνών: Στέλλα Δρυγιαννάκη, Χρήστος Κωτσούλας, Χρυσούλα Σκεπετζή, Άγγελος Σκούρτης.



Η ιδέα και η επιμέλεια της έκθεσης είναι της Μαρίας Μαραγκού.

Το ζήτημα που εξετάζει η έκθεση είναι εάν και κατά πόσο υφίσταται ο παιδικός φόβος και έως πιο σημείο επιδρά στην συμπεριφορά αλλά και στα όνειρα των παιδιών.

Ποιος φόβος; Ο φόβος του σχολείου, ο φόβος της οικογένειας, ο φόβος της κοινωνίας, ο φόβος του σώματος που αλλάζει αλλά και της σωματικής βίας, ο φόβος που προκαλούν ενίοτε τα παραμύθια και τα πρότυπά τους όπως ο λύκος, η μάγισσα παλαιότερα ή οι ήρωες του διαδικτύου σήμερα. Αλλά και ο φόβος που φτάνει μέσω της τηλεόρασης που προβάλει ειδήσεις από τις εμπόλεμες ζώνες όπου τα θύματα είναι κυρίως παιδιά.

Η ιδέα της έκθεσης στο Ρέθυμνο ξεκινά από το παλαιότερο σχολείο της πόλης (της όποιας πόλης) το οποίο χτίστηκε επί Τουρκοκρατίας για τους Τούρκους, στη συνέχεια χρησιμοποιήθηκε για τη βασική εκπαίδευση γενεών και γενεών Ρεθυμνιωτών και σήμερα εξακολουθεί να είναι σχολείο στο οποίο φοιτούν κατά πλειοψηφία τα παιδιά της ακμάζουσας κοινωνίας των οικονομικών μεταναστών.



Πώς βιώνουν τα παιδιά τον φόβο, πώς ονειρεύονται τις φιλοδοξίες τους, πώς νιώθουν απέναντι στον “εφιάλτη” τους, ακόμη και αν είναι εξαιρετικά προστατευμένα από το οικογενειακό τους περιβάλλον; Έχει ο φόβος σχέση με το φύλο, υπάρχει η απειλή της τιμωρίας, έχουν παρόμοιο εφιάλτη τα παιδιά των γηγενών με εκείνα που ακολούθησαν τη μοίρα των γονιών στη μετανάστευση;



Οι καλλιτέχνες, αντιμετωπίζουν το θέμα ο καθένας από τη δική του σκοπιά.

Η Στέλλα Δρυγιαννάκη χρησιμοποιεί ως μοντέλο το παλιό σχολείο του Ρεθύμνου φωτογραφίζοντας παιδιά σήμερα και αναζητώντας τις αντιστοιχίες στα παιδιά παλαιότερων εποχών.



Ο Χρήστος Κωτσούλας, δουλεύει πάνω στο αγορίστικο πρότυπο της δουλειάς στη θάλασσα, ονειρεύεται το καπέλο και τα σύμβολα του καπετάνιου, όλα μεγενθυμένα. Ίσως και τρομακτικά. Δεν είναι τυχαίο εξ’ άλλου ότι υπογράφει ως «Κάπτεν».



Η Χρυσούλα Σκεπετζή δούλεψε στην έννοια του κλουβιού της φυλακής για να θέσει ερωτήματα αν και κατά πόσο οι ελεύθερες και αδογμάτιστες συνειδήσεις στο χώρο της Παιδείας μπορούν να συνεργαστούν σε δογματικά και καταπιεστικά περιβάλλοντα και πώς το κελί μπορεί να ερμηνευτεί ως προστατευτισμός.



Τέλος, ο Άγγελος Σκούρτης εκθέτει μαχαιρωμένες φωτογραφίες παιδιών που φορούν σακούλες στο κεφάλι ή κρύβουν τα πρόσωπά τους για να μη δουν το κακό καθώς και μία σειρά από τραυματισμένους πίνακες που μάζεψε στη διάρκεια της προηγούμενης έκθεσης.



Η διάρκεια των εκθέσεων θα είναι ως τις 20 Μαρτίου 2013 ενώ θα πραγματοποιηθούν όπως πάντα ξεναγήσεις σε παιδιά και ενήλικες και εκπαιδευτικά προγράμματα.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Ψυχολογία εργασίας: Σχέσεις προϊσταμένου και υφισταμένων

Οι σχέσεις μεταξύ προϊσταμένου και υφισταμένων έχουν καθοριστικό ρόλο στην παραγωγικότητα και στα κίνητρα στο χώρο εργασίας. Η εκτίμηση που νιώθουν ότι έχουν οι υφιστάμενοι από τον προϊστάμενο τους, είναι από τους ισχυρότερους παράγοντες που τους επιτρέπουν να αφοσιώνονται στο έργο τους. Έρευνες έχουν δείξει ότι το αίσθημα εκτίμησης βρίσκεται στο ίδιο επίπεδο όπως άλλοι σημαντικοί παράγοντες σε σχέση με την εργασία τους που είναι το ύψος του μισθού, οι ευκαιρίες για εκπαίδευση και ανέλιξη. Ο προϊστάμενος είναι ο ισχυρότερος παράγοντας που μπορεί να επηρεάζει τα κίνητρα και το ομαδικό πνεύμα εργασίας των υφισταμένων του. Με τον τρόπο συμπεριφοράς του, τον προφορικό του λόγο, τη γλώσσα του σώματος και τις εκφράσεις του προσώπου του, μεταδίδει σημαντικότατα μηνύματα για τη γνώμη και τις σκέψεις του σχετικά με την αξία των ανθρώπων που εργάζονται μαζί του.

Η ομορφότερη κοπέλα της Κρήτης για το 2011

Πλήθος κόσμου κατέκλισε την Τετάρτη 24 Αυγούστου το club Envy στο Ηράκλειο όπου πραγματοποιήθηκε ο μεγάλος Τελικός του 33ου Παγκρήτιου Διαγωνισμού Ομορφιάς. Τον τίτλο της MISS ΚΡΗΤΗ 2011 κατέκτησε η 19χρονη Εύα Ζεϊμπεκάκη από το Ηράκλειο, Ά Αναπληρωματική Miss Κρήτη 2011 αναδείχθηκε η Φαίη Αβδουλά και΄Β Αναπληρωματική Miss Κρήτη 2011 η Ευρυδίκη Μερκούρη. Η 17χρονη Μιχαέλα Φωτιάδη

Ο Κώδικας Ηθικής και Δεοντολογίας των Δημοσίων Σχέσεων Παγκοσμίως .

1965 Κώδικας των Αθηνών . Ο Κώδικας Ηθικής και Δεοντολογίας των Δημοσίων Σχέσεων Παγκοσμίως . Ο ΚΩΔΙΚΑΣ ΤΩΝ ΑΘΗΝΩΝ . Η ΛΑΜΠΡΗ ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΩΝ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΣΧΕΣΕΩΝ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ . To 1960 ιδρύθηκε η ΕΕΔΣ – Ελληνική Εταιρεία Δημοσίων Σχέσεων , το επιστημονικό σωματείο των Δημοσίων Σχέσεων στην Ελλάδα . Ο “πατριάρχης” (πρωτεργάτης) των Δημοσίων Σχέσεων στην Ελλάδα , ο Μάνος Παυλίδης διετέλεσε πρόεδρος της IPRA (International Public Relations Association ) , από το 1973 έως το 1976 , ενώ το 1964 είχε εκλεγεί στη θέση του Γραμματέα . Το 1965 στην Αθήνα πραγματοποιήθηκε το παγκόσμιο συνέδριο της IPRA ( International Public Relations Association ) και εδώ υπογράφηκε ο περίφημος Κώδικας των Αθηνών , ο Διεθνής Κώδικας Δεοντολογίας των Δημοσίων Σχέσεων που εφαρμόζεται αδιάλειπτα από τότε από όλα τα επιστημονικά σωματεία των Δημοσίων Σχέσεων Παγκοσμίως . Δηλαδή όλοι οι επαγγελματίες των Δημοσίων Σχέσεων Παγκοσμίως εφαρμόζουν και ασπάζονται τον Κώδικα Ηθικής και Δεοντολογίας ,...

Κρητικό Σαρίκι το παραδοσιακό κεντητό μαντήλι για το κεφάλι. Η Ιστορία, οι συμβολισμοί & η Περίτεχνη πλέξη της κυρίας Πόπης

Με αφορμή την διάδοση της κρητικής παραδοσιακής τέχνης της πλέξης των σαρικιών επικοινωνήσαμε με την κυρία Πόπη, την υφάντρα μας. Τα χειροποίητα Κρητικά σαρίκια – μαντήλια στο katsounes.gr φτιάχνονται από τα χέρια της κυρίας Πόπης. Όπως μας είπε η ίδια και όπως θα έχετε αντιληφθεί η πλέξη των σαρικιών αποτελεί μια σπουδαία και περίτεχνη διαδικασία που διαφέρει από περιοχή σε περιοχή και είναι άμεσα συνδεδεμένη με τη τιμή και την υπερηφάνεια των Κρητικών. Η τέχνη αυτή συναντάτε σήμερα κυρίως σε ορεινά χωριά της Κρήτης και κυρίως   χρησιμοποιείται από μεγαλύτερες γενιές. Όπως μας είπε η ονομασία του “Σαρίκι” έχει Τούρκικη καταγωγή και υποδηλώνει την Οθωμανική επιρροή στο νησί της Κρήτης τα παλαιότερα χρόνια της Τουρκοκρατίας. Κάπου εδώ είναι η στιγμή που πρέπει να μιλήσουμε για το Συμβολισμό που έχουν τα Σαρίκια και τα μαντήλια των κρητικών στα κρόσσια, αλλά και γενικότερα τους συμβολισμούς   Ποιοι είναι όμως οι συμβολισμοί του;;   Τα κρόσσια στα μαντήλια των κρητ...

Δημόσια Ιστορία και Έντυπος Τύπος

  Γράφει η Βογιατζάκη Δέσποινα Η ΕΝΝΟΙΑ ΤΗΣ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ Με τον όρο Δημόσια Ιστορία , αναφέρετε η καταγραφή και η διατήρηση των ιστορικών πληροφοριών έπειτα από προσωπικές εμπειρίες των ανθρώπων. Επίσης αναφέρεται στην αφήγηση για θέματα εθνικά, δημοσίων Προσώπων και για ορισμένες περιόδους των χωρών του κόσμου. Η Δημόσια Ιστορία αναφέρεται στην ¨Ιστορική Συντήρηση¨, ¨Επιστημονικά Αρχεία¨, ¨Προφορική Ιστορία¨, και σε άλλους τομείς. Το Πανεπιστήμιο της Βαλτιμόρης διδάσκει τη Δημόσια Ιστορία ως  ‘ η παρουσίαση της ιστορικής γνώσης σε ένα ευρύ κοινό-ακροατήριο. Η Δημόσια Ιστορία εμφανίζεται με πολλές μορφές, παραδείγματος  χάρη, τηλεοπτικά ντοκιμαντέρ, ιστορικά έργα και τέλος, συλλογή & καταγραφή έργου’. Το Πανεπιστήμιο του Wisconsin αλλά και ο Robert Kelley   - Ιστορικός αναφέρουν ότι, ‘ η Δημόσια Ιστορία πιο συχνά αναφέρεται στην απασχόληση των ιστορικών προς την Ιστορία. Συνδέοντάς την με την εργασία έξω από τον ακαδημαϊκό χώρο’. Η ...