Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Τα Πράσινα Κόμματα και η σημασία τους

Από τον Μιχάλη Χελιδονόπουλο

Είμαι επιφυλακτικός απέναντι στα "Πράσινα/Οικολογικά" κόμματα. Είμαι υπέρ της προστασίας του περιβάλλοντος και πιστεύω ότι το μέλλον του πλανήτη δεν εξαρτάται μόνο από τα ψηφίσματα μεταξύ κρατών αλλά και από την προσωπική στάση του καθενός μας...

Το πρόβλημα εντοπίζεται (κατ' εμέ πάντα) στο γεγονός ότι δεν μπορεί ένα κόμμα να θέτει ως αυτοσκοπό την προστασία του περιβάλλοντος...
Η οικολογία και η οικολογική συνείδηση πρέπει να εντάσσονται μέσα σε ένα ευρύτερο πλαίσιο ιδεών του οποίου θα αποτελούν υποσύνολο και "πράσινες" θέσεις οφείλουν να έχουν όλα τα κόμματα από την άκρα δεξιά ως την άκρα αριστερά, αφού μιλάμε για ένα πρόβλημα καθημερινό, χειροπιαστό, για όλους μας... Από την άλλη με ξενίζει το όνομα "Πράσινος/Οικολόγος" στην μαρκίζα των κομμάτων αυτών όπως θα με ξένιζε αντίστοιχα αν υπήρχε κόμμα κατά του Αναλφαβητισμού ή κατά της Φτώχιας ή της Μισαλοδοξίας...

H πράσινη πολιτική είναι μια πολιτική ιδεολογία που στοχεύει στην δημιουργία μιας οικολογικά βιώσιμης κοινωνίας ριζωμένη στην οικολογία και τον κοινωνικό φιλελευθερισμό, καθώς και στον εκδημοκρατισμό. Άρχισε να παίρνει μορφή στον δυτικό κόσμο τη δεκαετία του 1970. Από τότε τα Πράσινα κόμματα έχουν αναπτύχθει και καθιερωθεί σε πολλές χώρες σε όλο τον κόσμο, και έχει επιτευχθεί κάποια εκλογική επιτυχία.

Οι υποστηρικτές της πράσινης πολιτικής, ονομάζονται Πράσινοι, μοιράζονται πολλές ιδέες για την οικολογία, τη διατήρηση, τον φεμινισμό και τα κινήματα ειρήνης. Εκτός από τη δημοκρατία και τα οικολογικά ζητήματα, η πράσινη πολιτική ασχολείται με τις πολιτικές ελευθερίες, την κοινωνική δικαιοσύνη, τη μη βία και τείνει να υποστηρίξει την κοινωνικό προοδευτισμό.

Η πράσινη ιδεολογία έχει διασυνδέσεις με διάφορες άλλες πολιτικές ιδεολογίες συμπεριλαμβανομένων τον οικοσοσιαλισμό, τον οικοαναρχισμό, τον οικοφεμινισμό και τον οικοφασισμό, αλλά σε ποιο βαθμό αυτές μπορούν να θεωρηθούν μορφές της Πράσινης πολιτικής είναι ένα θέμα συζήτησης, το οποίο ποικήλει από Πράσινα Κόμματα σε Πράσινα κόμματα και έχει μεγάλη σχέση και με το υπάρχον πολιτικό σύστημα που επικρατεί από χώρα σε χώρα, καθώς ιστορικά αυτά τα κόμματα δεν έχουν έντονα αντικαθεστωτικά στοιχεία.

Οι πράσινοι στην Αριστερά τηρούν τον οικο-σοσιαλισμό, μια ιδεολογία που συνδυάζει την οικολογία, με τον σοσιαλισμό και τον μαρξισμό και επικρίνουν το καπιταλιστικό σύστημα ως την αιτία της οικολογικής κρίσης, του κοινωνικού αποκλεισμού, της ανισότητας και της σύγκρουσης. Πολλοί των Κομμάτων των Πρασίνων δεν είναι ομολογουμένως οικο-σοσιαλιστές, αλλά τα περισσότερα Πράσινα Κόμματα σε όλο τον κόσμο έχουν ή είχαν ένα μεγάλο αριθμό οικο-σοσιαλιστικών μελών. Αυτό οδήγησε κάποιους στο δικαίωμα να αναφέρονται στους Πράσινους ως "καρπούζια" -. Πράσινοι στο εξωτερικό, με κόκκινο χρώμα στο εσωτερικό.

Εννοείται δεν υποβαθμίζω την σημασία της οικολογίας και της προστασίας του περιβάλλοντος, μην βρεθεί κανένας έξυπνος να πει κάτι τέτοιο... Απλά πιστεύω ότι η Οικολογία πρέπει να ενταχθεί μέσα στα προγράμματα των πολιτικών κομμάτων και όχι να αποτελεί αιτία δημιουργίας "ξεχωριστών" κομμάτων... "Εισοδισμό" πρέπει να κάνουν οι οικολόγοι και όχι να δημιουργούν ξεχωριστά κόμματα... Έτσι λέω εγώ...


Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Τα «4 Π» του επιτυχημένου πολιτικού!

Όσοι από εμάς διδαχτήκαμε το Μάρκετινγκ, είχαμε την ευκαιρία να βρούμε στον δρόμο μας τα «4 Π» (4 P's of Marketing), τα οποία αποτελούν το συστατικό επιτυχίας ενός προϊόντος ή μιας υπηρεσίας, μέσα από τον σχεδιασμό της σωστής στρατηγικής, η οποία στηρίζεται: 1) Στα χαρακτηριστικά του προϊόντος ή της υπηρεσίας (Product). 2) Στην τιμή (Price) του προϊόντος / υπηρεσίας. 3) Στη σωστή τοποθέτησή του στην αγορά (Place). 4) Στη σωστή προώθησή του (Promotion). Αναλύοντας τα πιο πάνω χαρακτηριστικά, ένας πολιτικός μπορεί εύκολα να διακρίνει τη

Η ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΗ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΚΡΗΤΙΚΗΣ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΗΣ ΚΑΤΣΟΥΝΑΣ

Το σήμα κατατεθέν της Κρητικές παράδοσης και συγκεκριμένα οι "χειροποίητες κατσούνες, κρητικά μπαστούνια" είχαν την τιμητική τους στην τελευταία εκπομπή του ALPHA «Σαββατοκύριακο με τον Μάνεση». Την Κυριακή το μεσημέρι εμφανίστηκε στην εκπομπή μέσω σύνδεσης Skype ο Κρητικός "Digital Media Strategist" Μάρκος Σμυρνάκης. Επίκεντρο της συζήτησης ήταν ο τρόπος της διαδικτυακής προώθησης της Κρητικής παράδοσης, αλλά και πως όλο αυτό βοηθάει στην συντήρηση της. Όπως ισχυρίζεται, σύγχρονες τεχνικές μάρκετινγκ είναι ικανές να δώσουν ξανά ζωή και να συστήσουν σε νέο κόσμο τις Κρητικές κατσούνες. Αυτό είναι και το όραμα. Η ένταξη ενός παγιωμένου προϊόντος και πάλι στην καθημερινότητα του ανθρώπου, πριν την εξαφάνιση του. Ένταξη... από όλες τις πλευρές, ξεκινώντας από το κίνητρο για την παραγωγή, αλλά και το ενδιαφέρον από νέους ανθρώπους όχι μόνο να μάθουν να τις χρησιμοποιούν , αλλά και να παράγουν το συγκεκριμένο προϊόν Αξίζει να σημειωθεί ότι οι τεχνίτες πλέ...

Η L’Oréal «σπάει» την γυάλινη οροφή για τις γυναίκες επιστήμονες!

  Τα Ελληνικά Βραβεία L’ORÉAL–UNESCO εντάσσονται στο Διεθνές Πρόγραμμα L’ORÉAL-UNESCO Για τις Γυναίκες στην Επιστήμη, το όποιο αναγνωρίζει και υποστηρίζει διεθνώς γυναίκες επιστήμονες, με στόχο να τους δοθεί μεγαλύτερη αναγνώριση, να αναδειχθεί το ταλέντο τους και να εμπνεύσει περισσότερες γυναίκες να ασχοληθούν με την επιστήμη. Με πίστη στην πεποίθηση ότι ο κόσμος χρειάζεται την επιστήμη και η επιστήμη χρειάζεται τις γυναίκες, το Ίδρυμα L’Oréal σε συνεργασία με την Ελληνική Εθνική Επιτροπή για την UNESCO, προκηρύσσουν για 12η φορά στην Ελλάδα, την έναρξη των φετινών βραβείων, με τρία σημαντικά βραβεία αξίας 10.000€ έκαστο, που θα δοθούν σε γυναίκες επιστήμονες, οι οποίες απασχολούνται στους τομείς των Βιοεπιστημών, των Φυσικών Επιστημών, των Μαθηματικών και της Επιστήμης των Υπολογιστών. Τέλος, ως περαιτέρω επιβεβαίωση της παραπάνω δέσμευσης και του θετικού αντίκτυπου των Βραβείων στους δικαιούχους του, ανακοινώνεται ότι από το 2022 και έπειτα, τα βραβεία θα πραγματοποιούνται κάθ...

Freelancer: Τι σημαίνει επί της ουσίας η νέα πραγματικότητα εργασίας;

Γράφει η Αρετή Διαμαντή Freelancer: Από την e-food και άλλες εταιρείες που υιοθετούν ένα τέτοιο μοντέλο εργασίας προκύπτει το νέο ερώτημα. Συμφέρει άραγε να είναι κάποιος freelancer και κάτω από ποιες προϋποθέσεις; Σάλος δημιουργήθηκε με την πρόσφατη “ατυχή” διατύπωση της e-food σε μερίδα εργαζομένων της σε σχέση με το ενδεχόμενο να γίνουν freelancers αντί για μισθωτοί. Οι περισσότεροι διαμαρτυρήθηκαν έντονα, ενώ η εταιρεία έσπευσε να διαψεύσει και να μιλήσει για κακή επικοινωνία. Ωστόσο, υπάρχει μια μεγάλη μερίδα ατόμων που δεν γνωρίζουν καν τι σημαίνει το freelancing. Σε αυτή την περίπτωση, τι αλλάζει στον εργασιακό τομέα; Πρόκειται για μια αναβάθμιση της εργασιακής πραγματικότητας ή μήπως για μια επιδείνωση της ήδη ζοφερής πραγματικότητας; Η τεχνολογία συχνά έρχεται να γεφυρώσει το χάσμα που δημιουργείται ανάμεσα στις διαφορετικές γενιές. Εδώ μήπως συμβαίνει κάτι τέτοιο; Freelancer: Τι συνεπάγεται για την καθημερινότητα ενός εργαζομένου; Αρχικά, πρόκειται για έναν αρκετά ευρύ όρο. Κ...

Ποια είναι τα βασικά προβλήματα στην ψυχολογία των εργαζομένων στον τουρισμό και πως μπορούν να βελτιωθούν;

Η Καλοκαιρινή τουριστική σεζόν έχει ήδη ξεκινήσει με πολλά προβλήματα να έρχονται στο φως της δημοσιότητας, αλλά με τα περισσότερα να παραμένουν και να εξελίσσονται εσωτερικά στους κλάδους των Τουριστικών Επαγγελμάτων. Τα τελευταία περιστατικά που συνέβησαν σχετικά με το έγκαυμα του νεαρού στην Κρήτη, αλλά και τον νεαρό σερβιτόρο να σερβίρει εντός θαλάσσης σε beach bar στην Ρόδο, κάνουν πλέον ξεκάθαρο ότι δεν ακολουθείται, αλλά ούτε φαίνεται να υπάρχει σαφής οδηγία για τον ασφαλή τρόπο εργασίας κάθε εργαζομένου. Τελικά η εργασία στον Τουρισμό είναι επιλογή ή λύση ανάγκης για τους εργαζομένους του χώρου;  • Πόσο εύκολό είναι από μία αδρανής περίοδο του χειμώνα να προσαρμοστείς σε μία έντονη καθημερινότητα; • Πόσες είναι και πόσες θα έπρεπε να είναι οι ώρες εργασίας;  • Υπάρχει προσωπικός χρόνος;  • Τηρείται η σωστή διατροφή; Βρισκόμαστε στην καρδιά του καλοκαιριού και σε μια χώρα όπου αποτελείται από 6.000 νησιά, νησίδες και βραχονησίδες. Η ενασχόληση λοιπόν με τον...