Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

«Τρολ» και ψευδείς ειδήσεις αλλοιώνουν τις εκλογικές μάχες

Στρατιές από πληρωμένα «τρολ» που εξυπηρετούν άψογα τους σκοπούς της κάθε προπαγάνδας. Μηνύματα μίσους και «πειραγμένες» φωτογραφίες που στοχεύουν στο… θυμικό των ψηφοφόρων. 

Και χιλιάδες ψευδείς ειδήσεις που κυκλοφορούν και αναπαράγονται ταχύτατα στο Διαδίκτυο πριν ελεγχθούν. Καλώς ήλθατε στην ενημέρωση νέας εποχής, στον κόσμο των social media, όπου οι θεωρίες συνωμοσίας έχουν την τιμητική τους και τα ψέματα μπορεί να επηρεάσουν ακόμη και εκλογικές αναμετρήσεις!

Η εμπλοκή των μέσων κοινωνικής δικτύωσης -τόσο σε επίπεδο χρηστών όσο και σε επίπεδο
προεκλογικής εκστρατείας σε δύο πρόσφατα πολιτικά γεγονότα ιστορικής σημασίας, τις προεδρικές εκλογές των ΗΠΑ και το δημοψήφισμα για το Brexit– είναι για κάποιους το κορυφαίο γεγονός της χρονιάς που πέρασε και θα επηρεάσει τον τρόπο που αντιλαμβανόμαστε την πολιτική πραγματικότητα, τον κόσμο γύρω μας, αλλά και το μέλλον της ενημέρωσης.

Το Facebook και το Twitter πήραν «φωτιά» για πολλές εβδομάδες, ξεπέρασαν κατά πολύ σε ισχύ και επισκεψιμότητα τα παραδοσιακά Μέσα Ενημέρωσης και φώτισαν το μέγεθος της ιδεολογικής πόλωσης, προβληματίζοντας για την επιρροή που μπορεί να έχουν στο κοινό. Μέσα στο πλαίσιο αυτό αναδείχθηκε και το τεράστιο «αγκάθι» των ψευδών ειδήσεων (fake news), κινητοποιώντας τις κυβερνήσεις, τα παραδοσιακά μίντια, αλλά και τους ίδιους τους «γίγαντες» του Διαδικτύου, όπως το Facebook και την Google, για να αναπτύξουν στρατηγικές για την αντιμετώπιση του φαινομένου.

Μετά τις ΗΠΑ και τη νίκη του Τραμπ, την οποία πολλοί έσπευσαν να αποδώσουν και στην παραπληροφόρηση μέσω Διαδικτύου, στη δίνη του κυκλώνα μπαίνει και η Γερμανία, με την κυβέρνηση Μέρκελ να εκφράζει δημόσια την ανησυχία της για την προπαγάνδα στο Διαδίκτυο εν όψει των ομοσπονδιακών εκλογών του φθινοπώρου.

«Θα ήταν τρελό να πει κανείς ότι το αποτέλεσμα επηρεάζεται» από το μικρό ποσοστό των διακινούμενων ψευδών ειδήσεων, απαντάει ο συνιδρυτής του Facebook Μαρκ Ζάκερμπεργκ, διεμήνυσε ωστόσο πως θα ξεκινήσει εκστρατεία εκκαθάρισης. Στη Γερμανία άλλωστε, μία πρόσφατη έρευνα με την υπογραφή του BuzzFeed, διαπίστωσε ότι οι ακροδεξιές ιστοσελίδες αλλά και το Facebook δημοσιεύουν κατά κόρον ψευδείς ειδήσεις για την Ανγκελα Μέρκελ που διεκδικεί τέταρτη συνεχόμενη θητεία στην καγκελαρία.

Μέσα στο θολό αυτό τοπίο, η Μέρκελ εμφανίζεται να αφαιρεί τη γερμανική σημαία από τα χέρια ενός συνεργάτη της, εκφράζοντας την αντίθεσή της στα εθνικιστικά σύμβολα, βγάζει «σέλφι» με ένα 19χρονο Σύρο πρόσφυγα που στοχοποιήθηκε εσκεμμένα στη συνέχεια ως εγκληματίας και τζιχαντιστής και αμέσως μετά την επίθεση στο Βερολίνο παρουσιάστηκε σε μία «πειραγμένη» φωτογραφία με αιματοβαμμένα χέρια…

Τελευταίο πλήγμα μία ανάρτηση από τη δεξιά ιστοσελίδα Breitbart, σύμφωνα με την οποία μία ομάδα 1.000 ανθρώπων πυρπόλησε την παλαιότερη εκκλησία της Γερμανίας στο Ντόρτμουντ την παραμονή της Πρωτοχρονιάς φωνάζοντας «Αλαχού Ακμπάρ». Η ιστορία εξαπλώθηκε ταχύτατα, οι τοπικές αρχές έσπευσαν να τη διαψεύσουν και τα ειδησεογραφικά σάιτ επέκριναν το Breitbart «για μία σκόπιμη εκστρατεία παραπληροφόρησης με σκοπό το μίσος και την προπαγάνδα».

Οι αναλυτές θεωρούν ότι οι ρατσιστικές αναρτήσεις βοηθούν στη δημοφιλία του ξενοφοβικού αντιευρωπαϊκού κόμματος Εναλλακτική για τη Γερμανία (AfD) που σύμφωνα με την τελευταία δημοσκόπηση της κυριακάτικης «Bild» παραμένει στο 12% και σταθεροποιείται στην τρίτη θέση των προτιμήσεων, μετά τους Χριστιανοδημοκράτες και τους Σοσιαλδημοκράτες.

Εν μέσω της αυξανόμενης ανησυχίας λοιπόν πριν από τις εκλογές, το Facebook εισάγει νέα εργαλεία για την αντιμετώπιση των ψευδών ειδήσεων στη Γερμανία. Την περασμένη εβδομάδα ο «άρχοντας» των social media ανακοίνωσε ότι θα επιτρέπει στους χρήστες στη χώρα να ανιχνεύουν τις ψευδείς ειδήσεις που στη συνέχεια θα «περνούν» σε ανεξάρτητους ερευνητές προς εξακρίβωση.

Αν μια ιστορία θεωρείται αναξιόπιστη, θα συνοδεύεται από την ένδειξη «αμφισβητούμενη» στη ροή ειδήσεων. Ηδη από τον Δεκέμβριο χρησιμοποιεί μια σειρά από νέα εργαλεία για την καταπολέμηση της διάδοσης των πλαστών ειδήσεων, εξοστρακίζοντας μεταξύ άλλων από την πλατφόρμα «τους χειρότερους παραβάτες» και εγκαινιάζοντας συνεργασία με πέντε οργανισμούς ελέγχου (Associated Press, ABC News, Snopes, FactCheck.org και Politifact).

Ο Γερμανός υπουργός Δικαιοσύνης Χάικο Μάας προειδοποιεί, με τη σειρά του, για την άμεση ανάγκη να παταχθεί η εξάπλωση των πλαστών ειδήσεων μέσω των social media, υπογραμμίζοντας ότι οι νόμοι δυσφήμησης στη Γερμανία είναι πολύ πιο αυστηροί από εκείνους των ΗΠΑ. Οι αρμόδιες Αρχές εξετάζουν ακόμη και την επιβολή τσουχτερού πρόστιμου.

«Στη Γερμανία διαπιστώνουμε μια κρίση εμπιστοσύνης προς τα καθιερωμένα μέσα ενημέρωσης», δίνει τη δική του διάσταση, ο Λουτς Χέλμ της Hoaxmap, μιας ιστοσελίδας που παρακολουθεί ψευδείς ειδήσεις. «Ενας αυξανόμενος αριθμός ανθρώπων που δεν εμπιστεύεται πια τις ιστορίες των ΜΜΕ, αναζητεί εναλλακτικές πηγές. Αυτό δίνει τροφή στις θεωρίες συνωμοσίας και στα σκοτεινά σάιτ, γεγονός που οδηγεί με τη σειρά του στην αύξηση της παραπληροφόρησης και των θεωριών συνωμοσίας».

Σύμφωνα με τη γερμανική ερευνητική ομάδα Correctiv η εξάπλωση των πλαστών ειδήσεων, ιδιαίτερα στο Facebook, είναι ήδη μια από τις μεγαλύτερες απειλές που αντιμετωπίζει η κοινωνία μας. «Φοβόμαστε ότι οι απειλές αυτές θα γίνουν ακόμη πιο μαζικές τους επόμενους μήνες, είτε πρόκειται για τοπικές είτε για ομοσπονδιακές εκλογές», δήλωσε εκπρόσωπός της στην Deutsche Welle. «Για το λόγο αυτό, είμαστε αποφασισμένοι να κάνουμε ό,τι μπορούμε για να καταπολεμήσουμε τα ψέματα και την προπαγάνδα. Η δημοκρατία μας δεν πρέπει να χειραγωγείται από τους ψεύτες».

πηγή : 
NΑΤΑΣΑ ΠΑΥΛΟΠΟΥΛΟΥ
 eleftherostypos.gr

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Βασική διαφορά μεταξύ των Δημοσίων Σχέσεων και Διαφήμισης.

Με δύο λόγια η βασική διαφορά μεταξύ των Δημοσίων Σχέσεων και της Διαφήμισης. Οι Δημόσιες Σχέσεις στην εποχή μας πρέπει σε συνεργασία με τη διαφήμιση να οδηγούν στα επιθυμητά αποτελέσματα. Αν θέλαμε να ξεχωρίσουμε κάπως την διαφήμιση από τις δημόσιες σχέσεις, θα ήταν λογικότερο να πούμε ότι με τις δημόσιες σχέσεις περιμένουμε πιο μακροπρόθεσμα αποτελέσματα που ίσως να μην είναι και μετρήσιμα σε σχέση με αυτά της διαφήμισης που το ζητούμενο είναι άμεσο και με πιο ασφαλείς τρόπους μετρήσιμο. Δημοσίευση: Μάρκος Σμυρνάκης

Ψυχολογία εργασίας: Σχέσεις προϊσταμένου και υφισταμένων

Οι σχέσεις μεταξύ προϊσταμένου και υφισταμένων έχουν καθοριστικό ρόλο στην παραγωγικότητα και στα κίνητρα στο χώρο εργασίας. Η εκτίμηση που νιώθουν ότι έχουν οι υφιστάμενοι από τον προϊστάμενο τους, είναι από τους ισχυρότερους παράγοντες που τους επιτρέπουν να αφοσιώνονται στο έργο τους. Έρευνες έχουν δείξει ότι το αίσθημα εκτίμησης βρίσκεται στο ίδιο επίπεδο όπως άλλοι σημαντικοί παράγοντες σε σχέση με την εργασία τους που είναι το ύψος του μισθού, οι ευκαιρίες για εκπαίδευση και ανέλιξη. Ο προϊστάμενος είναι ο ισχυρότερος παράγοντας που μπορεί να επηρεάζει τα κίνητρα και το ομαδικό πνεύμα εργασίας των υφισταμένων του. Με τον τρόπο συμπεριφοράς του, τον προφορικό του λόγο, τη γλώσσα του σώματος και τις εκφράσεις του προσώπου του, μεταδίδει σημαντικότατα μηνύματα για τη γνώμη και τις σκέψεις του σχετικά με την αξία των ανθρώπων που εργάζονται μαζί του.

Η εξέλιξη της Κρητικής ενδυμασία στην πάροδο του χρόνου.

Έχετε αναρωτηθεί ποτέ ποια είναι η σημασία του σαρικιού, για ποιο λόγο φορούν οι Κρητικοί μαύρο πουκάμισο, τι επιρροές δέχτηκε η παραδοσιακή Κρητική φορεσιά ώσπου να πάρει την μορφή που γνωρίζουμε σήμερα;  Νομοθεσίες ενδυμασίας, επιρροές από τους διάφορους λαούς που κατοίκησαν στην Κρήτη και βεντέτες έδωσαν την τελική πινελιά στο σχέδιο της Κρητικής ενδυμασίας που γνωρίζουμε. Οι επιρροές από τη Δύση.

GNTM GR Τρολ στο σετ της τελευταίας εβδομάδας από τις Χειροποίητες Κατσούνες | Φωτογραφίες

Ταξιδεύουμε κι εμείς μαζί με το  #Gntmgr  στο Λονδίνο του ’30. ☂️☂️ Ο Μάικλ Μπανκς, χήρος μετά το θάνατο της γυναίκας του, αγωνίζεται να διατηρήσει το πατρικό του σπίτι ενάντια στις ύπουλες πρακτικές της τράπεζας. Τα μικρά παιδιά του προσπαθούν μάταια να τον βοηθήσουν, μέχρι που εμφανίζεται η μυστηριώδης, ιπτάμενη νταντά Μαίρη Πόπινς. Φωτογραφία που τρολάρει το τελευταίο σετ φωτογράφισης στο GNTM GR, με θέμα τη Mary Poppins δημιούργησαν από τη σελίδα  Χειροποίητες Κρητικές Κατσούνες . Στο σετ της φωτογράφισης, συμμετέχουν με δύο φωτογραφίες στη μία δίνουν έμφαση στο πάνω μέρος και εννοούμε τα χέρια, ενώ στη δεύτερη στα πόδια…. Εσείς τι λέτε, Ποια ήταν για εσάς η καλύτερη Mary Poppins; Πηγή  katsounes.com

Ποια είναι τα βασικά προβλήματα στην ψυχολογία των εργαζομένων στον τουρισμό και πως μπορούν να βελτιωθούν;

Η Καλοκαιρινή τουριστική σεζόν έχει ήδη ξεκινήσει με πολλά προβλήματα να έρχονται στο φως της δημοσιότητας, αλλά με τα περισσότερα να παραμένουν και να εξελίσσονται εσωτερικά στους κλάδους των Τουριστικών Επαγγελμάτων. Τα τελευταία περιστατικά που συνέβησαν σχετικά με το έγκαυμα του νεαρού στην Κρήτη, αλλά και τον νεαρό σερβιτόρο να σερβίρει εντός θαλάσσης σε beach bar στην Ρόδο, κάνουν πλέον ξεκάθαρο ότι δεν ακολουθείται, αλλά ούτε φαίνεται να υπάρχει σαφής οδηγία για τον ασφαλή τρόπο εργασίας κάθε εργαζομένου. Τελικά η εργασία στον Τουρισμό είναι επιλογή ή λύση ανάγκης για τους εργαζομένους του χώρου;  • Πόσο εύκολό είναι από μία αδρανής περίοδο του χειμώνα να προσαρμοστείς σε μία έντονη καθημερινότητα; • Πόσες είναι και πόσες θα έπρεπε να είναι οι ώρες εργασίας;  • Υπάρχει προσωπικός χρόνος;  • Τηρείται η σωστή διατροφή; Βρισκόμαστε στην καρδιά του καλοκαιριού και σε μια χώρα όπου αποτελείται από 6.000 νησιά, νησίδες και βραχονησίδες. Η ενασχόληση λοιπόν με τον...