Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Τεχνικές Αποτελεσματικής Επικοινωνίας

 
Γράφει η Βογιατζάκη Δέσποινα
 
Η επικοινωνία σε διαπροσωπικό και σε επαγγελματικό επίπεδο είναι τόσο σημαντική που έχει τη δύναμη να διαμορφώνει ακόμα και την ψυχική μας ευεξία!

Ωστόσο, για κάποιους ανθρώπους είναι τόσο δύσκολο να επικοινωνήσουν στην καθημερινότητα τους με άλλους ανθρώπους, που μόνο στην ιδέα ότι θα πρέπει να εκφραστούν, οι λέξεις σβήνουν και η γλώσσα μπερδεύεται...

Παρ'όλ'αυτά οι τεχνικές αποτελεσματικής επικοινωνίας είναι εύκολες, απλές και πραγματικά αποτελεσματικές!

Το πρώτο επίπεδο αποτελεσματικής επικοινωνίας είναι η μη λεκτική επικοινωνία. Αποτελείται από την εικόνα μας και την στάση του σώματος μας! Όταν λοιπόν, πρόκειται να συζητήσουμε, το πρώτο που πρέπει να θυμόμαστε είναι να είμαστε χαμογελαστοί και να προσέξουμε πως θα στήσουμε το σώμα μας, δείχνοντας φιλικότητα αλλά ταυτόχρονα και σοβαρότητα. Επιπλέον, κοιτάμε τον συνομιλητή μας στα μάτια. Σε περίπτωση που φοράμε γυαλιά ηλίου καλό είναι να τα αφαιρέσουμε από το πρόσωπο μας, ώστε ο συνομιλητής μας να μπορεί να βλέπει τα μάτια μας. Είναι δύο τόσο απλές κινήσεις που αρκεί να τις υιοθετήσουμε και χωρίς να έχουμε προφέρει ούτε μια λέξη, έχουμε κερδίσει μπόνους από τον συνομιλητή μας!

Το δεύτερο επίπεδο αποτελεσματικής επικοινωνίας είναι η λεκτική. Σε αυτό το σημείο θα πρέπει να επικεντρωθούμε κυρίως στον ήχο της φωνής μας. Όσο πιο ήρεμα μιλάμε τόσο πιο ξεκάθαρες είναι οι λέξεις στα αφτιά του συνομιλητή μας. Επίσης, με αυτό τον τρόπο, κερδίζουμε χρόνο δίνοντας το περιθώριο στον εγκέφαλό μας να σκεφτεί την συνέχεια της πρότασης μας. Με αυτόν τον τρόπο εμείς διατυπώνουμε σωστά τις σκέψεις μας και ο συνομιλητής μας κατανοεί αυτό που θέλουμε να του μεταφέρουμε! Μαθαίνουμε, να μένουμε στο θέμα της συζήτησης και κυρίως στο μήνυμα που επιθυμούμε να μεταφέρουμε, χρησιμοποιώντας απλές λέξεις. Έτσι, εμείς δεν χανόμαστε στις σκέψεις μας και ο συνομιλητής μας δεν κουράζεται από περιττές πληροφορίες. Επιπλέον κέρδος για εμάς, είναι η προσφώνηση του συνομιλητή μας, με το όνομα του αν απευθυνόμαστε στον β' ενικό ή με το επίθετο του αν απευθυνόμαστε στον πληθυντικό ευγενείας, στην αρχή της συνομιλίας μας. Δείχνει ένα οικείο περιβάλλον, βοηθώντας έτσι να σπάσει τον πάγο.

Το τρίτο επίπεδο, είναι το πιο σημαντικό! Μαθαίνουμε να ακούμε! Είναι πολύ σημαντικό να ακούμε τι έχει να μας πει ο συνομιλητής μας, να του δώσουμε χώρο και χρόνο να μιλήσει. Κάνοντας διευκρινιστικές ερωτήσεις στην ιστορία που μας διηγείται εκτός του ότι δείχνει πως τον ακούμε, δείχνει ότι ενδιαφερόμαστε για εκείνον, για την σκέψη του, ακόμα και αν δεν την υιοθετούμε! Δεν έχουμε όλοι ούτε τις ίδιες απόψεις, ούτε τις ίδιες γνώσεις, αλλά ούτε και τα ίδια ενδιαφέροντα. Μόνο κερδισμένοι θα βγούμε αν ακούσουμε ένα διαφορετικό τρόπο σκέψης από το δικό μας. Ένας απλός τρόπος για να κατανοήσουμε την ιστορία που μας διηγείται ο συνομιλητής μας είναι να έχουμε στο νου μας να του θέσουμε πέντε διευκρινιστικές ερωτήσεις. Έτσι, όχι μόνο κατανοούμε την ιστορία του, αλλά τον βοηθάμε να συνεχίσει την εξιστόρηση του -σε περίπτωση που έχουμε να κάνουμε με έναν όχι και τόσο ομιλητικό τύπο- και να προχωρήσει η συζήτηση μας.

Οι τεχνικές αποτελεσματικής επικοινωνίας, χρησιμοποιούνται από όλους μας. Έχουν τη δύναμη να μας βοηθήσουν από την καθημερινότητα μας, μια κουβέντα με έναν φίλο, έως την επαγγελματική μας ζωή, κάνοντας το καλύτερο “Deal”.

Αυτό που πρέπει να θυμόμαστε είναι ότι η καλύτερη επικοινωνία είναι αυτή που καταφέραμε να μεταφέρουμε σωστά το μήνυμα μας από την μία και από την άλλη να κατανοήσουμε τη διαφορετική οπτική γωνία ενός άλλου ανθρώπου!
 
 

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Ψυχολογία εργασίας: Σχέσεις προϊσταμένου και υφισταμένων

Οι σχέσεις μεταξύ προϊσταμένου και υφισταμένων έχουν καθοριστικό ρόλο στην παραγωγικότητα και στα κίνητρα στο χώρο εργασίας. Η εκτίμηση που νιώθουν ότι έχουν οι υφιστάμενοι από τον προϊστάμενο τους, είναι από τους ισχυρότερους παράγοντες που τους επιτρέπουν να αφοσιώνονται στο έργο τους. Έρευνες έχουν δείξει ότι το αίσθημα εκτίμησης βρίσκεται στο ίδιο επίπεδο όπως άλλοι σημαντικοί παράγοντες σε σχέση με την εργασία τους που είναι το ύψος του μισθού, οι ευκαιρίες για εκπαίδευση και ανέλιξη. Ο προϊστάμενος είναι ο ισχυρότερος παράγοντας που μπορεί να επηρεάζει τα κίνητρα και το ομαδικό πνεύμα εργασίας των υφισταμένων του. Με τον τρόπο συμπεριφοράς του, τον προφορικό του λόγο, τη γλώσσα του σώματος και τις εκφράσεις του προσώπου του, μεταδίδει σημαντικότατα μηνύματα για τη γνώμη και τις σκέψεις του σχετικά με την αξία των ανθρώπων που εργάζονται μαζί του.

Η ομορφότερη κοπέλα της Κρήτης για το 2011

Πλήθος κόσμου κατέκλισε την Τετάρτη 24 Αυγούστου το club Envy στο Ηράκλειο όπου πραγματοποιήθηκε ο μεγάλος Τελικός του 33ου Παγκρήτιου Διαγωνισμού Ομορφιάς. Τον τίτλο της MISS ΚΡΗΤΗ 2011 κατέκτησε η 19χρονη Εύα Ζεϊμπεκάκη από το Ηράκλειο, Ά Αναπληρωματική Miss Κρήτη 2011 αναδείχθηκε η Φαίη Αβδουλά και΄Β Αναπληρωματική Miss Κρήτη 2011 η Ευρυδίκη Μερκούρη. Η 17χρονη Μιχαέλα Φωτιάδη

Ο Κώδικας Ηθικής και Δεοντολογίας των Δημοσίων Σχέσεων Παγκοσμίως .

1965 Κώδικας των Αθηνών . Ο Κώδικας Ηθικής και Δεοντολογίας των Δημοσίων Σχέσεων Παγκοσμίως . Ο ΚΩΔΙΚΑΣ ΤΩΝ ΑΘΗΝΩΝ . Η ΛΑΜΠΡΗ ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΩΝ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΣΧΕΣΕΩΝ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ . To 1960 ιδρύθηκε η ΕΕΔΣ – Ελληνική Εταιρεία Δημοσίων Σχέσεων , το επιστημονικό σωματείο των Δημοσίων Σχέσεων στην Ελλάδα . Ο “πατριάρχης” (πρωτεργάτης) των Δημοσίων Σχέσεων στην Ελλάδα , ο Μάνος Παυλίδης διετέλεσε πρόεδρος της IPRA (International Public Relations Association ) , από το 1973 έως το 1976 , ενώ το 1964 είχε εκλεγεί στη θέση του Γραμματέα . Το 1965 στην Αθήνα πραγματοποιήθηκε το παγκόσμιο συνέδριο της IPRA ( International Public Relations Association ) και εδώ υπογράφηκε ο περίφημος Κώδικας των Αθηνών , ο Διεθνής Κώδικας Δεοντολογίας των Δημοσίων Σχέσεων που εφαρμόζεται αδιάλειπτα από τότε από όλα τα επιστημονικά σωματεία των Δημοσίων Σχέσεων Παγκοσμίως . Δηλαδή όλοι οι επαγγελματίες των Δημοσίων Σχέσεων Παγκοσμίως εφαρμόζουν και ασπάζονται τον Κώδικα Ηθικής και Δεοντολογίας ,...

Κρητικό Σαρίκι το παραδοσιακό κεντητό μαντήλι για το κεφάλι. Η Ιστορία, οι συμβολισμοί & η Περίτεχνη πλέξη της κυρίας Πόπης

Με αφορμή την διάδοση της κρητικής παραδοσιακής τέχνης της πλέξης των σαρικιών επικοινωνήσαμε με την κυρία Πόπη, την υφάντρα μας. Τα χειροποίητα Κρητικά σαρίκια – μαντήλια στο katsounes.gr φτιάχνονται από τα χέρια της κυρίας Πόπης. Όπως μας είπε η ίδια και όπως θα έχετε αντιληφθεί η πλέξη των σαρικιών αποτελεί μια σπουδαία και περίτεχνη διαδικασία που διαφέρει από περιοχή σε περιοχή και είναι άμεσα συνδεδεμένη με τη τιμή και την υπερηφάνεια των Κρητικών. Η τέχνη αυτή συναντάτε σήμερα κυρίως σε ορεινά χωριά της Κρήτης και κυρίως   χρησιμοποιείται από μεγαλύτερες γενιές. Όπως μας είπε η ονομασία του “Σαρίκι” έχει Τούρκικη καταγωγή και υποδηλώνει την Οθωμανική επιρροή στο νησί της Κρήτης τα παλαιότερα χρόνια της Τουρκοκρατίας. Κάπου εδώ είναι η στιγμή που πρέπει να μιλήσουμε για το Συμβολισμό που έχουν τα Σαρίκια και τα μαντήλια των κρητικών στα κρόσσια, αλλά και γενικότερα τους συμβολισμούς   Ποιοι είναι όμως οι συμβολισμοί του;;   Τα κρόσσια στα μαντήλια των κρητ...

Δημόσια Ιστορία και Έντυπος Τύπος

  Γράφει η Βογιατζάκη Δέσποινα Η ΕΝΝΟΙΑ ΤΗΣ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ Με τον όρο Δημόσια Ιστορία , αναφέρετε η καταγραφή και η διατήρηση των ιστορικών πληροφοριών έπειτα από προσωπικές εμπειρίες των ανθρώπων. Επίσης αναφέρεται στην αφήγηση για θέματα εθνικά, δημοσίων Προσώπων και για ορισμένες περιόδους των χωρών του κόσμου. Η Δημόσια Ιστορία αναφέρεται στην ¨Ιστορική Συντήρηση¨, ¨Επιστημονικά Αρχεία¨, ¨Προφορική Ιστορία¨, και σε άλλους τομείς. Το Πανεπιστήμιο της Βαλτιμόρης διδάσκει τη Δημόσια Ιστορία ως  ‘ η παρουσίαση της ιστορικής γνώσης σε ένα ευρύ κοινό-ακροατήριο. Η Δημόσια Ιστορία εμφανίζεται με πολλές μορφές, παραδείγματος  χάρη, τηλεοπτικά ντοκιμαντέρ, ιστορικά έργα και τέλος, συλλογή & καταγραφή έργου’. Το Πανεπιστήμιο του Wisconsin αλλά και ο Robert Kelley   - Ιστορικός αναφέρουν ότι, ‘ η Δημόσια Ιστορία πιο συχνά αναφέρεται στην απασχόληση των ιστορικών προς την Ιστορία. Συνδέοντάς την με την εργασία έξω από τον ακαδημαϊκό χώρο’. Η ...