Η εικόνα των εταιρειών πρέπει να βασίζεται σε μία ειλικρινή αξιακή βάση. Αυτή είναι η πρώτη αξία.
Οι πληροφορίες ταξιδεύουν γρήγορα. Τα ερευνητικά στοιχεία παγκοσμίως
αποδεικνύουν πως μία επιχείρηση με αξίες έχει απόλυτη επιτυχία σε
όλους τους τομείς της και κυρίως είναι ορατή η αποτελεσματικότητα στην
κερδοφορία της.
Εδώ ακριβώς συμβαίνουν και τα μεγαλύτερα λάθη στον στρατηγικό
σχεδιασμό των επιχειρήσεων. Είναι ανορθόδοξο το να επιδεικνύει μία
εταιρεία τις αξίες της απλά και μόνο γιατί με τον
τρόπο αυτόν θα
πουλήσει. Στην περίπτωση αυτή οι αξίες δεν έχουν απολύτως καμία αξία.
Οι επιχειρήσεις πρέπει να δημιουργούνται δομικά με βάση το ήθος. Τον
σεβασμό απέναντι στον άνθρωπο. Τον σεβασμό από την ίδια την εταιρεία
απέναντι στους δικούς της ανθρώπους, εσωτερικά αλλά και πρός όλο το
περιβάλλον με το οποίο αυτή έρχεται σε επαφή και συνεργάζεται.
Ακεραιότητα – συνέπεια – ειλικρίνεια – εμπιστοσύνη.
Ο χώρος εργασίας πρέπει να είναι χώρος δημιουργίας, δημοκρατίας, έκφρασης, αξιοπρέπειας.
Το μοντέλο της απόλυτης ιεραρχίας με αυστηρούς κανόνες και σιδηρά
πειθαρχία πέρασε κυρίως στις δεκαετίες ’70 και ’80 με απόλυτη αποτυχία.
Το σύγχρονο management διακρίνεται για τη δημοκρατική του λογική.
Οι δεσμοί αλλά και τα δίκτυα επικοινωνίας μεταξύ των ανθρώπων της
κάθε επιχείρησης είναι καθοριστικά για την πορεία της, την ευημερία της
και την κοινωνική της προσφορά.
Η επανάσταση στον εργασιακό χώρο είναι ακριβώς σε αυτόν τον τομέα. Της απόλυτης ελευθερίας.
Οι επιχειρήσεις σπάνε τα όρια των στενών εργασιακών χώρων.
Επικοινωνούν με συνέπεια, ειλικρίνεια, σεβασμό και ήθος με ανθρώπους
άλλων επιχειρήσεων, συνεργάζονται – δημιουργούν, οραματίζονται έναν
κόσμο αλληλοσεβασμού αμοιβαίας κατανόησης, προόδου, μέσα στον οποίο
δεν υπάρχουν ανταγωνισμοί και πολεμικές στρατηγικές αλλά πνεύμα
συνεργασίας και αλληλεγγύης.
Παρατηρούμε τις αγορές όχι για να αφανίσουμε ομοειδής εταιρείες αλλά για να προσφέρουμε ακόμα περισσότερα στον άνθρωπο.
Δημοσίευση: Βογιατζάκη Δέσποινα
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου