Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Τα Πράσινα Κόμματα και η σημασία τους

Από τον Μιχάλη Χελιδονόπουλο

Είμαι επιφυλακτικός απέναντι στα "Πράσινα/Οικολογικά" κόμματα. Είμαι υπέρ της προστασίας του περιβάλλοντος και πιστεύω ότι το μέλλον του πλανήτη δεν εξαρτάται μόνο από τα ψηφίσματα μεταξύ κρατών αλλά και από την προσωπική στάση του καθενός μας...

Το πρόβλημα εντοπίζεται (κατ' εμέ πάντα) στο γεγονός ότι δεν μπορεί ένα κόμμα να θέτει ως αυτοσκοπό την προστασία του περιβάλλοντος...
Η οικολογία και η οικολογική συνείδηση πρέπει να εντάσσονται μέσα σε ένα ευρύτερο πλαίσιο ιδεών του οποίου θα αποτελούν υποσύνολο και "πράσινες" θέσεις οφείλουν να έχουν όλα τα κόμματα από την άκρα δεξιά ως την άκρα αριστερά, αφού μιλάμε για ένα πρόβλημα καθημερινό, χειροπιαστό, για όλους μας... Από την άλλη με ξενίζει το όνομα "Πράσινος/Οικολόγος" στην μαρκίζα των κομμάτων αυτών όπως θα με ξένιζε αντίστοιχα αν υπήρχε κόμμα κατά του Αναλφαβητισμού ή κατά της Φτώχιας ή της Μισαλοδοξίας...

H πράσινη πολιτική είναι μια πολιτική ιδεολογία που στοχεύει στην δημιουργία μιας οικολογικά βιώσιμης κοινωνίας ριζωμένη στην οικολογία και τον κοινωνικό φιλελευθερισμό, καθώς και στον εκδημοκρατισμό. Άρχισε να παίρνει μορφή στον δυτικό κόσμο τη δεκαετία του 1970. Από τότε τα Πράσινα κόμματα έχουν αναπτύχθει και καθιερωθεί σε πολλές χώρες σε όλο τον κόσμο, και έχει επιτευχθεί κάποια εκλογική επιτυχία.

Οι υποστηρικτές της πράσινης πολιτικής, ονομάζονται Πράσινοι, μοιράζονται πολλές ιδέες για την οικολογία, τη διατήρηση, τον φεμινισμό και τα κινήματα ειρήνης. Εκτός από τη δημοκρατία και τα οικολογικά ζητήματα, η πράσινη πολιτική ασχολείται με τις πολιτικές ελευθερίες, την κοινωνική δικαιοσύνη, τη μη βία και τείνει να υποστηρίξει την κοινωνικό προοδευτισμό.

Η πράσινη ιδεολογία έχει διασυνδέσεις με διάφορες άλλες πολιτικές ιδεολογίες συμπεριλαμβανομένων τον οικοσοσιαλισμό, τον οικοαναρχισμό, τον οικοφεμινισμό και τον οικοφασισμό, αλλά σε ποιο βαθμό αυτές μπορούν να θεωρηθούν μορφές της Πράσινης πολιτικής είναι ένα θέμα συζήτησης, το οποίο ποικήλει από Πράσινα Κόμματα σε Πράσινα κόμματα και έχει μεγάλη σχέση και με το υπάρχον πολιτικό σύστημα που επικρατεί από χώρα σε χώρα, καθώς ιστορικά αυτά τα κόμματα δεν έχουν έντονα αντικαθεστωτικά στοιχεία.

Οι πράσινοι στην Αριστερά τηρούν τον οικο-σοσιαλισμό, μια ιδεολογία που συνδυάζει την οικολογία, με τον σοσιαλισμό και τον μαρξισμό και επικρίνουν το καπιταλιστικό σύστημα ως την αιτία της οικολογικής κρίσης, του κοινωνικού αποκλεισμού, της ανισότητας και της σύγκρουσης. Πολλοί των Κομμάτων των Πρασίνων δεν είναι ομολογουμένως οικο-σοσιαλιστές, αλλά τα περισσότερα Πράσινα Κόμματα σε όλο τον κόσμο έχουν ή είχαν ένα μεγάλο αριθμό οικο-σοσιαλιστικών μελών. Αυτό οδήγησε κάποιους στο δικαίωμα να αναφέρονται στους Πράσινους ως "καρπούζια" -. Πράσινοι στο εξωτερικό, με κόκκινο χρώμα στο εσωτερικό.

Εννοείται δεν υποβαθμίζω την σημασία της οικολογίας και της προστασίας του περιβάλλοντος, μην βρεθεί κανένας έξυπνος να πει κάτι τέτοιο... Απλά πιστεύω ότι η Οικολογία πρέπει να ενταχθεί μέσα στα προγράμματα των πολιτικών κομμάτων και όχι να αποτελεί αιτία δημιουργίας "ξεχωριστών" κομμάτων... "Εισοδισμό" πρέπει να κάνουν οι οικολόγοι και όχι να δημιουργούν ξεχωριστά κόμματα... Έτσι λέω εγώ...


Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Ψυχολογία εργασίας: Σχέσεις προϊσταμένου και υφισταμένων

Οι σχέσεις μεταξύ προϊσταμένου και υφισταμένων έχουν καθοριστικό ρόλο στην παραγωγικότητα και στα κίνητρα στο χώρο εργασίας. Η εκτίμηση που νιώθουν ότι έχουν οι υφιστάμενοι από τον προϊστάμενο τους, είναι από τους ισχυρότερους παράγοντες που τους επιτρέπουν να αφοσιώνονται στο έργο τους. Έρευνες έχουν δείξει ότι το αίσθημα εκτίμησης βρίσκεται στο ίδιο επίπεδο όπως άλλοι σημαντικοί παράγοντες σε σχέση με την εργασία τους που είναι το ύψος του μισθού, οι ευκαιρίες για εκπαίδευση και ανέλιξη. Ο προϊστάμενος είναι ο ισχυρότερος παράγοντας που μπορεί να επηρεάζει τα κίνητρα και το ομαδικό πνεύμα εργασίας των υφισταμένων του. Με τον τρόπο συμπεριφοράς του, τον προφορικό του λόγο, τη γλώσσα του σώματος και τις εκφράσεις του προσώπου του, μεταδίδει σημαντικότατα μηνύματα για τη γνώμη και τις σκέψεις του σχετικά με την αξία των ανθρώπων που εργάζονται μαζί του.

Ο Κώδικας Ηθικής και Δεοντολογίας των Δημοσίων Σχέσεων Παγκοσμίως .

1965 Κώδικας των Αθηνών . Ο Κώδικας Ηθικής και Δεοντολογίας των Δημοσίων Σχέσεων Παγκοσμίως . Ο ΚΩΔΙΚΑΣ ΤΩΝ ΑΘΗΝΩΝ . Η ΛΑΜΠΡΗ ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΩΝ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΣΧΕΣΕΩΝ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ . To 1960 ιδρύθηκε η ΕΕΔΣ – Ελληνική Εταιρεία Δημοσίων Σχέσεων , το επιστημονικό σωματείο των Δημοσίων Σχέσεων στην Ελλάδα . Ο “πατριάρχης” (πρωτεργάτης) των Δημοσίων Σχέσεων στην Ελλάδα , ο Μάνος Παυλίδης διετέλεσε πρόεδρος της IPRA (International Public Relations Association ) , από το 1973 έως το 1976 , ενώ το 1964 είχε εκλεγεί στη θέση του Γραμματέα . Το 1965 στην Αθήνα πραγματοποιήθηκε το παγκόσμιο συνέδριο της IPRA ( International Public Relations Association ) και εδώ υπογράφηκε ο περίφημος Κώδικας των Αθηνών , ο Διεθνής Κώδικας Δεοντολογίας των Δημοσίων Σχέσεων που εφαρμόζεται αδιάλειπτα από τότε από όλα τα επιστημονικά σωματεία των Δημοσίων Σχέσεων Παγκοσμίως . Δηλαδή όλοι οι επαγγελματίες των Δημοσίων Σχέσεων Παγκοσμίως εφαρμόζουν και ασπάζονται τον Κώδικα Ηθικής και Δεοντολογίας ,...

Η ομορφότερη κοπέλα της Κρήτης για το 2011

Πλήθος κόσμου κατέκλισε την Τετάρτη 24 Αυγούστου το club Envy στο Ηράκλειο όπου πραγματοποιήθηκε ο μεγάλος Τελικός του 33ου Παγκρήτιου Διαγωνισμού Ομορφιάς. Τον τίτλο της MISS ΚΡΗΤΗ 2011 κατέκτησε η 19χρονη Εύα Ζεϊμπεκάκη από το Ηράκλειο, Ά Αναπληρωματική Miss Κρήτη 2011 αναδείχθηκε η Φαίη Αβδουλά και΄Β Αναπληρωματική Miss Κρήτη 2011 η Ευρυδίκη Μερκούρη. Η 17χρονη Μιχαέλα Φωτιάδη

Κρητικό Σαρίκι το παραδοσιακό κεντητό μαντήλι για το κεφάλι. Η Ιστορία, οι συμβολισμοί & η Περίτεχνη πλέξη της κυρίας Πόπης

Με αφορμή την διάδοση της κρητικής παραδοσιακής τέχνης της πλέξης των σαρικιών επικοινωνήσαμε με την κυρία Πόπη, την υφάντρα μας. Τα χειροποίητα Κρητικά σαρίκια – μαντήλια στο katsounes.gr φτιάχνονται από τα χέρια της κυρίας Πόπης. Όπως μας είπε η ίδια και όπως θα έχετε αντιληφθεί η πλέξη των σαρικιών αποτελεί μια σπουδαία και περίτεχνη διαδικασία που διαφέρει από περιοχή σε περιοχή και είναι άμεσα συνδεδεμένη με τη τιμή και την υπερηφάνεια των Κρητικών. Η τέχνη αυτή συναντάτε σήμερα κυρίως σε ορεινά χωριά της Κρήτης και κυρίως   χρησιμοποιείται από μεγαλύτερες γενιές. Όπως μας είπε η ονομασία του “Σαρίκι” έχει Τούρκικη καταγωγή και υποδηλώνει την Οθωμανική επιρροή στο νησί της Κρήτης τα παλαιότερα χρόνια της Τουρκοκρατίας. Κάπου εδώ είναι η στιγμή που πρέπει να μιλήσουμε για το Συμβολισμό που έχουν τα Σαρίκια και τα μαντήλια των κρητικών στα κρόσσια, αλλά και γενικότερα τους συμβολισμούς   Ποιοι είναι όμως οι συμβολισμοί του;;   Τα κρόσσια στα μαντήλια των κρητ...

Δημόσια Ιστορία και Έντυπος Τύπος

  Γράφει η Βογιατζάκη Δέσποινα Η ΕΝΝΟΙΑ ΤΗΣ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ Με τον όρο Δημόσια Ιστορία , αναφέρετε η καταγραφή και η διατήρηση των ιστορικών πληροφοριών έπειτα από προσωπικές εμπειρίες των ανθρώπων. Επίσης αναφέρεται στην αφήγηση για θέματα εθνικά, δημοσίων Προσώπων και για ορισμένες περιόδους των χωρών του κόσμου. Η Δημόσια Ιστορία αναφέρεται στην ¨Ιστορική Συντήρηση¨, ¨Επιστημονικά Αρχεία¨, ¨Προφορική Ιστορία¨, και σε άλλους τομείς. Το Πανεπιστήμιο της Βαλτιμόρης διδάσκει τη Δημόσια Ιστορία ως  ‘ η παρουσίαση της ιστορικής γνώσης σε ένα ευρύ κοινό-ακροατήριο. Η Δημόσια Ιστορία εμφανίζεται με πολλές μορφές, παραδείγματος  χάρη, τηλεοπτικά ντοκιμαντέρ, ιστορικά έργα και τέλος, συλλογή & καταγραφή έργου’. Το Πανεπιστήμιο του Wisconsin αλλά και ο Robert Kelley   - Ιστορικός αναφέρουν ότι, ‘ η Δημόσια Ιστορία πιο συχνά αναφέρεται στην απασχόληση των ιστορικών προς την Ιστορία. Συνδέοντάς την με την εργασία έξω από τον ακαδημαϊκό χώρο’. Η ...