Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Έρχονται και ξανάρχονται οι τουρίστες στην Κρήτη - Μεγάλη έρευνα



Επαναλαμβανόμενοι και εξαιρετικά ικανοποιημένοι από τις διακοπές τους στα Χανιά είναι οι
τουρίστες, που επισκέπτονται την περιοχή, σύμφωνα με την έρευνα για το προφίλ των τουριστών, που πραγματοποιήθηκε καθόλη τη διάρκεια της τουριστικής περιόδου το 2016 από το Μεσογειακό Αγρονομικό Ινστιτούτο Χανίων και το Πολυτεχνείο Κρήτης.

Τα βασικά συμπεράσματα της έρευνας, που παρουσιάσθηκαν χθες Τετάρτη στα Χανιά (6 το απόγευμα στο ΚΑΜ-Μεγ. Αρσενάλι), είναι:

** Από το σύνολο των αλλοδαπών τουριστών
που προτιμούν το αεροδρόμιο Χανίων ως τελικό προορισμό των διακοπών τους, το 85% παραμένει στο Ν. Χανίων για να περάσει τις διακοπές του, το 13% προτιμάει το Ρέθυμνο, ενώ μικρότερα ποσοστά επιλέγουν τους Νομούς Ηρακλείου και Λασιθίου.
** Οι περισσότεροι έχουν επισκεφθεί και στο παρελθόν την Κρήτη και 9 στους 10 δηλώνουν όχι μόνο ότι θα ξαναέρθουν, αλλά και θα την συστήσουν ανεπιφύλακτα σε συγγενείς και φίλους.
* Τρεις στους τέσσερις επισκέπτες είναι απόφοιτοι τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Ως προς το εισοδηματικό τους επίπεδο, έξι στους δέκα δηλώνει υψηλό ετήσιο οικογενειακό εισόδημα πάνω από 45.000 ευρώ. ΣΧετικά με τις τιμές σε σχέση με άλλες ευρωπαϊκές πόλεις, δύο στους τρεις θεωρούν τις τιμές κανονικές, ενώ τρεις στους δέκα τις κρίνει φτηνές.
** Δύο στους τρεις προτιμούν την διαμονή σε ξενοδοχεία, και στην συντριπτική τους πλειονότητα πρόκειται για οικογένειες, με ή χωρίς παιδιά.
** Kαταγράφεται απόλυτη ικανοποίηση των επισκεπτών σχετικά με τη συμπεριφορά των ντόπιων ανθρώπων, τα καταλύματα, αλλά και από τις ταβέρνες/εστιατόρια/καφετέριες
** Tα πιο σημαντικά προβλήματα εξακολουθούν να είναι η κακή κατάσταση του οδικού δικτύου & η ελλιπής σήμανση καθώς και η καθαριότητα κυρίως στους δρόμους και στις πόλεις

Αναλυτικά η έρευνα
Σύμφωνα με την έρευνα, από το σύνολο των αλλοδαπών τουριστών που προτιμούν το αεροδρόμιο Χανίων ως τελικό προορισμό των διακοπών τους, το 85% παραμένει στο Ν. Χανίων για να περάσει τις διακοπές του, το 13% προτιμάει το Ρέθυμνο, ενώ μικρότερα ποσοστά επιλέγουν τους Νομούς Ηρακλείου και Λασιθίου. Σημαντικό στοιχείο της ικανοποίησης των τουριστών κατά τη διάρκεια των διακοπών τους είναι ότι οι περισσότεροι αλλοδαποί τουρίστες που καταφτάνουν στο Ν. Χανίων, έχουν επισκεφθεί στο παρελθόν το Νομό, ενώ εννέα στους δέκα είναι διατεθειμένοι όχι μόνο να ξαναέρθουν, αλλά και να το συστήσουν ανεπιφύλακτα σε συγγενείς και φίλους. Σχετικά με τις ομάδες ηλικιών παρατηρείται μια ομοιόμορφη κατανομή μεταξύ 25-54 ετών. Τρεις στους τέσσερις επισκέπτες είναι απόφοιτοι τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, ενώ όσον αφορά τα εισοδηματικά κλιμάκια, η πλειονότητα, έξι στους δέκα, δηλώνει υψηλό ετήσιο οικογενειακό εισόδημα πάνω από 45.000 ευρώ. Όσον αφορά τις τιμές σε σχέση με άλλες ευρωπαϊκές πόλεις, δύο στους τρεις θεωρούν τις τιμές κανονικές, ενώ τρεις στους δέκα τις κρίνει φτηνές. 



Το μεγαλύτερο ποσοστό των αλλοδαπών επισκεπτών και σχεδόν δύο στους τρεις αλλοδαπούς επισκέπτες προτιμάνε να διαμένουν σε ξενοδοχεία, το 25% σε ενοικιαζόμενα δωμάτια/διαμερίσματα, ενώ σημαντικά είναι τα ποσοστά αυτών που προτιμούν ενοικιαζόμενες βίλες, ιδιόκτητα σπίτια, ή φιλοξενούνται. Τρεις στους τέσσερις Σκανδιναβούς, σε αντίθεση με τους μισούς σχεδόν μη Σκανδιναβούς επιλέγουν να διαμένουν σε ξενοδοχεία, ενώ όλες οι άλλες κατηγορίες καταλυμάτων φαίνεται να προτιμώνται περισσότερο από τους μη Σκανδιναβούς. Οι τουρίστες που επισκέπτονται τη Δυτική Κρήτη, στη μεγάλη τους πλειονότητα είναι οικογένειες με ή χωρίς παιδιά, με τους μισούς Σκανδιναβούς να πραγματοποιούν διακοπές με τα παιδιά τους. Σχετικά με τις κατηγορίες ξενοδοχείων, σχεδόν τρεις στους τέσσερις προτιμάνε να διαμένουν σε 3 & 4 αστέρων ξενοδοχειακά καταλύματα, ενώ αυξημένο είναι το ποσοστό αυτών που επιλέγουν τα πεντάστερα, το οποίο διαμορφώνεται στο 20%, με τους μη Σκανδιναβούς να δείχνουν μεγαλύτερη προτίμηση στα πολυτελή ξενοδοχεία. Όσον αφορά τα ξενοδοχειακά «πακέτα» το λεγόμενο «all inclusive package» επιλέγεται σχεδόν από το ένα τρίτο των αλλοδαπών επισκεπτών με τους μη Σκανδιναβούς να δείχνουν ιδιαίτερη προτίμηση. Στο Ν. Χανίων, οι πιο δημοφιλείς περιοχές διαμονής είναι ο Πλατανιάς και η Αγία Μαρίνα, με τους Σκανδιναβούς να τις προτιμούν περισσότερο, σε διπλάσιο μάλιστα ποσοστό σε σχέση με τους μη Σκανδιναβούς. Οι κρατήσεις των ξενοδοχειακών καταλυμάτων έγιναν κατά 70% μέσω ταξιδιωτικού γραφείου και on line συστήματα κρατήσεων, με τους μη Σκανδιναβούς να είναι αυτοί που χρησιμοποιούν κατά κύριο λόγο το διαδίκτυο για την κράτηση των δωματίων τους. 

Αναφορικά με την ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών κατά τη διάρκεια των διακοπών τους, καταγράφεται απόλυτη ικανοποίηση των επισκεπτών σχετικά με τη συμπεριφορά των ντόπιων ανθρώπων, τα καταλύματα, αλλά και από τις ταβέρνες/εστιατόρια/καφετέρειες. Πολύ βελτιωμένη φαίνεται να είναι η κατάσταση σχετικά με τις υπηρεσίες λεωφορείων/ΚΤΕΛ ενώ σαφώς πιο θετικά είναι τα σχόλια των επισκεπτών αναφορικά με τις υπηρεσίες του αεροδρομίου Χανίων, αφού προχώρησαν τα έργα επέκτασης του αεροδρομίου.Αντίθετα, τα πιο σημαντικά προβλήματα εξακολουθούν να είναι η κακή κατάσταση του οδικού δικτύου & η ελλιπής σήμανση καθώς και η καθαριότητα κυρίως στους δρόμους και στις πόλεις, με τους αλλοδαπούς επισκέπτες να εκφράζουν έντονα τα παράπονα και τη δυσαρέσκεια τους.



Κορυφαίος προορισμός για τους αλλοδαπούς επισκέπτες που προσγειώνονται στο αεροδρόμιο Χανίων, αναδείχτηκαν για πρώτη φορά τα μουσεία/εκκλησίες/μοναστήρια, ενώ ακολουθούν οι παραλίες του Ελαφονησίου, Μπάλου και Φαλασάρνων. Έπεται η Κνωσός, το φαράγγι της Σαμαριάς, η Σούγια και οι αρχαιολογικοί χώροι της Απτέρας και της Φαιστού.Σχετικά με τις παραλίες του Ελαφονησίου, του Μπάλου και των Φαλασάρνων, βλέπουμε ότι υπάρχει μια διαφοροποίηση στο ότι εκείνοι που επισκέπτονται για πρώτη φορά τη Δυτική Κρήτη, φαίνεται να τις προτιμούν περισσότερο, σε αντίθεση με αυτούς που έχουν ήδη ξαναέρθει και επιλέγουν πιο πολύ την παραλία της Σούγιας.

Βλέποντας τα ποσοστά αγοράς αγροτικών τοπικών προϊόντων, οι μισοί αλλοδαποί τουρίστες συνεχίζουν να προβαίνουν στην αγορά τοπικού κρασιού, φρέσκου χυμού πορτοκαλιού και ελαιόλαδου, ενώ ακολουθούν τα τοπικά τυριά, τσικουδιά, λαχανικά, μέλι, το ελαιοσάπουνο, πορτοκάλια, παραδοσιακά αρτοποιήματα και τα αρωματικά-φαρμακευτικά φυτά. Σημαντικό χαρακτηριστικό είναι ότι ο αλλοδαπός τουρίστας θα επιλέξει κατά μέσο όρο να αγοράσει τρία από αυτά τα τοπικά προϊόντα κατά τη διάρκεια των διακοπών του.



Η τουριστική κίνηση:
Οι αφίξεις αλλοδαπών επισκεπτών για το έτος 2016 στο αεροδρόμιο Χανίων σημείωσαν ρεκόρ αφίξεων, φτάνοντας τις 1.048.703, σημειώνοντας μεγάλη αύξηση σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2015 (942.997 αφίξεις) της τάξης του 11,2%.Βλέποντας τα ποσοστά αφίξεων των αλλοδαπών επισκεπτών για την περίοδο αυτή, διαπιστώνουμε ότι οι μισοί αλλοδαποί τουρίστες προέρχονται από τις Σκανδιναβικές Χώρες, όπως είναι η Σουηδία (16,1%), Νορβηγία (15,4%), Δανία (12,2%), Φινλανδία (6,1%). Από τους μη Σκανδιναβούς, οι Βρετανοί ήταν αυτοί που αύξησαν σημαντικά τα ποσοστά τους και κατέλαβαν την τρίτη θέση επί των συνολικών αφίξεων με 13,4%, ενώ ακολουθούν αλλοδαποί επισκέπτες από τη Γερμανία (7,4%), Πολωνία (6,8%), Ιταλία (5,6%), Κύπρος (3,6%) και Βέλγιο (3,2%).

Κάνοντας μια σύγκριση μεταξύ των ετών 2016 και 2015, παρατηρούμε ότι σημειώθηκε αύξηση από όλες τις κύριες εθνότητες που καταφτάνουν στο αεροδρόμιο Χανίων, με τους μη Σκανδιναβούς να καταγράφουν μεγαλύτερη αύξηση από τους Σκανδιναβούς, ενώ τη διαφορά την έκαναν οι Βρετανοί, οι οποίοι πραγματοποίησαν 34% περισσότερες αφίξεις σε σύγκριση με την προηγούμενη χρονιά, συνεχίζοντας την ανοδική τους πορεία κατά τα τελευταία έξι έτη.

Οι οργανωμένες αφίξεις των κρουαζιερόπλοιων στο λιμένα Σούδας, ξεκίνησαν δυναμικά το 2011 στο Νομό Χανίων, καταγράφοντας ρεκόρ αφίξεων με 158.118 αφίξεις επιβατών, στη συνέχεια οι αφίξεις άρχιζαν να μειώνονται λόγω του ότι αποσύρθηκαν μεγάλα κρουαζιερόπλοια από τους ομίλους κολοσσούς του κλάδου από τη Δυτική Μεσόγειο προς τα λιμάνια της Βόρειας Ευρώπης, Δυτικής Μεσογείου αλλά και της Άπω Ανατολής. Τα κρουαζιερόπλοια που κατέφταναν στο λιμένα Σούδας, παρόλο που ήταν λιγότερα και με λιγότερους επιβάτες σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια, ήταν όμως κρουαζιερόπλοια πολυτελείας. Ενώ από το 2015 και μετά σημειώνονται σημαντικές αυξήσεις στους επιβάτες των κρουαζιερόπλοιων, φτάνοντας το 2016 να καταγράφονται 148 χιλιάδες αφίξεις, καταφτάνοντας 86 κρουαζιερόπλοια.

Παρατηρώντας τις αφίξεις αλλοδαπών τουριστών στο αεροδρόμιο Ηρακλείου για το έτος 2016 διαπιστώνουμε ότι φέτος σημειώθηκε επίσης ρεκόρ αφίξεων, φτάνοντας τις 2.886.486 σημειώνοντας διψήφια αύξηση κατά 12,7% σε σχέση με το προηγούμενο έτος 2015, ενώ σε βάθος εικοσαετίας οι αφίξεις έχουν διπλασιαστεί.Πιο συγκεκριμένα, από τα ποσοστά αφίξεων των αλλοδαπών επισκεπτών για τη φετινή περίοδο, διαπιστώνουμε ότι το 60% προέρχεται από τη Γερμανία (23,7%), Ην. Βασίλειο (15%), Γαλλία και Ρωσία με 10,7%, για κάθε χώρα. Ακολουθούν με σημαντικά ποσοστά, αλλοδαποί επισκέπτες από Ολλανδία (5,2%), Ισραήλ (4,8%), Πολωνία (4,4%), Ελβετία (4,3%), Ιταλία (3,3%) Βέλγιο (3,2%), Τσεχία (2,7%) και Αυστρία (2%).

Συγκρίνοντας το έτος 2016 με το έτος 2015, παρατηρούμε ότι εκτός από ορισμένες πολύ μικρές μειώσεις από χώρες όπως είναι η Τσεχία, Γαλλία και Ισραήλ, όλες οι άλλες κύριες εθνότητες σημείωσαν άνοδο, με τους Γερμανούς, Πολωνούς και Ρώσους να καταγράφουν τις μεγαλύτερες αυξήσεις.

Η συγκεκριμένη έρευνα έχει σκοπό να διερευνήσει και να αξιολογήσει το προφίλ του αλλοδαπού τουρίστα που επιλέγει το αεροδρόμιο Χανίων ως τελικό προορισμό του για την τουριστική περίοδο 2016, συγκεντρώνοντας πρωτογενή στοιχεία από σχεδόν 4000 έγκυρα ερωτηματολόγια (μεταφρασμένα σε εννέα γλώσσες). 

Η έρευνα πραγματοποιήθηκε στο αεροδρόμιο «Δασκαλογιάννης, στις εξόδους αναχώρησης των αλλοδαπών τουριστών καθ’ όλη τη διάρκεια της τουριστικής περιόδου, από 25 μεταπτυχιακούς φοιτητές προερχόμενοι από τις κυριότερες χώρες του δείγματος αλλά και από ερευνητές του ΜΑΙΧ και Πολυτεχνείου Κρήτης. Επιπλέον, αναφορά γίνεται στις αφίξεις αλλοδαπών τουριστών που έχουν δημοσιευθεί από τις Υπηρεσίες Πολιτικής Αεροπορίας Χανίων και Ηρακλείου, Λιμενικό Ταμείο Νομού Χανίων, με σκοπό να αξιολογήσει την περυσινή τουριστική κίνηση στα Χανιά αλλά και γενικότερα στην Κρήτη και να τη συγκρίνει με την αντίστοιχη προηγούμενη περίοδο.

Η έρευνα και ανάλυση συντονίστηκε από το Τμήμα Οικονομίας και Διοίκησης του ΜΑΙΧ, σε συνεργασία με το Εργαστήριο Συστημάτων Χρηματοοικονομικής Διοίκησης του Πολυτεχνείου Κρήτης. Για τη δόμηση του ερωτηματολογίου και καθ’ όλη την πορεία της έρευνας υπήρξε επικοινωνία και υποστήριξη από την Περιφέρεια Κρήτης και την Ένωση Ξενοδόχων Ν. Χανίων.

H έρευνα συγχρηματοδοτήθηκε από το Περιφερειακό Ταμείο Ανάπτυξης Κρήτης Ομάδα συγγραφής και ανάλυσης: Δρ. Γεώργιος Μπαουράκης, (Διευθυντής ΜΑΙΧ), Γιώργος Αγγελάκης, (Ερευνητής ΜΑΙΧ), καθηγητής Κωνσταντίνος Ζοπουνίδης, (Πολυτεχνείο Κρήτης - Audencia Nantes School of Management, Γαλλία), Περικλής Δράκος, (Ε.Δ.Ι.Π. Πανεπιστήμιο Κρήτης).


Πηγή :  ekriti.gr

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Η εξέλιξη της Κρητικής ενδυμασία στην πάροδο του χρόνου.

Έχετε αναρωτηθεί ποτέ ποια είναι η σημασία του σαρικιού, για ποιο λόγο φορούν οι Κρητικοί μαύρο πουκάμισο, τι επιρροές δέχτηκε η παραδοσιακή Κρητική φορεσιά ώσπου να πάρει την μορφή που γνωρίζουμε σήμερα;  Νομοθεσίες ενδυμασίας, επιρροές από τους διάφορους λαούς που κατοίκησαν στην Κρήτη και βεντέτες έδωσαν την τελική πινελιά στο σχέδιο της Κρητικής ενδυμασίας που γνωρίζουμε. Οι επιρροές από τη Δύση.

Βασική διαφορά μεταξύ των Δημοσίων Σχέσεων και Διαφήμισης.

Με δύο λόγια η βασική διαφορά μεταξύ των Δημοσίων Σχέσεων και της Διαφήμισης. Οι Δημόσιες Σχέσεις στην εποχή μας πρέπει σε συνεργασία με τη διαφήμιση να οδηγούν στα επιθυμητά αποτελέσματα. Αν θέλαμε να ξεχωρίσουμε κάπως την διαφήμιση από τις δημόσιες σχέσεις, θα ήταν λογικότερο να πούμε ότι με τις δημόσιες σχέσεις περιμένουμε πιο μακροπρόθεσμα αποτελέσματα που ίσως να μην είναι και μετρήσιμα σε σχέση με αυτά της διαφήμισης που το ζητούμενο είναι άμεσο και με πιο ασφαλείς τρόπους μετρήσιμο. Δημοσίευση: Μάρκος Σμυρνάκης

Φουντώνει το συναίσθημα του ρατσισμού στην Ελλάδα.

  Γράφει ο Μάρκος Σμυρνάκης   Προσπαθώντας να δώσω ένα σύγχρονο ορισμό για την λέξη “Ρατσισμός”, θα έλεγα ότι, χρησιμοποιείται για να αναγάγει μια ομάδα, ως   υπέρτερη άλλων. Πιο συγκεκριμένα περιγράφει τις πράξεις μιας ομάδας ανθρώπων (οι οποίοι συνδέονται με κάποια κοινά χαρακτηριστικά) εναντίον μίας άλλης ομάδας. Η προέλευση της προέρχεται από το πιο συνηθισμένο είδος ρατσισμού, δηλαδή τον φυλετικό ρατσισμό, εκ της Ιταλικής όμως γλώσσας, “ razza ”   (ράτσα) που σημαίνει φυλή.

Το Δελτίο Τύπου είναι ενημέρωση

Απο τον Γιώργο Παπατριαντφύλλου Οι παρερμηνείες σχετικά με το τι είναι το Δελτίο Τύπου είναι πάρα πολλές . Σύμφωνα με Βρεττανίδα επικοινωνιολόγο και καθηγήτρια Δημοσίων Σχέσεων : “ Πολλοί λένε πως ασχολούνται με τις Δημόσιες Σχέσεις , λίγοι είναι σε θέση να εξηγήσουν τι είναι οι Δημόσιες Σχέσεις  Ακριβώς στην ίδια λογική πολλοί λένε πως είναι επαγγελματίες στην επιστήμη των Δημοσίων Σχέσεων και γνωρίζουν να συντάσουν Δελτίο Τύπου και να σχεδιάζουν τα λοιπά “εργαλεία” δημοσιότητας αλλά το μόνο που καταφέρνουν είναι να δημιουργούν μία κακή εικόνα για την επιστήμη των Δημοσίων Σχέσεων και τα μέσα που αυτή χρησιμοποιεί .

Η ομορφότερη κοπέλα της Κρήτης για το 2011

Πλήθος κόσμου κατέκλισε την Τετάρτη 24 Αυγούστου το club Envy στο Ηράκλειο όπου πραγματοποιήθηκε ο μεγάλος Τελικός του 33ου Παγκρήτιου Διαγωνισμού Ομορφιάς. Τον τίτλο της MISS ΚΡΗΤΗ 2011 κατέκτησε η 19χρονη Εύα Ζεϊμπεκάκη από το Ηράκλειο, Ά Αναπληρωματική Miss Κρήτη 2011 αναδείχθηκε η Φαίη Αβδουλά και΄Β Αναπληρωματική Miss Κρήτη 2011 η Ευρυδίκη Μερκούρη. Η 17χρονη Μιχαέλα Φωτιάδη