Οδηγός για την σωστή χρήση των Social Media.

Γράφει ο Μάρκος Σμυρνάκης

Ο τρόπος επικοινωνίας έχει αποκτήσει μια νέα μορφή στην σύγχρονη αγορά. Ο πελάτης μπορεί σήμερα να έχει μια ολοκληρωμένη άποψη για το ποιοι είμαστε, χωρίς να έχει έρθει καν σε προσωπικοί επαφή μαζί μας. Τα Social Media, μπορούν εύκολα πλέον να μας εκπροσωπήσουν στην αγορά. Μπορούν και συνδυάζουν εικόνα, κείμενο και ήχο, με αυτό τον τρόπο επηρεάζουν τρις από τις τέσσερις αισθήσεις μας.

Ωστόσο, σε παγκόσμιο επίπεδο έχει παρατηρηθεί πως πολλοί διστάζουν να χρησιμοποιήσουν τα Κοινωνικά δίκτυα, ή τα χρησιμοποιούν με λάθος τρόπο με αποτέλεσμα, να αδυνατούν να αποκομίσουν τα προσδοκώμενα οφέλη. Με αφορμή λοιπόν την παραπάνω έρευνα και μία σύντομη αναζήτηση σφαλμάτων στα υπάρχων κοινωνικά δίκτυα εταιρειών, θα σας φτιάξω έναν σύντομο οδηγό για το πώς θα φανούν αποδοτικά εργαλεία τα social media στα χέρια μας.




1. Η αποκοπή από το κοινό που σας ενδιαφέρει: Στον σχεδιασμό κάθε είδους καμπάνιας, ένας από τους παράγοντες που την επηρεάζουν είναι το κοινό. Θα πρέπει να έχετε απόλυτα ξεκάθαρη εικόνα για το ποιο είναι πραγματικά το κοινό στο οποίο απευθύνεστε, ποια τα ενδιαφέροντά του, ποιες οι προτιμήσεις και οι ανάγκες του. Μόνο έτσι θα βαδίσετε σε μία ξεκάθαρη στρατηγική με πολύ καλύτερα αποτελέσματα.

2. Σωστή ΣτρατηγικήΗ στρατηγική παίζει πολύ σημαντικό ρόλο όχι μόνο στην επιχειρηματικότητα αλλά και στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Σε περίπτωση που επιθυμείτε μία καμπάνια αποδοτική θα πρέπει να δημιουργήσετε ή καλύτερα να χτίσετε και μάλιστα βήμα - βήμα τη στρατηγική που ταιριάζει στις ανάγκες και το πελατολόγιο σας. Αυτό π.χ. αφορά τον τρόπο και το λεξιλόγιο που θα γραφτούν τα κείμενα, ή τις εικόνες οι οποίες θα τα πλαισιώνουν και πολλές άλλες μικρό- λεπτομέρειες.

3. Ξεκάθαροι στόχοι: Βασικός κανόνας στην δημιουργία και διατήρηση των Κοινωνικών δικτύων, απαιτεί την χρήση μίας ξεκάθαρης στρατηγικής, από την εφαρμογή της οποίας αναμένουμε και ένα ξεκάθαρο αποτέλεσμα. Συγκεκριμένα, ανεξάρτητα από το είδος της εταιρείας ή του προϊόντος που επιθυμείτε να προβάλετε, θα πρέπει να έχετε αρχικά αποσαφηνίσει σε τι ακριβώς στοχεύετε. Αυτό μπορεί να επιτευχθεί μόνο όταν τα δύο παραπάνω βήματα είναι ολοκληρωμένα!

4. Ταπεινές απαιτήσεις: Η ύπαρξη ρεαλισμού στα αναμενόμενα αποτελέσματα δεν θα σας βλάψει. Δηλαδή δεν μπορούμε να επιτύχουμε από τη μια στιγμή στην άλλη εκατομμύρια χρηστών. Δεν πρέπει να μας απογοητεύει το γεγονός ότι δεν έγινε μπαμ. Θα χρειαστεί προώθηση και στρατηγικό σχεδιασμό. Τα social media είναι το μέσο από το οποίο κάποιος μπορεί να αποκομίσει κέρδος με μακροπρόθεσμο σχεδιασμό.

5. Ενημέρωση του κοινού: Σε περίπτωση που αποφασίσετε να θέσετε σε εφαρμογή μια καμπάνια σας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, θα πρέπει να ενημερώσετε παράλληλα και τους πελάτες και συνεργάτες σας για τις ενέργειές σας μέσα από την εταιρική ιστοσελίδα σας, ή με όποιο άλλο τρόπο διαθέτετε.

6. blog-άρετε αρκετά: Η Βάση μας σε κάθε ενέργεια είναι το Blog. Αυτό συμβαίνει φυσικά γιατί εντός του blog το κοινό μπορεί να διαβάσει, να αναζητήσει και να αξιοποιήσει χρήσιμες πληροφορίες που εσείς έχετε δημοσιεύσει. Μεγάλος όγκος πληροφοριών αποθηκεύεται σε αυτό, κάνοντας ευκολότερη την προσπέλαση του, την στιγμή όπου στα Social Media οι πληροφορίες μετά από καιρό γίνονται δυσεύρετες. Επίσης από αυτή τη διαδικασία αναπτύσσεται σταδιακά μία σχέση εξάρτησης με το κοινό που σας ενδιαφέρει, το οποίο μετά από κάποιο σημείο θα επανέρχεται στη σελίδα σας σε τακτά χρονικά διαστήματα, αυξάνοντας σημαντικά και το κομμάτι της προβολής της εταιρείας σας.

7. Το ειδικό περιεχόμενο: Σαφέστατα εφόσον έχετε καταλήξει σε κοινό και στόχο, τότε το περιεχόμενο που κάθε φορά θα επιλέγετε να προβληθεί θα πρέπει να τα αφορά ή να σχετίζεται άμεσα και ξεκάθαρα. Σημαντικό κομμάτι στο περιεχόμενο παίζει και ο τρόπος με τον οποίο παρουσιάζετε μια είδηση ή μια κατάσταση. Δυστυχώς αυτό εδώ είναι ένα από τα δύσκολα κομμάτια της διαχείρισης των κοινωνικών δικτύων, όπου σε περίπτωση που οι συντακτικές δυνατότητές σας δεν επαρκούν ή στο τέλος της ημέ-ρας δεν παράγουν τα επιθυμητά αποτελέσματα, καλό θα ήταν να απευθυνθείτε σε κάποιον ειδικό για τη συγκεκριμένη δουλειά.

8. Άμεση ανταπόκριση: Ο διαχειριστής των Social Media πρέπει να είναι σε ετοιμότητα, πρέπει να ανταποκρίνεται στα αιτήματα, να απαντάει στα μηνύματα και τα σχόλια και γενικά να διαχειρίζεται την εικόνα, έτσι ώστε να μην δυσφημιστεί. Σε αντίθετη περίπτωση να είστε βέβαιοι πως τα άτομα τα οποία θα παραμείνουν ανικανοποίητα θα στραφούν άμεσα και χωρίς περιστροφές αλλού.

9. Δεν είναι υποχρέωση αλλά ανάγκη: Οι πιο επιτυχημένες καμπάνιες  προέρχονται από άτομα τα οποία αγαπούν και δουλεύουν γι’ αυτό το χώρο! Οπότε σε περίπτωση όπου το βλέπετε ως υποχρέωση ή αγκαρία, τότε καλύτερα να το εγκαταλείψετε, η να απευθυνθείτε σε κάποιους ειδικούς για την διαχείριση των κοινωνικών δικτύων, διαφορετικά μόνο δυσφήμιση μπορεί να σας προκαλέσει.


Προσοχή:

·         Σε καμιά περίπτωση η χρήση μόνο των social media δεν μπορεί να προωθήσει ικανοποιητικά την εταιρεία, τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σας.

·         Οι ενέργειές σας, για να έχουν τη μεγαλύτερη δυνατή αποδοτικότητα θα πρέπει να είναι συνδυαστικές και ελεγχόμενες ανά τακτά χρονικά διαστήματα.


Πηγ: msmirnakis.blogspot.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου