Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Πως προστατευόμαστε από τη θερμοπληξία

Στον άνθρωπο δημιουργείται το αίσθημα του ψύχους όταν η θερμοκρασία του περιβάλλοντος είναι χαμηλή, και αντιθέτως το αίσθημα του καύσωνα όταν η θερμοκρασία του περιβάλλοντος είναι υψηλή.



Το εύρος διακύμανσης των τιμών της θερμοκρασίας, της σχετικής υγρασίας, και της κίνησης του αέρα, όταν εξετάζονται πάντα σε ένα καλό συνδυασμό με την καλή ψυχική διάθεση, την άνεση και την αποδοτικότητα του ατόμου, καλείται ζώνη ευεξίας ή ζώνη ευφορίας.

Η ζώνη ευεξίας χαρακτηρίζεται από τις εξής τιμές:

1) Θερμοκρασία: καλοκαίρι 22ο C έως 26ο C

2) Χειμώνας 18ο C έως 22ο C

3) Υγρασία: 40% έως 60%

4) Κίνηση του αέρα : Ο όγκος του αέρα ενός κλειστού χώρου θα πρέπει να ανανεώνεται 1 έως 3 φορές / ώρα

Όταν οι αποκλίσεις από το εύρος διακύμανσης των τιμών της ζώνης ευεξίας είναι μικρές, είναι ανεκτές από τον ανθρώπινο οργανισμό, χάρη στην ικανότητα προσαρμογής και τους προστατευτικούς μηχανισμούς που διαθέτει. Όταν όμως οι αποκλίσεις είναι μεγάλες ο οργανισμός αδυνατεί να προσαρμοστεί και εμφανίζονται παθολογικές καταστάσεις ακόμη και ο θάνατος.

Θερμοπληξία: Όταν το σώμα αδυνατεί να αποβάλλει θερμότητα, λόγω της υψηλής θερμοκρασίας, της αυξημένης σχετικής υγρασίας και της απουσίας της κίνησης του αέρα του περιβάλλοντος, εμφανίζεται βαριά νοσηρή κατάσταση, η οποία ονομάζεται θερμοπληξία.

Στις ελαφρές περιπτώσεις το άτομο εμφανίζει κεφαλαλγία, μειωμένη αποδοτικότητα στην εργασία του, ταχύπνοια, ταχυκαρδία, αυξημένη εφίδρωση, ερυθρότητα στο πρόσωπο και λιποθυμία. Σε βαρύτερες καταστάσεις παρατηρείται θερμοκρασία 40-41ο C, ηλεκτρολυτική διαταραχή, παραλήρημα, απώλεια συνείδησης, κώμα, ακόμα και θάνατος.

Παράγοντες οι οποίοι ευνοούν την πρόκληση θερμοπληξίας είναι η βαριά μυϊκή εργασία, η βαριά ενδυμασία, η υπερκατανάλωση τροφής, η παχυσαρκία και η κατανάλωση οινοπνευματωδών ποτών.

Πρόληψη

Συνιστάται η αποφυγή άσκοπης, και πολύωρης παραμονής και εργασίας στο ύπαιθρο κατά τη διάρκεια ημερών που χαρακτηρίζονται από νηνεμία, υψηλή θερμοκρασία και υγρασία. Αν παρόλα αυτά είναι αναπόφευκτη η εργασία μας στο ύπαιθρο, φροντίζουμε να κάνουμε τακτικά διαλείμματα και να ξεκουραζόμαστε σε σκιερά μέρη, να πίνουμε νερό, και να καταναλώνουμε αλμυρή τροφή ώστε να αναπληρώνουμε τους ηλεκτρολύτες που χάνουμε μέσω της εφίδρωσης. Φροντίζουμε πάντα να φορούμε ελαφριά ρούχα τα οποία διευκολύνουν την εφίδρωση.

Η παροχή πρώτων βοηθειών σε άτομα τα οποία έχουν υποστεί θερμοπληξία μπορεί να αποβεί σωτήρια για τη ζωή τους, δηλαδή η μεταφορά του ατόμου σε σκιερό και δροσερό μέρος, απομάκρυνση των ενδυμάτων, ράντισμα του σώματος με δροσερό νερό, πόση άφθονων υγρών, και επικοινωνία με ιατρό.

ΠΗΓΗ: iatronet.gr
Δημοσίευση: Βογιατζάκη Δέσποινα

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Απαγορευμένες βωμολοχίες απειλούν την παράδοση

Απο την Μαρίνα Στεφανάκη rockvitamins.blogspot.gr Στη σημερινή πραγματικότητα όπου η μουσική ακούγεται με τα μάτια, με ένα κοινό τέμπο υπολογιστή καθώς και με χυδαίους στίχους για όλα τα τραγουδάκια, αναρωτιέμαι, ενώ διανύουμε περίοδο μαζικής κρίσης, δεν θα «έπρεπε» να ανθίζουν οι τέχνες, κατ’ επέκταση και η μουσική, ως καταλύτες πνευματικής αφύπνισης; Αναμφίβολα, τα γεγονότα της ιστορίας αυτό αποδεικνύουν... Ένα από τα άπειρα παραδείγματα, αποτελεί ο Βιτσέντζος Κορνάρος, που γύρω στα μέσα του 17ου αι., όταν άρχισε δηλαδή η πολιορκία του Ηρακλείου από τους Οθωμανούς, άρχισε και η δράση του. Οι σημερινοί, όμως, Νεοέλληνες -έτσι για διαφορά- ενώ πυροβολούμαστε από ψυχρές δυτικές σφαίρες, χαμπάρι δεν παίρνουμε και το έχουμε ρίξει στη «τρέλα» όπως χαρακτηρίζει ένα Τσα-κάλι.

Η εξέλιξη της Κρητικής ενδυμασία στην πάροδο του χρόνου.

Έχετε αναρωτηθεί ποτέ ποια είναι η σημασία του σαρικιού, για ποιο λόγο φορούν οι Κρητικοί μαύρο πουκάμισο, τι επιρροές δέχτηκε η παραδοσιακή Κρητική φορεσιά ώσπου να πάρει την μορφή που γνωρίζουμε σήμερα;  Νομοθεσίες ενδυμασίας, επιρροές από τους διάφορους λαούς που κατοίκησαν στην Κρήτη και βεντέτες έδωσαν την τελική πινελιά στο σχέδιο της Κρητικής ενδυμασίας που γνωρίζουμε. Οι επιρροές από τη Δύση.

Η ομορφότερη κοπέλα της Κρήτης για το 2011

Πλήθος κόσμου κατέκλισε την Τετάρτη 24 Αυγούστου το club Envy στο Ηράκλειο όπου πραγματοποιήθηκε ο μεγάλος Τελικός του 33ου Παγκρήτιου Διαγωνισμού Ομορφιάς. Τον τίτλο της MISS ΚΡΗΤΗ 2011 κατέκτησε η 19χρονη Εύα Ζεϊμπεκάκη από το Ηράκλειο, Ά Αναπληρωματική Miss Κρήτη 2011 αναδείχθηκε η Φαίη Αβδουλά και΄Β Αναπληρωματική Miss Κρήτη 2011 η Ευρυδίκη Μερκούρη. Η 17χρονη Μιχαέλα Φωτιάδη

Γάζα: Εθνοκάθαρση ή γενοκτονία;

Ο κορυφαίος ιστορικός του Ολοκαυτώματος κρούει τον κώδωνα του κινδύνου. Ο διαπρεπής Ισραηλινός ιστορικός Όμερ Μπάρτοβ καλεί τις Ηνωμένες Πολιτείες και τη διεθνή εβραϊκή κοινότητα να «σηκώσουν το ανάστημά τους και να υψώσουν τη φωνή τους, πριν η ηγεσία του Ισραήλ βυθίσει το ίδιο και τους γείτονές του στην άβυσσο». Τι διακρίνει τον πόλεμο από τη γενοκτονία; Πότε η κρατική βία μετατρέπεται από φρικτή αλλά νομικά εγκεκριμένη επίδειξη στρατιωτικής βίας στο «απόλυτο έγκλημα», σύμφωνα τόσο με το διεθνές δίκαιο όσο και με τη κοινή αντίληψη; Το ερώτημα αυτό απασχολεί πολύ τον Όμερ Μπάρτοβ τους τελευταίους μήνες. Καθηγητής στο Πανεπιστήμιο Brown και κορυφαίος ιστορικός του Ολοκαυτώματος, ο Ισραηλινός ιστορικός έχει αφιερώσει την επιστημονική του σταδιοδρομία στη μελέτη πράξεων μαζικής δολοφονίας. Αυτό έχει καταστήσει την εμπειρογνωμοσύνη του περιζήτητη καθώς ο πόλεμος μεταξύ του Ισραήλ και της Χαμάς συνεχίζει να κλιμακώνεται σε πρωτόγνωρα επίπεδα αιματοχυσίας και καταστροφής. Καθώς ο πόλεμος εξε

Το ντοκιμαντέρ «In the wine dark sea» για το κρητικό κρασί προβάλλει τον κρητικό αμπελώνα

Το ντοκιμαντέρ «In the wine dark sea» που έχει γυριστεί από την Χρύσα Τζωρτζάκη στην αγγλική γλώσσα και απευθύνεται στο διεθνές κοινό, προβάλει την Κρήτη ως οινοπαραγωγική περιοχή και αναδεικνύει τον κρητικό αμπελώνα σε χώρες που δεν έχει αποκτήσει ακόμα μεγάλη αναγνωρισιμότητα. Η σκηνοθέτης του φιλμ επισκέφθηκε τον Περιφερειάρχη Κρήτης Σταύρο Αρναουτάκη και τον ενημέρωσε για την θετική πορεία και την απήχηση που καταγράφει το ντοκιμαντέρ σε φεστιβάλ κινηματογράφου ανά τον κόσμο, παρουσιάζοντας το κρασί της Κρήτης από τη μινωική εποχή μέχρι τις μέρες μας. Το ντοκιμαντέρ αναπτύσσεται μέσα από την οπτική 11 οινοπαραγωγών του νησιού, οι οποίοι αναλύουν τις ποικιλίες του κρητικού κρασιού ενώ καταγράφονται και γευσιγνωστικές εμπειρίες και απόψεις, διεθνώς καταξιωμένων σομελιέ (sommelier). Το φιλμ βραβεύτηκε σε Φεστιβάλ της Νέας Υόρκης, του Τορόντο και ακολούθησε το Τόκιο. Επιλέχθηκε ως καλύτερο ντοκιμαντέρ από τα φεστιβάλ του Μιλάνου και της Νάπολι και τώρα είναι επίσημη επιλογή, όπως τονίζ