Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Ορίζοντας τις Δημόσιες Σχέσεις


Σε πολλές χώρες του πλανήτη αλλά και στην Ελλάδα, οι Δημόσιες Σχέσεις είναι ένα μάλλον παρεξηγημένο αντικείμενο γνώσης και εργασίας. Υπάρχουν εκατοντάδες ορισμού για το συγκεκριμένο επάγγελμα ( όπου ορισμένες φορές αναφέρεται ως τέχνη ή επιστήμη) και
κάθε επαγγελματίας των Δημοσίων Σχέσεων αντιλαμβάνεται τη δουλειά του ανάλογα με τις συνθήκες στις οποίες εργάζεται και τις ανάγκες της θέσης του. Πολλοί θεωρούν ότι οι Δημόσιες Σχέσεις είναι συνώνυμες με της διαφήμισης, των πωλήσεων και του μάρκετινγκ. Εξαιτίας της δυσκολίας του ορισμού τους οι Δημόσιες Σχέσεις πολλές φορές περιγράφονται ως προς το τι δεν είναι και όχι ως προς τι είναι.

Οι Δημόσιες Σχέσεις είναι καταρχήν επικοινωνία.

Σε αυτό που συμφωνούν όλοι οι ορισμοί για τις Δημόσιες Σχέσεις είναι ότι οι Δημόσιες Σχέσεις είναι καταρχήν επικοινωνία. Επικοινωνία με την έννοια της «ανταλλαγής πληροφοριών που ολοκληρώνεται με την εδραίωση αμοιβαίας κατανόησης ανάμεσα σε δύο ή περισσότερα άτομα ή ομάδας»… Συνεπώς κάθε λειτουργία Δημοσίων Σχέσεων είναι επικοινωνία. Όμως κάθε επικοινωνία δεν είναι απαραίτητα και λειτουργία Δημοσίων Σχέσεων.
Οι Δημόσιες Σχέσεις είναι ένα υποσύνολο της επικοινωνίας. Είναι πάνω από όλα ένα επάγγελμα. Είναι επαγγελματική επικοινωνία η οποία, όπως κάθε επικοινωνία, έχει έναν πομπό και ένα δέκτη. Ο πομπός στις Δημόσιες Σχέσεις είναι ο οργανισμός, μια οργανωμένη ομάδα ανθρώπων, που εργάζεται συλλογικά για την πραγμάτωση κάποιου κοινού στόχου. Οργανισμός θεωρείται μια επιχείρηση, ένα μουσείο, μια ΔΕΚΟ, μια ποδοσφαιρική ομάδα, το πολιτικό γραφείο ενός βουλευτή ή και ένα κράτος. Ο πομπός /οργανισμός είναι εκείνος που θα αναζητήσει τις εξειδικευμένες υπηρεσίες που προσφέρει μια εταιρεία Δημοσίων Σχέσεων ( ή θα δημιουργήσει ένα τμήμα Δημοσίων Σχέσεων στο εσωτερικό του).
Ένα σημείο που επίσης συμφωνούν οι περισσότεροι ορισμοί για τις Δημόσιες Σχέσεις είναι ότι πρόκειται για μια οργανωμένη, σχεδιασμένη, προμελετημένη λειτουργία επικοινωνίας. Τονίζεται ότι οι Δημόσιες Σχέσεις δεν είναι η ανταλλαγή χαμόγελων και χειραψιών αλλά ο σχεδιασμός και η εκτέλεση ενός προγράμματος Δημοσίων Σχέσεων. Στόχος του προγράμματος αυτού είναι η οργανωμένη διαχείριση της εικόνας του οργανισμού (Public Relations is the management of image)

Πηγή: ‘Δημόσιες Σχέσεις, Μάρκετινγκ και Προπαγάνδα’, Ραϋμόνδος Αλβανός. 

Δημοσίευση: Βογιατζάκη Δέσποινα

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Η εξέλιξη της Κρητικής ενδυμασία στην πάροδο του χρόνου.

Έχετε αναρωτηθεί ποτέ ποια είναι η σημασία του σαρικιού, για ποιο λόγο φορούν οι Κρητικοί μαύρο πουκάμισο, τι επιρροές δέχτηκε η παραδοσιακή Κρητική φορεσιά ώσπου να πάρει την μορφή που γνωρίζουμε σήμερα;  Νομοθεσίες ενδυμασίας, επιρροές από τους διάφορους λαούς που κατοίκησαν στην Κρήτη και βεντέτες έδωσαν την τελική πινελιά στο σχέδιο της Κρητικής ενδυμασίας που γνωρίζουμε. Οι επιρροές από τη Δύση.

Βασική διαφορά μεταξύ των Δημοσίων Σχέσεων και Διαφήμισης.

Με δύο λόγια η βασική διαφορά μεταξύ των Δημοσίων Σχέσεων και της Διαφήμισης. Οι Δημόσιες Σχέσεις στην εποχή μας πρέπει σε συνεργασία με τη διαφήμιση να οδηγούν στα επιθυμητά αποτελέσματα. Αν θέλαμε να ξεχωρίσουμε κάπως την διαφήμιση από τις δημόσιες σχέσεις, θα ήταν λογικότερο να πούμε ότι με τις δημόσιες σχέσεις περιμένουμε πιο μακροπρόθεσμα αποτελέσματα που ίσως να μην είναι και μετρήσιμα σε σχέση με αυτά της διαφήμισης που το ζητούμενο είναι άμεσο και με πιο ασφαλείς τρόπους μετρήσιμο. Δημοσίευση: Μάρκος Σμυρνάκης

Το Δελτίο Τύπου είναι ενημέρωση

Απο τον Γιώργο Παπατριαντφύλλου Οι παρερμηνείες σχετικά με το τι είναι το Δελτίο Τύπου είναι πάρα πολλές . Σύμφωνα με Βρεττανίδα επικοινωνιολόγο και καθηγήτρια Δημοσίων Σχέσεων : “ Πολλοί λένε πως ασχολούνται με τις Δημόσιες Σχέσεις , λίγοι είναι σε θέση να εξηγήσουν τι είναι οι Δημόσιες Σχέσεις  Ακριβώς στην ίδια λογική πολλοί λένε πως είναι επαγγελματίες στην επιστήμη των Δημοσίων Σχέσεων και γνωρίζουν να συντάσουν Δελτίο Τύπου και να σχεδιάζουν τα λοιπά “εργαλεία” δημοσιότητας αλλά το μόνο που καταφέρνουν είναι να δημιουργούν μία κακή εικόνα για την επιστήμη των Δημοσίων Σχέσεων και τα μέσα που αυτή χρησιμοποιεί .

Φουντώνει το συναίσθημα του ρατσισμού στην Ελλάδα.

  Γράφει ο Μάρκος Σμυρνάκης   Προσπαθώντας να δώσω ένα σύγχρονο ορισμό για την λέξη “Ρατσισμός”, θα έλεγα ότι, χρησιμοποιείται για να αναγάγει μια ομάδα, ως   υπέρτερη άλλων. Πιο συγκεκριμένα περιγράφει τις πράξεις μιας ομάδας ανθρώπων (οι οποίοι συνδέονται με κάποια κοινά χαρακτηριστικά) εναντίον μίας άλλης ομάδας. Η προέλευση της προέρχεται από το πιο συνηθισμένο είδος ρατσισμού, δηλαδή τον φυλετικό ρατσισμό, εκ της Ιταλικής όμως γλώσσας, “ razza ”   (ράτσα) που σημαίνει φυλή.

Η ομορφότερη κοπέλα της Κρήτης για το 2011

Πλήθος κόσμου κατέκλισε την Τετάρτη 24 Αυγούστου το club Envy στο Ηράκλειο όπου πραγματοποιήθηκε ο μεγάλος Τελικός του 33ου Παγκρήτιου Διαγωνισμού Ομορφιάς. Τον τίτλο της MISS ΚΡΗΤΗ 2011 κατέκτησε η 19χρονη Εύα Ζεϊμπεκάκη από το Ηράκλειο, Ά Αναπληρωματική Miss Κρήτη 2011 αναδείχθηκε η Φαίη Αβδουλά και΄Β Αναπληρωματική Miss Κρήτη 2011 η Ευρυδίκη Μερκούρη. Η 17χρονη Μιχαέλα Φωτιάδη