Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Τα Πράσινα Κόμματα και η σημασία τους

Από τον Μιχάλη Χελιδονόπουλο

Είμαι επιφυλακτικός απέναντι στα "Πράσινα/Οικολογικά" κόμματα. Είμαι υπέρ της προστασίας του περιβάλλοντος και πιστεύω ότι το μέλλον του πλανήτη δεν εξαρτάται μόνο από τα ψηφίσματα μεταξύ κρατών αλλά και από την προσωπική στάση του καθενός μας...

Το πρόβλημα εντοπίζεται (κατ' εμέ πάντα) στο γεγονός ότι δεν μπορεί ένα κόμμα να θέτει ως αυτοσκοπό την προστασία του περιβάλλοντος...
Η οικολογία και η οικολογική συνείδηση πρέπει να εντάσσονται μέσα σε ένα ευρύτερο πλαίσιο ιδεών του οποίου θα αποτελούν υποσύνολο και "πράσινες" θέσεις οφείλουν να έχουν όλα τα κόμματα από την άκρα δεξιά ως την άκρα αριστερά, αφού μιλάμε για ένα πρόβλημα καθημερινό, χειροπιαστό, για όλους μας... Από την άλλη με ξενίζει το όνομα "Πράσινος/Οικολόγος" στην μαρκίζα των κομμάτων αυτών όπως θα με ξένιζε αντίστοιχα αν υπήρχε κόμμα κατά του Αναλφαβητισμού ή κατά της Φτώχιας ή της Μισαλοδοξίας...

H πράσινη πολιτική είναι μια πολιτική ιδεολογία που στοχεύει στην δημιουργία μιας οικολογικά βιώσιμης κοινωνίας ριζωμένη στην οικολογία και τον κοινωνικό φιλελευθερισμό, καθώς και στον εκδημοκρατισμό. Άρχισε να παίρνει μορφή στον δυτικό κόσμο τη δεκαετία του 1970. Από τότε τα Πράσινα κόμματα έχουν αναπτύχθει και καθιερωθεί σε πολλές χώρες σε όλο τον κόσμο, και έχει επιτευχθεί κάποια εκλογική επιτυχία.

Οι υποστηρικτές της πράσινης πολιτικής, ονομάζονται Πράσινοι, μοιράζονται πολλές ιδέες για την οικολογία, τη διατήρηση, τον φεμινισμό και τα κινήματα ειρήνης. Εκτός από τη δημοκρατία και τα οικολογικά ζητήματα, η πράσινη πολιτική ασχολείται με τις πολιτικές ελευθερίες, την κοινωνική δικαιοσύνη, τη μη βία και τείνει να υποστηρίξει την κοινωνικό προοδευτισμό.

Η πράσινη ιδεολογία έχει διασυνδέσεις με διάφορες άλλες πολιτικές ιδεολογίες συμπεριλαμβανομένων τον οικοσοσιαλισμό, τον οικοαναρχισμό, τον οικοφεμινισμό και τον οικοφασισμό, αλλά σε ποιο βαθμό αυτές μπορούν να θεωρηθούν μορφές της Πράσινης πολιτικής είναι ένα θέμα συζήτησης, το οποίο ποικήλει από Πράσινα Κόμματα σε Πράσινα κόμματα και έχει μεγάλη σχέση και με το υπάρχον πολιτικό σύστημα που επικρατεί από χώρα σε χώρα, καθώς ιστορικά αυτά τα κόμματα δεν έχουν έντονα αντικαθεστωτικά στοιχεία.

Οι πράσινοι στην Αριστερά τηρούν τον οικο-σοσιαλισμό, μια ιδεολογία που συνδυάζει την οικολογία, με τον σοσιαλισμό και τον μαρξισμό και επικρίνουν το καπιταλιστικό σύστημα ως την αιτία της οικολογικής κρίσης, του κοινωνικού αποκλεισμού, της ανισότητας και της σύγκρουσης. Πολλοί των Κομμάτων των Πρασίνων δεν είναι ομολογουμένως οικο-σοσιαλιστές, αλλά τα περισσότερα Πράσινα Κόμματα σε όλο τον κόσμο έχουν ή είχαν ένα μεγάλο αριθμό οικο-σοσιαλιστικών μελών. Αυτό οδήγησε κάποιους στο δικαίωμα να αναφέρονται στους Πράσινους ως "καρπούζια" -. Πράσινοι στο εξωτερικό, με κόκκινο χρώμα στο εσωτερικό.

Εννοείται δεν υποβαθμίζω την σημασία της οικολογίας και της προστασίας του περιβάλλοντος, μην βρεθεί κανένας έξυπνος να πει κάτι τέτοιο... Απλά πιστεύω ότι η Οικολογία πρέπει να ενταχθεί μέσα στα προγράμματα των πολιτικών κομμάτων και όχι να αποτελεί αιτία δημιουργίας "ξεχωριστών" κομμάτων... "Εισοδισμό" πρέπει να κάνουν οι οικολόγοι και όχι να δημιουργούν ξεχωριστά κόμματα... Έτσι λέω εγώ...


Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Η εξέλιξη της Κρητικής ενδυμασία στην πάροδο του χρόνου.

Έχετε αναρωτηθεί ποτέ ποια είναι η σημασία του σαρικιού, για ποιο λόγο φορούν οι Κρητικοί μαύρο πουκάμισο, τι επιρροές δέχτηκε η παραδοσιακή Κρητική φορεσιά ώσπου να πάρει την μορφή που γνωρίζουμε σήμερα;  Νομοθεσίες ενδυμασίας, επιρροές από τους διάφορους λαούς που κατοίκησαν στην Κρήτη και βεντέτες έδωσαν την τελική πινελιά στο σχέδιο της Κρητικής ενδυμασίας που γνωρίζουμε. Οι επιρροές από τη Δύση.

Βασική διαφορά μεταξύ των Δημοσίων Σχέσεων και Διαφήμισης.

Με δύο λόγια η βασική διαφορά μεταξύ των Δημοσίων Σχέσεων και της Διαφήμισης. Οι Δημόσιες Σχέσεις στην εποχή μας πρέπει σε συνεργασία με τη διαφήμιση να οδηγούν στα επιθυμητά αποτελέσματα. Αν θέλαμε να ξεχωρίσουμε κάπως την διαφήμιση από τις δημόσιες σχέσεις, θα ήταν λογικότερο να πούμε ότι με τις δημόσιες σχέσεις περιμένουμε πιο μακροπρόθεσμα αποτελέσματα που ίσως να μην είναι και μετρήσιμα σε σχέση με αυτά της διαφήμισης που το ζητούμενο είναι άμεσο και με πιο ασφαλείς τρόπους μετρήσιμο. Δημοσίευση: Μάρκος Σμυρνάκης

Η ομορφότερη κοπέλα της Κρήτης για το 2011

Πλήθος κόσμου κατέκλισε την Τετάρτη 24 Αυγούστου το club Envy στο Ηράκλειο όπου πραγματοποιήθηκε ο μεγάλος Τελικός του 33ου Παγκρήτιου Διαγωνισμού Ομορφιάς. Τον τίτλο της MISS ΚΡΗΤΗ 2011 κατέκτησε η 19χρονη Εύα Ζεϊμπεκάκη από το Ηράκλειο, Ά Αναπληρωματική Miss Κρήτη 2011 αναδείχθηκε η Φαίη Αβδουλά και΄Β Αναπληρωματική Miss Κρήτη 2011 η Ευρυδίκη Μερκούρη. Η 17χρονη Μιχαέλα Φωτιάδη

Η ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΗ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΚΡΗΤΙΚΗΣ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΗΣ ΚΑΤΣΟΥΝΑΣ

Το σήμα κατατεθέν της Κρητικές παράδοσης και συγκεκριμένα οι "χειροποίητες κατσούνες, κρητικά μπαστούνια" είχαν την τιμητική τους στην τελευταία εκπομπή του ALPHA «Σαββατοκύριακο με τον Μάνεση». Την Κυριακή το μεσημέρι εμφανίστηκε στην εκπομπή μέσω σύνδεσης Skype ο Κρητικός "Digital Media Strategist" Μάρκος Σμυρνάκης. Επίκεντρο της συζήτησης ήταν ο τρόπος της διαδικτυακής προώθησης της Κρητικής παράδοσης, αλλά και πως όλο αυτό βοηθάει στην συντήρηση της. Όπως ισχυρίζεται, σύγχρονες τεχνικές μάρκετινγκ είναι ικανές να δώσουν ξανά ζωή και να συστήσουν σε νέο κόσμο τις Κρητικές κατσούνες. Αυτό είναι και το όραμα. Η ένταξη ενός παγιωμένου προϊόντος και πάλι στην καθημερινότητα του ανθρώπου, πριν την εξαφάνιση του. Ένταξη... από όλες τις πλευρές, ξεκινώντας από το κίνητρο για την παραγωγή, αλλά και το ενδιαφέρον από νέους ανθρώπους όχι μόνο να μάθουν να τις χρησιμοποιούν , αλλά και να παράγουν το συγκεκριμένο προϊόν Αξίζει να σημειωθεί ότι οι τεχνίτες πλέ

Φουντώνει το συναίσθημα του ρατσισμού στην Ελλάδα.

  Γράφει ο Μάρκος Σμυρνάκης   Προσπαθώντας να δώσω ένα σύγχρονο ορισμό για την λέξη “Ρατσισμός”, θα έλεγα ότι, χρησιμοποιείται για να αναγάγει μια ομάδα, ως   υπέρτερη άλλων. Πιο συγκεκριμένα περιγράφει τις πράξεις μιας ομάδας ανθρώπων (οι οποίοι συνδέονται με κάποια κοινά χαρακτηριστικά) εναντίον μίας άλλης ομάδας. Η προέλευση της προέρχεται από το πιο συνηθισμένο είδος ρατσισμού, δηλαδή τον φυλετικό ρατσισμό, εκ της Ιταλικής όμως γλώσσας, “ razza ”   (ράτσα) που σημαίνει φυλή.