Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Η Ηθική των Δημοσίων Σχέσεων και στην αντίπερα όχθη η Παραπλάνηση των μεθόδων της Προπαγάνδας .

"Με δύο τρόπους ελέγχεις τους ανθρώπους. Ελέγχοντας τους φόβους τους ή τις ελπίδες τους." Λουκιανός ο Σαμοσατεύς. Σοφιστής.

Η Ηθική των Δημοσίων Σχέσεων:


Σπουδαίοι άνθρωποι εργάστηκαν με πάθος ώστε να θεμελιώσουν, το επάγγελμα και το θεσμό των Δημοσίων Σχέσεων.

Το ήθος, ο σεβασμός, οι σχέσεις αμοιβαίου συμφέροντος, η ειλικρίνεια, η αγάπη για τον άνθρωπο είναι αξίες αναλλοίωτες στην ανθρώπινη επικοινωνία.

Καμία επιχείρηση δεν μπορεί να λειτουργήσει χωρίς τους ανθρώπους της.

Αυτό είναι το σημαντικότερο κεφάλαιο στην εργασία μας. Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ.

Δείτε με αγάπη τον Άνθρωπο.

Σεβαστείτε το συνάδελφο σας.

Μην βλέπετε εχθρούς αλλά συνεργάτες.

Εάν αγαπήσετε το επάγγελμα και την επιστήμη των Δημοσίων Σχέσεων, αγωνιστείτε για να διαδώσετε το ήθος και τις αξίες που φέρουν.

Εργαστείτε με ήθος και πάθος.

Το έργο σας ας είναι μία προσφορά στην ανθρωπότητα.

Aς είναι μία προσφορά στον άνθρωπο.

Ας εργαστούμε για την ευημερία της ανθρωπότητας.

Δείξτε στους ανθρώπους την αληθινή εικόνα. Αυτήν που θα αντέξει στο χρόνο.

Εάν πιστεύετε  στις Δημόσιες Σχέσεις, σημαίνει πως ΠΙΣΤΕΥΕΤΕ ΣΤΗΝ ΑΛΗΘΕΙΑ.


Η ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΠΡΟΠΑΓΑΝΔΑΣ.
Προπαγάνδα είναι η τεχνική της διαδόσεως ιδεών με σκοπό το επηρεασμό της κοινής γνώμης.
Η προπαγάνδα αποσκοπεί στο να υιοθετήσει η κοινή γνώμη μία συγκεκριμένη στάση και ακολούθως να προβεί σε δράση.
Η προπαγάνδα παρουσιάζει τις ιδέες της ευνοϊκά.
Προσπαθεί να πείσει για την ορθότητα των ιδεών της και πως αυτές είναι σωστότερες του αντιπάλου.
1.Πολιτική Προπαγάνδα .Βασίζεται στη σπορά πολιτικών ιδεών ώστε να επηρεαστούν οι πολιτικές στάσεις των πολιτών.
2.Θρησκευτική Προπαγάνδα. Χαρακτηρίζεται κυρίως ως προσηλυτισμός. Αποβλέπει στη δημιουργία πιστών μίας θρησκείας ή μίας αίρεσης.
3.Εμπορική Προπαγάνδα.  Εκμεταλλεύεται πραγματικές ανάγκες ή δημιουργεί υποκειμενικές εντυπώσεις υφισταμένων αναγκών με σκοπό την τοποθέτηση προϊόντων στις αγορές.
Στην Αρχαία Ρώμη χρησιμοποιήθηκε η Προπαγάνδα της Υποβολής.
Κύρια προσπάθεια των προπαγανδιστών είναι να εντυπωσιάσουν, να καταπλήξουν, να διεγείρουν τα ένστικτα και να προκαλέσουν συναισθήματα.
Η Ρωμαϊκή προπαγάνδα απέβλεπε στον έντονο εντυπωσιασμό.
Δεν απευθυνόταν στο λογικό αλλά στο συναίσθημα.
Στον Α’ παγκόσμιο πόλεμο έδρασε η Υπηρεσία Προπαγάνδας.
Η Υπηρεσία αποτελείτο από δημοσιογράφους – εκπαιδευτικούς – κοινωνιολόγους – ψυχολόγους  – θεολόγους.
Η Υπηρεσία ήταν χωρισμένη στον κλάδο του εσωτερικού και κλάδο του εξωτερικού.
Η Υπηρεσία είχε επινοήσει τον θεσμό των εθελοντών «προπαγανδιστών των τεσσάρων λεπτών». Μορφωμένοι άνθρωποι (opinion leaders), αναλάμβαναν βάσει οδηγιών να μιλούν για τέσσερα λεπτά πρός τους συναδέλφους τους ή σε κοινό στόχο (σε θέατρα / πάρκα / δρόμους) καλώντας τους να συμβάλουν στη νίκη στον πόλεμο.
Από τον Α’ Παγκόσμιο πόλεμο και μετά η Προπαγάνδα παίρνει τη σύγχρονη μορφή της η οποία βασίζεται στην επιβολή των ιδεών .
Έως τότε η Προπαγάνδα χρησιμοποιείτο κυρίως στους πολέμους με βασικό όχημα τη ρητορική και στη συνέχεια την πειθώ.
Η προπαγάνδα ασκείται από ειδικευμένους επαγγελματίες.
ΔΕΚΕΤΙΕΣ 1910  – 1920.
1.Προπαγάνδα = πολλές ιδέες σε λίγους ανθρώπους .
2.Αγκιτάτσια = μία ιδέα σε πολλούς ανθρώπους .
Στη  δεκαετία 1910 δημιουργήθηκε η Υπηρεσία Γεωψυχικών Ζωνών, μελετούσε τις ψυχολογικές διαθέσεις των ανθρώπων  ώστε να στέλνονται τα κατάλληλα μηνύματα.
Η Σύγχρονη Προπαγάνδα βασίζεται στη δημιουργία του Μύθου, ο οποίος πρέπει να γίνει πιστευτός.
Βασίζεται στον εντυπωσιασμό και στην υποβολή.
Απευθύνεται στις μάζες.
Μισεί τα σκεπτόμενα άτομα.
Απεχθάνεται τις αποχρώσεις.
Μισεί το διάλογο.
Δεν επιτρέπει στον αντίπαλο να διαδώσει τις ιδέες του.
Καλλιεργεί τον φανατισμό και το μίσος.
Επιδιώκει την πρόκληση συλλογικών αντιδράσεων τύπου μαζικής υστερίας.
Η εξελιγμένη προπαγάνδα βασίζεται κυρίως στην προσπάθεια πειθούς.
Απευθύνεται κυρίως σε άτομα παρά σε μάζες.
Δεν απορρίπτει τον διάλογο / φαινομενικά.
Είναι καλυμμένη.
Επιδιώκει να ελέγχει τις συνειδήσεις.
Στις αρχές του προηγούμενου αιώνα επιστήμονες συνέθεσαν τις επιστήμες της ψυχολογίας, της ιστορίας, της κοινωνιολογίας, της ανθρωπογεωγραφίας, την νευρολογία, την βιολογία, την πολιτική οικονομία και δημιούργησαν μία νέα επιστήμη την οποία ονόμασαν ΨΥΧΟΠΟΛΙΤΙΚΗ μετέπειτα ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ.
Η Πολιτική Ψυχολογία μελετά τη συμπεριφορά των ανθρώπων ως πολιτικών όντων.
Βασιζόμενη σε όλες τις ανθρωπογνωστικές επιστήμες η Πολιτική Ψυχολογία ανακαλύπτει τους νόμους που καθορίζουν την πολιτική συμπεριφορά των ανθρώπων και διαμορφώνουν την Κοινή Γνώμη.
Η Πολιτική Ψυχολογία είναι η επιστημονική βάση της Προπαγάνδας.
Η Προπαγάνδα επιδιώκει :
1.Να μπεί με βία στον ψυχικό κόσμο των ανθρώπων, χωρίς σεβασμό στην κοινωνία αυτού του κόσμου.
2.Να πετύχει επίδραση διεργερτική στο νευρικό ανθρώπινο σύστημα.
3.Να ωθήσει τον άνθρωπο σε δράση, αφού διατηρεί μία πλήρη σύνδεση με τον εγκέφαλο του τον οποίο ελέγχει.
Οι επιστήμες που συνδυάζονται ώστε να επιτευχθεί ένα πλήρες πρόγραμμα προπαγάνδας είναι :
1.H Ψυχολογία.
2.Η Ιστορία.
3.Η Κοινωνιολογία.
4.Η Νευρολογία.
5.Η Βιολογία.
Η Προπαγάνδα χρησιμοποιεί την Παυλωφική θεωρία των σημάτων.
Όπως το σκυλί του Παυλώφ άκουγε ένα κουδούνισμα (σήμα) και έβλεπε το κρέας, η Προπαγάνδα χρησιμοποιεί σύμβολα / σήματα τα οποία ταυτίζει με τις ιδέες της.
Η θεωρία του Παυλώφ αναφέρει πως με συγκεκριμένα σήματα μπορούμε να πετύχουμε συγκεκριμένες αντιδράσεις.
Στην εμπορική προπαγάνδα ένα π.χ αυτοκίνητο συνδέεται με μία ευτυχισμένη οικογένεια. Η τεχνική εδώ χρησιμοποιεί ώς σήμα, την ευτυχισμένη οικογένεια με την οποία προσπαθεί να συνδεθεί το προϊόν.
Το σήμα διεγείρει το νευρικό σύστημα, το οποίο είναι παγιδευμένο και εκτελεί τις εντολές, χωρίς να μπορεί να διακρίνει την πραγματικότητα από την επιβολή.
Ο Παυλώφ παρατήρησε πως όταν το κουδούνισμα επαναλαμβανόταν (δηλαδή το σήμα) χωρίς να εμφανίζεται το κρέας, τότε σταδιακά ο σκύλος έχανε το ενδιαφέρον του ακόμα και για το κρέας.
Έπρεπε σε τακτά χρονικά διαστήματα να εμφανίζεται και το κρέας.
Η θεωρία αυτή του πειράματος Παυλώφ, οδηγούσε τους Ναζί σε τακτά χρονικά διαστήματα σε μαζικές συλλήψεις και εκτελέσεις χωρίς να υπάρχει απολύτως κανένας λόγος, απλά και μόνο για να κρατά την πειθαρχία η Γερμανική κατοχή όταν λιγόστευε τα στρατεύματα της σε κάποιες περιοχές.
Όταν παραταθεί επί μακρόν χρονικό διάστημα η εμφάνιση των σημάτων χωρίς δικαίωση (δηλαδή κουδουνίσματα, χωρίς κρέας) ο εγκέφαλος περιέρχεται σε μία αποστασιοποίηση γνωστή ως μουδιασμένη συνείδησις.
 Ο εγκέφαλος αντιδρά μη φυσιολογικά.
 Βρίσκεται σε έκσταση και εκτελεί πειθαρχικά τις εντολές της τυραννικής ηγεσίας.
Στο σημείο αυτό προκαλείται η πλύσις εγκεφάλου.
Αυτή μπορεί να προκληθεί σε ευρεία κοινωνικά στρώματα ή και σε ολόκληρα έθνη.
Παράδειγμα πλύσεως εγκεφάλου :
1.O Γκαίμπελς έπαιζε με την κοινή γνώμη.
2.Απειλούσε επί πέντε χρόνια την Αυστρία με εισβολή (σήματα = απειλές, συγκέντρωση στρατευμάτων, επεισόδια).
3.Οι Αυστριακοί ήταν έτοιμοι να αντιδράσουν.
4.Η εισβολή διαρκώς ανεβάλλετο.
5.Ακολουθούσαν, περίοδοι ύφεσης, εφησυχασμού. Μετά την υπερδιέγερση η χαλάρωσις. Μετά την ένταση, ανακούφιση.
6.Αργότερα πάλι απειλές και ακολούθως η ίδια τακτική.
7.Μετά από πέντε χρόνια η Γερμανία μπήκε στην Αυστρία χωρίς Αντίσταση.
Η προπαγάνδα μελετά το νευροψυχικό κόσμο των ανθρώπων.
Το ψυχογράφημα οδηγεί και στις τακτικές που θα ακολουθηθούν.
Τις προηγούμενες δεκαετίες η διαδικασία αυτή όριζε τη σύνταξη του Ψυχολογικού Χάρτη του Ατόμου.
Η Προπαγάνδα, συναντά μεγάλες δυσκολίες στα σκεπτόμενα άτομα.
Αντιθέτως εύκολα διεισδύει στις μάζες όπου τα άτομα δεν έχουν ατομική κρίση αλλά κατευθύνονται από συναισθήματα και πάθη.
Στις μάζες η προπαγάνδα επιφέρει στιγμές συγκίνησης, λύπης, χαράς, συναισθήματα που μετατρέπονται σε υστερία ή παραλήρημα.
Πηγή: ΓΙΩΡΓΟΣ ΠΑΠΑΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΟΥ.


Δημοσίευση: Βογιατζάκη Δέσποινα

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Η εξέλιξη της Κρητικής ενδυμασία στην πάροδο του χρόνου.

Έχετε αναρωτηθεί ποτέ ποια είναι η σημασία του σαρικιού, για ποιο λόγο φορούν οι Κρητικοί μαύρο πουκάμισο, τι επιρροές δέχτηκε η παραδοσιακή Κρητική φορεσιά ώσπου να πάρει την μορφή που γνωρίζουμε σήμερα;  Νομοθεσίες ενδυμασίας, επιρροές από τους διάφορους λαούς που κατοίκησαν στην Κρήτη και βεντέτες έδωσαν την τελική πινελιά στο σχέδιο της Κρητικής ενδυμασίας που γνωρίζουμε. Οι επιρροές από τη Δύση.

Βασική διαφορά μεταξύ των Δημοσίων Σχέσεων και Διαφήμισης.

Με δύο λόγια η βασική διαφορά μεταξύ των Δημοσίων Σχέσεων και της Διαφήμισης. Οι Δημόσιες Σχέσεις στην εποχή μας πρέπει σε συνεργασία με τη διαφήμιση να οδηγούν στα επιθυμητά αποτελέσματα. Αν θέλαμε να ξεχωρίσουμε κάπως την διαφήμιση από τις δημόσιες σχέσεις, θα ήταν λογικότερο να πούμε ότι με τις δημόσιες σχέσεις περιμένουμε πιο μακροπρόθεσμα αποτελέσματα που ίσως να μην είναι και μετρήσιμα σε σχέση με αυτά της διαφήμισης που το ζητούμενο είναι άμεσο και με πιο ασφαλείς τρόπους μετρήσιμο. Δημοσίευση: Μάρκος Σμυρνάκης

Φουντώνει το συναίσθημα του ρατσισμού στην Ελλάδα.

  Γράφει ο Μάρκος Σμυρνάκης   Προσπαθώντας να δώσω ένα σύγχρονο ορισμό για την λέξη “Ρατσισμός”, θα έλεγα ότι, χρησιμοποιείται για να αναγάγει μια ομάδα, ως   υπέρτερη άλλων. Πιο συγκεκριμένα περιγράφει τις πράξεις μιας ομάδας ανθρώπων (οι οποίοι συνδέονται με κάποια κοινά χαρακτηριστικά) εναντίον μίας άλλης ομάδας. Η προέλευση της προέρχεται από το πιο συνηθισμένο είδος ρατσισμού, δηλαδή τον φυλετικό ρατσισμό, εκ της Ιταλικής όμως γλώσσας, “ razza ”   (ράτσα) που σημαίνει φυλή.

Το Δελτίο Τύπου είναι ενημέρωση

Απο τον Γιώργο Παπατριαντφύλλου Οι παρερμηνείες σχετικά με το τι είναι το Δελτίο Τύπου είναι πάρα πολλές . Σύμφωνα με Βρεττανίδα επικοινωνιολόγο και καθηγήτρια Δημοσίων Σχέσεων : “ Πολλοί λένε πως ασχολούνται με τις Δημόσιες Σχέσεις , λίγοι είναι σε θέση να εξηγήσουν τι είναι οι Δημόσιες Σχέσεις  Ακριβώς στην ίδια λογική πολλοί λένε πως είναι επαγγελματίες στην επιστήμη των Δημοσίων Σχέσεων και γνωρίζουν να συντάσουν Δελτίο Τύπου και να σχεδιάζουν τα λοιπά “εργαλεία” δημοσιότητας αλλά το μόνο που καταφέρνουν είναι να δημιουργούν μία κακή εικόνα για την επιστήμη των Δημοσίων Σχέσεων και τα μέσα που αυτή χρησιμοποιεί .

Η ομορφότερη κοπέλα της Κρήτης για το 2011

Πλήθος κόσμου κατέκλισε την Τετάρτη 24 Αυγούστου το club Envy στο Ηράκλειο όπου πραγματοποιήθηκε ο μεγάλος Τελικός του 33ου Παγκρήτιου Διαγωνισμού Ομορφιάς. Τον τίτλο της MISS ΚΡΗΤΗ 2011 κατέκτησε η 19χρονη Εύα Ζεϊμπεκάκη από το Ηράκλειο, Ά Αναπληρωματική Miss Κρήτη 2011 αναδείχθηκε η Φαίη Αβδουλά και΄Β Αναπληρωματική Miss Κρήτη 2011 η Ευρυδίκη Μερκούρη. Η 17χρονη Μιχαέλα Φωτιάδη