Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

«Τρολ» και ψευδείς ειδήσεις αλλοιώνουν τις εκλογικές μάχες

Στρατιές από πληρωμένα «τρολ» που εξυπηρετούν άψογα τους σκοπούς της κάθε προπαγάνδας. Μηνύματα μίσους και «πειραγμένες» φωτογραφίες που στοχεύουν στο… θυμικό των ψηφοφόρων. 

Και χιλιάδες ψευδείς ειδήσεις που κυκλοφορούν και αναπαράγονται ταχύτατα στο Διαδίκτυο πριν ελεγχθούν. Καλώς ήλθατε στην ενημέρωση νέας εποχής, στον κόσμο των social media, όπου οι θεωρίες συνωμοσίας έχουν την τιμητική τους και τα ψέματα μπορεί να επηρεάσουν ακόμη και εκλογικές αναμετρήσεις!

Η εμπλοκή των μέσων κοινωνικής δικτύωσης -τόσο σε επίπεδο χρηστών όσο και σε επίπεδο
προεκλογικής εκστρατείας σε δύο πρόσφατα πολιτικά γεγονότα ιστορικής σημασίας, τις προεδρικές εκλογές των ΗΠΑ και το δημοψήφισμα για το Brexit– είναι για κάποιους το κορυφαίο γεγονός της χρονιάς που πέρασε και θα επηρεάσει τον τρόπο που αντιλαμβανόμαστε την πολιτική πραγματικότητα, τον κόσμο γύρω μας, αλλά και το μέλλον της ενημέρωσης.

Το Facebook και το Twitter πήραν «φωτιά» για πολλές εβδομάδες, ξεπέρασαν κατά πολύ σε ισχύ και επισκεψιμότητα τα παραδοσιακά Μέσα Ενημέρωσης και φώτισαν το μέγεθος της ιδεολογικής πόλωσης, προβληματίζοντας για την επιρροή που μπορεί να έχουν στο κοινό. Μέσα στο πλαίσιο αυτό αναδείχθηκε και το τεράστιο «αγκάθι» των ψευδών ειδήσεων (fake news), κινητοποιώντας τις κυβερνήσεις, τα παραδοσιακά μίντια, αλλά και τους ίδιους τους «γίγαντες» του Διαδικτύου, όπως το Facebook και την Google, για να αναπτύξουν στρατηγικές για την αντιμετώπιση του φαινομένου.

Μετά τις ΗΠΑ και τη νίκη του Τραμπ, την οποία πολλοί έσπευσαν να αποδώσουν και στην παραπληροφόρηση μέσω Διαδικτύου, στη δίνη του κυκλώνα μπαίνει και η Γερμανία, με την κυβέρνηση Μέρκελ να εκφράζει δημόσια την ανησυχία της για την προπαγάνδα στο Διαδίκτυο εν όψει των ομοσπονδιακών εκλογών του φθινοπώρου.

«Θα ήταν τρελό να πει κανείς ότι το αποτέλεσμα επηρεάζεται» από το μικρό ποσοστό των διακινούμενων ψευδών ειδήσεων, απαντάει ο συνιδρυτής του Facebook Μαρκ Ζάκερμπεργκ, διεμήνυσε ωστόσο πως θα ξεκινήσει εκστρατεία εκκαθάρισης. Στη Γερμανία άλλωστε, μία πρόσφατη έρευνα με την υπογραφή του BuzzFeed, διαπίστωσε ότι οι ακροδεξιές ιστοσελίδες αλλά και το Facebook δημοσιεύουν κατά κόρον ψευδείς ειδήσεις για την Ανγκελα Μέρκελ που διεκδικεί τέταρτη συνεχόμενη θητεία στην καγκελαρία.

Μέσα στο θολό αυτό τοπίο, η Μέρκελ εμφανίζεται να αφαιρεί τη γερμανική σημαία από τα χέρια ενός συνεργάτη της, εκφράζοντας την αντίθεσή της στα εθνικιστικά σύμβολα, βγάζει «σέλφι» με ένα 19χρονο Σύρο πρόσφυγα που στοχοποιήθηκε εσκεμμένα στη συνέχεια ως εγκληματίας και τζιχαντιστής και αμέσως μετά την επίθεση στο Βερολίνο παρουσιάστηκε σε μία «πειραγμένη» φωτογραφία με αιματοβαμμένα χέρια…

Τελευταίο πλήγμα μία ανάρτηση από τη δεξιά ιστοσελίδα Breitbart, σύμφωνα με την οποία μία ομάδα 1.000 ανθρώπων πυρπόλησε την παλαιότερη εκκλησία της Γερμανίας στο Ντόρτμουντ την παραμονή της Πρωτοχρονιάς φωνάζοντας «Αλαχού Ακμπάρ». Η ιστορία εξαπλώθηκε ταχύτατα, οι τοπικές αρχές έσπευσαν να τη διαψεύσουν και τα ειδησεογραφικά σάιτ επέκριναν το Breitbart «για μία σκόπιμη εκστρατεία παραπληροφόρησης με σκοπό το μίσος και την προπαγάνδα».

Οι αναλυτές θεωρούν ότι οι ρατσιστικές αναρτήσεις βοηθούν στη δημοφιλία του ξενοφοβικού αντιευρωπαϊκού κόμματος Εναλλακτική για τη Γερμανία (AfD) που σύμφωνα με την τελευταία δημοσκόπηση της κυριακάτικης «Bild» παραμένει στο 12% και σταθεροποιείται στην τρίτη θέση των προτιμήσεων, μετά τους Χριστιανοδημοκράτες και τους Σοσιαλδημοκράτες.

Εν μέσω της αυξανόμενης ανησυχίας λοιπόν πριν από τις εκλογές, το Facebook εισάγει νέα εργαλεία για την αντιμετώπιση των ψευδών ειδήσεων στη Γερμανία. Την περασμένη εβδομάδα ο «άρχοντας» των social media ανακοίνωσε ότι θα επιτρέπει στους χρήστες στη χώρα να ανιχνεύουν τις ψευδείς ειδήσεις που στη συνέχεια θα «περνούν» σε ανεξάρτητους ερευνητές προς εξακρίβωση.

Αν μια ιστορία θεωρείται αναξιόπιστη, θα συνοδεύεται από την ένδειξη «αμφισβητούμενη» στη ροή ειδήσεων. Ηδη από τον Δεκέμβριο χρησιμοποιεί μια σειρά από νέα εργαλεία για την καταπολέμηση της διάδοσης των πλαστών ειδήσεων, εξοστρακίζοντας μεταξύ άλλων από την πλατφόρμα «τους χειρότερους παραβάτες» και εγκαινιάζοντας συνεργασία με πέντε οργανισμούς ελέγχου (Associated Press, ABC News, Snopes, FactCheck.org και Politifact).

Ο Γερμανός υπουργός Δικαιοσύνης Χάικο Μάας προειδοποιεί, με τη σειρά του, για την άμεση ανάγκη να παταχθεί η εξάπλωση των πλαστών ειδήσεων μέσω των social media, υπογραμμίζοντας ότι οι νόμοι δυσφήμησης στη Γερμανία είναι πολύ πιο αυστηροί από εκείνους των ΗΠΑ. Οι αρμόδιες Αρχές εξετάζουν ακόμη και την επιβολή τσουχτερού πρόστιμου.

«Στη Γερμανία διαπιστώνουμε μια κρίση εμπιστοσύνης προς τα καθιερωμένα μέσα ενημέρωσης», δίνει τη δική του διάσταση, ο Λουτς Χέλμ της Hoaxmap, μιας ιστοσελίδας που παρακολουθεί ψευδείς ειδήσεις. «Ενας αυξανόμενος αριθμός ανθρώπων που δεν εμπιστεύεται πια τις ιστορίες των ΜΜΕ, αναζητεί εναλλακτικές πηγές. Αυτό δίνει τροφή στις θεωρίες συνωμοσίας και στα σκοτεινά σάιτ, γεγονός που οδηγεί με τη σειρά του στην αύξηση της παραπληροφόρησης και των θεωριών συνωμοσίας».

Σύμφωνα με τη γερμανική ερευνητική ομάδα Correctiv η εξάπλωση των πλαστών ειδήσεων, ιδιαίτερα στο Facebook, είναι ήδη μια από τις μεγαλύτερες απειλές που αντιμετωπίζει η κοινωνία μας. «Φοβόμαστε ότι οι απειλές αυτές θα γίνουν ακόμη πιο μαζικές τους επόμενους μήνες, είτε πρόκειται για τοπικές είτε για ομοσπονδιακές εκλογές», δήλωσε εκπρόσωπός της στην Deutsche Welle. «Για το λόγο αυτό, είμαστε αποφασισμένοι να κάνουμε ό,τι μπορούμε για να καταπολεμήσουμε τα ψέματα και την προπαγάνδα. Η δημοκρατία μας δεν πρέπει να χειραγωγείται από τους ψεύτες».

πηγή : 
NΑΤΑΣΑ ΠΑΥΛΟΠΟΥΛΟΥ
 eleftherostypos.gr

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Τα «4 Π» του επιτυχημένου πολιτικού!

Όσοι από εμάς διδαχτήκαμε το Μάρκετινγκ, είχαμε την ευκαιρία να βρούμε στον δρόμο μας τα «4 Π» (4 P's of Marketing), τα οποία αποτελούν το συστατικό επιτυχίας ενός προϊόντος ή μιας υπηρεσίας, μέσα από τον σχεδιασμό της σωστής στρατηγικής, η οποία στηρίζεται: 1) Στα χαρακτηριστικά του προϊόντος ή της υπηρεσίας (Product). 2) Στην τιμή (Price) του προϊόντος / υπηρεσίας. 3) Στη σωστή τοποθέτησή του στην αγορά (Place). 4) Στη σωστή προώθησή του (Promotion). Αναλύοντας τα πιο πάνω χαρακτηριστικά, ένας πολιτικός μπορεί εύκολα να διακρίνει τη

Η ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΗ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΚΡΗΤΙΚΗΣ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΗΣ ΚΑΤΣΟΥΝΑΣ

Το σήμα κατατεθέν της Κρητικές παράδοσης και συγκεκριμένα οι "χειροποίητες κατσούνες, κρητικά μπαστούνια" είχαν την τιμητική τους στην τελευταία εκπομπή του ALPHA «Σαββατοκύριακο με τον Μάνεση». Την Κυριακή το μεσημέρι εμφανίστηκε στην εκπομπή μέσω σύνδεσης Skype ο Κρητικός "Digital Media Strategist" Μάρκος Σμυρνάκης. Επίκεντρο της συζήτησης ήταν ο τρόπος της διαδικτυακής προώθησης της Κρητικής παράδοσης, αλλά και πως όλο αυτό βοηθάει στην συντήρηση της. Όπως ισχυρίζεται, σύγχρονες τεχνικές μάρκετινγκ είναι ικανές να δώσουν ξανά ζωή και να συστήσουν σε νέο κόσμο τις Κρητικές κατσούνες. Αυτό είναι και το όραμα. Η ένταξη ενός παγιωμένου προϊόντος και πάλι στην καθημερινότητα του ανθρώπου, πριν την εξαφάνιση του. Ένταξη... από όλες τις πλευρές, ξεκινώντας από το κίνητρο για την παραγωγή, αλλά και το ενδιαφέρον από νέους ανθρώπους όχι μόνο να μάθουν να τις χρησιμοποιούν , αλλά και να παράγουν το συγκεκριμένο προϊόν Αξίζει να σημειωθεί ότι οι τεχνίτες πλέ...

Η L’Oréal «σπάει» την γυάλινη οροφή για τις γυναίκες επιστήμονες!

  Τα Ελληνικά Βραβεία L’ORÉAL–UNESCO εντάσσονται στο Διεθνές Πρόγραμμα L’ORÉAL-UNESCO Για τις Γυναίκες στην Επιστήμη, το όποιο αναγνωρίζει και υποστηρίζει διεθνώς γυναίκες επιστήμονες, με στόχο να τους δοθεί μεγαλύτερη αναγνώριση, να αναδειχθεί το ταλέντο τους και να εμπνεύσει περισσότερες γυναίκες να ασχοληθούν με την επιστήμη. Με πίστη στην πεποίθηση ότι ο κόσμος χρειάζεται την επιστήμη και η επιστήμη χρειάζεται τις γυναίκες, το Ίδρυμα L’Oréal σε συνεργασία με την Ελληνική Εθνική Επιτροπή για την UNESCO, προκηρύσσουν για 12η φορά στην Ελλάδα, την έναρξη των φετινών βραβείων, με τρία σημαντικά βραβεία αξίας 10.000€ έκαστο, που θα δοθούν σε γυναίκες επιστήμονες, οι οποίες απασχολούνται στους τομείς των Βιοεπιστημών, των Φυσικών Επιστημών, των Μαθηματικών και της Επιστήμης των Υπολογιστών. Τέλος, ως περαιτέρω επιβεβαίωση της παραπάνω δέσμευσης και του θετικού αντίκτυπου των Βραβείων στους δικαιούχους του, ανακοινώνεται ότι από το 2022 και έπειτα, τα βραβεία θα πραγματοποιούνται κάθ...

Freelancer: Τι σημαίνει επί της ουσίας η νέα πραγματικότητα εργασίας;

Γράφει η Αρετή Διαμαντή Freelancer: Από την e-food και άλλες εταιρείες που υιοθετούν ένα τέτοιο μοντέλο εργασίας προκύπτει το νέο ερώτημα. Συμφέρει άραγε να είναι κάποιος freelancer και κάτω από ποιες προϋποθέσεις; Σάλος δημιουργήθηκε με την πρόσφατη “ατυχή” διατύπωση της e-food σε μερίδα εργαζομένων της σε σχέση με το ενδεχόμενο να γίνουν freelancers αντί για μισθωτοί. Οι περισσότεροι διαμαρτυρήθηκαν έντονα, ενώ η εταιρεία έσπευσε να διαψεύσει και να μιλήσει για κακή επικοινωνία. Ωστόσο, υπάρχει μια μεγάλη μερίδα ατόμων που δεν γνωρίζουν καν τι σημαίνει το freelancing. Σε αυτή την περίπτωση, τι αλλάζει στον εργασιακό τομέα; Πρόκειται για μια αναβάθμιση της εργασιακής πραγματικότητας ή μήπως για μια επιδείνωση της ήδη ζοφερής πραγματικότητας; Η τεχνολογία συχνά έρχεται να γεφυρώσει το χάσμα που δημιουργείται ανάμεσα στις διαφορετικές γενιές. Εδώ μήπως συμβαίνει κάτι τέτοιο; Freelancer: Τι συνεπάγεται για την καθημερινότητα ενός εργαζομένου; Αρχικά, πρόκειται για έναν αρκετά ευρύ όρο. Κ...

Ποια είναι τα βασικά προβλήματα στην ψυχολογία των εργαζομένων στον τουρισμό και πως μπορούν να βελτιωθούν;

Η Καλοκαιρινή τουριστική σεζόν έχει ήδη ξεκινήσει με πολλά προβλήματα να έρχονται στο φως της δημοσιότητας, αλλά με τα περισσότερα να παραμένουν και να εξελίσσονται εσωτερικά στους κλάδους των Τουριστικών Επαγγελμάτων. Τα τελευταία περιστατικά που συνέβησαν σχετικά με το έγκαυμα του νεαρού στην Κρήτη, αλλά και τον νεαρό σερβιτόρο να σερβίρει εντός θαλάσσης σε beach bar στην Ρόδο, κάνουν πλέον ξεκάθαρο ότι δεν ακολουθείται, αλλά ούτε φαίνεται να υπάρχει σαφής οδηγία για τον ασφαλή τρόπο εργασίας κάθε εργαζομένου. Τελικά η εργασία στον Τουρισμό είναι επιλογή ή λύση ανάγκης για τους εργαζομένους του χώρου;  • Πόσο εύκολό είναι από μία αδρανής περίοδο του χειμώνα να προσαρμοστείς σε μία έντονη καθημερινότητα; • Πόσες είναι και πόσες θα έπρεπε να είναι οι ώρες εργασίας;  • Υπάρχει προσωπικός χρόνος;  • Τηρείται η σωστή διατροφή; Βρισκόμαστε στην καρδιά του καλοκαιριού και σε μια χώρα όπου αποτελείται από 6.000 νησιά, νησίδες και βραχονησίδες. Η ενασχόληση λοιπόν με τον...