Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Τεχνικές Αποτελεσματικής Επικοινωνίας

 
Γράφει η Βογιατζάκη Δέσποινα
 
Η επικοινωνία σε διαπροσωπικό και σε επαγγελματικό επίπεδο είναι τόσο σημαντική που έχει τη δύναμη να διαμορφώνει ακόμα και την ψυχική μας ευεξία!

Ωστόσο, για κάποιους ανθρώπους είναι τόσο δύσκολο να επικοινωνήσουν στην καθημερινότητα τους με άλλους ανθρώπους, που μόνο στην ιδέα ότι θα πρέπει να εκφραστούν, οι λέξεις σβήνουν και η γλώσσα μπερδεύεται...

Παρ'όλ'αυτά οι τεχνικές αποτελεσματικής επικοινωνίας είναι εύκολες, απλές και πραγματικά αποτελεσματικές!

Το πρώτο επίπεδο αποτελεσματικής επικοινωνίας είναι η μη λεκτική επικοινωνία. Αποτελείται από την εικόνα μας και την στάση του σώματος μας! Όταν λοιπόν, πρόκειται να συζητήσουμε, το πρώτο που πρέπει να θυμόμαστε είναι να είμαστε χαμογελαστοί και να προσέξουμε πως θα στήσουμε το σώμα μας, δείχνοντας φιλικότητα αλλά ταυτόχρονα και σοβαρότητα. Επιπλέον, κοιτάμε τον συνομιλητή μας στα μάτια. Σε περίπτωση που φοράμε γυαλιά ηλίου καλό είναι να τα αφαιρέσουμε από το πρόσωπο μας, ώστε ο συνομιλητής μας να μπορεί να βλέπει τα μάτια μας. Είναι δύο τόσο απλές κινήσεις που αρκεί να τις υιοθετήσουμε και χωρίς να έχουμε προφέρει ούτε μια λέξη, έχουμε κερδίσει μπόνους από τον συνομιλητή μας!

Το δεύτερο επίπεδο αποτελεσματικής επικοινωνίας είναι η λεκτική. Σε αυτό το σημείο θα πρέπει να επικεντρωθούμε κυρίως στον ήχο της φωνής μας. Όσο πιο ήρεμα μιλάμε τόσο πιο ξεκάθαρες είναι οι λέξεις στα αφτιά του συνομιλητή μας. Επίσης, με αυτό τον τρόπο, κερδίζουμε χρόνο δίνοντας το περιθώριο στον εγκέφαλό μας να σκεφτεί την συνέχεια της πρότασης μας. Με αυτόν τον τρόπο εμείς διατυπώνουμε σωστά τις σκέψεις μας και ο συνομιλητής μας κατανοεί αυτό που θέλουμε να του μεταφέρουμε! Μαθαίνουμε, να μένουμε στο θέμα της συζήτησης και κυρίως στο μήνυμα που επιθυμούμε να μεταφέρουμε, χρησιμοποιώντας απλές λέξεις. Έτσι, εμείς δεν χανόμαστε στις σκέψεις μας και ο συνομιλητής μας δεν κουράζεται από περιττές πληροφορίες. Επιπλέον κέρδος για εμάς, είναι η προσφώνηση του συνομιλητή μας, με το όνομα του αν απευθυνόμαστε στον β' ενικό ή με το επίθετο του αν απευθυνόμαστε στον πληθυντικό ευγενείας, στην αρχή της συνομιλίας μας. Δείχνει ένα οικείο περιβάλλον, βοηθώντας έτσι να σπάσει τον πάγο.

Το τρίτο επίπεδο, είναι το πιο σημαντικό! Μαθαίνουμε να ακούμε! Είναι πολύ σημαντικό να ακούμε τι έχει να μας πει ο συνομιλητής μας, να του δώσουμε χώρο και χρόνο να μιλήσει. Κάνοντας διευκρινιστικές ερωτήσεις στην ιστορία που μας διηγείται εκτός του ότι δείχνει πως τον ακούμε, δείχνει ότι ενδιαφερόμαστε για εκείνον, για την σκέψη του, ακόμα και αν δεν την υιοθετούμε! Δεν έχουμε όλοι ούτε τις ίδιες απόψεις, ούτε τις ίδιες γνώσεις, αλλά ούτε και τα ίδια ενδιαφέροντα. Μόνο κερδισμένοι θα βγούμε αν ακούσουμε ένα διαφορετικό τρόπο σκέψης από το δικό μας. Ένας απλός τρόπος για να κατανοήσουμε την ιστορία που μας διηγείται ο συνομιλητής μας είναι να έχουμε στο νου μας να του θέσουμε πέντε διευκρινιστικές ερωτήσεις. Έτσι, όχι μόνο κατανοούμε την ιστορία του, αλλά τον βοηθάμε να συνεχίσει την εξιστόρηση του -σε περίπτωση που έχουμε να κάνουμε με έναν όχι και τόσο ομιλητικό τύπο- και να προχωρήσει η συζήτηση μας.

Οι τεχνικές αποτελεσματικής επικοινωνίας, χρησιμοποιούνται από όλους μας. Έχουν τη δύναμη να μας βοηθήσουν από την καθημερινότητα μας, μια κουβέντα με έναν φίλο, έως την επαγγελματική μας ζωή, κάνοντας το καλύτερο “Deal”.

Αυτό που πρέπει να θυμόμαστε είναι ότι η καλύτερη επικοινωνία είναι αυτή που καταφέραμε να μεταφέρουμε σωστά το μήνυμα μας από την μία και από την άλλη να κατανοήσουμε τη διαφορετική οπτική γωνία ενός άλλου ανθρώπου!
 
 

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Βασική διαφορά μεταξύ των Δημοσίων Σχέσεων και Διαφήμισης.

Με δύο λόγια η βασική διαφορά μεταξύ των Δημοσίων Σχέσεων και της Διαφήμισης. Οι Δημόσιες Σχέσεις στην εποχή μας πρέπει σε συνεργασία με τη διαφήμιση να οδηγούν στα επιθυμητά αποτελέσματα. Αν θέλαμε να ξεχωρίσουμε κάπως την διαφήμιση από τις δημόσιες σχέσεις, θα ήταν λογικότερο να πούμε ότι με τις δημόσιες σχέσεις περιμένουμε πιο μακροπρόθεσμα αποτελέσματα που ίσως να μην είναι και μετρήσιμα σε σχέση με αυτά της διαφήμισης που το ζητούμενο είναι άμεσο και με πιο ασφαλείς τρόπους μετρήσιμο. Δημοσίευση: Μάρκος Σμυρνάκης

Ψυχολογία εργασίας: Σχέσεις προϊσταμένου και υφισταμένων

Οι σχέσεις μεταξύ προϊσταμένου και υφισταμένων έχουν καθοριστικό ρόλο στην παραγωγικότητα και στα κίνητρα στο χώρο εργασίας. Η εκτίμηση που νιώθουν ότι έχουν οι υφιστάμενοι από τον προϊστάμενο τους, είναι από τους ισχυρότερους παράγοντες που τους επιτρέπουν να αφοσιώνονται στο έργο τους. Έρευνες έχουν δείξει ότι το αίσθημα εκτίμησης βρίσκεται στο ίδιο επίπεδο όπως άλλοι σημαντικοί παράγοντες σε σχέση με την εργασία τους που είναι το ύψος του μισθού, οι ευκαιρίες για εκπαίδευση και ανέλιξη. Ο προϊστάμενος είναι ο ισχυρότερος παράγοντας που μπορεί να επηρεάζει τα κίνητρα και το ομαδικό πνεύμα εργασίας των υφισταμένων του. Με τον τρόπο συμπεριφοράς του, τον προφορικό του λόγο, τη γλώσσα του σώματος και τις εκφράσεις του προσώπου του, μεταδίδει σημαντικότατα μηνύματα για τη γνώμη και τις σκέψεις του σχετικά με την αξία των ανθρώπων που εργάζονται μαζί του.

Η εξέλιξη της Κρητικής ενδυμασία στην πάροδο του χρόνου.

Έχετε αναρωτηθεί ποτέ ποια είναι η σημασία του σαρικιού, για ποιο λόγο φορούν οι Κρητικοί μαύρο πουκάμισο, τι επιρροές δέχτηκε η παραδοσιακή Κρητική φορεσιά ώσπου να πάρει την μορφή που γνωρίζουμε σήμερα;  Νομοθεσίες ενδυμασίας, επιρροές από τους διάφορους λαούς που κατοίκησαν στην Κρήτη και βεντέτες έδωσαν την τελική πινελιά στο σχέδιο της Κρητικής ενδυμασίας που γνωρίζουμε. Οι επιρροές από τη Δύση.

GNTM GR Τρολ στο σετ της τελευταίας εβδομάδας από τις Χειροποίητες Κατσούνες | Φωτογραφίες

Ταξιδεύουμε κι εμείς μαζί με το  #Gntmgr  στο Λονδίνο του ’30. ☂️☂️ Ο Μάικλ Μπανκς, χήρος μετά το θάνατο της γυναίκας του, αγωνίζεται να διατηρήσει το πατρικό του σπίτι ενάντια στις ύπουλες πρακτικές της τράπεζας. Τα μικρά παιδιά του προσπαθούν μάταια να τον βοηθήσουν, μέχρι που εμφανίζεται η μυστηριώδης, ιπτάμενη νταντά Μαίρη Πόπινς. Φωτογραφία που τρολάρει το τελευταίο σετ φωτογράφισης στο GNTM GR, με θέμα τη Mary Poppins δημιούργησαν από τη σελίδα  Χειροποίητες Κρητικές Κατσούνες . Στο σετ της φωτογράφισης, συμμετέχουν με δύο φωτογραφίες στη μία δίνουν έμφαση στο πάνω μέρος και εννοούμε τα χέρια, ενώ στη δεύτερη στα πόδια…. Εσείς τι λέτε, Ποια ήταν για εσάς η καλύτερη Mary Poppins; Πηγή  katsounes.com

Ποια είναι τα βασικά προβλήματα στην ψυχολογία των εργαζομένων στον τουρισμό και πως μπορούν να βελτιωθούν;

Η Καλοκαιρινή τουριστική σεζόν έχει ήδη ξεκινήσει με πολλά προβλήματα να έρχονται στο φως της δημοσιότητας, αλλά με τα περισσότερα να παραμένουν και να εξελίσσονται εσωτερικά στους κλάδους των Τουριστικών Επαγγελμάτων. Τα τελευταία περιστατικά που συνέβησαν σχετικά με το έγκαυμα του νεαρού στην Κρήτη, αλλά και τον νεαρό σερβιτόρο να σερβίρει εντός θαλάσσης σε beach bar στην Ρόδο, κάνουν πλέον ξεκάθαρο ότι δεν ακολουθείται, αλλά ούτε φαίνεται να υπάρχει σαφής οδηγία για τον ασφαλή τρόπο εργασίας κάθε εργαζομένου. Τελικά η εργασία στον Τουρισμό είναι επιλογή ή λύση ανάγκης για τους εργαζομένους του χώρου;  • Πόσο εύκολό είναι από μία αδρανής περίοδο του χειμώνα να προσαρμοστείς σε μία έντονη καθημερινότητα; • Πόσες είναι και πόσες θα έπρεπε να είναι οι ώρες εργασίας;  • Υπάρχει προσωπικός χρόνος;  • Τηρείται η σωστή διατροφή; Βρισκόμαστε στην καρδιά του καλοκαιριού και σε μια χώρα όπου αποτελείται από 6.000 νησιά, νησίδες και βραχονησίδες. Η ενασχόληση λοιπόν με τον...