Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

«Επαγγελματισμός, εμπιστοσύνη, συνεργασία είναι οι λέξεις – κλειδιά που οδηγούν στην επιτυχία»


Συνέντευξη του Βασίλη Παπαλυμπέρη

Ξεκίνησε την καριέρα του το 1989 ως καθηγητής Γερμανικών, όμως γρήγορα τον κέρδισε ο χώρος του Μάρκετινγκ. Σήμερα, ο Βασίλης Παπαλυμπέρης, Υπεύθυνος Επικοινωνίας σε έναν από τους μεγαλύτερους εκπαιδευτικούς οργανισμούς της Ελλάδας, παραμένει ένα πολυάσχολο στέλεχος αλλά και με πολλά ενδιαφέροντα, όπως φανερώνεται από τη συνέντευξή μας, με αφορμή τον… χαρακτηρισμό του ως «ο γκουρού της διαπραγμάτευσης»!


Κύριε Παπαλυμπέρη, περιγράψτε μου το καθημερινό σας πρόγραμμα.

Φτάνω στη δουλειά μου γύρω στις 7.30 το πρωί. Θέλω να είμαι εκεί αρκετά νωρίς, ώστε να έχω το χρόνο να οργανωθώ, να δω τις εκκρεμότητες και τα ραντεβού που έχω. Η καθημερινότητα δεν είναι εύκολη, προκύπτουν συνεχώς θέματα που πρέπει να επιλυθούν και πολλές φορές οι συσκέψεις διαδέχονται η μια την άλλη. Όμως δεν πρέπει να μείνει τίποτα πίσω. Έτσι θα υπάρξουν αρκετές μέρες που θα μείνω στη δουλειά μου μέχρι αργά το απόγευμα, ή θα κανονίσω ένα επαγγελματικό ραντεβού ακόμα και το βράδυ. Αλλά και στο σπίτι όταν επιστέψω, η δουλειά συνεχίζεται. Έχω τηλεφωνικές επαφές με ανθρώπους από το χώρο των media ή κάθομαι στον υπολογιστή και διαβάζω. Διαβάζω άρθρα, διατριβές και εργασίες σχετικά με το Μάρκετινγκ. Την περασμένη εβδομάδα πέρασα αρκετές ώρες διαβάζοντας μια εργασία με θέμα τη συμπεριφορά του καταναλωτικού κοινού σε περίοδο κρίσης καθώς και τις τελευταίες αναλύσεις στο χώρο της διαφήμισης. Θέλω να είμαι ενημερωμένος. Παρακολουθώ την αγορά, τα media, τις ακροαματικότητες των ραδιοφωνικών σταθμών με ενημερωτικό χαρακτήρα και τις τηλεθεάσεις των δελτίων ειδήσεων και των ενημερωτικών εκπομπών. Αυτά είναι μερικά από τα εργαλεία της δουλειάς μου.

Από ότι ξέρω όμως έχετε και ακόμα μια ενασχόληση και μάλιστα με πολλές διακρίσεις.

Ναι, είναι αλήθεια. Εδώ και χρόνια ασχολούμαι με τη δημιουργία και την παραγωγή ταινιών μικρού μήκους. Από το σενάριο και τη σκηνοθεσία ως το filming, το editing και τη μουσική επένδυση. Στην αρχή ήταν για μένα ένα χόμπι. Όμως σιγά – σιγά άρχισα να το χρησιμοποιώ και στη δουλειά μου. Τα τελευταία δύο χρόνια, 4 ταινίες έτυχαν σημαντικών διακρίσεων με μεγαλύτερη το πρώτο ΒΡΑΒΕΊΟ στο Διεθνή Διαγωνισμό Camera Zizanio.

Έχετε εργαστεί και ως καθηγητής Γερμανικών. Σας λείπει η εκπαιδευτική διαδικασία;

Τα 15 χρόνια που υπήρξα καθηγητής Γερμανικών είναι ίσως από τα ωραιότερα της ζωής μου. Έχω να θυμάμαι πολλά από τα χρόνια εκείνα. Όλα αυτά τα παιδιά που είχα μαθητές, τους συναδέλφους μου τότε, την Αμαλία, την Άγια, τον Μάκη, την Εύα… όλους. Πρόσφατα άνοιξα ένα κουτί, μέσα στο οποίο είχα φυλάξει χριστουγεννιάτικες κάρτες που μου είχαν χαρίσει παλιοί μαθητές μου. Συγκινήθηκα πολύ. Υπάρχουν στιγμές που η εκπαιδευτική διαδικασία μου λείπει, επαγγελματικά όμως έχω πια άλλον προσανατολισμό. Έχει και αυτός ο νέος προσανατολισμός τη γοητεία του και τις προκλήσεις του.

Οι συνεργασίες που έχετε κλείσει τα τελευταία χρόνια είναι εξαιρετικά σημαντικές και μάλιστα σε μια περίοδο μεγάλης κρίσης.

Το να κλείσεις μια καλή συμφωνία, κατά τη γνώμη μου, είναι το αποτέλεσμα μια σκληρής δουλειάς που έχει γίνει καταρχήν από άλλους, από τους συναδέλφους μου. Δεν μπορώ, και δεν θα το έκανα ποτέ, να πάω και να «πουλήσω αέρα». Το κάθε project που βγαίνει προς τα έξω είναι καλό, πολύ καλό και κρύβει πίσω του σκληρή δουλειά. Οι συνάδελφοί μου είναι άνθρωποι που πιστεύουν βαθιά σε αυτό που κάνουν, είναι επαγγελματίες που αγαπούν τη δουλειά τους, καλοί παιδαγωγοί και δίνουν τον καλύτερο εαυτό τους κάθε φορά. Από εκεί και πέρα αρχίζει ο δικός μου ρόλος. Αυτό που έχω τονίσει επανειλημμένα σε ανθρώπους των media τους οποίους συναντώ, είναι ότι για μένα η αξία δεν είναι να έχω μαζί τους μια πελατειακή σχέση. Με ενδιαφέρει να κάνουμε μια καλή συνεργασία. Μια συνεργασία από την οποία θα βγουν κερδισμένοι όλοι. Για το λόγο αυτόν η επαφή μου μαζί τους δεν περιορίζεται στην ανταλλαγή ενός e-mail ή σε ένα τηλεφώνημα. Θέλω να έχω προσωπική επαφή μαζί τους, να πιούμε έναν καφέ μαζί και να κουβεντιάσουμε. Μόνο έτσι πιστεύω ότι η συνεργασία μας θα έχει τα καλύτερα αποτελέσματα.

Ποιο είναι κατά τη γνώμη σας το μυστικό μιας επιτυχημένης επαγγελματικής πορείας;

Εάν ένα πράγμα με έμαθαν οι γονείς μου, είναι να μη φοβάμαι τη σκληρή δουλειά. Έχω δουλέψει πολύ και σκληρά για πάρα πολλά χρόνια. Δεν έχω πρόβλημα με το τι θα κάνω. Θα μπορούσα να κάνω οποιαδήποτε δουλειά. Η δουλειά δεν είναι ντροπή, αρκεί να είσαι έντιμος. Ούτως ή άλλως προέρχομαι από μια οικογένεια, που στερήθηκε πολλά για να με σπουδάσει. Ο πατέρας μου δούλευε για αυτόν το λόγο δύο δουλειές και η μητέρα μου ήταν δίπλα σε μένα και την αδερφή μου σε κάθε βήμα μας. Έχω όμως πάντα ένα στόχο: να προσπαθώ να κάνω τη δουλειά μου όσο πιο καλά μπορώ. Έχω κοιμηθεί πολλές φορές βράδυ στη δουλειά μου, γιατί ο χρόνος δεν μου επέτρεπε να γυρίσω σπίτι μου. Έπρεπε να γίνουν πολλά και έπρεπε να είμαι εκεί. Και θα το ξανάκανα άνετα, αν αυτό διασφάλιζε την επιτυχία μιας Εκδήλωσης ή ενός project. Από εκεί και πέρα, θα το ξαναπώ: οι συνάδελφοί μου παίζουν το σημαντικότερο ρόλο. Εκείνοι είναι η ψυχή της εκδήλωσης, όχι εγώ.

Έχετε όμως συναντήσει και εμπόδια ή δυσκολίες, φαντάζομαι.

Φυσικά. Θα ήταν παράδοξο να μη συναντήσω δυσκολίες. To θέμα είναι, να υπάρχει καλή συνεργασία και κοινός στόχος, που δεν μπορεί να είναι άλλος από την επιτυχή έκβαση της εκδήλωσης ή του project. Αυτή είναι η αφετηρία. Από εκεί και πέρα, οποιαδήποτε δυσκολία παρουσιαστεί, θα αντιμετωπιστεί. Μέσα από το διάλογο και τη σωστή συνεργασία μπορεί να βρεθεί λύση για το κάθε πρόβλημα. «Επαγγελματισμός, εμπιστοσύνη, συνεργασία» είναι οι λέξεις – κλειδιά που οδηγούν στην επιτυχία.

Πόσο πιστεύετε ότι έχει βοηθήσει η ανάπτυξη της τεχνολογίας το Μάρκετινγκ;

Η τεχνολογία, το διαδίκτυο, τα blogs, τα «έξυπνα» κινητά τηλέφωνα είναι καινούργια όπλα στη φαρέτρα ενός υπευθύνου μάρκετινγκ και δημοσίων σχέσεων. Πριν από χρόνια, όταν αυτά δεν υπήρχαν οι δυνατότητες διαφήμισης μιας επιχείρησης ήταν πολύ λίγες και συγκεκριμένες. Τώρα καλείται ο κάθε υπεύθυνος μάρκετινγκ να χρησιμοποιήσει αυτά τα όπλα σωστά, ανάλογα με το προφίλ της εταιρείας στην οποία εργάζεται. Εκεί χρειάζεται ιδιαίτερη προσοχή, ειδικά όταν δουλεύεις σε ένα Σχολείο, σε ένα ναό Γνώσης και Παιδείας.

Πείτε μου κάποια χαρακτηριστικά που έχετε και θεωρείτε ότι είναι προτερήματά σας.

Το πάθος με το οποίο υπερασπίζομαι τη δουλειά μου και το ότι είμαι αληθινός απέναντι στον άλλον. Δεν διστάζω να δείξω τη χαρά μου, τη λύπη μου, το θυμό μου.

Και χαρακτηριστικά που θεωρείτε μειονεκτήματά σας;

Αυτά που μόλις σας ανέφερα.



Πηγη:www.epistimonikomarketing.g

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Κρητικό Σαρίκι το παραδοσιακό κεντητό μαντήλι για το κεφάλι. Η Ιστορία, οι συμβολισμοί & η Περίτεχνη πλέξη της κυρίας Πόπης

Με αφορμή την διάδοση της κρητικής παραδοσιακής τέχνης της πλέξης των σαρικιών επικοινωνήσαμε με την κυρία Πόπη, την υφάντρα μας. Τα χειροποίητα Κρητικά σαρίκια – μαντήλια στο katsounes.gr φτιάχνονται από τα χέρια της κυρίας Πόπης. Όπως μας είπε η ίδια και όπως θα έχετε αντιληφθεί η πλέξη των σαρικιών αποτελεί μια σπουδαία και περίτεχνη διαδικασία που διαφέρει από περιοχή σε περιοχή και είναι άμεσα συνδεδεμένη με τη τιμή και την υπερηφάνεια των Κρητικών. Η τέχνη αυτή συναντάτε σήμερα κυρίως σε ορεινά χωριά της Κρήτης και κυρίως   χρησιμοποιείται από μεγαλύτερες γενιές. Όπως μας είπε η ονομασία του “Σαρίκι” έχει Τούρκικη καταγωγή και υποδηλώνει την Οθωμανική επιρροή στο νησί της Κρήτης τα παλαιότερα χρόνια της Τουρκοκρατίας. Κάπου εδώ είναι η στιγμή που πρέπει να μιλήσουμε για το Συμβολισμό που έχουν τα Σαρίκια και τα μαντήλια των κρητικών στα κρόσσια, αλλά και γενικότερα τους συμβολισμούς   Ποιοι είναι όμως οι συμβολισμοί του;;   Τα κρόσσια στα μαντήλια των κρητ...

Η εξέλιξη της Κρητικής ενδυμασία στην πάροδο του χρόνου.

Έχετε αναρωτηθεί ποτέ ποια είναι η σημασία του σαρικιού, για ποιο λόγο φορούν οι Κρητικοί μαύρο πουκάμισο, τι επιρροές δέχτηκε η παραδοσιακή Κρητική φορεσιά ώσπου να πάρει την μορφή που γνωρίζουμε σήμερα;  Νομοθεσίες ενδυμασίας, επιρροές από τους διάφορους λαούς που κατοίκησαν στην Κρήτη και βεντέτες έδωσαν την τελική πινελιά στο σχέδιο της Κρητικής ενδυμασίας που γνωρίζουμε. Οι επιρροές από τη Δύση.

Ποια είναι τα βασικά προβλήματα στην ψυχολογία των εργαζομένων στον τουρισμό και πως μπορούν να βελτιωθούν;

Η Καλοκαιρινή τουριστική σεζόν έχει ήδη ξεκινήσει με πολλά προβλήματα να έρχονται στο φως της δημοσιότητας, αλλά με τα περισσότερα να παραμένουν και να εξελίσσονται εσωτερικά στους κλάδους των Τουριστικών Επαγγελμάτων. Τα τελευταία περιστατικά που συνέβησαν σχετικά με το έγκαυμα του νεαρού στην Κρήτη, αλλά και τον νεαρό σερβιτόρο να σερβίρει εντός θαλάσσης σε beach bar στην Ρόδο, κάνουν πλέον ξεκάθαρο ότι δεν ακολουθείται, αλλά ούτε φαίνεται να υπάρχει σαφής οδηγία για τον ασφαλή τρόπο εργασίας κάθε εργαζομένου. Τελικά η εργασία στον Τουρισμό είναι επιλογή ή λύση ανάγκης για τους εργαζομένους του χώρου;  • Πόσο εύκολό είναι από μία αδρανής περίοδο του χειμώνα να προσαρμοστείς σε μία έντονη καθημερινότητα; • Πόσες είναι και πόσες θα έπρεπε να είναι οι ώρες εργασίας;  • Υπάρχει προσωπικός χρόνος;  • Τηρείται η σωστή διατροφή; Βρισκόμαστε στην καρδιά του καλοκαιριού και σε μια χώρα όπου αποτελείται από 6.000 νησιά, νησίδες και βραχονησίδες. Η ενασχόληση λοιπόν με τον...

Τι κρύβεται πίσω από το ναι των Ηγετών της χώρας;

Κυρίες και κύριε, συγγενείς, φίλοι και συμπολίτες, χθες τα μεσάνυχτα υπερψηφίστηκε το νέο μνημόνιο με 199 ΝΑΙ από τους βουλευτές της χώρας, χωρίς να υπάρχουν ενδοιασμοί για τους χιλιάδες διαδηλωτές ανά την Ελλάδα, που συγκεντρώθηκαν για να εκφράσουν ο καθένας με τον δικό του τρόπο, την αντίθεσή τους προ στην υπερψήφιση του νέου μνημονίου. Το ειδησεογραφικό πρακτορείο Reuters δημοσίευσε την υπερψήφιση του νομοσχεδίου, πριν καν ανακοινωθούν τα αποτελέσματα μέσα στην βουλή.

Κρητικό παζάρι στην Αθήνα

Έκθεση με τίτλο: «ΚΡΗΤΗ: η Μεγάλη Συνάντηση» οργανώνεται στην Αθήνα 24 έως 27 Μαΐου στις εγκαταστάσεις του Tae Kwon Do στο Φάληρο. Η έκθεση θα είναι μικτή, κοινού και εμπορική, µε ιδιαίτερη έμφαση στις Business to Business επαφές ανάμεσα σε Κρήτες επιχειρηματίες και εταιρείες της ημεδαπής και της αλλοδαπής και θα καλύπτει έκταση 3.700 τ.μ. Θα πραγματοποιηθεί σε έναν ενιαίο χώρο, σε δυο τμήματα, ένα τμήμα προσβάσιμο σε όλους τους επισκέπτες και ένα μόνο για τους επαγγελματίες.