Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Δημιουργώντας μια υγιή και μακροχρόνια επιχείρηση



Η Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη (Ε.Κ.Ε.- Corporate Social Responsibility, C.S.R.), έχει χαρακτηριστεί από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή ως «έννοια σύμφωνα με την οποία οι εταιρείες ενσωματώνουν σε εθελοντική βάση κοινωνικές και περιβαλλοντικές ανησυχίες στις επιχειρηματικές τους δραστηριότητες και στις επαφές τους με άλλα ενδιαφερόμενα μέρη». Ήδη, τα τελευταία χρόνια παρατηρούμε αύξηση του αριθμού των εταιριών (μεγάλων και μικρών), όπου έχουν υιοθετήσει την Ε.Κ.Ε.

Τι είναι όμως, ουσιαστικά, η Ε.Κ.Ε.;

Η Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη ομαδοποιείτε σε τέσσερις κατηγορίες.

              I.      Ανθρώπινο Δυναμικό
Στόχος των επιχειρήσεων είναι να ανταγωνιστούν τις υπόλοιπες επιχειρήσεις. Δημιουργώντας ένα εργασιακό περιβάλλον, σε τέτοια μορφή όπου θα θέλουν οι εργαζόμενοι να ενταχθούν και να εργαστούν σε αυτό το περιβάλλον.

            II.      Περιβάλλον
Οι επιχειρήσεις, μπορούν να εντάξουν στο πρόγραμμά τους δραστηριότητες όπου η επιχείρηση θα είναι φιλική προς το περιβάλλον.

          III.      Κοινωνία
Οι επιχειρήσεις μπορούν να συμβάλουν στο κοινωνικό σύνολο. Να έχουν ενεργό και κοινωνικό ρόλο στην τοπική κοινωνία. Προβάλλοντας το ανθρώπινο πρόσωπο της επιχείρησης.

         IV.      Αγορά
Σε αυτή την κατηγορία η επιχείρηση ενδιαφέρεται για την «ανθρώπινη» και ουσιαστική σχέση της με τους πελάτες και προμηθευτές της.

Πρόγραμμα Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης:
  • Ανθρώπινο Δυναμικό.
Σε αυτή την κατηγορία μια επιχείρηση μπορεί να προσφέρει πρόσθετη ιατροφαρμακευτική κάλυψη στους εργαζόμενους και τις οικογένειές τους, ή ίσες ευκαιρίες εξέλιξης όλων των εργαζομένων, ή ευκαιρίες βελτίωσης των δεξιοτήτων των εργαζομένων μέσω σεμιναρίων, ή διευκόλυνση του προσωπικού για παρακολούθηση σεμιναρίων, ή δημιουργία ειδικού τμήματος «παιδόπολης», ώστε το προσωπικό να αφήνει εκεί το παιδί του τις ώρες που εργάζεται, ή διοργάνωση παιδικής κατασκήνωσης προς τα παιδιά του προσωπικού χρονικής διάρκειας 2-3 εβδομάδων κάθε χρόνο, ή οργάνωση Τράπεζας αίματος. 
  • Περιβάλλον.
Μια επιχείρηση μπορεί να εφαρμόσει εσωτερικό πρόγραμμα ανακύκλωσης, ή ένταξη συστημάτων περιβαλλοντικής διαχείρισης σύμφωνα με εθνικά / διεθνή πρότυπα (π.χ. ISO 14001), ή σύστημα εξοικονόμησης ενέργειας, ή ενεργειακό σχεδιασμό κτηριακών εγκαταστάσεων, ή προστασία θαλάσσιου περιβάλλοντος, ή διοργάνωση καθαρισμού πάρκου / λίμνης / παραλίας από το προσωπικό, ή διοργάνωση δεντροφύτευσης.
  • Κοινωνία.
Ενδεικτικές δράσεις που συμβάλλουν στην υλοποίηση της συγκεκριμένης κατεύθυνσης είναι η εφαρμογή προγράμματος επανένταξης μακροχρόνια ανέργων στο εργατικό δυναμικό, ή παροχή σε τοπικές Μ.Κ.Ο. σε Η/Υ και εξοπλισμό γραφείου που δεν χρησιμοποιείται, ή υποστήριξη διάφορων τοπικών δραστηριοτήτων, ή στήριξη σε πυρόπληκτους / σεισμοπαθείς / ορφανοτροφεία / θεραπευτήρια / γηροκομεία, ή παροχή ειδικών τιμών σε ευαίσθητες κατηγορίες ατόμων, ή στήριξη παραολυμπιακού αθλητισμού, ή χορήγηση υποτροφίας σε φοιτητές ευπαθών ομάδων (της τοπικής κοινωνίας).  
  • Αγορά.
Σε αυτή τη κατηγορία οι επιχειρήσεις δεσμεύονται να προωθήσουν τις ιδέες Ε.Κ.Ε. σε όλες τις αλυσίδες της ή καταγραφή και αξιολόγησης παραπόνων από συνεργάτες και καταναλωτές, ή αποφυγή ενεργειών διαφθοράς, ή χρήση κριτηρίων Ε.Κ.Ε. κατά την επιλογή προμηθευτών και συνεργατών, ή εφαρμογή κανόνων δεοντολογίας, ή τήρηση κανόνων ασφαλείας υγιεινής και ποιότητας, ή έγκυρη ενημέρωση του καταναλωτικού κοινού.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θεωρεί ότι οι επιχειρήσεις έχουν ηθικούς και οικονομικούς λόγους για να θέλουν να εφαρμόσουν την Ε.Κ.Ε. Τα οφέλη της Ε.Κ.Ε. σε μια επιχείρηση είναι πρωτίστως μακροχρόνια. Σε ότι αφορά πραγματικούς αριθμούς, τα οφέλη είναι πρώτα κοινωνικά και έπειτα οικονομικά. Παρόλα αυτά, έπειτα από συνεχιζόμενες έρευνες των τελευταίων ετών, απέδειξαν ότι όταν μια επιχείρηση υιοθετήσει ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα Ε.Κ.Ε., υπεύθυνα και συνεχιζόμενα στο χρόνο τότε μακροπρόθεσμα συναντάμε μια υγιή εταιρία, ανταγωνιστική, ανθεκτική σε περίοδο κρίσης και επιθυμητή σε καταναλωτές και υπαλλήλους.    

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Η εξέλιξη της Κρητικής ενδυμασία στην πάροδο του χρόνου.

Έχετε αναρωτηθεί ποτέ ποια είναι η σημασία του σαρικιού, για ποιο λόγο φορούν οι Κρητικοί μαύρο πουκάμισο, τι επιρροές δέχτηκε η παραδοσιακή Κρητική φορεσιά ώσπου να πάρει την μορφή που γνωρίζουμε σήμερα;  Νομοθεσίες ενδυμασίας, επιρροές από τους διάφορους λαούς που κατοίκησαν στην Κρήτη και βεντέτες έδωσαν την τελική πινελιά στο σχέδιο της Κρητικής ενδυμασίας που γνωρίζουμε. Οι επιρροές από τη Δύση.

Βασική διαφορά μεταξύ των Δημοσίων Σχέσεων και Διαφήμισης.

Με δύο λόγια η βασική διαφορά μεταξύ των Δημοσίων Σχέσεων και της Διαφήμισης. Οι Δημόσιες Σχέσεις στην εποχή μας πρέπει σε συνεργασία με τη διαφήμιση να οδηγούν στα επιθυμητά αποτελέσματα. Αν θέλαμε να ξεχωρίσουμε κάπως την διαφήμιση από τις δημόσιες σχέσεις, θα ήταν λογικότερο να πούμε ότι με τις δημόσιες σχέσεις περιμένουμε πιο μακροπρόθεσμα αποτελέσματα που ίσως να μην είναι και μετρήσιμα σε σχέση με αυτά της διαφήμισης που το ζητούμενο είναι άμεσο και με πιο ασφαλείς τρόπους μετρήσιμο. Δημοσίευση: Μάρκος Σμυρνάκης

Φουντώνει το συναίσθημα του ρατσισμού στην Ελλάδα.

  Γράφει ο Μάρκος Σμυρνάκης   Προσπαθώντας να δώσω ένα σύγχρονο ορισμό για την λέξη “Ρατσισμός”, θα έλεγα ότι, χρησιμοποιείται για να αναγάγει μια ομάδα, ως   υπέρτερη άλλων. Πιο συγκεκριμένα περιγράφει τις πράξεις μιας ομάδας ανθρώπων (οι οποίοι συνδέονται με κάποια κοινά χαρακτηριστικά) εναντίον μίας άλλης ομάδας. Η προέλευση της προέρχεται από το πιο συνηθισμένο είδος ρατσισμού, δηλαδή τον φυλετικό ρατσισμό, εκ της Ιταλικής όμως γλώσσας, “ razza ”   (ράτσα) που σημαίνει φυλή.

Η ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΗ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΚΡΗΤΙΚΗΣ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΗΣ ΚΑΤΣΟΥΝΑΣ

Το σήμα κατατεθέν της Κρητικές παράδοσης και συγκεκριμένα οι "χειροποίητες κατσούνες, κρητικά μπαστούνια" είχαν την τιμητική τους στην τελευταία εκπομπή του ALPHA «Σαββατοκύριακο με τον Μάνεση». Την Κυριακή το μεσημέρι εμφανίστηκε στην εκπομπή μέσω σύνδεσης Skype ο Κρητικός "Digital Media Strategist" Μάρκος Σμυρνάκης. Επίκεντρο της συζήτησης ήταν ο τρόπος της διαδικτυακής προώθησης της Κρητικής παράδοσης, αλλά και πως όλο αυτό βοηθάει στην συντήρηση της. Όπως ισχυρίζεται, σύγχρονες τεχνικές μάρκετινγκ είναι ικανές να δώσουν ξανά ζωή και να συστήσουν σε νέο κόσμο τις Κρητικές κατσούνες. Αυτό είναι και το όραμα. Η ένταξη ενός παγιωμένου προϊόντος και πάλι στην καθημερινότητα του ανθρώπου, πριν την εξαφάνιση του. Ένταξη... από όλες τις πλευρές, ξεκινώντας από το κίνητρο για την παραγωγή, αλλά και το ενδιαφέρον από νέους ανθρώπους όχι μόνο να μάθουν να τις χρησιμοποιούν , αλλά και να παράγουν το συγκεκριμένο προϊόν Αξίζει να σημειωθεί ότι οι τεχνίτες πλέ

Το Δελτίο Τύπου είναι ενημέρωση

Απο τον Γιώργο Παπατριαντφύλλου Οι παρερμηνείες σχετικά με το τι είναι το Δελτίο Τύπου είναι πάρα πολλές . Σύμφωνα με Βρεττανίδα επικοινωνιολόγο και καθηγήτρια Δημοσίων Σχέσεων : “ Πολλοί λένε πως ασχολούνται με τις Δημόσιες Σχέσεις , λίγοι είναι σε θέση να εξηγήσουν τι είναι οι Δημόσιες Σχέσεις  Ακριβώς στην ίδια λογική πολλοί λένε πως είναι επαγγελματίες στην επιστήμη των Δημοσίων Σχέσεων και γνωρίζουν να συντάσουν Δελτίο Τύπου και να σχεδιάζουν τα λοιπά “εργαλεία” δημοσιότητας αλλά το μόνο που καταφέρνουν είναι να δημιουργούν μία κακή εικόνα για την επιστήμη των Δημοσίων Σχέσεων και τα μέσα που αυτή χρησιμοποιεί .