Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Ακτοπλοϊκά εισιτήρια: Γιατί δεν πέφτουν οι τιμές τους


Η τιμή των καυσίμων, τα αυξημένα μισθολογικά κόστη, οι ανατιμήσεις στα κόστη επισκευής, και στις τιμές των ανταλλακτικών και τα αυξημένα ασφάλιστρα αποτελούν τροχοπέδη που εμποδίζουν μια μείωση της τιμών των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων στην παρούσα φάση σύμφωνα με κύκλους του κλάδου.

Μπορεί οι τιμές των ναυτιλιακών καυσίμων να έχουν υποχωρήσει από τα ιστορικά υψηλά του Ιουνίου του 2022, ωστόσο οι «πληγές» που άφησαν στον κλάδο είναι βαθιές και δεν επιτρέπουν μια αναπροσαρμογή των τιμών των εισιτηρίων τώρα, ενώ από την άλλη πλευρά είναι αναγκαία και μια αποθεματοποίηση ενόψει της ανάγκης χρηματοδότησης της «πράσινης» μετάβαση της ακτοπλοΐας.

Επιβραδυντικά στη λήψη αποφάσεων από τις ακτοπλοϊκές που θα οδηγούσαν σε μια μείωση των τιμών των εισιτηρίων λειτουργεί και η πρόσφατη απόφαση της Helleniq Energy (ΕΛΠΕ) να αλλάξει τη βάση υπολογισμού της τιμής των ναυτιλιακών καυσίμων με αποτέλεσμα όπως υποστηρίζουν οι ακτοπλόοι να επιβαρυνθεί η τιμή τους κατά 100 δολ. τον τόνο.

Τα ΕΛΠΕ σημειώνουν στα ΝΕΑ, ότι ακολουθούν την πρακτική της διεθνούς αγοράς στην τιμολόγηση του προϊόντος και υποστηρίζουν ότι «αν είχαμε τον Ιούνιο του 2023 την ίδια φόρμουλα που είχαμε τον Ιούνιο του 2022, η τιμή πώλησής μας θα ήταν υψηλότερη κατά 28,9 δολ. ανά τόνο ΜΤ από τον μέσο όρο που πουλήσαμε με τη νέα φόρμουλα την περίοδο 01-28/06/2023».

Επίσης πετρελαϊκοί κύκλοι εξηγούν ότι σημείο αναφοράς για την τιμολόγηση του προϊόντος (μαζούτ χαμηλού θείου) ήταν η τιμή του πετρελαίου με περιεκτικότητα σε θειάφι 0,1% (Gas Oil), γιατί αρχικά δεν υπήρχε στην αγορά Platts της Μεσογείου το μαζούτ χαμηλού θείου. Επίσης, όταν εμφανίστηκε δεν υπήρχαν αγοραπωλησίες πάνω σε αυτό το προϊόν.

Μετά την εισβολή στην Ουκρανία και με την κλιμάκωση της ενεργειακής κρίσης, οι τιμές μεταξύ μαζούτ και Gas Oil εμφάνισαν μεγάλες αποκλίσεις, με αποτέλεσμα η αγορά της Μεσογείου να στραφεί για την τιμολόγηση του μαζούτ στην αγορά του Ρότερνταμ. Όλη η αγορά δουλεύει με βάση αναφοράς το Ρότερνταμ, ενώ η νέα φόρμουλα τιμολόγησης δεν οδηγεί απαραιτήτως σε αυξήσεις.

Σε κάθε περίπτωση «οι τιμές Βρυξελλών» στα καύσιμα δεν οδηγούν σε μειωμένες «ελληνικές τιμές» στα εισιτήρια στην παρούσα φάση κάτι που δεν αποκλείεται να συμβεί αργότερα φέτος και αφού οι τιμές των ναυτιλιακών καυσίμων αποκλιμακωθούν περαιτέρω. Το κόστος των καυσίμων είναι ένα σημαντικός συντελεστής του λειτουργικού κόστους του πλοίου (60% του κόστους πωληθέντων). Ειδικά πέρυσι οι τιμές ξεπέρασαν κάθε προηγούμενο καθώς εκτινάχθηκαν από τα 650 δολ ο τόνος (καύσιμο χαμηλού θείου) στα 1.325 δολ. ο τόνος τον Ιούνιο για να μειωθούν στη συνέχεια και να κυμαίνονται τώρα στα 630 δολ. ο τόνος. Αξίζει να σημειωθεί ότι την προηγούμενη διετία (2020-2021) οι τιμές των καυσίμων κυμαίνονταν από 350-450 δολ. ο τόνος την μεγαλύτερη περίοδο.

Για τις ακτοπλοϊκές εταιρείες την περίοδο αυτή και τα επόμενα χρόνια κρίσιμο θέμα είναι η δημιουργία ενός ισχυρού ισολογισμού που θα εξασφαλίσει και τη χρηματοδότηση της ανανέωσης του στόλου, ενόψει και των νέων περιβαλλοντικών κανονισμών. Και οι ακτοπλόοι έσπευσαν να εκφράσουν την απογοήτευση τους που στην πρώτη ομιλία του κατά την ανάληψη των καθηκόντων του ο νέος Υπουργός Ναυτιλίας Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης όχι μόνο δεν ανέφερε τίποτα για το μεγάλο αυτό θέμα αλλά ούτε καν τη λέξη ακτοπλοΐα.

Σύμφωνα με τον πρόεδρο του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ) κ. Σπύρο Πασχάλη, για την λεγόμενη Πράσινη Μετάβαση, απαιτούνται νέες επενδύσεις που είναι αναγκαίο να συγχρηματοδοτηθούν μέσω ευρωπαϊκών ή/και κρατικών προγραμμάτων.

Υπολογίζεται ότι η ανανέωση του στόλου της ελληνικής ακτοπλοΐας θα απαιτήσει επενδύσεις της τάξεως των 2,5-3 δισ. ευρώ, μόνο για την ανανέωση των υφιστάμενων πλοίων ηλικίας άνω των 25 ετών.

Υπενθυμίζεται ότι πέρυσι τον Οκτώβριο αποφασίσθηκε από την κυβέρνηση να χρηματοδοτηθεί με ένα εκατ. ευρώ μια μελέτη η οποία θα υποδείξει το χρηματοδοτικό κενό, το είδος του καυσίμου που προκρίνεται για τα νέα «πράσινα» πλοία και τα εργαλεία και τις μεθόδους χρηματοδότησης της ανανέωσης του στόλου. Ωστόσο μέχρι τώρα δεν έχει καν προκηρυχθεί ο διαγωνισμός για την επιλογή του συμβούλου που θα διενεργήσει τη μελέτη.

Όπως υπολογίζεται ακόμη και τώρα να ξεκινήσουν οι σχετικές διαδικασίες θα φτάσουμε στο 2025 για να έχουμε την μελέτη, ενώ μέχρι το 2030 πρέπει να έχουν έρθει από τα ναυπηγεία και τα πρώτα «πράσινα» πλοία.


Πηγή

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Βασική διαφορά μεταξύ των Δημοσίων Σχέσεων και Διαφήμισης.

Με δύο λόγια η βασική διαφορά μεταξύ των Δημοσίων Σχέσεων και της Διαφήμισης. Οι Δημόσιες Σχέσεις στην εποχή μας πρέπει σε συνεργασία με τη διαφήμιση να οδηγούν στα επιθυμητά αποτελέσματα. Αν θέλαμε να ξεχωρίσουμε κάπως την διαφήμιση από τις δημόσιες σχέσεις, θα ήταν λογικότερο να πούμε ότι με τις δημόσιες σχέσεις περιμένουμε πιο μακροπρόθεσμα αποτελέσματα που ίσως να μην είναι και μετρήσιμα σε σχέση με αυτά της διαφήμισης που το ζητούμενο είναι άμεσο και με πιο ασφαλείς τρόπους μετρήσιμο. Δημοσίευση: Μάρκος Σμυρνάκης

Η δύναμη της διαφήμισης

Γράφει η Βογιατζάκη Δέσποινα Το διαφημιστικό σποτ ενός προϊόντος, έχει τη δύναμη να δημιουργήσει έντονα συναισθήματα στον καταναλωτή - τηλεθεατή.  Βλέποντας ένα διαφημιστικό σποτ μπορεί να γελάσει (διαφήμιση cosmote), να συγκινηθεί (διαφήμιση Life Insurance) , να ευαισθητοποιηθεί (καμπάνια για την οδήγηση). Αν  ο καταναλωτής - τηλεθεατής μπει στη διαδικασία να παρακολουθήσει ένα "δυνατό" τηλεοπτικό σποτ, τότε στο τέλος του σποτ θα νιώσει το συναίσθημά του να αλλάζει και να προσαρμόζεται σε αυτό που μόλις είδε. Το δύσκολο είναι να δεχτεί ο καταναλωτής να αφιερώσει 1 ή 2 λεπτά ώστε να δει τη διαφήμιση. Ο λόγος είναι οτι αρκετός κόσμος, γνωρίζοντας το είδος της διαφήμισης, όχι το περιεχόμενο, αρνείται να μπει σε αυτή τη διαδικασία. Εκτός, αν το περιεχόμενο είναι αστείο, διασκεδαστικό ή χιουμοριστικό και καταφέρει απο τα πρώτα δευτερόλεπτα να "αιχμαλωτίσει" τον καταναλωτή. 1) Διαφήμιση Cosmote 2) Διαφήμιση Life Insurance 3) Καμπά...

Μιλώντας στα παιδιά για τον πόλεμο

Οι διεθνείς πόλεμοι και οι συγκρούσεις ενισχύουν την αίσθηση κινδύνου και μπορεί να προκαλέσουν έναν καταρράκτη συναισθηματικών αντιδράσεων (π.χ. οργή, φόβος, άγχος, λύπη). Όταν οι ειδήσεις αναφορικά με τις ανθρώπινες τραγωδίες (πολέμους, φυσικές καταστροφές, κοκ) κατακλύζουν τις οθόνες μας και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, οι εικόνες οδύνης και απόγνωσης αναπόφευκτα μεταδίδονται και στα παιδιά. Δυστυχώς όμως, αυτές τις μέρες παρακολουθούμε σχεδόν συνεχώς , τέτοια τραυματικά γεγονότα να εκτυλίσσονται ανά τον κόσμο, βρίσκοντας κι ανοίγοντας πάντα ένα νέο παράθυρο και στην καθημερινότητά μας. Αυτές οι σκηνές βίας στην πραγματική ζωή μπορούν να λειτουργήσουν ως ένα πλήγμα στην ψυχοσυναισθηματική ευημερία όχι μόνο του ενήλικα, αλλά και του παιδιού, καθώς η μετάδοση βίας και η θέαση ανησυχητικών γεγονότων δύναται να προκαλέσουν δευτερογενές τραυματικό στρες. Ως εκ τούτου τα παιδιά όλων των ηλικιών θα στραφούν σε έμπιστους ενήλικες για βοήθεια και καθοδήγηση. Οι γονείς λοιπόν και οι φροντιστ...

Ρεκόρ Γκίνες για τη σέρφερ Ενέβερ: Κατέκτησε το μεγαλύτερο κύμα που έχει «τιθασεύσει» ποτέ γυναίκα

Το μεγαλύτερο κύμα που έχει «τιθασεύσει» ποτέ γυναίκα κατάφερε να κατακτήσει η Αυσραλιανή σέρφερ Λάουρα Ενέβερ, καταρρίπτοντας κάθε προηγούμενο παγκόσμιο ρεκόρ Γκίνες. Ειδικότερα, η 31χρονη σέρφερ κατέρριψε το προηγούμενο ρεκόρ που είχε σημειωθεί πριν επτά χρόνια, καταφέρνοντας να «δαμάσει» ένα κύμα 13,3 μέτρων στην περιοχή Οάχου της Χαβάης. Το κατόρθωμά της επικυρώθηκε από το Παγκόσμιο Ρεκόρ Γκίνες την Πέμπτη (9/11) σε μια τελετή απονομής βραβείου που διοργανώθηκε στο Ναραμπίν του Σίδνεϊ, όπως μεταδίδει το BBC. «Συνειδητοποίησα ότι ήταν μεγάλο κύμα, όταν «απογειώθηκα» κοίταξα κάτω και τότε ήμουν σίγουρη ότι ήταν το μεγαλύτερο κύμα στο οποίο έχω «μπει» ποτέ», δήλωσε η Ενέβερ. «Ήξερα ότι ήταν το κύμα της ζωής μου». Η προσπάθειά της έχει καταγραφεί σε βίντεο, το οποίο αξιοποίησε η διοργάνωση του Παγκόσμιου Ρεκόρ Γκίνες για να επαληθεύσει το ύψος του κύματος, καθώς και λεπτομέρειες για την τοποθεσία. Πηγή: newhub.gr https://youtube.com/shorts/BEdm_hte04s?feature=share