Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

«Τρολ» και ψευδείς ειδήσεις αλλοιώνουν τις εκλογικές μάχες

Στρατιές από πληρωμένα «τρολ» που εξυπηρετούν άψογα τους σκοπούς της κάθε προπαγάνδας. Μηνύματα μίσους και «πειραγμένες» φωτογραφίες που στοχεύουν στο… θυμικό των ψηφοφόρων. 

Και χιλιάδες ψευδείς ειδήσεις που κυκλοφορούν και αναπαράγονται ταχύτατα στο Διαδίκτυο πριν ελεγχθούν. Καλώς ήλθατε στην ενημέρωση νέας εποχής, στον κόσμο των social media, όπου οι θεωρίες συνωμοσίας έχουν την τιμητική τους και τα ψέματα μπορεί να επηρεάσουν ακόμη και εκλογικές αναμετρήσεις!

Η εμπλοκή των μέσων κοινωνικής δικτύωσης -τόσο σε επίπεδο χρηστών όσο και σε επίπεδο
προεκλογικής εκστρατείας σε δύο πρόσφατα πολιτικά γεγονότα ιστορικής σημασίας, τις προεδρικές εκλογές των ΗΠΑ και το δημοψήφισμα για το Brexit– είναι για κάποιους το κορυφαίο γεγονός της χρονιάς που πέρασε και θα επηρεάσει τον τρόπο που αντιλαμβανόμαστε την πολιτική πραγματικότητα, τον κόσμο γύρω μας, αλλά και το μέλλον της ενημέρωσης.

Το Facebook και το Twitter πήραν «φωτιά» για πολλές εβδομάδες, ξεπέρασαν κατά πολύ σε ισχύ και επισκεψιμότητα τα παραδοσιακά Μέσα Ενημέρωσης και φώτισαν το μέγεθος της ιδεολογικής πόλωσης, προβληματίζοντας για την επιρροή που μπορεί να έχουν στο κοινό. Μέσα στο πλαίσιο αυτό αναδείχθηκε και το τεράστιο «αγκάθι» των ψευδών ειδήσεων (fake news), κινητοποιώντας τις κυβερνήσεις, τα παραδοσιακά μίντια, αλλά και τους ίδιους τους «γίγαντες» του Διαδικτύου, όπως το Facebook και την Google, για να αναπτύξουν στρατηγικές για την αντιμετώπιση του φαινομένου.

Μετά τις ΗΠΑ και τη νίκη του Τραμπ, την οποία πολλοί έσπευσαν να αποδώσουν και στην παραπληροφόρηση μέσω Διαδικτύου, στη δίνη του κυκλώνα μπαίνει και η Γερμανία, με την κυβέρνηση Μέρκελ να εκφράζει δημόσια την ανησυχία της για την προπαγάνδα στο Διαδίκτυο εν όψει των ομοσπονδιακών εκλογών του φθινοπώρου.

«Θα ήταν τρελό να πει κανείς ότι το αποτέλεσμα επηρεάζεται» από το μικρό ποσοστό των διακινούμενων ψευδών ειδήσεων, απαντάει ο συνιδρυτής του Facebook Μαρκ Ζάκερμπεργκ, διεμήνυσε ωστόσο πως θα ξεκινήσει εκστρατεία εκκαθάρισης. Στη Γερμανία άλλωστε, μία πρόσφατη έρευνα με την υπογραφή του BuzzFeed, διαπίστωσε ότι οι ακροδεξιές ιστοσελίδες αλλά και το Facebook δημοσιεύουν κατά κόρον ψευδείς ειδήσεις για την Ανγκελα Μέρκελ που διεκδικεί τέταρτη συνεχόμενη θητεία στην καγκελαρία.

Μέσα στο θολό αυτό τοπίο, η Μέρκελ εμφανίζεται να αφαιρεί τη γερμανική σημαία από τα χέρια ενός συνεργάτη της, εκφράζοντας την αντίθεσή της στα εθνικιστικά σύμβολα, βγάζει «σέλφι» με ένα 19χρονο Σύρο πρόσφυγα που στοχοποιήθηκε εσκεμμένα στη συνέχεια ως εγκληματίας και τζιχαντιστής και αμέσως μετά την επίθεση στο Βερολίνο παρουσιάστηκε σε μία «πειραγμένη» φωτογραφία με αιματοβαμμένα χέρια…

Τελευταίο πλήγμα μία ανάρτηση από τη δεξιά ιστοσελίδα Breitbart, σύμφωνα με την οποία μία ομάδα 1.000 ανθρώπων πυρπόλησε την παλαιότερη εκκλησία της Γερμανίας στο Ντόρτμουντ την παραμονή της Πρωτοχρονιάς φωνάζοντας «Αλαχού Ακμπάρ». Η ιστορία εξαπλώθηκε ταχύτατα, οι τοπικές αρχές έσπευσαν να τη διαψεύσουν και τα ειδησεογραφικά σάιτ επέκριναν το Breitbart «για μία σκόπιμη εκστρατεία παραπληροφόρησης με σκοπό το μίσος και την προπαγάνδα».

Οι αναλυτές θεωρούν ότι οι ρατσιστικές αναρτήσεις βοηθούν στη δημοφιλία του ξενοφοβικού αντιευρωπαϊκού κόμματος Εναλλακτική για τη Γερμανία (AfD) που σύμφωνα με την τελευταία δημοσκόπηση της κυριακάτικης «Bild» παραμένει στο 12% και σταθεροποιείται στην τρίτη θέση των προτιμήσεων, μετά τους Χριστιανοδημοκράτες και τους Σοσιαλδημοκράτες.

Εν μέσω της αυξανόμενης ανησυχίας λοιπόν πριν από τις εκλογές, το Facebook εισάγει νέα εργαλεία για την αντιμετώπιση των ψευδών ειδήσεων στη Γερμανία. Την περασμένη εβδομάδα ο «άρχοντας» των social media ανακοίνωσε ότι θα επιτρέπει στους χρήστες στη χώρα να ανιχνεύουν τις ψευδείς ειδήσεις που στη συνέχεια θα «περνούν» σε ανεξάρτητους ερευνητές προς εξακρίβωση.

Αν μια ιστορία θεωρείται αναξιόπιστη, θα συνοδεύεται από την ένδειξη «αμφισβητούμενη» στη ροή ειδήσεων. Ηδη από τον Δεκέμβριο χρησιμοποιεί μια σειρά από νέα εργαλεία για την καταπολέμηση της διάδοσης των πλαστών ειδήσεων, εξοστρακίζοντας μεταξύ άλλων από την πλατφόρμα «τους χειρότερους παραβάτες» και εγκαινιάζοντας συνεργασία με πέντε οργανισμούς ελέγχου (Associated Press, ABC News, Snopes, FactCheck.org και Politifact).

Ο Γερμανός υπουργός Δικαιοσύνης Χάικο Μάας προειδοποιεί, με τη σειρά του, για την άμεση ανάγκη να παταχθεί η εξάπλωση των πλαστών ειδήσεων μέσω των social media, υπογραμμίζοντας ότι οι νόμοι δυσφήμησης στη Γερμανία είναι πολύ πιο αυστηροί από εκείνους των ΗΠΑ. Οι αρμόδιες Αρχές εξετάζουν ακόμη και την επιβολή τσουχτερού πρόστιμου.

«Στη Γερμανία διαπιστώνουμε μια κρίση εμπιστοσύνης προς τα καθιερωμένα μέσα ενημέρωσης», δίνει τη δική του διάσταση, ο Λουτς Χέλμ της Hoaxmap, μιας ιστοσελίδας που παρακολουθεί ψευδείς ειδήσεις. «Ενας αυξανόμενος αριθμός ανθρώπων που δεν εμπιστεύεται πια τις ιστορίες των ΜΜΕ, αναζητεί εναλλακτικές πηγές. Αυτό δίνει τροφή στις θεωρίες συνωμοσίας και στα σκοτεινά σάιτ, γεγονός που οδηγεί με τη σειρά του στην αύξηση της παραπληροφόρησης και των θεωριών συνωμοσίας».

Σύμφωνα με τη γερμανική ερευνητική ομάδα Correctiv η εξάπλωση των πλαστών ειδήσεων, ιδιαίτερα στο Facebook, είναι ήδη μια από τις μεγαλύτερες απειλές που αντιμετωπίζει η κοινωνία μας. «Φοβόμαστε ότι οι απειλές αυτές θα γίνουν ακόμη πιο μαζικές τους επόμενους μήνες, είτε πρόκειται για τοπικές είτε για ομοσπονδιακές εκλογές», δήλωσε εκπρόσωπός της στην Deutsche Welle. «Για το λόγο αυτό, είμαστε αποφασισμένοι να κάνουμε ό,τι μπορούμε για να καταπολεμήσουμε τα ψέματα και την προπαγάνδα. Η δημοκρατία μας δεν πρέπει να χειραγωγείται από τους ψεύτες».

πηγή : 
NΑΤΑΣΑ ΠΑΥΛΟΠΟΥΛΟΥ
 eleftherostypos.gr

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Η εξέλιξη της Κρητικής ενδυμασία στην πάροδο του χρόνου.

Έχετε αναρωτηθεί ποτέ ποια είναι η σημασία του σαρικιού, για ποιο λόγο φορούν οι Κρητικοί μαύρο πουκάμισο, τι επιρροές δέχτηκε η παραδοσιακή Κρητική φορεσιά ώσπου να πάρει την μορφή που γνωρίζουμε σήμερα;  Νομοθεσίες ενδυμασίας, επιρροές από τους διάφορους λαούς που κατοίκησαν στην Κρήτη και βεντέτες έδωσαν την τελική πινελιά στο σχέδιο της Κρητικής ενδυμασίας που γνωρίζουμε. Οι επιρροές από τη Δύση.

Βασική διαφορά μεταξύ των Δημοσίων Σχέσεων και Διαφήμισης.

Με δύο λόγια η βασική διαφορά μεταξύ των Δημοσίων Σχέσεων και της Διαφήμισης. Οι Δημόσιες Σχέσεις στην εποχή μας πρέπει σε συνεργασία με τη διαφήμιση να οδηγούν στα επιθυμητά αποτελέσματα. Αν θέλαμε να ξεχωρίσουμε κάπως την διαφήμιση από τις δημόσιες σχέσεις, θα ήταν λογικότερο να πούμε ότι με τις δημόσιες σχέσεις περιμένουμε πιο μακροπρόθεσμα αποτελέσματα που ίσως να μην είναι και μετρήσιμα σε σχέση με αυτά της διαφήμισης που το ζητούμενο είναι άμεσο και με πιο ασφαλείς τρόπους μετρήσιμο. Δημοσίευση: Μάρκος Σμυρνάκης

Φουντώνει το συναίσθημα του ρατσισμού στην Ελλάδα.

  Γράφει ο Μάρκος Σμυρνάκης   Προσπαθώντας να δώσω ένα σύγχρονο ορισμό για την λέξη “Ρατσισμός”, θα έλεγα ότι, χρησιμοποιείται για να αναγάγει μια ομάδα, ως   υπέρτερη άλλων. Πιο συγκεκριμένα περιγράφει τις πράξεις μιας ομάδας ανθρώπων (οι οποίοι συνδέονται με κάποια κοινά χαρακτηριστικά) εναντίον μίας άλλης ομάδας. Η προέλευση της προέρχεται από το πιο συνηθισμένο είδος ρατσισμού, δηλαδή τον φυλετικό ρατσισμό, εκ της Ιταλικής όμως γλώσσας, “ razza ”   (ράτσα) που σημαίνει φυλή.

Η ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΗ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΚΡΗΤΙΚΗΣ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΗΣ ΚΑΤΣΟΥΝΑΣ

Το σήμα κατατεθέν της Κρητικές παράδοσης και συγκεκριμένα οι "χειροποίητες κατσούνες, κρητικά μπαστούνια" είχαν την τιμητική τους στην τελευταία εκπομπή του ALPHA «Σαββατοκύριακο με τον Μάνεση». Την Κυριακή το μεσημέρι εμφανίστηκε στην εκπομπή μέσω σύνδεσης Skype ο Κρητικός "Digital Media Strategist" Μάρκος Σμυρνάκης. Επίκεντρο της συζήτησης ήταν ο τρόπος της διαδικτυακής προώθησης της Κρητικής παράδοσης, αλλά και πως όλο αυτό βοηθάει στην συντήρηση της. Όπως ισχυρίζεται, σύγχρονες τεχνικές μάρκετινγκ είναι ικανές να δώσουν ξανά ζωή και να συστήσουν σε νέο κόσμο τις Κρητικές κατσούνες. Αυτό είναι και το όραμα. Η ένταξη ενός παγιωμένου προϊόντος και πάλι στην καθημερινότητα του ανθρώπου, πριν την εξαφάνιση του. Ένταξη... από όλες τις πλευρές, ξεκινώντας από το κίνητρο για την παραγωγή, αλλά και το ενδιαφέρον από νέους ανθρώπους όχι μόνο να μάθουν να τις χρησιμοποιούν , αλλά και να παράγουν το συγκεκριμένο προϊόν Αξίζει να σημειωθεί ότι οι τεχνίτες πλέ

Το Δελτίο Τύπου είναι ενημέρωση

Απο τον Γιώργο Παπατριαντφύλλου Οι παρερμηνείες σχετικά με το τι είναι το Δελτίο Τύπου είναι πάρα πολλές . Σύμφωνα με Βρεττανίδα επικοινωνιολόγο και καθηγήτρια Δημοσίων Σχέσεων : “ Πολλοί λένε πως ασχολούνται με τις Δημόσιες Σχέσεις , λίγοι είναι σε θέση να εξηγήσουν τι είναι οι Δημόσιες Σχέσεις  Ακριβώς στην ίδια λογική πολλοί λένε πως είναι επαγγελματίες στην επιστήμη των Δημοσίων Σχέσεων και γνωρίζουν να συντάσουν Δελτίο Τύπου και να σχεδιάζουν τα λοιπά “εργαλεία” δημοσιότητας αλλά το μόνο που καταφέρνουν είναι να δημιουργούν μία κακή εικόνα για την επιστήμη των Δημοσίων Σχέσεων και τα μέσα που αυτή χρησιμοποιεί .