Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Οι Νέρωνες... των ΜΜΕ κάνουν δημόσιες σχέσεις...

Ματίνα Παπαχριστούδη
 
"Στο Mega, που στήριξε τρία χρόνια τώρα την ενημέρωσή του στο δίπτυχο «μαζί τα φάγαμε - πρέπει να το πληρώσετε» με τα μνημόνια, βάζουν τους απλήρωτους σταρ των τηλεοπτικών τους σειρών να διαφημίσουν την καμπάνια ελεημοσύνης «Νοιάζομαι - μοιράζομαι» " ...

Το τέλος του 2012 βρίσκει τον χώρο των μεγάλων ΜΜΕ σε καμένη γη. Τα media έφθασαν στο ναδίρ της αναξιοπιστίας τους και τα ίδια βρίσκονται ένα βήμα πριν από...

το χείλος του οικονομικού γκρεμού. Με τους πολίτες να ψηφίζουν πως δεν εμπιστεύονται πρώτα από όλους τους θεσμούς, τα Μέσα και τους δημοσιογράφους, οι επιχειρήσεις media ολοκληρώνουν σε λίγες μέρες το τρίτο κύμα περικοπών, απολύσεων και μειώσεων μισθών.
Αλυσοδεμένα σταθερά στον πολιτικό μηχανισμό της προπαγάνδας για την επιβολή της μνημονιακής πολιτικής που οδηγεί σε εξαθλίωση την ελληνική κοινωνία, περιμένουν, όπως ο σκύλος το αφεντικό του, το μερίδιο στην αναδιανομή της διαπλεκόμενης οικονομικής και πολιτικής εξουσίας. Κι αυτή ακριβώς την κοινωνική εξαθλίωση, την οποία βοήθησαν να γιγαντωθεί, τη μετατρέπουν στο «καλό» χαρτί τους στο παίγνιο επίδειξης του... κοινωνικού τους ρόλου.


Τα κορυφαία ραδιοτηλεοπτικά Μέσα και οι μεγάλες εφημερίδες, που δυο χρόνια τώρα ολημερίς και οληνυχτίς πασχίζουν να πείσουν για την αναγκαιότητα των σκληρών μνημονιακών μέτρων, των απολύσεων στο Δημόσιο, του ξεπουλήματος των δημόσιων οργανισμών, της «σωτηρίας της χώρας» με την παράδοσή της στους ξένους δανειστές, διαλαλούν τις εορταστικές καμπάνιες φιλανθρωπίας, στήριξης και ελεημοσύνης. Καλώντας τον εξαθλιωμένο πολίτη να συνεισφέρει και κάτι ακόμη από το υστέρημά του για τους πεινασμένους της χώρας. Αρκεί να μην ξεσηκωθούν οι άθλιοι και εξαθλιωμένοι να απαιτήσουν και να διαδηλώσουν.
Στο Mega, που στήριξε τρία χρόνια τώρα την ενημέρωσή του στο δίπτυχο «μαζί τα φάγαμε - πρέπει να το πληρώσετε» με τα μνημόνια, βάζουν τους απλήρωτους σταρ των τηλεοπτικών τους σειρών να διαφημίσουν την καμπάνια ελεημοσύνης «Νοιάζομαι - μοιράζομαι».
Στο κεντρικό δελτίο ειδήσεων του καναλιού και στις εκπομπές, καλούν τους άνεργους και απλήρωτους εργαζόμενους των ελληνικών επιχειρήσεων που καταστράφηκαν από την προωθούμενη πολιτική να καταθέσουν τη φιλανθρωπία τους στην πλατεία Συντάγματος. Η μέγιστη υποκρισία είναι ότι δεκάδες από τους ηθοποιούς και δημιουργούς που έχουν απλήρωτους οι θυγατρικές εταιρείες των εκδοτών - μετόχων του καναλιού ζουν πλέον από τα συσσίτια του Δήμου Αθηναίων. Ή παίρνουν τα φάρμακά τους από τους Γιατρούς του Κόσμου!
Στον ΣΚΑΪ ο σχολιαστής Μπάμπης Παπαδημητρίου και ο διευθυντής Άρης Πορτοσάλτε έκαναν ό,τι μπορούσαν για την υποταγή της κοινωνίας, βοήθησαν στην αύξηση της ανεργίας και της φτώχειας, φωνάζοντας για το δίκαιο των αγορών και υπέρ της αναγκαιότητας των μέτρων των δανειστών. Ο σταθμός διαλαλεί
σήμερα τον απολογισμό της φιλανθρωπικής καμπάνιας του «Όλοι μαζί μπορούμε» για να αποδείξει τη δύναμη επιρροής του στο κοινό. Ο ΣΚΑΪ θέλει το μυαλό σου, όπως εύστοχα διαφημίζει το σλόγκαν της καμπάνιας. Και την ίδια ώρα ο σταθμός ολοκληρώνει την αναδιοργάνωση της εταιρείας με τον νέο κύκλο περικοπών απολύοντας 15 τεχνικούς και την επιβολή εθελούσιων αποχωρήσεων σε δεκάδες παλαιούς εργαζόμενους, ενώ θα μειώσει ακόμη περισσότερο το ύψος των μισθών σε όσους απομείνουν στο Νέο Φάληρο.
Την τακτική της ελεημοσύνης στην πτωχευμένη Ελλάδα ακολουθούν με τις εμπορικές προσφορές τους και οι μεγάλες εφημερίδες με πιο χαρακτηριστική περίπτωση το «Έθνος». Στα πρωτοσέλιδα κυριαρχεί η προπαγάνδα των μνημονιακών μέτρων και της κοινωνικής - οικονομικής αποσύνθεσης της χώρας και στους τίτλους των εφημερίδων διαφημίζονται τα κουπόνια ελεημοσύνης με έκπτωση 15 και 20 ευρώ στα σούπερ μάρκετ, τα καύσιμα.



Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Ψυχολογία εργασίας: Σχέσεις προϊσταμένου και υφισταμένων

Οι σχέσεις μεταξύ προϊσταμένου και υφισταμένων έχουν καθοριστικό ρόλο στην παραγωγικότητα και στα κίνητρα στο χώρο εργασίας. Η εκτίμηση που νιώθουν ότι έχουν οι υφιστάμενοι από τον προϊστάμενο τους, είναι από τους ισχυρότερους παράγοντες που τους επιτρέπουν να αφοσιώνονται στο έργο τους. Έρευνες έχουν δείξει ότι το αίσθημα εκτίμησης βρίσκεται στο ίδιο επίπεδο όπως άλλοι σημαντικοί παράγοντες σε σχέση με την εργασία τους που είναι το ύψος του μισθού, οι ευκαιρίες για εκπαίδευση και ανέλιξη. Ο προϊστάμενος είναι ο ισχυρότερος παράγοντας που μπορεί να επηρεάζει τα κίνητρα και το ομαδικό πνεύμα εργασίας των υφισταμένων του. Με τον τρόπο συμπεριφοράς του, τον προφορικό του λόγο, τη γλώσσα του σώματος και τις εκφράσεις του προσώπου του, μεταδίδει σημαντικότατα μηνύματα για τη γνώμη και τις σκέψεις του σχετικά με την αξία των ανθρώπων που εργάζονται μαζί του.

Η ομορφότερη κοπέλα της Κρήτης για το 2011

Πλήθος κόσμου κατέκλισε την Τετάρτη 24 Αυγούστου το club Envy στο Ηράκλειο όπου πραγματοποιήθηκε ο μεγάλος Τελικός του 33ου Παγκρήτιου Διαγωνισμού Ομορφιάς. Τον τίτλο της MISS ΚΡΗΤΗ 2011 κατέκτησε η 19χρονη Εύα Ζεϊμπεκάκη από το Ηράκλειο, Ά Αναπληρωματική Miss Κρήτη 2011 αναδείχθηκε η Φαίη Αβδουλά και΄Β Αναπληρωματική Miss Κρήτη 2011 η Ευρυδίκη Μερκούρη. Η 17χρονη Μιχαέλα Φωτιάδη

Κρητικό Σαρίκι το παραδοσιακό κεντητό μαντήλι για το κεφάλι. Η Ιστορία, οι συμβολισμοί & η Περίτεχνη πλέξη της κυρίας Πόπης

Με αφορμή την διάδοση της κρητικής παραδοσιακής τέχνης της πλέξης των σαρικιών επικοινωνήσαμε με την κυρία Πόπη, την υφάντρα μας. Τα χειροποίητα Κρητικά σαρίκια – μαντήλια στο katsounes.gr φτιάχνονται από τα χέρια της κυρίας Πόπης. Όπως μας είπε η ίδια και όπως θα έχετε αντιληφθεί η πλέξη των σαρικιών αποτελεί μια σπουδαία και περίτεχνη διαδικασία που διαφέρει από περιοχή σε περιοχή και είναι άμεσα συνδεδεμένη με τη τιμή και την υπερηφάνεια των Κρητικών. Η τέχνη αυτή συναντάτε σήμερα κυρίως σε ορεινά χωριά της Κρήτης και κυρίως   χρησιμοποιείται από μεγαλύτερες γενιές. Όπως μας είπε η ονομασία του “Σαρίκι” έχει Τούρκικη καταγωγή και υποδηλώνει την Οθωμανική επιρροή στο νησί της Κρήτης τα παλαιότερα χρόνια της Τουρκοκρατίας. Κάπου εδώ είναι η στιγμή που πρέπει να μιλήσουμε για το Συμβολισμό που έχουν τα Σαρίκια και τα μαντήλια των κρητικών στα κρόσσια, αλλά και γενικότερα τους συμβολισμούς   Ποιοι είναι όμως οι συμβολισμοί του;;   Τα κρόσσια στα μαντήλια των κρητ...

Ο Κώδικας Ηθικής και Δεοντολογίας των Δημοσίων Σχέσεων Παγκοσμίως .

1965 Κώδικας των Αθηνών . Ο Κώδικας Ηθικής και Δεοντολογίας των Δημοσίων Σχέσεων Παγκοσμίως . Ο ΚΩΔΙΚΑΣ ΤΩΝ ΑΘΗΝΩΝ . Η ΛΑΜΠΡΗ ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΩΝ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΣΧΕΣΕΩΝ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ . To 1960 ιδρύθηκε η ΕΕΔΣ – Ελληνική Εταιρεία Δημοσίων Σχέσεων , το επιστημονικό σωματείο των Δημοσίων Σχέσεων στην Ελλάδα . Ο “πατριάρχης” (πρωτεργάτης) των Δημοσίων Σχέσεων στην Ελλάδα , ο Μάνος Παυλίδης διετέλεσε πρόεδρος της IPRA (International Public Relations Association ) , από το 1973 έως το 1976 , ενώ το 1964 είχε εκλεγεί στη θέση του Γραμματέα . Το 1965 στην Αθήνα πραγματοποιήθηκε το παγκόσμιο συνέδριο της IPRA ( International Public Relations Association ) και εδώ υπογράφηκε ο περίφημος Κώδικας των Αθηνών , ο Διεθνής Κώδικας Δεοντολογίας των Δημοσίων Σχέσεων που εφαρμόζεται αδιάλειπτα από τότε από όλα τα επιστημονικά σωματεία των Δημοσίων Σχέσεων Παγκοσμίως . Δηλαδή όλοι οι επαγγελματίες των Δημοσίων Σχέσεων Παγκοσμίως εφαρμόζουν και ασπάζονται τον Κώδικα Ηθικής και Δεοντολογίας ,...

Δημόσια Ιστορία και Έντυπος Τύπος

  Γράφει η Βογιατζάκη Δέσποινα Η ΕΝΝΟΙΑ ΤΗΣ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ Με τον όρο Δημόσια Ιστορία , αναφέρετε η καταγραφή και η διατήρηση των ιστορικών πληροφοριών έπειτα από προσωπικές εμπειρίες των ανθρώπων. Επίσης αναφέρεται στην αφήγηση για θέματα εθνικά, δημοσίων Προσώπων και για ορισμένες περιόδους των χωρών του κόσμου. Η Δημόσια Ιστορία αναφέρεται στην ¨Ιστορική Συντήρηση¨, ¨Επιστημονικά Αρχεία¨, ¨Προφορική Ιστορία¨, και σε άλλους τομείς. Το Πανεπιστήμιο της Βαλτιμόρης διδάσκει τη Δημόσια Ιστορία ως  ‘ η παρουσίαση της ιστορικής γνώσης σε ένα ευρύ κοινό-ακροατήριο. Η Δημόσια Ιστορία εμφανίζεται με πολλές μορφές, παραδείγματος  χάρη, τηλεοπτικά ντοκιμαντέρ, ιστορικά έργα και τέλος, συλλογή & καταγραφή έργου’. Το Πανεπιστήμιο του Wisconsin αλλά και ο Robert Kelley   - Ιστορικός αναφέρουν ότι, ‘ η Δημόσια Ιστορία πιο συχνά αναφέρεται στην απασχόληση των ιστορικών προς την Ιστορία. Συνδέοντάς την με την εργασία έξω από τον ακαδημαϊκό χώρο’. Η ...