Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

«Επαγγελματισμός, εμπιστοσύνη, συνεργασία είναι οι λέξεις – κλειδιά που οδηγούν στην επιτυχία»


Συνέντευξη του Βασίλη Παπαλυμπέρη

Ξεκίνησε την καριέρα του το 1989 ως καθηγητής Γερμανικών, όμως γρήγορα τον κέρδισε ο χώρος του Μάρκετινγκ. Σήμερα, ο Βασίλης Παπαλυμπέρης, Υπεύθυνος Επικοινωνίας σε έναν από τους μεγαλύτερους εκπαιδευτικούς οργανισμούς της Ελλάδας, παραμένει ένα πολυάσχολο στέλεχος αλλά και με πολλά ενδιαφέροντα, όπως φανερώνεται από τη συνέντευξή μας, με αφορμή τον… χαρακτηρισμό του ως «ο γκουρού της διαπραγμάτευσης»!


Κύριε Παπαλυμπέρη, περιγράψτε μου το καθημερινό σας πρόγραμμα.

Φτάνω στη δουλειά μου γύρω στις 7.30 το πρωί. Θέλω να είμαι εκεί αρκετά νωρίς, ώστε να έχω το χρόνο να οργανωθώ, να δω τις εκκρεμότητες και τα ραντεβού που έχω. Η καθημερινότητα δεν είναι εύκολη, προκύπτουν συνεχώς θέματα που πρέπει να επιλυθούν και πολλές φορές οι συσκέψεις διαδέχονται η μια την άλλη. Όμως δεν πρέπει να μείνει τίποτα πίσω. Έτσι θα υπάρξουν αρκετές μέρες που θα μείνω στη δουλειά μου μέχρι αργά το απόγευμα, ή θα κανονίσω ένα επαγγελματικό ραντεβού ακόμα και το βράδυ. Αλλά και στο σπίτι όταν επιστέψω, η δουλειά συνεχίζεται. Έχω τηλεφωνικές επαφές με ανθρώπους από το χώρο των media ή κάθομαι στον υπολογιστή και διαβάζω. Διαβάζω άρθρα, διατριβές και εργασίες σχετικά με το Μάρκετινγκ. Την περασμένη εβδομάδα πέρασα αρκετές ώρες διαβάζοντας μια εργασία με θέμα τη συμπεριφορά του καταναλωτικού κοινού σε περίοδο κρίσης καθώς και τις τελευταίες αναλύσεις στο χώρο της διαφήμισης. Θέλω να είμαι ενημερωμένος. Παρακολουθώ την αγορά, τα media, τις ακροαματικότητες των ραδιοφωνικών σταθμών με ενημερωτικό χαρακτήρα και τις τηλεθεάσεις των δελτίων ειδήσεων και των ενημερωτικών εκπομπών. Αυτά είναι μερικά από τα εργαλεία της δουλειάς μου.

Από ότι ξέρω όμως έχετε και ακόμα μια ενασχόληση και μάλιστα με πολλές διακρίσεις.

Ναι, είναι αλήθεια. Εδώ και χρόνια ασχολούμαι με τη δημιουργία και την παραγωγή ταινιών μικρού μήκους. Από το σενάριο και τη σκηνοθεσία ως το filming, το editing και τη μουσική επένδυση. Στην αρχή ήταν για μένα ένα χόμπι. Όμως σιγά – σιγά άρχισα να το χρησιμοποιώ και στη δουλειά μου. Τα τελευταία δύο χρόνια, 4 ταινίες έτυχαν σημαντικών διακρίσεων με μεγαλύτερη το πρώτο ΒΡΑΒΕΊΟ στο Διεθνή Διαγωνισμό Camera Zizanio.

Έχετε εργαστεί και ως καθηγητής Γερμανικών. Σας λείπει η εκπαιδευτική διαδικασία;

Τα 15 χρόνια που υπήρξα καθηγητής Γερμανικών είναι ίσως από τα ωραιότερα της ζωής μου. Έχω να θυμάμαι πολλά από τα χρόνια εκείνα. Όλα αυτά τα παιδιά που είχα μαθητές, τους συναδέλφους μου τότε, την Αμαλία, την Άγια, τον Μάκη, την Εύα… όλους. Πρόσφατα άνοιξα ένα κουτί, μέσα στο οποίο είχα φυλάξει χριστουγεννιάτικες κάρτες που μου είχαν χαρίσει παλιοί μαθητές μου. Συγκινήθηκα πολύ. Υπάρχουν στιγμές που η εκπαιδευτική διαδικασία μου λείπει, επαγγελματικά όμως έχω πια άλλον προσανατολισμό. Έχει και αυτός ο νέος προσανατολισμός τη γοητεία του και τις προκλήσεις του.

Οι συνεργασίες που έχετε κλείσει τα τελευταία χρόνια είναι εξαιρετικά σημαντικές και μάλιστα σε μια περίοδο μεγάλης κρίσης.

Το να κλείσεις μια καλή συμφωνία, κατά τη γνώμη μου, είναι το αποτέλεσμα μια σκληρής δουλειάς που έχει γίνει καταρχήν από άλλους, από τους συναδέλφους μου. Δεν μπορώ, και δεν θα το έκανα ποτέ, να πάω και να «πουλήσω αέρα». Το κάθε project που βγαίνει προς τα έξω είναι καλό, πολύ καλό και κρύβει πίσω του σκληρή δουλειά. Οι συνάδελφοί μου είναι άνθρωποι που πιστεύουν βαθιά σε αυτό που κάνουν, είναι επαγγελματίες που αγαπούν τη δουλειά τους, καλοί παιδαγωγοί και δίνουν τον καλύτερο εαυτό τους κάθε φορά. Από εκεί και πέρα αρχίζει ο δικός μου ρόλος. Αυτό που έχω τονίσει επανειλημμένα σε ανθρώπους των media τους οποίους συναντώ, είναι ότι για μένα η αξία δεν είναι να έχω μαζί τους μια πελατειακή σχέση. Με ενδιαφέρει να κάνουμε μια καλή συνεργασία. Μια συνεργασία από την οποία θα βγουν κερδισμένοι όλοι. Για το λόγο αυτόν η επαφή μου μαζί τους δεν περιορίζεται στην ανταλλαγή ενός e-mail ή σε ένα τηλεφώνημα. Θέλω να έχω προσωπική επαφή μαζί τους, να πιούμε έναν καφέ μαζί και να κουβεντιάσουμε. Μόνο έτσι πιστεύω ότι η συνεργασία μας θα έχει τα καλύτερα αποτελέσματα.

Ποιο είναι κατά τη γνώμη σας το μυστικό μιας επιτυχημένης επαγγελματικής πορείας;

Εάν ένα πράγμα με έμαθαν οι γονείς μου, είναι να μη φοβάμαι τη σκληρή δουλειά. Έχω δουλέψει πολύ και σκληρά για πάρα πολλά χρόνια. Δεν έχω πρόβλημα με το τι θα κάνω. Θα μπορούσα να κάνω οποιαδήποτε δουλειά. Η δουλειά δεν είναι ντροπή, αρκεί να είσαι έντιμος. Ούτως ή άλλως προέρχομαι από μια οικογένεια, που στερήθηκε πολλά για να με σπουδάσει. Ο πατέρας μου δούλευε για αυτόν το λόγο δύο δουλειές και η μητέρα μου ήταν δίπλα σε μένα και την αδερφή μου σε κάθε βήμα μας. Έχω όμως πάντα ένα στόχο: να προσπαθώ να κάνω τη δουλειά μου όσο πιο καλά μπορώ. Έχω κοιμηθεί πολλές φορές βράδυ στη δουλειά μου, γιατί ο χρόνος δεν μου επέτρεπε να γυρίσω σπίτι μου. Έπρεπε να γίνουν πολλά και έπρεπε να είμαι εκεί. Και θα το ξανάκανα άνετα, αν αυτό διασφάλιζε την επιτυχία μιας Εκδήλωσης ή ενός project. Από εκεί και πέρα, θα το ξαναπώ: οι συνάδελφοί μου παίζουν το σημαντικότερο ρόλο. Εκείνοι είναι η ψυχή της εκδήλωσης, όχι εγώ.

Έχετε όμως συναντήσει και εμπόδια ή δυσκολίες, φαντάζομαι.

Φυσικά. Θα ήταν παράδοξο να μη συναντήσω δυσκολίες. To θέμα είναι, να υπάρχει καλή συνεργασία και κοινός στόχος, που δεν μπορεί να είναι άλλος από την επιτυχή έκβαση της εκδήλωσης ή του project. Αυτή είναι η αφετηρία. Από εκεί και πέρα, οποιαδήποτε δυσκολία παρουσιαστεί, θα αντιμετωπιστεί. Μέσα από το διάλογο και τη σωστή συνεργασία μπορεί να βρεθεί λύση για το κάθε πρόβλημα. «Επαγγελματισμός, εμπιστοσύνη, συνεργασία» είναι οι λέξεις – κλειδιά που οδηγούν στην επιτυχία.

Πόσο πιστεύετε ότι έχει βοηθήσει η ανάπτυξη της τεχνολογίας το Μάρκετινγκ;

Η τεχνολογία, το διαδίκτυο, τα blogs, τα «έξυπνα» κινητά τηλέφωνα είναι καινούργια όπλα στη φαρέτρα ενός υπευθύνου μάρκετινγκ και δημοσίων σχέσεων. Πριν από χρόνια, όταν αυτά δεν υπήρχαν οι δυνατότητες διαφήμισης μιας επιχείρησης ήταν πολύ λίγες και συγκεκριμένες. Τώρα καλείται ο κάθε υπεύθυνος μάρκετινγκ να χρησιμοποιήσει αυτά τα όπλα σωστά, ανάλογα με το προφίλ της εταιρείας στην οποία εργάζεται. Εκεί χρειάζεται ιδιαίτερη προσοχή, ειδικά όταν δουλεύεις σε ένα Σχολείο, σε ένα ναό Γνώσης και Παιδείας.

Πείτε μου κάποια χαρακτηριστικά που έχετε και θεωρείτε ότι είναι προτερήματά σας.

Το πάθος με το οποίο υπερασπίζομαι τη δουλειά μου και το ότι είμαι αληθινός απέναντι στον άλλον. Δεν διστάζω να δείξω τη χαρά μου, τη λύπη μου, το θυμό μου.

Και χαρακτηριστικά που θεωρείτε μειονεκτήματά σας;

Αυτά που μόλις σας ανέφερα.



Πηγη:www.epistimonikomarketing.g

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Τα «4 Π» του επιτυχημένου πολιτικού!

Όσοι από εμάς διδαχτήκαμε το Μάρκετινγκ, είχαμε την ευκαιρία να βρούμε στον δρόμο μας τα «4 Π» (4 P's of Marketing), τα οποία αποτελούν το συστατικό επιτυχίας ενός προϊόντος ή μιας υπηρεσίας, μέσα από τον σχεδιασμό της σωστής στρατηγικής, η οποία στηρίζεται: 1) Στα χαρακτηριστικά του προϊόντος ή της υπηρεσίας (Product). 2) Στην τιμή (Price) του προϊόντος / υπηρεσίας. 3) Στη σωστή τοποθέτησή του στην αγορά (Place). 4) Στη σωστή προώθησή του (Promotion). Αναλύοντας τα πιο πάνω χαρακτηριστικά, ένας πολιτικός μπορεί εύκολα να διακρίνει τη

Η ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΗ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΚΡΗΤΙΚΗΣ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΗΣ ΚΑΤΣΟΥΝΑΣ

Το σήμα κατατεθέν της Κρητικές παράδοσης και συγκεκριμένα οι "χειροποίητες κατσούνες, κρητικά μπαστούνια" είχαν την τιμητική τους στην τελευταία εκπομπή του ALPHA «Σαββατοκύριακο με τον Μάνεση». Την Κυριακή το μεσημέρι εμφανίστηκε στην εκπομπή μέσω σύνδεσης Skype ο Κρητικός "Digital Media Strategist" Μάρκος Σμυρνάκης. Επίκεντρο της συζήτησης ήταν ο τρόπος της διαδικτυακής προώθησης της Κρητικής παράδοσης, αλλά και πως όλο αυτό βοηθάει στην συντήρηση της. Όπως ισχυρίζεται, σύγχρονες τεχνικές μάρκετινγκ είναι ικανές να δώσουν ξανά ζωή και να συστήσουν σε νέο κόσμο τις Κρητικές κατσούνες. Αυτό είναι και το όραμα. Η ένταξη ενός παγιωμένου προϊόντος και πάλι στην καθημερινότητα του ανθρώπου, πριν την εξαφάνιση του. Ένταξη... από όλες τις πλευρές, ξεκινώντας από το κίνητρο για την παραγωγή, αλλά και το ενδιαφέρον από νέους ανθρώπους όχι μόνο να μάθουν να τις χρησιμοποιούν , αλλά και να παράγουν το συγκεκριμένο προϊόν Αξίζει να σημειωθεί ότι οι τεχνίτες πλέ...

Η L’Oréal «σπάει» την γυάλινη οροφή για τις γυναίκες επιστήμονες!

  Τα Ελληνικά Βραβεία L’ORÉAL–UNESCO εντάσσονται στο Διεθνές Πρόγραμμα L’ORÉAL-UNESCO Για τις Γυναίκες στην Επιστήμη, το όποιο αναγνωρίζει και υποστηρίζει διεθνώς γυναίκες επιστήμονες, με στόχο να τους δοθεί μεγαλύτερη αναγνώριση, να αναδειχθεί το ταλέντο τους και να εμπνεύσει περισσότερες γυναίκες να ασχοληθούν με την επιστήμη. Με πίστη στην πεποίθηση ότι ο κόσμος χρειάζεται την επιστήμη και η επιστήμη χρειάζεται τις γυναίκες, το Ίδρυμα L’Oréal σε συνεργασία με την Ελληνική Εθνική Επιτροπή για την UNESCO, προκηρύσσουν για 12η φορά στην Ελλάδα, την έναρξη των φετινών βραβείων, με τρία σημαντικά βραβεία αξίας 10.000€ έκαστο, που θα δοθούν σε γυναίκες επιστήμονες, οι οποίες απασχολούνται στους τομείς των Βιοεπιστημών, των Φυσικών Επιστημών, των Μαθηματικών και της Επιστήμης των Υπολογιστών. Τέλος, ως περαιτέρω επιβεβαίωση της παραπάνω δέσμευσης και του θετικού αντίκτυπου των Βραβείων στους δικαιούχους του, ανακοινώνεται ότι από το 2022 και έπειτα, τα βραβεία θα πραγματοποιούνται κάθ...

Freelancer: Τι σημαίνει επί της ουσίας η νέα πραγματικότητα εργασίας;

Γράφει η Αρετή Διαμαντή Freelancer: Από την e-food και άλλες εταιρείες που υιοθετούν ένα τέτοιο μοντέλο εργασίας προκύπτει το νέο ερώτημα. Συμφέρει άραγε να είναι κάποιος freelancer και κάτω από ποιες προϋποθέσεις; Σάλος δημιουργήθηκε με την πρόσφατη “ατυχή” διατύπωση της e-food σε μερίδα εργαζομένων της σε σχέση με το ενδεχόμενο να γίνουν freelancers αντί για μισθωτοί. Οι περισσότεροι διαμαρτυρήθηκαν έντονα, ενώ η εταιρεία έσπευσε να διαψεύσει και να μιλήσει για κακή επικοινωνία. Ωστόσο, υπάρχει μια μεγάλη μερίδα ατόμων που δεν γνωρίζουν καν τι σημαίνει το freelancing. Σε αυτή την περίπτωση, τι αλλάζει στον εργασιακό τομέα; Πρόκειται για μια αναβάθμιση της εργασιακής πραγματικότητας ή μήπως για μια επιδείνωση της ήδη ζοφερής πραγματικότητας; Η τεχνολογία συχνά έρχεται να γεφυρώσει το χάσμα που δημιουργείται ανάμεσα στις διαφορετικές γενιές. Εδώ μήπως συμβαίνει κάτι τέτοιο; Freelancer: Τι συνεπάγεται για την καθημερινότητα ενός εργαζομένου; Αρχικά, πρόκειται για έναν αρκετά ευρύ όρο. Κ...

Ποια είναι τα βασικά προβλήματα στην ψυχολογία των εργαζομένων στον τουρισμό και πως μπορούν να βελτιωθούν;

Η Καλοκαιρινή τουριστική σεζόν έχει ήδη ξεκινήσει με πολλά προβλήματα να έρχονται στο φως της δημοσιότητας, αλλά με τα περισσότερα να παραμένουν και να εξελίσσονται εσωτερικά στους κλάδους των Τουριστικών Επαγγελμάτων. Τα τελευταία περιστατικά που συνέβησαν σχετικά με το έγκαυμα του νεαρού στην Κρήτη, αλλά και τον νεαρό σερβιτόρο να σερβίρει εντός θαλάσσης σε beach bar στην Ρόδο, κάνουν πλέον ξεκάθαρο ότι δεν ακολουθείται, αλλά ούτε φαίνεται να υπάρχει σαφής οδηγία για τον ασφαλή τρόπο εργασίας κάθε εργαζομένου. Τελικά η εργασία στον Τουρισμό είναι επιλογή ή λύση ανάγκης για τους εργαζομένους του χώρου;  • Πόσο εύκολό είναι από μία αδρανής περίοδο του χειμώνα να προσαρμοστείς σε μία έντονη καθημερινότητα; • Πόσες είναι και πόσες θα έπρεπε να είναι οι ώρες εργασίας;  • Υπάρχει προσωπικός χρόνος;  • Τηρείται η σωστή διατροφή; Βρισκόμαστε στην καρδιά του καλοκαιριού και σε μια χώρα όπου αποτελείται από 6.000 νησιά, νησίδες και βραχονησίδες. Η ενασχόληση λοιπόν με τον...