Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Πέντε τομείς σταδιοδρομίας που δεν υπήρχαν πριν από μια δεκαετία

Καθώς επιταχύνεται ο ψηφιακός μετασχηματισμός των επιχειρήσεων με τη συμβολή των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, αναδύονται νέοι τομείς σταδιοδρομίας θα είναι αρκετά προσοδοφόροι στο μέλλον. Εδώ παραθέτουμε ορισμένους από τους τομείς αυτούς:

1. Επιστήμονας δεδομένων

Η έννοια του τεράστιου όγκου δεδομένων παίζει καθοριστικό ρόλο στην ανάδυση αυτού του νέου τομέα σταδιοδρομίας. Η δυνατότητα αποθήκευσης δεδομένων σε μέσα με απεριόριστο χώρο δίνει μεγάλο πλεονέκτημα σε όσους επιθυμούν να ασχοληθούν με την εξόρυξή τους. Για την περίπτωση αυτή δημιουργήθηκε ένα εντελώς νέο επάγγελμα—ο επιστήμονας δεδομένων. Όσοι έχουν σπουδάσει στατιστική, βιοστατιστική, φυσική και πληροφορική μπορούν να εργαστούν ως επιστήμονες δεδομένων ιδίως σε χώρες όπως οι ΗΠΑ, το Ηνωμένο Βασίλειο, το Ισραήλ και η Ινδία. Σύμφωνα με έρευνα που διεξήγαγε η RJMetrics σε 236 εκατομμύρια προφίλ στο LinkedIn, σε όλη την υφήλιο υπάρχουν αυτή τη στιγμή 11.400 άτομα με τον τίτλο του επιστήμονα δεδομένων ενώ δεν υπήρχε κανείς πριν από πέντε χρόνια. Το γεγονός ότι ορισμένες εταιρείες προσφέρουν αρχικό ετήσιο μισθό ύψους 200.000 δολαρίων ΗΠΑ αποτελεί μία ακόμη ένδειξη ότι ο τομέας αυτός θα αρχίσει να συγκεντρώνει πολλά ταλέντα.

2. Σχεδιαστής εφαρμογών

Τώρα που τα έξυπνα τηλέφωνα αποτελούν σημαντικό κομμάτι της καθημερινής μας ζωής, η επαγγελματική ενασχόληση με τη σχεδίαση εφαρμογών ακούγεται λίγο παρωχημένη. Όμως, λάβετε υπόψη σας ότι στο παρελθόν δεν υπήρχαν 1 εκατομμύριο εφαρμογές και ότι τότε το επάγγελμα αυτό ονομαζόταν «προγραμματιστής λογισμικού». Επομένως, ο σχεδιαστής εφαρμογών είναι σε θέση να δημιουργεί απεριόριστους συνδυασμούς και να παράγει νέες δυνατότητες καινοτομίας με κάθε νέα εφαρμογή.

3. Υπεύθυνος ιχνηλάτησης σχολίων

Να άλλο ένα επάγγελμα που θα δείτε αν θελήσετε να περιηγηθείτε για λίγο στο LinkedIn. Ο λόγος για τον οποίο δεν υπήρχε πριν από μια δεκαετία είναι ότι με τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης έχει πλέον αλλάξει εντελώς η έννοια των δημοσίων σχέσεων. Ο συγκεκριμένος επαγγελματίας οφείλει να ιχνηλατεί επιμελέστατα τα σχόλια και τις απόψεις του κόσμου για μια φίρμα στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και να παρέχει λύσεις (για παράπονα, προβλήματα προς επίλυση κλπ) όποτε χρειαστεί. Όσοι επιλέξουν αυτόν τον τομέα σταδιοδρομίας οφείλουν να έχουν κατάρτιση στο μάρκετινγκ αλλά και να γνωρίζουν καλά τη δυναμική των μέσων κοινωνικής δικτύωσης.

4. Πράσινοι αρχιτέκτονες

Για πολλές πόλεις το νέο βήμα στον αστικό μετασχηματισμό θα είναι η χρήση πράσινων κτισμάτων υψηλής ενεργειακής απόδοσης τα οποία δεν θα σπαταλούν πόρους. Ωστόσο, για τη σχεδίαση των κτισμάτων ή των χώρων αυτών απαιτούνται διαφορετικές δεξιότητες από αυτές που αποκτούμε με σπουδές κλασικής αρχιτεκτονικής και πολεοδομίας. Οι δημιουργοί πράσινων κτισμάτων θα αναδειχθούν ύστερα από σπουδές υβριδικής αρχιτεκτονικής όπου θα περιλαμβάνονται βασικές αρχές από τις επιστήμες του περιβάλλοντος. Μιας και ο αριθμός των γραφείων πράσινης αρχιτεκτονικής αυξάνεται σε πολλά οικονομικά κέντρα από το Ντουμπάι ως το Σικάγο, οι «πράσινοι αρχιτέκτονες» θα αφήσουν το δικό τους αποτύπωμα στη σχεδίαση κτισμάτων.

5. Ανεξάρτητοι συνεργάτες

Ναι, και στο παρελθόν υπήρχε η δυνατότητα να ασχοληθείς με πολλά επαγγέλματα ως ανεξάρτητος συνεργάτης. Όμως ο αριθμός όσων επέλεξαν την ιδιότητα του ελεύθερου επαγγελματία ως μακροπρόθεσμη επιλογή σταδιοδρομίας αυξήθηκε κατά πολύ με την ψηφιοποίηση και τις πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης. Αυτό καταδεικνύεται και από την αύξηση του αριθμού των ανεξάρτητων συνεργατών στις ΗΠΑ. Ο αριθμός των 15,5 εκατομμυρίων ελεύθερων επαγγελματιών που είναι δηλωμένοι στο σύστημα στατιστικών στοιχείων του Γραφείου Εργασίας των ΗΠΑ αναμένεται να φτάσει στα 60 εκατομμύρια το 2020 και να αποτελέσει το 40% του εργατικού δυναμικού της χώρας. Όσοι είναι καλά ενημερωμένοι για την τάση αυτή άρχισαν να δημιουργούν πλατφόρμες που δίνουν τη δυνατότητα επικοινωνίας μεταξύ εργοδοτών και ελεύθερων επαγγελματιών. Η πλατφόρμα Contently που έχει έδρα τη Νέα Υόρκη και δίνει σε εταιρείες τη δυνατότητα να βρουν συγγραφείς και δημοσιογράφους είναι μία από τις εν λόγω πλατφόρμες όπου οι εταιρείες αναθέτουν όλο και περισσότερες δουλειές σε ανεξάρτητους συνεργάτες. Επιπλέον, φοιτητές που παρακολουθούν μεταπτυχιακά προγράμματα στη Διοίκηση Επιχειρήσεων (ΜΒΑ) στο πανεπιστήμιο του Χάρβαρντ δημιούργησαν την πλατφόρμα HourlyNerd που επιτρέπει την επικοινωνία μεταξύ εταιρειών και ταλαντούχων επιχειρηματικών συμβούλων.

Ασχολείστε με κάποιο από τα επαγγέλματα αυτά; Ποιοι νέοι τομείς σταδιοδρομίας πιστεύετε ότι θα αναδυθούν την επόμενη δεκαετία;



πηγή: www.uedigital.com

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Η εξέλιξη της Κρητικής ενδυμασία στην πάροδο του χρόνου.

Έχετε αναρωτηθεί ποτέ ποια είναι η σημασία του σαρικιού, για ποιο λόγο φορούν οι Κρητικοί μαύρο πουκάμισο, τι επιρροές δέχτηκε η παραδοσιακή Κρητική φορεσιά ώσπου να πάρει την μορφή που γνωρίζουμε σήμερα;  Νομοθεσίες ενδυμασίας, επιρροές από τους διάφορους λαούς που κατοίκησαν στην Κρήτη και βεντέτες έδωσαν την τελική πινελιά στο σχέδιο της Κρητικής ενδυμασίας που γνωρίζουμε. Οι επιρροές από τη Δύση.

Βασική διαφορά μεταξύ των Δημοσίων Σχέσεων και Διαφήμισης.

Με δύο λόγια η βασική διαφορά μεταξύ των Δημοσίων Σχέσεων και της Διαφήμισης. Οι Δημόσιες Σχέσεις στην εποχή μας πρέπει σε συνεργασία με τη διαφήμιση να οδηγούν στα επιθυμητά αποτελέσματα. Αν θέλαμε να ξεχωρίσουμε κάπως την διαφήμιση από τις δημόσιες σχέσεις, θα ήταν λογικότερο να πούμε ότι με τις δημόσιες σχέσεις περιμένουμε πιο μακροπρόθεσμα αποτελέσματα που ίσως να μην είναι και μετρήσιμα σε σχέση με αυτά της διαφήμισης που το ζητούμενο είναι άμεσο και με πιο ασφαλείς τρόπους μετρήσιμο. Δημοσίευση: Μάρκος Σμυρνάκης

Η ομορφότερη κοπέλα της Κρήτης για το 2011

Πλήθος κόσμου κατέκλισε την Τετάρτη 24 Αυγούστου το club Envy στο Ηράκλειο όπου πραγματοποιήθηκε ο μεγάλος Τελικός του 33ου Παγκρήτιου Διαγωνισμού Ομορφιάς. Τον τίτλο της MISS ΚΡΗΤΗ 2011 κατέκτησε η 19χρονη Εύα Ζεϊμπεκάκη από το Ηράκλειο, Ά Αναπληρωματική Miss Κρήτη 2011 αναδείχθηκε η Φαίη Αβδουλά και΄Β Αναπληρωματική Miss Κρήτη 2011 η Ευρυδίκη Μερκούρη. Η 17χρονη Μιχαέλα Φωτιάδη

Η ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΗ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΚΡΗΤΙΚΗΣ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΗΣ ΚΑΤΣΟΥΝΑΣ

Το σήμα κατατεθέν της Κρητικές παράδοσης και συγκεκριμένα οι "χειροποίητες κατσούνες, κρητικά μπαστούνια" είχαν την τιμητική τους στην τελευταία εκπομπή του ALPHA «Σαββατοκύριακο με τον Μάνεση». Την Κυριακή το μεσημέρι εμφανίστηκε στην εκπομπή μέσω σύνδεσης Skype ο Κρητικός "Digital Media Strategist" Μάρκος Σμυρνάκης. Επίκεντρο της συζήτησης ήταν ο τρόπος της διαδικτυακής προώθησης της Κρητικής παράδοσης, αλλά και πως όλο αυτό βοηθάει στην συντήρηση της. Όπως ισχυρίζεται, σύγχρονες τεχνικές μάρκετινγκ είναι ικανές να δώσουν ξανά ζωή και να συστήσουν σε νέο κόσμο τις Κρητικές κατσούνες. Αυτό είναι και το όραμα. Η ένταξη ενός παγιωμένου προϊόντος και πάλι στην καθημερινότητα του ανθρώπου, πριν την εξαφάνιση του. Ένταξη... από όλες τις πλευρές, ξεκινώντας από το κίνητρο για την παραγωγή, αλλά και το ενδιαφέρον από νέους ανθρώπους όχι μόνο να μάθουν να τις χρησιμοποιούν , αλλά και να παράγουν το συγκεκριμένο προϊόν Αξίζει να σημειωθεί ότι οι τεχνίτες πλέ

Φουντώνει το συναίσθημα του ρατσισμού στην Ελλάδα.

  Γράφει ο Μάρκος Σμυρνάκης   Προσπαθώντας να δώσω ένα σύγχρονο ορισμό για την λέξη “Ρατσισμός”, θα έλεγα ότι, χρησιμοποιείται για να αναγάγει μια ομάδα, ως   υπέρτερη άλλων. Πιο συγκεκριμένα περιγράφει τις πράξεις μιας ομάδας ανθρώπων (οι οποίοι συνδέονται με κάποια κοινά χαρακτηριστικά) εναντίον μίας άλλης ομάδας. Η προέλευση της προέρχεται από το πιο συνηθισμένο είδος ρατσισμού, δηλαδή τον φυλετικό ρατσισμό, εκ της Ιταλικής όμως γλώσσας, “ razza ”   (ράτσα) που σημαίνει φυλή.