Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Τεχνικές Αποτελεσματικής Επικοινωνίας

 
Γράφει η Βογιατζάκη Δέσποινα
 
Η επικοινωνία σε διαπροσωπικό και σε επαγγελματικό επίπεδο είναι τόσο σημαντική που έχει τη δύναμη να διαμορφώνει ακόμα και την ψυχική μας ευεξία!

Ωστόσο, για κάποιους ανθρώπους είναι τόσο δύσκολο να επικοινωνήσουν στην καθημερινότητα τους με άλλους ανθρώπους, που μόνο στην ιδέα ότι θα πρέπει να εκφραστούν, οι λέξεις σβήνουν και η γλώσσα μπερδεύεται...

Παρ'όλ'αυτά οι τεχνικές αποτελεσματικής επικοινωνίας είναι εύκολες, απλές και πραγματικά αποτελεσματικές!

Το πρώτο επίπεδο αποτελεσματικής επικοινωνίας είναι η μη λεκτική επικοινωνία. Αποτελείται από την εικόνα μας και την στάση του σώματος μας! Όταν λοιπόν, πρόκειται να συζητήσουμε, το πρώτο που πρέπει να θυμόμαστε είναι να είμαστε χαμογελαστοί και να προσέξουμε πως θα στήσουμε το σώμα μας, δείχνοντας φιλικότητα αλλά ταυτόχρονα και σοβαρότητα. Επιπλέον, κοιτάμε τον συνομιλητή μας στα μάτια. Σε περίπτωση που φοράμε γυαλιά ηλίου καλό είναι να τα αφαιρέσουμε από το πρόσωπο μας, ώστε ο συνομιλητής μας να μπορεί να βλέπει τα μάτια μας. Είναι δύο τόσο απλές κινήσεις που αρκεί να τις υιοθετήσουμε και χωρίς να έχουμε προφέρει ούτε μια λέξη, έχουμε κερδίσει μπόνους από τον συνομιλητή μας!

Το δεύτερο επίπεδο αποτελεσματικής επικοινωνίας είναι η λεκτική. Σε αυτό το σημείο θα πρέπει να επικεντρωθούμε κυρίως στον ήχο της φωνής μας. Όσο πιο ήρεμα μιλάμε τόσο πιο ξεκάθαρες είναι οι λέξεις στα αφτιά του συνομιλητή μας. Επίσης, με αυτό τον τρόπο, κερδίζουμε χρόνο δίνοντας το περιθώριο στον εγκέφαλό μας να σκεφτεί την συνέχεια της πρότασης μας. Με αυτόν τον τρόπο εμείς διατυπώνουμε σωστά τις σκέψεις μας και ο συνομιλητής μας κατανοεί αυτό που θέλουμε να του μεταφέρουμε! Μαθαίνουμε, να μένουμε στο θέμα της συζήτησης και κυρίως στο μήνυμα που επιθυμούμε να μεταφέρουμε, χρησιμοποιώντας απλές λέξεις. Έτσι, εμείς δεν χανόμαστε στις σκέψεις μας και ο συνομιλητής μας δεν κουράζεται από περιττές πληροφορίες. Επιπλέον κέρδος για εμάς, είναι η προσφώνηση του συνομιλητή μας, με το όνομα του αν απευθυνόμαστε στον β' ενικό ή με το επίθετο του αν απευθυνόμαστε στον πληθυντικό ευγενείας, στην αρχή της συνομιλίας μας. Δείχνει ένα οικείο περιβάλλον, βοηθώντας έτσι να σπάσει τον πάγο.

Το τρίτο επίπεδο, είναι το πιο σημαντικό! Μαθαίνουμε να ακούμε! Είναι πολύ σημαντικό να ακούμε τι έχει να μας πει ο συνομιλητής μας, να του δώσουμε χώρο και χρόνο να μιλήσει. Κάνοντας διευκρινιστικές ερωτήσεις στην ιστορία που μας διηγείται εκτός του ότι δείχνει πως τον ακούμε, δείχνει ότι ενδιαφερόμαστε για εκείνον, για την σκέψη του, ακόμα και αν δεν την υιοθετούμε! Δεν έχουμε όλοι ούτε τις ίδιες απόψεις, ούτε τις ίδιες γνώσεις, αλλά ούτε και τα ίδια ενδιαφέροντα. Μόνο κερδισμένοι θα βγούμε αν ακούσουμε ένα διαφορετικό τρόπο σκέψης από το δικό μας. Ένας απλός τρόπος για να κατανοήσουμε την ιστορία που μας διηγείται ο συνομιλητής μας είναι να έχουμε στο νου μας να του θέσουμε πέντε διευκρινιστικές ερωτήσεις. Έτσι, όχι μόνο κατανοούμε την ιστορία του, αλλά τον βοηθάμε να συνεχίσει την εξιστόρηση του -σε περίπτωση που έχουμε να κάνουμε με έναν όχι και τόσο ομιλητικό τύπο- και να προχωρήσει η συζήτηση μας.

Οι τεχνικές αποτελεσματικής επικοινωνίας, χρησιμοποιούνται από όλους μας. Έχουν τη δύναμη να μας βοηθήσουν από την καθημερινότητα μας, μια κουβέντα με έναν φίλο, έως την επαγγελματική μας ζωή, κάνοντας το καλύτερο “Deal”.

Αυτό που πρέπει να θυμόμαστε είναι ότι η καλύτερη επικοινωνία είναι αυτή που καταφέραμε να μεταφέρουμε σωστά το μήνυμα μας από την μία και από την άλλη να κατανοήσουμε τη διαφορετική οπτική γωνία ενός άλλου ανθρώπου!
 
 

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Τα «4 Π» του επιτυχημένου πολιτικού!

Όσοι από εμάς διδαχτήκαμε το Μάρκετινγκ, είχαμε την ευκαιρία να βρούμε στον δρόμο μας τα «4 Π» (4 P's of Marketing), τα οποία αποτελούν το συστατικό επιτυχίας ενός προϊόντος ή μιας υπηρεσίας, μέσα από τον σχεδιασμό της σωστής στρατηγικής, η οποία στηρίζεται: 1) Στα χαρακτηριστικά του προϊόντος ή της υπηρεσίας (Product). 2) Στην τιμή (Price) του προϊόντος / υπηρεσίας. 3) Στη σωστή τοποθέτησή του στην αγορά (Place). 4) Στη σωστή προώθησή του (Promotion). Αναλύοντας τα πιο πάνω χαρακτηριστικά, ένας πολιτικός μπορεί εύκολα να διακρίνει τη

Η ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΗ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΚΡΗΤΙΚΗΣ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΗΣ ΚΑΤΣΟΥΝΑΣ

Το σήμα κατατεθέν της Κρητικές παράδοσης και συγκεκριμένα οι "χειροποίητες κατσούνες, κρητικά μπαστούνια" είχαν την τιμητική τους στην τελευταία εκπομπή του ALPHA «Σαββατοκύριακο με τον Μάνεση». Την Κυριακή το μεσημέρι εμφανίστηκε στην εκπομπή μέσω σύνδεσης Skype ο Κρητικός "Digital Media Strategist" Μάρκος Σμυρνάκης. Επίκεντρο της συζήτησης ήταν ο τρόπος της διαδικτυακής προώθησης της Κρητικής παράδοσης, αλλά και πως όλο αυτό βοηθάει στην συντήρηση της. Όπως ισχυρίζεται, σύγχρονες τεχνικές μάρκετινγκ είναι ικανές να δώσουν ξανά ζωή και να συστήσουν σε νέο κόσμο τις Κρητικές κατσούνες. Αυτό είναι και το όραμα. Η ένταξη ενός παγιωμένου προϊόντος και πάλι στην καθημερινότητα του ανθρώπου, πριν την εξαφάνιση του. Ένταξη... από όλες τις πλευρές, ξεκινώντας από το κίνητρο για την παραγωγή, αλλά και το ενδιαφέρον από νέους ανθρώπους όχι μόνο να μάθουν να τις χρησιμοποιούν , αλλά και να παράγουν το συγκεκριμένο προϊόν Αξίζει να σημειωθεί ότι οι τεχνίτες πλέ...

Η L’Oréal «σπάει» την γυάλινη οροφή για τις γυναίκες επιστήμονες!

  Τα Ελληνικά Βραβεία L’ORÉAL–UNESCO εντάσσονται στο Διεθνές Πρόγραμμα L’ORÉAL-UNESCO Για τις Γυναίκες στην Επιστήμη, το όποιο αναγνωρίζει και υποστηρίζει διεθνώς γυναίκες επιστήμονες, με στόχο να τους δοθεί μεγαλύτερη αναγνώριση, να αναδειχθεί το ταλέντο τους και να εμπνεύσει περισσότερες γυναίκες να ασχοληθούν με την επιστήμη. Με πίστη στην πεποίθηση ότι ο κόσμος χρειάζεται την επιστήμη και η επιστήμη χρειάζεται τις γυναίκες, το Ίδρυμα L’Oréal σε συνεργασία με την Ελληνική Εθνική Επιτροπή για την UNESCO, προκηρύσσουν για 12η φορά στην Ελλάδα, την έναρξη των φετινών βραβείων, με τρία σημαντικά βραβεία αξίας 10.000€ έκαστο, που θα δοθούν σε γυναίκες επιστήμονες, οι οποίες απασχολούνται στους τομείς των Βιοεπιστημών, των Φυσικών Επιστημών, των Μαθηματικών και της Επιστήμης των Υπολογιστών. Τέλος, ως περαιτέρω επιβεβαίωση της παραπάνω δέσμευσης και του θετικού αντίκτυπου των Βραβείων στους δικαιούχους του, ανακοινώνεται ότι από το 2022 και έπειτα, τα βραβεία θα πραγματοποιούνται κάθ...

Freelancer: Τι σημαίνει επί της ουσίας η νέα πραγματικότητα εργασίας;

Γράφει η Αρετή Διαμαντή Freelancer: Από την e-food και άλλες εταιρείες που υιοθετούν ένα τέτοιο μοντέλο εργασίας προκύπτει το νέο ερώτημα. Συμφέρει άραγε να είναι κάποιος freelancer και κάτω από ποιες προϋποθέσεις; Σάλος δημιουργήθηκε με την πρόσφατη “ατυχή” διατύπωση της e-food σε μερίδα εργαζομένων της σε σχέση με το ενδεχόμενο να γίνουν freelancers αντί για μισθωτοί. Οι περισσότεροι διαμαρτυρήθηκαν έντονα, ενώ η εταιρεία έσπευσε να διαψεύσει και να μιλήσει για κακή επικοινωνία. Ωστόσο, υπάρχει μια μεγάλη μερίδα ατόμων που δεν γνωρίζουν καν τι σημαίνει το freelancing. Σε αυτή την περίπτωση, τι αλλάζει στον εργασιακό τομέα; Πρόκειται για μια αναβάθμιση της εργασιακής πραγματικότητας ή μήπως για μια επιδείνωση της ήδη ζοφερής πραγματικότητας; Η τεχνολογία συχνά έρχεται να γεφυρώσει το χάσμα που δημιουργείται ανάμεσα στις διαφορετικές γενιές. Εδώ μήπως συμβαίνει κάτι τέτοιο; Freelancer: Τι συνεπάγεται για την καθημερινότητα ενός εργαζομένου; Αρχικά, πρόκειται για έναν αρκετά ευρύ όρο. Κ...

Ποια είναι τα βασικά προβλήματα στην ψυχολογία των εργαζομένων στον τουρισμό και πως μπορούν να βελτιωθούν;

Η Καλοκαιρινή τουριστική σεζόν έχει ήδη ξεκινήσει με πολλά προβλήματα να έρχονται στο φως της δημοσιότητας, αλλά με τα περισσότερα να παραμένουν και να εξελίσσονται εσωτερικά στους κλάδους των Τουριστικών Επαγγελμάτων. Τα τελευταία περιστατικά που συνέβησαν σχετικά με το έγκαυμα του νεαρού στην Κρήτη, αλλά και τον νεαρό σερβιτόρο να σερβίρει εντός θαλάσσης σε beach bar στην Ρόδο, κάνουν πλέον ξεκάθαρο ότι δεν ακολουθείται, αλλά ούτε φαίνεται να υπάρχει σαφής οδηγία για τον ασφαλή τρόπο εργασίας κάθε εργαζομένου. Τελικά η εργασία στον Τουρισμό είναι επιλογή ή λύση ανάγκης για τους εργαζομένους του χώρου;  • Πόσο εύκολό είναι από μία αδρανής περίοδο του χειμώνα να προσαρμοστείς σε μία έντονη καθημερινότητα; • Πόσες είναι και πόσες θα έπρεπε να είναι οι ώρες εργασίας;  • Υπάρχει προσωπικός χρόνος;  • Τηρείται η σωστή διατροφή; Βρισκόμαστε στην καρδιά του καλοκαιριού και σε μια χώρα όπου αποτελείται από 6.000 νησιά, νησίδες και βραχονησίδες. Η ενασχόληση λοιπόν με τον...