Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Η δύναμη της Ελλάδας είναι ο τουρισμός.



Ο Τουρισμός αντιπροσωπεύει το 10 με 12% του Παγκόσμιου Ακαθάριστου Προϊόντος. Αποτελεί το σημαντικότερο οικονομικό τομέα, στο φυσικό και πολιτιστικό περιβάλλον. Ενώ στην Ελλάδα, ο τουρισμός αποτελεί το 5 με 6% του Ακαθάριστου Εθνικού Προϊόντος (ΑΕΠ).

Από το 1975 έως το 1982 στην Ελλάδα εφαρμόστηκαν αρκετά μέτρα πολιτικής με σκοπό την μείωση της εποχικότητας των καταλυμάτων. Αν και τα μέτρα εφαρμόστηκαν, οι αφίξεις των τουριστών ήταν μειωμένες.

Το 1982 έως και το 2005, η Ελλάδα ήταν ένας από τους πρώτους προορισμούς των διεθνών τουριστών. Στις περισσότερες χώρες του εξωτερικού, οι πολίτες «βομβαρδίζονταν» καθημερινά από πληροφορίες για τις ομορφιές της Ελλάδας. Υπήρχαν παντού φωτογραφίες από διάφορους προορισμούς της χώρας μας. Η διαφημιστική καμπάνια της Ελλάδας, είχε ως στοιχείο τις ελληνικές λέξεις, τα ελληνικά έθιμα και τα ελληνικά φαγητά. Οι διεθνείς τουρίστες προτιμούσαν για τις διακοπές τους, κάποιο μέρος της Ελλάδας ώστε να νιώσουν την ελληνική ηρεμία σε συνδυασμό με την συνεχόμενη ηλιοφάνεια και τις ζεστές και καθαρές ακτές. Επίσης, ενθουσιάζονταν με την απλότητα των υπαλλήλων σε ξενοδοχεία και εστιατόρια. Τα χαμογελαστά πρόσωπα. Τις χαμηλές τιμές.

Η Ελλάδα μπορεί να χαρακτηριστεί ως «παράδεισος» προορισμού διακοπών. Λόγο της μορφολογίας εδάφους, έχει το προνόμιο να μπορεί να εφαρμόσει όλες τις ειδικές μορφές τουρισμού, με αποτέλεσμα να υπάρχει τουρισμός όλο το χρόνο.

Ο ειδικές μορφές τουρισμού είναι:
  1. κοινωνικός τουρισμός
  2. κοινωνικός τουρισμός επαγγελματικών ενώσεων
  3. αγροτοτουρισμός
  4. συμπλέγματα αγροτοτουρισμού σε σύγχρονους οικισμούς
  5. τουρισμός στην ύπαιθρο
  6. τουρισμός τρίτης ηλικίας
  7. αθλητικός τουρισμός
  8. περιηγητικός τουρισμός
  9. θαλάσσιος τουρισμός
  10. οικολογικός τουρισμός
  11. τουρισμός υγείας
  12. ιαματικός τουρισμός
  13. πολιτιστικός τουρισμός
  14. εκπαιδευτικός τουρισμός
  15. θρησκευτικός τουρισμός
  16. συνεδριακός τουρισμός
  17. εκθεσιακός τουρισμός
  18. τουρισμός κινήτρων
  19. επαγγελματικός τουρισμός
  20. ορεινός τουρισμός
  21. χειμερινός τουρισμός
  22. γυμνιστικός τουρισμός
  23. τουρισμός περιπέτειας
  24. τουρισμός σε οργανωμένα τουριστικά χωριά (clubs)

Το 1994 πραγματοποιήθηκε έρευνα για τον προσδιορισμό των χαρακτήρων των αλλοδαπών τουριστών που επισκέφθηκαν την Ελλάδα την περίοδο 1993-1994. Από αυτή την έρευνα, διαπιστώθηκε ότι τα κριτήρια για την επιλογή της Ελλάδας ήταν
1.      φυσικές ομορφιές
2.      κλίμα
3.      αρχαιότητες
4.      κόστος ταξιδιού

Από το 2005 έως σήμερα, διαπιστώνεται μια σταθερή μείωση των αφίξεων στην Ελλάδα, ενώ οι Έλληνες προτιμούν προορισμούς εκτός Ελλάδας για τις διακοπές τους. Τέλος, οι διαφημιστικές καμπάνιες, σε συνδυασμό με τις πολιτικές και κοινωνικές συνέπειες  της καθημερινότητας στην Ελλάδα, απωθούν τον διεθνή τουρίστα να επιλέξει την χώρα μας για τουρισμό.

Αυτό που έχει διαπιστωθεί, με την πάροδο του χρόνου, είναι ότι η Ελλάδα έχει ανάγκη από ένα όραμα. Ένα όραμα που να δίνει δύναμη στον πολίτη να συνεχίσει να «παλεύει» για την εξέλιξη της καθημερινότητάς του. Να δημιουργεί το ενδιαφέρον του τουρίστα να επισκεφτεί την χώρα μας και του Έλληνα - τουρίστα να παραμείνει εντός της χώρας. 

Αυτή τη στιγμή η Ελλάδα έχει ανάγκη μια δυνατή καμπάνια.  Μέσω αυτής οι διεθνείς τουρίστες να «θυμηθούν» την Ελλάδα και να δώσει δύναμη στους πολίτες της, να «ανοίξουν τις μηχανές», να προχωρήσουν και να μπούμε ξανά στην παραγωγικότητα και στην εξέλιξη.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Απαγορευμένες βωμολοχίες απειλούν την παράδοση

Απο την Μαρίνα Στεφανάκη rockvitamins.blogspot.gr Στη σημερινή πραγματικότητα όπου η μουσική ακούγεται με τα μάτια, με ένα κοινό τέμπο υπολογιστή καθώς και με χυδαίους στίχους για όλα τα τραγουδάκια, αναρωτιέμαι, ενώ διανύουμε περίοδο μαζικής κρίσης, δεν θα «έπρεπε» να ανθίζουν οι τέχνες, κατ’ επέκταση και η μουσική, ως καταλύτες πνευματικής αφύπνισης; Αναμφίβολα, τα γεγονότα της ιστορίας αυτό αποδεικνύουν... Ένα από τα άπειρα παραδείγματα, αποτελεί ο Βιτσέντζος Κορνάρος, που γύρω στα μέσα του 17ου αι., όταν άρχισε δηλαδή η πολιορκία του Ηρακλείου από τους Οθωμανούς, άρχισε και η δράση του. Οι σημερινοί, όμως, Νεοέλληνες -έτσι για διαφορά- ενώ πυροβολούμαστε από ψυχρές δυτικές σφαίρες, χαμπάρι δεν παίρνουμε και το έχουμε ρίξει στη «τρέλα» όπως χαρακτηρίζει ένα Τσα-κάλι.

Η εξέλιξη της Κρητικής ενδυμασία στην πάροδο του χρόνου.

Έχετε αναρωτηθεί ποτέ ποια είναι η σημασία του σαρικιού, για ποιο λόγο φορούν οι Κρητικοί μαύρο πουκάμισο, τι επιρροές δέχτηκε η παραδοσιακή Κρητική φορεσιά ώσπου να πάρει την μορφή που γνωρίζουμε σήμερα;  Νομοθεσίες ενδυμασίας, επιρροές από τους διάφορους λαούς που κατοίκησαν στην Κρήτη και βεντέτες έδωσαν την τελική πινελιά στο σχέδιο της Κρητικής ενδυμασίας που γνωρίζουμε. Οι επιρροές από τη Δύση.

Η ομορφότερη κοπέλα της Κρήτης για το 2011

Πλήθος κόσμου κατέκλισε την Τετάρτη 24 Αυγούστου το club Envy στο Ηράκλειο όπου πραγματοποιήθηκε ο μεγάλος Τελικός του 33ου Παγκρήτιου Διαγωνισμού Ομορφιάς. Τον τίτλο της MISS ΚΡΗΤΗ 2011 κατέκτησε η 19χρονη Εύα Ζεϊμπεκάκη από το Ηράκλειο, Ά Αναπληρωματική Miss Κρήτη 2011 αναδείχθηκε η Φαίη Αβδουλά και΄Β Αναπληρωματική Miss Κρήτη 2011 η Ευρυδίκη Μερκούρη. Η 17χρονη Μιχαέλα Φωτιάδη

Γάζα: Εθνοκάθαρση ή γενοκτονία;

Ο κορυφαίος ιστορικός του Ολοκαυτώματος κρούει τον κώδωνα του κινδύνου. Ο διαπρεπής Ισραηλινός ιστορικός Όμερ Μπάρτοβ καλεί τις Ηνωμένες Πολιτείες και τη διεθνή εβραϊκή κοινότητα να «σηκώσουν το ανάστημά τους και να υψώσουν τη φωνή τους, πριν η ηγεσία του Ισραήλ βυθίσει το ίδιο και τους γείτονές του στην άβυσσο». Τι διακρίνει τον πόλεμο από τη γενοκτονία; Πότε η κρατική βία μετατρέπεται από φρικτή αλλά νομικά εγκεκριμένη επίδειξη στρατιωτικής βίας στο «απόλυτο έγκλημα», σύμφωνα τόσο με το διεθνές δίκαιο όσο και με τη κοινή αντίληψη; Το ερώτημα αυτό απασχολεί πολύ τον Όμερ Μπάρτοβ τους τελευταίους μήνες. Καθηγητής στο Πανεπιστήμιο Brown και κορυφαίος ιστορικός του Ολοκαυτώματος, ο Ισραηλινός ιστορικός έχει αφιερώσει την επιστημονική του σταδιοδρομία στη μελέτη πράξεων μαζικής δολοφονίας. Αυτό έχει καταστήσει την εμπειρογνωμοσύνη του περιζήτητη καθώς ο πόλεμος μεταξύ του Ισραήλ και της Χαμάς συνεχίζει να κλιμακώνεται σε πρωτόγνωρα επίπεδα αιματοχυσίας και καταστροφής. Καθώς ο πόλεμος εξε

Το ντοκιμαντέρ «In the wine dark sea» για το κρητικό κρασί προβάλλει τον κρητικό αμπελώνα

Το ντοκιμαντέρ «In the wine dark sea» που έχει γυριστεί από την Χρύσα Τζωρτζάκη στην αγγλική γλώσσα και απευθύνεται στο διεθνές κοινό, προβάλει την Κρήτη ως οινοπαραγωγική περιοχή και αναδεικνύει τον κρητικό αμπελώνα σε χώρες που δεν έχει αποκτήσει ακόμα μεγάλη αναγνωρισιμότητα. Η σκηνοθέτης του φιλμ επισκέφθηκε τον Περιφερειάρχη Κρήτης Σταύρο Αρναουτάκη και τον ενημέρωσε για την θετική πορεία και την απήχηση που καταγράφει το ντοκιμαντέρ σε φεστιβάλ κινηματογράφου ανά τον κόσμο, παρουσιάζοντας το κρασί της Κρήτης από τη μινωική εποχή μέχρι τις μέρες μας. Το ντοκιμαντέρ αναπτύσσεται μέσα από την οπτική 11 οινοπαραγωγών του νησιού, οι οποίοι αναλύουν τις ποικιλίες του κρητικού κρασιού ενώ καταγράφονται και γευσιγνωστικές εμπειρίες και απόψεις, διεθνώς καταξιωμένων σομελιέ (sommelier). Το φιλμ βραβεύτηκε σε Φεστιβάλ της Νέας Υόρκης, του Τορόντο και ακολούθησε το Τόκιο. Επιλέχθηκε ως καλύτερο ντοκιμαντέρ από τα φεστιβάλ του Μιλάνου και της Νάπολι και τώρα είναι επίσημη επιλογή, όπως τονίζ