Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Στην Ελβετία, αναρτήθηκε πλακέτα προς τιμήν του Ν. Καζαντζάκη



Σε περίοπτη θέση, στο ξενοδοχείο "Kurhaus" της ιταλόφωνης Ελβετίας, εκεί όπου το 1955 ξεκίνησε τη συγγραφή του έργου του "Αναφορά στο Γκρέκο", εκεί αναρτήθηκε πλακέτα προς τιμήν του μεγάλου Έλληνα στοχαστή Νίκου Καζαντζάκη.

Τα αποκαλυπτήρια της αναμνηστικής πλακέτας πραγματοποιήθηκαν κατά τη διάρκεια εκδήλωσης της ελληνικής κοινότητας του Ticino, της Διεθνούς Εταιρείας Φίλων Νίκου Καζαντζάκη, της ελληνικής Πρεσβεία στην Ελβετία, της κοινότητας του Cademario και της διεύθυνσης του ξενοδοχείου. Την εκδήλωση χαιρέτησε ο Έλληνας πρέσβης, ο οποίος σημείωσε ότι η πλακέτα θα αποτελεί στο εξής πόλο αναφοράς για τους απανταχού θαυμαστές του έργου του μεγάλου στοχαστή.




Εκ μέρους της Διεθνούς Ένωσης Φίλων Νίκου Καζαντζάκη μίλησε ο Γεώργιος Στασινάκης, ο οποίος ανέφερε, μεταξύ άλλων, ότι «με την ανάρτηση της αναμνηστικής πλακέτας, τιμάται ένας μεγάλος συγγραφέας, ποιητής και στοχαστής τόσο της Ελλάδος όσο και παγκοσμίως, του οποίου το μήνυμα στηρίζεται στην προσέγγιση των λαών και των πολιτισμών, βασιζόμενη στις ανθρωπιστικές και πνευματικές αξίες, στην αγάπη και την προστασία της φύσης».


Ακολούθως αναφέρθηκε στον μεγάλο Έλληνα συγγραφέα και τις επισκέψεις του, το 1918, στη γερμανόφωνη και ιταλόφωνη Ελβετία, και το 1955 στο Cademario της ιταλόφωνης Ελβετίας, ενώ διάβασε αποσπάσματα από σημειώσεις και επιστολές του συγγραφέα, και της συζύγου του, Ελένης, αναφορικά με τη διαμονή τους στην Ελβετία. Μεταξύ αυτών, ο κ. Στασινάκης διάβασε και το απόσπασμα επιστολής του συγγραφέα που αναφερόταν στη διαμονή του, για λόγους υγείας, στο θεραπευτήριο «Kurhaus» - το σημερινό ξενοδοχείο - στο Cademario, ορεινό χωρίο της ιταλόφωνης Ελβετίας κοντά στο Λουγκάνο, όπου παράλληλα συνέχισε τη συγγραφή του έργου του «Αναφορά στο Γκρέκο». Έγραφε τότε: «Επιτέλους, η Ελένη κι εγώ ησυχάσαμε. Τι θα πει για μας "ησυχάσαμε"; Θα πει: δουλεύουμε αυτό που εμείς θέμε και όχι αυτό που η εξωτερική ανάγκη θέλει. Εδώ λέω να συνεχίσω ένα νέο έργο "Αναφορά στο Γκρέκο", ένα είδος αυτοβιογραφίας και να εξομολογούμαι στον παππού μου, το Γκρέκο».


Μετά την εκδήλωση προσφέρθηκαν στον διευθυντή του «Kurhaus», εκ μέρους της Διεθνούς Εταιρείας Νίκου Καζαντζάκη, πέντε αρχειακές φωτογραφίες από τις επισκέψεις του μεγάλου Έλληνα στοχαστή στην Ελβετία.


Πηγη: Νέα Κρήτη

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Απαγορευμένες βωμολοχίες απειλούν την παράδοση

Απο την Μαρίνα Στεφανάκη rockvitamins.blogspot.gr Στη σημερινή πραγματικότητα όπου η μουσική ακούγεται με τα μάτια, με ένα κοινό τέμπο υπολογιστή καθώς και με χυδαίους στίχους για όλα τα τραγουδάκια, αναρωτιέμαι, ενώ διανύουμε περίοδο μαζικής κρίσης, δεν θα «έπρεπε» να ανθίζουν οι τέχνες, κατ’ επέκταση και η μουσική, ως καταλύτες πνευματικής αφύπνισης; Αναμφίβολα, τα γεγονότα της ιστορίας αυτό αποδεικνύουν... Ένα από τα άπειρα παραδείγματα, αποτελεί ο Βιτσέντζος Κορνάρος, που γύρω στα μέσα του 17ου αι., όταν άρχισε δηλαδή η πολιορκία του Ηρακλείου από τους Οθωμανούς, άρχισε και η δράση του. Οι σημερινοί, όμως, Νεοέλληνες -έτσι για διαφορά- ενώ πυροβολούμαστε από ψυχρές δυτικές σφαίρες, χαμπάρι δεν παίρνουμε και το έχουμε ρίξει στη «τρέλα» όπως χαρακτηρίζει ένα Τσα-κάλι.

Η εξέλιξη της Κρητικής ενδυμασία στην πάροδο του χρόνου.

Έχετε αναρωτηθεί ποτέ ποια είναι η σημασία του σαρικιού, για ποιο λόγο φορούν οι Κρητικοί μαύρο πουκάμισο, τι επιρροές δέχτηκε η παραδοσιακή Κρητική φορεσιά ώσπου να πάρει την μορφή που γνωρίζουμε σήμερα;  Νομοθεσίες ενδυμασίας, επιρροές από τους διάφορους λαούς που κατοίκησαν στην Κρήτη και βεντέτες έδωσαν την τελική πινελιά στο σχέδιο της Κρητικής ενδυμασίας που γνωρίζουμε. Οι επιρροές από τη Δύση.

Η ομορφότερη κοπέλα της Κρήτης για το 2011

Πλήθος κόσμου κατέκλισε την Τετάρτη 24 Αυγούστου το club Envy στο Ηράκλειο όπου πραγματοποιήθηκε ο μεγάλος Τελικός του 33ου Παγκρήτιου Διαγωνισμού Ομορφιάς. Τον τίτλο της MISS ΚΡΗΤΗ 2011 κατέκτησε η 19χρονη Εύα Ζεϊμπεκάκη από το Ηράκλειο, Ά Αναπληρωματική Miss Κρήτη 2011 αναδείχθηκε η Φαίη Αβδουλά και΄Β Αναπληρωματική Miss Κρήτη 2011 η Ευρυδίκη Μερκούρη. Η 17χρονη Μιχαέλα Φωτιάδη

Γάζα: Εθνοκάθαρση ή γενοκτονία;

Ο κορυφαίος ιστορικός του Ολοκαυτώματος κρούει τον κώδωνα του κινδύνου. Ο διαπρεπής Ισραηλινός ιστορικός Όμερ Μπάρτοβ καλεί τις Ηνωμένες Πολιτείες και τη διεθνή εβραϊκή κοινότητα να «σηκώσουν το ανάστημά τους και να υψώσουν τη φωνή τους, πριν η ηγεσία του Ισραήλ βυθίσει το ίδιο και τους γείτονές του στην άβυσσο». Τι διακρίνει τον πόλεμο από τη γενοκτονία; Πότε η κρατική βία μετατρέπεται από φρικτή αλλά νομικά εγκεκριμένη επίδειξη στρατιωτικής βίας στο «απόλυτο έγκλημα», σύμφωνα τόσο με το διεθνές δίκαιο όσο και με τη κοινή αντίληψη; Το ερώτημα αυτό απασχολεί πολύ τον Όμερ Μπάρτοβ τους τελευταίους μήνες. Καθηγητής στο Πανεπιστήμιο Brown και κορυφαίος ιστορικός του Ολοκαυτώματος, ο Ισραηλινός ιστορικός έχει αφιερώσει την επιστημονική του σταδιοδρομία στη μελέτη πράξεων μαζικής δολοφονίας. Αυτό έχει καταστήσει την εμπειρογνωμοσύνη του περιζήτητη καθώς ο πόλεμος μεταξύ του Ισραήλ και της Χαμάς συνεχίζει να κλιμακώνεται σε πρωτόγνωρα επίπεδα αιματοχυσίας και καταστροφής. Καθώς ο πόλεμος εξε

Το ντοκιμαντέρ «In the wine dark sea» για το κρητικό κρασί προβάλλει τον κρητικό αμπελώνα

Το ντοκιμαντέρ «In the wine dark sea» που έχει γυριστεί από την Χρύσα Τζωρτζάκη στην αγγλική γλώσσα και απευθύνεται στο διεθνές κοινό, προβάλει την Κρήτη ως οινοπαραγωγική περιοχή και αναδεικνύει τον κρητικό αμπελώνα σε χώρες που δεν έχει αποκτήσει ακόμα μεγάλη αναγνωρισιμότητα. Η σκηνοθέτης του φιλμ επισκέφθηκε τον Περιφερειάρχη Κρήτης Σταύρο Αρναουτάκη και τον ενημέρωσε για την θετική πορεία και την απήχηση που καταγράφει το ντοκιμαντέρ σε φεστιβάλ κινηματογράφου ανά τον κόσμο, παρουσιάζοντας το κρασί της Κρήτης από τη μινωική εποχή μέχρι τις μέρες μας. Το ντοκιμαντέρ αναπτύσσεται μέσα από την οπτική 11 οινοπαραγωγών του νησιού, οι οποίοι αναλύουν τις ποικιλίες του κρητικού κρασιού ενώ καταγράφονται και γευσιγνωστικές εμπειρίες και απόψεις, διεθνώς καταξιωμένων σομελιέ (sommelier). Το φιλμ βραβεύτηκε σε Φεστιβάλ της Νέας Υόρκης, του Τορόντο και ακολούθησε το Τόκιο. Επιλέχθηκε ως καλύτερο ντοκιμαντέρ από τα φεστιβάλ του Μιλάνου και της Νάπολι και τώρα είναι επίσημη επιλογή, όπως τονίζ