Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

"Ο Πλανήτης αλλάζει. Κλιματική Αλλαγή: Η Απειλή για την Ζωή και ένα Νέο Ενεργειακό Μέλλον»

Ηράκλειο, Cretaquarium

Το Ελληνικό Κέντρο Θαλάσσιων Ερευνών (ΕΛ.ΚΕ.Θ.Ε.) και το Ενυδρείο Κρήτης σε συνεργασία με το Αμερικανικό Μουσείο Φυσικής Ιστορίας (ΑΜΝΗ) της Νέας Υόρκης μεταφέρει στην Κρήτη και παρουσιάζει την έκθεση με θέμα "Ο Πλανήτης αλλάζει. Κλιματική Αλλαγή: Η Απειλή για την Ζωή και ένα Νέο Ενεργειακό Μέλλον".
Σε έναν χώρο που ξεπερνά τα 800 m2 ,στο Διεθνές Εκθεσιακό Κέντρο Κρήτης (ΔΕΚΚ) ξεδιπλώνεται η πολυπλοκότητα του φαινομένου της κλιματικής αλλαγής, του σημαντικότερου παγκόσμιου περιβαλλοντικού προβλήματος σήμερα.

Η έκθεση διαρθρώνεται σε 8 ενότητες εκθεσιακών χώρων με θέματα που διαπραγματεύονται την ιστορικότητα της παραγωγής ενέργειας από υδρογονάνθρακες, τις επιπτώσεις στα χερσαία και θαλάσσια οικοσυστήματα, τις λύσεις που μπορούν να δοθούν για ένα βιώσιμο μέλλον τόσο σε ατομικό όσο και κοινωνικό επίπεδο.
Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στην τεράστια σημασία των Ωκεανών και των Θαλασσών στην διαμόρφωση του παγκοσμίου κλίματος. Έτσι  ένα ολόκληρο τμήμα της έκθεσης είναι αφιερωμένο στους Ωκεανούς με την παρουσία σύγχρονων μουσειολογικών εκθεμάτων ,τα οποία σε πραγματικό χρόνο θα μεταφέρουν μετεωρολογικά δεδομένα από την ΝΑΣΑ  δίνοντας έτσι στον επισκέπτη την δυνατότατα να έχει μια άμεση εικόνα για την εικόνα του πλανήτη.
Το Ενυδρείο Κρήτης, εκτός από την φιλοξενία των εκθεμάτων του ΑΜΝΗ, επεκτείνει την έκθεση με θέματα που αφορούν στην κλιματική αλλαγή στην περιοχή της Μεσογείου θάλασσας, στις Ελληνικές θάλασσες, παρουσιάζοντας με ανάλογες μουσειολογικές προσεγγίσεις  τα επιστημονικά αποτελέσματα από την ερευνητική δραστηριότητα του ΕΛ.ΚΕ.Θ.Ε. και άλλων επιστημονικών ιδρυμάτων.
Μεγάλο ζητούμενο της έκθεσης είναι η ευαισθητοποίηση του επισκέπτη αλλά και οι αναζήτηση λύσεων. Μικρών καθημερινών λύσεων που αν υιοθετηθούν μπορούν να κάνουν την διαφορά στο ζήτημα της αλλαγής τους κλίματος. Ο επισκέπτης ενθαρρύνεται να καταθέσει την δική του προσέγγιση αλλά και την δική του λύση στο θέμα.
Κατά την διάρκεια παραμονής της έκθεσης προγραμματίζεται  να διοργανωθούν δραστηριότητες και εκδηλώσεις  για το ευρύ κοινό που μαζί με την επίσκεψη στο Ενυδρείο Κρήτης  Cretaquarium-Θαλασσόκοσμος θα κάνουν τον χώρο της πρώην αμερικανικής βάσης Γουρνών  το ελκυστικότερο ίσως  σημείο επίσκεψης στην Ανατολική Κρήτη.
Ήδη από τα μέσα Μαρτίου ειδικευμένο προσωπικό από το Αμερικανικό Μουσείο Φυσικής Ιστορίας (ΑΜΝΗ) της Νέας Υόρκης θα βρίσκεται στην Κρήτη για την προετοιμασία και στήσιμο της έκθεσης.
Έκθεση η οποία αναμένεται να ανοίξει τις πύλες της προς το κοινό στις 14 Απριλίου και να διαρκέσει μέχρι και το  τέλος Σεπτεμβρίου.




Περισσότερες πληροφορίες

http://www.amnh.org/exhibitions/climatechange/ (κεντρική ιστοσελίδα έκθεσης – στα Αγγλικά)

http://youtu.be/F7gUvFSq3Dw (σύντομη παρουσίαση στο youtube – στα Αγγλικά)



Δημοσίευση: Μάρκος Σμυρνάκης

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Η εξέλιξη της Κρητικής ενδυμασία στην πάροδο του χρόνου.

Έχετε αναρωτηθεί ποτέ ποια είναι η σημασία του σαρικιού, για ποιο λόγο φορούν οι Κρητικοί μαύρο πουκάμισο, τι επιρροές δέχτηκε η παραδοσιακή Κρητική φορεσιά ώσπου να πάρει την μορφή που γνωρίζουμε σήμερα;  Νομοθεσίες ενδυμασίας, επιρροές από τους διάφορους λαούς που κατοίκησαν στην Κρήτη και βεντέτες έδωσαν την τελική πινελιά στο σχέδιο της Κρητικής ενδυμασίας που γνωρίζουμε. Οι επιρροές από τη Δύση.

Βασική διαφορά μεταξύ των Δημοσίων Σχέσεων και Διαφήμισης.

Με δύο λόγια η βασική διαφορά μεταξύ των Δημοσίων Σχέσεων και της Διαφήμισης. Οι Δημόσιες Σχέσεις στην εποχή μας πρέπει σε συνεργασία με τη διαφήμιση να οδηγούν στα επιθυμητά αποτελέσματα. Αν θέλαμε να ξεχωρίσουμε κάπως την διαφήμιση από τις δημόσιες σχέσεις, θα ήταν λογικότερο να πούμε ότι με τις δημόσιες σχέσεις περιμένουμε πιο μακροπρόθεσμα αποτελέσματα που ίσως να μην είναι και μετρήσιμα σε σχέση με αυτά της διαφήμισης που το ζητούμενο είναι άμεσο και με πιο ασφαλείς τρόπους μετρήσιμο. Δημοσίευση: Μάρκος Σμυρνάκης

Φουντώνει το συναίσθημα του ρατσισμού στην Ελλάδα.

  Γράφει ο Μάρκος Σμυρνάκης   Προσπαθώντας να δώσω ένα σύγχρονο ορισμό για την λέξη “Ρατσισμός”, θα έλεγα ότι, χρησιμοποιείται για να αναγάγει μια ομάδα, ως   υπέρτερη άλλων. Πιο συγκεκριμένα περιγράφει τις πράξεις μιας ομάδας ανθρώπων (οι οποίοι συνδέονται με κάποια κοινά χαρακτηριστικά) εναντίον μίας άλλης ομάδας. Η προέλευση της προέρχεται από το πιο συνηθισμένο είδος ρατσισμού, δηλαδή τον φυλετικό ρατσισμό, εκ της Ιταλικής όμως γλώσσας, “ razza ”   (ράτσα) που σημαίνει φυλή.

Η ομορφότερη κοπέλα της Κρήτης για το 2011

Πλήθος κόσμου κατέκλισε την Τετάρτη 24 Αυγούστου το club Envy στο Ηράκλειο όπου πραγματοποιήθηκε ο μεγάλος Τελικός του 33ου Παγκρήτιου Διαγωνισμού Ομορφιάς. Τον τίτλο της MISS ΚΡΗΤΗ 2011 κατέκτησε η 19χρονη Εύα Ζεϊμπεκάκη από το Ηράκλειο, Ά Αναπληρωματική Miss Κρήτη 2011 αναδείχθηκε η Φαίη Αβδουλά και΄Β Αναπληρωματική Miss Κρήτη 2011 η Ευρυδίκη Μερκούρη. Η 17χρονη Μιχαέλα Φωτιάδη

Η ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΗ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΚΡΗΤΙΚΗΣ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΗΣ ΚΑΤΣΟΥΝΑΣ

Το σήμα κατατεθέν της Κρητικές παράδοσης και συγκεκριμένα οι "χειροποίητες κατσούνες, κρητικά μπαστούνια" είχαν την τιμητική τους στην τελευταία εκπομπή του ALPHA «Σαββατοκύριακο με τον Μάνεση». Την Κυριακή το μεσημέρι εμφανίστηκε στην εκπομπή μέσω σύνδεσης Skype ο Κρητικός "Digital Media Strategist" Μάρκος Σμυρνάκης. Επίκεντρο της συζήτησης ήταν ο τρόπος της διαδικτυακής προώθησης της Κρητικής παράδοσης, αλλά και πως όλο αυτό βοηθάει στην συντήρηση της. Όπως ισχυρίζεται, σύγχρονες τεχνικές μάρκετινγκ είναι ικανές να δώσουν ξανά ζωή και να συστήσουν σε νέο κόσμο τις Κρητικές κατσούνες. Αυτό είναι και το όραμα. Η ένταξη ενός παγιωμένου προϊόντος και πάλι στην καθημερινότητα του ανθρώπου, πριν την εξαφάνιση του. Ένταξη... από όλες τις πλευρές, ξεκινώντας από το κίνητρο για την παραγωγή, αλλά και το ενδιαφέρον από νέους ανθρώπους όχι μόνο να μάθουν να τις χρησιμοποιούν , αλλά και να παράγουν το συγκεκριμένο προϊόν Αξίζει να σημειωθεί ότι οι τεχνίτες πλέ